din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1823 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Integral: Regulamentul de organizare si functionare a Institutului National de Cercetare-Dezvoltare pentru Biotehnologii in Horticultura Stefanesti, din 17.09.2019

INTEGRAL: Regulamentul de organizare si functionare a Institutului National de Cercetare-Dezvoltare pentru Biotehnologii in Horticultura Stefanesti, din 17.09.2019


Publicat in Monitorul Oficial nr. 795 din 01.10.2019 si aprobat prin HG nr. 706/2019.

CAPITOLUL I


Dispozitii generale


Articolul 1
Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru Biotehnologii in Horticultura Stefanesti, denumit in continuare Institut National, este persoana juridica romana in subordinea Academiei de Stiinte Agricole si Silvice "Gheorghe Ionescu-Sisesti".


Articolul 2
Institutul National isi desfasoara activitatea pe baza Ordonantei Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea stiintifica si dezvoltarea tehnologica, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 324/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, a Legii nr. 45/2009 privind organizarea si functionarea Academiei de Stiinte Agricole si Silvice "Gheorghe Ionescu-Sisesti" si a sistemului de cercetare-dezvoltare din domeniile agriculturii, silviculturii si industriei alimentare, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si a prezentului regulament.


CAPITOLUL II
Scopul si obiectul de activitate


Articolul 3
(1) Institutul National este infiintat in scopul desfasurarii activitatii de cercetare stiintifica si dezvoltare tehnologica in domeniul biotehnologiilor si al disciplinelor conexe, prin participarea la:
a) elaborarea strategiilor de dezvoltare din domeniul biotehnologiilor plantelor horticole;
b) realizarea cu prioritate a obiectivelor stiintifice si tehnologice ale programelor nationale de cercetare stiintifica si dezvoltare biotehnologica;
c) realizarea unor obiective din programe internationale incheiate direct sau in colaborare cu parteneri din alte tari;
d) implementarea rezultatelor cercetarii din domeniul biotehnologiilor horticole in sfera economica a Romaniei.
(2) Institutul National participa la elaborarea strategiilor de dezvoltare in domeniul specific, desfasoara activitati de cercetare-dezvoltare pentru realizarea obiectivelor cuprinse in strategia nationala de cercetare, constituie baze de competenta stiintifica si tehnologica, de expertiza, de perfectionare a resurselor umane si de documentare stiintifica si tehnica.


