din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2381 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Integral: Normele metodologice pentru aplicarea OUG 8/2017 privind lansarea Programului de sustinere a internationalizarii operatorilor economici romani, cu finantare de la bugetul de stat, pentru perioada 2017-2020, din 07.05.2019.

INTEGRAL: Normele metodologice pentru aplicarea OUG 8/2017 privind lansarea Programului de sustinere a internationalizarii operatorilor economici romani, cu finantare de la bugetul de stat, pentru perioada 2017-2020, din 07.05.2019.


Normele metodologice pentru aplicarea de catre Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 8/2017 privind lansarea in cadrul Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat a Programului de sustinere a internationalizarii operatorilor economici romani, cu finantare de la bugetul de stat, pentru perioada 2017-2020, din 07.05.2019 au fost publicate in Monitorul Oficial nr. 398 din 21.05.2019.

Articolul 1
Scopul prezentelor norme metodologice il reprezinta reglementarea modului de instituire a unei scheme de ajutor de minimis, denumita in continuare schema, pentru sustinerea accesului pe piete externe a operatorilor economici romani, denumiti in continuare operatori, prin acordarea de ajutoare de minimis sub forma unei alocatii financiare nerambursabile de tip sprijin forfetar in vederea internationalizarii acestora.


Articolul 2
(1) Obiectivul Programului de sustinere a internationalizarii operatorilor economici romani, cu finantare de la bugetul de stat, pentru perioada 2017-2020, denumit in continuare Program, consta in stimularea mediului de afaceri prin crearea unor noi instrumente de promovare individuala a operatorilor romani care sa faciliteze accesul acestora pe pietele externe si dezvoltarea de parteneriate in vederea internationalizarii.
(2) Programul urmareste promovarea produselor si serviciilor operatorilor romani pe pietele externe.
(3) Aplicarea la Program a operatorilor se va face prin sesiuni ordinare anuale si sesiuni extraordinare stabilite de catre Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat, denumit in continuare MMACA, prin ordin al ministrului. De regula, sesiunile ordinare anuale se deschid in ultimul trimestru al anului precedent celui de implementare. Sesiunile extraordinare de aplicare vor fi deschise de catre MMACA din initiativa proprie sau la solicitarea mediului de afaceri, atunci cand exista o conjunctura favorabila de piata si un buget disponibil.


Articolul 3
(1) Toate activitatile finantate in cadrul schemei se deruleaza pana la 31 decembrie 2020. Platile se efectueaza pana cel tarziu la data de 31 decembrie 2021.
(2) Alocatia financiara nerambursabila de tip sprijin forfetar, precum si grila de evaluare a cererilor operatorilor vor fi prezentate in anuntul de deschidere aferent fiecarei sesiuni de depunere a cererilor. Sprijinul forfetar se va aloca operatorilor selectati sub forma unei sume globale si invariabile pentru fiecare instrument si sesiune de aplicare, insa aceasta nu va depasi valoarea de 25.000 lei pentru participarea la targuri si expozitii internationale, respectiv 10.000 lei pentru participarea la misiuni economice in strainatate.
(3) Anuntul de deschidere aferent fiecarei sesiuni de depunere a cererilor va fi publicat pe site-ul MMACA cu minimum 5 zile inainte de deschiderea respectivei sesiuni.
(4) Finantarea in cadrul prezentei scheme se face din fonduri de la bugetul de stat.
(5) Bugetul total estimat pentru perioada 2017-2020 al schemei de minimis este de 71.000 mii lei. Numarul estimat de firme beneficiare este de 5.000.


