din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1400 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Integral: Regulamentul privind organizarea si desfasurarea concursului de promovare a judecatorilor din 17.09.2019

INTEGRAL: Regulamentul privind organizarea si desfasurarea concursului de promovare a judecatorilor din 17.09.2019


Publicat in Monitorul Oficial nr. 768 din 23.09.2019 si aprobat prin Hotararea CSM nr. 1348/2019.

CAPITOLUL I
Dispozitii generale


Articolul 1
(1) Promovarea pe loc a judecatorilor in functii de executie, in vederea obtinerii gradului profesional imediat superior, precum si promovarea efectiva la tribunale, tribunale specializate si la curti de apel se fac numai prin concurs, organizat la nivel national, in limita numarului de locuri aprobat anual de Sectia pentru judecatori a Consiliului Superior al Magistraturii, denumita in continuare Sectia pentru judecatori, pentru promovarea pe loc, respectiv a posturilor vacante existente pentru promovarea efectiva.
(2) Promovarea personalului de specialitate juridica asimilat judecatorilor si procurorilor din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii, al Ministerului Public, al Ministerului Justitiei, precum si al institutiilor coordonate sau subordonate acestora se face prin concursul de promovare organizat pentru judecatori, in conditiile legii si ale prezentului regulament, daca s-a optat pentru sustinerea concursului de promovare in vederea obtinerii gradului profesional imediat superior alaturi de judecatori.


Articolul 2
Concursurile de promovare in functii de executie se organizeaza pe baza unor criterii obiective de apreciere a performantelor profesionale ale judecatorilor, precum si a conduitei acestora in cazul concursului de promovare efectiva, prevazute de prezentul regulament.


Articolul 3
Concursurile de promovare prevazute la art. 1 se organizeaza anual sau ori de cate ori este nevoie de Sectia pentru judecatori, prin Institutul National al Magistraturii.


CAPITOLUL II
Concursul de promovare pe loc, in gradul profesional imediat superior


SECTIUNEA 1
Dispozitii comune


Articolul 4
(1) In conditiile prevazute de lege, promovarea pe loc a judecatorilor in functii de executie se face in gradul imediat superior celui pe care il detine judecatorul, pana la nivelul curtii de apel.
(2) Locurile scoase la concurs pentru promovarea pe loc se stabilesc la nivel national, corespunzator gradelor instantelor ierarhic superioare pentru care se organizeaza concursul, de catre Sectia pentru judecatori. In cadrul fiecarui grad, locurile se stabilesc separat, pe materii de concurs.
(3) Alocarea locurilor pe materii de concurs se realizeaza de catre Sectia pentru judecatori, tinand cont de ponderea numarului de cauze la nivelul gradului de jurisdictie pentru care se scot locurile la concurs si de necesitatile instantelor.


Articolul 5
(1) Promovarea in functii de executie a personalului de specialitate juridica asimilat judecatorilor si procurorilor se poate face doar in gradul imediat superior celui detinut, in cadrul institutiei unde isi desfasoara activitatea, pana la gradul profesional corespunzator judecatorului de curte de apel.
(2) Locurile scoase la concurs pentru promovarea in functii de executie se stabilesc de catre ordonatorul principal de credite, cu consultarea institutiilor coordonate sau subordonate in cazul personalului de specialitate juridica asimilat judecatorilor si procurorilor care isi desfasoara activitatea in cadrul acestora.
(3) Anterior anuntarii concursului, presedintele Consiliului Superior al Magistraturii va transmite Ministerului Public, Ministerului Justitiei, precum si Inspectiei Judiciare si Institutului National al Magistraturii intentia de a organiza concursul de promovare pe loc, in vederea stabilirii locurilor scoase la concurs pentru promovarea in functii de executie a personalului de specialitate juridica asimilat judecatorilor si procurorilor din cadrul acestora si, dupa caz, al institutiilor coordonate sau subordonate.


SECTIUNEA a 2-a
Conditii pentru inscrierea la concurs


Articolul 6
(1) Pot participa la concursul de promovare pe loc, in gradul profesional imediat superior, judecatorii care indeplinesc pana in ultima zi inclusiv a perioadei de inscriere la concurs conditiile de vechime prevazute la art. 44 alin. (1) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, care la ultima evaluare au avut calificativul "foarte bine" si nu au fost sanctionati disciplinar in ultimii 3 ani.
(2) La calcularea conditiei minime de vechime pentru a participa la concursul de promovare se ia in considerare vechimea in functia de judecator sau procuror. Perioada in care judecatorul a avut calitatea de auditor de justitie nu se ia in considerare la calcularea conditiei minime de vechime pentru a participa la concursul de promovare.
(3) In cazul personalului de specialitate juridica asimilat judecatorilor si procurorilor, la calcularea conditiei minime de vechime pentru a participa la concursul de promovare se ia in considerare atat perioada in care candidatii au indeplinit aceasta activitate, cat si perioada in care au indeplinit functia de judecator sau procuror.


Articolul 7
(1) Data, locul organizarii concursului de promovare pe loc, locurile scoase la concurs, stabilite conform art. 4 alin. (2) si (3) si, dupa caz, art. 5 alin. (2), modul de desfasurare a concursului, calendarul de desfasurare, precum si materiile la care se sustine concursul de promovare pe loc, tematica si bibliografia pentru acest concurs se stabilesc prin hotarare a Sectiei pentru judecatori, la propunerea Institutului National al Magistraturii si a Directiei resurse umane si organizare din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii. Sectia pentru judecatori poate stabili ca proba scrisa din cadrul concursului de promovare pe loc sa fie sustinuta in centre regionale.
(2) Informatiile prevazute la alin. (1) se publica pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii si Institutului National al Magistraturii, cu cel putin 60 de zile inainte de data stabilita pentru concurs. In acelasi termen, aceste date se comunica, impreuna cu cererea tipizata de inscriere, elaborata de comisia de organizare, tuturor curtilor de apel, care le vor transmite de indata instantelor din circumscriptia lor, precum si, daca este cazul, Ministerului Public si Ministerului Justitiei, care le vor transmite institutiilor coordonate sau subordonate acestora, Inspectiei Judiciare si Institutului National al Magistraturii, pentru a fi afisate pe paginile de internet ale acestora si aduse la cunostinta tuturor judecatorilor si, dupa caz, personalului de specialitate juridica asimilat judecatorilor si procurorilor.
(3) In termenul prevazut de calendarul concursului, cei interesati pot depune cereri de inscriere la concurs la Consiliul Superior al Magistraturii, in care se mentioneaza, dupa caz, gradul profesional in care se doreste promovarea pe loc si materia de concurs pentru care se opteaza.
(4) Fiecare candidat poate formula o singura optiune cu privire la materiile de concurs prevazute de prezentul regulament.
(5) Candidatul poate reveni asupra optiunii formulate pana la data expirarii termenului de inscriere.


SECTIUNEA a 3-a
Organizarea si desfasurarea concursului de promovare pe loc
AA§ 1. Comisiile de concurs


Articolul 8
(1) Comisia de organizare a concursului de promovare pe loc este condusa de un presedinte, care este secretarul general al Consiliului Superior al Magistraturii. In cazul imposibilitatii indeplinirii functiei de catre acesta, comisia este condusa, in ordine, de directorul Directiei resurse umane si organizare sau de directorul Institutului National al Magistraturii.
(2) Membrii comisiei de organizare se desemneaza de catre presedintele acesteia dintre personalul de specialitate juridica asimilat judecatorilor si procurorilor din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii si al Institutului National al Magistraturii, functionarii publici si personalul contractual din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii si al Institutului National al Magistraturii.
(3) Nu pot face parte din comisia de organizare persoanele care au sotul sau sotia, concubini, rude ori afini pana la gradul al patrulea inclusiv in randul candidatilor. Daca incompatibilitatea se iveste ulterior desemnarii membrilor comisiei, persoana in cauza are obligatia sa se retraga si sa comunice de indata aceasta situatie presedintelui comisiei in vederea inlocuirii sale.


