din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2388 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Integral: Legea nr. 146/2019 privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 51/2016

INTEGRAL: Legea nr. 146/2019 privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 51/2016


Legea nr. 146/2019 privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 51/2016 pentru modificarea si completarea Legii nr. 171/2010 privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor silvice a fost publicata in Monitorul Oficial nr. 619 din 25.07.2019.

Articol unic
Se aproba Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 51 din 14 septembrie 2016 pentru modificarea si completarea Legii nr. 171/2010 privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor silvice, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 726 din 20 septembrie 2016, cu urmatoarele modificari si completari:


1. La articolul I, punctele 2 si 3 se abroga.
2. La articolul I punctul 5, articolul 3 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Articolul 3
(1) Constituie contraventie silvica si se sanctioneaza cu amenda de la 10.000 lei pana la 20.000 lei administratorul/prestatorul de servicii silvice care incheie contracte de administrare/servicii silvice cu persoanele care dobandesc exclusiv dreptul de proprietate asupra masei lemnoase, fara a fi proprietare ale terenului pe care este amplasata aceasta. Contractele sunt nule de drept.
(2) Constituie contraventii silvice si se sanctioneaza cu amenda de la 1.000 lei pana la 5.000 lei urmatoarele fapte:
a) neasigurarea administrarii sau serviciilor silvice de catre proprietarii/succesorii legali de fond forestier prin ocoale silvice autorizate, pe baza de contract;
b) nematerializarea si nedelimitarea in teren de catre proprietari a limitelor terenurilor forestiere pe care le detin, in conformitate cu actele de proprietate, cu tarusi, borne, vopsea, si/sau neintretinerea/nementinerea in stare corespunzatoare/vizibile a semnelor de hotar ale proprietatii, respectiv mutarea semnelor amenajistice si/sau de hotar."
3. La articolul I, punctul 6 se abroga.
4. La articolul I, punctul 15 se abroga.
5. La articolul I punctul 26, articolul 19 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Articolul 19
(1) Constituie contraventii silvice si se sanctioneaza cu amenda de la 1.000 lei pana la 15.000 lei si confiscarea materialelor lemnoase in cauza urmatoarele fapte:
a) expedierea, transportul, primirea, depozitarea si/sau prelucrarea de catre detinatorii depozitelor, ai altor spatii destinate depozitarii temporare si/sau ai instalatiilor de prelucrare a materialelor lemnoase fara provenienta legala, asa cum este stabilita de normele referitoare la provenienta, circulatia si comercializarea materialelor lemnoase, la regimul spatiilor de depozitare a materialelor lemnoase si al instalatiilor de prelucrat lemn rotund, cuantumul amenzii fiind de 1.000- 5.000 lei, pentru un volum de pana la 10,00 m.c. inclusiv; 5.000-10.000 lei, pentru un volum cuprins intre 10,01- 30,00 m.c. inclusiv, si de 10.000-15.000 lei, pentru un volum de peste 30,01 m.c.;
b) expedierea, transportul, primirea, depozitarea materialelor lemnoase fara avize de insotire a materialelor lemnoase sau cu avize de insotire din care nu rezulta provenienta legala, asa cum sunt prevazute de normele referitoare la provenienta, circulatia si comercializarea materialelor lemnoase, la regimul spatiilor de depozitare a materialelor lemnoase si al instalatiilor de prelucrat lemn rotund, cu exceptia situatiilor prevazute de aceste norme, cuantumul amenzii fiind de 1.000-5.000 lei, pentru un volum de pana la 10,00 m.c. inclusiv; 5.000-10.000 lei, pentru un volum cuprins intre 10,01-30,00 m.c. inclusiv, si de 10.000- 15.000 lei, pentru un volum de peste 30,01 m.c.;
c) primirea de catre personalul operatorului de transport feroviar, al administratorului si/sau gestionarului infrastructurii caii ferate in vederea expedierii si/sau expedierea materialelor lemnoase fara avizele de insotire a materialelor lemnoase valabile sau cu avize de insotire din care nu rezulta provenienta legala ori fara documentele comunitare echivalente acestora, prevazute de normele referitoare la provenienta, circulatia si comercializarea materialelor lemnoase, la regimul spatiilor de depozitare a materialelor lemnoase si al instalatiilor de prelucrat lemn rotund;
