din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2115 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Integral: Hotararea nr. 427/2019 pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 593/2011 privind organizarea si functionarea Institutului National al Patrimoniului

INTEGRAL: Hotararea nr. 427/2019 pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 593/2011 privind organizarea si functionarea Institutului National al Patrimoniului


Publicata in Monitorul Oficial nr. 532 din 28.06.2019

Articolul I
Hotararea Guvernului nr. 593/2011 privind organizarea si functionarea Institutului National al Patrimoniului, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 429 din 20 iunie 2011, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. Articolul 1 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Articolul 1
(1) Institutul National al Patrimoniului, reorganizat potrivit art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 72/2013 privind reorganizarea unor institutii publice aflate in subordinea Ministerului Culturii si Identitatii Nationale, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 211/2016, denumit in continuare Institutul, este institutie publica de cultura de importanta nationala, cu personalitate juridica, cu activitate in domeniul protejarii, restaurarii, cercetarii si promovarii patrimoniului cultural, aflata in subordinea Ministerului Culturii si Identitatii Nationale, finantata din venituri proprii si subventii acordate de la bugetul de stat.
(2) Institutul are sediul in municipiul Bucuresti, str. Ienachita Vacarescu nr. 16, sectorul 4."
2. Articolul 2 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Articolul 2
Institutul are urmatoarele atributii principale:
a) gestioneaza fondurile destinate cercetarii, expertizarii, proiectarii si executarii lucrarilor de consolidare-restaurare si punere in valoare a monumentelor istorice, alocate de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Culturii si Identitatii Nationale, potrivit prevederilor art. 14 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 76/2018 privind aprobarea Programului de investitii in domeniul culturii, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, aprobata cu modificari prin Legea nr. 86/2019;
b) propune spre aprobare Ministerului Culturii si Identitatii Nationale programe si proiecte de restaurare a monumentelor istorice si asigura gestionarea acestora, potrivit legii;
c) fundamenteaza, in conformitate cu normele privind creditarea, elaborate de Ministerul Culturii si Identitatii Nationale si aprobate prin hotarare a Guvernului, necesarul de credite; stabileste prioritatile si evalueaza documentatiile prezentate de persoanele de drept privat in vederea obtinerii de credite fara dobanda, cu dobanda redusa sau cu dobanda legala, pentru efectuarea de lucrari de protejare la monumentele istorice detinute;
d) gestioneaza, prin acordarea de credite in conformitate cu prevederile lit. a), sumele provenite din aplicarea timbrului monumentelor istorice, precum si din alte surse cu aceeasi destinatie, obtinute in conditiile legii; sumele incasate din rambursari de credite si plati din dobanzi se utilizeaza in sistem revolving, cu acelasi scop;
e) gestioneaza sumele provenite din aplicarea timbrului monumentelor istorice in conditiile legii, respectiv pentru finantarea elaborarii de reglementari tehnico-economice, de norme si metodologii privind elaborarea de documentatii specifice, executarii de lucrari, realizarii de achizitii, contractarii si decontarii de lucrari privind monumentele istorice sau pentru finantarea unor amenajari in vederea pregatirii monumentelor istorice pentru vizitare gratuita, precum si pentru realizarea unor programe sau proiecte culturale;
f) elaboreaza, potrivit strategiei Ministerului Culturii si Identitatii Nationale, si supune spre aprobare acestuia Programul national de restaurare a monumentelor istorice si asigura atribuirea contractelor de proiectare si executie a lucrarilor de restaurare, conservare, protectie si punere in valoare a obiectivelor cuprinse in acesta, potrivit legii;
g) verifica si propune spre avizare, potrivit legii, documentatiile tehnico-economice pentru lucrarile contractate;
h) asigura asistenta tehnica de specialitate pentru Ministerul Culturii si Identitatii Nationale in domeniul organizarii activitatii de protejare a monumentelor istorice;
i) elaboreaza reglementarile privind continutul-cadru al documentatiilor, tarifarea acestora, executarea lucrarilor, organizarea achizitiilor publice, contractarea si decontarea lucrarilor;
j) propune Ministerului Culturii si Identitatii Nationale initierea de acte normative in domeniul protejarii monumentelor istorice;
