din anul 2007, atuul tau de DREPT!


Prima pagină » Legislaţie » Integral: Regulamentul privind organizarea si desfasurarea concursului de admitere in magistratura, din 17.09.2019

INTEGRAL: Regulamentul privind organizarea si desfasurarea concursului de admitere in magistratura, din 17.09.2019


Publicat in Monitorul Oficial nr. 806 din 04.10.2019.

CAPITOLUL I
Dispozitii generale


Articolul 1
(1) Admiterea in magistratura se face prin concurs, pe baza competentei profesionale, a aptitudinilor si a bunei reputatii, cu respectarea principiilor transparentei si egalitatii.
(2) Concursul se organizeaza de Consiliul Superior al Magistraturii, prin Institutul National al Magistraturii, in conditiile prezentului regulament.


Articolul 2
Pot fi numiti in magistratura, pe baza de concurs, fostii judecatori si procurori care si-au incetat activitatea din motive neimputabile, personalul de specialitate juridica prevazut la art. 87 alin. (1) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, denumita in continuare Legea nr. 303/2004, avocatii, notarii, asistentii judiciari, consilierii juridici, executorii judecatoresti cu studii superioare juridice, personalul de probatiune cu studii superioare juridice, ofiterii de politie judiciara cu studii superioare juridice, grefierii cu studii superioare juridice, persoanele care au indeplinit functii de specialitate juridica in aparatul Parlamentului, Administratiei Prezidentiale, Guvernului, Curtii Constitutionale, Avocatului Poporului, Curtii de Conturi sau al Consiliului Legislativ, din Institutul de Cercetari Juridice al Academiei Romane si Institutul Roman pentru Drepturile Omului, cadrele didactice din invatamantul juridic superior acreditat, precum si magistratii- asistenti, cu o vechime in specialitate de cel putin 5 ani la data sustinerii primei probe din cadrul primei etape a concursului, daca indeplinesc conditiile prevazute la art. 14 alin. (2) si, dupa caz, la art. 32 din Legea nr. 303/2004.


CAPITOLUL II
Organizarea concursului


Articolul 3
(1) Concursul de admitere in magistratura se organizeaza, anual sau ori de cate ori este necesar, de Consiliul Superior al Magistraturii, prin Institutul National al Magistraturii, pentru ocuparea posturilor vacante de la judecatorii si de la parchetele de pe langa acestea.
(2) Data, locul, modul de desfasurare a concursului, calendarul de desfasurare, taxa de inscriere, tematica si bibliografia de concurs, precum si cererea de inscriere tipizata se stabilesc prin hotarare a Consiliului Superior al Magistraturii, la propunerea Institutului National al Magistraturii sau a Directiei resurse umane si organizare din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii, dupa caz.
(3) Numarul si lista posturilor scoase la concurs se stabilesc prin hotarare a Consiliului Superior al Magistraturii, la propunerea Directiei de resurse umane si organizare din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii. Prin aceeasi hotarare se pot stabili si alte posturi vacante de la instante si parchete unde exista dificultati de ocupare, in privinta carora Consiliul Superior al Magistraturii poate dispune suplimentarea, in ordinea, conditiile si limitele stabilite prin hotarare.
(4) Datele prevazute la alin. (2) si (3) se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a III-a, si pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii si Institutului National al Magistraturii, cu cel putin 60 de zile inainte de data stabilita pentru concurs.
(5) Data, locul, modul de desfasurare a concursului, numarul de posturi scoase la concurs si, dupa caz, al celor in privinta carora exista posibilitatea suplimentarii, precum si taxa de inscriere se aduc la cunostinta si printr-un comunicat de presa care se publica in 3 cotidiene centrale.
(6) Cererea-tip de inscriere se publica pe pagina de internet a Institutului National al Magistraturii si a Consiliului Superior al Magistraturii.
(7) Cererile pentru inscrierea la concurs se depun in termen de 10 zile de la data publicarii concursului pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii si Institutului National al Magistraturii, la tribunalele sau, dupa caz, la parchetele de pe langa acestea, in ale caror circumscriptii domiciliaza sau au resedinta legal stabilita candidatii.
(8) La cererea de inscriere se anexeaza urmatoarele acte:
a) certificatul de nastere, in copie certificata pentru conformitate de candidat;
b) actul de identitate, in copie certificata pentru conformitate de candidat;
c) diploma de licenta, in copie legalizata;
d) chitanta de plata a taxei de inscriere;
e) certificatul de cazier judiciar;
f) certificatul de cazier fiscal;
g) declaratia pe propria raspundere privind existenta unor eventuale intreruperi in activitate;
h) curriculum vitae;
i) carnetul de munca sau alte acte doveditoare ale vechimii in specialitate, in copie certificata pentru conformitate de candidat.
(9) Cuantumul taxei de inscriere la concurs se stabileste prin hotarare a Consiliului Superior al Magistraturii, in functie de cheltuielile necesare pentru organizarea concursului. Taxa se plateste la casieria tribunalului sau, dupa caz, a parchetului la care se face inscrierea. Pentru incasarea taxei se va utiliza chitantier separat de cel folosit pentru activitatea curenta. Chitantele se intocmesc in 3 exemplare, dintre care originalul si al doilea exemplar se vor inmana candidatului. Sumele astfel obtinute se vor vira la Consiliul Superior al Magistraturii prin ordin de plata.
(10) Taxa de inscriere la concurs se restituie in cazul in care candidatul decedeaza mai inainte de sustinerea primei probe din cadrul primei etape a concursului ori in cazul altor situatii obiective de impiedicare a participarii la concurs. Cererea de restituire se depune la Directia resurse umane si organizare din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii si se solutioneaza in termen de 30 de zile de la inregistrare de catre Directia economica si administrativ din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii.
(11) Presedintii tribunalelor si, dupa caz, prim-procurorii parchetelor de pe langa acestea vor preda dosarele candidatilor la comisia de admitere a concursului in cel mult 3 zile de la data expirarii termenului prevazut la alin. (7).


Articolul 4
(1) Consiliul Superior al Magistraturii numeste comisia de admitere a concursului, comisia de elaborare a subiectelor si comisia de solutionare a contestatiilor.
(2) Nu vor fi numite in comisii persoanele care au sotul sau sotia, rude ori afini pana la gradul al patrulea inclusiv in randul candidatilor. Toti membrii comisiilor vor completa declaratii pe propria raspundere in acest sens. Aceeasi persoana poate face parte dintr-o singura comisie.
(3) Daca incompatibilitatea prevazuta la alin. (2) se iveste ulterior desemnarii membrilor comisiilor, membrul in cauza are obligatia sa comunice de indata aceasta situatie presedintelui comisiei, in vederea inlocuirii sale.


Articolul 5
(1) Comisia de admitere a concursului se constituie prin hotarare a Plenului Consiliului Superior al Magistraturii, la propunerea Directiei resurse umane si organizare si a Institutului National al Magistraturii, si coordoneaza organizarea si desfasurarea concursului.
Derogari (1)
(2) Comisia de admitere a concursului se compune din:
a) presedinte: secretarul general al Consiliului Superior al Magistraturii sau secretarul general adjunct;
b) vicepresedinti: secretarul general adjunct, directorii Institutului National al Magistraturii si/sau directorii Directiei resurse umane si organizare, dupa caz;
c) membri: directori, sefi de serviciu, judecatori si procurori detasati in cadrul Consiliului Superior al Magistraturii sau Institutului National al Magistraturii, personal de specialitate juridica asimilat judecatorilor si procurorilor din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii si al Institutului National al Magistraturii, functionari publici si personal contractual din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii si al Institutului National al Magistraturii;
d) responsabili de sala si supraveghetori, precum si alte persoane care desfasoara activitate pentru buna organizare a concursului. Prin exceptie de la dispozitiile alin. (1), aceste persoane sunt numite prin hotarare a presedintelui comisiei de admitere, de regula, din aceleasi categorii de personal ca si membrii comisiei.


