din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1887 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Integral: Hotararea nr. 23/2019 privind modificarea Regulamentului Camerei Deputatilor

INTEGRAL: Hotararea nr. 23/2019 privind modificarea Regulamentului Camerei Deputatilor


Publicata in Monitorul Oficial nr. 462 din 07.06.2019

Camera Deputatilor adopta prezenta hotarare.
Articol unic
Regulamentul Camerei Deputatilor, aprobat prin Hotararea Camerei Deputatilor nr. 8/1994, republicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 481 din 28 iunie 2016, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:
1. La articolul 15 alineatul (3), litera o) va avea urmatorul cuprins:
"o) poate prezenta, in plenul Camerei Deputatilor, punctul de vedere al grupului sau parlamentar cu privire la cererea de retinere, arestare sau perchezitie a unuia dintre membrii propriului grup ori cu privire la cererea de urmarire penala a unui ministru care are calitatea de deputat, membru al propriului grup;".
2. La capitolul II, titlul sectiunii a 8-a va avea urmatorul cuprins:
"SECTIUNEA a 8-a
Procedura privind cererea de urmarire penala a membrilor sau fostilor membri ai Guvernului care sunt deputati"
3. Articolul 157 va avea urmatorul cuprins:
"Articolul 157
(1) Dezbaterea cererii prevazute la art. 156 se poate face pe baza raportului intocmit de o comisie de ancheta sau pe baza unui raport intocmit de o comisie permanenta in conditiile art. 71.
(2) In cazul in care presedintele Camerei Deputatilor primeste o solicitare a procurorului general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, adresata Camerei Deputatilor, pentru ca aceasta sa ceara urmarirea penala a unui membru al Guvernului care este si deputat, respectiva solicitare este adusa la cunostinta Biroului permanent al Camerei Deputatilor, de indata. Solicitarea trebuie motivata in fapt si in drept. Biroul permanent al Camerei Deputatilor are obligatia sa ceara Comisiei juridice, de disciplina si imunitati sa prezinte, in cel mult 5 zile, o prima evaluare a respectivei solicitari si o estimare a timpului necesar pentru a realiza audierea deputatului si pentru a studia documentele inaintate de procurorul general. Pe baza evaluarii preliminare, Biroul permanent al Camerei Deputatilor va fixa un termen de depunere a raportului de catre Comisia juridica, de disciplina si imunitati, termen care nu poate fi mai mare de 14 zile.
(3) Raportul va cuprinde toate argumentele, atat in favoarea aprobarii cererii, cat si pe cele impotriva aprobarii acesteia. Argumentele in favoarea aprobarii cererii sunt cele formulate de deputati, precum si cele cuprinse in solicitarea procurorului general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie. Argumentele impotriva aprobarii cererii sunt cele formulate de deputati, precum si cele formulate de ministrul in cauza si de aparatorii acestuia. Toate argumentele vor fi raportate la indeplinirea criteriilor si liniilor directoare pentru ridicarea imunitatii parlamentare cuprinse in capitolul V din A«Raportul Comisiei de la Venetia privind scopul si ridicarea imunitatii parlamentare CDL-AD (2014)011A».
(4) Audierea membrului Guvernului care este deputat este obligatorie, iar in cazul in care acesta refuza sau se afla in imposibilitate obiectiva de a se prezenta in fata comisiei, acest fapt trebuie consemnat in raportul Comisiei juridice, de disciplina si imunitati. In situatia in care deputatul in cauza se afla in imposibilitate obiectiva de a se prezenta la audiere se va fixa un nou termen.
(5) Raportul comisiei se aproba prin votul secret al majoritatii membrilor prezenti.
(6) Rapoartele cu privire la cererea de urmarire penala se prezinta si se dezbat in plenul Camerei Deputatilor in cel mult 5 zile de la depunerea lor la Biroul permanent.
(7) La dezbaterea asupra cererii de urmarire penala vor lua cuvantul presedintele comisiei care a intocmit raportul, ministrul la care se refera cererea respectiva si, dupa caz, cate un reprezentant al fiecarui grup parlamentar, dupa care se trece la vot.
(8) Proiectul de hotarare privind cererea de urmarire penala, intocmit de Comisia juridica, de disciplina si imunitati, se adopta cu votul majoritatii deputatilor prezenti, cu respectarea prevederilor art. 67 din Constitutia Romaniei, republicata. Votul este secret si se exprima prin bile. Hotararea privind cererea de urmarire penala se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
(9) In conditiile in care Camera Deputatilor nu este in sesiune, presedintele Camerei Deputatilor convoaca o sesiune extraordinara si ia masurile necesare respectarii termenelor prevazute in prezentul articol."
4. Articolul 158 va avea urmatorul cuprins:
"Articolul 158
(1) In cazul in care Camera Deputatilor hotaraste sa ceara urmarirea penala, presedintele Camerei va comunica acest lucru procurorului general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie. Respectiva hotarare a Camerei Deputatilor va fi transmisa si Presedintelui Romaniei pentru eventuala suspendare din functie a membrului Guvernului a carui urmarire penala a fost ceruta.
(2) In cazul in care Camera Deputatilor nu hotaraste sa ceara urmarirea penala, presedintele Camerei va comunica acest lucru procurorului general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, iar procedura parlamentara se incheie.
