din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1984 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Integral: Hotararea nr. 371/2019 pentru modificarea si completarea anexelor nr. 1 si 2 la Hotararea Guvernului nr. 20/2012

INTEGRAL: Hotararea nr. 371/2019 pentru modificarea si completarea anexelor nr. 1 si 2 la Hotararea Guvernului nr. 20/2012


Hotararea nr. 371/2019 pentru modificarea si completarea anexelor nr. 1 si 2 la Hotararea Guvernului nr. 20/2012 privind aprobarea Programului multianual de marketing si promovare turistica si a Programului multianual de dezvoltare a destinatiilor, formelor si produselor turistice a fost publicata in Monitorul Oficial nr. 493 din 18.06.2019.

Articolul I
Anexa nr. 1 la Hotararea Guvernului nr. 20/2012 privind aprobarea Programului multianual de marketing si promovare turistica si a Programului multianual de dezvoltare a destinatiilor, formelor si produselor turistice, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 43 din 18 ianuarie 2012, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. Articolul 1 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Articolul 1
Obiectivele generale urmarite prin Programul multianual de marketing si promovare turistica sunt:
a) cresterea notorietatii Romaniei ca destinatie turistica, prin promovarea acesteia pe piata interna si internationala;
b) cresterea notorietatii destinatiilor, formelor de turism si produselor turistice din Romania, prin promovarea acestora pe piata interna si pe pietele turistice externe;
c) consolidarea pozitiei Romaniei ca o destinatie turistica competitiva pe piata internationala a turismului;
d) cresterea valorica a indicatorilor care caracterizeaza turismul intern si sosirile de turisti straini in Romania;
e) promovarea brandului turistic, creat si dezvoltat in conformitate cu obiectivul domeniului major de interventie 5.3 A«Promovarea potentialului turistic si crearea infrastructurii necesare, in scopul cresterii atractivitatii Romaniei ca destinatie turisticaA» al axei prioritare A«Dezvoltarea durabila si promovarea turismuluiA» din cadrul Programului operational regional 2007-2013, in scopul crearii unei imagini pozitive a Romaniei ca destinatie turistica pe plan national si international."
2. La articolul 2, literele a), b), d) -f) si m) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"a) efectuarea studiilor de marketing si cercetarilor de piata;
b) organizarea de activitati de relatii publice in tara si in strainatate, sub forma contactelor directe realizate, in mod constant, cu diferite categorii de public, cu reprezentantii mass- mediei, cu persoane din conducerea altor institutii de turism din tara sau din strainatate, cu lideri de opinie, in scopul obtinerii sprijinului lor pentru promovarea ofertei turistice a Romaniei, ori activitati de promovare directa catre institutiile abilitate din industria turismului, atat pe plan national, cat si international, promovarea directa prin mijloace online si offline catre segmentul-tinta, realizarea si transmiterea de comunicate de presa; aceste activitati de relatii publice se pot manifesta atat prin implicarea in actiuni organizate de alte entitati care au legatura cu domeniul turistic, cat si cu ocazia organizarii si desfasurarii unor congrese, conferinte, simpozioane, seminare, reuniuni nationale si internationale sau altor tipuri de evenimente cu rol in cresterea circulatiei turistice in Romania;
. . . . . . . . . .
d) realizarea si/sau achizitionarea materialelor de promovare, de tipul: pliante, postere si foi volante, cataloage, brosuri, diverse tiparituri, ghiduri, carti cu specific de turism, harti turistice, fotografii, albume, fotoreportaje, filme de animatie, documentare de turism, materiale audiovideo, filme cu specific de turism, filmari cu tehnologie de tipul realitatii virtuale si realitatii augmentate, materiale de tipul video marketing; filmari cu drone, CD-uri si DVD-uri turistice, diverse materiale de afisare, expunere si prezentare, obiecte de protocol, produse artizanale, inclusiv achizitionarea drepturilor de autor aferente creatiei si expedierea materialelor in tara si in strainatate;