Articolul 4
(1) Notiunea de "intreprindere unica" este definita la art. 2 alin. (2) din Regulamentul (UE) 1.407/2013 al Comisiei.
(2) Pot beneficia de prevederile Programului operatorii care indeplinesc cumulativ, la data completarii cererii-tip prevazute in anexa nr. 1, care face parte integranta din prezentele norme metodologice, pentru inscrierea in Program, urmatoarele criterii de eligibilitate:
a) sunt inregistrati conform Legii societatilor nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, in baza Legii nr. 1/2005 privind organizarea si functionarea cooperatiei, republicata, cu modificarile ulterioare, Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 6/2011 pentru stimularea infiintarii si dezvoltarii microintreprinderilor de catre intreprinzatorii debutanti in afaceri, aprobata cu modificari prin Legea nr. 301/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, Ordonantei Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea stiintifica si dezvoltarea tehnologica, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 324/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, sau ca institutie medicala in baza Legii nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si isi desfasoara activitatea in Romania;
b) nu au depasit plafonul de minimis de 200.000 euro pe durata a trei exercitii financiare consecutive pentru o intreprindere unica, asa cum este aceasta definita de Regulamentul (UE) nr. 1.407/2013 al Comisiei din 18 decembrie 2013 privind aplicarea articolelor 107 si 108 din Tratatul privind functionarea Uniunii Europene ajutoarelor de minimis, si 100.000 euro pe durata a trei exercitii financiare pentru beneficiarii care desfasoara activitati de transport de marfuri in contul tertilor sau contra cost. Plafoanele se aplica indiferent de forma ajutorului de minimis sau de obiectivul urmarit si indiferent daca ajutorul este acordat din fonduri de la bugetul de stat sau din fonduri comunitare.
In cazul in care valoarea totala a ajutoarelor de minimis acordate unei intreprinderi unice pe o perioada de trei ani fiscali consecutivi, cumulata cu valoarea alocarii financiare acordate in conformitate cu prevederile prezentei scheme, depaseste plafoanele de minimis mentionate, intreprinderea solicitanta nu poate beneficia de prevederile schemei, nici chiar pentru acea fractie din ajutor care nu depaseste aceste plafoane.
In cazul fuziunilor sau al achizitiilor, atunci cand se stabileste daca un nou ajutor de minimis acordat unei intreprinderi noi sau intreprinderii care face achizitia depaseste plafonul relevant, se iau in considerare toate ajutoarele de minimis anterioare acordate tuturor intreprinderilor care fuzioneaza. Ajutoarele de minimis acordate legal inainte de fuziune sau achizitie raman legal acordate.
In cazul in care o intreprindere se imparte in doua sau mai multe intreprinderi separate, ajutoarele de minimis acordate inainte de separare se aloca intreprinderii care a beneficiat de acestea, si anume, in principiu, intreprinderii care preia activitatile pentru care au fost utilizate ajutoarele de minimis. In cazul in care o astfel de alocare nu este posibila, ajutoarele de minimis se aloca proportional pe baza valorii contabile a capitalului social al noilor intreprinderi la data la care separarea produce efecte.
Pentru fuziunile si/sau achizitiile ce modifica statutul controlului, in cazul depasirii plafoanelor valorice prevazute de art. 12 din Legea concurentei nr. 21/1996, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, acestea vor fi notificate Consiliului Concurentei, punerea in aplicare a tranzactiei de natura concentrarii economice fiind posibila doar dupa obtinerea unei decizii de autorizare din partea autoritatii de concurenta.
Aspectul poate viza si tranzactiile de divizare mentionate mai sus, in cazul in care activele si/sau intreprinderea cu functionare deplina rezultate depasesc pragurile valorice prevazute de Legea concurentei nr. 21/1996, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
Ajutoarele de minimis acordate in temeiul prezentei scheme nu se cumuleaza cu ajutoarele de stat/de minimis acordate pentru aceleasi costuri eligibile;
