din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2036 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Integral: Instructiunile privind conditiile si criteriile de aplicare a politicii de clementa, din 15.07.2019

INTEGRAL: Instructiunile privind conditiile si criteriile de aplicare a politicii de clementa, din 15.07.2019


Publicate in Monitorul Oficial nr. 631 din 30.07.2019.

CAPITOLUL I
Introducere. Sfera de cuprindere a instructiunilor privind conditiile de aplicare a unei politici de clementa


1. Prezentele instructiuni detaliaza conditiile si criteriile privind aplicarea politicii de clementa intreprinderilor, atunci cand acestea participa la realizarea unei intelegeri anticoncurentiale si/sau practici concertate ce a afectat teritoriul Romaniei sau o parte a acestuia. Politica de clementa se aplica deopotriva asocierilor de intreprinderi care desfasoara activitate economica in nume propriu, in cazul in care acestea participa la presupuse practici anticoncurentiale in nume propriu, si nu in numele membrilor lor.
2. In legatura cu intelegerile anticoncurentiale si/sau practicile concertate interzise de art. 5 alin. (1) din Legea concurentei nr. 21/1996, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, denumita in continuare lege, si art. 101 alin. (1) din Tratatul privind functionarea Uniunii Europene, denumit in continuare TFUE, Consiliul Concurentei aplica o politica de clementa in cadrul careia un participant la o astfel de practica anticoncurentiala, in mod independent de celelalte intreprinderi implicate, coopereaza in cadrul unei investigatii desfasurate de Consiliul Concurentei sau in vederea declansarii de catre acesta a unei investigatii, furnizand in mod voluntar informatiile pe care le are despre practica anticoncurentiala si despre rolul sau in cadrul acesteia si primind in schimb imunitate la amenzi sau o reducere a amenzilor care ar urma sa fie impuse pentru implicarea sa in practica anticoncurentiala respectiva.
3. Prezentele instructiuni nu se aplica intelegerilor care, conform legii, pot fi exceptate de la interdictia prevazuta la art. 5 alin. (1) din lege si/sau la art. 101 alin. (1) din TFUE.
4. Descoperirea si sanctionarea intelegerilor anticoncurentiale si practicilor concertate reprezinta una dintre prioritatile Consiliului Concurentei. In situatia in care se descopera ca o intreprindere este parte a unei astfel de practici interzise, acesteia i se aplica o amenda substantiala.
5. Intelegerile anticoncurentiale si/sau practicile concertate presupun asadar o practica in comun a cel putin doua intreprinderi. Recompensarea denuntarii acestei practici are insa un caracter strict individual. O cerere pentru clementa depusa in comun de catre mai multe intreprinderi nu va fi considerata o cerere in sensul prezentelor instructiuni.
6. Prin intermediul prezentelor instructiuni, intreprinderile pot obtine imunitate la amenda sau reducerea cuantumului acesteia, sub rezerva indeplinirii conditiilor prevazute in capitolele urmatoare.
7. In sistemul existent, de competente paralele intre Comisia Europeana si autoritatile nationale de concurenta, o cerere pentru clementa inaintata unei autoritati nu este considerata o cerere pentru clementa si in fata unei alte autoritati. De aceea, este in interesul intreprinderii sa solicite clementa Consiliului Concurentei, in situatia in care teritoriul romanesc a fost afectat de practica anticoncurentiala, iar autoritatea romana de concurenta ar putea fi considerata bine plasata pentru a actiona impotriva respectivei incalcari.


CAPITOLUL II
Imunitatea la amenda


8. Imunitatea la amenda reprezinta exonerarea de la aplicarea amenzii a intreprinderilor care dezvaluie participarea lor la o intelegere anticoncurentiala sau practica concertata interzisa de art. 5 alin. (1) din lege si/sau art. 101 alin. (1) din TFUE, potrivit prezentelor instructiuni. Exista doua tipuri de imunitate la amenda, respectiv cea de tip A si cea de tip B.


