din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1711 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Integral: Ordonanta de urgenta nr. 64/2019 - masuri pentru asigurarea accesului la vot al alegatorilor din strainatate

INTEGRAL: Ordonanta de urgenta nr. 64/2019 - masuri pentru asigurarea accesului la vot al alegatorilor din strainatate


Ordonanta de urgenta nr. 64/2019 privind modificarea si completarea Legii nr. 370/2004 pentru alegerea Presedintelui Romaniei si modificarea Legii nr. 208/2015 privind alegerea Senatului si a Camerei Deputatilor, precum si pentru organizarea si functionarea Autoritatii Electorale Permanente, precum si unele masuri pentru buna organizare si desfasurare a alegerilor pentru Presedintele Romaniei din anul 2019 a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 746 din 12.09.2019.

Articolul I
Legea nr. 370/2004 pentru alegerea Presedintelui Romaniei, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 650 din 12 septembrie 2011, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. La articolul 2 alineatul (1), litera d) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"d) act de identitate - cartea de identitate, cartea electronica de identitate, cartea de identitate provizorie, buletinul de identitate ori pasaportul diplomatic, pasaportul diplomatic electronic, pasaportul de serviciu, pasaportul de serviciu electronic, pasaportul simplu, pasaportul simplu electronic, pasaportul simplu temporar, iar, in cazul elevilor din scolile militare, carnetul de serviciu militar, valabile in ziua votarii;".
2. La articolul 2, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(2) Pasaportul simplu, pasaportul simplu electronic si pasaportul simplu temporar pot fi folosite pentru exercitarea dreptului de vot numai de cetatenii romani care voteaza in strainatate sau de cetatenii romani cu domiciliul in strainatate care voteaza in Romania."
3. La articolul 23, alineatele (2) - (4) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"(2) Presedintii birourilor electorale ale sectiilor de votare din strainatate si loctiitorii acestora sunt desemnati de catre sefii misiunilor diplomatice si ai oficiilor consulare. Desemnarea se realizeaza in baza cererilor cetatenilor cu drept de vot, semnate si datate, care cuprind datele prevazute de art. 16 alin. (4) lit. b) din Legea nr. 208/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, transmise prin posta, fax ori e-mail sau depuse la misiunile diplomatice si oficiile consulare. Desemnarea presedintilor birourilor sectiilor de votare din strainatate si a loctiitorilor acestora se consemneaza in procese-verbale care reprezinta actele de investire si care se comunica biroului electoral pentru sectiile de votare din strainatate. Operatiunile de desemnare a presedintilor birourilor sectiilor de votare din strainatate si a loctiitorilor acestora incep cu 45 de zile inaintea primei zile a votarii in strainatate, pe masura ce sunt stabilite sediile sectiilor de votare din strainatate, si se finalizeaza pana cel mai tarziu cu 15 zile inaintea primei zile a votarii in strainatate, fiind aduse la cunostinta publica prin afisarea pe site-ul biroului electoral pentru sectiile de votare din strainatate.
(3) Presedintele biroului electoral al sectiei de votare din strainatate si loctiitorul acestuia care indeplinesc atributiile ce revin operatorilor de calculator trebuie sa urmeze o sesiune de instruire in acest sens. Presedintele biroului electoral al sectiei de votare din strainatate si loctiitorul pot lipsi, in cazuri justificate, de la activitatea biroului electoral al sectiei de votare din strainatate, cu conditia sa nu lipseasca amandoi in acelasi timp. Biroul electoral pentru sectiile de votare din strainatate poate stabili, prin decizie, in cazuri justificate, orarul prezentei presedintelui biroului electoral al sectiei de votare din strainatate si a loctiitorului acestuia la activitatea biroului electoral al sectiei de votare.
