din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2100 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Integral: Ordinul MFP nr. 2894/2019 - modificarea Procedurii de comunicare prin mijloace electronice intre Ministerul Finantelor si persoanele fizice/juridice

INTEGRAL: Ordinul MFP nr. 2894/2019 - modificarea Procedurii de comunicare prin mijloace electronice intre Ministerul Finantelor si persoanele fizice/juridice


Ordinul nr. 2894/2019 pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului finantelor publice nr. 660/2017 privind aprobarea Procedurii de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta intre Ministerul Finantelor Publice/organul fiscal central si persoanele fizice, persoanele juridice si alte entitati fara personalitate juridica a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 785 din 27.09.2019.

Articolul I
Ordinul ministrului finantelor publice nr. 660/2017 privind aprobarea Procedurii de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta intre Ministerul Finantelor Publice/organul fiscal central si persoanele fizice, persoanele juridice si alte entitati fara personalitate juridica, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 368 din 17 mai 2017, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. Articolul 8 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Articolul 8
(1) Protectia datelor cu caracter personal prelucrate se realizeaza in conformitate cu Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE.
(2) Datele cu caracter personal ale persoanei vizate sunt prelucrate in mod legal, echitabil si transparent, in scopuri determinate, explicit si legitim, limitat la ceea ce este necesar in raport cu prevederile legale in vigoare.
(3) In vederea asigurarii unui cadru solid si coerent in materie de protectie a datelor, Ministerul Finantelor Publice, respectiv Agentia Nationala de Administrare Fiscala, publica pe portalul de internet propriu o nota de informare privind protectia datelor cu caracter personal conform prevederilor legale prevazute de Regulamentul (UE) 2016/679.
(4) Pentru asigurarea publica a persoanelor vizate cu privire la faptul ca activitatea de prelucrare a datelor cu caracter personal se efectueaza in mod legal, echitabil si transparent, cu respectarea principiilor privind legalitatea, echitatea si transparenta, operatorul furnizeaza persoanei vizate toate informatiile cu privire la:
a) identitatea si datele de contact ale operatorului si, dupa caz, ale reprezentantului acestuia;
b) datele de contact ale responsabilului cu protectia datelor cu caracter personal, dupa caz;
c) scopurile in care sunt prelucrate datele cu caracter personal, precum si temeiul juridic al prelucrarii;
d) categoriile de date cu caracter personal prelucrate, destinatarii sau categoriile de destinatari ai datelor cu caracter personal;
e) drepturile persoanei vizate in conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) 2016/679, precum si modalitatile de exercitare a drepturilor sale;
f) perioada pentru care vor fi stocate datele cu caracter personal sau, daca acest lucru nu este posibil, criteriile utilizate pentru a stabili aceasta perioada.
(5) Drepturile persoanei fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal, in conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) 2016/679, sunt urmatoarele:
a) dreptul la informare - dreptul de a fi informat cu privire la identitatea operatorului, scopul in care se face prelucrarea datelor, destinatarii sau categoriile de destinatari ai datelor, perioada pentru care vor fi stocate datele sau criteriile utilizate pentru a stabili aceasta perioada, existenta drepturilor prevazute de Regulamentul (UE) 2016/679 pentru persoana vizata si conditiile in care pot fi exercitate;
b) dreptul de acces la date - dreptul de a obtine din partea operatorului o confirmare ca se prelucreaza sau nu date cu caracter personal care o privesc si, in caz afirmativ, acces la datele respective si la informatiile prevazute de lege;
c) dreptul de rectificare a datelor - dreptul de a obtine de la operator, fara intarzieri nejustificate, rectificarea datelor cu caracter personal inexacte care o privesc;
d) dreptul la stergere a datelor - dreptul de a obtine din partea operatorului stergerea datelor cu caracter personal care o privesc, fara intarzieri nejustificate, in conditiile anume prevazute de lege;
e) dreptul la restrictionare a prelucrarii, respectiv dreptul de a obtine din partea operatorului restrictionarea prelucrarii in cazurile anume prevazute de lege;
f) dreptul la portabilitate a datelor, respectiv dreptul de a primi datele cu caracter personal care o privesc si pe care le-a furnizat operatorului intr-un format structurat, utilizat in mod curent si care poate fi citit automat si dreptul de a transmite aceste date altui operator;
g) dreptul de opozitie - dreptul de a se opune in orice moment, din motive legate de situatia sa particulara, ca datele care o vizeaza sa faca obiectul unei prelucrari sau al crearii de profiluri, cu exceptia cazurilor in care operatorul demonstreaza ca are motive legitime si imperioase care justifica prelucrarea si care prevaleaza asupra intereselor, drepturilor si libertatilor persoanei vizate sau ca scopul este constatarea, exercitarea sau apararea unui drept in instanta;
h) dreptul de a-si retrage consimtamantul, in orice moment, fara a afecta legalitatea prelucrarii efectuate pe baza consimtamantului inainte de retragerea acestuia;
i) dreptul de a se adresa Autoritatii Nationale de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal sau instantei judecatoresti pentru apararea oricaror drepturi garantate de Regulamentul (UE) 2016/679 pe care aceasta le apreciaza ca fiind incalcate;
j) dreptul de a fi notificat de catre operator in caz de incalcari privind securitatea datelor cu caracter personal.
(6) Datele cu caracter personal ale utilizatorului sunt prelucrate in temeiul art. 6 alin. (1) lit. c) din Regulamentul (UE) 2016/679 si in temeiul prevederilor legale reglementate de dreptul intern privind legislatia fiscala.
(7) Datele cu caracter personal pot fi comunicate de catre Ministerul Finantelor Publice in conformitate cu prevederile legale si altor autoritati/institutii publice, abilitate prin lege sa prelucreze date cu caracter personal, cu respectarea prevederilor Regulamentului (UE) 2016/679, si sunt pastrate in conformitate cu prevederile legale in vigoare privind pastrarea si arhivarea documentelor.
