din anul 2007, atuul tau de DREPT!
3040 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Integral: OUG 53/2019 privind aprobarea Programului multianual de finantare a investitiilor pentru modernizarea, reabilitarea, retehnologizarea si extinderea sau infiintarea sistemelor de alimentare centralizata cu energie termica a localitatilor

INTEGRAL: OUG 53/2019 privind aprobarea Programului multianual de finantare a investitiilor pentru modernizarea, reabilitarea, retehnologizarea si extinderea sau infiintarea sistemelor de alimentare centralizata cu energie termica a localitatilor


Ordonanta de urgenta nr. 53/2019 privind aprobarea Programului multianual de finantare a investitiilor pentru modernizarea, reabilitarea, retehnologizarea si extinderea sau infiintarea sistemelor de alimentare centralizata cu energie termica a localitatilor si pentru modificarea si completarea Legii serviciilor comunitare de utilitati publice nr. 51/2006 a fost publicata in Monitorul Oficial nr. 548 din 03.07.2019.

Articolul I
(1) Se aproba Programul multianual de finantare a investitiilor pentru modernizarea, reabilitarea, retehnologizarea si extinderea sau infiintarea sistemelor de alimentare centralizata cu energie termica a localitatilor, denumit in continuare Programul Termoficare, implementat de Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice prin actualizarea Programului "Termoficare 2006-2020 caldura si confort", aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 462/2006 pentru aprobarea programului "Termoficare 2006-2020 caldura si confort" si infiintarea Unitatii de management al proiectului, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
(2) Programul Termoficare se implementeaza in perioada 2019-2027 si va finanta proiecte de investitii noi si proiecte aflate in derulare care au fost incepute in temeiul Hotararii Guvernului nr. 462/2006, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, cu respectarea prevederilor prezentei ordonante de urgenta si ale Hotararii Guvernului nr. 1.069/2007 privind aprobarea Strategiei energetice a Romaniei pentru perioada 2007-2020.
(3) Finantarea Programului Termoficare se realizeaza din urmatoarele surse:
a) sume din transferuri de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice;
b) sume din transferuri din bugetul Fondului pentru mediu, din sumele constituite potrivit art. 10 alin. (1) lit. b) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 115/2011 privind stabilirea cadrului institutional si autorizarea Guvernului, prin Ministerul Finantelor Publice, de a scoate la licitatie certificatele de emisii de gaze cu efect de sera atribuite Romaniei la nivelul Uniunii Europene, aprobata prin Legea nr. 163/2012, cu modificarile si completarile ulterioare, in limita sumei de 400.000 mii lei;
c) sume din bugetele locale.
(4) Beneficiarii Programului Termoficare sunt unitatile administrativ-teritoriale.
(5) In bugetul de venituri si cheltuieli al Fondului pentru mediu se prevad la o pozitie distincta credite bugetare si de angajament aferente finantarii Programului Termoficare.
(6) In limita fondurilor aprobate cu aceasta destinatie in bugetul de venituri si cheltuieli al Fondului pentru mediu, Administratia Fondului pentru Mediu transfera la solicitarea Ministerului Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice sumele aferente finantarii Programului Termoficare. Solicitarea Ministerului Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice este insotita de o situatie detaliata intocmita pentru fiecare unitate administrativ-teritoriala beneficiara si contine denumirea obiectivelor de investitii finantate, descrierea lucrarilor ce urmeaza a fi realizate, valoarea investitiilor, sumele ce vor fi alocate din bugetul Ministerului Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice, respectiv din bugetele locale, in limita creditelor de angajament si a creditelor bugetare aprobate cu aceasta destinatie si conform prevederilor contractelor de finantare incheiate cu fiecare unitate administrativ-teritoriala beneficiara.
(7) In termen de 10 zile lucratoare de la data aprobarii bugetului de venituri si cheltuieli al Fondului pentru mediu, se autorizeaza Ministerul Finantelor Publice, la propunerea Ministerului Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice, sa majoreze la o pozitie distincta creditele de angajament prevazute in bugetul ordonatorului principal de credite cu sumele aprobate in bugetul de venituri si cheltuieli al Fondului pentru mediu, reprezentand credite de angajament aferente finantarii Programului Termoficare.
(8) Se autorizeaza Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice sa detalieze influentele aprobate potrivit alin. (7) in bugetul propriu si in anexele la acesta si sa le comunice Ministerului Finantelor Publice, in termen de 5 zile lucratoare de la data majorarii realizate de Ministerul Finantelor Publice, potrivit alin. (7).
(9) Administratia Fondului pentru Mediu vireaza sumele aferente Programului Termoficare in termen de 10 zile lucratoare de la data solicitarii Ministerului Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice, intr-un cont distinct de venituri ale bugetului de stat, codificat cu codul de identificare fiscala al Ministerului Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice.
