din anul 2007, atuul tau de DREPT!


Prima pagină » Legislaţie » Integral: Procedura de anulare a obligatiilor de plata accesorii, din 19.09.2019

INTEGRAL: Procedura de anulare a obligatiilor de plata accesorii, din 19.09.2019


Publicata in Monitorul Oficial nr. 786 din 27.09.2019 si aprobata prin Ordinul MFP nr. 3126/2019.

ARTICOLUL 1
Sfera de aplicare


(1) Prezenta procedura se aplica pentru obligatiile bugetare administrate de organul fiscal central.
(2) Prin obligatii bugetare administrate de organul fiscal central se intelege obligatii fiscale principale reprezentand impozite, taxe, contributii sociale, drepturi vamale si alte sume datorate bugetului general consolidat, precum si obligatii accesorii aferente acestora, stabilite prin:
a) declaratii fiscale;
b) decizii de impunere;
c) decizii referitoare la obligatiile fiscale accesorii;
d) orice alte acte prin care se stabilesc impozite, taxe, contributii sociale, drepturi vamale si alte sume datorate bugetului general consolidat.
(3) Prin obligatii bugetare administrate de organul fiscal central se intelege inclusiv obligatiile bugetare individualizate in titluri executorii emise potrivit legii, existente in evidenta organului fiscal central competent in vederea recuperarii.
(4) Debitorii ce pot beneficia de facilitatile prevazute in prezenta procedura sunt:
a) debitorii, persoane juridice, persoane fizice sau entitati fara personalitate juridica care la data de 31 decembrie 2018 inclusiv au obligatii bugetare principale restante administrate de organul fiscal central sub un milion lei;
b) debitorii, persoane fizice sau entitati fara personalitate juridica, unitati administrativ-teritoriale sau subdiviziunile administrativ-teritoriale ale municipiului Bucuresti ori institutiile publice, care la data de 31 decembrie 2018 inclusiv au obligatii bugetare principale restante administrate de organul fiscal central de un milion lei sau mai mari.
(5) In categoria debitorilor prevazuti la alin. (4) se includ si urmatorii debitori:
a) debitorii declarati insolvabili, potrivit legii;
b) persoanele carora li s-a stabilit raspunderea solidara potrivit Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, denumit in continuare Codul de procedura fiscala, sau raspunderea potrivit Legii nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolventei si de insolventa, cu modificarile si completarile ulterioare, sau potrivit Legii nr. 85/2006 privind procedura insolventei, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru obligatiile bugetare aferente perioadei anterioare datei de 31 decembrie 2018 inclusiv, indiferent de data emiterii deciziei de atragere a raspunderii sau a ramanerii definitive a hotararii judecatoresti de atragere a raspunderii;
c) debitorii aflati in procedura insolventei ori aflati in dizolvare, potrivit prevederilor legale in vigoare;
d) debitorii care la data de 31 decembrie 2018 inclusiv inregistreaza numai obligatii de plata accesorii nestinse aferente obligatiilor bugetare principale stinse pana la aceasta data, iar accesoriile nu au fost stinse pana la data intrarii in vigoare a Ordonantei Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilitati fiscale, denumita in continuare ordonanta, respectiv pana la data de 8 august 2019;
e) debitorii carora li s-au comunicat decizii de impunere aferente unor obligatii bugetare principale scadente pana la data de 31 decembrie 2018 inclusiv, ca urmare a unei inspectii fiscale in derulare la data de 8 august 2019, indiferent de cuantumul obligatiilor bugetare principale si de data comunicarii deciziei de impunere.
(6) In situatia in care in urma analizei efectuate pentru accesarea masurilor de restructurare a obligatiilor bugetare se constata ca in certificatul de atestare fiscala eliberat de organul fiscal pentru debitorul persoana juridica prevazut de cap. I din ordonanta, cuantumul obligatiilor bugetare principale restante la data de 31 decembrie 2018 este sub plafonul de 1 milion lei la data eliberarii acestuia, debitorul poate beneficia de facilitatile fiscale prevazute de prezenta procedura in conditiile cap. II din ordonanta.
(7) Facilitatile fiscale prevazute la art. 2 alin. (1) se acorda de catre organul fiscal central.
(8) Prin exceptie de la prevederile alin. (7), in cazul titlurilor executorii transmise organului fiscal central in vederea recuperarii pentru care calculul de accesorii se efectueaza de catre autoritatile/institutiile care au transmis respectivele titluri, facilitatile fiscale se acorda de catre aceste autoritati/institutii.
(9) Obligatiile bugetare de a caror plata depinde acordarea facilitatilor sunt cele administrate/stabilite de fiecare dintre organele fiscale competente ori autoritatile/institutiile prevazute la alin. (7), respectiv (8), dupa caz.
(10) Obligatiile fiscale accesorii ce urmeaza a fi anulate sunt cele calculate de catre organul fiscal central ori autoritatile/institutiile prevazute la alin. (7), respectiv (8).
(11) Pentru persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere potrivit legii, organul fiscal verifica indeplinirea conditiilor prevazute la art. 24-27 din ordonanta, pentru ansamblul obligatiilor bugetare existente atat pe CUI/CIF, cat si pe CNP/NIF potrivit legii.
(12) Pentru debitorii care au infiintate sedii secundare inregistrate fiscal, potrivit legii, facilitatile fiscale se acorda atat pentru obligatiile bugetare datorate de acestia, cat si pentru cele ale sediilor sale secundare si se analizeaza raportat la totalul obligatiilor debitorului si a sediilor sale secundare. Aceste dispozitii sunt aplicabile si pentru debitorii persoane fizice care desfasoara si activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere sub alte forme decat asocieri.
(13) In cazul persoanelor fizice care exercita profesii libere sub forma asocierilor, facilitatile fiscale se acorda de catre organul fiscal in a carui raza teritoriala debitorul isi are domiciliul fiscal prevazut la art. 31 alin. (1) lit. d) din Codul de procedura fiscala, pentru obligatiile de plata accesorii inregistrate de asociere, iar analiza indeplinirii conditiilor de acordare a facilitatilor fiscale se realizeaza fara a tine cont de modul de indeplinire a obligatiilor fiscale datorate de membrii acestora.
(14) Debitorii fara domiciliu fiscal in Romania care au obligatii de plata scadente pana la data de 31 decembrie 2018 inclusiv pot beneficia de facilitatile fiscale prevazute de prezenta procedura. In acest caz se aplica in mod corespunzator prevederile art. 18 din Codul de procedura fiscala.