SECTIUNEA 1
Imunitatea de tipul A


9. Consiliul Concurentei acorda imunitatea la amenda daca sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:
a) intreprinderea este prima care furnizeaza informatii si elemente probatorii care, in opinia Consiliului Concurentei, permit declansarea procedurii de investigatie sau efectuarea de inspectii inopinate;
b) la data furnizarii elementelor probatorii, Consiliul Concurentei nu detinea suficiente elemente pentru declansarea procedurii de investigatie sau efectuarea de inspectii inopinate;
c) sunt indeplinite conditiile generale pentru acordarea clementei, prevazute la pct. 20.
10. Pentru ca autoritatea de concurenta sa poata declansa procedura de investigatie si sa poata efectua inspectiile inopinate in conformitate cu prevederile pct. 9, intreprinderea va trebui sa furnizeze urmatoarele informatii si elemente probatorii:
a) o declaratie1 care va include, in masura in care intreprinderea are cunostinta despre aceste elemente la momentul inaintarii cererii:
1 Declaratiile pot lua forma unor documente scrise si semnate de catre reprezentantii intreprinderii sau de imputerniciti in numele acestuia ori pot fi realizate oral, in acest caz fiind inregistrate pe suport audio.
- o descriere detaliata a modului de organizare a presupusei intelegeri, incluzand:
(i) scopurile sale, activitatile si modalitatea de functionare;
(ii) produsele sau serviciile implicate, aria geografica, durata de functionare si volumele de piata estimate a fi afectate de catre presupusa intelegere;
(iii) datele si locurile de intalnire, continutul discutiilor si participantii la intalnirile desfasurate in cadrul presupusei intelegeri;
(iv) toate explicatiile relevante in legatura cu elementele probatorii furnizate pentru a sustine cererea;
- numele si adresa intreprinderii care inainteaza cererea pentru acordarea imunitatii, precum si numele si adresele tuturor celorlalte intreprinderi care participa sau au participat la presupusa intelegere;
- numele, functiile, amplasarea birourilor si, in cazul in care este necesar, adresele de domiciliu ale persoanelor care, din cunostintele intreprinderii, sunt sau au fost parte a presupusei intelegeri, incluzand si persoanele care au fost implicate in numele intreprinderii;
- precizarea ca intreprinderea nu a intreprins masuri pentru a constrange alte intreprinderi sa participe la presupusa intelegere sau sa ramana parte a acesteia;
- informatii despre autoritatile de concurenta, din cadrul sau din afara Uniunii Europene, care au fost contactate sau care urmeaza a fi contactate in legatura cu presupusa intelegere;
b) alte probe in legatura cu presupusa intelegere, aflate in posesia intreprinderii sau disponibile la momentul inaintarii cererii, incluzand in mod particular orice probe din perioada incalcarii suspectate.


SECTIUNEA a 2-a
Imunitatea de tipul B


11. Consiliul Concurentei va acorda imunitatea la amenda daca sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:
a) intreprinderea este prima care furnizeaza informatii si elemente probatorii care permit Consiliului Concurentei sa stabileasca incalcarea art. 5 alin. (1) din lege si/sau a art. 101 alin. (1) din TFUE;
b) la data furnizarii elementelor probatorii, Consiliul Concurentei nu detinea suficiente elemente pentru a stabili incalcarea art. 5 alin. (1) din lege si/sau a art. 101 alin. (1) din TFUE;
c) nicio intreprindere nu obtinuse imunitatea conditionata conform pct. 9, in legatura cu presupusa intelegere;
d) sunt indeplinite conditiile generale pentru acordarea clementei, prevazute la pct. 20.
12. Pentru a obtine imunitatea, intreprinderea trebuie sa furnizeze informatii si elemente probatorii de natura celor prevazute la pct. 10.


SECTIUNEA a 3-a
Intreprinderi excluse de la beneficiul imunitatii la amenda


13. Intreprinderea care a intreprins masuri pentru a constrange alte intreprinderi sa participe la presupusa intelegere sau sa ramana parte a acesteia nu este eligibila pentru a beneficia de imunitatea la amenda.
14. Intreprinderea prevazuta la pct. 13 se mai poate califica totusi pentru o reducere a cuantumului amenzii, daca indeplineste cerintele si conditiile prevazute de prezentele instructiuni.