Articolul 6
(1) Comisia de admitere a concursului are in principal urmatoarele atributii:
1. verifica indeplinirea conditiilor prevazute la art. 14 alin. (2) lit. a), b) si d) din Legea nr. 303/2004, a conditiei privind lipsa antecedentelor penale si a cazierului fiscal prevazute la art. 14 alin. (2) lit. c) din aceeasi lege, precum si a conditiilor prevazute la art. 33 alin. (1) din Legea nr. 303/2004, centralizeaza dosarele candidatilor, intocmeste si afiseaza lista candidatilor care indeplinesc conditiile de mai sus, afiseaza lista finala a candidatilor;
2. controleaza si indruma actiunile privind organizarea si desfasurarea concursului, identificarea si, dupa caz, inchirierea spatiilor adecvate pentru sustinerea probelor de concurs, procurarea necesarului de rechizite, asigurarea asistentei medicale pe parcursul desfasurarii concursului si a pazei necesare pentru pastrarea ordinii publice la centrele de concurs si de evaluare, asigurarea cheltuielilor de transport, cazare si diurna, dupa caz, pentru membrii comisiilor;
3. ia masuri pentru securizarea subiectelor si a lucrarilor scrise la sediul Institutului National al Magistraturii si in timpul transportului acestora;
4. asigura confectionarea stampilelor-tip pentru concurs, care sunt numerotate;
5. instruieste, inaintea sustinerii concursului, responsabilii de sala;
6. preia de la comisia de elaborare subiectele pentru probele scrise si baremele de evaluare si de notare, in plicuri distincte, inchise si sigilate;
7. pastreaza in conditii de deplina siguranta subiectele si baremele de evaluare si notare;
8. efectueaza tragerea la sorti a variantei de subiecte pentru proba scrisa de verificare a cunostintelor juridice, dintre cele 2 variante elaborate conform art. 10 pct. 2, in vederea multiplicarii subiectelor pentru aceasta proba. Tragerea la sorti se realizeaza de catre presedintele comisiei de admitere, in prezenta a 5 membri ai comisiei, cu cel mult 12 ore inainte de ora de incepere a probei in fiecare zi de concurs, incheind un proces-verbal in acest sens;
9. coordoneaza multiplicarea subiectelor pentru probele scrise, in functie de numarul candidatilor, sigiland apoi plicurile continand necesarul de subiecte pentru fiecare sala;
10. distribuie responsabililor de sala subiectele multiplicate pentru probele scrise;
11. repartizeaza candidatii pe sali, pentru probele scrise, in ordine alfabetica, dispune afisarea listelor respective cu cel putin 24 de ore inainte de fiecare proba pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii si Institutului National al Magistraturii;
12. afiseaza baremul de evaluare si notare la centrele de concurs dupa incheierea fiecarei probe scrise si asigura publicarea acestuia pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii si Institutului National al Magistraturii;
13. organizeaza transportul lucrarilor scrise de la centrele de concurs la sediul Institutului National al Magistraturii si raspunde de securitatea acestora;
14. ia masuri pentru ca in spatiile in care se desfasoara probele scrise de concurs sa nu patrunda persoane straine neautorizate de comisie sau neprevazute de prezentul regulament;
15. calculeaza mediile generale si intocmeste listele finale;
16. efectueaza verificari privind indeplinirea conditiei bunei reputatii prevazute la art. 14 alin. (2) lit. c) din Legea nr. 303/2004, dupa afisarea rezultatelor definitive ale concursului;
17. analizeaza desfasurarea si rezultatele concursului si prezinta concluziile Consiliului Superior al Magistraturii;
18. informeaza de indata conducerea Consiliului Superior al Magistraturii cu privire la orice situatie deosebita a carei rezolvare nu este prevazuta in prezentul regulament, precum si cu privire la orice situatie care impune anularea unor subiecte, cum ar fi: pierderea, deteriorarea sau desecretizarea unui subiect;
19. asigura afisarea si publicarea simultana pe paginile de internet de catre Consiliul Superior al Magistraturii si Institutul National al Magistraturii a rezultatelor concursului si asigura transmiterea rezultatelor catre tribunale si parchetele de pe langa acestea;
20. propune Consiliului Superior al Magistraturii eventualele modificari in modul de organizare si desfasurare a concursului.
(2) Comisia de admitere a concursului exercita orice alte atributii necesare bunei desfasurari a concursului.


Articolul 7
(1) Presedintele comisiei de admitere a concursului ia toate masurile necesare ducerii la indeplinire a atributiilor prevazute la art. 6.
(2) In acest scop, presedintele comisiei de admitere a concursului stabileste fisa de atributii pentru vicepresedinti si membrii comisiei, instructiunile pentru responsabilii de sala si supraveghetori, precum si sarcinile ce revin tribunalelor si parchetelor de pe langa acestea, in vederea bunei desfasurari a concursului.
(3) Presedintii tribunalelor si prim-procurorii parchetelor de pe langa acestea raspund de ducerea la indeplinire a acestor sarcini, sub coordonarea presedintelui comisiei de admitere a concursului.


Articolul 8
(1) Elaborarea subiectelor de concurs pentru testul- grila, proba scrisa de verificare a cunostintelor juridice si proba interviului si a baremelor de evaluare si notare se realizeaza de subcomisiile corespunzatoare din cadrul comisiei de elaborare a subiectelor, iar solutionarea contestatiilor la barem, corectarea lucrarilor la proba scrisa de verificare a cunostintelor juridice si solutionarea contestatiilor la rezultate se realizeaza de subcomisiile corespunzatoare din cadrul comisiei de solutionare a contestatiilor. Evaluarea si notarea lucrarilor la testul-grila de verificare a cunostintelor juridice se realizeaza prin procesare electronica.
(2) Comisia de elaborare a subiectelor si comisia de solutionare a contestatiilor sunt numite prin hotarare a Plenului Consiliului Superior al Magistraturii, la propunerea Institutului National al Magistraturii, si sunt conduse de cate un presedinte. Presedintele comisiei de elaborare a subiectelor vegheaza la respectarea regulilor de elaborare a subiectelor, stabileste timpul de concurs si coordoneaza activitatea comisiei.
(3) Desemnarea membrilor acestor comisii se face pe baza consimtamantului scris, exprimat anterior.
(4) Membrii comisiilor vor fi numiti de regula dintre persoanele care au fost inscrise in baza de date a Institutului National al Magistraturii si a Consiliului Superior al Magistraturii si care au urmat cursurile Institutului National al Magistraturii privind metodele si tehnicile de evaluare.
(5) Membrii comisiilor prevazute la alin. (2) vor semna contracte de participare in comisii cu privire la modalitatile de plata si respectarea atributiilor ce le revin potrivit dispozitiilor prezentului regulament.
(6) Declaratiile si contractele de participare in comisii vor fi centralizate de comisia de admitere a concursului si se pastreaza alaturi de celelalte documente de concurs.
(7) In comisiile prevazute la alin. (2) vor fi numiti si membri supleanti, care ii vor inlocui de drept, in ordinea stabilita de Consiliul Superior al Magistraturii prin hotararea de numire a comisiilor de concurs, pe acei membri ai comisiei care, din motive intemeiate, nu isi pot exercita atributiile. Inlocuirea se efectueaza de presedintele comisiei respective de concurs.