d) primirea de catre operatorii portuari a materialelor lemnoase fara avize de insotire a materialelor lemnoase valabile sau cu avize de insotire din care nu rezulta provenienta legala ori fara documentele comunitare echivalente acestora, prevazute de normele referitoare la provenienta, circulatia si comercializarea materialelor lemnoase, la regimul spatiilor de depozitare a materialelor lemnoase si al instalatiilor de prelucrat lemn rotund;
e) primirea, depozitarea si/sau prelucrarea materialelor lemnoase de catre detinatorii depozitelor, pietelor, targurilor, oboarelor si altele asemenea, ai altor spatii destinate depozitarii temporare si/sau ai instalatiilor de prelucrare a materialelor lemnoase fara provenienta legala, asa cum este stabilita de normele referitoare la provenienta, circulatia si comercializarea materialelor lemnoase, la regimul spatiilor de depozitare a materialelor lemnoase si al instalatiilor de prelucrat lemn rotund;
f) depunerea/acceptarea declaratiei vamale de export pentru materiale lemnoase fara avizul de insotire valabil sau, dupa caz, fara documentul comunitar echivalent avizului de insotire, prevazut de normele referitoare la provenienta, circulatia si comercializarea materialelor lemnoase, la regimul spatiilor de depozitare a materialelor lemnoase si al instalatiilor de prelucrat lemn rotund;
g) primirea, depozitarea si/sau prelucrarea materialelor lemnoase de catre detinatorii depozitelor, pietelor, targurilor, oboarelor si altele asemenea, ai altor spatii destinate depozitarii temporare si/sau ai instalatiilor de prelucrare a materialelor lemnoase fara avize de insotire valabile sau cu avize de insotire din care nu rezulta provenienta legala ori fara documentele comunitare echivalente acestora, prevazute de normele referitoare la provenienta, circulatia si comercializarea materialelor lemnoase, la regimul spatiilor de depozitare a materialelor lemnoase si al instalatiilor de prelucrat lemn rotund;
h) vanzarea si/sau cumpararea materialelor lemnoase fara provenienta legala sau fara avizele de insotire valabile ori cu avize din care nu rezulta provenienta legala sau documentele echivalente acestora, prevazute de normele referitoare la provenienta, circulatia si comercializarea materialelor lemnoase, la regimul spatiilor de depozitare a materialelor lemnoase si al instalatiilor de prelucrat lemn rotund;
i) expedierea si/sau transportul materialelor lemnoase in mod repetat, in baza aceluiasi aviz de insotire. Repetabilitatea se demonstreaza prin interogarea aplicatiei Iwood Tracking, cu martori sau cu informatii cu caracter oficial obtinute de la alte autoritati ale statului;
j) se excepteaza de la aplicabilitatea normelor privind circulatia materialelor lemnoase materialul lemnos provenit din demolari de constructii;
k) utilizarea tipurilor de pasta/cerneala la completarea avizelor de insotire, rezistente la actiunea factori externi sau care nu se pot sterge usor prin mijloace mecanice.
(2) Constituie contraventii silvice si se sanctioneaza cu amenda de la 3.000 lei pana la 6.000 lei si retinerea in vederea stabilirii provenientei si/sau confiscarea materialelor lemnoase in cauza urmatoarele fapte:
a) detinerea de materiale lemnoase fara documente care sa ateste indeplinirea conditiilor cu privire la legalitatea provenientei acestora, fara avize de insotire a materialelor lemnoase valabile sau cu avize de insotire din care nu rezulta provenienta legala sau fara documentele comunitare echivalente acestora, prevazute de lege;
b) transportul materialelor lemnoase, dupa caz, cu aviz de insotire a materialelor lemnoase a carui valabilitate a expirat, cu aviz de insotire fara cod unic online sau offline generat de aplicatiile Sistemului informatizat de urmarire a materialelor lemnoase, denumit in continuare SUMAL, si inscris in aviz, cu exceptiile prevazute de normele legale, cu aviz de insotire in care nu s-au inscris data si ora plecarii transportului si, respectiv, valabilitatea, in functie de distanta pana la destinatie. In cazul in care pe avizul de insotire este inscris codul offline si online, generat de aplicatia SUMAL, dar nu s-a inscris ora plecarii transportului, sanctionarea se aplica fara confiscare;
c) transportul de materiale lemnoase ale caror caracteristici nu corespund cu cel putin unul dintre elementele inscrise in avizul de insotire referitoare la:
(i) volum pe specii/grupe de specii, cu luarea in considerare a tolerantelor;
(ii) specie/grupe de specii.
Sanctiunea complementara de confiscare se aplica asupra volumului, cu luarea in considerare a tolerantelor, care nu corespunde pe specii/grupe de specii cu care se depaseste volumul inscris in avizul de insotire. Confiscarea se poate realiza valoric in conditiile art. 22 alin. (7) sau fizic;
d) expedierea si/sau transportul materialelor lemnoase din locurile identificate prin coordonate geografice, altele decat cele corespunzatoare provenientei legale, cu exceptia situatiilor generate de erori de localizare justificate obiectiv, inclusiv prin emiterea de coduri unice offline/online de la locul de incarcare a materialului lemnos. In situatii bine justificate, cu acordul garzii forestiere, se poate face transbordarea materialelor lemnoase din platforma primara intr-o platforma de incarcare, noile coordonate geografice fiind comunicate garzii forestiere si postului de politie de pe raza localitatii respective;
e) expedierea si/sau transportul materialelor lemnoase pentru care nu au fost introduse in aplicatia informatica elementele prevazute de normele referitoare la provenienta, circulatia si comercializarea materialelor lemnoase, la regimul spatiilor de depozitare a materialelor lemnoase si al instalatiilor de prelucrat lemn rotund si nu s-au obtinut codurile online si/sau offline, dupa caz, cu exceptiile prevazute de normele referitoare la provenienta, circulatia si comercializarea materialelor lemnoase, la regimul spatiilor de depozitare a materialelor lemnoase si al instalatiilor de prelucrat lemn rotund;
f) transmiterea cu intarziere mai mare de 15 zile de la data la care trebuia sa se faca raportarea lunara, in mod repetat, de catre profesionisti, din culpa acestora, a datelor in SUMAL, cu amenda de la 500 lei la 1.000 lei.
(3) Constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 3.000 lei pana la 6.000 lei si cu confiscarea materialelor lemnoase in cauza transportul realizat cu mijloace de transport feroviare si navale, precum si cele care au ca destinatie exportul, in situatia in care perioada de valabilitate a avizelor de insotire care insotesc transportul de materiale lemnoase depaseste perioada de executare a contractului de transport.
(4) Constituie contraventii silvice si se sanctioneaza cu amenda de la 4.000 lei pana la 6.000 lei si confiscarea materialelor lemnoase refuzul importatorului de a returna in tara exportatoare cantitatea de marfuri care depaseste cu mai mult de 10% volumul sau greutatea indicate in AĞlicenta pe suport de hartieAğ, precum si AĞlicenta electronicaAğ, asa cum sunt definite in art. 2 din Regulamentul (CE) nr. 1.024/2008 al Comisiei din 17 octombrie 2008 de stabilire a masurilor detaliate de aplicare a Regulamentului (CE) nr. 2.173/2005 al Consiliului privind instituirea unui regim de licente FLEGT pentru importurile de lemn in Comunitatea Europeana, denumit in continuare licenta FLEGT, sau, dupa caz, duplicatul sau substitutul licentei FLEGT, emis si validat de autoritatea de acordare a licentelor, pe cheltuiala importatorului.
(5) Constituie contraventii silvice si se sanctioneaza cu amenda de la 500 lei la 2.000 lei introducerea in aplicatiile informatice din SUMAL prevazute de normele referitoare la provenienta, circulatia si comercializarea materialelor lemnoase, la regimul spatiilor de depozitare a materialelor lemnoase si al instalatiilor de prelucrat lemn rotund si/sau inscrierea in avizul de insotire a materialelor lemnoase a unui numar de inmatriculare diferit de cel al mijlocului de transport efectiv incarcat.
(6) Urmatoarele fapte constituie contraventii silvice si se sanctioneaza dupa cum urmeaza:
a) neutilizarea SUMAL, cu amenda de la 5.000 lei la 10.000 lei. Sanctiunea se aplica dupa notificarea de catre structura teritoriala de specialitate a autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura in caz de neconformare;
b) introducerea pe piata a lemnului recoltat in mod ilegal sau a produselor din lemn derivate din acesta, asa cum sunt definite in Regulamentul (UE) nr. 995/2010 al Parlamentului European si al Consiliului din 20 octombrie 2010 de stabilire a obligatiilor ce revin operatorilor care introduc pe piata lemn sau produse din lemn, cu amenda de la 15.000 lei la 20.000 lei, cu confiscarea lemnului recoltat in mod ilegal sau a produselor din lemn derivate din acesta sau, dupa caz, cu interzicerea comercializarii lemnului sau a produselor din lemn;
