din anul 2007, atuul tau de DREPT!


Prima pagină » Legislaţie » Integral: Legea nr. 118/2019 privind Registrul national automatizat cu privire la persoanele care au comis infractiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor

INTEGRAL: Legea nr. 118/2019 privind Registrul national automatizat cu privire la persoanele care au comis infractiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor


Legea nr. 118/2019 privind Registrul national automatizat cu privire la persoanele care au comis infractiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum si pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea si functionarea Sistemului National de Date Genetice Judiciare a fost publicata in Monitorul Oficial nr. 522 din 26.06.2019.

Articolul 1
(1) In scopul prevenirii si combaterii faptelor de natura sexuala, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, prevazute si pedepsite de legea penala, precum si pentru a evita riscul recidivei, se organizeaza Registrul national automatizat cu privire la persoanele care au comis infractiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, denumit in continuare Registrul.
(2) Registrul reprezinta un mijloc de cunoastere, supraveghere si identificare operativa a persoanelor care au comis urmatoarele infractiuni prevazute de Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificarile si completarile ulterioare, dupa cum urmeaza:
a) infractiunea de trafic de persoane prevazuta la art. 210;
b) infractiunea de trafic de minori prevazuta la art. 211;
c) infractiunea de proxenetism prevazuta la art. 213;
d) infractiunea de exploatare a cersetoriei prevazuta la art. 214;
e) infractiunea de folosire a unui minor in scop de cersetorie prevazuta la art. 215;
f) infractiunea de folosire a serviciilor unei persoane exploatate prevazuta la art. 216;
g) infractiunea de folosire a prostitutiei infantile prevazuta la art. 2161;
h) infractiunea de viol prevazuta la art. 218;
i) infractiunea de agresiune sexuala prevazuta la art. 219;
j) infractiunea de act sexual cu un minor prevazuta la art. 220;
k) infractiunea de corupere sexuala a minorilor prevazuta la art. 221;
l) infractiunea de racolare a minorilor in scopuri sexuale prevazuta la art. 222;
m) infractiunea de hartuire sexuala prevazuta la art. 223;
n) infractiunea de folosire abuziva a functiei in scop sexual prevazuta la art. 299;
o) infractiunea de pornografie infantila prevazuta la art. 374;
p) infractiunea de ultraj contra bunelor moravuri prevazuta la art. 375;
q) infractiunea de incest prevazuta la art. 377;
r) infractiunile prevazute la lit. a) -q), astfel cum erau prevazute in Legea nr. 15/1968 privind Codul penal al Romaniei sau in legi speciale, avand aceleasi elemente constitutive.


Articolul 2
(1) In Registru se tine evidenta:
a) persoanelor fizice condamnate ori impotriva carora s-au luat alte masuri cu caracter penal potrivit prevederilor Legii nr. 286/2009, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si a celor fata de care au fost dispuse masuri procesual-penale in legatura cu infractiunile prevazute la art. 1 alin. (2) de catre organele romane competente;
b) persoanelor de cetatenie romana despre care s-au primit comunicari de luare in evidenta din partea autoritatilor centrale din celelalte state membre si a autoritatilor competente din statele terte cu privire la savarsirea unei infractiuni din cele enumerate la art. 1 alin. (2);
c) persoanelor nascute in strainatate despre care s-au primit comunicari din partea autoritatilor competente ale altor state cu privire la savarsirea unei infractiuni din cele enumerate la art. 1 alin. (2) si cu privire la care sunt date ca se deplaseaza sau ca se pot deplasa pe teritoriul Romaniei.
(2) Nu se inscriu in Registru persoanele fizice care la data comiterii faptelor erau minore, cu exceptia cazurilor in care instanta de judecata a dispus aceasta in mod expres in cadrul unui proces penal.


