din anul 2007, atuul tau de DREPT!


Prima pagină » Legislaţie » Integral: OUG nr. 37/2019 pentru modificarea si completarea OUG nr. 202/2008 privind punerea in aplicare a sanctiunilor internationale

INTEGRAL: OUG nr. 37/2019 pentru modificarea si completarea OUG nr. 202/2008 privind punerea in aplicare a sanctiunilor internationale


Publicata in Monitorul Oficial nr. 437 din 03.06.2019.


Articol unic
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 202/2008 privind punerea in aplicare a sanctiunilor internationale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 825 din 8 decembrie 2008, aprobata cu modificari prin Legea nr. 217/2009, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. La articolul 12 alineatul (1), litera a) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"a) in cazul sanctiunilor de blocare a fondurilor sau a resurselor economice, Agentia Nationala de Administrare Fiscala;".
2. La articolul 13, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(1) Pentru asigurarea cadrului general de cooperare in domeniul punerii in aplicare in Romania a sanctiunilor internationale se infiinteaza Consiliul interinstitutional, denumit in continuare Consiliul, alcatuit din reprezentanti ai Ministerului Afacerilor Externe, Ministerului Justitiei, Ministerului Afacerilor Interne, Ministerului Apararii Nationale, Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat - Departamentul de Comert Exterior, Ministerului Transporturilor, Serviciului Roman de Informatii, Serviciului de Informatii Externe, Bancii Nationale a Romaniei, Autoritatii de Supraveghere Financiara, Oficiului National pentru Prevenirea si Combaterea Spalarii Banilor."
3. La articolul 15, alineatele (1) si (2) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"(1) Agentia Nationala de Administrare Fiscala creeaza si gestioneaza baza de date cu privire la fonduri si resurse economice blocate.
(2) Autoritatile si institutiile publice prevazute la art. 17 alin. (1) pastreaza o evidenta proprie cu privire la punerea in aplicare a sanctiunilor internationale din domeniul lor de competenta."
4. La articolul 17, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(2) Supravegherea punerii in aplicare a sanctiunilor internationale de blocare a fondurilor de catre persoanele fizice si juridice care nu intra in sfera de competenta a autoritatilor si institutiilor publice prevazute la alin. (1), precum si controlul punerii in aplicare a sanctiunilor internationale de blocare a resurselor economice se fac de catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala."
5. La articolul 18, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(2) Raportarea fondurilor si a resurselor economice care fac obiectul sanctiunilor internationale se transmite de indata Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si autoritatilor si institutiilor publice prevazute la art. 17 alin. (1). Raportarea include date privind persoanele, contractele si conturile implicate, precum si descrierea si valoarea totala a bunurilor."
6. La articolul 19, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(1) Dupa primirea instiintarii ori raportarii potrivit art. 7 sau 18 si efectuarea cercetarilor necesare, Agentia Nationala de Administrare Fiscala dispune, prin ordin al presedintelui, fara intarziere, blocarea fondurilor sau a resurselor economice care se afla in proprietatea, sunt detinute de sau se afla sub controlul, direct sau indirect, al persoanelor fizice ori juridice care au fost identificate ca fiind persoane sau entitati desemnate."
7. La articolul 19, dupa alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (11), cu urmatorul cuprins:
"(11) Agentia Nationala de Administrare Fiscala, dupa efectuarea cercetarilor necesare, dispune, prin ordin al presedintelui, blocarea inclusiv a fondurilor sau a resurselor economice derivate ori generate din bunuri detinute sau controlate de persoanele fizice ori juridice prevazute la alin. (1) sau a fondurilor ori a resurselor economice detinute sau controlate, individual sau impreuna, de persoanele prevazute la alin. (1)."
8. La articolul 19, alineatele (4) si (5) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"(4) Agentia Nationala de Administrare Fiscala asigura publicarea ordinelor prevazute la alin. (1) si (11) in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, in termen de 3 zile lucratoare de la data emiterii.
(5) Ordinele prevazute la alin. (1) si (11) pot fi contestate potrivit procedurii de contencios administrativ. Agentia Nationala de Administrare Fiscala are obligatia de a analiza periodic masura dispusa prin ordinele prevazute la alin. (1) si (11) si de a o revoca din oficiu sau la cerere cand constata ca mentinerea acesteia nu se mai justifica. Decizia de respingere a cererii de revocare poate fi atacata potrivit procedurii de contencios administrativ."
9. La articolul 21, alineatele (1) si (5) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"(1) In cazul blocarii bunurilor imobile, notarea in cartea funciara a masurii de indisponibilizare a acestora se efectueaza de Agentia Nationala de Cadastru si Publicitate Imobiliara, prin oficiile teritoriale din subordine in raza carora se afla imobilul, la solicitarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in baza ordinului emis potrivit art. 19 alin. (1) sau alin. (11).
. . . . . . . . . .
(5) In cazul blocarii bunurilor mobile, notarea indisponibilizarii se face la cererea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, adresata persoanelor juridice cu atributii de inregistrare sau evidenta a respectivelor bunuri."
10. La articolul 24, alineatele (2) - (4) si (6) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"(2) Persoanele fizice sau juridice, cu exceptia persoanelor sau entitatilor desemnate, care detin bunurile supuse sanctiunilor internationale, au dreptul sa ceara din partea statului acoperirea cheltuielilor necesare pentru conservarea si administrarea acestora in scopul impiedicarii deprecierii sau devalorizarii. Cererea de acoperire a acestor cheltuieli se adreseaza Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, iar dreptul la compensatie pentru cheltuielile de administrare incepe din momentul instiintarii autoritatii competente, potrivit art. 7 sau 18, dupa caz.
