din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1727 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Integral: OUG 42/2019 privind stabilirea unor masuri financiare pentru sustinerea desfasurarii Programului cultural national "Timisoara - Capitala Europeana a Culturii in anul 2021"

INTEGRAL: OUG 42/2019 privind stabilirea unor masuri financiare pentru sustinerea desfasurarii Programului cultural national "Timisoara - Capitala Europeana a Culturii in anul 2021"


Ordonanta de urgenta nr. 42/2019 privind stabilirea unor masuri financiare pentru sustinerea desfasurarii Programului cultural national "Timisoara - Capitala Europeana a Culturii in anul 2021" a fost publicata in Monitorul Oficial nr. 492 din 18.06.2019.

Articolul 1
(1) Prezenta ordonanta de urgenta reglementeaza modul de finantare a Programului Timisoara - Capitala Europeana a Culturii in anul 2021", ca program cultural national, continand un portofoliu de proiecte si actiuni multianuale, denumit in continuare Program.
(2) Responsabilitatea privind gestionarea cheltuielilor pentru implementarea Programului revine Asociatiei "Timisoara - Capitala Europeana a Culturii", denumita in continuare Asociatia, organizatie neguvernamentala, persoana juridica de drept privat, apolitica si independenta, cu caracter cultural si educativ, avand statut de utilitate publica, Ministerului Culturii si Identitatii Nationale, Consiliului Local al Municipiului Timisoara si Consiliului Judetean Timis.


Articolul 2
In sensul prezentei ordonante de urgenta, termenii si expresiile au semnificatiile prevazute la art. 1 alin. (2) lit. c) -j) din Ordonanta Guvernului nr. 51/1998 privind imbunatatirea sistemului de finantare a programelor, proiectelor si actiunilor culturale, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 245/2001, cu modificarile si completarile ulterioare.


Articolul 3
In perioada 2019-2022, Programul se implementeaza, in limita sumei de 52.900 mii lei, pentru proiectele si actiunile finantate prin Asociatie. Alocarile anuale destinate Programului se stabilesc in limita sumelor aprobate in bugetul Ministerului Culturii si Identitatii Nationale.


Articolul 4
(1) Finantarea nerambursabila a Programului prevazuta la art. 3 se asigura anual pe baza unui contract de finantare incheiat intre Asociatie si Ministerul Culturii si Identitatii Nationale.
(2) In vederea implementarii Programului, Asociatia poate utiliza un cuantum de maximum 5% din finantarea nerambursabila alocata anual, potrivit art. 3, pentru acoperirea cheltuielilor administrative si a cheltuielilor cu salarii. Din acest cuantum Asociatia poate utiliza maximum 50% pentru cheltuielile cu salarii.
(3) In completarea sumelor prevazute la art. 3 in vederea sustinerii organizarii si desfasurarii Programului, prin hotarare a autoritatilor deliberative, municipiul Timisoara si, dupa caz, judetul Timis pot incheia contracte de finantare cu Asociatia, in baza carora vor acorda acesteia sume anuale pentru realizarea de proiecte culturale.
(4) Incepand cu anul 2020, alocarea sumelor prevazute la alin. (3) si art. 3 se va aproba numai dupa prezentarea de catre Asociatie la Ministerul Culturii si Identitatii Nationale, Consiliul Local al Municipiului Timisoara si, dupa caz, Consiliul Judetean Timis, pana la sfarsitul lunii ianuarie a fiecarui an calendaristic, a unui raport de activitate si a unui raport financiar detaliat in legatura cu utilizarea sumelor alocate in anul precedent si numai dupa aprobarea legii bugetului de stat, respectiv a bugetului local al municipiului Timisoara, bugetului judetului Timis, in baza documentelor justificative prezentate de Asociatie.
(5) Sumele alocate potrivit prevederilor alin. (1) - (3) se fac venit la bugetul Asociatiei.
(6) Sumele ramase neutilizate din alocarile primite de la bugetul de stat, respectiv bugetele locale ale Municipiului Timisoara si judetului Timis se restituie acestor bugete sau se reporteaza in anul urmator, dupa caz, potrivit destinatiei.
(7) Sumele acordate Asociatiei de la bugetul de stat, respectiv de la bugetele locale ramase neutilizate dupa data de 30 noiembrie 2022 se restituie de catre aceasta bugetului de stat, prin bugetul Ministerului Culturii si Identitatii Nationale, respectiv bugetelor locale.