CAPITOLUL III
Reducerea cuantumului amenzii


15. Intreprinderile care dezvaluie participarea lor la o intelegere, dar care nu indeplinesc conditiile pentru obtinerea imunitatii, pot beneficia de o reducere a cuantumului amenzii fata de nivelul care le-ar fi fost aplicat in mod normal. Pentru a putea beneficia de o asemenea reducere, o intreprindere trebuie sa furnizeze Consiliului Concurentei elemente probatorii referitoare la pretinsa incalcare a legii, care sa aduca o contributie suplimentara semnificativa in raport cu cele aflate deja in posesia acestuia, si trebuie sa indeplineasca conditiile generale pentru acordarea clementei.
16. Notiunea de "contributie suplimentara semnificativa" se refera la masura in care elementele probatorii, necunoscute pana la acea data, furnizate de o intreprindere, consolideaza, prin insasi natura lor si/sau prin gradul lor de precizie, capacitatea Consiliului Concurentei de a demonstra existenta presupusei intelegeri. In aceasta evaluare, Consiliul Concurentei considera ca, in general, elementele probatorii scrise provenind din perioada la care faptele se raporteaza au o contributie mai mare decat cele stabilite ulterior. Elementele probatorii care au o legatura directa cu faptele in cauza vor fi considerate ca fiind mai importante decat acelea care nu au decat o legatura indirecta cu faptele respective. In mod similar, va fi luat in considerare si gradul in care este necesara coroborarea elementelor furnizate cu alte surse, pentru ca respectivele elemente sa poata fi administrate cu succes in cadrul investigatiei. Astfel, elementele probatorii concludente vor fi considerate ca avand o contributie suplimentara mai importanta decat elementele probatorii precum declaratiile, care necesita verificarea si coroborarea cu alte surse, in situatia in care sunt contestate.
17. In toate deciziile emise, la sfarsitul procedurii de investigatie, Consiliul Concurentei va determina nivelul reducerii de care va beneficia intreprinderea, raportat la amenda care i-ar fi fost aplicata in mod normal:
a) pentru prima intreprindere care furnizeaza elemente probatorii ce aduc o contributie suplimentara semnificativa: o reducere cuprinsa intre 30% si 50%;
b) pentru a doua intreprindere care furnizeaza elemente probatorii ce aduc o contributie suplimentara semnificativa: o reducere cuprinsa intre 20% si 30%;
c) pentru celelalte intreprinderi care furnizeaza elemente probatorii ce aduc o contributie suplimentara semnificativa: o reducere de maximum 20%.
Pentru a determina nivelul reducerii in interiorul fiecareia dintre aceste transe, Consiliul Concurentei va lua in considerare data la care i-au fost comunicate elementele probatorii ce indeplinesc conditiile prevazute la pct. 15, precum si valoarea contributiei suplimentare aduse de acestea.
18. Daca intreprinderea care solicita reducerea cuantumului amenzii este prima care furnizeaza elemente, in sensul celor prevazute la pct. 16, pe care Consiliul Concurentei le utilizeaza pentru a identifica fapte aditionale care conduc la cresterea gravitatii sau duratei incalcarii, acesta nu va lua in calcul aceste fapte aditionale la stabilirea cuantumului amenzii aplicate intreprinderii care le-a furnizat.