(10) Se autorizeaza Ministerul Finantelor Publice, la propunerea Ministerului Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice, sa majoreze, la pozitii distincte, veniturile bugetului de stat, precum si creditele bugetare prevazute in bugetul ordonatorului principal de credite cu suma virata de Administratia Fondului pentru Mediu pentru finantarea Programului Termoficare, potrivit alin. (9).
(11) Se autorizeaza Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice sa detalieze influentele aprobate potrivit alin. (10) in bugetul propriu si in anexele la acesta si sa le comunice Ministerului Finantelor Publice, in termen de 5 zile lucratoare de la data majorarii realizate de Ministerul Finantelor Publice, potrivit alin. (10).
(12) Cofinantarea proiectelor din cadrul Programului Termoficare din sursele prevazute la alin. (3) lit. a) si b) se asigura in limita creditelor de angajament si a creditelor bugetare prevazute anual cu aceasta destinatie in bugetul Ministerului Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice.
(13) Pana la data de 22 decembrie a anului bugetar, sumele ramase neutilizate, determinate ca diferenta intre veniturile incasate potrivit alin. (9) si platile efectuate, se vireaza de catre Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice din contul de venituri ale bugetului de stat in care au fost incasate intr-un cont de disponibil deschis pe numele acestuia la Trezoreria Statului.
(14) Sumele virate in contul prevazut la alin. (13) se transfera in primele 5 zile lucratoare ale anului urmator de catre Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice in contul de venituri ale bugetului de stat prevazut la alin. (9), urmand procedura prevazuta la alin. (9) - (13), si se utilizeaza in anul urmator cu aceeasi destinatie.
(15) Sumele transferate beneficiarilor din sursele prevazute la alin. (3) lit. b) si neutilizate pana la sfarsitul anului se regularizeaza cu bugetul din care au fost alocate acestea pana la data de 20 decembrie a anului bugetar.
(16) In termen de 5 zile de la finalizarea Programului Termoficare, sumele ramase neutilizate, determinate ca diferenta intre veniturile incasate potrivit alin. (9) si platile efectuate, se vireaza de catre Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice din contul de venituri ale bugetului de stat in care au fost incasate catre Administratia Fondului pentru Mediu, in contul de cheltuieli din care au fost virate initial, daca restituirea se efectueaza in anul in care au fost alocate sumele, sau potrivit prevederilor art. 8 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 37/2008 privind reglementarea unor masuri financiare in domeniul bugetar, aprobata cu modificari prin Legea nr. 275/2008, cu modificarile si completarile ulterioare, in cazul in care sumele se restituie in anul urmator celui in care au fost alocate.
(17) Sumele recuperate de catre Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice de la unitatile administrativ- teritoriale beneficiare cu titlu de cheltuieli necuvenite se vireaza de catre Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice din contul de venituri ale bugetului de stat in care au fost incasate catre Administratia Fondului pentru Mediu, in conditiile prevazute la alin. (16).
(18) In cazul in care Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice constata ca beneficiarii utilizeaza sumele transferate cu nerespectarea prevederilor legale sau contractuale, acesta notifica beneficiarii cu privire la prevederile incalcate si solicita restituirea, in termen de 30 de zile calendaristice de la data primirii sesizarii, a sumelor decontate necuvenit.
(19) In situatia in care beneficiarii nu restituie sumele decontate necuvenit in termenul stabilit, Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice solicita in scris directiilor generale regionale ale finantelor publice in a caror raza teritoriala se afla beneficiarii respectivi sistarea alimentarii atat cu cote defalcate din impozitul pe venit, cat si cu sume defalcate din unele venituri ale bugetului de stat pentru echilibrare, cu exceptia platilor pentru achitarea drepturilor salariale si a contributiilor aferente, inclusiv a drepturilor cuvenite asistentilor personali ai persoanelor cu handicap grav, precum si a indemnizatiilor lunare ale persoanelor cu handicap grav si a platilor privind finantarea sistemului de protectie a copilului si a centrelor publice pentru persoane adulte cu handicap, dupa caz, atunci cand nu pot fi asigurate din venituri proprii.
(20) Dupa recuperarea sumelor de la beneficiari, Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice comunica in scris acest lucru directiilor generale regionale ale finantelor publice in a caror raza teritoriala se afla beneficiarii respectivi, care dispun incetarea restrictiilor prevazute la alin. (19).
(21) La cererea ordonatorilor principali de credite ai bugetelor locale prin care se angajeaza sa achite sumele decontate necuvenit prevazute la alin. (18) si in care se mentioneaza Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice ca beneficiar al sumelor si detaliile privind plata, directorii generali ai directiilor generale regionale ale finantelor publice/directorul general al Directiei Generale Regionale a Finantelor Publice Bucuresti/sefii de administratie ai administratiilor judetene ale finantelor publice alimenteaza conturile acestora atat cu cote defalcate din impozitul pe venit, cat si cu sume defalcate din unele venituri ale bugetului de stat pentru echilibrarea bugetelor locale, pana la nivelul sumelor solicitate pentru restituirea sumelor decontate necuvenit.