e) realizarea, dezvoltarea, administrarea si mentenanta portalurilor de informare si/sau promovare turistica, dezvoltarea si/sau achizitionarea sistemelor software si hardware;
f) derularea activitatilor de marketing online, prin intermediul motoarelor de cautare, retelelor de socializare, platformelor, diverselor site-uri web si blogurilor cu impact in cresterea circulatiei turistice in Romania, cresterea notorietatii destinatiilor turistice romanesti ori in constientizarea importantei turismului romanesc, prin site-uri web, aplicatii mobile, precum si prin alte activitati de promovare si publicitate prin internet si alte mijloace electronice;
. . . . . . . . . .
m) publicitatea prin intermediul printurilor digitale-offset, indoor si outdoor, formate standard si inovatoare, de tipul panourilor publicitare, afiselor iluminate, posterelor de mari dimensiuni, coloanelor de publicitate suspendate, anunturilor pe mijloacele de transport, LCD/LED screen-urilor, instalatiilor interactive, videomapping, graficii in spatiul urban, instalatiilor artistice, literelor volumetrice, inclusiv prin intermediul infochioscurilor cu ecran touchscreen;".
3. La articolul 2, dupa litera n) se introduc doua noi litere, literele o) si p), cu urmatorul cuprins:
"o) achizitionarea de studii tehnice, studii si cercetari de piata, necesare elaborarii strategiilor de marketing, inclusiv in domeniul online;
p) organizarea concursurilor de creatie in vederea realizarii materialelor, instrumentelor, proiectelor si actiunilor de promovare."
4. La articolul 3, alineatele (2) si (3) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"(2) Societatile comerciale cu activitate de turism, asociatiile profesionale, patronale si organizatiile neguvernamentale cu activitate in domeniul turismului, autoritatile administratiei publice locale si centrale si alte entitati a caror activitate are impact in domeniul turismului pot participa la manifestarile expozitionale, in pavilioanele nationale, standurile specializate ori miniexpozitiile la care participa in tara si in strainatate Ministerul Turismului.
(3) Modalitatea de finantare a participarii entitatilor mentionate la alin. (2) si criteriile in baza carora se va acorda finantarea se vor stabili cu respectarea prevederilor legale in domeniul ajutorului de stat prin instituirea unei scheme de minimis aprobate prin ordin al ministrului turismului."
5. La articolul 3 alineatul (4), literele a) -e), i), j) si m) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"a) cheltuieli cu elaborarea proiectului de executie si achizitionarea standului, inchirierea, amenajarea si decorarea spatiului expozitional, precum si asigurarea si transportul acestuia sau ale unor componente ale acestuia;
b) cheltuieli ocazionate de activitati de marketing, promovare si comunicare, in perioada premergatoare manifestarilor expozitionale, precum si in perioada de desfasurare a acestora;
c) cheltuieli ocazionate de realizarea si/sau achizitionarea de materiale publicitare de tipul pliante, postere si foi volante, cataloage, brosuri, diverse tiparituri, harti turistice, fotografii, albume, fotoreportaje, filme de animatie, materiale audiovideo, filme cu specific de turism, filmari cu tehnologie de tipul realitatii virtuale si realitatii augmentate, filmari cu drone, materiale de tipul video marketing; CD-uri si DVD-uri turistice, diverse materiale de afisare, expunere si prezentare, obiecte de protocol, produse artizanale;
d) cheltuieli cu transportul, intern si/sau international, cazarea si diurna pentru reprezentantii mass-mediei;
e) cheltuieli cu transportul, intern si/sau international, cazarea si diurna/onorariile pentru formatii artistice, mesteri populari, fotografi, solisti, personal de primire si deservire a invitatilor (hostess), membri ai colectivelor artistice, sportive, stiintifice, alti specialisti, lideri sau creatori de opinie cu rol in desfasurarea manifestarii expozitionale respective, din mediul online si/sau offline;
. . . . . . . . . .
i) cheltuieli cu serviciile de curierat;