(8) Datele cu caracter personal sunt prelucrate de Ministerul Finantelor Publice/Agentia Nationala de Administrare Fiscala in "Spatiul privat virtual" in scopul comunicarii prin mijloace electronice de transmitere la distanta cu persoanele fizice, persoanele juridice si alte entitati fara personalitate juridica potrivit art. 47, 79 si 80 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare."
2. In anexa, la articolul 7, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(1) Persoanele fizice care se identifica potrivit prezentului capitol au drepturile prevazute de Regulamentul (UE) 2016/679."
3. In anexa, la articolul 9, alineatul (6) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(6) Ca urmare a verificarilor, printr-un mesaj transmis la adresa de posta electronica, se face confirmarea inregistrarii certificatului calificat si a asocierii acestuia cu codul numeric personal sau se comunica respingerea cererii, precum si motivul respingerii cererii. Motivul respingerii este comunicat de fiecare data cand cererea este respinsa."
4. In anexa, la articolul 17, alineatul (7) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(7) In cazul aprobarii la ghiseu, reprezentantul legal/reprezentantul desemnat/imputernicitul se prezinta la orice organ fiscal din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala."
5. In anexa, la articolul 17, alineatul (10) se abroga.
6. In anexa, la articolul 20, alineatul (5) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(5) Utilizatorul trebuie sa aiba un identificator unic si sa foloseasca o singura adresa de posta electronica."
7. In anexa, la articolul 20 alineatul (6), litera b) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"b) aprobare la ghiseu. In acest caz persoana fizica trebuie sa se prezinte la orice organ fiscal din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in scopul identificarii fizice. In cazul persoanelor fizice care au cetatenia romana si domiciliaza, au resedinta sau lucreaza in strainatate, in scopul identificarii fizice, se pot prezenta si la oficiile consulare sau ambasadele Romaniei in circumscriptia carora domiciliaza, au resedinta sau lucreaza, dupa caz."
8. In anexa, la articolul 24 alineatul (1), litera g) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"g) informatii cu privire la evidenta fiscala a creantelor fiscale ale persoanei fizice, persoanei juridice sau altei entitati fara personalitate juridica;".
9. In anexa, la articolul 24, partea introductiva a alineatului (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(2) Documentele specifice si informatiile ce pot fi comunicate prin SPV, precum si termenul de pastrare a acestora sunt prevazute dupa cum urmeaza:".
10. In anexa, la articolul 24 alineatul (2), litera c) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"c) in anexa nr. 3 la prezenta procedura - A«Situatia fiscala la data de . . . . . . . . . .A» ."
11. In anexa, la articolul 24, dupa alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (21), cu urmatorul cuprins:
"(21) La expirarea termenului de pastrare, documentele se retrag din SPV si se arhiveaza in arhiva electronica conform normelor legale in vigoare."
12. In anexa, dupa articolul 24 se introduce un nou articol, articolul 241, cu urmatorul cuprins:
"ARTICOLUL 241
Conditii de depunere a declaratiilor de inregistrare fiscala de catre persoanele fizice, persoanele juridice si alte entitati fara personalitate juridica
(1) Depunerea declaratiilor de inregistrare fiscala consta in completarea datelor corespunzator campurilor din macheta prezentata de aplicatia informatica existenta in SPV. Odata cu completarea datelor se transmite un fisier care contine imaginea documentelor justificative ale datelor completate.
(2) Pe baza datelor completate si a fisierului prevazute la alin. (1) se genereaza automat declaratia de inregistrare fiscala conform modelului aprobat in acest sens. Declaratia se semneaza cu certificatul calificat sau cu semnatura electronica extinsa bazata pe un certificat calificat de catre Ministerul Finantelor Publice; dupa caz, se pune la dispozitia persoanei fizice, persoanei juridice sau altei entitati fara personalitate juridica prin intermediul SPV si se incarca automat pe canalul de depunere a declaratiilor.
(3) Orice modificare a declaratiilor de inregistrare fiscala depuse potrivit alin. (1) se realizeaza prin depunerea unei declaratii de mentiuni potrivit art. 88 din Codul de procedura fiscala, prevederile alin. (1) si (2) din prezentul articol aplicandu-se in mod corespunzator.
(4) Informatiile referitoare la inregistrarea fiscala se comunica persoanelor fizice, persoanelor juridice si altor entitati fara personalitate juridica prin SPV.
(5) Certificatul de inregistrare fiscala emis se pastreaza de catre organul fiscal competent pana la data ridicarii de catre contribuabil sau imputernicitul acestuia."
13. In anexa, articolul 25 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"ARTICOLUL 25
Conditii de depunere a declaratiilor fiscale prin intermediul SPV de catre persoanele fizice care se identifica cu NPOTP
(1) Depunerea declaratiilor fiscale prevazute la art. 24 alin. (1) lit. a) de catre o persoana fizica consta in completarea datelor corespunzator campurilor din macheta/formularul electronic disponibil in SPV. Odata cu completarea datelor persoana fizica poate transmite un fisier care contine imaginea documentelor justificative ale datelor completate.
(2) Pe baza datelor completate si a fisierului prevazute la alin. (1) se genereaza automat declaratia fiscala conform modelului aprobat in acest sens. Declaratia se semneaza cu semnatura electronica extinsa bazata pe un certificat calificat de catre Ministerul Finantelor Publice, se pune la dispozitia persoanei fizice prin intermediul SPV si se incarca automat pe canalul de depunere a declaratiilor.
(3) Orice modificare a declaratiilor fiscale depuse potrivit alin. (1) se realizeaza prin depunerea unei declaratii rectificative potrivit art. 105 din Codul de procedura fiscala, prevederile alin. (1) si (2) din prezentul articol aplicandu-se in mod corespunzator.
(4) Declaratia unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice, depusa de contribuabili in format hartie, poate fi verificata de acestia prin intermediul SPV in ceea ce priveste corectitudinea prelucrarii acesteia de catre organul fiscal."
14. In anexa, anexele nr. 1 si 2 la procedura se modifica si se inlocuiesc cu anexele nr. 1 si 2, care fac parte integranta din prezentul ordin.