ARTICOLUL 2
Obiectul facilitatilor fiscale


(1) Organul fiscal central sau, dupa caz, autoritatile/institutiile prevazute la art. 1 alin. (8) acorda urmatoarele facilitati fiscale:
a) amanarea la plata a obligatiilor de plata accesorii ramase nestinse la data emiterii certificatului de atestare fiscala, pana la data solutionarii cererii de anulare a accesoriilor sau pana la data de 16 decembrie 2019 inclusiv, in cazul nedepunerii acestei cereri, pentru debitorii care notifica organul fiscal conform art. 28 alin. (1) din ordonanta;
b) anularea obligatiilor de plata accesorii.
(2) Categoriile de obligatii de plata accesorii care, potrivit ordonantei, pot face obiectul facilitatilor fiscale prevazute la alin. (1) sunt urmatoarele:
a) dobanzi/majorari de intarziere;
b) penalitati de intarziere/penalitati de nedeclarare/penalitati;
c) orice alte obligatii de plata accesorii.
(3) Obligatiile de plata accesorii prevazute la alin. (2) sunt aferente:
a) obligatiilor bugetare principale restante la 31 decembrie 2018 inclusiv, astfel cum sunt definite la art. 23 alin. (3) din ordonanta;
b) obligatiilor bugetare principale declarate suplimentar de debitor prin declaratie rectificativa prin care se corecteaza obligatiile bugetare principale cu scadente anterioare datei de 31 decembrie 2018 inclusiv;
c) obligatiilor bugetare principale cu termene de plata pana la 31 decembrie 2018 inclusiv si stinse pana la aceasta data;
d) obligatiilor bugetare principale scadente pana la data de 31 decembrie 2018 inclusiv si cuprinse in decizii de impunere emise ca urmare a unei inspectii fiscale aflate in derulare la data de 8 august 2019.
(4) Prevederile alin. (3) lit. b) sunt aplicabile si obligatiilor de plata reprezentand taxa pe valoarea adaugata cu scadente anterioare datei de 31 decembrie 2018 inclusiv si care rezulta din inscrierea in randurile de regularizari din decontul de TVA a taxei colectate prin care se corecteaza taxa pe valoarea adaugata cu scadente anterioare datei de 31 decembrie 2018 inclusiv.
(5) Ori de cate ori se face o regularizare potrivit alin. (4), in scopul stabilirii obligatiilor de plata accesorii ce pot face obiectul anularii, debitorii trebuie sa detalieze in cererea de anulare a accesoriilor informatiile cu privire la taxa pe valoarea adaugata inscrisa pe randul de regularizare, cu precizarea perioadei fiscale, a scadentei, precum si a sumei aferente.
(6) In sensul prevederilor art. 27 din ordonanta, prin inspectii fiscale aflate in derulare la data de 8 august 2019 se intelege inspectiile incepute anterior acestei date si pentru care decizia de impunere:
a) s-a emis si s-a comunicat incepand cu data de 8 august 2019;
b) s-a emis inainte de data de 8 august 2019 si s-a comunicat incepand cu 8 august 2019.