Articolul 4
Obiectul de activitate al Institutului National cuprinde, in principal:
I. Activitati de cercetare-dezvoltare, cod CAEN 7211 - Cercetare-dezvoltare in biotehnologie:
a) elaborarea si perfectionarea biotehnologiilor de inmultire in vitro a speciilor horticole de importanta economica pe plan intern sau international;
b) stabilirea metodelor eficiente pentru conservarea pe termen lung si mediu a celulelor si tesuturilor vegetale;
c) perfectionarea metodelor de izolare si multiplicare a organismelor microbiene pentru cresterea randamentelor in vinificatie;
d) obtinerea substantelor biologic active din produsele secundare rezultate in sectorul hortiviticol;
e) analiza interactiunii agent patogen-planta in bazele experimentale pilot si in loturile demonstrative;
f) metode ecologice eficiente de combatere a bolilor si daunatorilor la vita-de-vie si la plantele obtinute prin metode biotehnologice;
g) utilizarea metodelor moderne pentru inducerea tolerantei si identificarea genotipurilor cu rezistenta sporita la factori biotici si abiotici;
h) interactiunea dintre factorii de mediu biotici si abiotici cu procesele fiziologice ale plantelor;
i) tehnologii care asigura cresterea calitatii produselor horticole;
j) studii asupra potentialului enzimatic al strugurilor din diferite soiuri si influenta asupra compozitiei vinurilor;
k) metode conventionale de ameliorare a speciilor horticole si selectie a soiurilor cu potential ridicat de calitate si productie;
l) utilizarea metodelor biotehnologice de obtinere, selectie sau inducere a variatiei genetice in scopul obtinerii de genotipuri valoroase la plantele horticole;
m) studiul citogenetic la principalele soiuri de plante horticole;
n) cercetari aplicative pentru realizarea de poligoane demonstrative, baze experimentale pilot, produse horticole noi si pentru verificarea tehnologiilor si a creatiilor proprii in conditii de productie;
o) obtinerea de plante horticole de calitate superioara pentru realizarea contractelor de cercetare si schimbul de material biologic cu unitati similare din tara si din strainatate;
p) utilizarea ingineriei genetice in oenologie, influenta asupra fermentatiei, calitatii organoleptice a vinurilor, aditivilor si calitatii mediului;
q) activitatea de dezvoltare se desfasoara in urmatoarele tipuri de baze experimentale pilot:
1. baza experimentala pilot pentru producerea materialului biologic din categorii superioare;
2. plantatii-mama, loturi experimentale si campuri de conservare a germoplasmei;
3. baza experimentala pilot pentru tehnologia de cultura a soiurilor pentru masa si vinuri albe superioare;
4. baza experimentala pilot pentru tehnologia de cultura a soiurilor aromate;
5. baza experimentala pilot pentru tehnologia de amenajare a terenurilor si cultura soiurilor pentru vinuri albe superioare;
6. poligon de amenajare a terenului si cultura soiurilor pentru vinuri rosii superioare;
7. baza experimentala pilot pentru cultura soiurilor pentru vinuri rosii de consum curent si distilate;
8. baza experimentala pilot pentru valorificarea terenurilor cu pante mari;
9. baza experimentala pilot pentru valorificarea terenurilor puternic podzolite, prin cultura soiurilor de vin pentru distilate;
10. baza experimentala pilot pentru prelucrarea strugurilor si valorificarea produselor si subproduselor din viticultura si vinificatie;
r) desfacerea pe piata interna si la export a materialului biologic, produselor si subproduselor obtinute in institutul national;
s) efectuarea directa de activitati de import-export;
s) elaborarea de standarde referitoare la calitatea produselor si serviciilor ce intra in sfera de activitate a institutului national;
t) organizarea de campuri-pilot si loturi demonstrative;
t) valorificarea rezultatelor obtinute in sectorul privat.
II. Activitati conexe activitatii de cercetare-dezvoltare pe care le desfasoara Institutul National:
a) organizarea si dezvoltarea de investitii, servicii stiintifice la nivel de laboratoare si baze experimentale pilot;
b) dezvoltarea sistemului informational, sistemului de banci de date, a prelucrarii datelor in vederea modelarii si simularii proceselor biologice si biotehnologice;
c) asistenta tehnica si consultanta pentru producerea materialului saditor horticol prin metode biotehnologice si pentru organizarea, amenajarea si ameliorarea terenurilor in vederea infiintarii noilor plantatii;
d) furnizarea de servicii stiintifice si tehnologice agentilor economici sau oricaror beneficiari interesati: expertize de specialitate, prestatii de servicii in laboratoare autorizate;
e) testari si standardizare, studii de fezabilitate si de marketing in domeniul de activitate;
f) activitati didactice in invatamantul superior; practica cu studentii de la facultatile de biotehnologie si horticultura; indrumarea studentilor pentru realizarea lucrarilor de licenta;
g) asocierea cu institutii de profil din tara si din strainatate in scopul transferului rezultatelor cercetarii stiintifice, in conformitate cu prevederile legale.
III. Formare si specializare de cercetatori si cadre de specialitate in domeniul propriu de activitate:
a) organizarea anuala de cursuri teoretice si practice in domeniul biotehnologiilor cu participarea tinerilor cercetatori, a studentilor si viitorilor specialisti, cursanti si lectori;
b) organizarea de manifestari stiintifice nationale si internationale in domeniile biotehnologiilor vegetale, biotehnologiilor industriale, geneticii moleculare, geneticii populatiilor, fiziologiei si protectiei plantelor horticole;
c) perfectionarea personalului din cercetare prin burse de studii, stagii de pregatire in alte institutii de profil din tara si din strainatate;
d) organizarea unui sistem complex de documentare stiintifica operativ-informatizata.
IV. Activitati de editare si tiparire a publicatiilor de specialitate:
a) asigurarea schimburilor de informatii stiintifice in domeniul de profil prin organizarea si participarea la manifestari stiintifice, la saloane de inovare si transfer tehnologic, expozitii de prezentare a produselor realizate prin activitati de cercetare;
b) editare de publicatii de specialitate, studii, rapoarte, sinteze, materiale de informare si reclama in mass-media a noilor biotehnologii si produse horticole obtinute.