Articolul 9
(1) Comisia de elaborare a subiectelor este compusa din: comisia de elaborare a subiectelor pentru testul- grila si pentru proba scrisa de verificare a cunostintelor juridice, comuna pentru cele doua probe scrise, si comisia de examinare din cadrul probei interviului. Pentru testul-grila si pentru proba scrisa de verificare a cunostintelor juridice se constituie in mod distinct subcomisii de elaborare a subiectelor la drept civil si drept procesual civil, respectiv la drept penal si drept procesual penal. Subiectele de drept material sunt elaborate de membrii subcomisiei care elaboreaza si subiectele de drept procesual in materia corespunzatoare.
(2) Subcomisiile de elaborare a subiectelor pentru testul-grila si pentru proba scrisa de verificare a cunostintelor juridice sunt alcatuite din cate 4 membri specializati in drept civil si drept procesual civil, respectiv in drept penal si drept procesual penal. Din aceste subcomisii fac parte si cadre didactice universitare, specializate in disciplinele de concurs.
(3) Numirea membrilor comisiei de elaborare a subiectelor va avea loc cu cel putin 30 de zile inaintea datei de desfasurare a primei probe din cadrul primei etape a concursului.
(4) Propunerile Institutului National al Magistraturii vor fi transmise cu cel putin 10 zile anterior termenului prevazut la alin. (3).


Articolul 10
Comisia de elaborare a subiectelor pentru testul- grila si pentru proba scrisa de verificare a cunostintelor juridice are, in principal, urmatoarele atributii:
1. elaborarea subiectelor de concurs si a baremelor de evaluare si de notare, cu respectarea urmatoarelor reguli:
a) sa fie in concordanta cu tematica si bibliografia aprobate si publicate de Consiliul Superior al Magistraturii si de Institutul National al Magistraturii;
b) sa asigure o cuprindere echilibrata a materiei studiate, sa aiba grad de complexitate corespunzator continutului tematicii si bibliografiei, pentru a putea fi tratate in timpul de lucru stabilit;
c) sa se evite repetarea subiectelor de la concursurile anterioare;
d) in cazul testului-grila, sa asigure o repartizare echilibrata a raspunsurilor corecte si a numarului de raspunsuri corecte intre variantele de raspuns;
e) in cazul probei scrise de verificare a cunostintelor juridice:
(i) sa asigure pondere egala intre disciplinele de concurs;
(ii) sa evidentieze operatiile gandirii - analiza, sinteza, generalizare - in trasaturi ale procesului de gandire, cum ar fi: flexibilitatea, dimensiunea critica;
(iii) sa fie formulate astfel incat tratarea subiectelor sa angajeze cat mai multe posibilitati de analiza, de sinteza si de generalizare din partea candidatilor;
(iv) sa indice pentru fiecare subiect atat punctajul prevazut in barem, cat si timpul recomandat pentru rezolvare;
(v) sa puna accent in notarea lucrarilor pe motivarea solutiei alese de candidat, in barem putand sa fie punctate modalitati alternative de motivare a solutiei alese de candidat;
(vi) baremul stabilit sa puncteze coerenta in exprimare si respectarea regulilor de gramatica si ortografie;
f) timpul necesar rezolvarii subiectelor sa nu depaseasca timpul alocat desfasurarii probelor de concurs;
g) sa se asigure unitatea de evaluare la nivel national;
h) subiectele nu pot contine probleme controversate in doctrina sau in practica;
2. pentru proba scrisa de verificare a cunostintelor juridice, elaborarea a cate 2 variante de subiecte pentru fiecare disciplina, din care se alege prin tragere la sorti varianta pentru aceasta proba;
3. predarea catre comisia de admitere a concursului, cu cel putin 12 ore inainte de desfasurarea probelor scrise eliminatorii, a subiectelor si a baremelor de evaluare si de notare, in plicuri sigilate;
4. in cazul probei scrise de verificare a cunostintelor juridice, predarea ghidurilor de corectare catre comisia de corectare, cel tarziu la momentul inceperii corectarii lucrarilor.


Articolul 11
Comisia de examinare din cadrul probei interviului are urmatoarele atributii:
a) elaborarea grilei de evaluare in baza careia se face aprecierea interviului;
b) elaborarea subiectelor pe baza carora vor fi examinati candidatii;
c) intervievarea candidatilor, in scopul identificarii aptitudinilor, motivatiilor si elementelor de etica specifice profesiei.


Articolul 12
(1) Comisia de solutionare a contestatiilor se constituie prin hotarare a Consiliului Superior al Magistraturii, la propunerea Institutului National al Magistraturii, fiind compusa din urmatoarele subcomisii, constituite in mod distinct la drept civil si drept procesual civil, respectiv la drept penal si drept procesual penal:
a) subcomisii de solutionare a contestatiilor formulate impotriva baremului stabilit pentru cele doua probe scrise si impotriva punctajului de la testul-grila de verificare a cunostintelor juridice;
b) subcomisii de corectare a lucrarilor de la proba scrisa de verificare a cunostintelor juridice;
c) subcomisii de solutionare a contestatiilor formulate impotriva rezultatelor obtinute la proba scrisa de verificare a cunostintelor juridice.
(2) Comisia de solutionare a contestatiilor este alcatuita din membri specializati in drept civil si drept procesual civil, respectiv in drept penal si drept procesual penal. Din aceasta comisie fac parte si cadre didactice universitare, specializate in disciplinele de concurs. Subcomisiile prevazute la alin. (1) lit. a) sunt alcatuite din cate 4 membri. Numarul membrilor subcomisiilor prevazute la alin. (1) lit. b) si c) se stabileste in functie de numarul candidatilor.
(3) Numirea membrilor comisiei de solutionare a contestatiilor se face conform dispozitiilor art. 9 alin. (3) si (4).
(4) Subcomisiile de solutionare a contestatiilor formulate impotriva baremului stabilit pentru probele scrise si a celor formulate impotriva punctajului de la testul-grila de verificare a cunostintelor juridice au urmatoarele atributii:
a) solutionarea, cu consultarea subcomisiei de elaborare a subiectelor corespunzatoare, a contestatiilor formulate impotriva baremului stabilit pentru cele doua probe scrise, motivarea solutiilor si adoptarea baremului definitiv;
b) solutionarea contestatiilor formulate impotriva punctajului de la testul-grila de verificare a cunostintelor juridice.
(5) Subcomisiile de corectare evalueaza lucrarile de la proba scrisa de verificare a cunostintelor juridice si acorda note, pe baza baremului definitiv de evaluare si notare si a ghidului de corectare.
(6) Subcomisiile de solutionare a contestatiilor formulate impotriva rezultatelor obtinute la proba scrisa de verificare a cunostintelor juridice reevalueaza lucrarile ale caror note initiale au fost contestate, acordand note, pe baza baremului definitiv si a ghidului de corectare.


