din anul 2007, atuul tau de DREPT!


Prima pagină » Legislaţie » Integral: Ordinul nr. 2215/2019 privind modificarea si completarea Ordinului ministrului economiei si finantelor nr. 3.663/2008 pentru aprobarea infiintarii Unitatii de implementare a ajutorului de stat individual

INTEGRAL: Ordinul nr. 2215/2019 privind modificarea si completarea Ordinului ministrului economiei si finantelor nr. 3.663/2008 pentru aprobarea infiintarii Unitatii de implementare a ajutorului de stat individual


Ordinul nr. 2215/2019 privind modificarea si completarea Ordinului ministrului economiei si finantelor nr. 3.663/2008 pentru aprobarea infiintarii Unitatii de implementare a ajutorului de stat individual in baza Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 109/2008 privind acordarea de ajutor de stat individual avand ca obiectiv dezvoltarea regionala a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 509 din 24.06.2019

Articolul I
Ordinul ministrului economiei si finantelor nr. 3.663/2008 pentru aprobarea infiintarii Unitatii de implementare a ajutorului de stat individual in baza Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 109/2008 privind acordarea de ajutor de stat individual avand ca obiectiv dezvoltarea regionala, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 13 din 8 ianuarie 2009, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. Articolul 4 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Articolul 4
Se deleaga calitatea de ordonator principal de credite pentru deschiderea de credite, lichidarea si ordonantarea cheltuielilor legale aferente Ministerului Finantelor Publice Actiuni generale, ce decurg din aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 109/2008, aprobata cu modificari prin Legea nr. 56/2009, cu modificarile si completarile ulterioare, capitolul 80.01.01.12, titlul VII A A«Alte transferuriA», cod 55.01.44, directorului general al Directiei generale ajutor de stat din cadrul Ministerului Finantelor Publice."
2. Articolul 5 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Articolul 5
In lipsa directorului general, se deleaga calitatea de ordonator principal de credite pentru deschiderea de credite, lichidarea si ordonantarea cheltuielilor legale aferente Ministerului Finantelor Publice - Actiuni generale, ce decurg din aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 109/2008, aprobata cu modificari prin Legea nr. 56/2009, cu modificarile si completarile ulterioare, capitolul 80.01.01.12, titlul VII A A«Alte transferuriA», cod 55.01.44, directorului general adjunct al Directiei generale ajutor de stat din cadrul Ministerului Finantelor Publice."
3. In anexa, la punctul 2, dupa subpunctul 2.3 se introduce un nou subpunct, subpunctul 2.4, cu urmatorul cuprins:
"2.4. Verificarea in amplasament a realizarii proiectului de investitii suplimentare si a volumului de productie de automobile si motoare
(1) In conformitate cu prevederile art. 7 lit. w) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 109/2008 privind acordarea de ajutor de stat individual avand ca obiectiv dezvoltarea regionala, aprobata cu modificari prin Legea nr. 56/2009, cu modificarile si completarile ulterioare, in scopul producerii volumelor de 810.000 automobile si 1.500.000 motoare, beneficiarul se angajeaza ca in perioada 2016-31.12.2019 sa realizeze investitiile suplimentare distincte fata de cele prezentate la acelasi articol la lit. s) si s), in valoare totala de minimum 130 milioane euro, echivalent in lei, din care minimum 100 milioane euro pentru producerea de automobile noi si minimum 30 milioane euro pentru producerea de motoare. Conform art. 121 din acelasi act normativ, realizarea celor doua proiecte se va face exclusiv din surse proprii sau atrase, fara implicarea vreunei interventii a statului roman.
(2) Conform prevederilor art. 771 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 109/2008, aprobata cu modificari prin Legea nr. 56/2009, cu modificarile si completarile ulterioare, pana cel tarziu la 29 februarie 2020, Societatea FORD ROMANIA S.A. are obligatia de a transmite Ministerului Finantelor Publice raportul de realizare a proiectului de investitii suplimentare, iar pana la finele anului 2020, Ministerul Finantelor Publice prin Unitatea de implementare a ajutorului de stat va verifica in amplasament realitatea si conformitatea informatiilor prezentate.
(3) Raportul de realizare a proiectului de investitii suplimentare va fi intocmit si auditat de o firma independenta, recunoscuta in domeniu.
(4) La primirea raportului de realizare a proiectului de investitii suplimentare insotit de documentele justificative, directorul general/directorul general adjunct al Unitatii de implementare a ajutorului de stat il repartizeaza sefului de serviciu/sefului de birou, iar acesta mai departe catre responsabilii de dosar.
(5) Raportul, impreuna cu documentele justificative, este analizat si verificat de responsabilii de dosar:
a) la sediul Unitatii de implementare a ajutorului de stat individual;
b) in amplasamentul realizarii investitiei suplimentare de catre beneficiar, in conformitate cu prevederile art. 771 alin. (2) si (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 109/2008, aprobata cu modificari prin Legea nr. 56/2009, cu modificarile si completarile ulterioare.
(6) Echipa de control mixta care verifica in amplasament realizarea proiectului de investitii suplimentare si a volumului de productie de automobile si motoare se va constitui si isi va desfasura activitatea in baza prevederilor pct. 2 subpct. 2.2 alin. (8), (9) si (10).
