din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2097 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Integral: Normele metodologice privind mecanismul de acordare si derulare a imprumuturilor acordate unitatilor administrativ-teritoriale

INTEGRAL: Normele metodologice privind mecanismul de acordare si derulare a imprumuturilor acordate unitatilor administrativ-teritoriale


Normele metodologice privind mecanismul de acordare si derulare a imprumuturilor acordate unitatilor administrativ-teritoriale conform art. I din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 35/2019 pentru adoptarea unor masuri fiscal-bugetare privind acordarea unor imprumuturi din Trezoreria Statului si pentru modificarea si completarea unor acte normative, documentele in baza carora se acorda imprumutul si cele care stau la baza obtinerii avizului Comisiei de autorizare a imprumuturilor locale, precum si modul de reflectare a sumelor respective in bugetele institutiilor publice locale au fost publicate in Monitorul Oficial nr. 430 din 30.05.2019.

Articolul 1
(1) Unitatile administrativ-teritoriale pot solicita de la Ministerul Finantelor Publice, pana la data de 31 iulie 2019, contractarea de imprumuturi din venituri din privatizare, inregistrate in contul curent general al Trezoreriei Statului, in limita sumei de 700.000 mii lei, in baza prevederilor art. I din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 35/2019 pentru adoptarea unor masuri fiscal-bugetare privind acordarea unor imprumuturi din Trezoreria Statului si pentru modificarea si completarea unor acte normative, pentru plata subventiilor restante aferente furnizarii energiei termice catre populatie, in urmatoarele conditii:
1. rata de dobanda: ROBOR la 3 luni comunicata de Banca Nationala a Romaniei in ultima zi lucratoare a lunii anterioare autorizarii imprumutului plus o marja in functie de scadenta imprumuturilor, rata dobanzii rezultata ramane fixa pe toata durata de derulare a imprumutului. Marja se stabileste astfel:
a) 1,5 puncte procentuale pentru scadente de pana la 3 ani, inclusiv;
b) 2,0 puncte procentuale pentru scadente intre 3 si 5 ani, inclusiv;
c) 2,5 puncte procentuale pentru scadente intre 5 si 10 ani, inclusiv;
d) 3,0 puncte procentuale pentru scadente intre 10 si 15 ani, inclusiv;
e) 3,5 puncte procentuale pentru scadente intre 15 si 20 de ani, inclusiv;
2. perioada de rambursare: care este stabilita potrivit scadentei imprumutului acordat, cu posibilitatea rambursarii anticipate, partial sau integral;
3. limita de indatorare: 30%.
(2) Imprumuturile prevazute la alin. (1) pot fi contractate de unitatile administrativ-teritoriale numai cu avizul Comisiei de autorizare a imprumuturilor locale, prevazuta la art. 61 alin. (3) din Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare.


Articolul 2
(1) Anterior depunerii documentelor prevazute la art. 3, unitatile administrativ-teritoriale analizeaza oportunitatea contractarii imprumutului, fata de utilizarea excedentului bugetului local, pentru finantarea cheltuielilor necesare furnizarii energiei termice in sezonul rece 2018-2019, potrivit prevederilor alin. (19) al art. 6 din Legea bugetului de stat pe anul 2019 nr. 50/2019.
(2) Ordonatorul principal de credite intocmeste declaratia pe propria raspundere privind valoarea subventiilor restante aferente furnizarii energiei termice catre populatie, potrivit modelului prezentat in anexa nr. 2.