Articolul 13
(1) Verificarea indeplinirii conditiilor prevazute la art. 14 alin. (2) lit. a), b) si d) din Legea nr. 303/2004, a conditiei privind lipsa antecedentelor penale si a cazierului fiscal prevazute la art. 14 alin. (2) lit. c) din aceeasi lege si a conditiilor prevazute la art. 33 alin. (1) din Legea nr. 303/2004 se realizeaza de comisia de admitere a concursului.
(2) Rezultatele verificarilor prevazute la alin. (1) se afiseaza la sediile tribunalelor si parchetelor de pe langa acestea si se publica simultan pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii si Institutului National al Magistraturii, cel mai tarziu cu 15 zile inainte de data sustinerii primei probe din cadrul primei etape a concursului.
(3) Candidatii respinsi in urma verificarii pot formula contestatii in termen de 48 de ore de la publicarea listei pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii si Institutului National al Magistraturii.
(4) Contestatiile se depun la tribunale si parchetele de pe langa acestea si se inainteaza de indata, prin fax, comisiei de admitere a concursului.
(5) Contestatiile se solutioneaza prin hotarare definitiva de Plenul Consiliului Superior al Magistraturii.
(6) Lista finala a candidatilor se afiseaza la sediile tribunalelor si parchetelor de pe langa acestea si se publica simultan pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii si Institutului National al Magistraturii.


CAPITOLUL III
Desfasurarea concursului


Articolul 14
(1) Examinarea candidatilor se face in doua etape.
(2) Prima etapa este eliminatorie si consta in sustinerea urmatoarelor probe scrise eliminatorii:
1. un test-grila de verificare a cunostintelor juridice, teoretice si practice, sustinut la urmatoarele discipline:
a) drept civil;
b) drept procesual civil;
c) drept penal;
d) drept procesual penal;
2. o proba scrisa de verificare a cunostintelor juridice, teoretice si practice, sustinuta la drept civil si drept procesual civil, respectiv la drept penal si drept procesual penal.
(3) La proba scrisa de verificare a cunostintelor juridice participa numai candidatii declarati admisi la testul-grila de verificare a cunostintelor juridice.
(4) Nota obtinuta la prima etapa este media aritmetica a notelor obtinute la probele prevazute la alin. (2), respectiv testul- grila de verificare a cunostintelor juridice si proba scrisa de verificare a cunostintelor juridice.
(5) La etapa a II-a participa numai candidatii declarati admisi la fiecare dintre cele doua probe, in ordinea descrescatoare a notei obtinute la prima etapa, in limita unui numar egal cu o data si jumatate din numarul de posturi scoase la concurs, in cazul unui numar impar de posturi rotunjirea facandu-se la numarul mai mare. Numarul candidatilor admisi in etapa a II-a se suplimenteaza in cazul mediilor egale cu cea a ultimului candidat admis.
(6) A doua etapa consta in sustinerea unui interviu.


Articolul 15
(1) Testul-grila de verificare a cunostintelor juridice cuprinde 100 de intrebari, cate 25 pentru fiecare dintre disciplinele de concurs mentionate la art. 14 alin. (2) pct. 1.
(2) La testul-grila de verificare a cunostintelor juridice fiecare raspuns corect primeste 1 punct, care are ca echivalent 10 sutimi in sistemul de notare de la 1 la 10.
(3) Timpul necesar pentru formularea raspunsurilor la intrebarile din testul-grila de verificare a cunostintelor juridice este cel stabilit de comisia de elaborare a subiectelor pentru aceasta proba si nu poate depasi 4 ore, socotite din momentul in care s-a incheiat distribuirea testelor catre toti candidatii.
(4) Lucrarile se noteaza cu AŤAdmisAť sau AŤRespinsAť, in functie de punctajul obtinut de candidat. Sunt declarati admisi la aceasta proba candidatii care au obtinut minimum 60 de puncte, echivalentul notei 6,00, in ordinea descrescatoare a notelor obtinute, in limita dublului numarului de posturi scoase la concurs. Numarul candidatilor admisi se suplimenteaza in cazul mediilor egale cu cea a ultimului candidat admis.


Articolul 16
(1) Accesul candidatilor in salile de concurs este permis pe baza unui act de identitate, pana la ora stabilita de comisia de admitere, cel mai tarziu pana la momentul deschiderii plicului in care se afla tezele de concurs.
(2) Se interzice candidatilor sa detina asupra lor pe timpul desfasurarii probei orice surse de informare care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, precum si orice mijloace de comunicare. Incalcarea acestor dispozitii constituie frauda si atrage eliminarea din concurs.
(3) In vederea elaborarii lucrarilor scrise candidatii folosesc numai cerneala sau pix cu pasta de culoare neagra.
(4) Candidatii se asaza in ordine alfabetica, conform listelor afisate. Fiecare candidat primeste o teza de concurs tipizata, cu stampila Consiliului Superior al Magistraturii, continand testul- grila, pe care isi scrie cu majuscule numele si prenumele si completeaza citet celelalte date. Coltul tezei de concurs va fi lipit si stampilat la momentul predarii lucrarii, numai dupa ce persoanele care supravegheaza in sala au verificat identitatea candidatilor si completarea corecta a tuturor datelor prevazute si dupa ce responsabilii de sala au semnat in interiorul portiunii care urmeaza a fi sigilata.
(5) Din momentul deschiderii plicului in care se afla tezele de concurs niciun candidat nu mai poate intra in sala si niciun candidat nu poate parasi sala decat daca preda lucrarea scrisa si semneaza de predarea acesteia. Candidatii care nu se afla in sala in momentul deschiderii plicului pierd dreptul de a mai sustine proba respectiva.
(6) Pe toata durata desfasurarii probei este interzisa parasirea salii de concurs de catre candidati. In cazuri exceptionale, daca un candidat solicita parasirea temporara a salii, el trebuie sa fie insotit de una dintre persoanele care supravegheaza, pana la inapoierea in sala de concurs.
(7) Niciun membru al comisiei de admitere a concursului prezent la centrul de concurs nu poate comunica in exterior continutul subiectelor de concurs pana la incheierea probei scrise.


Articolul 17
(1) Pe parcursul desfasurarii probei membrii comisiei de admitere a concursului, responsabilii de sala si supraveghetorii nu pot da candidatilor indicatii referitoare la rezolvarea testului si nu pot aduce modificari acestuia si baremului de evaluare si notare. Orice nelamurire legata de subiecte se discuta direct cu comisia de elaborare a subiectelor.
(2) In cazul in care unii candidati doresc sa isi transcrie lucrarea, fara sa depaseasca timpul stabilit, primesc alte teze tipizate. Acest lucru este consemnat de catre supraveghetori in procesul-verbal de predare-primire a lucrarilor scrise. Colile folosite initial se anuleaza pe loc de catre supraveghetori, mentionandu-se pe ele "Anulat", se semneaza de 2 supraveghetori si se pastreaza in conditiile stabilite pentru lucrarile scrise.
(3) Fiecare candidat primeste atatea teze tipizate cate ii sunt necesare.
(4) La expirarea timpului acordat, candidatii predau lucrarile sub semnatura in faza in care se afla, fiind interzisa depasirea timpului stabilit potrivit art. 15 alin. (3). Ultimii 3 candidati raman in sala pana la predarea ultimei lucrari.
(5) Toti candidatii semneaza, la momentul predarii lucrarilor, in procesele-verbale de predare-primire a acestora.
(6) Presedintele comisiei de admitere a concursului preia lucrarile sub semnatura de la supraveghetori.
(7) Frauda dovedita atrage eliminarea din concurs. Se considera frauda si inscrierea numelui candidatului pe teza de concurs in afara rubricii care se sigileaza si orice alte semne distinctive care ar permite identificarea lucrarii. In aceste cazuri responsabilul de sala consemneaza intr-un proces-verbal faptele si masurile luate, iar lucrarea se anuleaza cu mentiunea "Frauda". Procesul-verbal se comunica comisiei de admitere si candidatului respectiv.
(8) Sanctiunea prevazuta la alin. (7) se aplica si pentru depasirea timpului de concurs, stabilit potrivit art. 15 alin. (3).
(9) Pentru fiecare sala de concurs se intocmeste un proces- verbal.