j) cheltuieli cu organizarea de evenimente de tipul: seara romaneasca, receptie, conferinta si alte evenimente destinate presei, prezentari, workshopuri, seminare si altele similare, cu rol in cresterea notorietatii destinatiilor;
. . . . . . . . . .
m) cheltuieli cu realizarea de design grafic si creatie publicitara;".
6. La articolul 3 alineatul (4), dupa litera m) se introduc cinci noi litere, literele n)-r), cu urmatorul cuprins:
"n) cheltuieli cu realizarea graficei vectoriale, prelucrarea de imagini, corectura si redimensionarea imaginilor, verificarea pentru tipar, tiparirea/retiparirea;
o) cheltuieli cu realizarea de continut pentru materiale de promovare, instrumente si canale de comunicare specifice;
p) cheltuieli cu achizitionarea serviciilor de traduceri si interpretariat;
q) cheltuieli cu achizitionarea serviciilor profesionale pentru transmisia pe internet in timp real;
r) alte cheltuieli necesare pentru buna desfasurare a manifestarii expozitionale, cu aprobarea ordonatorului principal de credite."
7. Articolul 4 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Articolul 4
Pentru vizitele educationale si de informare se finanteaza integral urmatoarele categorii de cheltuieli, cu respectarea incadrarii in fondurile bugetare alocate cu aceasta destinatie:
a) cazare, masa si bauturi pentru invitati, pentru ghid si pentru insotitorul de grup;
b) transportul international si pe teritoriul Romaniei pentru invitati, pentru ghid si/sau pentru insotitorul de grup;
c) transportul, cu mijloace de transport de tipul telegondolei, trenuletului, mocanitei, saniei, carutei si altele asemenea, pana la obiectivele turistice de interes, pentru invitati, pentru ghid si/sau pentru insotitorul de grup;
d) onorariul ghidului si/sau insotitorului de grup pe teritoriul Romaniei;
e) bilete de intrare la obiective turistice, rezervatii si parcuri naturale;
f) taxe de fotografiere si de filmare;
g) bilete la spectacole si alte manifestari culturale, artistice, sportive, stiintifice;
h) taxe pentru degustari de produse traditionale, vin si altele asemenea;
i) cheltuieli cu inchirierea unei sali si a aparaturii specifice in vederea desfasurarii conferintei de presa;
j) servicii de traducere simultana sau consecutiva;
k) servicii de catering;
l) alte cheltuieli necesare desfasurarii in conditii optime a vizitelor, cu aprobarea ordonatorului principal de credite."
8. La articolul 5 alineatul (1), literele a) -f) si h) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"a) cheltuieli cu deplasarea, de tipul cheltuielilor de transport, atat in tara, cat si in strainatate, cazare, masa si bauturi ale participantilor;
b) cheltuieli cu inchirierea si amenajarea spatiilor interioare si exterioare, pentru organizarea de manifestari de tipul: cultural, gastronomic, artistic, fara a se limita la acestea;
c) cheltuieli cu onorariul personalului de primire si deservire a invitatilor, al formatiilor artistice, solistilor vocali, maestrilor de ceremonii, disc-jokey-ilor, traducatorilor si fotografilor prezenti in cadrul evenimentului sau al misiunii, inclusiv pentru inchirierea aparaturii specifice necesare sustinerii unui spectacol artistic;
d) cheltuieli ocazionate de desfasurarea activitatilor de publicitate, prin mijloace electronice si/sau clasice, comunicare si relatii publice, inclusiv cheltuielile cu onorariile agentiilor de specialitate care activeaza in domeniul activitatilor promotionale si care faciliteaza relatiile cu publicul-tinta si asigura transmiterea mesajelor-cheie catre acesta;
e) cheltuieli cu inchirierea aparaturii si echipamentelor tehnice specifice, de genul celor necesare iluminarii, de tipul proiectoarelor, jocurilor de lumini, laserelor, panourilor LCD/LED, asigurarii sunetului, traducerii simultane si consecutive a discursurilor si prezentarilor, proiectiilor si prezentarilor multimedia si alte cheltuieli de logistica si asistenta tehnica necesare bunei organizari a evenimentelor si misiunilor;