Articolul 3
(1) Pentru contractarea imprumuturilor, unitatile administrativ-teritoriale depun, in doua exemplare, la directiile generale regionale ale finantelor publice/administratiile judetene ale finantelor publice, in termenul prevazut la art. 1, urmatoarele documente:
a) cererea pentru autorizarea contractarii imprumutului, semnata de catre ordonatorul principal de credite, potrivit modelului prezentat in anexa nr. 1;
b) declaratia pe propria raspundere a ordonatorului principal de credite privind valoarea subventiilor restante aferente furnizarii energiei termice catre populatie, potrivit modelului prezentat in anexa nr. 2;
c) calculul gradului de indatorare a bugetului local al unitatii administrativ-teritoriale, potrivit modelului prezentat in anexa nr. 3;
d) situatia privind serviciul datoriei publice locale existente, intocmita pe perioada aferenta imprumutului pentru care se solicita autorizarea, potrivit modelului prezentat in anexa nr. 4;
e) declaratia pe propria raspundere a ordonatorului principal de credite privind situatia finantarilor rambursabile contractate si/sau garantate de unitatea administrativ-teritoriala, aflate in derulare, potrivit modelului prezentat in anexa nr. 5;
f) hotararea autoritatii deliberative a administratiei publice locale prin care se aproba contractarea imprumutului, potrivit modelului prezentat in anexa nr. 6;
g) adresa prin care se confirma de unitatea teritoriala a Trezoreriei Statului deschiderea contului aferent subdiviziunii bugetare corespunzatoare din bugetul imprumuturilor interne in care se vor vira sumele cu titlu de imprumut si codul IBAN al acestuia.
(2) Directiile generale regionale ale finantelor publice/administratiile judetene ale finantelor publice inregistreaza cererile pentru autorizarea contractarii imprumuturilor insotite de documentele prevazute la alin. (1), in ordinea depunerii acestora de catre unitatile administrativ-teritoriale.
(3) La verificarea documentelor prevazute la alin. (1), directiile generale regionale ale finantelor publice/administratiile judetene ale finantelor publice au in vedere urmatoarele:
a) existenta documentelor prevazute la alin. (1);
b) documentele prevazute la alin. (1) lit. a) -e) sa fie semnate de ordonatorul principal de credite si sa aiba aplicata stampila unitatii administrativ-teritoriale. In cazul in care calitatea de ordonator principal de credite este delegata, se va atasa si documentul/aprobarea autoritatii deliberative de delegare a atributiilor de ordonator principal de credite;
c) referitor la anexa nr. 3, verifica si avizeaza veniturile proprii din coloanele 1, 2 si 3, prevazute la art. 5 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 273/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, diminuate cu veniturile din valorificarea unor bunuri, potrivit art. 29 din aceeasi lege, respectiv sumele rezultate din vanzarea, in conditiile legii, a unor bunuri apartinand domeniului privat al unitatilor administrativ-teritoriale, pe baza datelor din conturile de executie;
d) referitor la anexa nr. 3, sumele inscrise pe randurile 3, 4, 5 si 6 trebuie sa coincida cu sumele aferente perioadei imprumutului pentru care se solicita autorizarea contractarii inscrise la randul II "Serviciul total al datoriei publice locale existente" din anexa nr. 4;
e) verifica daca valoarea totala a cheltuielilor pentru care se solicita imprumutul, inscrisa in declaratia pe propria raspundere a ordonatorului principal de credite privind valoarea subventiilor restante aferente furnizarii energiei termice catre populatie, este egala cu suma solicitata in cuprinsul cererii pentru autorizarea contractarii imprumutului, intocmita potrivit destinatiei imprumutului prevazut la art. 1.
(4) Responsabilitatea cu privire la intocmirea documentelor prevazute la alin. (1), precum si incadrarea in scopul pentru care se contracteaza imprumutul revin in totalitate autoritatilor administratiei publice locale ale unitatilor administrativ-teritoriale.
(5) Dupa verificare, un exemplar al documentelor prevazute la alin. (1) se transmite de catre directiile generale regionale ale finantelor publice/administratiile judetene ale finantelor publice, dupa caz, in ordinea primirii si inregistrarii acestora, potrivit alin. (2), cu adresa de inaintare, in termen de doua zile lucratoare de la primirea acestora, prin posta speciala, Ministerului Finantelor Publice - Directia generala de trezorerie si datorie publica, in atentia Comisiei de autorizare a imprumuturilor locale.