CAPITOLUL IV
Conditiile generale pentru acordarea clementei


19. Orice intreprindere care doreste sa solicite clementa trebuie sa se adreseze Consiliului Concurentei.
20. Intreprinderea poate beneficia de clementa daca indeplineste cumulativ urmatoarele conditii:
a) coopereaza in mod real, total, continuu si prompt cu Consiliul Concurentei de la momentul depunerii cererii pana la momentul in care autoritatea si-a finalizat procedura de aplicare a legii impotriva tuturor partilor investigate prin adoptarea unei decizii sau a pus capat procedurii de aplicare a legii in alt mod, respectiv:
- furnizeaza Consiliului Concurentei toate informatiile relevante si elementele probatorii de care dispune sau ar putea dispune referitor la incalcarea suspectata;
- ramane la dispozitia Consiliului Concurentei pentru a raspunde oricarei solicitari care ar putea contribui la stabilirea faptelor in cauza;
- asigura disponibilitatea directorilor, administratorilor si a altor membri ai personalului pentru a fi intervievati de Consiliul Concurentei si depune eforturi rezonabile pentru asigurarea disponibilitatii fostilor directori, administratori si alti membri ai personalului pentru a fi intervievati de autoritatea de concurenta;
- nu distruge, falsifica sau ascunde informatii relevante ori elemente probatorii referitoare la presupusa intelegere; si
- nu dezvaluie existenta cererii pentru clementa sau continutul acesteia inainte ca autoritatea de concurenta sa transmita raportul de investigatie partilor, in afara cazului in care Consiliul Concurentei a stabilit altfel;
b) a incetat implicarea in presupusa intelegere cel mai tarziu imediat dupa ce a depus cererea de clementa2, cu exceptia cazului in care, pentru asigurarea integritatii investigatiilor sau inspectiilor, Consiliul Concurentei solicita altfel;
2 Cerere pentru acordarea numarului de ordine, solicitare simplificata sau solicitare formala.
c) pe durata procesului de luare in considerare a depunerii unei cereri pentru acordarea de clementa la autoritatea nationala de concurenta:
- nu a distrus, falsificat sau ascuns dovezi referitoare la presupusa intelegere;
- nu a dezvaluit intentia sa de realizare a unei cereri pentru clementa sau elemente ale cererii, decat in fata altor autoritati de concurenta.


CAPITOLUL V
Elemente procedurale referitoare la acordarea imunitatii la amenda


SECTIUNEA 1
Solicitarile formale pentru imunitate


21. O intreprindere care inainteaza o cerere formala pentru imunitate trebuie:
a) sa furnizeze imediat Consiliului Concurentei, pe langa declaratii, toate informatiile si elementele probatorii de care dispune in legatura cu presupusa incalcare a legii; sau
b) sa prezinte intr-o prima faza informatiile de care dispune,
intr-o forma ipotetica3. In acest caz, intreprinderea trebuie sa prezinte o lista descriptiva a elementelor probatorii propuse a fi divulgate la o data ulterioara convenita. Aceasta lista trebuie sa reflecte cu exactitate natura si continutul elementelor probatorii, pastrand, in acelasi timp, caracterul ipotetic al divulgarii. Copii ale documentelor, din care au fost eliminate pasaje sensibile, pot fi utilizate pentru a arata natura si continutul elementelor probatorii prezentate in lista descriptiva. Numele intreprinderii solicitante, precum si numele altor intreprinderi implicate in presupusa intelegere nu este necesar a fi divulgate pana la momentul in care sunt furnizate elementele probatorii indicate in lista descriptiva. Totusi, trebuie identificate cu claritate tipul incalcarii, produsul sau serviciul implicat in presupusa intelegere, aria geografica afectata, precum si durata estimata a presupusei incalcari.
3 Prezentarea tuturor elementelor specificate la pct. 21, fara cerinta de a identifica numele companiilor implicate.
22. La cererea solicitantului, Consiliul Concurentei va confirma in scris primirea cererii de imunitate la amenda, precum si data si ora la care intreprinderea a furnizat elementele probatorii mentionate.
23. Dupa ce Consiliul Concurentei a primit informatiile si elementele probatorii, furnizate conform pct. 21 lit. a), si a verificat daca acestea indeplinesc conditiile prevazute la pct. 9 lit. a) si b) sau pct. 11 lit. a) -c), va acorda intreprinderii, in scris, imunitatea conditionata la amenda4.
4 In intelesul prezentelor instructiuni, imunitatea conditionata la amenda reprezinta recunoasterea de catre Consiliul Concurentei a eligibilitatii intreprinderii pentru a beneficia de imunitate la amenda.
24. In situatia in care intreprinderea a prezentat informatiile si elementele probatorii in forma ipotetica, Consiliul Concurentei va verifica daca natura si continutul elementelor probatorii descrise in lista prevazuta la pct. 21 lit. b) indeplinesc conditiile prevazute la pct. 9 lit. a) si b) sau pct. 11 lit. a) -c) si va informa intreprinderea. Dupa furnizarea elementelor probatorii, dar nu mai tarziu de data convenita, si dupa ce a verificat ca acestea corespund descrierii facute in lista, Consiliul Concurentei ii va acorda, in scris, intreprinderii imunitatea conditionata la amenda.
25. Consiliul Concurentei va informa intreprinderea, in scris, in ceea ce priveste neindeplinirea conditiilor prevazute la pct. 9 si 11.