(22) In termen de doua zile lucratoare de la data alocarii sumelor, ordonatorii principali de credite ai bugetelor locale prezinta unitatilor teritoriale ale Trezoreriei Statului documentele de plata prin care achita sumele decontate necuvenit, prevazute la alin. (18), potrivit celor mentionate in cerere.
(23) In cazul in care ordonatorii de credite nu prezinta documentele de plata in termenul prevazut la alin. (22) sau in cazul in care acestea nu sunt intocmite potrivit destinatiei prevazute la alin. (21), unitatile teritoriale ale Trezoreriei Statului au obligatia sa retraga din conturile bugetelor locale sumele aferente cotelor defalcate din impozitul pe venit, precum si sumele defalcate din unele venituri ale bugetului de stat pentru echilibrarea bugetelor locale, care au fost alocate pe baza cererii, corespunzatoare documentelor de plata neprezentate sau intocmite eronat. Unitatile teritoriale ale Trezoreriei Statului au obligatia sa comunice de indata ordonatorilor principali de credite ai bugetelor locale sumele care au fost retrase si motivele pentru care au fost retrase.
(24) In cadrul Programului Termoficare sumele prevazute la alin. (3) lit. b) se utilizeaza pentru finantarea obiectivelor/proiectelor de investitii ce au ca scop reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera.
(25) Responsabilitatea repartizarii sumelor prevazute la alin. (3) lit. b) in scopul urmarit la alin. (24) revine Ministerului Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice, iar responsabilitatea utilizarii sumelor revine unitatilor administrativ- teritoriale beneficiare.
(26) Prin Programul Termoficare se transfera fondurile din sursele prevazute la alin. (3) lit. a) si b) unitatilor administrativ- teritoriale beneficiare, pentru modernizarea, reabilitarea, retehnologizarea si extinderea sau infiintarea sistemelor de alimentare centralizata cu energie termica, in vederea finantarii obiectivelor/proiectelor de investitii in:
a) unitatea/unitatile de productie a agentului termic;
b) reteaua de transport al agentului termic primar: apa fierbinte;
c) punctele de termoficare sau modulele termice la nivel de imobil;
d) reteaua de distributie a apei calde si a agentului termic de incalzire.
(27) Sumele alocate din fondurile prevazute la alin. (3) se utilizeaza de catre unitatile administrativ-teritoriale beneficiare pentru cofinantarea urmatoarelor categorii de cheltuieli eligibile aferente realizarii lucrarilor pentru investitia de baza:
a) pentru amenajarea terenului, precum: demolari; demontari; dezafectari; defrisari; evacuari ale materialelor rezultate; devieri ale retelelor de utilitati din amplasament; sistematizari pe verticala; drenaje; epuizmente, numai cele aferente realizarii lucrarilor pentru investitia de baza;
b) pentru amenajarea terenului privind protectia mediului: lucrari si actiuni de protectie a mediului; refacerea cadrului natural si aducerea la starea initiala dupa terminarea lucrarilor, prin plantarea de copaci, reamenajarea de spatii verzi si altele de aceeasi natura;
c) pentru asigurarea utilitatilor necesare obiectivului investitiei, precum: alimentare cu apa; canalizare; alimentare cu gaze naturale; agent termic; energie electrica; retele de comunicatii: telefonie, radio-tv, internet; drumuri de acces si cai ferate industriale; bransare la retele de utilitati - care se executa pe amplasamentul delimitat din punct de vedere juridic ca apartinand obiectivului investitiei;
d) pentru studii de teren, raport privind impactul asupra mediului, alte studii: geotehnice, geologice, hidrologice, hidrogeotehnice, fotogrammetrice, topografice si de stabilitate a terenului;
e) pentru documentatii-suport si cheltuieli pentru obtinerea de avize, acorduri si autorizatii;
f) pentru expertizare tehnica pentru lucrari de modernizare sau consolidare a constructiilor existente;
g) pentru certificarea performantei energetice si auditul energetic al cladirilor;
h) pentru proiectare: tema de proiectare, studiu de prefezabilitate, studiu de fezabilitate, inclusiv analiza costuri- beneficii, efectuata cu respectarea prevederilor anexei nr. 7 la Legea nr. 121/2014 privind eficienta energetica, cu modificarile si completarile ulterioare, documentatie de avizare a lucrarilor de interventii si deviz general, documentatiile tehnice necesare in vederea obtinerii avizelor/acordurilor/autorizatiilor, verificarea tehnica de calitate a proiectului tehnic si a detaliilor de executie, proiect tehnic si detalii de executie;
i) pentru asistenta tehnica din partea proiectantului pe perioada de executie a lucrarilor si pentru participarea proiectantului la fazele incluse in programul de control al lucrarilor de executie si dirigentie de santier;
j) cheltuieli legate de investitia de baza - pentru constructii si instalatii legate de constructii: executie de cladiri; consolidari, modernizari, reparatii ale cladirilor; constructii speciale; instalatii aferente constructiilor, precum: instalatii electrice, sanitare, instalatii interioare de alimentare cu gaze naturale, instalatii de incalzire, ventilare, climatizare, securitate la incendii, retele de comunicatii electronice si alte tipuri de instalatii impuse de destinatia obiectivului investitiei, precum si pentru achizitia de bunuri din categoria mijloacelor fixe corporale;