CAPITOLUL III
Patrimoniul Institutului National


Articolul 5
(1) Patrimoniul Institutului National se stabileste pe baza situatiilor financiare intocmite potrivit prevederilor art. 28 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
(2) Institutul National administreaza, cu diligenta unui bun proprietar, bunuri proprietate publica si privata a statului, precum si bunurile proprii dobandite sau realizate din venituri proprii. Bunurile proprietate publica si privata a statului administrate de Institutul National, precum si bunurile proprii dobandite sau realizate din venituri proprii, dupa caz, se inregistreaza distinct in contabilitate potrivit reglementarilor contabile aplicabile.
(3) Patrimoniul Institutului National poate fi modificat conform prevederilor legale in vigoare.
(4) Bunurile proprietate publica a statului sunt inalienabile, insesizabile, imprescriptibile si nu pot fi constituite drept garantii.
(5) In exercitarea drepturilor sale, Institutul National poseda si foloseste bunurile aflate in patrimoniul sau si, dupa caz, dispune de acestea in conditiile legii, in scopul realizarii obiectului sau de activitate.
(6) Dreptul de proprietate si celelalte drepturi reale asupra imobilelor, terenurilor si cladirilor se inscriu in cartea funciara.


Articolul 6
Rezultatele cercetarilor obtinute in baza derularii unui contract de cercetare-dezvoltare sau inovare finantat partial sau total din fonduri publice apartin Institutului National, in calitate de persoana juridica executanta, si ordonatorului principal de credite, in egala masura, daca prin contract nu s-a prevazut altfel. Administrarea, inregistrarea in evidenta contabila a Institutului National, precum si instrainarea, inchirierea sau concesionarea si casarea rezultatelor cercetarilor obtinute in baza derularii unui contract finantat din fonduri publice se fac potrivit Ordonantei Guvernului nr. 57/2002, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 324/2003, cu modificarile si completarile ulterioare.


CAPITOLUL IV
Structura organizatorica si functionala a Institutului National


Articolul 7
Institutul National poate avea in structura subunitati fara personalitate juridica, sectii, laboratoare, servicii, birouri, compartimente si alte structuri organizatorice necesare realizarii obiectului sau de activitate.


Articolul 8
Structura organizatorica a Institutului National se aproba prin decizie a Academiei de Stiinte Agricole si Silvice "Gheorghe Ionescu-Sisesti, la propunerea consiliului de administratie, si cuprinde urmatoarele compartimente: compartimentul juridic, compartimentul de marketing, compartimentul financiar-contabil, compartimentul de audit, compartimentul de resurse umane, salarizare, compartimentul de securitate si sanatate in munca, compartimentul patrimoniu, fond funciar, compartimentul de diseminare a informatiilor, relatii publice si mass-media, compartimentul de achizitii, biroul administrativ.


Articolul 9
In functie de specificul activitatii, prin decizie a directorului general, cu aprobarea consiliului de administratie, se pot organiza colective specializate sau colective interdisciplinare proprii ori in colaborare cu alte unitati din tara sau din strainatate.