Articolul 4
Comisia de autorizare a imprumuturilor locale analizeaza fiecare cerere si documentatia aferenta, in ordinea inregistrarii acesteia la registratura generala a Ministerului Finantelor Publice si stabileste valoarea imprumutului astfel incat aceasta sa se incadreze in limita prevazuta la art. I din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 35/2019. Pentru calcularea valorii imprumutului solicitat in baza prevederilor art. I din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 35/2019 se va avea in vedere suma anuala minima (cu exceptia anilor marginali) a indicatorului "Serviciul anual al datoriei publice locale aferent imprumutului care poate fi contractat conform Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 35/2019" din anexa nr. 3.


Articolul 5
(1) In termen de maximum 7 zile lucratoare de la data emiterii hotararii Comisiei de autorizare a imprumuturilor locale, Ministerul Finantelor Publice, prin Directia generala de trezorerie si datorie publica, intocmeste conventia de imprumut, potrivit modelului prezentat in anexa nr. 7, pe care o transmite in format electronic unitatilor administrativ-teritoriale, in vederea semnarii, pe adresele de e-mail ale persoanelor de contact mentionate in cererea prevazuta la art. 3 alin. (1) lit. a). Totodata, conventia de imprumut se transmite spre stiinta directiilor generale regionale ale finantelor publice/administratiilor judetene ale finantelor publice, prin e-mail. Scadentarul de plata se transmite ulterior, acesta elaborandu-se in functie de data creditarii contului de imprumut al unitatilor administrativ- teritoriale cu suma aprobata in hotararea Comisiei de autorizare a imprumuturilor locale.
(2) Unitatile administrativ-teritoriale, in termen de maximum 3 zile lucratoare de la primirea conventiei de imprumut, au obligatia sa tipareasca documentul in doua exemplare, sa il semneze/stampileze si sa il retransmita scanat, in format electronic, la adresa de e-mail: [email protected]. Totodata, in cadrul aceluiasi termen de 3 zile lucratoare, unitatile administrativ-teritoriale depun cele doua exemplare originale ale conventiei de imprumut, stampilate si semnate de ordonatorul principal de credite, la directiile generale regionale ale finantelor publice/administratiile judetene ale finantelor publice, dupa caz.
(3) In ziua urmatoare primirii celor doua exemplare originale ale conventiei de imprumut de la unitatile administrativ- teritoriale, directiile generale regionale ale finantelor publice/administratiile judetene ale finantelor publice le retransmit prin posta, cu adresa de inaintare, Directiei generale de trezorerie si datorie publica din cadrul Ministerului Finantelor Publice.


Articolul 6
(1) Pentru operativitate, Ministerul Finantelor Publice, prin Directia generala de trezorerie si datorie publica, dupa primirea in format electronic de la unitatile administrativ- teritoriale a exemplarului scanat al conventiei de imprumut semnat si stampilat, incep demersurile necesare in vederea semnarii.
(2) In termen de maximum 5 zile lucratoare de la data semnarii conventiei de imprumut de catre ambele parti, Ministerul Finantelor Publice, prin Directia generala de trezorerie si datorie publica, dispune virarea sumei aprobate prin hotararea Comisiei de autorizare a imprumuturilor locale si prin conventia de imprumut in contul aferent subdiviziunii bugetare corespunzatoare din bugetul imprumuturilor interne, indicat de unitatile administrativ-teritoriale beneficiare.
(3) Un exemplar original al conventiei de imprumut, impreuna cu scadentarul de plata elaborat de Ministerul Finantelor Publice prin Directia generala de trezorerie si datorie publica, se transmite prin posta, cu adresa de inaintare, directiilor generale regionale ale finantelor publice/administratiilor judetene ale finantelor publice, pentru a fi retransmis, in ziua primirii, unitatilor administrativ-teritoriale beneficiare. Scadentarul de plata se intocmeste in functie de data creditarii conturilor indicate de unitatile administrativ- teritoriale cu sumele acordate cu titlu de imprumut.


