din anul 2007, atuul tau de DREPT!


Prima pagină » Legislaţie » Integral: Ordonanta de urgenta nr. 67/2019 pentru modificarea si completarea Legii nr. 96/2000 privind organizarea EXIMBANK, precum si a Ordonantei Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilitati fiscale

INTEGRAL: Ordonanta de urgenta nr. 67/2019 pentru modificarea si completarea Legii nr. 96/2000 privind organizarea EXIMBANK, precum si a Ordonantei Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilitati fiscale


Ordonanta de urgenta nr. 67/2019 pentru modificarea si completarea Legii nr. 96/2000 privind organizarea si functionarea Bancii de Export-Import a Romaniei EXIMBANK - S.A., precum si a Ordonantei Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilitati fiscale a fost publicata in Monitorul Oficial nr. 784 din 26.09.2019.

Articolul I
Legea nr. 96/2000 privind organizarea si functionarea Bancii de Export-Import a Romaniei EXIMBANK - S.A., republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 260 din 18 aprilie 2007, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. La articolul 1, alineatele (1) si (2) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"Articolul 1
(1) Banca de Export-Import a Romaniei EXIMBANK - S.A., denumita in continuare EXIMBANK - S.A., este o institutie de credit specializata, prin care se deruleaza activitati de sustinere a mediului de afaceri romanesc si a tranzactiilor internationale prin instrumente financiar-bancare si de asigurari specifice.
(2) EXIMBANK - S.A. isi desfasoara activitatea in nume si in cont propriu, realizand, in limita autorizatiei acordate de catre Banca Nationala a Romaniei, activitati bancare destinate persoanelor fizice si juridice, precum si in numele si contul statului, realizand pentru persoanele juridice legal constituite, rezidente sau nerezidente, finantari, cofinantari, refinantari, garantari, alte operatiuni bancare, asigurari si reasigurari ale operatiunilor de comert exterior romanesc."
2. La articolul 2, dupa litera f) se introduce o noua litera, litera f1), cu urmatorul cuprins:
"f1) administrarea si derularea activitatilor specifice de banca cu vocatie universala, menite sa creasca gradul de intermediere financiara si accesul persoanelor fizice la produse financiar- bancare specializate;".
3. Articolul 4 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Articolul 4
EXIMBANK - S.A. este condusa de un consiliu de administratie numit de adunarea generala a actionarilor, format din 7 membri, din care 4 administratori neexecutivi si 3 administratori executivi, respectiv presedintele executiv al bancii si doi vicepresedinti executivi. Presedintele consiliului de administratie este desemnat de catre adunarea generala ordinara a actionarilor dintre membrii neexecutivi independenti."
4. La articolul 5, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(2) Consiliul de administratie poate sa delege o parte dintre atributiile sale Comitetului de directie, format din presedintele executiv si din cel mult 4 vicepresedinti executivi."
5. La articolul 11, dupa alineatul (2) se introduc sase noi alineate, alineatele (21)-(26), cu urmatorul cuprins:
"(21) Prin exceptie de la dispozitiile alin. (1), EXIMBANK - S.A. poate finanta fondurile prevazute la art. 10 in limita sumelor si la termenele pentru care s-a stabilit prin conventie mentinerea acestora pe perioade de timp determinate, potrivit prevederilor art. 12 alin. (21).