Articolul 9
(1) Comisia de organizare a concursului are, in principal, urmatoarele atributii:
1. centralizeaza cererile de inscriere la concurs, intocmeste listele de inscriere, verifica indeplinirea de catre candidati a conditiilor legale de participare la concurs, intocmeste si inainteaza spre publicare lista candidatilor care indeplinesc conditiile legale de participare la concurs si publica lista finala a candidatilor;
2. controleaza si indruma actiunile privind organizarea si desfasurarea concursului, constand, in principal, in: identificarea si, dupa caz, inchirierea spatiilor adecvate pentru sustinerea probelor de concurs, procurarea necesarului de rechizite, asigurarea asistentei medicale pe parcursul desfasurarii concursului si a pazei necesare pentru pastrarea ordinii publice la centrele de concurs si de evaluare, asigurarea cheltuielilor prevazute de lege pentru membrii comisiilor;
3. asigura paza subiectelor si a lucrarilor scrise la sediul Consiliului Superior al Magistraturii si al Institutului National al Magistraturii, la centrele de concurs si in timpul transportului acestora;
4. asigura confectionarea stampilelor-tip pentru concurs, numerotate;
5. instruieste responsabilii de sala;
6. repartizeaza candidatii pe sali pentru proba scrisa, in ordine alfabetica, si dispune afisarea listelor pe usile salilor in care se desfasoara concursul, precum si publicarea acestora pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii si Institutului National al Magistraturii;
7. preia, de la comisiile de elaborare a subiectelor, subiectele pentru proba scrisa si baremele de evaluare si notare, in plicuri sigilate;
8. pastreaza in conditii de deplina siguranta subiectele si baremele de evaluare si notare;
9. distribuie candidatilor materialele pentru sustinerea probei scrise;
10. afiseaza baremele de evaluare si notare la centrele de concurs, la incheierea probei scrise, si asigura publicarea acestora, precum si a subiectelor de concurs pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii si Institutului National al Magistraturii;
11. organizeaza transportul lucrarilor scrise de la centrele de concurs la centrul de evaluare si raspunde de securitatea acestora;
12. ia masuri pentru ca in spatiile in care isi desfasoara activitatea comisiile de concurs sau de solutionare a contestatiilor ori in care se desfasoara probele scrise de concurs sa nu patrunda persoane straine, neautorizate de comisie sau neprevazute de prezentul regulament;
13. asigura respectarea procedurii de evaluare si notare;
14. asigura publicarea simultana pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii si Institutului National al Magistraturii a listelor cu rezultatele concursului;
15. analizeaza desfasurarea si rezultatele concursului si prezinta concluziile Sectiei pentru judecatori;
16. informeaza de indata Sectia pentru judecatori cu privire la orice situatie deosebita a carei rezolvare nu este prevazuta in prezentul regulament, precum si cu privire la orice situatie care impune anularea unor subiecte, cum ar fi pierderea, deteriorarea ori desecretizarea unui subiect;
17. propune Sectiei pentru judecatori eventualele modificari in modul de organizare si desfasurare a concursului;
18. indeplineste orice alte atributii necesare bunei desfasurari a concursului.
(2) Membrii comisiei de organizare a concursului isi desfasoara activitatea in timpul programului normal de lucru de la Consiliul Superior al Magistraturii sau, dupa caz, Institutul National al Magistraturii. In mod exceptional, in situatii temeinic justificate, membrii comisiei de organizare a concursului isi pot desfasura activitatea si in afara programului normal de lucru, cu aprobarea presedintelui comisiei de organizare a concursului.


Articolul 10
(1) Presedintele comisiei de organizare a concursului ia toate masurile necesare aducerii la indeplinire a atributiilor prevazute la art. 9.
(2) In acest scop, presedintele comisiei de organizare a concursului stabileste atributiile pentru membrii comisiei, instructiunile pentru responsabilii de sala si supraveghetori, precum si sarcinile ce revin curtilor de apel, tribunalelor si judecatoriilor, in vederea bunei desfasurari a concursului.
(3) Presedintii instantelor raspund de aducerea la indeplinire a dispozitiilor prevazute mai sus, sub coordonarea presedintelui comisiei de organizare a concursului.
(4) Presedintele comisiei de organizare a concursului solutioneaza situatiile de incompatibilitate a membrilor comisiei pe care o conduce. Situatiile de incompatibilitate a presedintelui comisiei de organizare sunt solutionate de Sectia pentru judecatori.


Articolul 11
(1) Comisia de elaborare a subiectelor si comisia de solutionare a contestatiilor sunt numite prin hotarare a Sectiei pentru judecatori a Consiliului Superior al Magistraturii, fiind alcatuite din judecatori de la Inalta Curte de Casatie si Justitie si curtile de apel, desemnati pe baza consimtamantului scris, exprimat anterior. Prin aceeasi hotarare, in cadrul acestor comisii sunt constituite subcomisii pentru fiecare materie de concurs pentru care s-au formulat optiuni.
(2) Institutul National al Magistraturii solicita, prin intermediul presedintelui Inaltei Curti de Casatie si Justitie si al presedintilor curtilor de apel, consimtamantul judecatorilor in scopul desemnarii in comisiile de concurs si, dupa centralizare, transmite rezultatele la Sectia pentru judecatori. Consimtamantul pentru desemnarea intr-o comisie de concurs se considera dat atat pentru calitatea de membru titular, cat si pentru calitatea de membru supleant in comisie.
(3) In comisia de elaborare a subiectelor si in comisia de solutionare a contestatiilor pot fi desemnate, la propunerea Institutului National al Magistraturii, si cadre didactice universitare care au cel putin gradul de conferentiar.
(4) Institutul National al Magistraturii poate propune, cu rol consultativ, Sectiei pentru judecatori componenta comisiilor de concurs pe baza optiunilor formulate de judecatori.
(5) Dispozitiile art. 8 alin. (3) si ale art. 10 alin. (4) se aplica in mod corespunzator.
(6) In componenta comisiilor sunt numiti si membri supleanti care ii vor inlocui, de drept, in ordinea stabilita de Sectia pentru judecatori prin hotararea de numire a comisiilor de concurs, pe acei membri ai comisiei care, din motive intemeiate, nu isi pot exercita atributiile. Inlocuirea se efectueaza de presedintele comisiei de elaborare a subiectelor sau al comisiei de solutionare a contestatiilor.
(7) Numarul membrilor comisiilor se stabileste de Sectia pentru judecatori pentru fiecare concurs, in functie de numarul candidatilor si de materiile pentru care acestia au optat. Pentru fiecare materie de concurs, subcomisia de elaborare a subiectelor si subcomisia de solutionare a contestatiilor au acelasi numar de membri, dar nu mai putin de 3 membri. Subiectele de drept procesual civil sunt elaborate de o subcomisie desemnata de Sectia pentru judecatori dintre membrii comisiei de elaborare a subiectelor, iar contestatiile la dreptul procesual civil sunt solutionate de o subcomisie desemnata de Sectia pentru judecatori dintre membrii comisiei de solutionare a contestatiilor. Subiectele de drept procesual penal sunt elaborate de membrii subcomisiei care elaboreaza subiectele la materia drept penal, iar contestatiile la dreptul procesual penal sunt solutionate de membrii subcomisiei care solutioneaza contestatiile la materia drept penal.


Articolul 12
(1) Comisiile de elaborare a subiectelor si de solutionare a contestatiilor sunt conduse de cate un presedinte, desemnat dintre membrii acestora, prin hotararea prevazuta la art. 11 alin. (1). Presedintele comisiei de elaborare a subiectelor exercita si urmatoarele atributii: vegheaza la respectarea regulilor prevazute la art. 13 pct. 1, stabileste timpul de concurs si coordoneaza activitatea comisiei. Presedintele comisiei de solutionare a contestatiilor, alaturi de atributiile care ii revin in calitate de membru al comisiei, coordoneaza activitatea acesteia.
(2) O persoana poate face parte dintr-o singura comisie pentru acelasi concurs.
(3) Contractele de participare a membrilor comisiilor de elaborare a subiectelor si de solutionare a contestatiilor, prin care se stabilesc modalitatile de plata si atributiile ce le revin, se incheie intre acestia si un reprezentant al Consiliului Superior al Magistraturii, potrivit dispozitiilor prezentului regulament.
(4) Declaratiile si contractele de participare in comisii se centralizeaza de comisia de organizare a concursului si se pastreaza alaturi de celelalte documente de concurs.
(5) Membrii comisiei de elaborare a subiectelor si ai comisiei de solutionare a contestatiilor isi desfasoara activitatea in afara programului normal de lucru de la instante.


