din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1454 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Integral: Ghid din 22.08.2019, Administratia Nationala a Rezervelor de stat si Probleme Speciale

INTEGRAL: Ghid din 22.08.2019, Administratia Nationala a Rezervelor de stat si Probleme Speciale


Ghidul pentru acordarea de catre Administratia Nationala a Rezervelor de Stat si Probleme Speciale a avizului privind incadrarea obiectului concesiunii in infrastructura sistemului national de aparare, la solicitarile de concesionare a bunurilor proprietate publica/privata a statului sau a unitatilor administrativ-teritoriale, din 22.08.2019 a fost publicat in Monitorul Oficial nr.723 din 03.09.2019.

Articolul 1
(1) In vederea acordarii avizului obligatoriu al Administratiei Nationale a Rezervelor de Stat si Probleme Speciale, denumita in continuare Administratia Nationala, privind incadrarea obiectului concesiunii in infrastructura sistemului national de aparare, concedentul intocmeste, constituie si transmite urmatoarea documentatie:
a) cerere de acordare a avizului conform formularului prevazut in anexa nr. 1 la prezentul ghid; cererea inregistrata, semnata si stampilata de catre concedent trebuie sa cuprinda in mod obligatoriu:
1. denumirea bunului care urmeaza sa fie concesionat, identificat, dupa caz, conform:
1.1. pozitiei din hotararea Guvernului privind atestarea domeniului public al statului, respectiv al unitatii administrativ- teritoriale, aflat in administrarea concedentului;
1.2. pozitiei din inventarul:
1.2.1. aprobat pentru bunurile proprietate publica si privata a statului;
1.2.2. atestat pentru bunurile proprietate publica a unitatilor administrativ-teritoriale;
1.2.3. aprobat pentru bunurile proprietate privata a unitatilor administrativ-teritoriale;
2. precizarea ca bunul care urmeaza sa fie concesionat nu face obiectul procedurii de revendicare, potrivit legii;
3. durata estimata a concesiunii;
4. destinatia bunului ce face obiectul concesiunii, dupa concesionare;
b) documente care atesta apartenenta bunului la proprietatea publica/privata a statului sau a unitatii administrativ-teritoriale:
1. pentru bunul proprietate publica:
1.1. hotararea Guvernului privind atestarea domeniului public al statului, respectiv al unitatii administrativ-teritoriale;
1.2. hotararea Guvernului privind aprobarea inventarului bunurilor proprietate publica si privata a statului;
1.3. hotararea consiliului local/judetean/Consiliului General al Municipiului Bucuresti de atestare a inventarului bunurilor care alcatuiesc domeniul public al unitatii administrativ-teritoriale;
2. pentru bunul proprietate privata a statului sau a unitatii administrativ-teritoriale:
2.1. dovada dobandirii dreptului de proprietate, astfel cum prevede art. 557 din Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, republicata, cu modificarile ulterioare;
2.2. extras din Inventarul centralizat al bunurilor imobile proprietate privata a statului si a drepturilor reale supuse inventarierii, conform formularului P 4000 pe anul in curs;
2.3. extras din inventarul bunurilor care alcatuiesc domeniul privat al unitatii administrativ-teritoriale, aprobat prin hotararea autoritatii deliberative a unitatii administrativ-teritoriale;
2.4. hotararea Guvernului prin care bunul din domeniul privat al statului a trecut in domeniul privat al unitatii administrativ- teritoriale;
2.5. hotararea consiliului local/judetean/Consiliului General al Municipiului Bucuresti prin care un bun a trecut din domeniul privat al unitatii administrativ-teritoriale in domeniul privat al statului sau din domeniul privat al unei unitati administrativ- teritoriale in domeniul privat al unei alte unitati administrativ-teritoriale;
2.6. hotararea Guvernului prin care un bun din domeniul public al statului a trecut in domeniul privat al acestuia;
2.7. hotararea consiliului local/judetean/Consiliului General al Municipiului Bucuresti privind trecerea unui bun din domeniul public al unei unitati administrativ-teritoriale in domeniul privat al acesteia.
3.1. Pentru hotararile consiliului local/judetean/Consiliului General al Municipiului Bucuresti de aprobare a inventarului bunurilor care alcatuiesc domeniul public/privat al unitatii administrativ-teritoriale este obligatoriu avizul pentru legalitate de catre institutia prefectului, conform art. 255 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ.
3.2. Dispozitiile art. 1 alin. (1) lit. a) subpct. 1.1, lit. b) subpct. 1.1 se pun in aplicare cu caracter tranzitoriu pana la data intrarii in vigoare a actelor normative prevazute la art. 606 alin. (7) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 57/2019.
4. hotarare referitoare la dreptul de administrare a bunului supus concesiunii - in cazul altor autoritati publice centrale sau locale, institutii publice si altele asemenea;
c) extras de carte funciara pentru informare - copie certificata pentru conformitate;
d) planul de incadrare in zona a bunului care urmeaza sa fie concesionat, la o scara convenabila, astfel incat acesta sa poata fi localizat - copie certificata pentru conformitate sau extrasul de plan cadastral de carte funciara.
(2) In situatia initiativei de concesionare a unei parti dintr-un bun, concedentul solicita aviz pentru intreg bunul proprietate publica/privata, cu exceptia situatiei in care acea parte din bun a fost transcrisa in carte funciara noua cu mentionarea unui nou numar cadastral, ca urmare a existentei unui act de dezmembrare pentru intreg bunul.
(3) Copiile care fac parte din documentatie se certifica prin semnatura si stampila de catre persoana imputernicita legal sa reprezinte concedentul.
(4) In cazul in care urmeaza sa fie concesionate mai multe bunuri proprietate publica aflate in administrarea aceluiasi concedent, se intocmesc cereri de acordare a avizului pentru fiecare bun in parte.