k) pentru achizitia de utilaje si echipamente: utilaje, echipamente tehnologice si functionale cu montaj, utilaje fara montaj, montaj utilaje tehnologice;
l) pentru probe tehnologice si teste;
m) taxa pe valoarea adaugata, in conditiile in care, potrivit prevederilor legale in vigoare, aceasta nu este recuperabila, rambursabila sau compensata prin orice mijloace;
n) pentru achizitia de active fixe necorporale: aplicatii informatice, licente, brevete si know-how.
(28) Cheltuielile eligibile ale proiectelor depuse in cadrul Programului Termoficare sunt cofinantate in cuantum de maximum 85% din fonduri provenite din sursele prevazute la alin. (3) lit. a) si b) prin bugetul Ministerului Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice si, respectiv, in cuantum de minimum 15% din fonduri proprii ale unitatilor administrativ-teritoriale beneficiare.
(29) Unitatile administrativ-teritoriale beneficiare au obligatia de a asigura din bugetele locale sumele necesare acoperirii integrale a cheltuielilor pentru realizarea proiectelor.
(30) Sumele acordate din sursele prevazute la alin. (3) lit. a) si b) se vireaza in bugetele locale ale beneficiarilor, in conturi distincte, in baza solicitarii de decontare, insotita de documentele justificative de plata a contributiei de minimum 15% din cheltuielile eligibile, asigurata de unitatea administrativ- teritoriala beneficiara potrivit contractului de finantare incheiat cu Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice.
(31) Sumele acordate din sursele prevazute la alin. (3) lit. a) si b) sunt stabilite de Comisia interministeriala de coordonare a Programului Termoficare, in baza urmatoarelor criterii:
a) intre 0 si 40 de puncte, raportat la economia de energie/reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera realizata ca urmare a implementarii proiectului, exprimata in tone de echivalent petrol/an si tone de dioxid de carbon echivalent/an;
b) intre 0 si 20 de puncte, raportat la eficienta investitiei, respectiv raportul intre valoarea totala a investitiei si economia de energie/reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera obtinuta prin exploatarea instalatiilor realizate in cadrul proiectului pe durata de recuperare a investitiei, exprimata in lei/tona de echivalent petrol si lei/tona de dioxid de carbon echivalent;
c) intre 0 si 20 de puncte, corespunzatoare ratei de bransare de la sistemul centralizat de termoficare, numarul actual de apartamente bransate/numarul de apartamente bransate initial;
d) intre 0 si 20 de puncte, raportat la capacitatea financiara a unitatii administrativ - teritoriale beneficiare, calculata potrivit formulei prevazute la art. 33 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare.
(32) Autoritatea Nationala de Reglementare in Domeniul Energiei verifica documentatia tehnica a proiectului si emite, in conditiile stabilite prin regulament aprobat prin ordin al presedintelui Autoritatii Nationale de Reglementare in Domeniul Energiei, un aviz tehnic privind eficienta energetica care sa includa economia de energie si reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera estimate a fi obtinute prin implementarea proiectelor.
(33) Documentatia tehnica a proiectului, depusa la Autoritatea Nationala de Reglementare in Domeniul Energiei in vederea obtinerii avizul tehnic privind eficienta energetica, include:
a) strategia de alimentare cu energie termica a localitatii, care cuprinde lucrarile pentru care se solicita finantarea;
b) hotararea consiliului local de aprobare a strategiei de alimentare cu energie termica a localitatii;
c) studiul de fezabilitate al proiectului intocmit conform normelor in vigoare, care contine si calculul economiei de energie, calculul de reducere corespunzatoare a emisiilor de gaze cu efect de sera estimate a fi obtinute prin implementarea proiectului, precum si durata de recuperare a investitiei;
d) hotararea consiliului local de aprobare a studiului de fezabilitate;
e) fisa privind eficienta investitiei, completata conform regulamentului aprobat prin ordin al presedintelui Autoritatii Nationale de Reglementare in Domeniul Energiei.
(34) Avizul tehnic privind eficienta energetica se acorda o singura data, la solicitarea reprezentantului unitatii administrativ- teritoriale.
(35) Solutionarea cererii de emitere a avizului tehnic privind eficienta energetica se realizeaza in termen de 30 de zile calendaristice de la data inregistrarii documentatiei tehnice complete de catre unitatea administrativ-teritoriala solicitanta. Documentatiile tehnice care nu sunt completate corespunzator de catre solicitant in termen de 60 de zile lucratoare de la data inregistrarii cererii de emitere a avizului tehnic privind eficienta energetica sunt clasate de Autoritatea Nationala de Reglementare in Domeniul Energiei.
(36) Pentru proiectele incepute in temeiul Hotararii Guvernului nr. 462/2006, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, avizele tehnice privind eficienta energetica emise de catre Autoritatea Nationala de Reglementare in Domeniul Energiei pana la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta isi mentin valabilitatea si vor fi completate in termen de 60 de zile lucratoare de la data cererii beneficiarului, cu reducerea corespunzatoare a emisiilor de gaze cu efect de sera estimate a fi obtinute prin implementarea proiectului.