ARTICOLUL 3
Procedura de acordare a amanarii la plata


(1) Debitorii isi exprima intentia de a beneficia de anularea obligatiilor de plata accesorii potrivit ordonantei, prin depunerea unei notificari, conform modelului prevazut in anexa nr. 1 la prezenta procedura, astfel:
a) la registratura organului fiscal central competent;
b) prin posta, cu scrisoare recomandata cu confirmare de primire;
c) prin intermediul serviciului "Spatiu privat virtual".
(2) Dupa primirea notificarii prevazute la alin. (1), organul fiscal procedeaza la:
a) analiza indeplinirii de catre debitor a obligatiilor declarative potrivit vectorului fiscal pana la respectiva data. In cazul in care se constata ca debitorul nu si-a indeplinit obligatiile declarative, organul fiscal il indruma potrivit art. 7 din Codul de procedura fiscala;
b) efectueaza stingerile, compensarile si orice alte operatiuni necesare in vederea stabilirii cu certitudine a obligatiilor bugetare ce constituie conditie pentru acordarea facilitatii fiscale potrivit art. 24-27 din ordonanta.
(3) In situatia in care printre obligatiile bugetare restante la 31 decembrie 2018 inclusiv se afla si obligatii bugetare principale si/sau accesorii individualizate in titluri executorii emise de alte autoritati/institutii publice si transmise organului fiscal in vederea recuperarii, organul fiscal central instiinteaza autoritatile/institutiile publice cu privire la notificarea depusa de debitor. In acest caz, in vederea stabilirii cu certitudine a obligatiilor bugetare accesorii care trebuie amanate la plata, autoritatile/institutiile publice care au competenta, potrivit legii, de a calcula si stabili obligatii bugetare accesorii calculeaza cuantumul accesoriilor si le individualizeaza in decizii potrivit legii care se comunica atat debitorului, cat si organului fiscal in termen de 5 zile lucratoare de la data primirii instiintarii transmise de organul fiscal.
(4) Dupa depunerea notificarii, in termen de 5 zile lucratoare de la data inregistrarii acesteia, organul fiscal emite si comunica debitorului decizia referitoare la obligatiile de plata accesorii si certificatul de atestare fiscala.
(5) Certificatul de atestare fiscala prevazut la alin. (4) se elibereaza pe baza datelor existente in evidenta creantelor fiscale ale organului fiscal, conform modelului prevazut in anexa nr. 2 la prezenta procedura. In cazul titlurilor executorii emise de alte autoritati/institutii publice si transmise organului fiscal spre recuperare, in vederea acordarii amanarii la plata a obligatiilor bugetare accesorii, organul fiscal central transmite un exemplar al certificatului de atestare fiscala si autoritatilor/institutiilor publice care au competenta, potrivit legii, de a calcula si stabili obligatii bugetare accesorii.
(6) In cazul in care exista neconcordante intre sumele inscrise in certificatul de atestare fiscala si evidenta contabila a debitorului, debitorul poate solicita punerea de acord a acestora in termen de cel mult 3 zile lucratoare de la data comunicarii certificatului de atestare fiscala. Dupa clarificarea neconcordantelor, organul fiscal intocmeste in doua exemplare procesul-verbal de punere de acord, conform modelului prevazut in anexa nr. 3 la prezenta procedura, precum si decizia referitoare la obligatiile de plata accesorii si noul certificat de atestare fiscala. In cazul titlurilor executorii emise de alte autoritati/institutii publice si transmise organului fiscal in vederea recuperarii, pentru clarificarea neconcordantelor, debitorul trebuie sa se adreseze autoritatii/institutiei publice care a transmis titlul. Dupa clarificarea neconcordantelor autoritatea/institutia publica transmite organului fiscal documentul privind punerea de acord a respectivei situatii.
(7) Dupa intocmirea procesului-verbal de punere de acord sau in cazul in care debitorul nu solicita clarificarea neconcordantelor in termenul prevazut la alin. (6), organul fiscal emite decizia de amanare la plata a obligatiilor de plata accesorii prevazuta in anexa nr. 4 la prezenta procedura, precum si adresa de sistare temporara, totala sau partiala, a executarii silite adresata institutiilor de credit la care debitorul are deschise conturile bancare si/sau tertilor popriti care detin/datoreaza sume de bani debitorului ori, dupa caz, instiintarea de respingere a notificarii prevazuta in anexa nr. 5 la prezenta procedura, daca debitorul nu se incadreaza in niciuna dintre ipotezele reglementate de prevederile art. 24-27 din ordonanta.