Articolul 2
(1) In cazul in care calitatea de concedent o are unul dintre consiliile judetene, consiliile locale, Consiliul General al Municipiului Bucuresti sau una dintre institutiile publice de interes local, documentatia de acordare a avizului este transmisa la structura teritoriala pentru probleme speciale, denumita in continuare STPS, in a carui raza teritoriala functioneaza.
(2) In cazul in care calitatea de concedent o are una dintre autoritatile publice centrale, institutii publice de la nivel central, ministere sau dintre celelalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale, documentatia de acordare a avizului este transmisa la Administratia Nationala.


Articolul 3
In situatia initiativei de concesionare a unor bunuri proprietate publica/privata din zonele libere, documentele de concesionare trebuie sa apartina titularului dreptului de administrare a bunurilor din zona respectiva.


Articolul 4
(1) Identificarea incadrarii obiectului concesiunii in infrastructura sistemului national de aparare se realizeaza pe baza:
a) Situatiei obiectivelor de infrastructura teritoriala importante pentru sistemul national de aparare, denumita in continuare Situatia obiectivelor, document intocmit potrivit prevederilor art. 41 alin. (1) lit. d) si h) din Legea nr. 477/2003 privind pregatirea economiei nationale si a teritoriului pentru aparare, republicata, ale art. 51 si 54 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 477/2003 privind pregatirea economiei nationale si a teritoriului pentru aparare, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 370/2004, si ale Catalogului-cadru cu obiectivele de infrastructura teritoriala importante pentru sistemul national de aparare, in vigoare;
b) informatiilor solicitate structurilor fortelor sistemului national de aparare cu atributii in domeniu, denumite in continuare FSNA, respectiv structurile teritoriale ale Ministerului Apararii Nationale (MApN - centre militare zonale, centre militare judetene), Ministerului Afacerilor Interne (MAI), Serviciului Roman de Informatii (SRI), Serviciului de Protectie si Paza (SPP), Serviciului de Telecomunicatii Speciale (STS), pe plan local sau central, dupa caz.
(2) Structurile FSNA de la care au fost solicitate informatiile prevazute la alin. (1) lit. b) iau masuri pentru transmiterea raspunsurilor cu celeritate, de regula in 5 zile lucratoare, astfel incat Administratia Nationala sa se poata incadra in termenul legal general de emitere/transmitere a avizului.


Articolul 5
(1) In cazul prevazut la art. 2 alin. (1), STPS procedeaza astfel:
a) inregistreaza documentatia in "Registrul pentru evidenta documentelor";
b) verifica indeplinirea concomitenta de catre solicitant a calitatii de concedent si celei de titular al dreptului de administrare a bunului proprietate publica/privata ce urmeaza a fi concesionat;
c) analizeaza documentatia privind veridicitatea si concordanta datelor inscrise in aceasta;
d) verifica daca cererea concedentului vizeaza bunuri pentru care deja s-a acordat aviz, precum si daca a expirat perioada de valabilitate a avizului anterior;
e) verifica si identifica daca obiectul concesiunii se incadreaza in Situatia obiectivelor in vigoare, la nivelul judetului;
f) solicita informatii despre obiectul concesiunii structurilor teritoriale ale FSNA cu atributii in domeniu, conform art. 4 alin. (1) lit. b), dupa caz - anexa nr. 2 la prezentul ghid;
g) ataseaza documentele rezultate in urma informatiilor primite de la structurile teritoriale ale FSNA cu atributii in domeniu la documentele concedentului si, in cazul in care documentatia este completa, o inainteaza presedintelui Administratiei Nationale pentru acordarea avizului, in termen de cel mult 5 zile lucratoare, prin adresa scrisa, conform modelului din anexa nr. 3 la prezentul ghid, si certifica, in mod obligatoriu, incadrarea obiectului concesiunii in infrastructura sistemului national de aparare;
h) daca se constata ca termenul de primire a informatiilor despre obiectul concesiunii, solicitate structurilor teritoriale ale FSNA cu atributii in domeniu, depaseste 30 de zile, se comunica concedentului prin adresa scrisa ca a fost demarata procedura de verificare in vederea acordarii avizului Administratiei Nationale, conform anexei nr. 4 la prezentul ghid.
(2) In cazul prevazut la art. 2 alin. (2), Serviciul pregatirea teritoriului, denumit in continuare SPT, din cadrul Directiei pregatirea teritoriului pentru aparare si rechizitii, denumita in continuare DPTAR, din Directia generala probleme speciale, denumita in continuare DGPS, procedeaza conform prevederilor alin. (1) lit. b) -h).