(4) In cel mult 5 zile de la data desemnarii presedintelui biroului electoral al unei sectii de votare din strainatate si a loctiitorului acestuia, formatiunile politice care au propus candidaturi ce au ramas definitive transmit biroului electoral pentru sectiile de votare din strainatate, prin mijloace electronice, listele reprezentantilor lor in sectia de votare din strainatate respectiva, cuprinzand numele, prenumele, telefoanele, e-mailurile si codurile numerice personale ale titularului si supleantilor, insotite de declaratiile lor de acceptare. O formatiune politica poate avea un titular si 2 supleanti, cu rol de loctiitori, pentru fiecare sectie de votare. Pentru a indeplini atributiile ce revin operatorilor de calculator, reprezentantii formatiunilor politice trebuie sa urmeze o sesiune de instruire in acest sens. Supleantii pot inlocui temporar titularii numai cand acestia nu pot participa la activitatea birourilor electorale ale sectiilor de votare din strainatate."
4. La articolul 23, dupa alineatul (4) se introduc patru noi alineate, alineatele (41)-(44), cu urmatorul cuprins:
"(41) In cel mult 5 zile de la data expirarii termenului prevazut de alin. (4), presedintele biroului electoral pentru sectiile de votare din strainatate completeaza birourile electorale ale sectiilor de votare din strainatate, ai caror presedinti si loctiitori au fost desemnati. In aceasta componenta, birourile electorale ale sectiilor de votare din strainatate indeplinesc toate atributiile prevazute de prezenta lege. Operatiunile de completare a birourilor electorale ale sectiilor de votare din strainatate se consemneaza in procese-verbale care reprezinta actele de investire, fiind aduse la cunostinta publica prin afisare pe site-ul biroului electoral pentru sectiile de votare din strainatate.
(42) Operatiunile de completare a birourilor electorale ale sectiilor de votare din strainatate trebuie sa se finalizeze pana cel mai tarziu cu 10 zile inaintea primei zile a votarii din strainatate.
(43) In urma investirii intr-un birou electoral al sectiei de votare din strainatate, presedintele, loctiitorul si ceilalti membri sunt obligati sa indeplineasca atributiile ce le revin conform legii, acestia raspunzand pentru buna gestiune a materialelor ce le sunt predate pentru desfasurarea procesului electoral.
(44) In situatia in care, pana cu 10 zile inaintea primei zile a votarii, birourile electorale ale sectiilor de votare din strainatate nu dispun de un numar suficient de membri care sa indeplineasca atributiile operatorilor de calculator, acestea pot fi completate de catre presedintele biroului electoral pentru sectiile de votare din strainatate cu personal asigurat de catre Ministerul Afacerilor Externe, precum si de alte autoritati publice la solicitarea Ministerului Afacerilor Externe. Costurile deplasarii si cazarii personalului trimis in strainatate pentru a face parte din birourile electorale ale sectiilor de votare sunt suportate de catre Ministerul Afacerilor Externe."
5. La articolul 40, dupa alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (21), cu urmatorul cuprins:
"(21) Partidele politice, aliantele politice, aliantele electorale si organizatiile cetatenilor apartinand minoritatilor nationale care participa la alegeri beneficiaza de timpi de antena, la serviciile private de radio si televiziune, contra cost."
6. La articolul 67, dupa alineatul (2) se introduc doua noi alineate, alineatele (21) si (22), cu urmatorul cuprins:
"(21) Prin exceptie de la prevederile alin. (2), presedintii birourilor electorale ale sectiilor de votare din strainatate care indeplinesc atributiile prevazute de lege pentru birourile electorale pentru votul prin corespondenta, loctiitorii acestora si membrii care indeplinesc atributiile ce revin operatorilor de calculator primesc pentru fiecare zi de activitate o indemnizatie de 380 lei, iar ceilalti membri primesc pentru fiecare zi de activitate o indemnizatie de 190 de lei.
(22) Fondurile necesare pentru acoperirea cheltuielilor de deplasare in vederea participarii la procesul electoral ale presedintilor birourilor electorale ale sectiilor de votare din strainatate, ale loctiitorilor acestora, precum si ale membrilor birourilor electorale pentru sectiile de votare din strainatate desemnati sau propusi de catre sefii misiunilor diplomatice si ai oficiilor consulare se asigura din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Afacerilor Externe, in limitele prevazute de Hotararea Guvernului nr. 518/1995 privind unele drepturi si obligatii ale personalului roman trimis in strainatate pentru indeplinirea unor misiuni cu caracter temporar, cu modificarile si completarile ulterioare."