CAPITOLUL V
Organele de conducere ale Institutului National


Articolul 10
(1) Conducerea Institutului National este asigurata de catre:
a) consiliul de administratie;
b) comitetul de directie;
c) directorul general.
(2) Organizarea activitatii de cercetare stiintifica, coordonarea stiintifica, coordonarea si evaluarea periodica a activitatii stiintifice sunt asigurate de catre consiliul stiintific.
Consiliul de administratie


Articolul 11
Consiliul de administratie al Institutului National este format din 9 membri, numiti pentru un mandat de 4 ani, care poate fi reinnoit o singura data.


Articolul 12
(1) Din consiliul de administratie fac parte in mod obligatoriu:
a) directorul general al Institutului National, care este presedintele consiliului de administratie;
b) un reprezentant al Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale;
c) un reprezentant al Ministerului Cercetarii si Inovarii;
d) un reprezentant al Ministerului Muncii si Justitiei Sociale;
e) un reprezentant al Ministerului Finantelor Publice;
f) un reprezentant al Academiei de Stiinte Agricole si Silvice "Gheorghe Ionescu-Sisesti";
g) presedintele consiliului stiintific al Institutului National.
(2) Ceilalti membri ai consiliului de administratie, specialisti din domeniul specific de activitate al Institutului National sau din afara acestuia (juristi, economisti, ingineri), sunt propusi de catre directorul general si indeplinesc conditiile stabilite prin decizia presedintelui Academiei de Stiinte Agricole si Silvice "Gheorghe Ionescu-Sisesti".
(3) Membrii consiliului de administratie sunt numiti prin decizie a presedintelui Academiei de Stiinte Agricole si Silvice "Gheorghe Ionescu-Sisesti", la propunerea conducatorului unitatii de la care acestia provin.
(4) Revocarea membrilor consiliului de administratie, in caz de abateri sau de nerespectare a indatoririlor ce le revin, se face de catre acelasi organ care a facut si numirea.
(5) Consiliul de administratie isi desemneaza vicepresedintele dintre membrii sai.


Articolul 13
(1) Membrii consiliului de administratie sunt cetateni romani si isi pastreaza calitatea de angajat la institutia sau unitatea de la care provin, precum si toate drepturile si obligatiile ce deriva din aceasta calitate.
(2) Pentru activitatea desfasurata, in calitate de membri ai consiliului de administratie, acestia beneficiaza de o indemnizatie lunara stabilita de consiliul de administratie, dar nu mai mult de 10% din salariul de baza al directorului general al Institutului National.
(3) Persoanele numite ca membri ai consiliului de administratie nu pot face parte din mai mult de doua consilii de administratie si nu pot participa in aceeasi calitate la alte unitati cu care Institutul National are relatii contractuale sau interese concurente.
(4) Sunt incompatibili cu calitatea de membru al consiliului de administratie cei care, personal ori sotul (sotia), copiii sau rudele pana la gradul al doilea inclusiv, sunt in acelasi timp patroni sau asociati la alte unitati cu acelasi profil sau cu care Institutul National se afla in relatii comerciale directe.


Articolul 14
(1) Consiliul de administratie isi desfasoara activitatea in baza regulamentului propriu de organizare si functionare, aprobat prin decizie a presedintelui Academiei de Stiinte Agricole si Silvice "Gheorghe Ionescu-Sisesti", potrivit prevederilor art. 34 lit. d) din Legea nr. 45/2009, cu modificarile si completarile ulterioare.
(2) Consiliul de administratie hotaraste in problemele privind activitatea Institutului National, cu exceptia celor care sunt de competenta altor organe.