c) respecta principiul inadmisibilitatii dublei finantari: nu este posibila sub nicio forma dubla finantare a acelorasi activitati (total sau partial) indiferent de buget;
d) nu se afla in procedura de executare silita, inchidere operationala, dizolvare, reorganizare judiciara, lichidare, insolventa colectiva, insolventa, faliment sau suspendare temporara a activitatii si nu indeplinesc criteriile prevazute de lege pentru a fi supusi unei proceduri de insolventa colectiva la cererea creditorilor lor;
e) nu sunt subiectul unei decizii emise de catre Comisia Europeana/alt furnizor de ajutor de stat/Consiliul Concurentei de recuperare a unui ajutor de stat/de minimis sau, in cazul in care au facut obiectul unei astfel de decizii, aceasta a fost deja executata si creanta integral recuperata, cu dobanzile si penalitatile aferente.
(3) Nu beneficiaza de prevederile Programului societatile cu:
a) activitati de pescuit si acvacultura, prevazute de Regulamentul (CE) nr. 1.379/2013 al Parlamentului European si al Consiliului din 11 decembrie 2013 privind organizarea comuna a pietelor in sectorul produselor pescaresti si de acvacultura, de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 1.184/2006 si (CE) nr. 1.224/2009 ale Consiliului si de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 104/2000 al Consiliului (031 - Pescuitul si 032 - Acvacultura);
b) activitati legate de productia primara a produselor agricole asa cum sunt enumerate in anexa nr. 1 la Tratatul de instituire a Comunitatii Europene;
c) activitati de prelucrare si comercializare ale produselor agricole listate in anexa nr. 1 la Tratatul de instituire a Comunitatii Europene, in urmatoarele cazuri:
(i) cand valoarea ajutorului este stabilita pe baza pretului sau a cantitatii produselor de acest tip achizitionate de la producatorii primari sau puse pe piata de operatorii economici respectivi;
(ii) cand ajutorul este conditionat de a fi partial sau integral transferat producatorilor primari.
Prin prelucrarea produselor agricole se intelege orice operatiune efectuata asupra unui produs agricol care are drept rezultat un produs care este tot un produs agricol, cu exceptia activitatilor desfasurate in exploatatiile agricole, necesare in vederea pregatirii unui produs de origine animala sau vegetala pentru prima vanzare. Prin comercializarea produselor agricole se intelege detinerea sau expunerea unui produs agricol in vederea vanzarii, a punerii in vanzare, a livrarii sau a oricarei altei forme de introducere pe piata, cu exceptia primei vanzari de catre un producator primar catre revanzatori sau prelucratori si a oricarei altei activitati de pregatire a produsului pentru aceasta prima vanzare; o vanzare efectuata de catre un producator primar catre consumatori finali este considerata comercializare in cazul in care se desfasoara in locuri distincte, rezervate acestei activitati;
d) activitati legate de export, si anume ajutoarele legate direct de cantitatile exportate, de infiintarea si functionarea unei retele de distributie sau pentru alte cheltuieli curente legate de activitatea de export;
e) ajutoarele conditionate de utilizarea preferentiala a produselor nationale fata de produsele importate;
f) ajutoarele pentru achizitionarea vehiculelor de transport rutier de marfa acordate operatorilor economici care au ca obiect de activitate prestarea de servicii de transport rutier de marfa in contul tertilor sau contra cost.
In cazul in care o intreprindere isi desfasoara activitatea atat in unul dintre sectoarele exceptate din cele mentionate mai sus, cat si in unul sau mai multe sectoare sau domenii de activitate incluse in domeniul de aplicare a prezentei scheme, prevederile acesteia se aplica ajutoarelor acordate pentru sectoarele neexceptate.
Pentru a beneficia de prevederile schemei, intreprinderea in cauza trebuie sa se asigure, prin mijloace corespunzatoare, precum separarea activitatilor sau o distinctie intre costuri, ca activitatile desfasurate in sectoarele excluse din domeniul de aplicare nu beneficiaza de ajutoare de minimis acordate in conformitate cu prezenta schema.


