din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2127 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Integral: Metodologia privind organizarea concursului pentru ocuparea posturilor de presedinte si vicepresedinte ai Agentiei Nationale a Medicamentului si a Dispozitivelor Medicale din Romania, din 30.09.2019

INTEGRAL: Metodologia privind organizarea concursului pentru ocuparea posturilor de presedinte si vicepresedinte ai Agentiei Nationale a Medicamentului si a Dispozitivelor Medicale din Romania, din 30.09.2019


Publicata in Monitorul Oficial nr. 805 din 04.10.2019.

CAPITOLUL I
Dispozitii generale


Articolul 1
Angajarea presedintelui si a vicepresedintilor Agentiei Nationale a Medicamentului si a Dispozitivelor Medicale din Romania, denumita in continuare ANMDMR, se face prin concurs, organizat de Ministerul Sanatatii, potrivit art. 7 alin. (2) din Legea nr. 134/2019 privind reorganizarea Agentiei Nationale a Medicamentului si a Dispozitivelor Medicale, precum si pentru modificarea unor acte normative.


Articolul 2
Poate ocupa postul de presedinte, respectiv vicepresedinte persoana care indeplineste urmatoarele conditii generale:
a) are cetatenia romana si/sau cetatenie a altor state membre ale Uniunii Europene si/sau a statelor apartinand Spatiului Economic European si domiciliul in Romania;
b) cunoaste limba romana, scris si vorbit;
c) are capacitate deplina de munca in conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
d) are o stare de sanatate corespunzatoare postului pentru care candideaza, atestata pe baza adeverintei medicale eliberate de medicul de familie sau de unitatile sanitare abilitate;
e) indeplineste conditiile de studii si, dupa caz, de vechime sau alte conditii specifice potrivit cerintelor postului scos la concurs;
f) nu a fost condamnata definitiv pentru savarsirea cu intentie a unei infractiuni care ar face-o incompatibila cu exercitarea functiei, cu exceptia situatiei in care a intervenit reabilitarea.


Articolul 3
Conditiile specifice sunt stabilite in fisa postului aprobata de catre ministrul sanatatii.


Articolul 4
(1) Pentru inscrierea la concurs, candidatii vor prezenta un dosar de concurs care va contine urmatoarele documente:
a) cerere de inscriere la concurs adresata ministrului sanatatii;
b) copia actului de identitate sau orice alt document care atesta identitatea potrivit legii, dupa caz;
c) copia certificatului de casatorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, dupa caz;
d) copiile documentelor care sa ateste nivelul studiilor si ale altor acte care atesta efectuarea unor specializari, precum si copiile documentelor care atesta indeplinirea conditiilor specifice ale postului;
e) carnetul de munca sau, dupa caz, adeverintele care atesta vechimea in munca, in meserie si/sau in specialitatea studiilor, in copie;
f) cazierul judiciar;
g) adeverinta medicala, in formatul standard stabilit de Ministerul Sanatatii, care sa ateste starea de sanatate corespunzatoare, eliberata cu cel mult 6 luni anterior derularii concursului de catre medicul de familie al candidatului sau de catre unitatile sanitare abilitate;
h) curriculum vitae, model comun european.
(2) Documentul prevazut la alin. (1) lit. f) poate fi inlocuit cu o declaratie pe propria raspundere privind antecedentele penale. In acest caz, candidatul declarat admis la selectia dosarelor si care nu a solicitat expres la inscrierea la concurs preluarea informatiilor privind antecedentele penale direct de la autoritatea sau institutia publica competenta cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar are obligatia de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului prevazut la alin. (1) lit. f), anterior datei de sustinere a probei scrise.
(3) Documentele prevazute la alin. (1) lit. b) -d) se prezinta in copii insotite de documentele originale, care se certifica pentru conformitatea cu originalul de catre secretarul comisiei de concurs.


Articolul 5
(1) Concursul se desfasoara in trei etape:
a) etapa de verificare a indeplinirii de catre candidati a conditiilor din anuntul de concurs, etapa eliminatorie;
b) proba scrisa;
c) interviul de selectie.
(2) Probele de evaluare se noteaza cu note de la 1 la 10.
(3) Se pot prezenta la urmatoarea etapa numai candidatii declarati admisi la etapa precedenta.