(3) Daca persoanele fizice sau juridice, cu exceptia persoanelor sau entitatilor desemnate, nu pot ori nu doresc sa administreze bunul respectiv, la cererea acestora, prin decizie a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, bunul poate fi predat spre administrare statului, prin Agentia Nationala de Administrare Fiscala.
(4) Agentia Nationala de Administrare Fiscala cere predarea bunului respectiv, daca apreciaza ca este necesara pentru buna administrare a acestuia. Bunul care nu este predat de bunavoie este preluat spre administrare, fara acordul persoanei care il detine.
. . . . . . . . . .
(6) Agentia Nationala de Administrare Fiscala dispune, prin decizie, predarea de indata a bunului catre persoana indreptatita, dupa cum urmeaza:
a) persoanei care dovedeste, potrivit art. 10, ca este proprietarul sau detinatorul legal al bunului si ca nu face obiectul unor sanctiuni internationale sau acest lucru se constata de Agentia Nationala de Administrare Fiscala in cadrul cercetarilor efectuate potrivit art. 19;
b) proprietarului sau detinatorului legal care dovedeste, potrivit art. 10, ca bunul respectiv nu face obiectul sanctiunilor internationale sau acest lucru se constata de Agentia Nationala de Administrare Fiscala in cadrul cercetarilor efectuate potrivit art. 19;
c) persoanei stabilite ca fiind cea careia trebuie sa ii fie predat bunul prin actul care instituie sanctiunea internationala potrivit art. 1;
d) persoanei stabilite printr-o decizie a unei autoritati competente din alt stat sau a unei organizatii internationale, opozabile autoritatilor romane."
11. La articolul 25, alineatele (1) - (3), (6) - (8), (11) si (12) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"(1) Agentia Nationala de Administrare Fiscala decide asupra modului de administrare a bunurilor blocate care fac obiectul sanctiunilor internationale, in conditiile stabilite prin ordin al presedintelui.
(2) In situatiile in care, potrivit legii sau din cauza caracteristicilor, bunurile predate sau preluate potrivit art. 24 nu pot fi administrate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala, aceasta le va preda spre administrare autoritatii sau institutiei publice cu competente in domeniu.
(3) In cazul in care administrarea bunurilor predate sau preluate potrivit art. 24 nu poate fi realizata de Agentia Nationala de Administrare Fiscala sau de o alta institutie publica, conform alin. (2), din motive temeinic justificate, Agentia Nationala de Administrare Fiscala incheie, in scris, contracte pentru administrarea bunurilor respective cu orice persoana fizica sau juridica ce activeaza in domeniul respectiv. Contractele pentru administrare trebuie sa precizeze, sub sanctiunea anularii, suma stabilita pentru administrare, modul de atribuire a responsabilitatii pentru paguba produsa bunurilor in timpul administrarii, precum si limitele dreptului de administrare acordat.
. . . . . . . . . .
(6) In cazul in care sporurile sau veniturile prevazute la alin. (5) nu exista sau nu sunt suficiente si nu poate fi identificata nicio alta sursa de acoperire a cheltuielilor de administrare, Agentia Nationala de Administrare Fiscala poate decide vanzarea bunurilor sau a unei parti a acestora, efectuata in proportia strict necesara pentru acoperirea cheltuielilor.
(7) In cazul in care exista riscul deprecierii bunurilor, Agentia Nationala de Administrare Fiscala poate decide vanzarea bunurilor blocate sau a unei parti a acestora. Fondurile provenite dintr-o astfel de vanzare au regimul de fonduri blocate pe durata valabilitatii sanctiunii internationale relevante.
(8) Agentia Nationala de Administrare Fiscala tine evidenta si inventarul tuturor bunurilor aflate in administrare, potrivit prevederilor prezentei ordonante de urgenta.
. . . . . . . . . .
(11) Procedura de valorificare a bunurilor prevazuta la alin. (6) si (7), precum si modalitatile de aplicare a prevederilor art. 24 alin. (2) si (4)-(6) sunt aprobate prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.
(12) In indeplinirea atributiilor prevazute la alin. (1)-(3), (6) si (7), Agentia Nationala de Administrare Fiscala solicita avizul consultativ al Consiliului."





Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Legislaţie

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...

Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor
Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...

Legea 188/1999, actualizata 2024, privind Statutul functionarilor publici
Legea 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, actualizata 2024 - Republicare Actualizat ...

Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale
Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale Publicata in ...

Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului
Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului Publicat in Monitorul Oficial cu numar ...

Legea finantelor publice locale, actualizata 2024 - Legea 273/2006
Legea 273/2006 privind finantele publice locale Actualizata prin Legea 387/2023 pentru modificare ...

Legea 500/2002 privind finantele publice, actualizata 2024
Legea 500/2002 privind finantele publice Actualizata prin Legea 262/2023 privind aprobarea Ordona ...

OUG 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist
Ordonanta de urgenta nr. 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist Publicata in ...



Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor culturale in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de cresa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Alocatia de stat pentru copii in anul 2024. Conditii de acordare si valoare alocatie
Sursa: MCP Cabinet avocati

Formularul 230 model editabil 2024 PDF. Completeaza Declaratia 230!
Sursa: EuroAvocatura.ro



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Ştiri Juridice