Articolul 18
(1) Baremul de evaluare si notare stabilit de comisia de elaborare a subiectelor se afiseaza la centrele de concurs dupa incheierea probei si se publica simultan pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii si Institutului National al Magistraturii. In termen de 24 de ore de la afisarea baremului la centrele de concurs, candidatii pot face contestatii la acesta, care se depun, prin fax sau e-mail, la Institutul National al Magistraturii. Contestatiile la barem se solutioneaza de subcomisia corespunzatoare de solutionare a contestatiilor, in cel mult 48 de ore de la expirarea termenului de contestare. Solutia se motiveaza in termen de 3 zile de la expirarea termenului pentru solutionarea contestatiilor. Baremul stabilit in urma solutionarii contestatiilor se publica pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii si Institutului National al Magistraturii.
(2) In situatia in care, in urma solutionarii contestatiilor la barem, se anuleaza una sau mai multe intrebari din testul-grila, punctajul corespunzator intrebarilor anulate se acorda tuturor candidatilor.
(3) In ipoteza in care, in urma solutionarii contestatiilor la barem, se apreciaza ca raspunsul indicat ca fiind corect in baremul initial nu este singurul raspuns corect, baremul definitiv va cuprinde atat punctajul corespunzator variantei de raspuns stabilite de comisia de elaborare a subiectelor in baremul initial, cat si punctajul corespunzator variantei de raspuns stabilite de comisia de contestatii.
(4) In situatia in care, in urma solutionarii contestatiilor la barem, se apreciaza ca raspunsul corect la una dintre intrebari este in mod evident altul decat cel indicat in barem, fara a fi incidente dispozitiile alin. (3), se corecteaza baremul si se va acorda punctajul corespunzator intrebarii respective numai candidatilor care au indicat raspunsul corect stabilit prin baremul definitiv.
(5) In cazul in care concursul de admitere in magistratura se desfasoara in acelasi timp cu concursul de admitere la Institutul National al Magistraturii si exista intrebari identice, admiterea unei contestatii la vreuna dintre aceste intrebari la concursul de admitere la Institutul National al Magistraturii produce efecte si in privinta concursului de admitere in magistratura, in conditiile alin. (2) - (4).
(6) In cazul admiterii contestatiei la barem, Plenul Consiliului Superior al Magistraturii poate dispune sanctionarea membrilor comisiei de elaborare a subiectelor care sunt raspunzatori de admiterea contestatiilor, in masura in care se retine reaua- credinta sau grava neglijenta a acestora.
(7) Persoanele prevazute la alin. (6) pot fi sanctionate cu reducerea sau neplata drepturilor banesti cuvenite pentru activitatea prestata; acestor persoane le poate fi interzisa si participarea in comisii similare pe o perioada de pana la 3 ani.
(8) Sanctiunile prevazute la alin. (7) se aplica in functie de circumstantele concrete si proportional cu consecintele produse.


Articolul 19
Rezultatele probei prevazute la art. 15 se afiseaza la sediul Institutului National al Magistraturii si la sediile tribunalelor si parchetelor de pe langa acestea si se publica pe paginile de internet ale Institutului National al Magistraturii si Consiliului Superior al Magistraturii.


Articolul 20
(1) Candidatii pot contesta punctajul obtinut la proba prevazuta la art. 15. Contestatia se depune, prin fax sau e-mail, la Institutul National al Magistraturii, in termen de 3 zile de la data publicarii rezultatelor pe paginile de internet ale Institutului National al Magistraturii si Consiliului Superior al Magistraturii.
(2) In vederea solutionarii contestatiilor, coltul lucrarii se va sigila din nou.
(3) Contestatiile se solutioneaza de catre subcomisiile prevazute la art. 12 alin. (4), in termen de 3 zile de la expirarea termenului prevazut la alin. (1).
(4) Nota acordata de subcomisiile mentionate la alin. (3) este definitiva si nu poate fi mai mica decat nota contestata.


Articolul 21
(1) Proba scrisa de verificare a cunostintelor juridice consta in elaborarea unor lucrari la disciplinele drept civil si drept procesual civil, respectiv drept penal si drept procesual penal si se sustine pe parcursul a doua zile, dupa urmatoarea repartizare:
a) prima zi: drept civil si drept procesual civil;
b) a doua zi: drept penal si drept procesual penal.
(2) Candidatii care doresc ca corecteze o greseala taie fiecare rand din pasajul gresit cu o linie orizontala. In cazul in care unii candidati, din diferite motive - corectari numeroase si greseli care ar putea fi interpretate drept semn de recunoastere -, doresc sa isi transcrie lucrarea, fara sa depaseasca timpul stabilit, acestia primesc alte coli tipizate. Colile folosite initial se anuleaza pe loc de catre supraveghetori, mentionandu-se pe ele "Anulat", se semneaza de acestia si se pastreaza in conditiile stabilite pentru lucrarile scrise.
(3) La predarea lucrarilor supraveghetorii bareaza spatiile nescrise, verifica numarul de pagini si il trec in procesele- verbale pe care le semneaza candidatii, precum si in rubrica prevazuta pe prima pagina a lucrarii.
(4) Dispozitiile art. 15 alin. (3), art. 16-17, art. 18 alin. (1), (5) - (8) si ale art. 19 se aplica in mod corespunzator.
(5) Corectarea lucrarilor se face de catre subcomisiile de corectare prevazute la art. 12 alin. (5). Fiecare lucrare se corecteaza separat de catre 2 corectori, pe baza baremului definitiv de evaluare si de notare si a ghidului de corectare. Lucrarile scrise se noteaza distinct, la drept civil si drept procesual civil, respectiv la drept penal si drept procesual penal, cu note de la 0 la 10, cu doua zecimale. Notarea pe baza baremului se inregistreaza in borderoul de notare, separat, de catre fiecare corector, semnat de acestia pe fiecare pagina. Nota finala a lucrarii o reprezinta media celor doua note acordate, calculata cu doua zecimale, fara rotunjire. Daca intre notele acordate diferenta este mai mare de un punct, nota finala va fi stabilita de o comisie formata din cei 2 corectori si un arbitru desemnat de catre presedintele comisiei de solutionare a contestatiilor, prin tragere la sorti, dintre ceilalti membri ai subcomisiei de corectare. Nota data la reevaluare se stabileste prin mediere sau, in caz de dezacord, ca medie aritmetica a notelor celor 3 membri ai comisiei si se consemneaza intr-un borderou de notare distinct, sub semnatura celor 3 membri ai comisiei. Nota 1 se acorda atunci cand punctajul obtinut de candidat, ca medie sau in urma reevaluarii, este mai mic sau egal cu aceasta nota.
(6) Coltul lucrarii nu se desigileaza pe durata corectarii. Notele acordate se inscriu in borderou sub semnatura celor care le-au acordat si apoi pe lucrare, in rubrica speciala a foii de concurs, cu cerneala neagra, sub semnatura, de catre comisia de admitere. Dupa ce toate lucrarile scrise au fost corectate si notate, iar notele inscrise pe lucrari, acestea se deschid, iar notele se inregistreaza in borderourile de concurs.
(7) Nota probei scrise de verificare a cunostintelor juridice este media aritmetica, cu doua zecimale, fara rotunjire, a notelor obtinute la fiecare lucrare.
(8) Candidatii pot contesta punctajul obtinut la aceasta proba, dispozitiile art. 20 alin. (1), (2) si (4) aplicandu-se in mod corespunzator.
(9) Contestatiile la notele obtinute la aceasta proba se solutioneaza de catre subcomisia de solutionare a contestatiilor formulate impotriva rezultatelor prevazuta la art. 12 alin. (6). Fiecare lucrare a carei nota initiala a fost contestata se recorecteaza de catre 2 membri ai subcomisiei, pe baza baremului definitiv de evaluare si de notare si a ghidului de corectare. In cazul in care se constata o diferenta mai mare de un punct intre notele celor 2 corectori si cel putin una dintre note este minimum 5 sau daca diferenta dintre mediile stabilite de subcomisia de corectare si de subcomisia de contestatii este mai mare de 1,5 puncte, in favoarea candidatului, nota finala va fi stabilita de o comisie formata din cei 2 corectori, membri ai subcomisiei de contestatii, si un arbitru desemnat de presedintele comisiei de contestatii, prin tragere la sorti, dintre ceilalti membri ai acestei subcomisii. Nota finala se stabileste prin mediere sau, in caz de dezacord, ca medie aritmetica a notelor celor 3 membri ai subcomisiei.
(10) Pentru a fi declarat admis la proba scrisa de verificare a cunostintelor juridice, candidatul trebuie sa obtina cel putin nota 5 la fiecare lucrare si cel putin media 6, calculata potrivit alin. (7).