Articolul 13
Subcomisiile de elaborare a subiectelor au, in principal, urmatoarele atributii:
1. elaborarea subiectelor pentru proba scrisa, cu respectarea urmatoarelor reguli:
a) sa fie in concordanta cu tematica si bibliografia aprobate si publicate de Sectia pentru judecatori si de Institutul National al Magistraturii;
b) sa asigure o cuprindere echilibrata a materiei studiate, sa aiba grad de complexitate corespunzator continutului tematicii si bibliografiei, pentru a fi tratate in timpul stabilit;
c) sa fie, de regula, diferentiate in functie de gradul instantei;
d) sa se evite repetarea subiectelor de la concursurile anterioare;
e) sa nu contina probleme controversate in doctrina sau practica;
f) sa asigure o repartizare echilibrata a raspunsurilor corecte si a numarului de raspunsuri corecte intre variantele de raspuns;
g) timpul necesar rezolvarii subiectelor sa nu depaseasca timpul alocat desfasurarii probei de concurs;
2. predarea catre comisia de organizare a concursului, inainte de desfasurarea probei scrise, a subiectelor si baremelor de evaluare si notare, in plicuri sigilate.


Articolul 14
(1) Subcomisiile de solutionare a contestatiilor, constituite pentru fiecare materie de concurs pentru care s-au formulat optiuni, examineaza, sub coordonarea presedintelui comisiei de solutionare a contestatiilor si cu consultarea subcomisiilor de elaborare a subiectelor, in limita motivelor invocate de candidati, contestatiile la bareme.
(2) In cazul in care subcomisia de solutionare a contestatiilor respinge toate contestatiile, baremele initiale de evaluare si notare devin definitive.
(3) In cazul in care membrii subcomisiei de solutionare a contestatiilor apreciaza ca raspunsul corect este altul decat cel indicat in barem sau ca raspunsul corect indicat in barem nu este singurul raspuns corect ori ca se impune anularea uneia sau mai multor intrebari din testul-grila, iar membrii subcomisiei de elaborare a subiectelor sunt de acord cu aceasta solutie, subcomisia de solutionare a contestatiilor adopta baremele definitive.
(4) In situatiile prevazute la alin. (3), daca membrii subcomisiei de solutionare a contestatiilor si cei ai subcomisiei de elaborare a subiectelor nu ajung la un acord, baremele de evaluare si notare definitive se stabilesc de catre aceste subcomisii reunite, cu votul majoritatii membrilor. In scopul realizarii majoritatii, presedintele comisiei de solutionare a contestatiilor asigura medierea. Daca membrii comisiilor au mai mult de doua opinii, cei ale caror pareri se apropie mai mult sunt datori sa se uneasca intr-o singura opinie.
(5) In situatia in care, in urma solutionarii contestatiilor la barem, se apreciaza ca raspunsul corect la una dintre intrebari este in mod evident altul decat cel indicat in barem, fara a fi incidente dispozitiile alin. (6), se corecteaza baremul si se va acorda punctajul corespunzator intrebarii respective numai candidatilor care au indicat raspunsul corect stabilit prin baremul definitiv.
(6) In ipoteza in care, in urma solutionarii contestatiilor la barem, se apreciaza ca raspunsul indicat ca fiind corect in baremul initial nu este singurul raspuns corect, baremul definitiv va cuprinde atat punctajul corespunzator variantei de raspuns stabilite de comisia de elaborare a subiectelor in baremul initial, cat si punctajul corespunzator variantei de raspuns stabilite de comisia de contestatii.
(7) In situatia in care, in urma solutionarii contestatiilor la barem, se anuleaza una sau mai multe intrebari din testul-grila, punctajul corespunzator intrebarilor anulate se acorda tuturor candidatilor.
(8) In situatiile prevazute la alin. (4), in ipoteza in care nu se poate realiza majoritatea, baremul definitiv va cuprinde atat varianta de raspuns stabilita de comisia de elaborare a subiectelor in baremul initial, cat si varianta de raspuns stabilita de comisia de contestatii, punctajul corespunzator intrebarii respective acordandu-se pentru ambele variante.
(9) Contestatiile la barem se solutioneaza si se motiveaza in termenul prevazut de calendarul concursului. Baremele definitive stabilite in urma solutionarii contestatiilor se publica de indata pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii si Institutului National al Magistraturii.
(10) Sectia pentru judecatori poate sa dispuna sanctionarea, cu reducerea drepturilor banesti cuvenite pentru activitatea prestata, a membrilor comisiilor care sunt raspunzatori pentru anularea unor subiecte sau modificarea unor bareme, in masura in care se retine reaua-credinta sau grava neglijenta a acestora. Acestor persoane le poate fi interzisa si participarea in comisii similare pe o perioada de pana la 3 ani.
(11) Sanctiunile prevazute la alin. (10) se aplica in functie de circumstantele concrete si proportional cu consecintele produse.
(12) Subcomisiile de solutionare a contestatiilor reevalueaza lucrarile scrise ale caror note initiale au fost contestate si acorda note conform baremelor de evaluare si notare definitive.
AA§ 2. Desfasurarea concursului de promovare pe loc


Articolul 15
(1) Centralizarea cererilor de inscriere la concurs si verificarea indeplinirii conditiilor legale de participare la concurs se realizeaza de comisia de organizare a concursului.
(2) In termenul prevazut de calendarul concursului, comisia de organizare a concursului intocmeste lista candidatilor care indeplinesc conditiile legale de participare la concurs. Lista candidatilor se publica simultan pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii si Institutului National al Magistraturii.
(3) Candidatii respinsi in urma verificarii pot formula contestatii in termen de 48 de ore de la publicarea listelor prevazute la alin. (2). Contestatiile se transmit prin fax sau e-mail ori se depun la Consiliul Superior al Magistraturii, conform indicatiilor din anuntul privind posibilitatea depunerii contestatiilor.
(4) Contestatiile vor fi solutionate de Sectia pentru judecatori.
(5) Comisia de organizare a concursului intocmeste, de indata dupa pronuntarea hotararii Sectiei pentru judecatori, lista finala a candidatilor care indeplinesc conditiile de participare la concurs, care se publica simultan pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii si Institutului National al Magistraturii.


Articolul 16
(1) Concursul de promovare pe loc consta in sustinerea unei probe scrise tip grila cu caracter teoretic si practic.
(2) Proba scrisa cu caracter teoretic si practic se sustine la:
a) una dintre urmatoarele materii, in functie de optiunea candidatului:
- drept civil;
- drept penal;
- drept comercial;
- drept administrativ si drept financiar si fiscal;
- dreptul muncii si asigurarilor sociale;
b) drept procesual civil pentru materiile de specialitate: drept civil, drept comercial, drept administrativ si drept financiar si fiscal, dreptul muncii si asigurarilor sociale sau drept procesual penal pentru materia de specialitate drept penal.
(3) Intrebarile teoretice si practice la materiile prevazute la alin. (2) lit. a) si b) cuprind si aspecte din jurisprudenta Inaltei Curti de Casatie si Justitie, a Curtii Constitutionale, a Curtii Europene a Drepturilor Omului si a Curtii de Justitie a Uniunii Europene.


Articolul 17
(1) Proba scrisa tip grila cu caracter teoretic si practic cuprinde 50 de intrebari din materiile de concurs prevazute la art. 16 alin. (2), astfel:
a) 20 de intrebari pentru verificarea cunostintelor teoretice si 5 intrebari pentru verificarea cunostintelor practice din urmatoarele materii, in functie de optiunea candidatului: drept civil, drept penal, drept comercial, drept administrativ si drept financiar si fiscal, dreptul muncii si asigurarilor sociale;
b) 20 de intrebari pentru verificarea cunostintelor teoretice si 5 intrebari pentru verificarea cunostintelor practice din dreptul procesual civil sau, dupa caz, din dreptul procesual penal.
(2) Timpul necesar pentru formularea raspunsurilor la proba scrisa tip grila este cel stabilit de comisia de elaborare a subiectelor pentru aceasta proba si nu poate depasi 4 ore, socotite din momentul in care s-a incheiat distribuirea testelor catre toti candidatii.
(3) La intrebarile pentru verificarea cunostintelor teoretice fiecare raspuns corect primeste 0,15 puncte in sistemul de notare de la 0 la 10.
(4) La intrebarile pentru verificarea cunostintelor practice fiecare raspuns corect primeste 0,40 puncte in sistemul de notare de la 0 la 10.
(5) Evaluarea raspunsurilor la intrebarile testului-grila se realizeaza prin procesare electronica.