Articolul 3
In intelesul prezentei legi, expresiile de mai jos au urmatoarea semnificatie:
a) certificat de integritate comportamentala - documentul eliberat persoanelor fizice, care atesta lipsa inscrierilor in Registru sau, dupa caz, datele inscrise in Registru cu privire la acestea;
b) copia de pe Registru - documentul eliberat autoritatilor romane competente, care atesta lipsa inscrierilor in Registru sau, dupa caz, datele inscrise in Registru cu privire la acestea;
c) extras din Registru - documentul emis cu ocazia schimbului de informatii cu registrele similare din state membre sau state terte;
d) stat membru - statul membru al Uniunii Europene;
e) stat tert - statul care nu este membru al Uniunii Europene;
f) categorii vulnerabile - copii, persoane varstnice, persoane cu dizabilitati, femei, victime ale violentei domestice si ale traficului de persoane, precum si orice alta persoana care apartine grupului vulnerabil definit potrivit Legii asistentei sociale nr. 292/2011, cu modificarile si completarile ulterioare.


Articolul 4
Comunicarea datelor din Registru se face in conditiile prezentei legi, cu respectarea prevederilor Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informatiile de interes public, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si ale prevederilor legale in vigoare privind protectia datelor cu caracter personal.


Articolul 5
(1) Registrul se organizeaza de Ministerul Afacerilor Interne si se tine de unitatile Politiei Romane, prin structuri specializate in acest domeniu.
(2) Registrul se constituie ca o evidenta distincta de cea a cazierului judiciar, in cadrul Sistemului National de Evidenta Informatizata a Cazierului Judiciar, constituit potrivit Legii nr. 290/2004 privind cazierul judiciar, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
(3) Registrul poate fi interconectat cu alte baze de date ale Politiei Romane.


Articolul 6
Evidenta informatizata a Registrului si evidenta informatizata dactiloscopica si a datelor genetice judiciare se organizeaza si functioneaza in cadrul Politiei Romane, care asigura si coordonarea activitatilor desfasurate in aceste domenii.


Articolul 7
(1) In cadrul Inspectoratului General al Politiei Romane se organizeaza si functioneaza Registrul central, in care se tine evidenta:
a) persoanelor fizice prevazute la art. 2 alin. (1) lit. a) nascute in afara Romaniei care fac obiectul Registrului;
b) persoanelor fizice prevazute la art. 2 alin. (1) lit. b) si c).
(2) Orice modificare sau stergere a datelor referitoare la persoanele fizice prevazute la art. 2 alin. (1) lit. b) si c), comunicate de autoritatile competente din statele membre sau terte, atrag modificari sau stergeri identice in Registru, in masura in care aceste hotarari nu au fost recunoscute de organele romane competente.
(3) La nivel central, activitatile specifice Registrului se desfasoara de catre Directia cazier judiciar, statistica si evidente operative din cadrul Inspectoratului General al Politiei Romane.


Articolul 8
(1) In cadrul inspectoratelor de politie judetene si la Directia Generala de Politie a Municipiului Bucuresti este organizat si functioneaza Registrul local, in care se tine evidenta persoanelor fizice nascute in raza administrativ-teritoriala a judetului, respectiv a municipiului Bucuresti, care fac obiectul Registrului.
(2) La nivel local, activitatile specifice Registrului se desfasoara de catre structurile specializate prevazute la art. 7 alin. (2) din Legea nr. 290/2004, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.


Articolul 9
(1) Inregistrarea in Registru se face:
a) automat, prin preluarea in acest sistem de evidenta a informatiilor introduse in evidentele cazierului judiciar privind persoanele fizice prevazute la art. 2 alin. (1) lit. a) si b);
b) nominal, prin inscrierea datelor cu caracter personal si a datelor judiciare ale persoanelor fizice prevazute la art. 2 alin. (1) lit. c).
(2) In Registru se preiau, in integralitate, pentru fiecare persoana in cauza, datele cu caracter personal si datele judiciare prevazute la art. 8 alin. (11) si (13), art. 9 si 11 din Legea nr. 290/2004, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
(3) Inscrierea nominala in Registru a persoanelor fizice prevazute la art. 2 alin. (1) lit. c) se realizeaza de catre Directia cazier judiciar, statistica si evidente operative pe baza comunicarilor primite, prin orice canale de comunicare oficiale, de la autoritatile straine competente. Prevederile art. 8 alin. (11) si (13), art. 9 si 11 din Legea nr. 290/2004, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, se aplica in mod corespunzator.