Articolul 7
Dupa primirea conventiei de imprumut semnate de ambele parti, unitatea administrativ-teritoriala aproba sau rectifica, dupa caz, bugetul imprumuturilor interne. Bugetele aprobate sau rectificate, dupa caz, se depun la unitatile teritoriale ale Trezoreriei Statului la care isi au conturile deschise.


Articolul 8
(1) Unitatile administrativ-teritoriale incaseaza sumele virate de Ministerul Finantelor Publice din venituri din privatizare in contul distinct prevazut in bugetul imprumuturilor interne.
(2) Unitatile administrativ-teritoriale care beneficiaza de imprumuturi contractate in conditiile art. I din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 35/2019 efectueaza plati din bugetul imprumuturilor interne, pentru cheltuielile aflate in sarcina acestora.
(3) Unitatile teritoriale ale Trezoreriei Statului deconteaza documentele de plata, depuse de beneficiari, numai dupa incasarea sumelor din imprumut, in limita bugetelor aprobate sau rectificate in care au fost prevazute cheltuielile respective.


Articolul 9
(1) Eventualele sume ramase din imprumut, care nu mai pot fi utilizate pentru destinatia pentru care au fost alocate, se restituie de catre unitatile administrativ-teritoriale in contul "Decontari in contul Trezoreriei Centrale - operatiuni proprii", deschis pe numele Ministerului Finantelor Publice la Trezoreria Operativa Centrala, codificat cu codul de identificare fiscala al unitatii administrativ-teritoriale, cu conditia informarii in prealabil a Ministerului Finantelor Publice si numai daca nu prezinta restante la plata obligatiilor scadente.
(2) De la data creditarii contului prevazut la alin. (1), respectiv data extrasului de cont cuprinzand sumele restituite ca neutilizate emis de Trezoreria Operativa Centrala, valoarea imprumutului acordat se modifica prin act aditional la conventia de imprumut, potrivit modelului prezentat in anexa nr. 8, cu actualizarea scadentarului de plata al imprumutului acordat.
(3) In situatia in care unitatile administrativ-teritoriale efectueaza plata sumelor neutilizate in alte conturi decat cel prevazut la alin. (1) sau pe un cod fiscal eronat, corectarea operatiunii se efectueaza in baza solicitarii formulate in scris de acestea, cu data inregistrarii solicitarii la registratura Directiei generale de trezorerie si datorie publica. Cu aceeasi data valoarea imprumutului se modifica prin act aditional la conventia de imprumut.
(4) Directia generala de trezorerie si contabilitate publica dispune Trezoreriei Operative Centrale transferul sumelor neutilizate din contul "Decontari in contul Trezoreriei Centrale - operatiuni proprii" codificat cu codul de identificare fiscala al unitatii administrativ-teritoriale in contul "Decontari in contul Trezoreriei Centrale - operatiuni proprii" codificat cu codul de identificare fiscala atribuit Trezoreriei Statului, in scopul reconstituirii veniturilor din privatizare.