f) cheltuieli cu realizarea si/sau cu achizitionarea de materiale publicitare de tipul: pliante, postere si foi volante, cataloage, brosuri, diverse tiparituri, harti turistice, fotografii, albume, videoproiectii, fotoreportaje, filme de animatie, materiale audiovideo, filme cu specific de turism, filmari cu tehnologie de tipul realitatii virtuale si realitatii augmentate, filmari cu drone, materiale de tipul video marketing; CD-uri si DVD-uri turistice, diverse materiale de afisare, expunere si prezentare, obiecte de protocol, produse artizanale;
. . . . . . . . . .
h) cheltuieli cu servicii de curierat;".
9. La articolul 5 alineatul (1), dupa litera j) se introduc cinci noi litere, literele k)-o), cu urmatorul cuprins:
"k) cheltuieli cu servicii profesionale pentru expedieri/postari/transmisiuni pe internet in timp real;
l) cheltuieli cu realizarea graficei vectoriale, prelucrarea de imagini, corectura si redimensionarea imaginilor, verificarea pentru tipar, tiparirea/retiparirea;
m) cheltuieli cu realizarea de continut pentru materiale de promovare, instrumente si canale de comunicare specifice;
n) cheltuieli de protocol;
o) alte cheltuieli necesare pentru buna desfasurare a evenimentelor, cu aprobarea ordonatorului principal de credite".
10. Articolele 6-8 se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"Articolul 6
Fondurile bugetare repartizate anual activitatilor prevazute la art. 2 lit. e) si f) se pot utiliza pentru urmatoarele categorii de cheltuieli:
a) cheltuieli cu achizitionarea de produse hardware si software, necesare promovarii in mediul online sau realizarii/dezvoltarii/administrarii/mentenantei portalului de informatii in domeniul turismului, incluzand sisteme de management al continutului, sisteme de baze de date, sisteme de suport al aplicatiilor si sisteme de operare, sisteme integrate informatice, sisteme de securitate informatica, sisteme de testare si management IT, sisteme de gestionare a proceselor, sisteme de management al relatiei cu clientii, sisteme de stocare, back-up, replicare si recuperare a datelor in caz de dezastru, sisteme de analiza si raportare;
b) cheltuieli cu dezvoltarea, actualizarea si/sau programarea aplicatiilor software pentru sustinerea activitatii de marketing pe internet si a portalului de informatii in domeniul turismului;
c) cheltuieli cu servicii de gazduire pentru server si achizitionare de domenii web;
d) cheltuieli cu servicii de realizare a campaniilor si spoturilor virale;
e) cheltuieli cu optimizarea site-urilor web pentru motoare de cautare;
f) cheltuieli cu realizarea/dezvoltarea de aplicatii necesare promovarii pe retelele de socializare, campanii de e-mail marketing, anunturi si bannere platite pe internet, alte servicii necesare promovarii in mediul digital.
Articolul 7
Fondurile bugetare repartizate anual activitatilor prevazute la art. 2 lit. i) se pot utiliza pentru urmatoarele categorii de cheltuieli:
a) costuri de coproductie a emisiunilor de televiziune si radio, costuri de realizare/difuzare a clipurilor TV, costuri de realizare a spoturilor video, testimonialelor, precum si costuri de difuzare a spoturilor audio si/sau video in cadrul emisiunilor;
b) cheltuieli cu planificarea si achizitia spatiilor publicitare;
c) cheltuieli cu realizarea de design grafic si creatie publicitara;
d) cheltuieli cu achizitionarea drepturilor de autor.
Articolul 8
Fondurile bugetare repartizate anual activitatilor prevazute la art. 2 lit. h) se pot utiliza pentru urmatoarele categorii de cheltuieli:
a) cheltuieli cu insertii publicitare in presa, in pagini web, in ghiduri turistice, cataloage, albume, carti cu specific de turism, alte publicatii cu impact in cresterea circulatiei turistice in Romania, cresterea notorietatii destinatiilor turistice romanesti ori in constientizarea importantei turismului romanesc;
b) cheltuieli cu realizarea de design grafic si creatie publicitara;
c) cheltuieli cu achizitionarea drepturilor de autor;
d) cheltuieli cu realizarea graficei vectoriale, prelucrarea de imagini, corectura si redimensionarea imaginilor, verificarea pentru tipar, tiparirea/retiparirea;
e) cheltuieli cu publicitatea indoor si outdoor in tara si in strainatate, publicitatea destinatiilor si produselor turistice romanesti in mass-media interna si internationala, pe pietele tinta, activitati de marketing."