SECTIUNEA a 2-a
Solicitarea unui numar de ordine


26. Un participant la intelegere poate contacta Consiliul Concurentei, manifestandu-si vointa de a coopera cu autoritatea de concurenta. In acest sens, intreprinderea poate solicita acordarea unui numar de ordine5, pentru a furniza informatiile prevazute de prezentele instructiuni, cu scopul de a-si asigura prioritatea in ceea ce priveste ordinea de inregistrare a cererilor de clementa. Intreprinderea va justifica cererea sa de obtinere a unui numar de ordine.
5 Notiunea de numar de ordine este similara notiunii de "marker" consacrata prin Comunicarea Comisiei privind imunitatea la amenzi si reducerea cuantumului amenzilor in cazurile de cartel, publicata in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria C, nr. 298 din 8 decembrie 2006.
27. Consiliul Concurentei poate acorda numarul de ordine pe o perioada care va fi specificata de la caz la caz, pentru a permite colectarea informatiilor si a elementelor probatorii necesare.
28. Pentru a putea obtine un numar de ordine, intreprinderea trebuie sa furnizeze autoritatii de concurenta informatii referitoare la numele si adresa sa, partile la presupusa intelegere, produsul/produsele si teritoriul/teritoriile afectat/afectate, tipul intelegerii, durata estimata a incalcarii, precum si o scurta descriere a modalitatii de functionare a presupusei intelegeri.
Intreprinderea trebuie, de asemenea, sa informeze Consiliul Concurentei cu privire la cererile pentru clementa adresate sau pe care intentioneaza sa le adreseze altor autoritati de concurenta cu privire la presupusa intelegere.
29. Atunci cand va acorda un numar de ordine, Consiliul Concurentei va stabili termenul in care intreprinderea isi poate completa cererea cu informatiile si elementele probatorii necesare indeplinirii conditiilor de obtinere a clementei.
30. Intreprinderile care beneficiaza de un numar de ordine nu pot sa isi completeze solicitarea prin inaintarea unei cereri formale sub forma ipotetica.
31. Daca intreprinderea isi completeaza cererea in termenul stabilit de catre Consiliul Concurentei, se va considera ca informatiile si elementele probatorii furnizate au fost transmise la data depunerii cererii initiale.
32. In situatia in care solicitarea nu este completata in termenul stabilit, Consiliul Concurentei o va respinge. In cazul in care intreprinderea va reveni si va solicita din nou clementa, iar aceasta nu a fost inca acordata conditionat, aceasta nu va mai avea posibilitatea sa recurga la sistemul numarului de ordine sau la cererea formala sub forma ipotetica. Intreprinderea va putea inainta Consiliului Concurentei doar o cerere formala prin care sa furnizeze imediat toate informatiile si elementele probatorii de care dispune in legatura cu presupusa incalcare a legii.