(37) Repartizarea sumelor prevazute la alin. (31) pentru fiecare unitate administrativ-teritoriala beneficiara se aproba prin ordin al ministrului dezvoltarii regionale si administratiei publice, in termen de 30 de zile lucratoare de la data avizarii sumelor de catre Comisia interministeriala de coordonare a Programului Termoficare, constituita potrivit alin. (38) si (39).
(38) Programul Termoficare este coordonat de o comisie interministeriala, organizata potrivit prevederilor Hotararii Guvernului nr. 750/2005 privind constituirea consiliilor interministeriale permanente, cu modificarile si completarile ulterioare, in coordonarea Consiliului interministerial pentru probleme economice, politici fiscale si comerciale, piata interna, competitivitate, mediul de afaceri.
(39) Comisia interministeriala de coordonare a Programului Termoficare este formata din presedinte si 4 membri titulari, cu functie de secretar de stat, pentru fiecare fiind desemnat cate un membru supleant, din cadrul Ministerului Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice, Ministerului Finantelor Publice, Ministerului Mediului si al Ministerului Energiei.
(40) Ministrul dezvoltarii regionale si administratiei publice indeplineste functia de presedinte al Comisiei interministeriale de coordonare a Programului Termoficare.
(41) Componenta nominala a Comisiei interministeriale de coordonare a Programului Termoficare, membrii titulari si membrii supleanti, se stabileste prin ordin al ministrului dezvoltarii regionale si administratiei publice, la propunerea reprezentantilor legali ai institutiilor prevazute la alin. (39), in termen de 30 de zile calendaristice de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.
(42) Regulamentul privind implementarea Programului Termoficare se aproba prin ordin comun al ministrului dezvoltarii regionale si administratiei publice, al ministrului finantelor publice si al ministrului mediului si se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
(43) Regulamentul privind implementarea Programului Termoficare prevede conditiile de conformitate si eligibilitate necesare a fi indeplinite pentru obtinerea finantarii proiectelor, precum si procedura de restituire a sumelor, potrivit alin. (18).
(44) Ordinul prevazut la alin. (42) se emite in termen de 60 de zile calendaristice de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, cu avizul Comisiei interministeriale de coordonare a Programului Termoficare.
(45) Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice incheie contracte de finantare multianuala cu beneficiarii in cadrul Programului Termoficare, in limita creditelor bugetare si a creditelor de angajament aprobate cu aceasta destinatie.
(46) Unitatile administrativ-teritoriale beneficiare sunt responsabile pentru implementarea proiectelor, atingerea rezultatelor planificate si pentru corecta raportare anuala a datelor necesare monitorizarii de catre Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice a rezultatelor privind economia de energie si reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera realizate ca urmare a punerii in functiune a obiectivelor de investitii finantate prin Programul Termoficare.
(47) In vederea indeplinirii obligatiei prevazute la art. II alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 204/2013 pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 780/2006 privind stabilirea schemei de comercializare a certificatelor de emisii de gaze cu efect de sera, cu modificarile si completarile ulterioare, in fiecare an, pana la data de 20 a lunii februarie, Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice raporteaza autoritatii publice centrale pentru protectia mediului modul de utilizare a sumelor din veniturile obtinute in urma scoaterii la licitatie a certificatelor de emisii de gaze cu efect de sera, cantitatea de emisii de gaze cu efect de sera, exprimata in tone de dioxid de carbon echivalent, redusa prin implementarea proiectelor in anul precedent, precum si orice alte informatii suplimentare referitoare la utilizarea veniturilor, necesare pentru finalizarea raportarii.
(48) In vederea indeplinirii obligatiilor prevazute la art. 8 alin. (8) din Legea nr. 121/2014, cu modificarile si completarile ulterioare, in fiecare an, pana la data de 30 a lunii martie, Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice raporteaza Departamentului pentru eficienta energetica din cadrul Autoritatii Nationale de Reglementare in Domeniul Energiei, cantitatea de energie, exprimata in tone de echivalent petrol, economisita prin implementarea proiectelor in anii precedenti.
(49) Procedurilor de evaluare si selectie aflate in curs de derulare la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta li se aplica prevederile in vigoare la data initierii acestora.
(50) Contractele de finantare incheiate in temeiul Hotararii Guvernului nr. 462/2006, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, aflate in curs de derulare la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, raman valabile pana la data incetarii acestora, fara posibilitatea prelungirii.