Articolul 22
(1) Candidatii sustin un interviu in fata comisiei de examinare din care fac parte un psiholog, doi judecatori, un procuror si un cadru didactic universitar selectat, de regula, din randul celor ce au gradul didactic de profesor universitar, desemnati de Consiliul Superior al Magistraturii, la propunerea Institutului National al Magistraturii. Numarul comisiilor de interviu se stabileste in functie de numarul candidatilor declarati admisi dupa prima etapa eliminatorie. Membrii care vor activa in comisii se stabilesc, pe fiecare categorie, in ordinea aprobata de Consiliul Superior al Magistraturii, prin hotararea de numire a comisiilor de concurs. In situatia in care activeaza mai multe comisii, componenta nominala a fiecareia dintre ele va fi stabilita prin tragere la sorti, in ziua desfasurarii probei. Membrii comisiilor neactivate dobandesc calitatea de membru supleant, in ordinea stabilita de Consiliul Superior al Magistraturii prin hotararea de numire a comisiilor, dispozitiile art. 8 alin. (7) aplicandu-se in mod corespunzator.
(2) Interviul consta in:
a) elaborarea in scris a unei analize cu privire la subiectul extras de catre candidat si sustinerea orala a acestuia;
b) analiza orala a unei spete cu elemente de etica specifice profesiei.
(3) Analiza prevazuta la alin. (2) lit. a) se preda comisiei de examinare dupa sustinerea orala a acesteia si va fi avuta in vedere pentru aprecierea interviului. Evaluarea are in vedere, pe baza raspunsurilor candidatului la intrebarile comisiei, si modul in care candidatul se raporteaza la valori precum independenta justitiei, impartialitatea magistratilor, integritatea, precum si alte aspecte ridicate in cadrul discutiilor.
(4) Metodologia privind organizarea si desfasurarea interviului, elaborata de Institutul National al Magistraturii, se publica pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii si Institutului National al Magistraturii, odata cu anuntul privind organizarea concursului.
(5) Se interzice candidatilor sa detina asupra lor pe timpul desfasurarii probei orice surse de informare care ar putea fi utilizate la interviu, precum si orice mijloace de comunicare ori mijloace de transmitere de date. Incalcarea acestor dispozitii constituie frauda.
(6) Se considera frauda si depasirea neautorizata a timpului stabilit prin Metodologia privind organizarea si desfasurarea interviului pentru elaborarea analizei prevazute la alin. (2) lit. a).
(7) Frauda dovedita atrage eliminarea din concurs. In aceste cazuri, faptele si masurile luate se consemneaza intr-un proces- verbal care se comunica comisiei de admitere a concursului si candidatului respectiv.
(8) Aprecierea interviului se face, in baza grilei de evaluare elaborate de comisia de examinare, cu note de la 1 la 10, cu doua zecimale. Nota 1 se acorda atunci cand punctajul obtinut de candidat este mai mic sau egal cu aceasta nota.
(9) Nota obtinuta la aceasta proba reprezinta media aritmetica a notelor acordate de membrii comisiei de examinare. Nota astfel acordata este definitiva.
(10) In functie de punctajul obtinut de candidat la interviu, se acorda unul dintre calificativele "Admis" sau "Respins". Sunt declarati admisi la aceasta proba candidatii care au obtinut nota minima 7.
(11) Rezultatele de la proba constand in interviul candidatilor se afiseaza la sediul Institutului National al Magistraturii, la sediile tribunalelor si parchetelor de pe langa acestea si se publica pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii si Institutului National al Magistraturii.


Articolul 23
(1) Cu cel putin 24 de ore inainte de desfasurarea interviului, comisia de admitere a concursului intocmeste lista alfabetica a candidatilor, cu precizarea orei la care trebuie sa se prezinte grupele de candidati, si dispune publicarea listelor candidatilor pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii si Institutului National al Magistraturii.
(2) Accesul candidatilor in sala de concurs este permis pe baza unui act de identitate, in ordinea afisata, respectandu-se ora prevazuta pentru fiecare grupa.
(3) Inregistrarea interviului este obligatorie, cel putin prin mijloace tehnice audio.
(4) Inregistrarile se pastreaza timp de un an, dupa care se distrug.


Articolul 24
Dupa primele doua etape ale concursului sunt declarati admisi candidatii care au obtinut calificativul admis la interviu, in ordinea descrescatoare a notei obtinute la prima etapa a concursului, stabilite conform art. 14 alin. (4), in limita numarului de posturi scoase la concurs.