Articolul 18
(1) Cu cel putin 24 de ore inainte de sustinerea probei scrise, comisia de organizare a concursului repartizeaza candidatii pe sali, in ordine alfabetica, si dispune publicarea listelor candidatilor pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii si Institutului National al Magistraturii, precum si afisarea acestora pe usile salilor in care se desfasoara concursul.
(2) Accesul candidatilor in sali este permis pe baza unui act de identitate, cel mai tarziu cu 30 de minute inainte de inceperea probei. In mod exceptional, pot fi admisi candidati in sala si cu mai putin de 30 de minute inainte de inceperea probei, dar nu si dupa deschiderea plicului cu subiecte.
(3) Inainte de aducerea subiectelor in sali, supraveghetorii aduc la cunostinta candidatilor modul de desfasurare a probelor si modul de completare a datelor personale pe teza de concurs tipizata.


Articolul 19
(1) Se interzice candidatilor sa detina asupra lor pe timpul desfasurarii probei scrise orice fel de lucrari care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, precum si orice mijloc electronic de comunicare. Candidatii pot folosi in timpul concursului acele materiale a caror posibilitate de utilizare este mentionata explicit in tematica si bibliografia de concurs. Supraveghetorii verifica respectarea acestei prevederi inainte de aducerea subiectelor in sali. Nerespectarea acestor dispozitii duce la eliminarea din sala a candidatului, indiferent daca materialele interzise au fost folosite sau nu.
(2) Candidatii se asaza in ordine alfabetica, conform listelor afisate. Candidatii primesc teze de concurs tipizate pe care isi scriu cu majuscule numele si prenumele si completeaza citet celelalte date de pe coltul paginii care urmeaza sa fie lipit, precum si coli obisnuite pentru ciorne, marcate cu stampila Consiliului Superior al Magistraturii.
(3) Coltul tezei de concurs tipizate se lipeste si se stampileaza in momentul predarii lucrarii, numai dupa ce persoanele care supravegheaza in sala au verificat identitatea candidatilor si completarea corecta a tuturor datelor prevazute si dupa ce responsabilii de sala semneaza in interiorul portiunii din pagina care urmeaza sa fie sigilata.
(4) Inscrierea numelui candidatului pe tezele tipizate in afara rubricii care se sigileaza si orice alte semne distinctive care ar permite identificarea lucrarii atrag anularea lucrarii scrise respective.
(5) Frauda dovedita atrage eliminarea candidatului din concurs. Se considera frauda si incalcarea dispozitiilor alin. (1) si (4). In aceste cazuri responsabilul de sala consemneaza intr-un proces-verbal faptele constatate si masurile luate, iar lucrarea scrisa se anuleaza cu mentiunea "frauda". Procesul- verbal se comunica comisiei de organizare a concursului si candidatului respectiv.


Articolul 20
(1) Niciun membru al comisiei nu poate parasi centrul de concurs si nu poate comunica in exterior continutul subiectelor de concurs pana la incheierea probei scrise.
(2) Responsabilii de sali primesc plicurile cu subiecte de la presedinte sau de la un membru al comisiei de organizare a concursului, verifica integritatea acestora, le deschid si distribuie subiectele multiplicate fiecarui candidat.
(3) Pe parcursul desfasurarii probei scrise membrii comisiei de organizare a concursului si supraveghetorii de sali nu pot da candidatilor indicatii referitoare la rezolvarea subiectelor si nu pot aduce modificari subiectelor sau baremelor. In cel mult 30 de minute de la inceperea probei scrise, comisia de elaborare a subiectelor transmite candidatilor precizari privind eventualele erori materiale constatate in redactarea subiectelor. Daca din acest motiv este afectat timpul alocat rezolvarii subiectelor, presedintele comisiei de organizare, la propunerea presedintelui comisiei de elaborare a subiectelor, poate dispune prelungirea timpului de concurs in mod corespunzator.
(4) Baremele de evaluare si notare se afiseaza la centrele de concurs la incheierea probei scrise. In termen de 48 de ore de la publicarea baremelor pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii si Institutului National al Magistraturii, candidatii pot face contestatii la bareme, care se transmit prin fax sau e-mail ori se depun la Institutul National al Magistraturii, conform indicatiilor din anuntul privind posibilitatea depunerii contestatiilor, si se solutioneaza potrivit art. 14 alin. (1) - (9).


Articolul 21
(1) Din momentul deschiderii plicului cu subiecte niciun candidat nu mai poate intra in sala si niciun candidat nu poate parasi sala decat daca preda lucrarea scrisa si semneaza de predarea acesteia. Candidatii care nu se afla in sala in momentul deschiderii plicului cu subiecte pierd dreptul de a mai sustine proba scrisa.
(2) In cazuri exceptionale, daca un candidat solicita parasirea temporara a salii, el este insotit de una dintre persoanele care supravegheaza, pana la inapoierea in sala de concurs.
(3) Pentru elaborarea lucrarii scrise candidatii folosesc numai cerneala sau pasta de culoare neagra. Nu se foloseste alta hartie decat cea distribuita candidatilor de catre supraveghetori. Rezolvarea subiectelor se face exclusiv pe teza de concurs tipizata, iar solutiile scrise pe ciorne sau pe foaia cu subiecte nu se iau in considerare.
(4) In cazul in care unii candidati doresc sa isi transcrie lucrarea, fara sa depaseasca timpul stabilit, acestia primesc alte teze tipizate. Acest lucru este consemnat de catre supraveghetori in procesul- verbal de predare-primire a lucrarilor scrise. Colile folosite initial se anuleaza pe loc de catre supraveghetori, mentionandu-se pe ele "Anulat", se semneaza de 2 supraveghetori si se pastreaza in conditiile stabilite pentru documentele de concurs.
(5) Fiecare candidat primeste atatea teze de concurs tipizate si atatea coli de ciorna cate ii sunt necesare.


Articolul 22
(1) Pe masura ce isi incheie lucrarile, candidatii le predau supraveghetorilor.
(2) La expirarea timpului acordat, candidatii predau lucrarile in faza in care se afla, sub semnatura, fiind interzisa depasirea timpului stabilit. Ultimii 3 candidati raman in sala pana la predarea ultimei lucrari.
(3) Toti candidatii semneaza in momentul predarii lucrarilor in procesele-verbale de predare-primire a acestora.
(4) Pentru fiecare sala se intocmeste un proces-verbal.
(5) Ciornele si lucrarile anulate se strang separat si se pastreaza de comisia de organizare a concursului alaturi de celelalte documente de concurs.
(6) Supraveghetorii predau lucrarile scrise, sub semnatura, presedintelui si unui membru al comisiei de organizare a concursului.


Articolul 23
Rezultatele se publica simultan pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii si Institutului National al Magistraturii.


Articolul 24
(1) Candidatii pot contesta notele obtinute la proba scrisa tip grila.
(2) Contestatiile se transmit prin fax sau e-mail ori se depun la Institutul National al Magistraturii, conform indicatiilor din anuntul privind posibilitatea depunerii contestatiilor, in termen de 48 de ore de la publicarea rezultatelor.
(3) In vederea solutionarii contestatiilor, lucrarile scrise se renumeroteaza si se sigileaza, fiind inscrise intr-un borderou separat.
(4) Lucrarile se predau presedintelui comisiei de solutionare a contestatiilor, insotite de un borderou de predare-primire in care se mentioneaza numarul de ordine al lucrarilor.


Articolul 25
Nota acordata de comisia de solutionare a contestatiilor este definitiva si nu poate fi mai mica decat nota contestata.