SECTIUNEA a 3-a
Solicitarile de clementa in forma simplificata


33. In situatia in care Comisia Europeana este "mai bine plasata" pentru a analiza un caz, in concordanta cu prevederile pct. 14 din Comunicarea Comisiei privind cooperarea in cadrul retelei autoritatilor de concurenta6, intreprinderea care a inaintat sau doreste sa inainteze o cerere de clementa Comisiei Europene poate adresa o solicitare simplificata si Consiliului Concurentei, atunci cand considera ca autoritatea romana de concurenta ar putea fi mai bine plasata, conform aceleiasi comunicari.
6 Publicata in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria C, nr. 101 din 27 aprilie 2004.
34. Solicitarea simplificata trebuie sa includa o scurta descriere a urmatoarelor elemente:
a) numele si adresa intreprinderii care realizeaza solicitarea;
b) celelalte parti implicate in presupusa intelegere;
c) produsul/produsele si zona geografica afectata;
d) tipul/natura intelegerii;
e) durata estimata a incalcarii;
f) statele membre pe teritoriul carora se afla, probabil, elementele probatorii;
g) informatii referitoare la existenta altor cereri pentru clementa, existente sau potentiale, privind aceeasi presupusa intelegere.
35. Dupa primirea solicitarii simplificate, la cererea solicitantului, Consiliul Concurentei va confirma in scris inregistrarea acesteia si, daca este cazul, faptul ca intreprinderea este prima care a solicitat acordarea clementei.
36. In cazul in care Consiliul Concurentei decide sa solicite informatii suplimentare, intreprinderea trebuie sa le furnizeze prompt. Atunci cand Consiliul Concurentei decide sa actioneze referitor la cazul respectiv, va stabili un termen in care intreprinderea trebuie sa furnizeze toate informatiile si elementele probatorii necesare indeplinirii conditiilor de obtinere a imunitatii. Daca intreprinderea transmite elementele respective in termenul stabilit de Consiliul Concurentei, se va considera ca acestea au fost furnizate la data cand s-a inaintat solicitarea simplificata.


SECTIUNEA a 4-a
Alte aspecte procedurale


37. In situatia in care exista mai multe solicitari pentru acordarea imunitatii, Consiliul Concurentei va examina aceste cereri, referitoare la aceeasi potentiala incalcare a legii, in ordinea cronologica a primirii acestora, indiferent daca cererea pentru imunitate este prezentata formal sau prin solicitarea unui numar de ordine.
38. Daca, la sfarsitul procedurii de investigatie, intreprinderea indeplineste conditiile prevazute la pct. 9 sau 11, dupa caz, Consiliul Concurentei ii acorda imunitatea la amenda, prin decizie. In situatia in care, la sfarsitul procedurii de investigatie, intreprinderea nu indeplineste conditiile prevazute la pct. 9 sau 11, aceasta nu va beneficia de imunitate conform prezentelor instructiuni.
39. Intreprinderea poate sa informeze Consiliul Concurentei, in orice moment, ca nu mai doreste continuarea procedurilor referitoare la cererea sa. In aceasta situatie, solicitantul poate retrage informatiile si documentele inaintate Consiliului Concurentei in vederea acordarii imunitatii sau poate solicita ca acestea sa fie luate in considerare pentru o eventuala reducere a amenzii. Acest lucru nu poate impiedica Consiliul Concurentei sa se foloseasca de drepturile sale de investigatie pentru a obtine informatiile respective.


CAPITOLUL VI
Elemente procedurale referitoare la reducerea cuantumului amenzii


40. O intreprindere care doreste sa beneficieze de reducerea cuantumului amenzii, conform pct. 15, trebuie sa inainteze o cerere formala Consiliului Concurentei si trebuie sa prezinte suficiente elemente probatorii ale presupusei intelegeri. Orice furnizare voluntara a unor elemente probatorii catre Consiliul Concurentei, de natura a fi luata in considerare pentru a beneficia de tratamentul favorabil prevazut la cap. III, trebuie sa fie clar identificata, la momentul transmiterii, ca facand parte dintr-o solicitare formala pentru reducerea cuantumului amenzii.
41. La cererea solicitantului, Consiliul Concurentei va confirma in scris primirea cererii pentru reducerea cuantumului amenzii si fiecare furnizare ulterioara de elemente probatorii, confirmand data si ora exacta a fiecarei astfel de furnizari. Consiliul Concurentei nu se va pronunta asupra unei cereri pentru reducerea cuantumului amenzii inainte de a lua o hotarare cu privire la o cerere existenta pentru imunitate conditionata la amenda, referitoare la aceeasi incalcare.
42. In cazul in care Consiliul Concurentei ajunge la concluzia preliminara ca elementele probatorii prezentate de intreprindere aduc o contributie suplimentara semnificativa in conformitate cu prevederile pct. 15 si 16 si ca intreprinderea a indeplinit conditiile prevazute la pct. 20 si 40, va informa, in scris, intreprinderea cu privire la posibilitatea de a reduce cuantumul amenzii, conform pct. 17, dar nu mai tarziu de data la care raportul de investigatie este transmis partilor implicate.
In cadrul aceleiasi perioade de timp, Consiliul Concurentei va informa intreprinderea, in scris, daca ajunge la concluzia preliminara ca respectiva intreprindere nu poate beneficia de reducerea cuantumului amenzii.
43. In deciziile pe care le emite la incheierea procedurii de investigatie, Consiliul Concurentei va evalua situatia finala a fiecarei intreprinderi care a inaintat o cerere pentru reducerea cuantumului amenzii. Consiliul Concurentei va determina in aceste decizii:
a) daca elementele probatorii furnizate de catre intreprindere aduc o contributie suplimentara semnificativa in raport cu elementele probatorii aflate deja in posesia autoritatii de concurenta;
b) daca au fost indeplinite conditiile prevazute la pct. 20;
c) nivelul exact al reducerii de care beneficiaza intreprinderea, conform pct. 17.
In cazul in care Consiliul Concurentei constata ca intreprinderea nu a indeplinit conditiile prevazute la pct. 20, intreprinderea respectiva nu va beneficia de un tratament favorabil conform prezentelor instructiuni.