Articolul II
Legea nr. 208/2015 privind alegerea Senatului si a Camerei Deputatilor, precum si pentru organizarea si functionarea Autoritatii Electorale Permanente, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 553 din 24 iulie 2015, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:
1. La articolul 23, alineatele (5) si (7) vor avea urmatorul cuprins:
"(5) Incepand cu a cincisprezecea zi din perioada electorala pana cel mai tarziu cu 20 de zile inaintea datei votarii, Ministerul Afacerilor Externe comunica Autoritatii Electorale Permanente, in mod esalonat, propunerile misiunilor diplomatice si oficiilor consulare privind sediile sectiilor de votare din strainatate prevazute la alin. (1)-(4), de indata ce acestea sunt finalizate.
. . . . . . . . . .
(7) In termen de cel mult 3 zile de la data fiecarei comunicari prevazute la alin. (5), Autoritatea Electorala Permanenta aproba, prin hotarare, propunerile misiunilor diplomatice si oficiilor consulare privind sediile sectiilor de votare din strainatate. In cel mult 3 zile de la data ultimei comunicari, Autoritatea Electorala Permanenta aduce la cunostinta publica lista finala a sediilor sectiilor de votare din strainatate."
2. La articolul 110, alineatul (9) va avea urmatorul cuprins:
"(9) In sensul prezentei legi, prin centru de votare din tara se intelege imobilul din tara unde functioneaza cel putin doua sectii de votare."


Articolul III
In situatia organizarii unui al doilea tur pentru alegerea Presedintelui Romaniei din anul 2019, biroul electoral pentru sectiile de votare din strainatate poate stabili ca in cazurile in care buletinele de vot nu pot fi transmise in termen util inaintea primei zile a votarii in strainatate, buletinele de vot ce vor fi folosite in sectiile de votare din strainatate respective sa fie tiparite prin grija misiunilor diplomatice si oficiilor consulare, conform procedurii stabilite prin decizie a Biroului Electoral Central.


Articolul IV
(1) Prin derogare de la prevederile art. 4 alin. (4) din Legea nr. 288/2015 privind votul prin corespondenta, precum si modificarea si completarea Legii nr. 208/2015 privind alegerea Senatului si a Camerei Deputatilor, precum si pentru organizarea si functionarea Autoritatii Electorale Permanente, cu modificarile si completarile ulterioare, in continuarea operatiunilor de inregistrare a alegatorilor prin corespondenta in contextul alegerilor pentru Presedintele Romaniei din anul 2019, incepand cu data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta si pana la data de 15 septembrie 2019, alegatorii se pot inregistra ca alegatori prin corespondenta, in conditiile art. 4 alin. (1) din Legea nr. 288/2015, cu modificarile si completarile ulterioare.
(2) Incepand cu data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta si pana la data de 15 septembrie 2019, in continuarea operatiunilor de inregistrare a alegatorilor din strainatate in contextul alegerilor pentru Presedintele Romaniei din anul 2019, alegatorii se pot inregistra ca alegatori din strainatate in conditiile art. 8 alin. (1) din Legea nr. 370/2004 pentru alegerea Presedintelui Romaniei, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.


Articolul V
Prin derogare de la art. 110 alin. (8) din Legea nr. 208/2015 privind alegerea Senatului si a Camerei Deputatilor, precum si pentru organizarea si functionarea Autoritatii Electorale Permanente, cu modificarile si completarile ulterioare, la alegerile pentru Presedintele Romaniei din anul 2019, Autoritatea Electorala Permanenta desemneaza in fiecare comuna, oras, municipiu si sector al municipiului Bucuresti, pe langa operatorii de calculator repartizati pe sectii de votare, un numar de operatori de calculator egal cu 20% din numarul sectiilor de votare din comuna, orasul, municipiul sau sectorul municipiului Bucuresti respectiv.