Articolul 26
(1) Dupa solutionarea contestatiilor, comisia de organizare a concursului intocmeste listele finale, pentru fiecare grad profesional si materie separat.
(2) Rezultatele finale ale concursului se publica simultan pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii si Institutului National al Magistraturii.


Articolul 27
(1) Nota obtinuta la concurs este suma punctajelor obtinute la intrebarile de la proba scrisa tip grila.
(2) Pentru a fi declarat admis la concurs candidatul trebuie sa obtina cel putin nota 7, calculata potrivit alin. (1).


Articolul 28
(1) Rezultatele finale se inainteaza Sectiei pentru judecatori, in vederea validarii.
(2) Sectia pentru judecatori poate invalida, in tot sau in parte, concursul de promovare in cazurile in care constata ca nu au fost respectate conditiile prevazute de lege ori de prezentul regulament cu privire la organizarea concursului sau ca exista dovada savarsirii unei fraude.
(3) In termen de cel mult 30 de zile de la comunicarea rezultatelor finale, Sectia pentru judecatori dispune, prin hotarare, promovarea judecatorilor declarati admisi.
(4) Promovarea se realizeaza in ordinea notelor obtinute, in limita numarului de locuri scoase la concurs aferente gradului profesional si materiei pentru care s-a optat.
(5) Dispozitiile alin. (3) si (4) se aplica in mod corespunzator si in cazul personalului de specialitate juridica asimilat judecatorilor si procurorilor din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii, al Ministerului Public, al Ministerului Justitiei, precum si al institutiilor coordonate sau subordonate acestora, promovarea urmand a se dispune de persoana cu atributii in acest sens.


Articolul 29
La note egale, Sectia pentru judecatori suplimenteaza numarul de locuri scoase la concurs, astfel incat sa poata fi declarati admisi toti candidatii care au obtinut note egale cu cea a ultimului candidat declarat admis, corespunzator gradului si materiei pentru care a candidat.


CAPITOLUL III
Concursul de promovare efectiva


SECTIUNEA 1
Dispozitii comune


Articolul 30
(1) Posturile scoase la concurs pentru promovarea efectiva se stabilesc de catre Sectia pentru judecatori, in mod distinct pe sectii, in urma consultarii instantelor, in functie de necesarul de resurse umane, in limita posturilor vacante existente la tribunale si curti de apel.
(2) Judecatorii care indeplinesc conditiile prevazute de lege pot candida pentru promovarea efectiva la oricare dintre instantele pentru care s-au stabilit posturi vacante scoase la concurs, indiferent de instanta la care functioneaza.


SECTIUNEA a 2-a
Conditii pentru inscrierea la concurs


Articolul 31
(1) Pot participa la concursul de promovare efectiva judecatorii care au avut calificativul "foarte bine" la ultima evaluare, nu au fost sanctionati disciplinar in ultimii 3 ani, au dobandit gradul profesional corespunzator instantei la care solicita promovarea si au functionat efectiv timp de cel putin 2 ani la instanta ierarhic inferioara, in cazul promovarii in functiile de judecator de curte de apel. Conditia de vechime trebuie sa fie indeplinita pana in ultima zi inclusiv a perioadei de inscriere la concurs.
(2) In cazul persoanelor numite in functia de judecator in conditiile art. 331 din Legea nr. 303/2004, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru verificarea indeplinirii conditiei de a fi functionat efectiv timp de cel putin 2 ani la instanta ierarhic inferioara se are in vedere functionarea efectiva la tribunal sau la tribunalul specializat dupa data numirii in functie in conditiile acestor dispozitii legale.
(3) Pentru a participa la concursul de promovare efectiva, judecatorii trebuie sa fi functionat efectiv la instante sau in calitate de judecator de supraveghere a privarii de libertate pe intreaga perioada de 3 ani anterioara datei expirarii termenului de inscriere la concurs. La calcularea termenului de 3 ani nu se iau in considerare perioadele de suspendare din functia de judecator si nici concediile pentru cresterea copilului.


Articolul 32
(1) Data, locul organizarii concursului, posturile scoase la concurs, stabilite conform art. 30 alin. (1), modul de desfasurare a concursului, calendarul de desfasurare se stabilesc prin hotarare a Sectiei pentru judecatori, la propunerea Institutului National al Magistraturii si a Directiei resurse umane si organizare din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii.
(2) Informatiile prevazute la alin. (1) se comunica, impreuna cu cererea tipizata de inscriere, elaborata de comisia de organizare, tuturor judecatorilor, prin curtile de apel, si se publica pe pagina de internet a Consiliului Superior al Magistraturii si a Institutului National al Magistraturii, cu cel putin 30 de zile inainte de data de la care se pot depune cererile de inscriere la concurs.
(3) In termenul prevazut de calendarul concursului, cei interesati pot depune cereri de inscriere la concurs la Consiliul Superior al Magistraturii, in care se mentioneaza instanta la care se solicita promovarea efectiva.
(4) In cazul promovarii la curtea de apel, fiecare candidat poate formula o singura optiune cu privire la instanta la care solicita promovarea efectiva. In cazul promovarii la tribunal, fiecare candidat poate formula optiuni pentru unul sau mai multe tribunale din circumscriptia curtii de apel in care functioneaza, indicandu-le in ordinea preferintei. Daca solicita promovarea la un tribunal din circumscriptia altei curti de apel decat cea in care functioneaza, judecatorul poate formula optiune doar pentru acel tribunal.
(5) Dispozitiile art. 7 alin. (5) se aplica in mod corespunzator.


SECTIUNEA a 3-a
Organizarea si desfasurarea concursului de promovare efectiva
AA§ 1. Comisiile de concurs


Articolul 33
(1) Comisia de organizare a concursului de promovare efectiva este condusa de un presedinte, care este directorul Institutului National al Magistraturii. In cazul imposibilitatii indeplinirii functiei de catre acesta, comisia este condusa de directorul adjunct al Institutului National al Magistraturii, care are calitatea de judecator.
(2) Dispozitiile art. 8 alin. (2) si (3) se aplica in mod corespunzator.


Articolul 34
(1) Comisia de organizare a concursului are, in principal, urmatoarele atributii:
1. centralizeaza cererile de inscriere la concurs, intocmeste listele de inscriere, verifica indeplinirea de catre candidati a conditiilor legale de participare la concurs, intocmeste si publica lista candidatilor care indeplinesc conditiile legale de participare la concurs si publica lista finala a candidatilor;
2. controleaza si indruma actiunile privind organizarea si desfasurarea concursului;
3. publica punctajele obtinute de candidati ca urmare a evaluarii;
4. publica rezultatul contestatiilor;
5. intocmeste listele finale si asigura publicarea lor simultana pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii si Institutului National al Magistraturii;
6. analizeaza desfasurarea si rezultatele concursului si prezinta concluziile Sectiei pentru judecatori;
7. informeaza de indata Sectia pentru judecatori cu privire la orice situatie deosebita a carei rezolvare nu este prevazuta in prezentul regulament;
8. propune Sectiei pentru judecatori eventualele modificari in modul de organizare si desfasurare a concursului;
9. indeplineste orice alte atributii necesare bunei desfasurari a concursului.
(2) Membrii comisiei de organizare a concursului isi desfasoara activitatea in timpul programului normal de lucru de la Institutul National al Magistraturii sau, dupa caz, Consiliul Superior al Magistraturii. In mod exceptional, in situatii temeinic justificate, membrii comisiei de organizare a concursului isi pot desfasura activitatea si in afara programului normal de lucru, cu aprobarea presedintelui comisiei de organizare a concursului.


Articolul 35
(1) Presedintele comisiei de organizare a concursului ia toate masurile necesare aducerii la indeplinire a atributiilor prevazute la art. 34.
(2) Dispozitiile art. 10 alin. (2) - (4) se aplica in mod corespunzator.