Articolul 5
(1) Prin Program se finanteaza participari ale operatorilor economici romani la targuri si expozitii cu caracter international organizate in statele membre ale Uniunii Europene si in tarile terte, cu stand de prezentare a produselor/serviciilor, precum si participarea la misiuni economice.
(2) Unui operator i se va acorda alocatie financiara pentru o singura cerere de inscriere eligibila la aceeasi actiune de promovare.


Articolul 6
(1) Completarea formularului de inscriere in Program, in vederea obtinerii finantarii, se va face on-line pe site-ul mentionat in anuntul de deschidere a sesiunilor de inscriere, conform art. 3 alin. (3).
(2) Data de la care este activa inscrierea on-line se comunica pentru fiecare sesiune pe site-ul institutiei cu minimum 5 zile inainte de data inceperii procesului de inregistrare propriu-zis.
(3) Pentru participarea la Program fiecare solicitant trebuie sa foloseasca o adresa de e-mail valida. Aceasta adresa de e-mail va fi folosita pentru toata corespondenta pe intreaga perioada de implementare si monitorizare a Programului.
(4) Acordarea finantarii se realizeaza in baza grilei de evaluare aferenta sesiunii de inscrieri, a ordinii de inscriere si in limita bugetului sesiunii.
(5) Datele necesare cererii-tip pentru inscrierea in Program si declaratiei de minimis se vor completa si incarca in aplicatia on-line.
(6) Dupa finalizarea inscrierii datelor in formularele on-line, aplicantii vor descarca cererea-tip de inscriere si declaratia de minimis generate de aplicatia on-line. Acestea vor fi semnate olograf, vor purta semnatura electronica valida a operatorului, conform Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica, republicata, si vor fi incarcate in aplicatia on-line. Dupa incarcarea pe platforma on-line a fisierelor semnate electronic, inscrierea se considera incheiata.


Articolul 7
(1) In scopul implementarii Programului, prin ordin al ministrului se stabilesc persoane din cadrul MMACA cu atributii si responsabilitati specifice.
(2) In etapa evaluarii, aplicantilor li se pot solicita clarificari, solicitantului fiindu-i transmisa prin e-mail, cu confirmare de livrare si primire, o solicitare de clarificari de catre persoana responsabila desemnata. Pentru documentele ilizibile si/sau incomplete pot fi solicitate clarificari. Clarificarile solicitate se trimit la MMACA in termen de 3 zile lucratoare de la transmitere, la adresa [email protected]. Netransmiterea clarificarilor solicitate in termen conduce la respingerea cererii pentru inscrierea in Program.
(3) Daca in urma analizei cererii-tip pentru inscrierea in Program se constata neconcordante sau ca informatiile declarate de solicitant in aceasta cerere nu sunt corecte/reale/coerente, solicitantul va fi respins.
(4) Daca in urma analizei documentelor transmise se constata ca solicitantul nu indeplineste criteriile de eligibilitate, acesta va fi respins.
(5) Dupa inchiderea sesiunii, in maximum 30 de zile, se va face evaluarea cererilor in conformitate cu grila de evaluare si documentele transmise. Pe site-ul MMACA se vor publica listele cu solicitantii admisi pentru finantare, precum si lista cu solicitantii respinsi. Listele vor fi ordonate in functie de punctajul obtinut. In cazul cererilor cu punctaj egal, ordonarea se va face in ordinea inscrierii in Program.
(6) Persoana care se considera vatamata intr-un drept al sau sau intr-un interes legitim are posibilitatea de a se adresa instantei de contencios administrativ, in conditiile si termenele prevazute de Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.