Articolul 25
(1) Lista cuprinzand rezultatele definitive ale concursului se publica simultan pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii si Institutului National al Magistraturii si se transmite in vederea afisarii la sediile tribunalelor si parchetelor de pe langa acestea.
(2) Plenul Consiliului Superior al Magistraturii poate dispune suplimentarea posturilor scoase la concurs:
a) in situatia in care mai multi candidati au obtinut note egale cu cea a ultimului candidat declarat admis dupa cele doua etape ale concursului;
b) in conformitate cu dispozitiile art. 3 alin. (3) teza a II-a.
(3) In ipoteza prevazuta la alin. (2) lit. a), Plenul Consiliului Superior al Magistraturii poate suplimenta numarul de posturi scoase la concurs, astfel incat sa poata fi repartizati toti candidatii care au obtinut note egale cu cea a ultimului candidat declarat admis dupa cele doua etape ale concursului. In acest sens se vor avea in vedere, in ordine, posturile mentionate in lista cu posturi vacante prevazuta la art. 3 alin. (3) teza a II-a. Suplimentarea poate fi dispusa si in cazul in care o astfel de lista nu a fost stabilita, daca exista posturi vacante de judecatori si procurori.
(4) In situatia in care sunt incidente ambele ipoteze prevazute la alin. (2) lit. a) si b), suplimentarea poate fi dispusa numai cu privire la posturile mentionate in lista cu posturi vacante prevazuta la art. 3 alin. (3) teza a II-a.
(5) Daca nu exista posturi vacante sau daca Plenul Consiliului Superior al Magistraturii nu decide suplimentarea numarului de posturi scoase la concurs, departajarea candidatilor care au obtinut note egale cu cea a ultimului candidat declarat admis dupa cele doua etape ale concursului se face in ordinea descrescatoare a notelor obtinute la proba scrisa de verificare a cunostintelor juridice, prevazuta de art. 14 alin. (2) pct. 2. Cand notele obtinute de candidati la aceasta proba de concurs sunt identice, departajarea se face in functie de vechimea in specialitate juridica, de detinerea titlului stiintific de doctor in drept, a calitatii de doctorand in drept, de activitatea publicistica de specialitate. In circumscriptiile instantelor si parchetelor unde o minoritate nationala are o pondere de cel putin 50% din numarul locuitorilor, la medii egale, au prioritate candidatii cunoscatori ai limbii acelei minoritati.
(6) Candidatii clasificati in ordinea descrescatoare a notelor obtinute la concurs, stabilite conform art. 14 alin. (4), formuleaza, in aceasta ordine, in termenul stabilit de comisia de admitere a concursului, optiune pentru unul dintre posturile scoase la concurs sau, dupa caz, suplimentate in conditiile alin. (2) - (4). Candidatii pot formula o singura optiune, care nu poate fi modificata decat in situatiile expres prevazute de prezentul regulament. La note egale, departajarea candidatilor se face conform alin. (5).


Articolul 26
(1) Dupa afisarea rezultatelor definitive ale concursului, candidatii admisi dupa cele doua etape ale concursului vor fi verificati sub aspectul indeplinirii conditiei bunei reputatii prevazute la art. 14 alin. (2) lit. c) din Legea nr. 303/2004 si vor fi programati pentru a se prezenta la vizita medicala si la testarea psihologica.
(2) Testarea psihologica consta in sustinerea unui test scris si a unui interviu in fata unui psiholog desemnat de Consiliul Superior al Magistraturii din randul specialistilor din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii, Inaltei Curti de Casatie si Justitie, curtilor de apel, precum si din tabelul psihologilor acreditati de Colegiul Psihologilor din Romania. Rezultatele testarii psihologice sunt concretizate intr-un raport, care cuprinde profilul psihologic al fiecarui candidat, precum si calificativul "Admis" sau "Respins".
(3) In functie de numarul candidatilor, acestia vor putea fi repartizati pe grupe dupa criteriul alfabetic, urmand ca fiecare grupa sa sustina testarea psihologica in fata cate unui psiholog.
(4) Metodologia privind organizarea si desfasurarea testarii psihologice, elaborata de Directia resurse umane si organizare, se publica pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii si Institutului National al Magistraturii, odata cu anuntul privind organizarea concursului.
(5) In vederea publicarii rezultatelor testarii psihologice, fiecarui candidat ii va fi atribuit un cod alcatuit dintr-o litera si 4 cifre. Calificativul acordat se aduce la cunostinta prin publicarea pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii si Institutului National al Magistraturii.
(6) Candidatii nemultumiti de calificativul acordat pot formula, in termen de 24 de ore de la publicarea rezultatelor, contestatii, care se transmit prin fax Consiliului Superior al Magistraturii.
(7) Contestatiile se solutioneaza de comisia de reexaminare psihologica, formata din 3 psihologi, altii decat cei care au examinat candidatii initial. Reexaminarea psihologica se realizeaza prin reevaluarea testului scris, aplicarea unui nou test scris si sustinerea unui nou interviu.
(8) Calificativul acordat de comisia de reexaminare psihologica este definitiv si se publica in conditiile alin. (5).


Articolul 27
(1) Verificarile privind indeplinirea conditiei bunei reputatii se vor face cu respectarea legislatiei in vigoare referitoare la protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date.
(2) In vederea verificarii indeplinirii conditiei bunei reputatii, candidatii au obligatia de a depune la tribunalele, respectiv la parchetele de pe langa tribunalele in a caror circumscriptie domiciliaza, in termen de 5 zile de la data publicarii rezultatelor definitive ale concursului, urmatoarele documente:
a) curriculum vitae care sa cuprinda datele de identificare, datele de stare civila, datele cu privire la studiile absolvite si locurile de munca anterioare;
b) caracterizarea de la ultimul loc de munca, care sa cuprinda inclusiv mentiuni privind existenta ori inexistenta unor eventuale sanctiuni disciplinare sau administrative;
c) adeverinte eliberate de primarii si/sau, dupa caz, de administratiile financiare de la domiciliile avute in ultimii 3 ani anterior datei sustinerii primei probe din cadrul primei etape a concursului, din care sa rezulte, daca este cazul, natura si tipul contraventiilor comise si sanctiunile contraventionale aplicate in aceasta perioada;
d) declaratia pe propria raspundere privind precizarea domiciliului avut in ultimii 3 ani anterior datei sustinerii primei probe din cadrul primei etape a concursului;
e) orice alte inscrisuri pe care le considera relevante pentru verificarea indeplinirii conditiei bunei reputatii.
(3) La expirarea termenului prevazut la alin. (2), tribunalele, respectiv parchetele de pe langa tribunalele in a caror circumscriptie domiciliaza candidatii centralizeaza documentele depuse in vederea verificarii indeplinirii conditiei bunei reputatii si le transmit de indata comisiei de admitere a concursului.
(4) In vederea verificarii indeplinirii conditiei bunei reputatii, comisia de admitere a concursului solicita Inspectoratului General al Politiei Romane comunicarea datelor rezultate din evidenta operativa a organelor judiciare cu privire la candidati, Directiei resurse umane si organizare din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii, date privind o eventuala eliminare a candidatului, in ultimii 5 ani anterior datei sustinerii primei probe din cadrul primei etape a concursului, din concursurile de admitere organizate de Consiliul Superior al Magistraturii, si poate solicita, in masura in care considera necesar, relatii si de la alte institutii.
(5) Comisia de admitere a concursului verifica documentele prevazute la alin. (2) si (4) si, atunci cand este cazul, sesizarile primite cu privire la candidati. In cazul persoanelor care au mai indeplinit anterior functia de judecator sau procuror, vor constitui obiect al verificarii privind buna reputatie si datele cuprinse in dosarul profesional al acestora.
(6) Rezultatele verificarii se consemneaza in cuprinsul raportului referitor la indeplinirea conditiilor de numire in functia de judecator sau procuror, care se inainteaza sectiei corespunzatoare a Consiliului Superior al Magistraturii.
(7) Pentru stabilirea conditiei bunei reputatii sunt analizate:
a) faptele pentru care candidatilor li s-au aplicat sanctiuni contraventionale, amenzi administrative, inclusiv cele aplicate conform art. 91 raportat la art. 181 din Codul penal din 1968;
b) faptele pentru care, desi s-a dispus achitarea, neinceperea urmaririi penale sau scoaterea de sub urmarire penala a candidatilor in temeiul art. 10 lit. b1) din Codul de procedura penala din 1968, nu s-a aplicat o sanctiune cu caracter administrativ dintre cele prevazute la art. 91 din Codul penal din 1968;
c) faptele cu privire la care s-a dispus clasarea sau achitarea candidatilor in conformitate cu dispozitiile art. 19 din Legea nr. 255/2013 pentru punerea in aplicare a Legii nr. 135/2010 privind Codul de procedura penala si pentru modificarea si completarea unor acte normative care cuprind dispozitii procesual penale, cu modificarile ulterioare;
d) faptele pentru care candidatilor li s-au aplicat sanctiuni de drept penal ori pentru care s-au pronuntat solutii de renuntare la urmarirea penala sau la aplicarea pedepsei ori de amanare a aplicarii pedepsei;
e) faptele pentru care candidatilor li s-au aplicat sanctiuni disciplinare in alte profesii in ultimii 3 ani anterior datei sustinerii primei probe din cadrul primei etape a concursului;
f) faptele pentru care candidatii au fost eliminati din concursurile de admitere organizate de Consiliul Superior al Magistraturii in ultimii 5 ani anterior datei sustinerii primei probe din cadrul primei etape a concursului.
(8) La verificarea conditiei bunei reputatii sunt avute in vedere urmatoarele criterii: tipul si imprejurarile de savarsire a faptei, forma de vinovatie, tipul de sanctiune aplicata sau tipul solutiei dispuse fata de candidat, conduita adoptata in timpul cercetarii disciplinare sau al procesului judiciar, impactul asupra opiniei publice generat de fapta persoanei in cauza, precum si perioada de timp care a trecut de la aplicarea sanctiunii disciplinare, contraventionale, administrative sau de la ramanerea definitiva a solutiei de condamnare, de renuntare la urmarire penala sau la aplicarea pedepsei, de amanare a aplicarii pedepsei ori a celorlalte solutii prevazute la alin. (7).