Articolul II
Legea serviciilor comunitare de utilitati publice nr. 51/2006, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 121 din 5 martie 2013, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. La articolul 36 alineatul (3), litera a) se abroga.
2. La articolul 36, dupa alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (5), cu urmatorul cuprins:
"(5) In situatia existentei unui litigiu cu privire la executarea obligatiei de plata a pretului serviciului, utilizatorii au obligatia de a achita creantele nelitigioase, iar operatorii serviciilor de utilitati publice nu au dreptul sa inceteze, sa suspende sau sa limiteze furnizarea/prestarea serviciilor catre utilizatori, pana la pronuntarea unei hotarari definitive a instantelor de judecata competente."
3. La articolul 42, alineatul (11) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(11) Daca sumele datorate, inclusiv penalitatile, nu au fost achitate in termen de 45 de zile de la primirea facturii, operatorul are dreptul sa solicite recuperarea debitelor in instanta."


Articolul III
La data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta se abroga Hotararea Guvernului nr. 462/2006 pentru aprobarea programului "Termoficare 2006-2020 caldura si confort" si infiintarea Unitatii de management al proiectului, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 556 din 23 iulie 2008, cu modificarile si completarile ulterioare.





Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Legislaţie

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...

Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor
Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...

Legea 188/1999, actualizata 2024, privind Statutul functionarilor publici
Legea 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, actualizata 2024 - Republicare Actualizat ...

Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale
Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale Publicata in ...

Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului
Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului Publicat in Monitorul Oficial cu numar ...

Legea finantelor publice locale, actualizata 2024 - Legea 273/2006
Legea 273/2006 privind finantele publice locale Actualizata prin Legea 387/2023 pentru modificare ...

Legea 500/2002 privind finantele publice, actualizata 2024
Legea 500/2002 privind finantele publice Actualizata prin Legea 262/2023 privind aprobarea Ordona ...

OUG 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist
Ordonanta de urgenta nr. 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist Publicata in ...



Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor culturale in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de cresa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Alocatia de stat pentru copii in anul 2024. Conditii de acordare si valoare alocatie
Sursa: MCP Cabinet avocati

Formularul 230 model editabil 2024 PDF. Completeaza Declaratia 230!
Sursa: EuroAvocatura.ro



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Ştiri Juridice