Articolul 8
(1) Operatorii declarati admisi vor primi din partea MMACA Acordul de finantare prevazut in anexa nr. 2, care face parte integranta din prezentele norme metodologice, pe care il vor transmite inapoi in termen de 10 zile lucratoare, semnat de catre imputernicitul operatorului. Corespondenta se va face pe e-mail si documentele vor fi semnate olograf si confirmate cu semnatura electronica.
(2) MMACA, in calitate de furnizor de ajutor de minimis, va incheia un Acord de finantare pentru fiecare cerere eligibila din prezenta schema, prin care se va statua dreptul legal de a se acorda ajutor de minimis, facand explicit referire la Regulamentul (UE) nr. 1.407/2013 si mentionand titlul acestuia si referinta de publicare in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, precum si conditiile in care se acorda ajutorul de minimis.
(3) Dupa semnarea acordului de finantare, in termen de maximum 15 zile de la data finalizarii activitatilor prevazute la art. 5, dar nu mai tarziu de data de 10 decembrie a fiecarui an, operatorul este obligat sa trimita documentatia aferenta Cererii de plata a alocatiei financiare nerambursabile. Netrimiterea dosarului cererii de plata pana la data de 10 decembrie a anului atrage neplata ajutorului de minimis.
(4) Virarea efectiva a sumei care constituie alocatia financiara nerambursabila (AFN) se face de catre minister in contul 50.70 "Disponibil din subventii si transferuri" deschis la Trezoreria Statului in a carei raza teritoriala isi au sediul sau la care sunt luati in evidenta fiscala, in conditiile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 146/2002 privind formarea si utilizarea resurselor derulate prin trezoreria statului, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, sau in conturile deschise la banci comerciale din Romania pentru operatorii economici care nu pot deschide conturi la Trezoreria Statului, in conditiile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 146/2002, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare. Aceste sume nu sunt supuse executarii silite prin poprire.
(5) Ajutorul de minimis este platit beneficiarilor care au efectuat activitatea/activitatile eligibila/eligibile, in conformitate cu acordul de finantare semnat intre parti.
(6) Plata ajutorului de minimis se face pe baza Cererii de plata a alocatiei financiare nerambursabile (formularul va fi disponibil pe site-ul autoritatii) pe care beneficiarul trebuie sa o transmita spre aprobare ministerului, insotita de urmatoarele documente justificative:
a) formularul de participare la actiunea de promovare, vizat de catre reprezentantul Biroului de promovare comerciala si economica sau de catre organizatorul extern al manifestarii. Formularul va fi disponibil pe site-ul autoritatii;
b) raportul de activitate privind participarea la actiune, semnat de catre delegatul operatorului la actiune. Formularul va fi disponibil pe site-ul autoritatii;
c) minimum 5 poze (rezolutie minima 2.400 x 1.600 pixeli, 300 dpi) prin care sa se poata identifica, fara echivoc, elementele participarii operatorului la actiunea de promovare specificata in AFN, incluzand afisarea numelui programului si a furnizorului ajutorului nerambursabil, conform instructiunilor din anuntul de lansare.
Documentele aferente cererii de plata se vor transmite pe e-mail, cu confirmare, la adresa [email protected], mentionand numarul acordului de finantare. Documentele aferente cererii de plata vor fi semnate olograf si certificate prin semnatura electronica.
(7) Plata alocatiei financiare nerambursabile se face in termen de maximum 60 de zile calendaristice de la depunerea dosarului complet al cererii de plata. Lipsa documentelor justificative atrage neplata finantarii.


Articolul 9
(1) Monitorizarea si controlul beneficiarilor Programului se fac de catre persoanele desemnate prin ordin al ministrului.
(2) Recuperarea ajutorului de minimis se efectueaza conform prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile nationale in domeniul ajutorului de stat, precum si pentru modificarea si completarea Legii concurentei nr. 21/1996, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 20/2015, cu modificarile si completarile ulterioare.
(3) Ajutorul de minimis care trebuie recuperat include si dobanda aferenta, datorata de la data platii ajutorului pana la data recuperarii acestuia. Rata dobanzii aplicabile este cea stabilita prin Regulamentul (CE) nr. 794/2004 al Comisiei din 21 aprilie 2004 de punere in aplicare a Regulamentului (CE) nr. 659/1999 al Consiliului de stabilire a normelor de aplicare a articolului 93 din Tratatul CE, publicat in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 140 din 30 aprilie 2004, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si cu respectarea prevederilor Regulamentului (UE) 2015/1.589 al Consiliului din 13 iulie 2015 de stabilire a normelor de aplicare a articolului 108 din Tratatul privind functionarea Uniunii Europene, publicat in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 248 din 24 septembrie 2015.