(7) Echipa de control mixta verifica in amplasament realitatea si exactitatea operatiunilor economico-financiare legate de realizarea proiectului de investitii suplimentare si a volumului de productie de automobile si motoare, conform evidentei contabile.
(8) In amplasament, echipa mixta de control va verifica, in special, urmatoarele elemente:
a) natura surselor de finantare si valoarea proiectului de investitii suplimentare realizat in conformitate cu prevederile art. 121 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 109/2008, aprobata cu modificari prin Legea nr. 56/2009, cu modificarile si completarile ulterioare, inclusiv termenul de finalizare a acestui proiect, conform aceluiasi act normativ;
b) existenta fizica a activelor corporale si necorporale aferente investitiei suplimentare destinate productiei de automobile si motoare;
c) conformitatea documentelor justificative, conform inregistrarilor in evidenta contabila;
d) documentele justificative privind inregistrarea in evidenta contabila a productiei declarate de automobile si motoare;
e) orice alta informatie si documente necesare pentru a verifica respectarea prevederilor art. 7 lit. w), ale art. 121 alin. (1) si ale art. 771 alin. (3) si (4) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 109/2008, aprobata cu modificari prin Legea nr. 56/2009, cu modificarile si completarile ulterioare.
(9) Echipa mixta de control va solicita beneficiarului punerea la dispozitie a unei copii dupa inventarul anual al patrimoniului, semnata, stampilata si cu mentiunea A«conform cu originalulA».
(10) In cazul cand, in baza verificarilor efectuate si a procesului-verbal de constatare (formularul 7), Unitatea de implementare a ajutorului de stat individual constata ca beneficiarul se afla in una dintre situatiile care, potrivit legii, determina recuperarea ajutorului de stat, intocmeste o nota care cuprinde constatarile legate de aceasta situatie, precum si solicitarea de elaborare a deciziei de recuperare partiala a ajutorului de stat acordat, pe care o transmite Directiei generale ajutor de stat din cadrul Ministerului Finantelor Publice, in conformitate cu prevederile art. 11 alin. (1) din Normele metodologice pentru aplicarea de catre Ministerul Finantelor Publice a procedurilor privind stoparea/recuperarea ajutorului de stat sau de minimis, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 324/2016, cu modificarile ulterioare.
(11) Deciziei de recuperare emise de Directia generala ajutor de stat din Ministerul Finantelor Publice ii sunt aplicabile prevederile art. 12-18 din Normele metodologice pentru aplicarea de catre Ministerul Finantelor Publice a procedurilor privind stoparea/recuperarea ajutorului de stat sau de minimis, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 324/2016, cu modificarile ulterioare, precum si prevederile Ordinului ministrului finantelor publice nr. 1.096/2018*) pentru aprobarea procedurii operationale privind A«Mecanisme de stopare/recuperare a ajutorului de stat/de minimis/ajutorului de stat individualA» conform prevederilor Ordinului ministrului finantelor publice nr. 324/2016."
*) Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.096/2018 nu a fost publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
4. In anexa, la punctul 3, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(1) Nerespectarea de catre beneficiar ori de catre Ford Motor Company a conditiilor si obligatiilor prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 109/2008, aprobata cu modificari prin Legea nr. 56/2009, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si de legislatia aplicabila in domeniu determina aplicarea de catre Unitatea de implementare a ajutorului de stat individual a masurilor necesare in vederea recuperarii ajutorului de stat individual in tot sau in parte, dupa caz, in conformitate cu prevederile cap. XIII din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 109/2008, aprobata cu modificari prin Legea nr. 56/2009, cu modificarile si completarile ulterioare, si Ordinul ministrului finantelor publice nr. 324/2016 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea de catre Ministerul Finantelor Publice a procedurilor privind stoparea/recuperarea ajutorului de stat sau de minimis, cu modificarile ulterioare."
5. In anexa, la punctul 3, alineatul (3) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(3) Procedurile de recuperare sunt initiate de Unitatea de implementare a ajutorului de stat individual, in conformitate cu Ordinul ministrului finantelor publice nr. 324/2016, cu modificarile ulterioare, fie impotriva beneficiarului, fie impotriva Ford Motor Company."
6. In anexa, la punctul 5, dupa a sasea liniuta se introduce o noua liniuta, cu urmatorul cuprins:
"- formularul nr. 7 A«Proces-verbal de constatareA» privind indeplinirea de catre beneficiar a obligatiilor asumate prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 109/2008 privind acordarea de ajutor de stat individual avand ca obiectiv dezvoltarea regionala, incheiat ca urmare a verificarii in amplasamentA»".
7. In anexa, dupa formularul nr. 6 se introduce un nou formular, formularul nr. 7, avand cuprinsul prevazut in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
8. In tot cuprinsul ordinului si al anexei la acesta, urmatoarele denumiri se inlocuiesc dupa cum urmeaza:
a) "Ministerul Economiei si Finantelor" se inlocuieste cu "Ministerul Finantelor Publice";
b) "Directia generala ajutor de stat, practici neloiale si preturi reglementate" se inlocuieste cu "Directia generala ajutor de stat";
c) "Directia Generala a Finantelor Publice Dolj" se inlocuieste cu "Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Craiova";
d) "Directia generala resurse umane si management" se inlocuieste cu "Directia generala managementul resurselor umane".