Articolul II
Anexa nr. 2 la Hotararea Guvernului nr. 20/2012 privind aprobarea Programului multianual de marketing si promovare turistica si a Programului multianual de dezvoltare a destinatiilor, formelor si produselor turistice, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 43 din 18 ianuarie 2012, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. Articolele 3, 4 si 6 se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"Articolul 3
(1) In scopul indeplinirii obiectivului prevazut la art. 2 lit. a) se au in vedere urmatoarele activitati:
a) realizarea de studii privind evaluarea capacitatii optime de primire turistica in ariile naturale protejate, precum si in destinatiile turistice din Romania;
b) realizarea de studii, analize, cercetari si altele asemenea de dezvoltare a turismului, inclusiv studii privind comportamentul turistului in ariile naturale protejate;
c) elaborarea strategiei calitatii serviciilor turistice din Romania, ce urmeaza a fi aprobata in conditiile legii;
d) activitati privind desemnarea destinatiilor ecoturistice, etnografice si culturale din Romania;
e) dezvoltarea destinatiilor turistice care sunt incluse/vor fi incluse in rutele europene pentru biciclete, rutele europene pedestre, rutele culturale europene pe teritoriul Romaniei, a destinatiilor de excelenta EDEN, a destinatiilor turistice incluse in rutele culturale dezvoltate pe plan national, precum si a statiunilor turistice de interes national si local, a statiunilor balneare, balneoclimatice si climatice si altele asemenea;
f) implicarea in programe europene, transnationale si mondiale in vederea imbunatatirii calitatii plajelor si a porturilor turistice din Romania;
g) implicarea in programe europene si transnationale in vederea imbunatatirii infrastructurii montane si submontane, a calitatii traseelor montane si de drumetie din Romania.
(2) Pentru realizarea obiectivului prevazut la art. 2 lit. a) se pot achizitiona urmatoarele categorii de servicii: servicii de organizare de conferinte, seminare, simpozioane, evenimente, schimburi de bune practici pe plan national si international, grupuri de lucru tematice si alte asemenea activitati cu participare nationala si internationala, servicii de agentii de turism, servicii tipografice, servicii de transport anexe si conexe, cazare si masa, servicii privind elaborarea unor studii de piata pe plan national si servicii de cercetare si dezvoltare, precum si servicii conexe.
Articolul 4
(1) In scopul indeplinirii obiectivului prevazut la art. 2 lit. b) se deruleaza urmatoarele proiecte si actiuni:
a) actiuni si proiecte pentru implementarea "Protocolului privind turismul durabil, adoptat la Bratislava la 27 mai 2011 si semnat de Romania la Bratislava la 27 mai 2011, la Conventia- cadru privind protectia si dezvoltarea durabila a Carpatilor, adoptata la Kiev la 22 mai 2003;
b) actiuni pentru implementarea prevederilor documentelor bilaterale in domeniul turismului, semnate cu alte state;
c) proiecte si actiuni pentru implementarea obiectivelor ariei prioritare 3 A«Promovarea culturii, a turismului si a contactelor directe dintre oameniA», a Strategiei Uniunii Europene pentru Regiunea Dunarii, in domeniile de competenta stabilite prin prevederile legale in vigoare;
d) proiecte de dezvoltare a turismului care vor fi stabilite in colaborare cu organizatii/organisme internationale la care Romania este parte;
e) proiecte initiate de Comisia Europeana;
f) proiecte de colaborare cu alte state in baza prevederilor documentelor bilaterale;
g) actiuni in scopul respectarii obligatiilor de stat membru al Uniunii Europene;
h) actiuni si proiecte menite sa promoveze turismul din Romania in cadrul organismelor, organizatiilor, conventiilor, strategiilor internationale la care Romania este parte.
(2) Ministerul Turismului poate realiza parteneriate in cadrul relatiilor bilaterale cu diverse state sau pe plan intern cu autoritatile publice locale si ONG-uri din domeniul turismului in vederea elaborarii si derularii unor proiecte referitoare la dezvoltarea tuturor formelor de turism.
(3) Ministerul Turismului initiaza si deruleaza actiuni, conferinte, seminare, simpozioane, evenimente, vizite educationale si de informare, grupuri de lucru tematice, schimburi de experienta si alte asemenea activitati, care sa atraga atentia asupra potentialului natural si cultural al destinatiilor turistice din Romania, asupra identitatii acestor destinatii din punctul de vedere al naturii si culturii la nivel european, al Romaniei in general, in vederea implementarii proiectelor si actiunilor mentionate la alin. (1).
(4) Pentru realizarea obiectivului prevazut la art. 2 lit. b) se pot realiza urmatoarele categorii de cheltuieli, cu respectarea incadrarii in fondurile bugetare alocate cu aceasta destinatie:
a) cheltuieli cu deplasarea, de tipul cheltuielilor de transport, atat in tara, cat si in strainatate, cazare, masa si bauturi ale participantilor, cheltuieli cu ghid de turism, cheltuieli cu intrare si vizite la obiectivele turistice, taxe foto/video, cheltuieli ale agentiilor de turism;
b) cheltuieli cu inchirierea si amenajarea spatiilor interioare si exterioare, in vederea organizarii evenimentelor prevazute la alin. (3);
c) cheltuieli cu onorariul personalului de primire si deservire a invitatilor, speakerilor, al formatiilor artistice, mesterilor populari, producatorilor de produse traditionale, solistilor vocali, maestrilor de ceremonii, prezentatorilor, disc-jokey-ilor, traducatorilor si fotografilor, cameramanilor (inclusiv dreptul de autor), prezenti in cadrul evenimentului sau al misiunii, inclusiv pentru inchirierea aparaturii specifice necesare sustinerii unui spectacol artistic;