Articolul 28
(1) Sectiile Consiliului Superior al Magistraturii verifica indeplinirea conditiilor prevazute la art. 14 alin. (2) si la art. 33 alin. (1) din Legea nr. 303/2004 de catre candidatii declarati admisi dupa cele doua etape ale concursului.
(2) Candidatii inapti pentru exercitarea functiei din punct de vedere medical ori psihologic, precum si cei care nu se bucura de o buna reputatie sunt declarati respinsi.


Articolul 29
(1) Daca unul dintre candidati a fost respins in conditiile art. 28 sau a renuntat la optiunea formulata conform art. 25 alin. (6), procedura prevazuta la art. 25 alin. (6) se reia pentru candidatii care indeplinesc conditiile prevazute la art. 15 alin. (4) si art. 21 alin. (10) si care au obtinut calificativul admis la interviu, care ocupa pozitiile urmatoare acestui candidat in lista cuprinzand rezultatele definitive ale concursului. In termenul stabilit de comisia de admitere a concursului, candidatii isi pot mentine optiunea initiala sau pot formula o noua optiune, dar numai pentru postul pentru care optase candidatul respins sau, dupa ocuparea acestuia, pentru postul ramas astfel neocupat, dupa caz.
(2) Pentru posturile ce au devenit vacante dupa parcurgerea procedurii prevazute la alin. (1) pot opta, in termenul stabilit de comisia de admitere a concursului, candidatii care indeplinesc conditiile prevazute la art. 15 alin. (4) si art. 21 alin. (10) si care au obtinut calificativul admis la interviu, in ordinea descrescatoare a notei obtinute la concurs, stabilite conform art. 14 alin. (4). La note egale, departajarea candidatilor se face conform art. 25 alin. (5).
(3) Dispozitiile art. 26-28 se aplica in mod corespunzator.


CAPITOLUL IV
Validarea concursului


Articolul 30
Dupa pronuntarea sectiilor Consiliului Superior al Magistraturii, in conditiile art. 28 si, daca este cazul, ale art. 29 alin. (3), Plenul Consiliului Superior al Magistraturii se pronunta cu privire la validarea concursului.


Articolul 31
In termen de cel mult 30 de zile de la data validarii concursului de admitere in magistratura, sectiile corespunzatoare ale Consiliului Superior al Magistraturii propun Presedintelui Romaniei numirea in functia de judecator sau, dupa caz, de procuror a candidatilor admisi pe posturile pentru care au optat.


Articolul 32
(1) Dupa numirea in functia de judecator sau de procuror, candidatii declarati admisi sunt obligati sa urmeze, pe o perioada de 6 luni, un curs de formare profesionala in cadrul Institutului National al Magistraturii. Cursul va cuprinde in mod obligatoriu si elemente privind dreptul Uniunii Europene.
(2) Evaluarile obtinute la finalul cursului de formare profesionala de 6 luni vor fi avute in vedere la prima evaluare profesionala a judecatorilor si procurorilor recrutati prin concurs de admitere in magistratura.


CAPITOLUL V
Dispozitii finale


Articolul 33
Termenele prevazute de prezentul regulament se calculeaza potrivit dispozitiilor art. 181 din Legea nr. 134/2010 privind Codul de procedura civila, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.


Articolul 34
(1) Pentru cazurile in care prezentul regulament stipuleaza ca un document urmeaza sa fie afisat la sediile instantelor sau ale parchetelor, anuntul se va afisa de indata la usa de intrare a instantei sau a parchetului, iar procesul-verbal de afisare va fi inaintat de indata comisiei de admitere.
(2) Presedintii tribunalelor sau, dupa caz, prim-procurorii parchetelor de pe langa acestea transmit documentele primului grefier ori grefierului insarcinat cu activitatea de registratura, pentru a fi afisate, indicand perioada pentru care vor fi afisate. In momentul afisarii, precum si al retragerii documentului grefierul va nota ora si data afisarii sau retragerii pe document, insotite de semnatura sa. Grefierul transmite de indata documentul retras presedintelui tribunalului sau conducatorului parchetului.


Articolul 35
(1) Lucrarile de concurs ale candidatilor declarati admisi, inclusiv analiza prevazuta la art. 22 alin. (2) lit. a), se pastreaza, in original, la dosarele profesionale ale acestora, dupa numirea in functie, in conditiile legii.
(2) Restul lucrarilor scrise, precum si toate celelalte documente privind desfasurarea concursului se arhiveaza si se pastreaza in arhiva Consiliului Superior al Magistraturii, prin grija Directiei resurse umane si organizare. Lucrarile scrise anulate pentru frauda se arhiveaza si se pastreaza separat.
(3) Originalele documentelor in privinta carora prezentul regulament dispune ca se inainteaza Directiei resurse umane si organizare prin fax se transmit de catre tribunale sau parchetele de pe langa acestea, prin grija presedintilor tribunalelor si a prim-procurorilor parchetelor de pe langa acestea, dupa caz, in cel mai scurt timp, si se arhiveaza la mapele de concurs.





Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Legislaţie

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...

Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor
Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...

Legea 188/1999, actualizata 2024, privind Statutul functionarilor publici
Legea 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, actualizata 2024 - Republicare Actualizat ...

Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale
Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale Publicata in ...

Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului
Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului Publicat in Monitorul Oficial cu numar ...

Legea finantelor publice locale, actualizata 2024 - Legea 273/2006
Legea 273/2006 privind finantele publice locale Actualizata prin Legea 387/2023 pentru modificare ...

Legea 500/2002 privind finantele publice, actualizata 2024
Legea 500/2002 privind finantele publice Actualizata prin Legea 262/2023 privind aprobarea Ordona ...

OUG 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist
Ordonanta de urgenta nr. 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist Publicata in ...



Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor culturale in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de cresa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Alocatia de stat pentru copii in anul 2024. Conditii de acordare si valoare alocatie
Sursa: MCP Cabinet avocati

Formularul 230 model editabil 2024 PDF. Completeaza Declaratia 230!
Sursa: EuroAvocatura.ro



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Ştiri Juridice