Articolul 15
(1) Consiliul de administratie se intruneste, de regula, o data pe luna si ori de cate ori interesele Institutului National o cer, la convocarea presedintelui sau la solicitarea unei treimi din numarul membrilor consiliului de administratie.
(2) Dezbaterile consiliului de administratie sunt conduse de presedintele consiliului, iar in lipsa acestuia, de catre vicepresedintele ales de catre membrii acestuia.


Articolul 16
(1) Consiliul de administratie isi poate desfasura activitatea in prezenta a cel putin doua treimi din numarul membrilor sai. Daca nu este indeplinita aceasta conditie, sedinta consiliului de administratie poate fi reprogramata intr-un interval de cel mult 15 zile, avand aceeasi ordine de zi.
(2) Hotararile consiliului de administratie se iau cu majoritatea voturilor membrilor prezenti, dar nu mai putin de jumatate plus unu din numarul total al membrilor consiliului de administratie.


Articolul 17
La sedintele consiliului de administratie participa, in calitate de invitat permanent, un reprezentant al sindicatului reprezentativ din Institutul National sau un reprezentant al salariatilor, in cazul in care acestia nu sunt constituiti in sindicat.


Articolul 18
Pentru luarea unor decizii complexe, consiliul de administratie poate atrage in activitatea de analiza consilieri si consultanti din diferite sectoare de activitate. Activitatea acestora va fi remunerata potrivit prevederilor art. 34 lit. a) din Legea nr. 45/2009, cu modificarile si completarile ulterioare.


Articolul 19
(1) Membrii consiliului de administratie sunt raspunzatori pentru indeplinirea atributiilor ce le revin si raspund solidar pentru administrarea patrimoniului Institutului National.
(2) Membrii consiliului de administratie care s-au abtinut ori s-au impotrivit luarii unei decizii ce s-a dovedit pagubitoare pentru Institutul National nu raspund daca au consemnat expres punctul lor de vedere in registrul de sedinte al consiliului de administratie si daca au anuntat in scris despre aceasta Academia de Stiinte Agricole si Silvice "Gheorghe Ionescu-Sisesti".
(3) Membrii consiliului de administratie care nu respecta prevederile art. 13 alin. (3) si (4) raspund pentru daunele cauzate Institutului National ca urmare a acestui fapt.


Articolul 20
(1) Consiliul de administratie are, in principal, urmatoarele atributii:
a) aproba, la propunerea consiliului stiintific, strategia si programele concrete de dezvoltare ale Institutului National, de introducere a unor tehnologii de varf si de modernizare a celor existente, in concordanta cu strategia generala a domeniului propriu de activitate;
b) propune modificarea structurii organizatorice si functionale a Institutului National, infiintarea, desfiintarea si comasarea de subunitati din structura acestuia;
c) analizeaza si avizeaza proiectul bugetului de venituri si cheltuieli, care se depune la Academia de Stiinte Agricole si Silvice "Gheorghe Ionescu-Sisesti", in vederea aprobarii conform reglementarilor legale;
d) analizeaza si avizeaza situatii financiare anuale, pe care le supune spre aprobare Academiei de Stiinte Agricole si Silvice "Gheorghe Ionescu-Sisesti", si aproba raportul de gestiune asupra activitatii desfasurate de Institutul National in anul precedent;
e) analizeaza realizarea criteriilor de performanta si raportarea trimestriala privind activitatea realizata de Institutul National si aproba masuri pentru desfasurarea acesteia in conditii de echilibru ale bugetului de venituri si cheltuieli;
f) analizeaza, aproba sau, dupa caz, propune spre aprobare investitiile care urmeaza a fi realizate de Institutul National;
g) propune spre aprobare majorarea sau diminuarea patrimoniului, precum si concesionarea ori inchirierea unor bunuri din patrimoniul Institutului National;
h) aproba valorificarea bunurilor proprii dobandite;
i) aproba mandatul pentru negocierea contractului colectiv de munca;
j) aproba criteriile si comisiile de concurs pentru ocuparea posturilor vacante din cadrul Institutului National.
(2) Consiliul de administratie exercita orice alte atributii stabilite prin prezentul regulament de organizare si functionare al Institutului National.