(3) Prevederile art. 156, ale art. 157 si ale alin. (1) si (2) din prezentul articol sunt aplicabile si fostilor membri ai Guvernului care au functia de deputat, pentru fapte comise in calitate de ministru."
5. Articolul 219 va avea urmatorul cuprins:
"Articolul 219
(1) In temeiul art. 72 din Constitutia Romaniei, republicata, deputatii pot fi urmariti si trimisi in judecata penala pentru fapte care nu au legatura cu voturile sau cu opiniile politice exprimate in exercitarea mandatului, dar nu pot fi perchezitionati, retinuti sau arestati fara incuviintarea Camerei Deputatilor, dupa ascultarea lor. Urmarirea si trimiterea in judecata penala se pot face numai de catre Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie. Competenta de judecata apartine Inaltei Curti de Casatie si Justitie.
(2) Cererea de retinere, arestare sau perchezitie a deputatului se adreseaza de catre ministrul justitiei presedintelui Camerei Deputatilor, pentru a fi supusa aprobarii plenului Camerei, in temeiul art. 72 din Constitutia Romaniei, republicata. Cererea trebuie sa fie motivata in fapt si in drept.
(3) Presedintele Camerei Deputatilor aduce de indata cererea la cunostinta Biroului permanent, care o trimite Comisiei juridice, de disciplina si imunitati, pentru a intocmi un raport in termen de cel mult 3 zile. Presedintele Comisiei juridice, de disciplina si imunitati poate solicita Biroului permanent al Camerei Deputatilor prelungirea termenului pentru depunerea raportului cu cel mult doua zile.
(4) Raportul va cuprinde toate argumentele, atat in favoarea aprobarii cererii, cat si pe cele impotriva aprobarii acesteia. Argumentele in favoarea aprobarii cererii sunt cele formulate de deputati, precum si cele cuprinse in cererea ministrului de justitie. Argumentele impotriva aprobarii cererii sunt cele formulate de deputati, precum si cele formulate de deputatul in cauza si de aparatorii acestuia. Toate argumentele vor fi raportate la indeplinirea criteriilor si liniilor directoare pentru ridicarea imunitatii parlamentare cuprinse in capitolul V din A«Raportul Comisiei de la Venetia privind scopul si ridicarea imunitatii parlamentare CDL-AD (2014)011A».
(5) Raportul comisiei se aproba prin votul secret al majoritatii membrilor prezenti.
(6) Proiectul de hotarare privind aprobarea cererii ministrului justitiei se supune spre dezbatere si adoptare plenului Camerei Deputatilor, in termen de 5 zile de la depunerea raportului, cu respectarea prevederilor art. 67 si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei, republicata.
(7) La dezbaterea in plen vor lua cuvantul presedintele Comisiei care a intocmit raportul, deputatul la care se refera cererea de retinere, arestare sau perchezitie si, la cerere, cate un reprezentant al fiecarui grup parlamentar.
(8) Hotararea privind aprobarea cererii ministrului justitiei, intocmita de Comisia juridica, de disciplina si imunitati, se adopta cu votul secret al majoritatii membrilor prezenti. Aceasta se comunica de indata ministrului justitiei si se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I. In cazul in care Camera Deputatilor nu hotaraste sa aprobe cererea ministrului justitiei, acestuia i se va comunica in scris acest fapt de catre presedintele Camerei, iar procedura parlamentara se incheie."
Aceasta hotarare a fost adoptata in sedinta Camerei Deputatilor din data de 5 iunie 2019, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (1) din Constitutia Romaniei, republicata.





Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Legislaţie

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...

Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor
Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...

Legea 188/1999, actualizata 2024, privind Statutul functionarilor publici
Legea 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, actualizata 2024 - Republicare Actualizat ...

Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale
Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale Publicata in ...

Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului
Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului Publicat in Monitorul Oficial cu numar ...

Legea finantelor publice locale, actualizata 2024 - Legea 273/2006
Legea 273/2006 privind finantele publice locale Actualizata prin Legea 387/2023 pentru modificare ...

Legea 500/2002 privind finantele publice, actualizata 2024
Legea 500/2002 privind finantele publice Actualizata prin Legea 262/2023 privind aprobarea Ordona ...

OUG 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist
Ordonanta de urgenta nr. 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist Publicata in ...



Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor culturale in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de cresa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Alocatia de stat pentru copii in anul 2024. Conditii de acordare si valoare alocatie
Sursa: MCP Cabinet avocati

Formularul 230 model editabil 2024 PDF. Completeaza Declaratia 230!
Sursa: EuroAvocatura.ro



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Ştiri Juridice