Articolul 10
(1) Rambursarea imprumuturilor contractate de catre unitatile administrativ-teritoriale se efectueaza in transe trimestriale egale, incepand cu trimestrul urmator acordarii acestora. Dobanda se calculeaza prin aplicarea ratei de dobanda, stabilita la art. I din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 35/2019, la soldul imprumutului, cu conventia "numar de zile calendaristice/360". Datele de plata a ratei scadente si dobanzilor de platit aferente imprumutului sunt cuprinse in scadentarul de plata anexat la conventia de imprumut.
(2) Pentru neplata la termen a ratelor scadente si a dobanzilor de platit la imprumutul acordat se calculeaza o dobanda, pentru fiecare zi de intarziere, la nivelul dobanzii prevazute la art. 174 alin. (5) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, pana la data stingerii obligatiei.
(3) Dobanda pentru fiecare zi de intarziere se calculeaza prin aplicarea ratei prevazute la alin. (2) la suma obligatiilor de plata restante, rate de capital plus dobanda aferenta, inmultita cu numarul de zile calendaristice de intarziere.
(4) Plata ratelor si a dobanzilor aferente imprumuturilor contractate, inclusiv a dobanzilor de intarziere, se efectueaza de catre unitatile administrativ-teritoriale in contul distinct de disponibil - pentru incasarea rambursarii obligatiilor de plata aferente imprumuturilor acordate pentru plata subventiilor restante aferente furnizarii energiei termice catre populatie deschis pe numele Ministerului Finantelor Publice la Trezoreria Operativa Centrala, codificat cu codul de identificare fiscala al unitatilor administrativ-teritoriale.
(5) Sumele incasate in conturile prevazute la alin. (4) se transmit zilnic de catre Trezoreria Operativa Centrala, in sistem electronic, Directiei generale de trezorerie si datorie publica din Ministerul Finantelor Publice, in scopul stabilirii modului de stingere a obligatiilor de plata ale unitatilor administrativ- teritoriale, potrivit scadentarelor de plata.
(6) Directia generala de trezorerie si datorie publica din Ministerul Finantelor Publice va transmite Trezoreriei Operative Centrale, in sistem electronic, situatia privind distribuirea sumelor in ordinea: dobanzi calculate pentru fiecare zi de intarziere, dobanzi si rate de capital. Stingerea obligatiilor de plata ale unitatilor administrativ-teritoriale se efectueaza cu data platii.
(7) Pe baza situatiei prevazute la alin. (6), Trezoreria Operativa Centrala va transfera, pe baza de nota contabila, sumele reprezentand rate de capital scadente in contul "Decontari in contul Trezoreriei Centrale - operatiuni proprii", sumele reprezentand dobanzi aferente imprumutului in contul "Venituri ale bugetului Trezoreriei Statului - Venituri din dobanzi aferente Trezoreriei Statului de la alte bugete", iar sumele reprezentand dobanda calculata pentru fiecare zi de intarziere in contul "Venituri ale bugetului Trezoreriei Statului - Majorari de intarziere pentru venituri nevarsate la termen".
(8) Contul prevazut la alin. (4) nu este purtator de dobanda. Eventualele sume virate in plus de catre unitatile administrativ-teritoriale fata de suma scadenta se pastreaza in conturi pana la scadenta urmatoare.
(9) In situatia in care unitatile administrativ-teritoriale efectueaza plata obligatiilor scadente in alte conturi decat cel indicat in conventia de imprumut sau pe un cod fiscal eronat, corectarea operatiunii se efectueaza in baza solicitarii formulate in scris de acestea. Stingerea obligatiei se efectueaza cu data la care se inregistreaza solicitarea la registratura Directiei generale de trezorerie si datorie publica.
(10) Directia generala de trezorerie si datorie publica dispune Trezoreriei Operative Centrale restituirea, in conturile indicate de titulari, a eventualelor sume ramase in contul prevazut la alin. (4), dupa rambursarea integrala a imprumutului.