CAPITOLUL II
Publicitatea concursului


Articolul 6
(1) Ministerul Sanatatii are obligatia sa publice, cu cel putin 12 zile lucratoare inainte de data stabilita pentru proba scrisa, anuntul privind concursul la sediul acestuia si pe pagina de internet a Ministerului Sanatatii, la sectiunea special creata in acest scop, la sediul ANMDMR si pe pagina de internet a acesteia, la sectiunea special creata in acest scop, precum si intr-un cotidian de larga circulatie.
(2) Anuntul va cuprinde in mod obligatoriu urmatoarele elemente:
a) denumirea postului pentru care se organizeaza concursul;
b) documentele solicitate candidatilor pentru intocmirea dosarului de concurs, locul de depunere a dosarului de concurs si datele de contact ale persoanei care asigura secretariatul comisiei de concurs;
c) conditiile generale si conditiile specifice care trebuie indeplinite pentru ocuparea postului;
d) tipul probelor de concurs, locul, data si ora desfasurarii acestora;
e) calendarul de desfasurare a concursului, respectiv data- limita si ora pana la care se pot depune dosarele de concurs, datele de desfasurare a probelor de concurs, termenele in care se afiseaza rezultatele pentru fiecare proba, termenele in care se pot depune si in care se afiseaza rezultatele contestatiilor, precum si termenul in care se afiseaza rezultatele finale;
f) bibliografia.
(3) Bibliografia continand legislatia specifica activitatii ANMDMR si lucrarile de specialitate in domeniul managementului sau managementului sanitar se stabileste de catre comisia de concurs si se publica impreuna cu anuntul de concurs.
(4) Informatiile referitoare la organizarea si desfasurarea concursului prezentate la alin. (2) se mentin la locul de publicare din sediul Ministerului Sanatatii, pe pagina de internet a Ministerului Sanatatii, la sediul ANMDMR si pe pagina de internet a acesteia, pana la finalizarea concursului.
(5) Publicitatea in cazul modificarii unor aspecte referitoare la organizarea sau desfasurarea concursului se realizeaza in cel mai scurt timp posibil, prin mijloacele prevazute la alin. (1).
(6) Nerespectarea prevederilor cu privire la publicitatea concursului constituie motiv de anulare a concursului pentru ocuparea postului. Orice persoana interesata poate sesiza instanta de contencios administrativ.


CAPITOLUL III
Organizarea si desfasurarea concursului


Articolul 7
(1) Prin ordin al ministrului sanatatii se constituie comisia de concurs, respectiv comisia de solutionare a contestatiilor, pana cel tarziu la data publicarii anuntului de concurs.
(2) Comisia de concurs, respectiv comisia de solutionare a contestatiilor este formata din presedinte, doi membri si un secretar. Presedintele comisei de concurs, respectiv presedintele comisiei de solutionare a contestatiilor este desemnat din cadrul Ministerului Sanatatii. Ceilalti membri sunt desemnati fie din cadrul Ministerului Sanatatii, fie din afara acestuia si sunt specialisti cu experienta intr-o functie de conducere, cel putin unul dintre acestia avand pregatire si experienta profesionala in domeniul medicamentului de uz uman si/sau dispozitivelor medicale.
(3) Secretariatul comisiei de concurs si secretariatul comisiei de solutionare a contestatiilor se asigura, de regula, de catre o persoana din cadrul compartimentului de resurse umane al Ministerului Sanatatii, acesta neavand calitatea de membru.
(4) Secretarul comisiei de concurs poate fi si secretar al comisiei de solutionare a contestatiilor.
(5) Calitatea de membru in comisia de concurs este incompatibila cu calitatea de membru in comisia de solutionare a contestatiilor.