Articolul II
(1) Termenele de pastrare a documentelor prevazute in anexele nr. 1 si 2 se aplica pentru actele emise dupa data intrarii in vigoare a prezentului ordin.
(2) Emiterea si comunicarea documentelor prevazute in anexa nr. 1 lit. A b) pct. 12 si anexa nr. 1 lit. B pct. 16 se realizeaza dupa 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentului ordin.
(3) Prevederile art. I pct. 7 intra in vigoare in termen de 3 luni de la data publicarii prezentului ordin in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.


Articolul III
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.





Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Legislaţie

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...

Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor
Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...

Legea 188/1999, actualizata 2024, privind Statutul functionarilor publici
Legea 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, actualizata 2024 - Republicare Actualizat ...

Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale
Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale Publicata in ...

Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului
Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului Publicat in Monitorul Oficial cu numar ...

Legea finantelor publice locale, actualizata 2024 - Legea 273/2006
Legea 273/2006 privind finantele publice locale Actualizata prin Legea 387/2023 pentru modificare ...

Legea 500/2002 privind finantele publice, actualizata 2024
Legea 500/2002 privind finantele publice Actualizata prin Legea 262/2023 privind aprobarea Ordona ...

OUG 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist
Ordonanta de urgenta nr. 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist Publicata in ...



Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor culturale in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de cresa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Alocatia de stat pentru copii in anul 2024. Conditii de acordare si valoare alocatie
Sursa: MCP Cabinet avocati

Formularul 230 model editabil 2024 PDF. Completeaza Declaratia 230!
Sursa: EuroAvocatura.ro



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Ştiri Juridice