Articolul 21
In primul trimestru al fiecarui an, consiliul de administratie prezinta Academiei de Stiinte Agricole si Silvice "Gheorghe Ionescu-Sisesti" un raport asupra activitatii Institutului National si a consiliului de administratie, desfasurate in anul precedent, precum si asupra programului de activitate al acestora pentru anul in curs.


Articolul 22
Secretariatul consiliului de administratie este asigurat de Institutul National. Atributiile secretariatului sunt prevazute in regulamentul de organizare si functionare a consiliului de administratie. Comitetul de directie


Articolul 23
Conducerea operativa a Institutului National este asigurata de un comitet de directie compus din directorul general si conducatorii principalelor compartimente din structura organizatorica a Institutului National.


Articolul 24
(1) Comitetul de directie exercita atributii si are raspunderi in limita competentelor propuse de directorul general si aprobate de consiliul de administratie.
(2) Comitetul de directie stabileste actiunile concrete necesare pentru realizarea obiectivelor rezultate din:
a) strategia programelor de dezvoltare a Institutului National;
b) programul anual de cercetare-dezvoltare;
c) bugetul de venituri si cheltuieli;
d) programul anual de investitii;
e) sistemul de asigurare a calitatii si a activitatilor de servicii de specialitate;
f) indeplinirea sarcinilor ce revin Institutului National din contractele si conventiile de colaborare in domeniul cercetarii- dezvoltarii;
g) alte obligatii conexe activitatii de cercetare.


Articolul 25
Comitetul de directie se intruneste, de regula, saptamanal si ori de cate ori interesele Institutului National o impun.


Articolul 26
(1) La nivelul subunitatilor din Institutul National se organizeaza si functioneaza comitetul de conducere, care isi desfasoara activitatea in conformitate cu propriul regulament de organizare si functionare, aprobat de consiliul de administratie al Institutului National, si este prezidat de directorul subunitatii respective.
(2) Comitetul de conducere exercita atributii si are raspunderi in limita competentelor stabilite de directorul general al Institutului National si aprobate de consiliul de administratie.


Directorul general


Articolul 27
(1) Activitatea curenta a Institutului National este condusa de directorul general, numit prin decizie a presedintelui Academiei de Stiinte Agricole si Silvice "Gheorghe Ionescu-Sisesti" pentru un mandat de 4 ani, pe baza rezultatelor concursului organizat, potrivit art. 34 lit. c) din Legea nr. 45/2009, cu modificarile si completarile ulterioare. La finalizarea acestui termen, in functie de performantele realizate, numirea directorului general poate fi prelungita pentru o perioada de cel mult 4 ani.
(2) Numirea si eliberarea din functie a directorului general se fac prin decizie a presedintelui Academiei de Stiinte Agricole si Silvice "Gheorghe Ionescu-Sisesti".
(3) Directorul general, numit in conditiile alin. (2), incheie un contract de management cu Academia de Stiinte Agricole si Silvice "Gheorghe Ionescu-Sisesti".
(4) Evaluarea modului de indeplinire a atributiilor si obligatiilor directorului general, stabilite prin contractul de management, se face pe baza unei proceduri aprobate prin decizie a presedintelui Academiei de Stiinte Agricole si Silvice "Gheorghe Ionescu-Sisesti".
(5) Persoana care ocupa functia de director general are functia de baza la Institutul National.