Articolul 10
(1) Scoaterea din evidenta cazierului judiciar a persoanelor fizice, in conditiile art. 15 din Legea nr. 290/2004, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, nu produce efecte asupra datelor din Registru.
(2) Persoanele fizice inscrise in Registru in temeiul art. 2 alin. (1) lit. a) se scot din evidenta in una dintre urmatoarele situatii:
a) faptele pe care le-au savarsit nu mai sunt prevazute de lege ca infractiuni;
b) s-a dispus renuntarea la urmarirea penala sau clasarea fata de ele ori s-a pronuntat o hotarare definitiva de achitare sau de incetare a procesului penal;
c) au trecut 10 ani de la data cand s-a pronuntat o hotarare definitiva de renuntare la aplicarea pedepsei sau de amanare a aplicarii pedepsei si nu s-a dispus amanarea sau revocarea acesteia;
d) au trecut 20 de ani de la data introducerii in Registru, daca pedeapsa aplicata este de cel mult 5 ani;
e) la implinirea varstei de 85 de ani, daca pedeapsa aplicata este mai mare de 5 ani;
f) au decedat.
(3) Persoanele fizice inscrise in Registru in temeiul art. 2 alin. (1) lit. b) si c) se scot din evidenta dupa expirarea termenelor stipulate in comunicarile statului de condamnare, in masura in care aceste hotarari nu au fost recunoscute de organele romane competente.
(4) In cazul cand in Registru exista si alte mentiuni, se sterg numai mentiunile care impun scoaterea din evidenta.
(5) Gratierea, prescriptia executarii pedepsei, amnistia sau reabilitarea intervenita cu privire la persoanele fizice inscrise in Registru nu conduc la scoaterea acestora din evidenta Registrului.


Articolul 11
(1) In scopul prezentei legi, persoana inscrisa in Registru este supusa fotografierii, inregistrarii dactiloscopice, precum si prelevarii probelor biologice in vederea introducerii profilelor genetice in Sistemul National de Date Genetice Judiciare, fara consimtamantul acesteia.
(2) Prevederile alin. (1) se aplica si persoanelor prevazute la art. 2 alin. (1) lit. b) si c) aflate pe teritoriul Romaniei.
(3) Fotografierea, prelevarea datelor dactiloscopice, precum si prelevarea probelor biologice se realizeaza de catre personalul Politiei Romane instruit in acest sens, utilizand procedeele specifice de lucru si infrastructura existente la nivelul acestei institutii.
(4) In vederea efectuarii operatiunilor prevazute la alin. (1), persoana in cauza este instiintata cu privire la obligativitatea de a se prezenta in termen de 5 zile lucratoare de la instiintare la sediul organului de politie competent pe raza caruia isi are domiciliul sau resedinta. Persoanele prevazute la art. 2 alin. (1) lit. b) si c) au obligatia de a se prezenta la cel mai apropiat organ de politie competent.
(5) Instiintarea se transmite la domiciliul sau resedinta persoanei inscrise in Registru si va cuprinde informatii referitoare la: data inscrierii in Registru, temeiul legal al inscrierii, precum si obligativitatea de a se prezenta la sediul organului de politie in vederea preluarii datelor prevazute la alin. (1). In situatia persoanelor prevazute la art. 2 alin. (1) lit. b) si c), instiintarea se face personal de catre organele de politie.
(6) In cazul in care preluarea datelor prevazute la alin. (1) se face in cadrul altor proceduri legale, instiintarea prevazuta la alin. (5) nu mai este necesara. In aceasta situatie, persoana in cauza va fi informata doar cu privire la introducerea sa in Registru, precum si cu privire la prelucrarea datelor sale cu caracter personal si in acest scop.
(7) Daca persoana inscrisa in Registru nu se prezinta la sediul organului de politie sau daca refuza sa se supuna fotografierii, inregistrarii dactiloscopice sau prelevarii probelor biologice, va fi constransa la aceasta.