d) cheltuieli ocazionate de desfasurarea activitatilor de publicitate, prin mijloace electronice si/sau clasice, comunicare si relatii publice, inclusiv cheltuielile cu onorariile agentiilor de specialitate care activeaza in domeniul activitatilor promotionale si care faciliteaza relatiile cu publicul-tinta si asigura transmiterea mesajelor-cheie catre acesta;
e) cheltuieli cu inchirierea aparaturii si echipamentelor tehnice specifice, de genul celor necesare iluminarii: proiectoare, jocuri de lumini, lasere, panouri LCD/LED si altele asemenea, precum si in scopul asigurarii sunetului, traducerii simultane si consecutive a discursurilor si prezentarilor, proiectiilor si prezentarilor multimedia si alte cheltuieli de logistica si asistenta tehnica;
f) cheltuieli cu realizarea, editarea, reeditarea si/sau cu achizitionarea de materiale publicitare de tipul: pliante, postere si foi volante, cataloage, brosuri, diverse tiparituri, harti turistice (print si digitale), fotografii, albume, e-book-uri, brosuri si cataloage digitale, videoproiectii, fotoreportaje, filme de animatie, materiale audiovideo, filme cu specific de turism, filmari in format 3D, filmari cu tehnologie de tipul realitatii virtuale si realitatii augmentate, filmari cu drone, studio TV virtual, materiale de tipul video marketing; CD-uri si DVD-uri turistice, cheltuieli cu realizarea si achizitionarea de software pentru terminale mobile in vederea dezvoltarii si promovarii turistice, achizitionarea de pachete de publicitate digitala, achizitionarea de software specializat pentru dezvoltarea platformelor digitale, diverse materiale de afisare, expunere si prezentare, obiecte de protocol, produse artizanale;
g) cheltuieli cu servicii de curierat;
h) cheltuieli cu achizitionarea serviciilor de consultanta in vederea respectarii obligatiilor de stat membru al Uniunii Europene.
(5) Pentru vizitele educationale si de informare organizate conform alin. (3) se finanteaza integral urmatoarele categorii de cheltuieli, cu respectarea incadrarii in fondurile bugetare alocate cu aceasta destinatie:
a) cazare, masa si bauturi pentru invitati, pentru ghid si pentru insotitorul de grup;
b) transportul international si pe teritoriul Romaniei pentru invitati, pentru ghid si pentru insotitorul de grup;
c) transportul, cu mijloace de transport de tipul telegondolei, trenuletului, mocanitei, saniei, carutei si altele asemenea, pana la obiectivele turistice de interes, pentru invitati, pentru ghid si/sau pentru insotitorul de grup;
d) onorariul ghidului si/sau insotitorului de grup pe teritoriul Romaniei;
e) bilete de intrare la obiective turistice, rezervatii si parcuri naturale;
f) taxe de fotografiere si de filmare;
g) bilete la spectacole si alte manifestari culturale, artistice, sportive, stiintifice;
h) taxe pentru degustari de produse traditionale, vin si altele asemenea;
i) cheltuieli cu inchirierea unei sali si a aparaturii specifice in vederea desfasurarii conferintei de presa;
j) servicii de traducere simultana sau consecutiva;
k) servicii de catering;
l) alte cheltuieli necesare desfasurarii in conditii optime a vizitelor, cu aprobarea ordonatorului principal de credite.
. . . . . . . . . .
Articolul 6
(1) In scopul indeplinirii obiectivului prevazut la art. 2 lit. d) se au in vedere urmatoarele activitati:
a) elaborarea de studii de consultanta privind evaluarea, respectiv dezvoltarea infrastructurii turistice pentru diferite destinatii, forme si produse turistice;
b) realizarea si implementarea strategiilor sectoriale pentru diferite forme de turism existente in Romania, cum ar fi turism de litoral, turism balnear si de sanatate, ecoturism, turism cultural, agroturism, turism in natura, turism activ si sportiv, turism de aventura si alte forme de turism;
c) organizarea de evenimente si vizite in vederea constientizarii importantei dezvoltarii durabile a turismului;
d) crearea, dezvoltarea, marcarea si reabilitarea rutelor culturale, montane si pedestre, precum si a traseelor cicloturistice;
e) realizarea de infotripuri pentru jurnalisti romani si straini, formatori de opinie sau specialisti din domeniul turismului;
f) realizarea unei retele comune de date, prin conectarea tuturor centrelor nationale de informare si promovare turistica si a altor centre locale de promovare turistica, in vederea dezvoltarii si promovarii turismului la nivel national;
g) dezvoltarea si optimizarea platformelor digitale ale Ministerului Turismului.
(2) Pentru realizarea obiectivului prevazut la art. 2 lit. d) se pot achizitiona urmatoarele categorii de servicii:
a) servicii de cercetare-dezvoltare, consultanta nationala si internationala privind turismul montan, turismul balnear, turismul de litoral, turismul cultural si alte forme de turism, respectiv destinatii, precum si elaborarea de strategii sectoriale si la nivel national;
b) servicii de studii de piata pe plan national si international privind toate formele si destinatiile turistice;
c) servicii de organizare de seminare, simpozioane, schimburi de bune practici, evenimente, grupuri de lucru tematice si alte activitati asemenea, cu participare nationala si internationala, privind toate formele si destinatiile turistice;
d) servicii de transport anexe si conexe, servicii ale agentiilor de turism;