(22) Fondurile puse la dispozitie de EXIMBANK - S.A. potrivit prevederilor alin. (21) reprezinta plasament al EXIMBANK - S.A. la Ministerul Finantelor Publice si cu aceste sume se majoreaza fondurile prevazute la art. 10. Fondurile prevazute la art. 10 constituie sursa de rambursare a fondurilor puse la dispozitie de EXIMBANK - S.A. potrivit alin. (21).
(23) Rambursarea finantarilor se va face pe masura ajungerii la scadenta a plasamentelor Ministerului Finantelor Publice la EXIMBANK - S.A., in ordinea cronologica a scadentei acestora.
(24) In scopul calculului dobanzii datorate de EXIMBANK - S.A. pentru fondurile mentinute pe perioade de timp determinate, potrivit prevederilor art. 12 alin. (21), din sumele plasate de Ministerul Finantelor Publice la EXIMBANK - S.A. se vor deduce sumele plasate de EXIMBANK - S.A. potrivit alin. (23).
(25) Aprobarea finantarilor acordate de catre EXIMBANK - S.A. potrivit prevederilor alin. (21) se realizeaza odata cu aprobarea operatiunilor specifice de finantare, cofinantare, refinantare, asigurare, reasigurare si garantare, in limita maxima a expunerilor stabilite de catre Comitetul Interministerial de Finantari, Garantii si Asigurari.
(26) Responsabilitatea privind stabilirea valorii fondurilor puse la dispozitie de EXIMBANK - S.A. conform alin. (21), calcularea dobanzii si a sumelor deduse din plasamentele efectuate de EXIMBANK - S.A., conform alin. (21), precum si raportarea utilizarii acestor fonduri revine EXIMBANK - S.A., prin directiile de specialitate si Comitetul de directie."
6. La articolul 12, alineatul (3) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(3) Pentru administrarea fondurilor prevazute la art. 10 lit. a)-e), EXIMBANK - S.A. percepe comisioane care vor fi aprobate prin proceduri interne de Comitetul Interministerial de Finantari, Garantii si Asigurari si care vor fi decontate pe seama acestor fonduri."
7. La articolul 12 alineatul (31), litera a) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"a) participarea la constituirea capitalului social al Fondului de Investitii al Initiativei celor Trei Mari, constand in: aport la capitalul social al fondului si cheltuieli aferente, de tipul comisioane de transfer sau prime de egalizare. Alte cheltuieli de tipul costurilor directe necesare exercitarii mandatului de catre EXIMBANK - S.A. se suporta din comisioanele prevazute la alin. (3);".
8. La articolul 12, dupa alineatul (31) se introduce un nou alineat, alineatul (32), cu urmatorul cuprins:
"(32) Ministerul Finantelor Publice este autorizat sa vireze EXIMBANK - S.A. echivalentul in lei la cursul BNR valabil la data efectuarii platii catre EXIMBANK - S.A. al contributiei aferente participarii Romaniei la Fondul de Investitii al Initiativei celor Trei Mari plus o marja de 3% pentru acoperirea unei eventuale diferente de curs valutar la data efectuarii platii la extern de catre EXIMBANK - S.A. Diferenta in lei ramasa neutilizata de catre EXIMBANK - S.A. dupa efectuarea schimbului valutar pentru plata la extern va fi restituita Ministerului Finantelor Publice, in termen de 10 zile de la data efectuarii platii la extern de catre EXIMBANK - S.A."
9. La articolul 18, dupa alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (31), cu urmatorul cuprins:
"(31) EXIMBANK - S.A. efectueaza operatiuni bancare destinate persoanelor fizice, menite sa asigure diversificarea activitatilor desfasurate, inclusiv a surselor de finantare, cresterea gradului de intermediere financiara si accesul persoanelor fizice la produse financiar-bancare specializate."