Articolul 12
(1) Persoanele inscrise in Registru au obligatia de a se prezenta periodic la organele de politie pe raza carora domiciliaza sau isi au resedinta, dar nu mai tarziu de o data la 3 luni, pentru a comunica acestora informatii relevante referitoare la:
a) profesia, meseria sau activitatea pe care o desfasoara;
b) mijloacele de existenta;
c) persoanele minore, in varsta, cu dizabilitati sau vulnerabile cu care locuiesc sau cu care au intrat in contact in mod direct si sistematic;
d) unitatile de invatamant scolar sau prescolar, taberele de copii, spitalele de copii sau orice loc frecventat in mod preponderent de copii in care au avut acces in aceasta perioada;
e) adresa unde locuiesc;
f) modalitatea de comunicare cu organele de politie.
(2) Persoanele inscrise in Registru au obligatia:
a) de a anunta, in prealabil, organul de politie pe raza caruia locuiesc, in cazul intentiei efectuarii oricaror deplasari din localitatea de domiciliu mai lungi de 15 zile, inclusiv cu privire la localitatea de destinatie, scopul deplasarii, perioada de deplasare si mijlocul de transport folosit;
b) de a se prezenta la organul de politie pe raza caruia isi stabilesc locuinta pentru a comunica despre aceasta si a fi luate in evidenta, in termen de cel mult 3 zile.
(3) Organele de politie au obligatia de a desfasura periodic, dar nu mai tarziu de o data la 3 luni, verificari la domiciliu, resedinta sau imobilul in care persoanele inscrise in Registru locuiesc efectiv, in scopul obtinerii de date si informatii privind comportamentul acestor persoane si modul de obtinere a mijloacelor de existenta, precum si actualizarii, dupa caz, a datelor din Registru sau din celelalte baze de date ale Politiei Romane.
(4) Verificarile prevazute la alin. (3) se desfasoara in conditii de confidentialitate.
(5) Datele si informatiile obtinute potrivit alin. (1) - (3), precum si orice date de interes politienesc colectate privind persoanele in cauza se prelucreaza in bazele de date ale Politiei Romane, cu respectarea prevederilor legale privind protectia datelor cu caracter personal.
(6) La scoaterea din Registru, datele si informatiile prevazute la alin. (5) se sterg, cu exceptia cazurilor in care acestea sunt utilizate in cadrul unei proceduri judiciare.


Articolul 13
(1) Fotografierea persoanei inscrise in Registru se face anual sau cu ocazia constatarii schimbarii infatisarii persoanei.
(2) Fotografiile preluate potrivit alin. (1) se stocheaza in bazele de date ale Politiei Romane, cu respectarea prevederilor legale in vigoare referitoare la protectia datelor cu caracter personal.


Articolul 14
(1) Inregistrarea dactiloscopica se face dupa introducerea persoanei in Registru, cu exceptia cazurilor in care persoana in cauza are aceste date introduse in evidentele informatizate dactiloscopice organizate in cadrul Politiei Romane.
(2) Stocarea datelor dactiloscopice se face in evidentele informatizate dactiloscopice organizate in cadrul Politiei Romane.
(3) Dupa introducerea datelor dactiloscopice in evidentele prevazute la alin. (2), in Registru se efectueaza mentiunile corespunzatoare referitoare la acestea.
(4) La scoaterea din Registru, datele dactiloscopice obtinute de la aceste persoane se sterg, cu exceptia cazurilor in care mentinerea acestora este necesara pentru unul dintre scopurile prevazute de Legea nr. 290/2004, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
(5) Prevederile Legii nr. 290/2004, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, referitoare la inregistrarea dactiloscopica se aplica in mod corespunzator.


Articolul 15
(1) Prelevarea probelor biologice in vederea introducerii profilelor genetice in Sistemul National de Date Genetice Judiciare se face imediat dupa introducerea persoanei in Registru, cu exceptia cazurilor in care persoana in cauza are profilele genetice introduse in acest sistem.
(2) Dupa introducerea profilelor genetice ale persoanei in cauza in Sistemul National de Date Genetice Judiciare, in Registru se efectueaza mentiunile corespunzatoare referitoare la acestea.
(3) La scoaterea din Registru, profilele genetice obtinute de la aceste persoane se sterg, cu exceptia cazurilor in care mentinerea acestora este necesara pentru unul dintre scopurile prevazute de Legea nr. 76/2008 privind organizarea si functionarea Sistemului National de Date Genetice Judiciare, cu modificarile ulterioare.
(4) Prevederile Legii nr. 76/2008, cu modificarile ulterioare, inclusiv cu cele aduse prin prezenta lege, se aplica in mod corespunzator.