Articolul 28
(1) Directorul general are, in principal, urmatoarele atributii si responsabilitati:
a) reprezinta, personal sau prin delegat, interesele Institutului National in relatiile cu celelalte organe, organizatii si agenti economici, precum si cu persoane fizice si/sau juridice din tara si din strainatate;
b) stabileste atributiile, competentele si relatiile la nivelul subunitatilor si departamentelor Institutului National, precum si relatiile acestora cu tertii, cu avizul consiliului de administratie;
c) propune consiliului de administratie modificarea structurii organizatorice si functionale a Institutului National;
d) numeste directorii si conducatorii compartimentelor din structura organizatorica a Institutului National, in urma concursului organizat pe baza criteriilor propuse de comitetul de directie, si ii revoca, dupa caz, cu avizul consiliului de administratie;
e) angajeaza si concediaza personalul Institutului National potrivit contractului colectiv de munca, precum si cu respectarea dispozitiilor Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
f) asigura negocierea contractului colectiv de munca la nivelul Institutului National si a salariilor personalului acestuia, prin comitetul de directie; aproba salariile rezultate din negocierea directa;
g) raspunde de administrarea intregului patrimoniu;
h) adopta masuri si urmareste realizarea operatiunilor de comert interior si de import-export, prin compartimentele proprii specializate;
i) analizeaza lunar stadiul valorificarii rezultatelor cercetarii, inclusiv activitatea compartimentului de marketing;
j) poate delega o parte din atributiile sale celorlalte persoane din conducerea Institutului National;
k) exercita orice alte atributii ce ii sunt delegate de consiliul de administratie.
(2) Directorul general indeplineste atributiile ordonatorului tertiar de credite, potrivit prevederilor art. 21 alin. (4) din Legea nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile si completarile ulterioare.


Articolul 29
Organele de conducere ale Institutului National vor indeplini si alte atributii stabilite prin actele normative.


Consiliul stiintific


Articolul 30
(1) Consiliul stiintific este format din minimum 5 membri, reprezentand principalele compartimente din cadrul Institutului National, care desfasoara activitati de cercetare- dezvoltare.
(2) Consiliul stiintific este alcatuit din cercetatori cu realizari deosebite in domeniu, salariati ai Institutului National, alesi pe o perioada de 4 ani prin vot secret de catre cercetatorii din Institutul National.
(3) Din consiliul stiintific fac parte, de drept, directorul general si directorul stiintific ai Institutului National.
(4) Consiliul stiintific este condus de un presedinte si un vicepresedinte, alesi prin vot secret de catre membrii consiliului stiintific.
(5) Consiliul stiintific se organizeaza si functioneaza in conformitate cu regulamentul propriu, aprobat de consiliul de administratie.


Articolul 31
Atributiile principale ale consiliului stiintific sunt urmatoarele:
a) participa la elaborarea strategiei de dezvoltare a activitatii de cercetare-dezvoltare in domeniu si la elaborarea planurilor proprii de cercetare-dezvoltare;
b) analizeaza, avizeaza si urmareste realizarea lucrarilor de cercetare stiintifica;
c) propune spre aprobare consiliului de administratie programul anual de cercetare-dezvoltare si inovare al Institutului National;
d) avizeaza hotararile consiliului de administratie care implica politica de cercetare a Institutului National si a ramurii;
e) propune masuri pentru perfectionarea profesionala si incadrarea personalului de cercetare in grade profesionale;
f) organizeaza si coordoneaza desfasurarea manifestarilor cu caracter stiintific;
g) avizeaza actiunile de cooperare, interne si internationale, cu scop stiintific;
h) avizeaza acordarea de burse de studii si stagii de perfectionare in tara si in strainatate.


CAPITOLUL VI
Bugetul de venituri si cheltuieli, administrarea acestuia si reglementarea litigiilor


Articolul 32
(1) Institutul National intocmeste anual bugetul de venituri si cheltuieli si situatiile financiare anuale, potrivit reglementarilor aplicabile institutiilor publice.
(2) Situatiile financiare anuale se aproba de consiliul de administratie al Institutului National si se depun la Academia de Stiinte Agricole si Silvice "Gheorghe Ionescu-Sisesti", potrivit art. 34 lit. f) din Legea nr. 45/2009, cu modificarile si completarile ulterioare.