e) servicii de realizare a materialelor informative/de promovare pentru dezvoltarea destinatiilor, produselor si formelor de turism specifice in Romania, online si offline, de tipul: pliante, roll-up-uri, bannere, cataloage, brosuri, diverse tiparituri, harti turistice, fotografii, albume, ghiduri, aplicatii software, CD, DVD si alte materiale de prezentare a Romaniei, studii, lucrari de specialitate, buletine statistice, carti de specialitate editate in Romania si pe plan international, in format tiparit sau digital;
f) servicii de achizitionare de materiale informative pentru dezvoltarea formelor, produselor si destinatiilor turistice, de tipul, fara a se limita la acestea: pliante, roll-up-uri, bannere, cataloage, brosuri, diverse tiparituri, harti turistice, fotografii, albume, ghiduri si alte materiale de prezentare a Romaniei audio si video, cu drepturi de autor, studii, lucrari de specialitate, buletine statistice, carti de specialitate editate in Romania si pe plan international, in format tiparit sau digital;
g) servicii de creare, dezvoltare, marcare si reabilitare a rutelor culturale, montane si submontane, pedestre, precum si a traseelor cicloturistice si/sau cu achizitionarea serviciilor conexe;
h) servicii de consultanta in probleme de mediu pentru strategii/planuri/programe din domeniul turismului;
i) servicii de realizare a unei retele comune de date, prin conectarea tuturor centrelor nationale de informare si promovare turistica si a altor centre locale de promovare turistica, in vederea dezvoltarii si promovarii turismului la nivel national;
j) servicii de dezvoltare si optimizare a platformelor digitale ale Ministerului Turismului;
k) achizitii de software dedicat si servicii de editare grafica vectoriala, prelucrare de imagini, corectura si redimensionare imagini, verificare pentru tipar, tiparire/retiparire;
l) servicii de realizare grafica vectoriala, prelucrare de imagini, corectura si redimensionare imagini, verificare pentru tipar, tiparire/retiparire."
2. La articolul 7 alineatul (1), litera d) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"d) organizarea de campanii de constientizare pentru consumatori privind turismul neautorizat, de transmitere a nemultumirilor turistilor, prin tiparirea de flyere, autocolante cu A«TEL - VERDE - 0800 868 282A», a unor brosuri, ghiduri, spoturi media specifice activitatii de control si autorizare."
3. La articolul 7 alineatul (2), literele b) si e) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"b) servicii de organizare de seminare, simpozioane, evenimente, grupuri de lucru tematice si alte activitati asemenea, cu participare nationala si internationala, pe teme de informare turistica;
. . . . . . . . . .
e) servicii de realizare de CD-uri, DVD-uri, brosuri digitale si e-book-uri;".
4. La articolul 8 alineatul (1), litera a) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"a) organizarea de evenimente, seminare, simpozioane, grupuri de lucru tematice si altele asemenea, cu participare nationala si internationala, avand ca tematica bunele practici in domeniul turismului;".
5. La articolul 8 alineatul (1), dupa litera b) se introduce o noua litera, litera c), cu urmatorul cuprins:
"c) participarea la actiuni si proiecte privind schimbul de experienta, schimbul de bune practici in domeniul turismului, la nivel intern si international."
6. La articolul 8 alineatul (2), litera a) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"a) servicii de organizare de evenimente, seminare, simpozioane, grupuri de lucru tematice si alte activitati asemenea;".
7. La articolul 9 alineatul (1), literele a) si b) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"a) organizarea de evenimente, seminare, simpozioane, vizite educationale si schimburi de bune practici la nivel national si international, grupuri de lucru tematice si alte activitati asemenea, pentru imbunatatirea competentelor profesionale pentru reprezentantii sectorului privat si sectorului public, respectiv ai organizatiilor neguvernamentale din destinatiile turistice;
b) realizarea materialelor de promovare/informare in vederea diseminarii informatiilor necesare desfasurarii activitatilor din cadrul centrelor de informare turistica, centrelor nationale de promovare si informare turistica, asociatiilor de promovare si dezvoltare turistica, organizatiilor de management al destinatiei;".
8. La articolul 9, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(2) Pentru realizarea obiectivului prevazut la art. 2 lit. g) se pot achizitiona urmatoarele categorii de servicii: servicii de agentii de turism, transport national si international, cazare, masa, bauturi, intrari la obiective turistice, alte servicii conexe, servicii tipografice, cheltuieli cu achizitionarea de software necesar editarii/elaborarii de materiale de prezentare in format tiparit/digital, servicii de consultanta nationala si internationala privind formarea si evaluarea profesionala, servicii de organizare de seminare, simpozioane, evenimente, grupuri de lucru tematice si alte activitati asemenea, cu participare nationala si internationala, servicii de realizare a materialelor informative/de promovare pentru dezvoltarea destinatiilor, produselor si formelor de turism specifice in Romania, online si offline, cum sunt: pliante, roll-up-uri, bannere, cataloage, brosuri, diverse tiparituri, harti turistice, fotografii, albume, ghiduri, CD, DVD si alte materiale de prezentare a Romaniei, in format print si digital, studii, lucrari de specialitate, buletine statistice, carti de specialitate editate in Romania si pe plan international si altele asemenea, servicii de transport."