Articolul 16
(1) Persoana fizica poate obtine propriul certificat de integritate comportamentala in aceleasi conditii in care poate obtine, potrivit Legii nr. 290/2004, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, propriul certificat de cazier judiciar.
(2) In certificatul de integritate comportamentala se inscriu toate datele existente in Registru cu privire la persoana in cauza.
(3) Certificatul de integritate comportamentala este valabil 6 luni de la data eliberarii.
(4) Modelele certificatului de integritate comportamentala, copiei de pe Registru, extrasului din Registru, respectiv cererilor pentru eliberarea acestora se stabilesc prin hotarare a Guvernului.


Articolul 17
(1) Organele de urmarire penala sau instantele de judecata, precum si institutiile din sistemul de aparare, ordine publica, siguranta nationala si justitie pot obtine o copie de pe Registru in aceleasi conditii in care pot obtine, potrivit Legii nr. 290/2004, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, o copie de pe cazierul judiciar al persoanei in cauza.
(2) Institutiile publice si organele de specialitate ale administratiei publice, centrale si locale, pot obtine o copie de pe Registru in aceleasi conditii in care pot obtine, potrivit Legii nr. 290/2004, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, extrasul de pe cazierul judiciar.
(3) In copia de pe Registru se inscriu toate datele existente in Registru cu privire la persoana in cauza.
(4) La solicitare, entitatile prevazute la alin. (1) pot obtine fotografiile, datele dactiloscopice sau profilul genetic al persoanei inscrise in Registru in aceleasi conditii in care pot obtine si copia de pe Registru.
(5) La solicitare, entitatile prevazute la alin. (2) pot obtine fotografiile persoanei inscrise in Registru in aceleasi conditii in care pot obtine si copia de pe Registru.


Articolul 18
(1) Institutiile din sistemul de invatamant, sanatate sau protectie sociala, precum si orice entitate publica sau privata a carei activitate presupune contactul direct cu copii, persoane in varsta, persoane cu dizabilitati sau alte categorii de persoane vulnerabile ori care presupune examinarea fizica sau evaluarea psihologica a unei persoane au obligatia de a solicita persoanelor cu care incheie raporturi de munca, contracte de voluntariat sau alte asemenea raporturi prezentarea certificatului de integritate comportamentala.
(2) In situatia in care persoana in cauza este cetatean strain sau fara cetatenie, se va solicita acesteia prezentarea cazierului judiciar sau a unui alt document oficial, emis de autoritatile competente din statul al carui resortisant este, care sa ateste daca a savarsit sau nu una dintre infractiunile prevazute la art. 2 alin. (1).
(3) Cu acordul persoanei verificate, entitatile prevazute la alin. (1) pot solicita o copie de pe Registru in aceleasi conditii in care se poate obtine, potrivit Legii nr. 290/2004, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, extrasul de pe cazierul judiciar.


Articolul 19
(1) In scopul prezentei legi, autoritatile romane competente pot solicita autoritatilor competente din statele membre sau statele terte date si informatii prin:
a) Directia cazier judiciar, statistica si evidente operative, daca solicitarile vizeaza cazierul judiciar;
b) canalele de cooperare politieneasca internationala sau de cooperare judiciara in materie penala.
(2) Datele din Registru pot fi puse la dispozitia autoritatilor competente din statele membre sau statele terte in cadrul activitatilor specifice de cooperare si asistenta politieneasca internationala sau in cadrul activitatilor specifice de cooperare judiciara in materie penala, potrivit legislatiei nationale, acordurilor, conventiilor sau tratatelor internationale la care Romania este parte si instrumentelor juridice ale Uniunii Europene relevante.
(3) In situatia in care datele din Registru se regasesc si in cazierul judiciar, prevederile Legii nr. 290/2004, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, se aplica in mod corespunzator.


Articolul 20
(1) Prevederile art. 32 si 33 din Legea nr. 290/2004, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, se aplica in mod corespunzator si in situatia cererilor de rectificare a datelor din Registru.
(2) Rectificarile aduse datelor din cazierul judiciar produc efecte si asupra datelor din Registru, in masura in care acestea nu contravin prevederilor art. 9.


Articolul 21
Nerespectarea prevederilor art. 12 alin. (1) si (2) constituie infractiune si se pedepseste cu inchisoare de la 3 luni la 2 ani sau cu amenda.