Articolul II
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.


Anexa



PROCES-VERBAL DE CONSTATARE
privind indeplinirea de catre beneficiar a obligatiilor asumate prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 109/2008 privind acordarea de ajutor de stat individual avand ca obiectiv dezvoltarea regionala, incheiat ca urmare a verificarii in amplasament
Nr. . . . . . . . . . ./ . . . . . . . . . .


1. In conformitate cu prevederile art. 7 lit. w) si y), art. 121 alin. (1), art. 231, 241 si art. 771 alin. (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 109/2008 privind acordarea de ajutor de stat individual avand ca obiectiv dezvoltarea regionala, aprobata cu modificari prin Legea nr. 56/2009, cu modificarile si completarile ulterioare:
1.1. Echipa mixta de control din cadrul Unitatii de implementare a ajutorului de stat individual s-a deplasat la amplasamentul detinut/exploatat de Societatea FORD ROMANIA - S.A. - CIF 6488696, cu sediul social in Craiova, str. Henry Ford (1863-1947) nr. 29, judetul Dolj, pentru verificarea operatiunilor economico-financiare aferente realizarii proiectului de investitii suplimentare si a volumului de productie de automobile si motoare.
1.2. Echipa mixta de control a Unitatii de implementare a ajutorului de stat individual este formata din: . . . . . . . . . . (nume, prenume, functia), avand Legitimatia de serviciu nr. . . . . . . . . . ., in baza ordinelor de serviciu nr. . . . . . . . . . . .
1.3. Beneficiarul a fost reprezentat de . . . . . . . . . ., cu imputernicire din partea reprezentantului (nume, prenume, functia) legal al societatii in vederea semnarii procesului-verbal, precum si de prezentare/intocmire a eventualelor documente solicitate de echipa de control pe parcursul desfasurarii verificarilor.
1.4. Actiunea de verificare s-a desfasurat in perioada . . . . . . . . . . .
2. Constatari:
2.1. Existenta fizica a activelor corporale si necorporale aferente investitiei suplimentare destinate productiei de automobile si motoare . . . . . . . . . .
2.2. Conformitatea documentelor justificative aferente realizarii investitiei suplimentare conform inscrisurilor din evidenta contabila . . . . . . . . . .
2.3. Analiza inregistrarii in contabilitate a operatiunilor aferente realizarii investitiei suplimentare si modul de reflectare a acestora in situatiile financiare depuse de societate . . . . . . . . . .
2.4. Analiza rapoartelor de productie de automobile si motoare reflectate in contabilitatea operativa si in evidenta contabila in conturile aferente . . . . . . . . . .
2.5. Analiza surselor de finantare a proiectului de investitii suplimentare si a termenului de finalizare a acestuia, conform actului normativ in vigoare . . . . . . . . . .
2.6. Existenta unei situatii de inlocuire a activelor corporale si necorporale pe perioada realizarii investitiei suplimentare . . . . . . . . . .
2.7. Verificarea oricaror alte situatii care contravin prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 109/2008 privind acordarea de ajutor de stat individual avand ca obiectiv dezvoltarea regionala, aprobata cu modificari prin Legea nr. 56/2009, cu modificarile si completarile ulterioare
3. Concluzii:
Pe baza constatarilor mentionate . . . . . . . . . .
4. Prezentul proces-verbal a fost incheiat astazi, . . . . . . . . . ., in . . . . . . . . . . exemplare.
Prezentul proces-verbal contine . . . . . . . . . . file si . . . . . . . . . . anexe, cu un total de . . . . . . . . . . file.



Unitatea de implementare a ajutorului de stat
individual
Echipa de control,
. . . . . . . . . .
. . . . . . . . . .
Beneficiar,
. . . . . . . . . .
. . . . . . . . . .





Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Legislaţie

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...

Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor
Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...

Legea 188/1999, actualizata 2024, privind Statutul functionarilor publici
Legea 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, actualizata 2024 - Republicare Actualizat ...

Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale
Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale Publicata in ...

Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului
Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului Publicat in Monitorul Oficial cu numar ...

Legea finantelor publice locale, actualizata 2024 - Legea 273/2006
Legea 273/2006 privind finantele publice locale Actualizata prin Legea 387/2023 pentru modificare ...

Legea 500/2002 privind finantele publice, actualizata 2024
Legea 500/2002 privind finantele publice Actualizata prin Legea 262/2023 privind aprobarea Ordona ...

OUG 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist
Ordonanta de urgenta nr. 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist Publicata in ...



Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor culturale in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de cresa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Alocatia de stat pentru copii in anul 2024. Conditii de acordare si valoare alocatie
Sursa: MCP Cabinet avocati

Formularul 230 model editabil 2024 PDF. Completeaza Declaratia 230!
Sursa: EuroAvocatura.ro



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Ştiri Juridice