Articolul 6
In cazul constatarii de catre STPS sau de catre Administratia Nationala a unor neregularitati ale documentatiei depuse, aceasta se remite concedentului pentru completare, printr-o adresa conform modelului din anexa nr. 5 la prezentul ghid.


Articolul 7
(1) Propunerea de acordare a avizului se face de catre SPT/DPTAR, prin directorul general al DGPS, dupa verificarea documentatiei si identificarea obiectului concesiunii in Situatia obiectivelor - in vigoare, existenta la Administratia Nationala, si in documentele rezultate in urma informatiilor primite de la structurile teritoriale ale FSNA sau a celor centrale cu atributii in domeniu, dupa caz. Aceasta propunere se transmite impreuna cu documentatia aferenta si o nota de prezentare a cererii concedentului spre avizare catre presedintele Administratiei Nationale, conform modelului prevazut in anexa nr. 6 la prezentul ghid, printr-o adresa de inaintare, conform modelului prevazut in anexa nr. 7 la prezentul ghid.
(2) Modelul avizului privind incadrarea obiectului concesiunii in infrastructura sistemului national de aparare, la solicitarile de concesionare a bunurilor proprietate publica/privata, este prevazut in anexa nr. 8 la prezentul ghid.
(3) Avizul se inainteaza spre semnare presedintelui Administratiei Nationale, prin secretarul general.
(4) Dupa emitere, avizul se inregistreaza la compartimentul documente clasificate din Administratia Nationala pentru a fi expediat concedentului, prin STPS sau direct.


Articolul 8
(1) In cazul transmiterii avizului prin STPS, dupa primirea acestuia, STPS:
a) instiinteaza concedentul in vederea ridicarii acestuia;
b) preda avizul concedentului pe baza de semnatura in condica pentru expedierea documentelor;
c) in cazul neridicarii avizului, il transmite concedentului prin posta, cu confirmare de primire sau posta speciala.
(2) In cazul in care s-a trimis avizul direct la concedent pentru autoritatile publice locale, STPS este notificat ulterior.


Articolul 9
(1) Pentru obiectul concesiunii care se incadreaza in infrastructura sistemului national de aparare, in functie de destinatia acestuia, avizul prevede in mod obligatoriu:
a) clauza mentinerii permanente a acestuia intr-o stare corespunzatoare scopului pentru care a fost creat;
b) clauzele legale privind indeplinirea obligatiilor ce revin concesionarului in sustinerea efortului de aparare, in caz de mobilizare sau razboi.
(2) Clauzele prevazute la alin. (1) trebuie precizate de concedent in caietul de sarcini si cuprinse in partea reglementara a contractului de concesiune.
(3) Neindeplinirea obligatiilor stabilite la alin. (1) si (2) de catre concedent sau de catre concesionar atrage raspunderea contraventionala in conditiile prevazute de art. 50 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 477/2003, republicata.
(4) In aplicarea art. 1 alin. (1) din Legea nr. 477/2003, republicata, coroborat cu art. 2 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 27/2003 privind procedura aprobarii tacite, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 486/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, acordarea de catre Administratia Nationala a avizului privind incadrarea/neincadrarea obiectului concesiunii in infrastructura sistemului national de aparare se excepteaza de la procedura aprobarii tacite.


Articolul 10
Actele normative referitoare la acordarea avizului pentru incadrarea obiectului concesiunii in infrastructura sistemului national de aparare, la solicitarile de concesionare a bunurilor proprietate publica, sunt prevazute in anexa nr. 9 la prezentul ghid.


Articolul 11
Anexele nr. 1-9 fac parte integranta din prezentul ghid.


Anexele pot fi consultate aici: Anexa 1, Anexa 2, Anexa 3, Anexa 4, Anexa 5, Anexa 6, Anexa 7, Anexa 8, Anexa 9.





Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Legislaţie

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...

Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor
Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...

Legea 188/1999, actualizata 2024, privind Statutul functionarilor publici
Legea 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, actualizata 2024 - Republicare Actualizat ...

Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale
Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale Publicata in ...

Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului
Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului Publicat in Monitorul Oficial cu numar ...

Legea finantelor publice locale, actualizata 2024 - Legea 273/2006
Legea 273/2006 privind finantele publice locale Actualizata prin Legea 387/2023 pentru modificare ...

Legea 500/2002 privind finantele publice, actualizata 2024
Legea 500/2002 privind finantele publice Actualizata prin Legea 262/2023 privind aprobarea Ordona ...

OUG 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist
Ordonanta de urgenta nr. 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist Publicata in ...



Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor culturale in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de cresa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Alocatia de stat pentru copii in anul 2024. Conditii de acordare si valoare alocatie
Sursa: MCP Cabinet avocati

Formularul 230 model editabil 2024 PDF. Completeaza Declaratia 230!
Sursa: EuroAvocatura.ro



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Ştiri Juridice