Articolul 22
(1) Inspectoratul General al Politiei Romane operationalizeaza Registrul pe infrastructura tehnica a Sistemului National de Evidenta Informatizata a Cazierului Judiciar pana la data de 31 decembrie 2020.
(2) Se abiliteaza Ministerul Finantelor Publice sa efectueze, la propunerea ordonatorului principal de credite, modificari in volumul si structura bugetului Ministerului Afacerilor Interne in scopul finantarii procesului de operationalizare a Registrului potrivit alin. (1).


Articolul 23
Pana la operationalizarea Registrului potrivit art. 22, structurile de cazier judiciar pot elibera, la cererea persoanelor fizice interesate sau a entitatilor prevazute la art. 17 si 18, adeverinte din care sa rezulte daca persoana verificata a savarsit vreuna dintre infractiunile prevazute la art. 2 alin. (1).


Articolul 24
Politia Romana aduce la cunostinta publica prevederile prezentei legi, precum si scopul instituirii Registrului, prin intermediul mai multor instrumente si/sau actiuni specifice, cum ar fi, fara a se limita la acestea, comunicate de presa si informare prin mass-media, postarea informatiilor pe propria pagina de internet, organizarea unor actiuni specifice prin politisti specializati.


Articolul 25
In termen de 6 luni de la data intrarii in vigoare a prezentei legi, ministerele de resort, organele administratiei publice centrale si locale au obligatia de a evalua cadrul legal din domeniul de competenta si, dupa caz, de a demara demersurile necesare de natura legislativa si/sau administrativa pentru a se asigura ca unei persoane inscrise in Registru i se interzice, temporar sau permanent, sa desfasoare activitati profesionale, activitati de voluntariat sau orice alt tip de activitati care presupun:
a) contactul direct cu copiii;
b) contactul direct cu persoane in varsta, persoane cu dizabilitati sau alte categorii de persoane vulnerabile;
c) examinarea fizica sau evaluarea psihologica a unei persoane.


Articolul 26
Dupa operationalizarea Registrului, toate persoanele aflate in evidentele cazierului judiciar privind savarsirea infractiunilor prevazute la art. 1 alin. (2) si care indeplinesc cerintele prevazute de prezenta lege se inscriu si in Registru, urmand a le fi aplicate prevederile prezentei legi.


Articolul 27
Legea nr. 76/2008 privind organizarea si functionarea Sistemului National de Date Genetice Judiciare, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 289 din 14 aprilie 2008, cu modificarile ulterioare, se completeaza dupa cum urmeaza:
1. La articolul 1 alineatul (3), dupa litera d) se introduce o noua litera, litera e), cu urmatorul cuprins:
"e) prevenirii si combaterii faptelor de natura sexuala, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor.".
2. La articolul 4 alineatul (1), dupa litera b) se introduce o noua litera, litera b1), cu urmatorul cuprins:
"b1) persoane inscrise potrivit legii in Registrul national automatizat cu privire la persoanele care au comis infractiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor;".


Articolul 28
Prezenta lege intra in vigoare la 3 zile de la data publicarii, cu exceptia prevederilor art. 22-24, care intra in vigoare la 30 de zile de la publicarea in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.





Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Legislaţie

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...

Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor
Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...

Legea 188/1999, actualizata 2024, privind Statutul functionarilor publici
Legea 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, actualizata 2024 - Republicare Actualizat ...

Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale
Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale Publicata in ...

Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului
Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului Publicat in Monitorul Oficial cu numar ...

Legea finantelor publice locale, actualizata 2024 - Legea 273/2006
Legea 273/2006 privind finantele publice locale Actualizata prin Legea 387/2023 pentru modificare ...

Legea 500/2002 privind finantele publice, actualizata 2024
Legea 500/2002 privind finantele publice Actualizata prin Legea 262/2023 privind aprobarea Ordona ...

OUG 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist
Ordonanta de urgenta nr. 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist Publicata in ...



Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor culturale in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de cresa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Alocatia de stat pentru copii in anul 2024. Conditii de acordare si valoare alocatie
Sursa: MCP Cabinet avocati

Formularul 230 model editabil 2024 PDF. Completeaza Declaratia 230!
Sursa: EuroAvocatura.ro



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Ştiri Juridice