c) importul, transportul, detinerea si/sau prelucrarea si comercializarea produselor din lemn prevazute in anexele II si III la Regulamentul (CE) nr. 2.173/2005 al Consiliului din 20 decembrie 2005 privind instituirea unui regim de licente FLEGT pentru importurile de lemn in Comunitatea Europeana, exportate de tarile partenere stabilite conform regulamentului mentionat, in cazul in care transportul produselor respective nu este insotit de o licenta FLEGT sau, dupa caz, de duplicatul ori substitutul licentei FLEGT, cu exceptia cazurilor prevazute la art. 4 alin. (3) din regulamentul mentionat, cu amenda de la 15.000 lei la 20.000 lei si cu confiscarea produselor din lemn;
d) nerespectarea de catre operatorii economici a obligatiei de a utiliza un sistem AĞdue diligenceAğ, astfel cum este prevazut la art. 6 din Regulamentul (UE) nr. 995/2010, cu luarea in considerare a faptului ca, la primul control efectuat asupra unui operator care nu a utilizat un sistem AĞdue diligenceAğ, agentul constatator acorda un termen de maximum 45 de zile de la comunicarea constatarii pentru incadrarea operatorului in prevederile Regulamentului (UE) nr. 995/2010, termen care se inscrie in actul de constatare a neregulilor, cu amenda de la 8.000 lei la 15.000 lei si cu suspendarea pentru o perioada de maximum 12 luni a acordului de distribuire si utilizare a documentelor cu regim special;
e) neindeplinirea de catre o organizatie de monitorizare a obligatiilor prevazute pentru aceasta la art. 8 alin. (1) din Regulamentul (UE) nr. 995/2010, cu amenda de la 8.000 lei la 15.000 lei. Sanctiunea se aplica organizatiei de monitorizare;
f) transmiterea cu intarziere mai mare de 15 zile de la data la care trebuia sa se faca raportarea lunara, de catre profesionisti, din culpa acestora, a datelor in SUMAL, cu amenda de la 500 lei la 2.000 lei si cu suspendarea acordului de distribuire si utilizare a documentelor cu regim special pe o perioada de pana la 90 de zile. Sanctiunea se aplica dupa notificarea de catre structura teritoriala de specialitate a autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura;
g) netransmiterea de catre profesionisti a raportarii lunare a datelor in SUMAL, cu amenda de la 1.000 lei la 3.000 lei si cu suspendarea acordului de distribuire si utilizare a documentelor cu regim special pe o perioada de pana la 90 de zile. Sanctiunea se aplica dupa notificarea de catre structura teritoriala de specialitate a autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura;
h) implementarea de catre operator a propriului sistem AĞdue diligenceAğ care nu indeplineste elementele prevazute la art. 6 din Regulamentul (UE) nr. 995/2010, cu amenda de la 5.000 lei la 8.000 lei;
i) neindeplinirea de catre operator a conditiilor inscrise in sistemul AĞdue diligenceAğ pe care il utilizeaza, cu amenda de la 5.000 lei la 8.000 lei;
j) neindeplinirea de catre comercianti a obligatiilor prevazute pentru acestia la art. 5 din Regulamentul (UE) nr. 995/2010, cu amenda de la 5.000 lei la 8.000 lei;
k) neindeplinirea de catre operatorii economici a obligatiei de a utiliza un sistem AĞdue diligenceAğ la momentul exploatarii masei lemnoase pe picior, cu exceptia situatiei in care operatorul realizeaza activitati de exploatare prin prestatii silvice, conform reglementarilor in vigoare, cu amenda de la 3.000 lei la 5.000 lei;
l) neindeplinirea de catre operatorul economic destinatar al materialelor lemnoase, la momentul primirii in depozit, a obligatiei de a verifica veridicitatea codului unic, precum si data, ora, minutul si secunda, prin interogarea aplicatiei SUMAL, cu amenda de la 3.000 lei la 7.000 lei; materialele lemnoase primite fara cod unic valid se confisca;
m) nerespectarea de catre utilizatorii SUMAL a obligatiilor referitoare la modul de operare a datelor in SUMAL, cu amenda de la 1.000 lei la 3.000 lei; nu se sanctioneaza profesionistul care notifica structura teritoriala de specialitate a autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura cu privire la savarsirea erorii materiale;
n) nedepunerea licentei FLEGT pe suport hartie sau in format electronic sau, dupa caz, a duplicatului ori substitutului licentei FLEGT la autoritatea nationala competenta pentru primirea, verificarea si acceptarea acesteia, cu amenda de la 1.000 lei la 3.000 lei;