Articolul 5
(1) Pentru finantarea nerambursabila a proiectelor si actiunilor culturale, Asociatia va asigura respectarea principiilor prevazute la art. 11 din Ordonanta Guvernului nr. 51/1998, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 245/2001, cu modificarile si completarile ulterioare.
(2) In vederea finantarii actiunilor si proiectelor culturale, Asociatia va asigura, potrivit Programului, respectarea urmatoarelor criterii:
a) excelenta artistica interdisciplinara si/sau originalitatea: propunerile trebuie sa combine in mod creativ, pe de o parte, forme artistice diverse, iar pe de alta - arta, cultura si alte domenii diferite - social, educational si economic; va fi incurajata fuziunea formelor artistice traditionale cu exprimarile noi, inovatoare si experimentale;
b) dimensiunea europeana, care evidentiaza bogatia diversitatii culturale europene: va fi incurajata o gama larga de posibilitati, de la schimburi creative la parteneriate sustenabile si coproductii intre initiative deja existente, cum sunt festivalurile si partenerii noi;
c) dezvoltarea publicului: proiectele se vor adresa unuia sau mai multor niveluri de angajament, participare si abordare a publicului, propunandu-si sa inspire exprimarea de sine, sa stimuleze continuturile culturale generate de catre public, sa dezvolte creatia in comun sau sa implice si sa formeze voluntari; se incurajeaza propuneri care includ grupuri vulnerabile si/sau abordeaza teme sociale;
d) cooperarea intre institutiile culturale consacrate si grupurile sau artistii in curs de afirmare, la nivel local si international;
e) axarea pe valentele spatiului public si contributia la deschiderea si accesibilizarea orasului;
f) promovarea patrimoniului si explorarea noilor tehnologii, in concordanta cu Agenda Culturala Europeana: proiectele vor promova platforme deschise si comune pentru continuturile culturale, oferind cetatenilor posibilitatea de a dobandi abilitati avansate de producere, accesare si distribuire a produselor culturale;
g) cultura ca promotor pentru dezvoltare si inovatie: proiectele vor promova forme noi de antreprenoriat cultural si creativ, vor crea noi locuri de munca in sectorul industriilor culturale si creative si vor contribui la transformarea Timisoarei si a Banatului intr-un centru de creativitate culturala;
h) componenta educationala va fi dezvoltata prin implicarea activa a scolilor si prin promovarea cooperarii cu scoli din diferite tari europene; se vor puncta propunerile referitoare la formarea continua si imbatranirea activa;
i) dezvoltarea sectorului turistic, de maniera atragatoare, atat pentru turisti, cat si pentru populatia locala; evenimentele vor fi distribuite uniform in oras si in imprejurimi, acoperind intreaga regiune;
j) mostenirea pe termen lung, in concordanta cu strategia culturala a orasului pentru perioada 2014-2024, evaluata in functie de durabilitatea impactului cultural, economic si social.


Articolul 6
(1) Din finantarile nerambursabile acordate de catre Asociatie beneficiarii pot acoperi urmatoarele categorii de cheltuieli:
a) cheltuielile de realizare a actiunilor si proiectelor culturale, precum costuri materiale si servicii, costuri de productie, inchirieri de spatii si aparatura, onorarii, prestari servicii, premii;
b) achizitionarea de dotari necesare derularii proiectelor sau programului cultural;
c) cheltuieli ocazionate de cazarea si transportul intern si international ale participantilor/invitatilor;
d) alte cheltuieli specifice, precum realizarea de studii si cercetari, consultanta de specialitate, tiparituri, seminare, conferinte, ateliere de lucru, actiuni promotionale si de publicitate;
e) cheltuieli de masa ale participantilor si/sau invitatilor, in limita maxima aprobata pentru invitatii secretarilor generali ai ministerelor, potrivit prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritatile administratiei publice si institutiile publice, aprobata cu modificari prin Legea nr. 247/2002, cu modificarile si completarile ulterioare;
f) diurna pentru participanti, in aceleasi conditii precum cele stabilite pentru salariatii institutiilor publice, acordata in situatia in care nu se asigura cheltuielile prevazute la lit. e);
g) cheltuieli de personal si cheltuieli administrative, aferente perioadei de realizare a actiunii/proiectului/programului cultural.
(2) Cheltuielile prevazute la alin. (1) lit. b) se acopera in limita unui procent de 20% din totalul finantarii nerambursabile acordate.
(3) Cheltuielile prevazute la alin. (1) lit. e) si g) se acopera, cumulat, in limita unui procent de 20% din totalul finantarii nerambursabile acordate.
(4) Finantarile nerambursabile acordate de catre Asociatie pentru realizarea de bunuri si proiecte culturale nu pot fi folosite de catre beneficiari, persoane fizice sau juridice de drept public sau privat, pentru acoperirea unor debite.
(5) Finantarile nerambursabile nu pot fi utilizate pentru activitati generatoare de profit.