k) organizeaza, independent sau in colaborare cu Institutul National pentru Cercetare si Formare Culturala sau alte institutii de specialitate, activitati de educatie si formare si programe de educatie permanenta in domeniul patrimoniului cultural imobil, mobil, imaterial si digital, in conditiile legii;
l) asigura fundamentarea stiintifica a deciziilor si a avizelor Comisiei Nationale a Monumentelor Istorice privind clasarea si evidenta monumentelor istorice, interventiile asupra acestora, precum si in zonele lor de protectie;
m) elaboreaza dosarele pentru monumentele istorice pe care Romania ar urma sa le propuna pentru a fi incluse in Lista patrimoniului mondial al UNESCO, aflate pe Lista tentativa/indicativa a UNESCO, in baza aprobarii prealabile a Ministerului Culturii si Identitatii Nationale;
n) elaboreaza si actualizeaza periodic Lista monumentelor istorice din Romania;
o) identifica bunurile imobile susceptibile a fi clasate in Lista monumentelor istorice;
p) administreaza fondul documentar al monumentelor istorice, care cuprinde: arhiva, fototeca, fondul cartografic si biblioteca, care sunt proprietatea publica a statului roman;
q) gestioneaza Registrul specialistilor, expertilor si verificatorilor tehnici, precum si procedurile de atestare si inscriere in acesta, in conformitate cu metodologia aprobata prin ordin al ministrului culturii si identitatii nationale, cu respectarea legislatiei specifice protectiei datelor cu caracter personal;
r) elaboreaza normele si metodologiile specifice domeniului monumentelor istorice, care se aproba prin ordin al ministrului culturii si identitatii nationale;
s) initiaza si deruleaza proiecte si programe privind activitati de cercetare, conservare, restaurare si punere in valoare a monumentelor istorice;
s) gestioneaza, in conditiile legii, fondurile destinate inventarierii, elaborarii normelor si metodologiilor pentru monumente istorice;
t) colaboreaza cu serviciile publice deconcentrate ale Ministerului Culturii si Identitatii Nationale si cu institutii de specialitate in activitatea de inventariere si de cadastru a monumentelor istorice;
t) poate declansa procedura de clasare a bunurilor imobile si a bunurilor imobile aflate in pericol si poate elabora dosarele de clasare conform Normelor metodologice de clasare si inventariere a monumentelor istorice, aprobate prin ordin al ministrului culturii si identitatii nationale;
u) elaboreaza proiecte de valorificare prin turism cultural a monumentelor istorice, precum si a zonelor de protectie a acestora si propune in acest sens colaborarea Ministerului Culturii si Identitatii Nationale cu ministerele si autoritatile de resort;
v) realizeaza si pune in valoare, in interes public, baze nationale de date, registre si depozite, inclusiv digitale, pentru patrimoniul cultural imobil, mobil, imaterial si digital si resursele informationale asociate, care cuprind: vocabulare controlate, persoane, locuri, evenimente, bibliografii, date, imagini, inregistrari video si audio, harti si alte informatii. Acestea includ: baza nationala de date a inventarului patrimoniului cultural national mobil si a patrimoniului clasat, baza nationala de date a Repertoriului arheologic national - RAN si sistemul informational geografic aferent, Sistemul informatic de administrare a cercetarilor arheologice - ACERA, baza nationala de date a arhitecturii vernaculare din muzeele in aer liber - ETNOMON, Registrul bunurilor culturale distruse, disparute, furate sau exportate ilegal, Catalogul colectiv national al cartii vechi, baza de date a Repertoriului patrimoniului imaterial, baza de date bibliografice si biblioteca digitala a patrimoniului cultural, baza de date a specialistilor si Registrul expertilor in domeniul patrimoniului cultural mobil, Registrul arheologilor, baza de date a muzeelor si colectiilor si altele;
w) centralizeaza si proceseaza datele primite de la Ministerul Culturii si Identitatii Nationale, de la operatorii culturali si din alte surse, asigura evidenta informatizata, administrarea documentelor si fisierelor destinate actualizarii bazelor de date, arhivarea acestora si publicarea, inclusiv pe internet, a datelor de interes public;
x) gestioneaza baza de date geospatiale a Ministerului Culturii si Identitatii Nationale cu privire la monumente istorice si la situri arheologice, necesare punerii in aplicare a Ordonantei Guvernului nr. 4/2010 privind instituirea Infrastructurii nationale pentru informatii spatiale in Romania, republicata; elaboreaza si finanteaza proiecte pentru realizarea bazei de date geospatiale;