(8) In cazul in care organul fiscal constata ca debitorul se incadreaza in ipotezele reglementate de art. 24-27 din ordonanta, instiinteaza autoritatile/institutiile publice care au calculat si au emis deciziile in care sunt individualizate obligatii de plata accesorii in vederea emiterii deciziei de amanare la plata a acestor accesorii. Cate un exemplar al deciziei se comunica debitorului si organului fiscal.
(9) Notificarile depuse anterior publicarii prezentei proceduri in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, se solutioneaza in termen de cel mult 5 zile lucratoare de la data publicarii.
(10) Notificarea va cuprinde cel putin urmatoarele elemente:
a) datele de identificare a debitorului: denumirea/numele si prenumele acestuia, a/ale reprezentantului legal/reprezentantului fiscal/imputernicitului, daca este cazul, domiciliul fiscal, codul de identificare fiscala, numarul de telefon/fax al acestora, adresa de e-mail, inclusiv datele de identificare pentru sediile secundare inregistrate fiscal, potrivit legii;
b) obiectul notificarii, respectiv intentia de a beneficia de anularea obligatiilor de plata accesorii prevazute la art. 2 alin. (2), cu precizarea exacta a prevederilor legale pe care debitorul considera ca se incadreaza;
c) data si semnatura debitorului/reprezentantului legal/reprezentantului fiscal/imputernicitului.
(11) De la data emiterii deciziei de amanare la plata a obligatiilor de plata accesorii, pentru obligatiile de plata accesorii care fac obiectul amanarii la plata:
a) nu incepe sau se suspenda, dupa caz, procedura de executare silita;
b) nu se efectueaza stingerea pana la data solutionarii cererii de anulare a accesoriilor sau pana la data de 16 decembrie 2019 inclusiv, dupa caz.
(12) In situatia in care pe perioada amanarii la plata se emite decizie referitoare la obligatiile de plata accesorii care cuprinde obligatii de plata accesorii prevazute la art. 2 alin. (2), organul fiscal sau, dupa caz, autoritatile/institutiile prevazute la art. 1 alin. (8) emite/emit, odata cu aceasta decizie, si decizia de modificare a deciziei de amanare la plata a obligatiilor de plata accesorii, prevazuta in anexa nr. 6 la prezenta procedura, prevederile alin. (4) si (11) aplicandu-se in mod corespunzator ori de cate ori este cazul. Decizia de modificare a deciziei de amanare la plata a obligatiilor de plata accesorii inlocuieste decizia emisa anterior. Amanarea la plata a obligatiilor accesorii se acorda in baza notificarii initiale. Deciziile de modificare a deciziei de amanare la plata a obligatiilor bugetare accesorii emise de autoritatile/institutiile prevazute la art. 1 alin. (8) se transmit debitorului si organului fiscal.
(13) In cazul in care, ulterior emiterii deciziilor de amanare la plata a obligatiilor accesorii, se constata erori in continutul acestora, pe baza documentelor care atesta aceasta situatie, organul fiscal sau, dupa caz, autoritatile/institutiile prevazute la art. 1 alin. (8) emite/emit decizie de modificare a deciziei de amanare la plata a obligatiilor accesorii. Deciziile de modificare a deciziei de amanare la plata a obligatiilor bugetare accesorii emise de autoritatile/institutiile prevazute la art. 1 alin. (8) se transmit debitorului si organului fiscal.
(14) In situatia in care debitorul nu depune cererea de anulare a accesoriilor pana la data de 16 decembrie 2019 inclusiv, organul fiscal emite si comunica decizia de pierdere a valabilitatii amanarii la plata a obligatiilor de plata accesorii, prevazuta in anexa nr. 7 la prezenta procedura. In cazul deciziilor de amanare la plata a obligatiilor accesorii emise de autoritatea/institutia publica prevazuta la art. 1 alin. (8), organul fiscal instiinteaza aceste autoritati/institutii in vederea emiterii si comunicarii deciziei de pierdere a valabilitatii amanarii la plata a obligatiilor de plata accesorii.
(15) In cazul obligatiilor de plata stabilite de autoritatile/institutiile prevazute la art. 1 alin. (8), prin decizie referitoare la obligatii de plata accesorii se intelege titlul de creanta prin care se individualizeaza obligatiile de plata accesorii, potrivit legislatiei specifice.
(16) Notificarea privind intentia de a beneficia de anularea obligatiilor de plata accesorii nu este obligatorie, ci are drept scop obtinerea efectelor prevazute la alin. (11).