Articolul 10
(1) Beneficiarul finantarii nerambursabile va da o declaratie privind ajutoarele de stat si ajutoarele de minimis, in conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) nr. 1.407/2013 al Comisiei din 18 decembrie 2013 privind aplicarea articolelor 107 si 108 din Tratatul privind functionarea Uniunii Europene ajutoarelor de minimis, publicat in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 352 din 24 decembrie 2013, de care a beneficiat pe parcursul precedentilor 2 ani fiscali si al anului in curs in calitate de intreprindere unica.
(2) Raportarea si monitorizarea ajutoarelor acordate in baza prezentei scheme se fac in conformitate cu legislatia comunitara si cu prevederile Regulamentului privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat, pus in aplicare prin Ordinul presedintelui Consiliului Concurentei nr. 175/2007, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 436 din 28 iunie 2007.
(3) Furnizorul de ajutor de minimis pastreaza evidenta detaliata a ajutoarelor acordate in baza prezentei scheme pe o durata de 10 ani de la data la care ultima alocare specifica a fost acordata in baza prezentei scheme. Aceasta evidenta trebuie sa contina toate informatiile necesare pentru a demonstra respectarea conditiilor impuse de legislatia comunitara in domeniul ajutorului de minimis.
(4) Furnizorul de ajutor de minimis are obligatia de a supraveghea permanent ajutoarele acordate, aflate in derulare, si de a dispune masurile care se impun in cazul incalcarii conditiilor impuse prin prezenta schema sau prin legislatia nationala sau europeana aplicabila la momentul respectiv.
(5) Furnizorul de ajutor de minimis are obligatia de a transmite Consiliului Concurentei, in formatul si in termenul prevazute de Regulamentul privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat, toate datele si informatiile necesare pentru monitorizarea ajutoarelor de stat la nivel national.
(6) In cazul in care exista indoieli serioase cu privire la datele transmise de catre furnizorul de ajutor de minimis, Consiliul Concurentei poate sa solicite date si informatii suplimentare si, dupa caz, sa faca verificari la fata locului.
(7) Pe baza unei cereri scrise, furnizorul de ajutor de minimis va transmite Comisiei Europene, prin intermediul Consiliului Concurentei, in 20 de zile lucratoare sau in termenul fixat in cerere, toate informatiile pe care Comisia Europeana le considera necesare pentru evaluarea respectarii conditiilor acestei scheme de ajutor de minimis.
(8) MMACA va informa in scris beneficiarul prin intermediul notificarii privind acordul de finantare, cu privire la cuantumul maxim al ajutorului si caracterul de minimis al acestuia, facand in mod explicit trimitere la Regulamentul nr. 1.407/2013 al Comisiei Europene privind aplicarea articolelor 107 si 108 din Tratatul privind functionarea Uniunii Europene ajutoarelor de minimis, publicat in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 352 din 24 decembrie 2013, mentionand titlul acestuia si referinta de publicare din Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.
(9) MMACA acorda un ajutor de minimis dupa ce va verifica, pe baza declaratiei pe propria raspundere a operatorului economic, ca este respectata regula cumulului, respectiv ca suma totala a ajutoarelor de minimis primite pe parcursul unei perioade de 3 ani fiscali, inclusiv anul fiscal in curs (indiferent de sursa: de la bugetul local, de stat sau din surse comunitare), insumata cu cuantumul ajutorului de minimis solicitat in cadrul prezentei scheme, nu depaseste la nivelul intreprinderii unice pragul de 200.000 euro, echivalentul in lei, respectiv 100.000 euro pentru beneficiarii care desfasoara activitati de transport de marfuri.
(10) Furnizorul de ajutor de minimis va realiza si va mentine o evidenta a ajutoarelor acordate in baza Programului astfel incat sa fie posibila identificarea valorii, momentului acordarii, modalitatii de acordare, provenientei finantarii, duratei si metodei de calcul al ajutoarelor acordate. Aceasta evidenta va fi pastrata la furnizorul de ajutor de minimis timp de 10 ani de la data ultimei alocari in cadrul Programului.
(11) Operatorii beneficiari de ajutor in cadrul Programului vor tine o evidenta specifica a ajutoarelor primite conform prezentei scheme, a altor scheme de minimis si a altor ajutoare de stat. Acestia sunt obligati sa arhiveze evidenta specifica si sa o pastreze o perioada de 10 ani.
(12) Monitorizarea acestei scheme de ajutor, conform Regulamentului privind procedurile de monitorizare a ajutorului de stat, pus in aplicare prin Ordinul presedintelui Consiliului Concurentei nr. 175/2007, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 436 din 28 iunie 2007, revine furnizorului de ajutor de minimis, care va transmite Consiliului Concurentei informatiile necesare in vederea intocmirii inventarului ajutoarelor de stat si a registrului ajutoarelor de stat/de minimis.
(13) Pentru a crea posibilitatea verificarii ex-ante a eligibilitatii potentialilor beneficiari ai masurilor de ajutor, in conformitate cu prevederile art. 29 din Regulamentul privind Registrul ajutoarelor de stat, pus in aplicare prin Ordinul presedintelui Consiliului Concurentei nr. 437/2016, Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat, in calitate de furnizor al masurii de minimis, are obligatia incarcarii in Registrul general al ajutoarelor de stat acordate in Romania (RegAS) a prezentei scheme, in termen de 5 zile lucratoare de la data intrarii in vigoare a acesteia.
(14) Contractele, platile, obligatiile de recuperare a ajutoarelor si rambursarea efectiva a respectivelor obligatii, aferente acestei masuri, se vor incarca in RegAS in termen de 7 zile lucratoare de la data semnarii contractului/actului de finantare, respectiv de la data instituirii platilor, a obligatiilor de recuperare a ajutoarelor sau a rambursarii efective a respectivelor obligatii.