o) incalcarea prevederilor art. 5 din Regulamentul de punere in aplicare (UE) nr. 607/2012 al Comisiei din 6 iulie 2012 privind normele detaliate referitoare la sistemul AĞdue diligenceAğ si la frecventa si natura controalelor privind organizatiile de monitorizare prevazute in Regulamentul (UE) nr. 995/2010 al Parlamentului European si al Consiliului de stabilire a obligatiilor care revin operatorilor care introduc pe piata lemn si produse din lemn, cu amenda de la 1.000 lei la 3.000 lei.
(7) In cazul neindeplinirii/neimplementarii de catre operatorii economici a obligatiilor prevazute la alin. (6) lit. h)-k) intr-un interval de 6 luni de la data constatarii, cuantumul amenzii se dubleaza.
(8) Constatarea si sanctionarea contraventiilor prevazute la alin. (6) se fac de catre personalul silvic cu competenta in acest sens din cadrul autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura si al structurilor teritoriale de specialitate ale acesteia.
(9) Constatarea si sanctionarea contraventiilor prevazute la alin. (6) lit. a), g), l) si m) se fac si de catre ofiterii si agentii de politie din cadrul Politiei Romane, precum si de catre ofiterii si subofiterii imputerniciti din cadrul Jandarmeriei Romane.
(10) Pentru contraventiile constatate in timpul transportului materialelor lemnoase sanctiunea principala se aplica:
a) conducatorului autovehiculului rutier pe care este incarcat materialul lemnos sau al autovehiculului rutier care tracteaza orice parti de autovehicule rutiere distinct inmatriculate/neinmatriculate pe care este incarcat materialul lemnos, conducatorului atelajului daca fapta este cea prevazuta la alin. (1) lit. i), alin. (2) lit. b) si d), alin. (6) lit. c) sau art. 21 lit. k);
b) operatorului economic care realizeaza transportul, in cazul in care materialul lemnos se transporta cu mijloc de transport naval sau feroviar, dupa caz, daca fapta este cea prevazuta la alin. (1) lit. i), alin. (2) lit. b) si d), alin. (6) lit. c) sau art. 21 lit. k);
c) operatorului economic emitent al documentelor de insotire a materialelor lemnoase, in masura in care fapta nu constituie infractiune potrivit legii penale, pentru faptele prevazute la alin. (1) lit. a)-c) si i) si alin. (2) lit. b)-e).
(11) Persoanele juridice ai caror agenti constatatori au competenta in stabilirea si sanctionarea contraventiilor silvice au obligatia de a nominaliza, la solicitare, persoane care sa constate si sa aplice contraventia silvica, inclusiv masuri complementare, dupa caz, in echipe mixte impreuna cu un agent constatator/agenti constatatori din cadrul persoanei juridice care a facut solicitarea. Solicitarea se poate face pentru fapte care implica evaluarea volumului materialelor lemnoase."
6. La articolul I, dupa punctul 26 se introduce un nou punct, punctul 261, cu urmatorul cuprins:
"261. Dupa articolul 19 se introduce un nou articol, articolul 191, cu urmatorul cuprins:
AĞArticolul 191
(1) Nu se sanctioneaza contraventional primirea si/sau depozitarea de catre detinatorii depozitelor, ai altor spatii destinate depozitarii temporare si/sau ai instalatiilor de prelucrare a materialelor lemnoase al caror volum depaseste volumul inscris in avizul de insotire al materialelor lemnoase, care insoteste transportul, cu luarea in considerare a tolerantelor admise de reglementarile in vigoare la transportul materialelor lemnoase, daca acestia notifica garda forestiera teritoriala in termen de maximum 24 de ore de la primirea bunurilor in cauza.
(2) Notificarea se realizeaza prin adresa scrisa, inregistrata la registratura garzii forestiere competente teritorial, in termenul prevazut la alin. (1).
(3) Materialele lemnoase al caror volum depaseste volumul determinat in conditiile alin. (1) se depoziteaza separat de catre primitor si se predau, lunar, pe baza de proces-verbal de predare-primire, ocolului silvic de stat cu sediul social cel mai apropiat de depozitul in cauza.
(4) Ocolul silvic de stat are obligatia valorificarii potrivit legii a materialelor lemnoase primite in conditiile alin. (3); sumele incasate din valorificarea materialelor lemnoase constituie venituri la bugetul de stat.
(5) Prevederile alin. (1)-(3) nu se aplica situatiilor in care materialele lemnoase fara provenienta legala sunt depistate de catre autoritatile publice competente, in cursul exercitarii atributiilor de control prevazute de lege.Ağ"