Articolul 8
(1) Persoanele desemnate in comisiile de concurs sau de solutionare a contestatiilor trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:
a) sa nu se afle in cazurile de incompatibilitate sau conflict de interese, potrivit legii;
b) sa nu fi fost sanctionate disciplinar, iar sanctiunea aplicata sa nu fi fost radiata, conform legii;
c) sa nu aiba relatii cu caracter patrimonial cu oricare dintre candidati sau interesele patrimoniale ale sale ori ale sotului sau sotiei sa poata afecta impartialitatea si obiectivitatea evaluarii;
d) sa nu fie sot, sotie, ruda sau afin pana la gradul al IV-lea inclusiv cu oricare dintre candidati ori cu un alt membru al comisiei de concurs sau al comisiei de solutionare a contestatiilor.
(2) Situatiile prevazute la alin. (1) se sesizeaza in scris ministrului sanatatii de catre persoana in cauza, de oricare dintre candidati ori de orice alta persoana interesata, in orice moment al organizarii si desfasurarii concursului.
(3) Membrii comisiei de concurs sau ai comisiei de solutionare a contestatiilor au obligatia sa informeze, in scris, cu celeritate, ministrul sanatatii despre aparitia oricarei situatii dintre cele prevazute la alin. (1). In aceste cazuri, membrii comisiei de concurs sau ai comisiei de solutionare a contestatiilor au obligatia sa se abtina de la participarea ori luarea vreunei decizii cu privire la concurs.
(4) In cazul constatarii existentei uneia dintre situatiile prevazute la alin. (1), ordinul de numire a comisiei de concurs, respectiv de solutionare a contestatiilor se modifica in mod corespunzator, in termen de cel mult doua zile lucratoare de la data constatarii, prin inlocuirea persoanei aflate in respectiva situatie cu o alta persoana care sa indeplineasca conditiile prevazute la art. 7 alin. (2).
(5) In cazul in care oricare dintre situatiile prevazute la alin. (1) se constata ulterior desfasurarii uneia dintre probele concursului, rezultatul probei ori probelor desfasurate se recalculeaza prin eliminarea evaluarii membrului aflat in situatie de incompatibilitate sau conflict de interese, sub rezerva asigurarii validitatii evaluarii a cel putin doua treimi din numarul membrilor comisiei de concurs.
(6) In situatia in care nu este asigurata validitatea evaluarii a cel putin doua treimi din numarul membrilor comisiei de concurs, procedura de organizare si desfasurare a concursului se reia.


Articolul 9
Neindeplinirea de catre membrii comisiilor de concurs si de solutionare a contestatiilor a obligatiei prevazute la art. 8 se sanctioneaza potrivit Legii nr. 161/2003 privind unele masuri pentru asigurarea transparentei in exercitarea demnitatilor publice, a functiilor publice si in mediul de afaceri, prevenirea si sanctionarea coruptiei, cu modificarile si completarile ulterioare.


Articolul 10
Comisia de concurs are urmatoarele atributii principale:
a) stabileste bibliografia de concurs;
b) analizeaza si verifica dosarele de concurs ale candidatilor;
c) stabileste subiectele pentru proba scrisa;
d) intocmeste lista candidatilor admisi pentru a participa la concurs;
e) stabileste planul interviului de selectie;
f) noteaza pentru fiecare candidat proba scrisa si interviul;
g) transmite secretarului comisiei rezultatele concursului pentru a fi comunicate candidatilor;
h) semneaza procesele-verbale intocmite de secretarul comisiei dupa fiecare etapa de concurs, precum si raportul final al concursului.


Articolul 11
Comisia de solutionare a contestatiilor are urmatoarele atributii principale:
a) solutioneaza contestatiile depuse de candidati cu privire la selectia dosarelor si cu privire la notarea probei scrise si a interviului;
b) transmite secretarului comisiei rezultatele contestatiilor pentru a fi comunicate candidatilor.


Articolul 12
Secretarul comisiei de concurs si de solutionare a contestatiilor are urmatoarele atributii principale:
a) primeste dosarele de concurs ale candidatilor, respectiv contestatiile;
b) convoaca membrii comisiei de concurs, respectiv membrii comisiei de solutionare a contestatiilor, la solicitarea presedintelui comisiei;
c) intocmeste, redacteaza si semneaza alaturi de comisia de concurs, respectiv de comisia de solutionare a contestatiilor intreaga documentatie privind activitatea specifica a acesteia, respectiv procesul-verbal al selectiei dosarelor si raportul final al concursului;
d) asigura afisarea rezultatelor obtinute de candidati la probele concursului, respectiv rezultatele eventualelor contestatii;
e) indeplineste orice sarcini specifice necesare pentru buna desfasurare a concursului.