Articolul 33
(1) Veniturile si cheltuielile Institutului National se cuprind in bugetul de venituri si cheltuieli al acestuia.
(2) Institutul National intocmeste bugetul de venituri si cheltuieli, care se aproba prin decizie a presedintelui Academiei de Stiinte Agricole si Silvice "Gheorghe Ionescu-Sisesti", in calitate de ordonator secundar de credite, la propunerea Prezidiului Academiei de Stiinte Agricole si Silvice "Gheorghe Ionescu-Sisesti".
(3) Excedentele rezultate din executia bugetului de venituri si cheltuieli se regularizeaza la sfarsitul anului cu bugetul din care se finanteaza, in limita sumelor primite de la acesta.


Articolul 34
Institutul National determina anual volumul de venituri de realizat si cheltuielile totale de efectuat, corelat cu contractele incheiate pentru activitatea programata.


Articolul 35
(1) Salarizarea personalului Institutului National se realizeaza potrivit prevederilor legale in vigoare care reglementeaza salarizarea personalului platit din fonduri publice.
(2) Personalul Institutului National beneficiaza de salariul de baza si de alte drepturi de personal, potrivit legii.


Articolul 36
Salariul de baza al directorului general se stabileste prin decizie a presedintelui Academiei de Stiinte Agricole si Silvice "Gheorghe Ionescu-Sisesti", potrivit legii.


Articolul 37
Pentru activitati cu caracter sezonier, Institutul National poate incheia contracte de prestari servicii potrivit prevederilor art. 43 din Legea nr. 45/2009, cu modificarile si completarile ulterioare.


Articolul 38
Institutul National poate efectua operatiuni de incasari si plati potrivit prevederilor art. 37 si 38 din Legea nr. 45/2009, cu modificarile si completarile ulterioare.


Articolul 39
Institutul National isi organizeaza controlul financiar preventiv, controlul financiar de gestiune si compartiment de audit intern.


Articolul 40
Institutul National hotaraste cu privire la investitiile ce urmeaza a fi realizate, potrivit obiectului sau de activitate, finantarea efectuandu-se din surse proprii si din surse bugetare, din bugetul Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale, prin bugetul Academiei de Stiinte Agricole si Silvice "Gheorghe Ionescu-Sisesti".


Articolul 41
Litigiile Institutului National cu persoane fizice sau juridice nesolutionate pe cale amiabila sunt supuse spre rezolvare instantelor de judecata romane competente, in conformitate cu reglementarile in vigoare.


CAPITOLUL VII
Dispozitii finale


Articolul 42
Statutul de institut national de cercetare- dezvoltare se reinnoieste periodic prin reacreditare.


Articolul 43
Reacreditarea are loc intr-un interval de maximum 5 ani sau la modificarea obiectului de activitate al Institutului National.





Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Legislaţie

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...

Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor
Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...

Legea 188/1999, actualizata 2024, privind Statutul functionarilor publici
Legea 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, actualizata 2024 - Republicare Actualizat ...

Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale
Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale Publicata in ...

Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului
Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului Publicat in Monitorul Oficial cu numar ...

Legea finantelor publice locale, actualizata 2024 - Legea 273/2006
Legea 273/2006 privind finantele publice locale Actualizata prin Legea 387/2023 pentru modificare ...

Legea 500/2002 privind finantele publice, actualizata 2024
Legea 500/2002 privind finantele publice Actualizata prin Legea 262/2023 privind aprobarea Ordona ...

OUG 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist
Ordonanta de urgenta nr. 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist Publicata in ...



Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor culturale in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de cresa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Alocatia de stat pentru copii in anul 2024. Conditii de acordare si valoare alocatie
Sursa: MCP Cabinet avocati

Formularul 230 model editabil 2024 PDF. Completeaza Declaratia 230!
Sursa: EuroAvocatura.ro



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Ştiri Juridice