ARTICOLUL 4
Procedura de acordare a anularii obligatiilor de plata accesorii


(1) Anularea obligatiilor de plata accesorii se solicita de catre debitori, inclusiv de catre cei care au notificat organul fiscal conform art. 3 alin. (1), in baza unei cereri de anulare a accesoriilor, conform modelului prevazut in anexa nr. 8 la prezenta procedura, depusa la registratura organului fiscal central competent, comunicata prin posta, cu scrisoare recomandata cu confirmare de primire sau transmisa prin intermediul serviciului "Spatiu privat virtual". Cererea poate fi depusa dupa indeplinirea conditiilor de acordare a anularii, dar nu mai tarziu de 16 decembrie 2019 inclusiv. In cazul titlurilor executorii emise de alte autoritati/institutii publice si transmise organului fiscal in vederea recuperarii, organul fiscal central instiinteaza autoritatile/institutiile publice care au competenta, potrivit legii, de a calcula si stabili obligatii bugetare accesorii, cu privire la cererea de anulare depusa de debitor, in vederea acordarii anularii la plata a obligatiilor bugetare accesorii sau respingerii cererii, dupa caz.
(2) Prin exceptie de la alin. (1), in cazul obligatiilor fiscale prevazute la art. 27 din ordonanta, cererea de anulare a accesoriilor trebuie depusa dupa stingerea obligatiilor fiscale principale individualizate in decizia de impunere emisa ca urmare a inspectiei fiscale, dar nu mai tarziu de 90 de zile de la comunicarea deciziei de impunere.
(3) Debitorii care au obligatii de plata stabilite in acte administrative a caror executare este suspendata, in conditiile legii, la data de 31 decembrie 2018 inclusiv, ale carei efecte nu au incetat si care intentioneaza sa beneficieze de anularea obligatiilor de plata accesorii potrivit cap. II din ordonanta, vor face mentiuni cu privire la renuntarea la efectele suspendarii actului administrativ fiscal in notificarea si/sau cererea de anulare a accesoriilor.
(4) Renuntarea la efectele suspendarii are drept scop aplicarea dispozitiilor cap. II din ordonanta si nu da dreptul organului fiscal de a incepe sau continua procedura de executare silita.
(5) Cererea de anulare a accesoriilor cuprinde cel putin urmatoarele:
a) datele de identificare a debitorului: denumirea/numele si prenumele acestuia, a/ale reprezentantului legal/reprezentantului fiscal/imputernicitului, daca este cazul, domiciliul fiscal, codul de identificare fiscala, numarul de telefon/fax al acestora, adresa de e-mail, inclusiv datele de identificare pentru sediile secundare inregistrate fiscal, potrivit legii;
b) obiectul cererii, respectiv anularea obligatiilor de plata accesorii prevazute la art. 2 alin. (2), cu precizarea facilitatilor fiscale solicitate, prevazute la art. 24-27 din ordonanta;
c) elementele prevazute la art. 2 alin. (5), in cazul accesoriilor aferente taxei pe valoarea adaugata inscrise in randurile de regularizare;
d) data si semnatura debitorului/reprezentantului legal/reprezentantului fiscal/imputernicitului.
(6) Pentru a beneficia de anularea obligatiilor de plata accesorii, debitorul poate depune fie o singura cerere pentru toate situatiile prevazute la art. 24-27 din ordonanta, fie cate o cerere pentru fiecare dintre acestea.
(7) Pentru indeplinirea conditiei prevazute la art. 24 lit. b) din ordonanta, debitorul trebuie sa aiba stinse la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor toate obligatiile bugetare principale si accesorii administrate de organul fiscal central cu termene de plata cuprinse intre data de 1 ianuarie 2019 si data depunerii cererii de anulare a accesoriilor.