Articolul 7
(1) Finantarile nerambursabile se acorda pe baza de contracte incheiate intre Asociatie si beneficiari, in urma unei proceduri de selectie derulate de catre aceasta.
(2) Finantarile nerambursabile se acorda in transe, prin virament bancar, din bugetul Asociatiei in contul beneficiarului, pe baza de factura emisa de acesta pentru fiecare transa.
(3) Cuantumul si esalonarea transelor se fac in baza unui grafic de finantare, in functie de etapele de realizare, raportate la costurile organizatorice si/sau durata si evolutia in timp a activitatilor, si se prevad in contractul de finantare.
(4) Prima transa se acorda la semnarea contractului de finantare. Urmatoarele transe se acorda in baza documentelor justificative privind transa anterioara, prezentate de beneficiarul finantarii nerambursabile.
(5) Ultima transa nu poate fi mai mica de 15% din totalul finantarii.
(6) Justificarea fiecarei transe acordate in baza unui contract de finantare nerambursabila se accepta numai in masura in care cheltuielile sunt eligibile conform art. 6 si au fost efectuate in perioada executarii contractului.


Articolul 8
Procedura de selectie a beneficiarilor, prevazuta la art. 7 alin. (1), care vor primi finantare nerambursabila acordata de catre Asociatie pentru actiuni si proiecte culturale, precum si modalitatea de finantare vor fi aprobate prin ordin al ministrului culturii si identitatii nationale, cu consultarea Consiliului Concurentei, in termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.


Articolul 9
In termen de cel mult 30 de zile de la finalizarea actiunii sau proiectului cultural, beneficiarul este obligat sa depuna la sediul Asociatiei documentele justificative pentru ultima transa si raportul final de activitate.


Articolul 10
(1) Nerespectarea de catre beneficiari a obligatiilor asumate prin contractele de acordare a finantarilor nerambursabile atrage obligarea acestora la restituirea partiala sau integrala a sumelor primite, la care se adauga dobanda legala calculata la sumele acordate, in conformitate cu prevederile contractuale, in conditiile legii.
(2) In urma verificarii documentelor justificative pentru fiecare transa si a raportului final de activitate, Asociatia are obligatia de a recupera de la beneficiar fondurile utilizate de acesta pentru acoperirea altor cheltuieli decat cele prevazute la art. 6 alin. (1).


Articolul 11
Modul de utilizare de catre beneficiari a sumelor acordate de catre Asociatie sub forma finantarilor nerambursabile este supus controlului acesteia, Ministerului Culturii si Identitatii Nationale, organelor fiscale din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, precum si Ministerului Finantelor Publice prin aparatul de inspectie economico-financiara, astfel cum este definit la art. 3 alin. (1) din Normele metodologice privind infiintarea, organizarea si functionarea inspectiei economico-financiare, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 101/2012, in conformitate cu prevederile legale in materie.


Articolul 12
(1) Ministerul Culturii si Identitatii Nationale va asigura finantarea obiectivului de investitii "Extindere Sala Studio a Teatrului National Mihai Eminescu din Timisoara, reabilitare fatade si echipare cu mecanisme de scena".
(2) Alocarea de la bugetul de stat a sumelor aferente obiectivului de investitii prevazut la alin. (1) se realizeaza anual, prin bugetul Ministerului Culturii si Identitatii Nationale, in limita sumei aprobate cu aceasta destinatie.