Articolul 36
(1) Pentru evaluarea activitatii si conduitei candidatilor din ultimii 3 ani, la nivelul fiecarei curti de apel in cadrul careia s-au stabilit posturi vacante scoase la concurs, luand in considerare si instantele din circumscriptia acesteia, se constituie o comisie de evaluare numita prin hotarare a Sectiei pentru judecatori.
(2) Comisia de evaluare este alcatuita din presedintele curtii de apel, care este si presedintele comisiei, si 4 membri din randul judecatorilor de la curtea de apel, cu specializarea corespunzatoare sectiilor in cadrul carora sunt posturile vacante scoase la concurs, propusi de colegiul de conducere al curtii de apel.
(3) Daca apreciaza necesar, la propunerea colegiului de conducere al curtii de apel, Sectia pentru judecatori poate constitui atat o comisie de evaluare a candidatilor pentru promovarea la curtea de apel, cat si o comisie de evaluare a candidatilor pentru promovarea la tribunalele din circumscriptia curtii de apel. In acest caz, comisia de evaluare a candidatilor pentru promovarea la curtea de apel este alcatuita potrivit dispozitiilor alin. (2), iar comisia de evaluare a candidatilor pentru promovarea la tribunale este alcatuita din presedintele curtii de apel, care este si presedintele comisiei, si 4 membri din randul judecatorilor de la curtea de apel sau de la tribunalele din circumscriptia acesteia, cu specializarea corespunzatoare sectiilor in cadrul carora sunt posturile vacante scoase la concurs, propusi de colegiul de conducere al curtii de apel. Membrii comisiei de evaluare care au calitatea de judecatori la tribunale sunt propusi de colegiul de conducere al curtii de apel, la recomandarea colegiilor de conducere ale tribunalelor in cadrul carora functioneaza.
(4) In situatiile prevazute la alin. (2) si (3), in cazul imposibilitatii indeplinirii functiei de catre presedintele curtii de apel, comisia de evaluare este condusa de vicepresedintele curtii de apel sau, dupa caz, de unul dintre vicepresedinti, desemnat de Sectia pentru judecatori.
(5) Institutul National al Magistraturii solicita colegiilor de conducere ale curtilor de apel sa transmita propunerile pentru desemnarea membrilor comisiilor, pe care le inainteaza Sectiei pentru judecatori.
(6) In cazul prevazut la alin. (1), comisia de evaluare constituita la nivelul curtii de apel realizeaza atat evaluarea activitatii si conduitei candidatilor pentru promovarea la curtea de apel, cat si evaluarea activitatii si conduitei candidatilor pentru promovarea la tribunalele din circumscriptia acesteia.
(7) Presedintele comisiei de evaluare, alaturi de atributiile care ii revin in calitate de membru al comisiei, coordoneaza activitatea acesteia.
(8) Dispozitiile art. 8 alin. (3), art. 10 alin. (4), art. 11 alin. (6) si ale art. 12 alin. (2) - (4) se aplica in mod corespunzator. In situatia prevazuta la alin. (3), dispozitiile art. 12 alin. (2) nu sunt aplicabile presedintelui comisiilor de evaluare.
(9) In situatia prevazuta la alin. (3), in cazul in care un membru al comisiei de evaluare a fost evaluat anterior, la un concurs de promovare efectiva, de o comisie de evaluare din care a facut parte unul dintre candidati, acesta are obligatia sa se retraga din comisia de evaluare si sa comunice aceasta situatie presedintelui comisiei in vederea inlocuirii sale.
AA§ 2. Desfasurarea concursului de promovare efectiva


Articolul 37
Centralizarea cererilor de inscriere la concurs si verificarea indeplinirii conditiilor legale de participare se realizeaza de comisia de organizare a concursului. Dispozitiile art. 15 alin. (2) - (5) se aplica in mod corespunzator.


Articolul 38
Concursul de promovare efectiva consta in sustinerea unei probe avand ca obiect evaluarea activitatii si conduitei candidatilor din ultimii 3 ani de activitate.


Articolul 39
(1) In cadrul probei prevazute la art. 38, pentru evaluarea activitatii sunt avute in vedere hotararile judecatoresti redactate de candidati in ultimii 3 ani de activitate.
(2) Hotararile judecatoresti prevazute la alin. (1) trebuie sa fie relevante pentru activitatea profesionala a candidatului, sa aiba obiecte diferite si sa fie intocmite in faze procesuale diferite, in masura in care este posibil.
(3) Printre actele prevazute la alin. (1) se pot regasi si hotarari judecatoresti desfiintate sau casate, urmand a fi atasate si deciziile pronuntate in caile de atac.
(4) Pentru realizarea evaluarii activitatii, de indata dupa publicarea listei finale a candidatilor care indeplinesc conditiile de participare la concurs, comisia de evaluare solicita instantelor in cadrul carora isi desfasoara activitatea candidatii listele hotararilor judecatoresti pronuntate si redactate de catre acestia in ultimii 3 ani de activitate, cu evidentierea datei si numarului hotararii, a numarului de dosar in care aceasta a fost pronuntata, a obiectului cauzei, a stadiului procesual, a tipului hotararii si cu mentiunea ca solutia a fost desfiintata/casata, daca este cazul. Listele sunt generate exclusiv in format electronic.
(5) In cazul candidatilor care in ultimii 3 ani si-au desfasurat activitatea in cadrul mai multor instante, listele hotararilor judecatoresti pronuntate si redactate de catre acestia sunt solicitate de la fiecare dintre aceste instante.
(6) De indata dupa primirea listelor prevazute la alin. (4), comisia de evaluare stabileste criterii unitare pe fiecare specializare pentru selectarea aleatorie a cate 10 hotarari judecatoresti pentru fiecare candidat, ce vor fi supuse evaluarii. La stabilirea criteriilor de selectie, comisia de evaluare va tine seama si de dispozitiile alin. (2).
(7) Nu vor fi avute in vedere hotararile judecatoresti prin care sunt solutionate incidente procedurale, se ia act de renuntarea la judecata, de renuntarea la drept sau de retragerea unei cai de atac, se constata perimarea ori cererea este anulata sau care au ca obiect incuviintarea executarii silite, confirmarea renuntarii la urmarirea penala ori acordul de recunoastere a vinovatiei. Comisia de evaluare poate stabili, pentru toti candidatii pe care ii evalueaza, si alte categorii de hotarari care nu vor fi avute in vedere la realizarea selectiei.
(8) Pe baza criteriilor stabilite potrivit alin. (6) si (7), comisia de evaluare realizeaza selectia hotararilor judecatoresti, cu sprijinul comisiei de organizare, prin intermediul aplicatiei informatice furnizate de Consiliul Superior al Magistraturii.
(9) Dupa selectia realizata potrivit alin. (8), comisia de evaluare solicita de la instantele in cadrul carora isi desfasoara activitatea candidatii hotararile selectate.
(10) Instantele transmit comisiei de evaluare hotararile judecatoresti solicitate in termen de 5 zile de la primirea adreselor. Hotararile sunt inaintate si in format electronic, impreuna cu fisele ECRIS ale dosarelor in care au fost pronuntate.
(11) In situatia in care comisia de evaluare apreciaza ca nu toate hotararile judecatoresti selectate sunt relevante pentru activitatea candidatului, aceasta va realiza, in completare, o singura data, o noua selectie, dispozitiile alin. (8) fiind aplicabile in mod corespunzator.
(12) Candidatul poate transmite comisiei de evaluare cel mult 5 hotarari judecatoresti din ultimii 3 ani, indiferent de materia in care au fost pronuntate si de obiectul acestora, care vor fi avute in vedere la evaluarea activitatii.
(13) Daca apreciaza necesar, comisia de evaluare poate analiza, pentru toti candidatii, si modul in care acestia respecta jurisprudenta unitara a Inaltei Curti de Casatie si Justitie sau a instantelor superioare, solicitand in acest sens informatiile pe care le apreciaza necesare de la instantele in cadrul carora isi desfasoara activitatea candidatii.