7. La articolul I, punctul 27 se abroga.
8. La articolul I, punctul 28 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"28. La articolul 21, literele a), c), d), g), i) si j) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
AĞa) permiterea comercializarii materialelor lemnoase si/sau pomilor de Craciun in piete, targuri, oboare, burse de marfuri si altele asemenea, neautorizate conform normelor referitoare la provenienta, circulatia si comercializarea materialelor lemnoase, la regimul spatiilor de depozitare a materialelor lemnoase si al instalatiilor de prelucrat lemn rotund, in vigoare;
. . . . . . . . . .
c) nedetinerea registrului de evidenta a intrarilor-iesirilor de materiale lemnoase sau neinscrierea la zi si in ordine cronologica in acesta a avizelor de insotire de catre detinatorii depozitelor, ai altor spatii destinate depozitarii temporare si/sau ai instalatiilor de prelucrare a materialelor lemnoase;
d) nerespectarea de catre emitenti a prevederilor legale privind modul de completare si eliberare a avizelor de insotire a materialelor lemnoase, numai daca prin aceasta fapta nu se pot stabili cantitatile transportate si provenienta acestora;
. . . . . . . . . .
g) nepredarea in custodie, in termen de 30 de zile, la structura teritoriala competenta a autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura a dispozitivelor dreptunghiulare de marcat lemn si a documentelor cu regim special nefolosite, de catre persoanele juridice care le detin, in cazul incetarii activitatii pentru care au fost confectionate aceste dispozitive, dizolvarii sau reorganizarii persoanei juridice, pierderii autorizarii, fie ca urmare a expirarii certificatului de atestare in activitatea de exploatare forestiera, fie ca urmare a aplicarii sanctiunii complementare de retragere a autorizatiei de functionare a ocolului silvic, dupa caz;
. . . . . . . . . .
i) transportul de la locul de recoltare al pomilor de Craciun recoltati de pe teritoriul national si al materialelor lemnoase nemarcate cu amprenta dispozitivului dreptunghiular prevazut de normele privind circulatia materialelor lemnoase in vigoare; pomii de Craciun se confisca si se valorifica prin vanzare directa;
j) refuzul expeditorului de a plati cheltuielile de transport, descarcare si manipulare a materialelor lemnoase confiscate in conditiile legii, la locul de pastrare in custodie stabilit de agentul constatator;Ağ".
9. La articolul I, dupa punctul 29 se introduce un nou punct, punctul 291, cu urmatorul cuprins:
"291. La articolul 22, alineatul (4) se abroga."
10. La articolul I, punctul 30 se abroga.
11. La articolul I, punctele 35-38 se abroga.
Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei, republicata.





Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Legislaţie

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...

Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor
Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...

Legea 188/1999, actualizata 2024, privind Statutul functionarilor publici
Legea 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, actualizata 2024 - Republicare Actualizat ...

Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale
Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale Publicata in ...

Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului
Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului Publicat in Monitorul Oficial cu numar ...

Legea finantelor publice locale, actualizata 2024 - Legea 273/2006
Legea 273/2006 privind finantele publice locale Actualizata prin Legea 387/2023 pentru modificare ...

Legea 500/2002 privind finantele publice, actualizata 2024
Legea 500/2002 privind finantele publice Actualizata prin Legea 262/2023 privind aprobarea Ordona ...

OUG 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist
Ordonanta de urgenta nr. 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist Publicata in ...



Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor culturale in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de cresa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Alocatia de stat pentru copii in anul 2024. Conditii de acordare si valoare alocatie
Sursa: MCP Cabinet avocati

Formularul 230 model editabil 2024 PDF. Completeaza Declaratia 230!
Sursa: EuroAvocatura.ro



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Ştiri Juridice