Articolul VI
(1) La alegerile pentru Presedintele Romaniei din anul 2019, Autoritatea Electorala Permanenta, cu sprijinul Serviciului de Telecomunicatii Speciale, asigura functionarea in sediul Biroului Electoral Central a unei infrastructuri informatice care are urmatoarele atributii:
a) functionarea aplicatiei de centralizare a datelor din procesele-verbale privind consemnarea rezultatelor votarii;
b) stocarea in timp real a duplicatelor bazelor de date generate de Sistemul informatic de monitorizare a prezentei la vot si de prevenire a votului ilegal, precum si a logurilor masinilor pe care ruleaza acesta, pentru facilitarea analizei si transparentei acestora.
(2) Infrastructura informatica prevazuta de alin. (1) cuprinde servere, sisteme de stocare a datelor, echipamente de comunicatii si de securitate, precum si licente si aplicatii informatice, asigurate, instalate si configurate de Serviciul de Telecomunicatii Speciale, conform cerintelor operationale ale Autoritatii Electorale Permanente.
(3) Aplicatia de centralizare a proceselor-verbale si Sistemul informatic de monitorizare a prezentei la vot si de prevenire a votului ilegal pot fi accesate pentru vizualizarea in timp real a datelor, din sediul Biroului Electoral Central, de catre reprezentantii Biroului Electoral Central si cei ai Autoritatii Electorale Permanente, pe baza drepturilor de acces stabilite prin decizie a Biroului Electoral Central.
(4) Autoritatea Electorala Permanenta impreuna cu Serviciul de Telecomunicatii Speciale asigura asistenta si suportul tehnic pentru functionarea echipamentelor si aplicatiilor informatice prevazute de alin. (2).
(5) Autoritatea Electorala Permanenta, cu sprijinul Serviciului de Telecomunicatii Speciale, asigura aplicatiile si/sau serviciile informatice utilizate de Biroul Electoral Central pentru centralizarea rezultatelor votarii, precum si echipamentele informatice necesare centralizarii rezultatelor votarii de catre Biroul Electoral Central. Acestea vor functiona in cadrul infrastructurii informatice prevazute de alin. (1), cu asigurarea redundantei in centrul de date al Serviciului de Telecomunicatii Speciale.
(6) Formatiunile politice care participa la alegeri, precum si candidatii independenti pot desemna experti in tehnologia informatiei cu drept de acces la infrastructura informatica prevazuta de alin. (1), in conditiile stabilite prin decizie a Biroului Electoral Central.


Articolul VII
Reprezentantii formatiunilor politice in birourile electorale ale sectiilor de votare pot primi, la cerere, copii ale listelor electorale suplimentare, in conditiile stabilite prin decizie a Biroului Electoral Central.





Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Legislaţie

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...

Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor
Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...

Legea 188/1999, actualizata 2024, privind Statutul functionarilor publici
Legea 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, actualizata 2024 - Republicare Actualizat ...

Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale
Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale Publicata in ...

Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului
Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului Publicat in Monitorul Oficial cu numar ...

Legea finantelor publice locale, actualizata 2024 - Legea 273/2006
Legea 273/2006 privind finantele publice locale Actualizata prin Legea 387/2023 pentru modificare ...

Legea 500/2002 privind finantele publice, actualizata 2024
Legea 500/2002 privind finantele publice Actualizata prin Legea 262/2023 privind aprobarea Ordona ...

OUG 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist
Ordonanta de urgenta nr. 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist Publicata in ...



Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor culturale in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de cresa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Alocatia de stat pentru copii in anul 2024. Conditii de acordare si valoare alocatie
Sursa: MCP Cabinet avocati

Formularul 230 model editabil 2024 PDF. Completeaza Declaratia 230!
Sursa: EuroAvocatura.ro



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Ştiri Juridice