(8) In termen de cel mult 5 zile lucratoare de la data inregistrarii cererii de anulare a accesoriilor, organul fiscal central:
a) analizeaza indeplinirea conditiilor prevazute de cap. II din ordonanta. In cazul titlurilor executorii emise de alte autoritati/institutii publice si transmise organului fiscal in vederea recuperarii, organul fiscal central transmite o notificare acestor autoritati/institutii pentru ca acestea sa emita decizie de anulare a accesoriilor sau decizie de respingere a cererii de anulare a accesoriilor, dupa caz;
b) emite si comunica, daca este cazul, decizia referitoare la obligatiile de plata accesorii, in vederea actualizarii obligatiilor de plata accesorii ce pot face obiectul anularii;
c) reface evidenta fiscala in situatia in care au fost stinse obligatii de plata accesorii ce pot face obiectul anularii;
d) emite decizia de anulare a obligatiilor de plata accesorii, prevazuta in anexa nr. 9 la prezenta procedura, sau decizia de respingere a cererii de anulare a accesoriilor, prevazuta in anexa nr. 10 la prezenta procedura, dupa caz.
(9) Inainte de emiterea deciziei de respingere a cererii de anulare a accesoriilor, organul fiscal competent audiaza debitorul, potrivit art. 9 alin. (1) din Codul de procedura fiscala, ocazie cu care ii indica conditiile ce nu au fost indeplinite.
(10) In situatia in care au fost stinse obligatii de plata accesorii incepand cu data de 8 august 2019, ce pot face obiectul anularii, precum si in cazul accesoriilor incluse in ratele de esalonare cu termene de plata dupa data de 8 august 2019 achitate odata cu plata ratei de esalonare, potrivit art. 31 alin. (2) din ordonanta, se naste dreptul de restituire al debitorului, in conformitate cu prevederile Codului de procedura fiscala.
(11) In aplicarea prevederilor art. 26 din ordonanta, obligatiile de plata accesorii ce pot face obiectul anularii sunt:
a) cele aferente obligatiilor bugetare principale al caror termen de prescriptie a dreptului de a cere executarea silita conform Codului de procedura fiscala nu s-a implinit;
b) cele datorate si nestinse la data de 31 decembrie 2018 inclusiv.
(12) In situatia in care autoritatile/institutiile prevazute la art. 1 alin. (8) emit decizie de anulare a obligatiilor de plata accesorii, transmit un exemplar al acestei decizii organului fiscal central din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, pentru a inceta masurile de executare silita intreprinse pentru recuperarea acestora.
(13) In cazul in care, ulterior emiterii deciziilor de anulare a obligatiilor de plata accesorii, se constata erori in continutul acestora, pe baza documentelor care atesta aceasta situatie, organul fiscal sau, dupa caz, autoritatile/institutiile prevazute la art. 1 alin. (8) emite/emit decizie de modificare a deciziei de anulare a obligatiilor de plata accesorii, prevazuta in anexa nr. 11 la prezenta procedura.
(14) In situatia in care organul fiscal acorda facilitatea fiscala prevazuta la art. 27 din ordonanta, iar ulterior este emisa o decizie de solutionare a contestatiilor prin care se dispune desfiintarea deciziei de impunere in cauza, cu consecinta refacerii inspectiei fiscale, dupa primirea noii decizii de impunere, debitorul poate depune o noua cerere de anulare a accesoriilor, in termen de 90 de zile de la data comunicarii noii decizii de impunere, iar organul fiscal reface evidenta fiscala si emite, dupa caz, decizia de desfiintare a deciziei de anulare a obligatiilor de plata accesorii, prevazuta in anexa nr. 12 la prezenta procedura, si/sau decizie de respingere a cererii de anulare a accesoriilor.