Articolul 11
(1) Imprumuturile acordate pot fi rambursate anticipat partial/integral, cu conditia informarii prealabile, in scris, a Ministerului Finantelor Publice - Directia generala de trezorerie si datorie publica cu privire la intentia de rambursare formulata de unitatile administrativ-teritoriale si numai daca nu prezinta restante la plata obligatiilor scadente.
(2) Sumele rambursate anticipat partial/integral din imprumut se efectueaza in contul "Decontari in contul Trezoreriei Centrale - operatiuni proprii", deschis pe numele Ministerului Finantelor Publice la Trezoreria Operativa Centrala, codificat cu codul de identificare fiscala al unitatii administrativ-teritoriale.
(3) De la data creditarii contului prevazut la alin. (2), respectiv data extrasului de cont cuprinzand sumele rambursate anticipat emis de Trezoreria Operativa Centrala, valoarea imprumutului acordat se modifica prin act aditional la conventia de imprumut, potrivit modelului prevazut in anexa nr. 8, cu actualizarea scadentarului de plata a imprumutului acordat.
(4) In situatia in care unitatile administrativ-teritoriale efectueaza plata sumelor rambursate anticipat in alte conturi decat cel prevazut la alin. (2) sau pe un cod fiscal eronat, corectarea operatiunii se efectueaza in baza solicitarii formulate in scris de acestea, cu data inregistrarii solicitarii la registratura Directiei generale de trezorerie si datorie publica. Cu aceeasi data valoarea imprumutului se modifica prin act aditional la conventia de imprumut.
(5) Directia generala de trezorerie si contabilitate publica dispune Trezoreriei Operative Centrale transferul sumelor rambursate anticipat partial/integral din contul "Decontari in contul Trezoreriei Centrale - operatiuni proprii" codificat cu codul de identificare fiscala al unitatii administrativ-teritoriale in contul "Decontari in contul Trezoreriei Centrale - operatiuni proprii" codificat cu codul de identificare fiscala atribuit Trezoreriei Statului, in scopul reconstituirii veniturilor din privatizare.


Articolul 12
(1) In cazul in care unitatile administrativ-teritoriale nu respecta termenele de rambursare prevazute in conventiile de imprumut, Directia generala de trezorerie si datorie publica stabileste lunar lista unitatilor administrativ-teritoriale, grupate pe judete, care inregistreaza restante la plata in luna anterioara raportarii si suma totala datorata, aferenta ratelor de capital, dobanzilor si dobanzilor calculate pentru fiecare zi de intarziere, in vederea punerii in aplicare a prevederilor art. I alin. (7) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 35/2019.
(2) Directia generala de trezorerie si datorie publica comunica unitatilor teritoriale ale Trezoreriei Statului lista intocmita conform alin. (1), in scopul sistarii alimentarii bugetelor locale respective cu cote defalcate din impozitul pe venit si cu sume defalcate din unele venituri ale bugetului de stat pentru echilibrarea bugetelor locale, cu exceptia platilor pentru achitarea drepturilor salariale si a contributiilor aferente atunci cand nu pot fi asigurate din venituri proprii.
(3) Pana la lichidarea obligatiilor de plata restante prevazute la alin. (2) ale unitatilor administrativ-teritoriale, cotele defalcate din impozitul pe venit si sumele defalcate din unele venituri ale bugetului de stat pentru echilibrarea bugetelor locale, care au fost sistate, vor fi alocate bugetelor locale numai pentru achitarea acestor obligatii restante.
Articolul 13
Anexele nr. 1-8 fac parte integranta din prezentele norme metodologice si pot fi consultate aici: Anexa 1, Anexa 2, Anexa 3, Anexa 4, Anexa 5, Anexa 6, Anexa 7, Anexa 8.





Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Legislaţie

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...

Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor
Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...

Legea 188/1999, actualizata 2024, privind Statutul functionarilor publici
Legea 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, actualizata 2024 - Republicare Actualizat ...

Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale
Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale Publicata in ...

Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului
Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului Publicat in Monitorul Oficial cu numar ...

Legea finantelor publice locale, actualizata 2024 - Legea 273/2006
Legea 273/2006 privind finantele publice locale Actualizata prin Legea 387/2023 pentru modificare ...

Legea 500/2002 privind finantele publice, actualizata 2024
Legea 500/2002 privind finantele publice Actualizata prin Legea 262/2023 privind aprobarea Ordona ...

OUG 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist
Ordonanta de urgenta nr. 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist Publicata in ...



Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor culturale in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de cresa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Alocatia de stat pentru copii in anul 2024. Conditii de acordare si valoare alocatie
Sursa: MCP Cabinet avocati

Formularul 230 model editabil 2024 PDF. Completeaza Declaratia 230!
Sursa: EuroAvocatura.ro



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Ştiri Juridice