y) cerceteaza si pune in valoare informatiile cuprinse in bazele de date si din alte surse; acorda asistenta de specialitate privind valorificarea documentar-stiintifica a informatiei si publica repertorii, cataloage, bibliografii, ghiduri, dictionare, facsimile digitale si altele;
z) colaboreaza cu Institutul National pentru Cercetare si Formare Culturala la completarea bazelor de date aferente si la documentarea Contului Satelit Cultura;
aa) indeplineste functia de agregator national in procesul de implementare a Programului national pentru digitizarea resurselor culturale nationale si crearea Bibliotecii Digitale a Romaniei - componenta a bibliotecii digitale europene - Europeana.eu, asigurand interfata dintre furnizorii de continut, respectiv institutii publice sau alte organizatii detinatoare de resurse culturale, si serviciile tehnice care gestioneaza programul la nivel comunitar, cu respectarea prevederilor legale privind interoperabilitatea, securitatea cibernetica si arhivarea documentelor;
bb) elaboreaza norme, standarde, instrumente de evidenta, chestionare, instrumente informatice, terminologii pentru documentarea bunurilor culturale si realizeaza studii, cercetari, analize, monitorizari, programe si proiecte in domeniul patrimoniului cultural;
cc) ofera asistenta tehnica si de specialitate institutiilor culturale, intretine programul DOCPAT pentru documentarea patrimoniului cultural, precum si alte sisteme informatice si aplicatii utilizate de catre operatorii culturali;
dd) intretine si dezvolta site-ul web al patrimoniului cultural din Romania E-patrimoniu.ro, portalul national Culturalia.ro, alte site-uri web tematice si portaluri de interes national, participa la retele europene si internationale de date;
ee) administreaza bazele de date, arhivele de documente si imagini pe suport clasic si digital, precum si fototeca istorica a patrimoniului cultural, care sunt proprietatea publica a statului roman;
ff) reprezinta Ministerul Culturii si Identitatii Nationale in Sistemul integrat de gestiune a informatiilor pentru protectia patrimoniului cultural mobil si a bunurilor culturale, in alte retele, parteneriate, comisii interministeriale si proiecte nationale si internationale legate de noile tehnologii informatice si de comunicare in domeniul cultural;
gg) stocheaza inventarele privind bunurile culturale mobile clasate si documentele care au stat la baza operatiunilor de clasare;
hh) editeaza Revista Monumentelor Istorice si Buletinul Comisiunii Monumentelor Istorice, Cronica cercetarilor arheologice din Romania, precum si alte publicatii de specialitate, pe orice tip de suport, si comercializeaza materialele privind protejarea si punerea in valoare a monumentelor istorice;
ii) organizeaza si participa la manifestari stiintifice, nationale si internationale in domeniul patrimoniului cultural;
jj) formuleaza propuneri cu privire la procedurile si dosarele de candidatura pentru actiunea Uniunii Europene intitulata A«Marca Patrimoniului EuropeanA»;
kk) pune in aplicare Strategia nationala stabilita si aprobata de Ministerul Culturii si Identitatii Nationale privind Lista patrimoniului mondial al UNESCO;
ll) asigura sprijinul stiintific al activitatii de gestiune si monitorizare a monumentelor istorice inscrise in Lista patrimoniului mondial al UNESCO si in Inventarul bunurilor din patrimoniul cultural si natural susceptibile de a fi inscrise in Lista patrimoniului mondial al UNESCO, denumit in continuare Lista indicativa, precum si a zonelor de protectie ale acestora;
mm) formuleaza propuneri si recomandari privind protectia si gestiunea monumentelor istorice inscrise in Lista patrimoniului mondial al UNESCO si in Lista indicativa si a zonelor de protectie a acestora, pe care le transmite spre aprobare Ministerului Culturii si Identitatii Nationale. In baza acestei aprobari, transmite autoritatilor si institutiilor cu atributii de implementare, proprietarilor, administratorilor si altor titulari ai unor drepturi reale asupra respectivelor imobile propunerile si recomandarile formulate;
nn) poate participa, dupa caz, la reuniunile Comitetului Patrimoniului Mondial al UNESCO, in cadrul delegatiei Romaniei participante la acestea si al mandatului acesteia, pe baza aprobarii Ministerului Culturii si Identitatii Nationale si a celorlalte institutii din sistemul guvernamental, cu atributii in domeniu, conform actelor normative in vigoare."
3. Articolul 21 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Articolul 21
In domeniul protejarii si promovarii patrimoniului imaterial, Institutul are urmatoarele atributii principale:
a) initiaza si deruleaza proiecte si programe privind activitati de conservare, protejare, punere in valoare si promovare a patrimoniului cultural imaterial de pe teritoriul Romaniei;
b) realizeaza, sustine, inclusiv financiar, proiectele, programele si activitatile de cercetare, conservare, protejare, punere in valoare si promovare a patrimoniului cultural imaterial de pe teritoriul Romaniei, initiate de persoane fizice sau juridice de drept public ori privat, in conformitate cu strategiile si politicile Ministerului Culturii si Identitatii Nationale;
c) efectueaza studii, cercetari si expertize in domeniul patrimoniului imaterial si culturii traditionale, inclusiv cel al mestesugurilor si meseriilor traditionale si initiaza programe de protejare, punere in valoare si promovare in domeniu;
d) coordoneaza metodologic activitatea asezamintelor culturale in domeniul patrimoniului cultural imaterial;
e) colaboreaza cu institutii specializate sau organizatii neguvernamentale, in vederea realizarii programelor si activitatilor de cercetare, punere in valoare si promovare a patrimoniului imaterial;
f) realizeaza programe-cadru de educatie permanenta in domeniul expresiilor culturale traditionale;
g) elaboreaza si realizeaza programe de conservare si promovare a mestesugurilor traditionale, de sprijinire si afirmare a creatorilor si performerilor traditiei si creatiei populare, inclusiv prin acordarea de premii in domeniul patrimoniului imaterial si al culturii traditionale;
h) organizeaza si participa la evenimente culturale cu rol stiintific, de coordonare metodologica, educative si/sau de divertisment;
i) editeaza, difuzeaza si comercializeaza pe orice suport material carti si alte publicatii din domeniul patrimoniului cultural imaterial si al culturii traditionale;
j) organizeaza si administreaza Registrul national al marcilor traditionale distinctive;
k) omologheaza marcile traditionale distinctive;
l) organizeaza si administreaza Registrul national al patrimoniului cultural imaterial."
4. Dupa articolul 21 se introduc doua noi articole, articolele 22 si 23, cu urmatorul cuprins:
"Articolul 22
(1) Programul national de restaurare a monumentelor istorice este program de importanta nationala.
(2) Programul national de restaurare a monumentelor istorice, denumit in continuare Programul, este elaborat pe baza propunerilor si fundamentarilor formulate de catre Institut, in colaborare cu directia de specialitate din cadrul Ministerului Culturii si Identitatii Nationale, in conformitate cu strategia in domeniu a ministerului, si este aprobat prin ordin al ministrului culturii si identitatii nationale.
(3) Programul este principalul instrument de finantare multianuala de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Culturii si Identitatii Nationale, pentru conservarea, consolidarea, restaurarea si punerea in valoare a monumentelor istorice.
(4) Conditiile de eligibilitate, criteriile de prioritizare si procedura de selectie a obiectivelor cuprinse in Program, precum si conditiile de desfasurare a lucrarilor finantate se stabilesc prin norme metodologice aprobate prin ordin al ministrului culturii si identitatii nationale.
Articolul 23
(1) In cadrul Institutului functioneaza o structura care se ocupa de indeplinirea atributiilor acestuia referitoare la Lista patrimoniului mondial al UNESCO si la Lista tentativa/indicativa a UNESCO.
(2) Structura prevazuta la alin. (1) prezinta rapoarte periodice Ministerului Culturii si Identitatii Nationale, care este punctul national de legatura cu secretariatul UNESCO si asigura corespondenta oficiala intre Romania si UNESCO.
(3) Atributiile mentionate la alin. (1) vizeaza activitati care necesita aprobarea Ministerului Culturii si Identitatii Nationale, aprobare necesara si obligatorie si pentru initierea oricaror actiuni, activitati, corespondente la nivel de lucru, documente, initiative, grupuri de lucru, vizite, misiuni nationale si internationale care implica statul roman, acestea necesitand inclusiv aprobarea celorlalte institutii din sistemul guvernamental cu atributii in domeniu, conform actelor normative in vigoare.
(4) Responsabilii stiintifici desemnati din cadrul Institutului in organismele de protectie si gestiune a monumentelor istorice ale Romaniei inscrise in Lista patrimoniului mondial al UNESCO sau pe Lista tentativa/indicativa a UNESCO, impreuna cu coordonatorii monumentelor istorice respective desemnati de consiliile judetene, intocmesc rapoarte de monitorizare anuale si rapoarte periodice care vor fi transmise la UNESCO in baza aprobarii prealabile de catre Ministerul Culturii si Identitatii Nationale; rapoartele se publica in Buletinul Comisiei Monumentelor Istorice.