Articolul 13
(1) Alocarea de la bugetul de stat a sumelor aferente categoriilor de cheltuieli pentru obiectivele de investitii prevazute in anexa care face parte integranta din prezenta ordonanta de urgenta se realizeaza, anual, in perioada 2019-2022, prin bugetul Ministerului Culturii si Identitatii Nationale, in limita sumei aprobate cu aceasta destinatie.
(2) Sumele aferente categoriilor de cheltuieli pentru obiectivele de investitii, alocate de la bugetul de stat, se cuprind in bugetul Ministerului Culturii si Identitatii Nationale la titlul "Transferuri intre unitati ale administratiei publice" si se acorda de catre acesta sub forma de transfer catre bugetele locale ale municipiului Timisoara, respectiv judetului Timis, dupa caz.
(3) Prin derogare de la prevederile art. 58 din Legea privind finantele publice locale nr. 273/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, sumele ramase neutilizate la sfarsitul anului bugetar de catre municipiul Timisoara, respectiv judetul Timis, dupa caz, se reporteaza si raman la dispozitia acestora, urmand a fi utilizate cu aceeasi destinatie in anii urmatori, pana la finalizarea obiectivelor de investitii, dar nu mai tarziu de sfarsitul anului 2022. Sumele ramase neutilizate dupa finalizarea obiectivelor de investitie se restituie la bugetul de stat, dar nu mai tarziu de sfarsitul anului 2022.
(4) Pe durata de valabilitate a contractelor de finantare, valoarea creditelor de angajament este egala cu valoarea creditelor bugetare.
(5) In completarea sumelor alocate conform alin. (1), municipiul Timisoara, respectiv judetul Timis, dupa caz, aloca, in conditiile legii, sume din bugetele proprii, pentru finantarea obiectivelor de investitii prevazute in anexa.
(6) Indicatorii tehnico-economici aferenti obiectivelor de investitii prevazute in anexa se aproba cu respectarea Legii nr. 273/2006, cu modificarile si completarile ulterioare.


Articolul 14
Unitatile administrativ-teritoriale prevazute la art. 13 raspund, potrivit legii, de respectarea prevederilor legale privind aprobarea documentatiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investitii finantate din fonduri publice, de organizarea si derularea procedurilor de atribuire a contractelor de achizitii de produse/servicii/lucrari in conformitate cu prevederile legale privind achizitiile publice, precum si de modul de utilizare a sumelor repartizate, potrivit destinatiei pentru care au fost alocate.


Articolul 15
(1) Ministerul Culturii si Identitatii Nationale va asigura, prin structurile sale de specialitate, precum si prin institutiile de specialitate din subordine, monitorizarea si sprijinul tehnic necesar desfasurarii activitatii Asociatiei pentru realizarea Programului, precum si promovarea interna si internationala a activitatilor desfasurate in cadrul acestuia.
(2) Controlul privind fundamentarea, acordarea si justificarea sumelor primite de Asociatie de la bugetul general consolidat, in conditiile prezentei ordonante de urgenta, se efectueaza de catre Ministerul Finantelor Publice prin aparatul de inspectie economico-financiara.


Anexa 1 poate fi consultata aici.





Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Legislaţie

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...

Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor
Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...

Legea 188/1999, actualizata 2024, privind Statutul functionarilor publici
Legea 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, actualizata 2024 - Republicare Actualizat ...

Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale
Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale Publicata in ...

Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului
Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului Publicat in Monitorul Oficial cu numar ...

Legea finantelor publice locale, actualizata 2024 - Legea 273/2006
Legea 273/2006 privind finantele publice locale Actualizata prin Legea 387/2023 pentru modificare ...

Legea 500/2002 privind finantele publice, actualizata 2024
Legea 500/2002 privind finantele publice Actualizata prin Legea 262/2023 privind aprobarea Ordona ...

OUG 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist
Ordonanta de urgenta nr. 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist Publicata in ...



Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor culturale in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de cresa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Alocatia de stat pentru copii in anul 2024. Conditii de acordare si valoare alocatie
Sursa: MCP Cabinet avocati

Formularul 230 model editabil 2024 PDF. Completeaza Declaratia 230!
Sursa: EuroAvocatura.ro



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Ştiri Juridice