ARTICOLUL 5
Retragerea notificarii/cererii de anulare a accesoriilor


(1) Notificarea depusa potrivit art. 3 poate fi retrasa de debitor oricand, prin depunerea in acest sens a unei cereri la organul fiscal. Organul fiscal comunica debitorului decizia prin care se ia act de retragerea notificarii si se desfiinteaza decizia de amanare la plata a obligatiilor de plata accesorii, conform modelului prevazut in anexa nr. 13 la prezenta procedura. In cazul obligatiilor bugetare individualizate in titluri executorii emise de alte autoritati/institutii publice si transmise organului fiscal in vederea recuperarii, organul fiscal central instiinteaza autoritatile/institutiile publice respective cu privire la retragerea notificarii de catre debitor, in vederea desfiintarii deciziei de amanare la plata a obligatiilor de plata accesorii.
(2) Cererea de anulare a accesoriilor poate fi retrasa de debitor oricand, prin depunerea in acest sens a unei cereri la organul fiscal. Prin retragerea cererii, debitorul isi mentine dreptul de a depune o noua cerere de anulare a accesoriilor, cu respectarea conditiilor prevazute in acest sens de ordonanta. In cazul obligatiilor bugetare individualizate in titluri executorii emise de alte autoritati/institutii publice si transmise organului fiscal in vederea recuperarii, organul fiscal central instiinteaza autoritatile/institutiile publice respective cu privire la retragerea cererii de anulare a accesoriilor de catre debitor.


ARTICOLUL 6
Anularea obligatiilor in cazul persoanelor pentru care s-a atras raspunderea