Articolul 40
(1) De indata dupa publicarea listei finale a candidatilor care indeplinesc conditiile de participare la concurs, comisia de evaluare solicita instantelor in cadrul carora isi desfasoara activitatea candidatii transmiterea documentelor necesare pentru verificarea respectarii termenelor de solutionare a lucrarilor, cu privire la intreaga perioada supusa evaluarii.
(2) In vederea verificarii respectarii termenelor rezonabile de solutionare a cauzelor si de redactare a hotararilor ori de efectuare a altor lucrari, se solicita date statistice sau orice documente necesare privind:
a) activitatea candidatului, precum: numarul de sedinte de judecata, numarul de cauze la care a participat la judecata, numarul de cauze solutionate, numarul de hotarari redactate, numarul de hotarari nemotivate in termen, numarul mediu de zile cu care a fost depasit acest termen, perioada medie de solutionare a cauzelor de catre candidat, alte activitati desfasurate in exercitarea atributiilor de serviciu;
b) activitatea instantei la sectia la care a functionat judecatorul, precum: incarcatura medie de cauze pe judecator, numarul mediu de participari in sedinte de judecata, timpul mediu de solutionare pe tipuri de cauze, numarul mediu de hotarari redactate de judecatori, numarul mediu de hotarari neredactate in termen.
(3) Primind solicitarea comisiei de evaluare prevazuta la alin. (1), presedintele instantei in cadrul careia isi desfasoara activitatea candidatul ia masurile necesare pentru strangerea informatiilor prevazute la alin. (2) si pentru transmiterea de indata a acestora.
(4) In cazul candidatilor care in ultimii 3 ani si-au desfasurat activitatea in cadrul mai multor instante, documentele necesare pentru verificarea respectarii termenelor de solutionare a lucrarilor sunt solicitate de la fiecare dintre aceste instante.
(5) Pentru verificarea respectarii termenelor rezonabile de solutionare a cauzelor, comisia de evaluare va avea in vedere si fisele ECRIS ale dosarelor prevazute la art. 39 alin. (10), analizand informatiile din sistemul ECRIS referitoare la fiecare dintre aceste dosare.


Articolul 41
Dispozitiile art. 39 si ale art. 40 se aplica in mod corespunzator judecatorului de supraveghere a privarii de libertate. Lista incheierilor pronuntate de judecatorul de supraveghere a privarii de libertate si informatiile necesare pentru verificarea respectarii termenelor de solutionare a lucrarilor se transmit comisiei de evaluare de catre presedintele instantei de la care provine judecatorul de supraveghere a privarii de libertate, pe baza datelor din registrele in care este evidentiata activitatea acestuia.


Articolul 42
(1) De indata dupa publicarea listei finale a candidatilor care indeplinesc conditiile de participare la concurs, comisiile de evaluare solicita, cu privire la fiecare candidat, opinia motivata a sectiei corespunzatoare specializarii candidatului de la instanta ierarhic superioara celei la care functioneaza acesta. In acest scop, presedintele de sectie consulta judecatorii sectiei cu respectarea confidentialitatii opiniilor exprimate si consemneaza rezultatul intr-un referat, semnat si datat, care se transmite comisiei de evaluare.
(2) In cazul in care la instanta ierarhic superioara celei la care functioneaza candidatul exista mai multe sectii cu specializare comuna, se procedeaza la consultarea tuturor sectiilor cu specializare comuna, fiind intocmit un referat unic semnat de presedintii sectiilor respective.
(3) Opinia sectiei sau a sectiilor corespunzatoare specializarii candidatului are rol consultativ pentru comisia de evaluare.


Articolul 43
(1) Comisia prevazuta la art. 36 efectueaza evaluarea activitatii in functie de urmatoarele criterii:
a) capacitate de analiza si sinteza, coerenta in exprimare;
b) argumentatie sub aspectul claritatii si logicii, analiza argumentata a cererilor si apararilor formulate de parti, respectarea jurisprudentei unitare a Inaltei Curti de Casatie si Justitie si a curtilor de apel;
c) respectarea termenelor rezonabile de solutionare a cauzelor si de redactare a hotararilor, tinand seama de volumul de activitate rezultat din datele prevazute la art. 40 alin. (2).
(2) Criteriile prevazute la alin. (1) lit. a) si b) privesc evaluarea hotararilor judecatoresti.
(3) Punctajul maxim total ce poate fi atribuit ca urmare a evaluarii activitatii este de 60 de puncte, pentru fiecare dintre criteriile prevazute la alin. (1) putand fi acordate cel mult 20 de puncte.
(4) Comisia acorda un singur punctaj total pentru fiecare candidat, presedintele comisiei asigurand medierea in caz de divergente intre membrii comisiei.


Articolul 44
(1) Evaluarea conduitei candidatilor se face pe baza referatului intocmit in acest sens de comisia prevazuta la art. 39 alin. (3) din Legea nr. 303/2004, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, a inregistrarilor sedintelor de judecata desfasurate in cauzele in care au fost pronuntate hotararile judecatoresti selectate potrivit art. 39, a opiniei sectiei ori, dupa caz, a instantei la care a functionat candidatul in ultimii 3 ani, precum si a datelor existente la dosarul profesional si a informatiilor solicitate de la Inspectia Judiciara referitoare la eventualele abateri disciplinare si incalcari ale Codului deontologic al judecatorilor si procurorilor din ultimii 3 ani de activitate.
(2) In acest scop, de indata dupa publicarea listei finale a candidatilor care indeplinesc conditiile de participare la concurs, comisia de evaluare solicita comisiilor corespunzatoare prevazute la art. 39 alin. (3) din Legea nr. 303/2004, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, Directiei resurse umane si organizare din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii si Inspectiei Judiciare informatiile necesare pentru evaluarea conduitei candidatilor.
(3) Pentru intocmirea referatului prevazut la alin. (1), in ceea ce priveste aspectele prevazute la art. 45 alin. (1), pot fi avute in vedere evaluarile anterioare ale candidatului si orice alte informatii despre candidat care pot fi verificate.
(4) In cazul candidatilor care in ultimii 3 ani au desfasurat activitate la mai multe instante, referatul prevazut la alin. (1) se solicita fiecareia dintre comisiile de evaluare corespunzatoare instantelor la care a functionat judecatorul respectiv.
(5) Inregistrarile sedintelor de judecata se transmit la solicitarea comisiei de evaluare impreuna cu hotararile judecatoresti selectate potrivit art. 39. Comisia de evaluare procedeaza la ascultarea prin sondaj a inregistrarilor primite.
(6) Pentru obtinerea opiniei sectiei sau a instantei, daca nu exista sectii, la care functioneaza candidatul, un membru al comisiei de evaluare desemnat de presedintele acesteia consulta personalul sectiei sau, dupa caz, al instantei, cu respectarea confidentialitatii opiniilor exprimate, si consemneaza rezultatul intr-un referat semnat si datat, care cuprinde informatii verificabile. In cazul in care candidatul functioneaza la o instanta din circumscriptia altei curti de apel, consultarea se realizeaza de catre un membru al comisiei de evaluare constituite in vederea promovarii pentru instanta la care functioneaza candidatul. Daca pentru aceasta instanta nu a fost constituita o comisie de evaluare, consultarea se realizeaza de un judecator de la curtea de apel in circumscriptia careia functioneaza candidatul, desemnat de presedintele acelei curti de apel.
(7) In cazul candidatilor care in ultimii 3 ani au desfasurat activitate la mai multe instante, pentru realizarea consultarii sunt avute in vedere toate instantele, dispozitiile alin. (6) fiind aplicabile in mod corespunzator.
(8) Dispozitiile prezentului articol se aplica in mod corespunzator pentru evaluarea conduitei judecatorului de supraveghere a privarii de libertate.


Articolul 45
(1) Comisia prevazuta la art. 36 efectueaza evaluarea conduitei candidatilor in functie de urmatoarele criterii:
a) conduita profesionala in timpul sedintei de judecata, in indeplinirea altor indatoriri profesionale si in relatia cu justitiabilii, avocatii, expertii, interpretii in timpul exercitarii functiei;
b) relatiile cu colegii, grefierii si celalalt personal al instantei ori cu personalul instantelor superioare ori inferioare ierarhic.
(2) Punctajul maxim total ce poate fi atribuit ca urmare a evaluarii conduitei este de 40 de puncte, pentru fiecare dintre criteriile prevazute la alin. (1) putand fi acordate cel mult 20 de puncte.
(3) Comisia acorda un singur punctaj total pentru fiecare candidat, presedintele comisiei asigurand medierea in caz de divergente intre membrii comisiei.