Articolul II
Ordonanta Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilitati fiscale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 648 din 5 august 2019, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. La articolul 3, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(1) Debitorul care doreste sa isi restructureze obligatiile bugetare, potrivit prezentului capitol, are obligatia de a notifica organul fiscal competent cu privire la intentia sa pana la data de 31 octombrie 2019, sub sanctiunea decaderii din dreptul de a mai beneficia de restructurarea obligatiilor bugetare, si se adreseaza unui expert independent in vederea intocmirii unui plan de restructurare si a testului creditorului privat prudent."
2. La articolul 15, alineatele (1) si (4) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"(1) Pentru obligatiile bugetare care fac obiectul restructurarii, precum si pentru obligatiile prevazute la art. 9 alin. (3) lit. a)-c), e)-i) si l) nu incepe sau se suspenda, dupa caz, procedura de executare silita de la data depunerii notificarii prevazute la art. 3. In cazul obligatiilor prevazute la art. 9 alin. (3) lit. e), executarea silita se suspenda dupa comunicarea somatiei.
. . . . . . . . . .
(4) In cazul in care debitorul nu depune solicitarea de restructurare in termenul prevazut la art. 22 ori in cazul in care depune solicitarea de restructurare si se emite decizie de respingere, incepe sau continua executarea silita de la data implinirii termenului prevazut la art. 22 ori de la data comunicarii deciziei de respingere. Dispozitiile art. 21 raman aplicabile."
3. La articolul 23, dupa alineatul (6) se introduce un nou alineat, alineatul (7), cu urmatorul cuprins:
"(7) Accesoriile aferente unor obligatii bugetare principale reprezentand ajutor de stat de recuperat sau fonduri ce se cuvin bugetului Uniunii Europene nu se amana la plata si nu se anuleaza, daca institutia sau autoritatea publica care a transmis organului fiscal titlul executoriu in vederea recuperarii trebuie sa vireze la bugetul Uniunii Europene, conform legii, respectivele accesorii."
4. Dupa articolul 36 se introduce un nou articol, articolul 361, cu urmatorul cuprins:
"ARTICOLUL 361
Implicatii cu privire la achizitiile publice
(1) Prin derogare de la dispozitiile art. 165 alin. (1) si (2) din Legea nr. 98/2016 privind achizitiile publice, cu modificarile si completarile ulterioare, si de la dispozitiile art. 178 alin. (1) si (2) din Legea nr. 99/2016 privind achizitiile sectoriale, cu modificarile si completarile ulterioare, un operator economic nu este exclus din procedura de atribuire daca a depus notificarea privind intentia de restructurare a obligatiilor bugetare, potrivit art. 3, la organul fiscal central. Operatorul economic depune, in copie, la autoritatea contractanta notificarea privind intentia de restructurare a obligatiilor bugetare inregistrata la organul fiscal competent. Organul fiscal competent transmite informatii cu privire la stadiul si modul de solutionare a solicitarii de restructurare, la solicitarea autoritatii contractante.
(2) Dispozitiile alin. (1) sunt aplicabile:
a) pana la data comunicarii deciziei de aprobare a restructurarii obligatiilor bugetare, in cazul in care operatorul economic depune solicitarea de restructurare a obligatiilor bugetare si aceasta este aprobata;
b) pana la data comunicarii deciziei de respingere a solicitarii de restructurare a obligatiilor bugetare, in cazul in care operatorul economic depune solicitarea de restructurare a obligatiilor bugetare si aceasta este respinsa;
c) pana la expirarea termenului de depunere a solicitarii de restructurare prevazut de art. 22, in cazul in care operatorul economic nu depune solicitarea de restructurare a obligatiilor bugetare."





Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Legislaţie

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...

Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor
Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...

Legea 188/1999, actualizata 2024, privind Statutul functionarilor publici
Legea 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, actualizata 2024 - Republicare Actualizat ...

Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale
Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale Publicata in ...

Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului
Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului Publicat in Monitorul Oficial cu numar ...

Legea finantelor publice locale, actualizata 2024 - Legea 273/2006
Legea 273/2006 privind finantele publice locale Actualizata prin Legea 387/2023 pentru modificare ...

Legea 500/2002 privind finantele publice, actualizata 2024
Legea 500/2002 privind finantele publice Actualizata prin Legea 262/2023 privind aprobarea Ordona ...

OUG 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist
Ordonanta de urgenta nr. 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist Publicata in ...



Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor culturale in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de cresa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Alocatia de stat pentru copii in anul 2024. Conditii de acordare si valoare alocatie
Sursa: MCP Cabinet avocati

Formularul 230 model editabil 2024 PDF. Completeaza Declaratia 230!
Sursa: EuroAvocatura.ro



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Ştiri Juridice