Articolul III
In tot cuprinsul Hotararii Guvernului nr. 20/2012 privind aprobarea Programului multianual de marketing si promovare turistica si a Programului multianual de dezvoltare a destinatiilor, formelor si produselor turistice, sintagmele "Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului" si "ministrul dezvoltarii regionale si turismului" se inlocuiesc cu sintagmele "Ministerul Turismului" si "ministrul turismului".


Articolul IV
Hotararea Guvernului nr. 20/2012 privind aprobarea Programului multianual de marketing si promovare turistica si a Programului multianual de dezvoltare a destinatiilor, formelor si produselor turistice, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 43 din 18 ianuarie 2012, cu modificarile si completarile aduse prin prezenta hotarare, se va republica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, dandu-se textelor o noua numerotare.





Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Legislaţie

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...

Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor
Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...

Legea 188/1999, actualizata 2024, privind Statutul functionarilor publici
Legea 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, actualizata 2024 - Republicare Actualizat ...

Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale
Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale Publicata in ...

Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului
Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului Publicat in Monitorul Oficial cu numar ...

Legea finantelor publice locale, actualizata 2024 - Legea 273/2006
Legea 273/2006 privind finantele publice locale Actualizata prin Legea 387/2023 pentru modificare ...

Legea 500/2002 privind finantele publice, actualizata 2024
Legea 500/2002 privind finantele publice Actualizata prin Legea 262/2023 privind aprobarea Ordona ...

OUG 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist
Ordonanta de urgenta nr. 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist Publicata in ...



Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor culturale in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de cresa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Alocatia de stat pentru copii in anul 2024. Conditii de acordare si valoare alocatie
Sursa: MCP Cabinet avocati

Formularul 230 model editabil 2024 PDF. Completeaza Declaratia 230!
Sursa: EuroAvocatura.ro



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Ştiri Juridice