(1) In situatia debitorilor prevazuti la art. 1 alin. (5) lit. b), notificarea/cererea de anulare se depune la organul fiscal in raza caruia acestia isi au domiciliul fiscal potrivit Codului de procedura fiscala, cu indicarea debitorului principal si a cuantumului obligatiilor bugetare pentru care le-a fost atrasa raspunderea, aplicandu-se in mod corespunzator prevederile art. 3-5.
(2) Pentru analiza indeplinirii conditiilor prevazute la cap. II din ordonanta, in vederea acordarii amanarii/anularii la plata a obligatiilor accesorii aferente obligatiilor pentru care s-a atras raspunderea potrivit legii, organul fiscal care administreaza obligatiile fiscale ale persoanei raspunzatoare solicita, cel tarziu in ziua lucratoare imediat urmatoare de la primirea notificarii/cererii de anulare, organului fiscal care administreaza obligatiile fiscale ale debitorului principal situatia obligatiilor bugetare principale pentru care s-a atras raspunderea solidara restante la 31 decembrie 2018 inclusiv, precum si accesoriile aferente acestora, defalcate pe tipuri de obligatii.
(3) Organul fiscal care administreaza obligatiile fiscale ale debitorului principal analizeaza situatia fiscala a acestuia si emite certificatul de atestare fiscala prevazut la art. 3 alin. (5), care va cuprinde numai obligatiile mentionate la alin. (2), pe care il transmite, pana cel tarziu in ziua lucratoare imediat urmatoare de la primirea solicitarii, organului fiscal care administreaza obligatiile fiscale ale persoanei raspunzatoare.
(4) Schimbul de documente prevazut la alin. (2) si (3) se realizeaza pe cale electronica, urmand ca acestea sa fie transmise in original, in vederea arhivarii la dosarul fiscal in cel mult 30 de zile de la emiterea acestora.
(5) La acordarea facilitatii pentru obligatiile pentru care s-a atras raspunderea potrivit legii, pentru analiza indeplinirii conditiilor prevazute la cap. II din ordonanta, organul fiscal care administreaza obligatiile fiscale ale persoanei raspunzatoare are in vedere numai obligatiile ce ii revin acesteia, nu si pe cele ce revin debitorului principal.


ARTICOLUL 7
Dispozitii finale


(1) Deciziile prevazute de prezenta procedura se emit de catre organul fiscal sau, dupa caz, de catre autoritatile/institutiile prevazute la art. 1 alin. (8), in doua exemplare, dintre care un exemplar se comunica debitorului, iar un exemplar se arhiveaza la dosarul fiscal al acestuia. Aceste prevederi sunt aplicabile si instiintarii prevazute la art. 3 alin. (7).
(2) In situatia debitorilor care au infiintate sedii secundare inregistrate fiscal, potrivit legii, deciziile prevazute la alin. (1) se emit separat pentru debitor si separat pentru fiecare dintre sediile sale secundare.
(3) In vederea acordarii facilitatilor fiscale prevazute de prezenta procedura pentru creantele vamale individualizate in decizii de regularizare a situatiei comunicate de autoritatea vamala, pentru actualizarea obligatiilor fiscale accesorii, organul fiscal solicita departamentului cu atributii de contabilitate a creantelor bugetare sa comunice debitorului deciziile referitoare la obligatiile fiscale accesorii, iar un exemplar al acestora sa fie inaintat organului fiscal central din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.
(4) Formularele prevazute in anexele prezentei proceduri se editeaza de catre organele fiscale competente utilizand sau nu, dupa caz, sistemul informatic.


ARTICOLUL 8
Anexe


Anexele nr. 1-13 fac parte integranta din prezenta procedura. Pentru obligatiile de plata stabilite de autoritatile/institutiile prevazute la art. 1 alin. (8), formularele prevazute in anexe vor fi adaptate in mod corespunzator, potrivit legislatiei specifice.


Anexele pot fi consultate aici: Anexa 1, Anexa 2, Anexa 3, Anexa 4, Anexa 5, Anexa 6, Anexa 7, Anexa 8, Anexa 9, Anexa 10, Anexa 11, Anexa 12, Anexa 13.





Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Legislaţie

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...

Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor
Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...

Legea 188/1999, actualizata 2024, privind Statutul functionarilor publici
Legea 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, actualizata 2024 - Republicare Actualizat ...

Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale
Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale Publicata in ...

Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului
Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului Publicat in Monitorul Oficial cu numar ...

Legea finantelor publice locale, actualizata 2024 - Legea 273/2006
Legea 273/2006 privind finantele publice locale Actualizata prin Legea 387/2023 pentru modificare ...

Legea 500/2002 privind finantele publice, actualizata 2024
Legea 500/2002 privind finantele publice Actualizata prin Legea 262/2023 privind aprobarea Ordona ...

OUG 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist
Ordonanta de urgenta nr. 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist Publicata in ...



Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor culturale in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de cresa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Alocatia de stat pentru copii in anul 2024. Conditii de acordare si valoare alocatie
Sursa: MCP Cabinet avocati

Formularul 230 model editabil 2024 PDF. Completeaza Declaratia 230!
Sursa: EuroAvocatura.ro



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Ştiri Juridice