(5) Institutul desemneaza responsabilii stiintifici, mentionati la alin. (4), pentru activitatea stiintifica si metodologica de protejare si gestiune a fiecarui monument istoric."
5. Articolul 4 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Articolul 4
(1) Cheltuielile curente si de capital ale Institutului se asigura din venituri proprii si subventii acordate de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Culturii si Identitatii Nationale.
(2) Veniturile proprii se obtin din activitati realizate direct de Institut, si anume:
a) contractarea si realizarea de studii, cercetari si expertize in domeniul patrimoniului cultural imobil, mobil si imaterial;
b) realizarea de lucrari si servicii de specialitate, tehnice si economice, in domeniul protejarii monumentelor istorice;
c) editarea si comercializarea materialelor privind protejarea si punerea in valoare a monumentelor istorice, a patrimoniului mobil si a celui imaterial, precum si a celor privind educatia permanenta in domeniul expresiilor culturale traditionale;
d) alte activitati specifice realizate in conformitate cu atributiile sale legale;
e) cofinantari de programe si proiecte;
f) publicatii pe orice tip de suport;
g) prestatii editoriale;
h) studii, proiecte si prestari de servicii;
i) exploatarea bunurilor pe care le are in administrare: arhiva, fonoteca si altele;
j) sponsorizari sau donatii ale persoanelor fizice ori juridice, romane sau straine;
k) activitatea de atestare a specialistilor, expertilor si verificatorilor tehnici in domeniul protejarii monumentelor istorice, pe baza de tarife aprobate de Ministerul Culturii si Identitatii Nationale;
l) inchirierea bunurilor imobile pe care le are in administrare, in conditiile legii.
(3) Activitatea de gestionare a timbrului monumentelor istorice, instituita potrivit dispozitiilor Legii nr. 422/2001 privind protejarea monumentelor istorice, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, este organizata ca activitate finantata integral din venituri proprii, infiintata pe langa Institut."
6. Articolul 5 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Articolul 5
(1) Institutul este condus de catre un manager pe baza contractului de management, incheiat in urma concursului de proiecte de management, conform dispozitiilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 189/2008 privind managementul institutiilor publice de cultura, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 269/2009, cu modificarile si completarile ulterioare.
(2) Managerul este ordonator tertiar de credite.
(3) In exercitarea atributiilor sale, managerul emite dispozitii.
(4) Managerul Institutului conduce intreaga activitate a institutiei, pe care o reprezinta in raporturile cu autoritatile publice, institutii si organizatii, precum si cu persoanele juridice si fizice din tara sau din strainatate.
(5) In exercitarea atributiilor sale, managerul este ajutat de Consiliul de administratie al Institutului, organ colectiv cu rol deliberativ de conducere.
(6) Componenta si atributiile Consiliului de administratie se stabilesc prin regulamentul de organizare si functionare interna al Institutului, aprobat prin ordin al ministrului culturii si identitatii nationale.
(7) Pe langa manager functioneaza Consiliul stiintific al Institutului, organ colectiv cu rol consultativ, alcatuit din personalitati culturale si din specialisti in domeniul patrimoniului cultural. Componenta, atributiile si modul de organizare si functionare a Consiliului stiintific se stabilesc prin regulamentul de organizare si functionare a Institutului, aprobat prin ordin al ministrului culturii si identitatii nationale."
7. Articolul 6 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Articolul 6
(1) Numarul maxim de posturi ale Institutului se aproba prin ordin al ministrului culturii si identitatii nationale si se asigura in limita numarului maxim de posturi prevazut la pct. II A«Organe de specialitate ale administratiei publice centrale si institutii publice de cultura de importanta nationala, finantate din venituri proprii si din subventii acordate de la bugetul de statA» din anexa nr. 2 la Hotararea Guvernului nr. 90/2010 privind organizarea si functionarea Ministerului Culturii si Identitatii Nationale, cu modificarile si completarile ulterioare.
(2) Functiile de executie specifice domeniului culturii din cadrul Institutului vor fi stabilite conform anexei nr. III - Familia ocupationala de functii bugetare A«CulturaA» unitati de cultura, la Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, cu modificarile si completarile ulterioare, iar functiile specifice altor domenii de activitate vor fi stabilite potrivit anexelor in care acestea sunt prevazute."