Articolul 46
(1) Comisiile de evaluare intocmesc un proiect de raport motivat, in care se arata punctajele obtinute potrivit art. 43 alin. (3) si art. 45 alin. (2) si punctajul total obtinut de candidat.
(2) Proiectul de raport prevazut la alin. (1) se transmite candidatului, sub semnatura.


Articolul 47
(1) Dupa comunicarea proiectului de raport, candidatul sustine un interviu in fata comisiei de evaluare in legatura cu aspectele retinute in proiectul de raport. In cazul in care are obiectiuni in legatura cu aspectele retinute in proiectul de raport, candidatul trebuie sa le prezinte in cadrul interviului. Obiectiunile sunt formulate in scris de candidat si se pastreaza impreuna cu celelalte documente de concurs.


(2) Interviul se inregistreaza cu mijloace tehnice audio.


Articolul 48
(1) Dupa sustinerea interviului, comisia de evaluare analizeaza eventualele obiectiuni formulate de candidat si celelalte aspecte rezultate din sustinerea interviului si intocmeste raportul de evaluare final, motivat, in care sunt consemnate punctajele obtinute potrivit art. 43 alin. (3) si art. 45 alin. (2) si punctajul total obtinut de candidat. In raportul de evaluare final se vor consemna si eventualele obiectiuni formulate de candidat, precum si pozitia argumentata a comisiei de evaluare cu privire la acestea.
(2) Raportul de evaluare se comunica de catre comisia de evaluare candidatului, sub semnatura, dupa care se transmite comisiei de organizare.
(3) Punctajul total obtinut de fiecare candidat se publica pe site-ul Consiliului Superior al Magistraturii si al Institutului National al Magistraturii.


Articolul 49
(1) Impotriva punctajului obtinut la evaluare candidatul poate face contestatie in termen de 48 de ore de la publicare, expunand argumentele pentru care critica punctajul acordat. In sustinerea contestatiei nu pot fi invocate critici care nu au fost formulate de candidat prin obiectiunile prevazute la art. 47 alin. (1), daca acesta avea posibilitatea sa le invoce pe baza proiectului de raport comunicat potrivit art. 46 alin. (2).
(2) Contestatia se transmite prin fax sau e-mail ori se depune la Institutul National al Magistraturii, conform indicatiilor din anuntul privind posibilitatea depunerii contestatiilor, si se inainteaza spre solutionare Sectiei pentru judecatori, in termenul prevazut de calendarul concursului.
(3) In vederea solutionarii contestatiilor, la cererea comisiei de organizare, comisia de evaluare transmite, de indata, Sectiei pentru judecatori mapa candidatului, care contine toate documentele care au stat la baza evaluarii si raportul motivat al comisiei.
(4) Sectia pentru judecatori se pronunta prin hotarare definitiva.
(5) Punctajul acordat in urma solutionarii contestatiilor este definitiv si nu poate fi mai mic decat cel obtinut la evaluarea initiala.
(6) Dispozitiile art. 14 alin. (10) si (11) se aplica in mod corespunzator si membrilor comisiilor prevazute la art. 36 in cazul admiterii contestatiilor impotriva punctajului obtinut la evaluare.


Articolul 50
(1) Dupa solutionarea contestatiilor, comisia de organizare a concursului intocmeste lista cu rezultatele finale ale concursului, care se publica in conditiile art. 26 alin. (2).
(2) Pentru a fi declarat admis la concurs, candidatul trebuie sa obtina un punctaj total de cel putin 70 de puncte.


Articolul 51
(1) Candidatii clasificati in ordinea descrescatoare a punctajelor totale obtinute la concurs formuleaza optiune, in aceasta ordine, in termenul stabilit de comisia de organizare a concursului, pentru unul dintre posturile scoase la concurs la instanta sau instantele pentru care au optat potrivit art. 32 alin. (4). In cazul in care candidatii au optat, potrivit art. 32 alin. (4), pentru mai multe tribunale din circumscriptia curtii de apel in care functioneaza, se va tine seama de ordinea de preferinta indicata de candidati.
(2) Rezultatele finale se prezinta Sectiei pentru judecatori, in vederea validarii.
(3) Sectia pentru judecatori poate invalida, in tot sau in parte, concursul de promovare in cazurile in care constata ca nu au fost respectate conditiile prevazute de lege ori de prezentul regulament cu privire la organizarea concursului sau ca exista dovada savarsirii unei fraude.
(4) In termen de cel mult 30 de zile de la comunicarea rezultatelor finale, Sectia pentru judecatori dispune, prin hotarare, promovarea judecatorilor declarati admisi.
(5) Promovarea efectiva se realizeaza in ordinea punctajelor obtinute, in limita numarului de posturi aprobate, in raport de optiunea candidatului.
(6) La punctaje egale au prioritate candidatii care au vechime mai mare in functia de judecator, iar in cazul in care egalitatea se pastreaza dupa aplicarea acestui criteriu vor fi avute in vedere in urmatoarea ordine: vechimea in gradul profesional detinut, nota obtinuta la concursul de promovare pe loc.
(7) In circumscriptiile instantelor unde o minoritate nationala are o pondere de cel putin 50% din numarul locuitorilor, la medii egale au prioritate candidatii cunoscatori ai limbii acelei minoritati.


Articolul 52
(1) Judecatorii care indeplinesc conditia prevazuta la art. 50 alin. (2), dar care nu au fost promovati ca urmare a lipsei posturilor vacante, pot fi promovati in posturile ce se vacanteaza la instantele pentru care au optat la inscriere, in termen de 6 luni de la data validarii concursului.
(2) Dispozitiile art. 51 alin. (5) - (7) se aplica in mod corespunzator.
(3) Promovarea in conditiile alin. (1) si (2) se poate dispune doar la solicitarea presedintelui instantei la care este vacant postul, daca acest post nu a fost ocupat la prima sesiune de transferuri organizata in termenul de 6 luni prevazut la alin. (1). Daca in termenul prevazut la alin. (1) nu este organizata o sesiune de transferuri, postul poate fi ocupat in conditiile alin. (1) si (2).


CAPITOLUL IV
Dispozitii finale


Articolul 53
Toate termenele stabilite in cadrul prezentului regulament se calculeaza potrivit art. 181 si urmatoarele din Legea nr. 134/2010 privind Codul de procedura civila, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.


Articolul 54
(1) Toate documentele intocmite pentru concursul de promovare pe loc, precum si documentele depuse la comisia de organizare si la Consiliul Superior al Magistraturii in cadrul concursului de promovare efectiva se pastreaza in arhiva Consiliului Superior al Magistraturii, prin grija Directiei resurse umane si organizare. Cu exceptia rapoartelor de evaluare si a documentelor inaintate Consiliului Superior al Magistraturii in conditiile art. 49 alin. (3), celelalte documente elaborate sau depuse la comisiile de evaluare in cadrul concursului de promovare efectiva se pastreaza la curtile de apel si se inainteaza Consiliului Superior al Magistraturii in format electronic.
(2) Lucrarile de la concursul de promovare pe loc in gradul profesional imediat superior si rapoartele de evaluare elaborate in cadrul concursului de promovare efectiva se pastreaza in original la dosarele profesionale ale candidatilor.


Articolul 55
Dispozitiile prezentului regulament se aplica in mod corespunzator judecatorilor militari.





Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Legislaţie

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...

Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor
Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...

Legea 188/1999, actualizata 2024, privind Statutul functionarilor publici
Legea 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, actualizata 2024 - Republicare Actualizat ...

Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale
Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale Publicata in ...

Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului
Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului Publicat in Monitorul Oficial cu numar ...

Legea finantelor publice locale, actualizata 2024 - Legea 273/2006
Legea 273/2006 privind finantele publice locale Actualizata prin Legea 387/2023 pentru modificare ...

Legea 500/2002 privind finantele publice, actualizata 2024
Legea 500/2002 privind finantele publice Actualizata prin Legea 262/2023 privind aprobarea Ordona ...

OUG 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist
Ordonanta de urgenta nr. 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist Publicata in ...



Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor culturale in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de cresa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Alocatia de stat pentru copii in anul 2024. Conditii de acordare si valoare alocatie
Sursa: MCP Cabinet avocati

Formularul 230 model editabil 2024 PDF. Completeaza Declaratia 230!
Sursa: EuroAvocatura.ro



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Ştiri Juridice