CAPITOLUL VII
Dispozitii finale


44. Orice declaratie inaintata de o intreprindere Consiliului Concurentei potrivit prezentelor instructiuni face parte integranta din dosarul cauzei. Aceasta nu poate fi divulgata sau utilizata in alte scopuri decat pentru aplicarea art. 5 alin. (1) din lege si/sau a art. 101 alin. (1) din TFUE.
45. Accesul la declaratii este acordat doar partilor implicate, cu conditia sa se angajeze, impreuna cu reprezentantii legali care primesc acces in numele lor, sa nu realizeze copii, prin mijloace mecanice sau electronice, ale oricaror informatii din declaratiile la care este acordat accesul. Aceste persoane trebuie sa asigure faptul ca informatiile obtinute din declaratie vor fi utilizate doar pentru scopurile mentionate la pct. 44. Altor persoane, precum autorii plangerilor, de exemplu, nu li se va acorda accesul la declaratii. Consiliul Concurentei considera ca acest tip de protectie specifica nu se mai justifica din momentul in care solicitantul dezvaluie unor terte persoane continutul cererii.
46. Consiliul Concurentei nu ia nicio hotarare in ceea ce priveste oportunitatea acordarii imunitatii conditionate sau oportunitatea recompensarii vreunei solicitari de clementa in cazul in care se constata ca solicitarea se refera la incalcari care intra sub incidenta termenului de prescriptie de 5 ani, prevazut la art. 63 alin. (1) lit. b) din lege, deoarece o astfel de cerere nu ar avea obiect.
47. Consiliul Concurentei are obligatia sa asigure, la cererea intreprinderii care solicita clementa, confidentialitatea cu privire la identitatea acesteia, pana la momentul comunicarii raportului de investigatie.





Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Legislaţie

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...

Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor
Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...

Legea 188/1999, actualizata 2024, privind Statutul functionarilor publici
Legea 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, actualizata 2024 - Republicare Actualizat ...

Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale
Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale Publicata in ...

Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului
Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului Publicat in Monitorul Oficial cu numar ...

Legea finantelor publice locale, actualizata 2024 - Legea 273/2006
Legea 273/2006 privind finantele publice locale Actualizata prin Legea 387/2023 pentru modificare ...

Legea 500/2002 privind finantele publice, actualizata 2024
Legea 500/2002 privind finantele publice Actualizata prin Legea 262/2023 privind aprobarea Ordona ...

OUG 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist
Ordonanta de urgenta nr. 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist Publicata in ...



Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor culturale in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de cresa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Alocatia de stat pentru copii in anul 2024. Conditii de acordare si valoare alocatie
Sursa: MCP Cabinet avocati

Formularul 230 model editabil 2024 PDF. Completeaza Declaratia 230!
Sursa: EuroAvocatura.ro



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Ştiri Juridice