Articolul II
In termen de 30 de zile de la intrarea in vigoare a prezentei hotarari se aproba Regulamentul de organizare si functionare, precum si organigrama institutului, prin ordin al ministrului culturii si identitatii nationale.


Articolul III
Hotararea Guvernului nr. 593/2011 privind organizarea si functionarea Institutului National al Patrimoniului, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 429 din 20 iunie 2011, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si cu cele aduse prin prezenta hotarare, va fi republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, dandu-se textelor o noua numerotare.





Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Legislaţie

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...

Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor
Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...

Legea 188/1999, actualizata 2024, privind Statutul functionarilor publici
Legea 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, actualizata 2024 - Republicare Actualizat ...

Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale
Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale Publicata in ...

Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului
Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului Publicat in Monitorul Oficial cu numar ...

Legea finantelor publice locale, actualizata 2024 - Legea 273/2006
Legea 273/2006 privind finantele publice locale Actualizata prin Legea 387/2023 pentru modificare ...

Legea 500/2002 privind finantele publice, actualizata 2024
Legea 500/2002 privind finantele publice Actualizata prin Legea 262/2023 privind aprobarea Ordona ...

OUG 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist
Ordonanta de urgenta nr. 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist Publicata in ...



Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor culturale in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de cresa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Alocatia de stat pentru copii in anul 2024. Conditii de acordare si valoare alocatie
Sursa: MCP Cabinet avocati

Formularul 230 model editabil 2024 PDF. Completeaza Declaratia 230!
Sursa: EuroAvocatura.ro



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Ştiri Juridice