Articolul 11
(1) Documentele justificative depuse de catre solicitanti in cadrul Programului sunt confidentiale, membrii MMACA avand obligatia de a nu dezvalui informatii mentionate in acestea catre terte persoane, cu exceptia cazului in care informatiile sunt furnizate organelor abilitate ale statului in exercitarea atributiilor ce le revin.
(2) MMACA, prin directiile de specialitate si persoanele desemnate prin ordin al ministrului, sunt autorizate sa publice, in orice forma si mediu, incluzand internetul, informatiile referitoare la numele beneficiarului, suma si/sau scopul ajutorului de minimis acordat, asezarea geografica a proiectului - localitatea si judetul.


Anexele pot fi consultate aici: Anexa 1, Anexa 2.





Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Legislaţie

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...

Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor
Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...

Legea 188/1999, actualizata 2024, privind Statutul functionarilor publici
Legea 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, actualizata 2024 - Republicare Actualizat ...

Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale
Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale Publicata in ...

Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului
Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului Publicat in Monitorul Oficial cu numar ...

Legea finantelor publice locale, actualizata 2024 - Legea 273/2006
Legea 273/2006 privind finantele publice locale Actualizata prin Legea 387/2023 pentru modificare ...

Legea 500/2002 privind finantele publice, actualizata 2024
Legea 500/2002 privind finantele publice Actualizata prin Legea 262/2023 privind aprobarea Ordona ...

OUG 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist
Ordonanta de urgenta nr. 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist Publicata in ...



Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor culturale in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de cresa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Alocatia de stat pentru copii in anul 2024. Conditii de acordare si valoare alocatie
Sursa: MCP Cabinet avocati

Formularul 230 model editabil 2024 PDF. Completeaza Declaratia 230!
Sursa: EuroAvocatura.ro



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Ştiri Juridice