Articolul 13
(1) In vederea participarii la concurs, candidatii depun dosarul de concurs in termen de 5 zile lucratoare de la data publicarii anuntului pentru ocuparea postului vacant.
(2) In termen de maximum 48 de ore de la data expirarii termenului de depunere a dosarelor pentru ocuparea postului vacant, comisia de concurs are obligatia de a selecta dosarele de concurs pe baza indeplinirii conditiilor de participare.
(3) Pana in ultima zi prevazuta pentru selectia dosarelor, membrii comisiei de concurs pot solicita candidatilor informatii sau alte documente relevante, din categoria celor prevazute la art. 4 alin. (1), pentru desfasurarea concursului.
(4) Dupa finalizarea selectiei dosarelor se va incheia un proces-verbal, care va fi semnat de catre toti membrii comisiei.


Articolul 14
(1) Rezultatele selectarii dosarelor de inscriere se afiseaza la sediul Ministerului Sanatatii, in termen de 24 de ore de la expirarea termenului prevazut la art. 13 alin. (2).
(2) Rezultatele se afiseaza de catre secretarul comisiei de concurs, cu mentiunea "admis" sau "respins", insotita, dupa caz, de motivul respingerii, respectiv lipsa unor documente obligatorii solicitate sau neindeplinirea conditiilor de participare la concurs.


Articolul 15
(1) Proba scrisa consta in redactarea unei lucrari si/sau in rezolvarea unor teste-grila.
(2) Prin proba scrisa se testeaza cunostintele teoretice necesare ocuparii postului pentru care se organizeaza concursul.
(3) Subiectele pentru proba scrisa se stabilesc pe baza bibliografiei si, dupa caz, pe baza tematicii de concurs, astfel incat sa reflecte capacitatea de analiza si sinteza a candidatilor.
(4) Comisia de concurs stabileste subiectele si alcatuieste seturile de subiecte pentru proba scrisa, in ziua in care se desfasoara proba scrisa.
(5) Pe baza propunerilor membrilor comisiei de concurs, comisia intocmeste minimum doua seturi de subiecte, care vor fi prezentate candidatilor.
(6) Membrii comisiei de concurs raspund individual pentru asigurarea confidentialitatii subiectelor propuse.
(7) Seturile de subiecte se semneaza de toti membrii comisiei de concurs si se inchid in plicuri sigilate purtand stampila Ministerului Sanatatii.
(8) Comisia de concurs stabileste punctajul maxim pentru fiecare subiect, care se comunica odata cu subiectele si se afiseaza la locul desfasurarii concursului.
(9) In cazul in care proba scrisa consta in rezolvarea unor teste-grila, intrebarile pot fi formulate cu cel mult doua zile inainte de proba scrisa, cu conditia ca numarul acestora sa fie de 3 ori mai mare decat numarul intrebarilor stabilit pentru fiecare test-grila. Intrebarile pentru fiecare test-grila se stabilesc in ziua in care se desfasoara proba scrisa, inainte de inceperea acestei probe.
(10) Inainte de inceperea probei scrise se face apelul nominal al candidatilor, in vederea indeplinirii formalitatilor prealabile, respectiv verificarea identitatii. Verificarea identitatii candidatilor se face pe baza cartii de identitate, cartii electronice de identitate, cartii de identitate provizorii sau a buletinului de identitate, aflate in termen de valabilitate. Candidatii care nu sunt prezenti la efectuarea apelului nominal ori care nu pot face dovada identitatii prin prezentarea cartii de identitate, cartii electronice de identitate, cartii de identitate provizorii sau a buletinului de identitate sunt considerati absenti.
(11) Dupa verificarea identitatii candidatilor, iesirea din sala a acestora atrage eliminarea din concurs, cu exceptia situatiilor de urgenta in care acestia pot fi insotiti de unul dintre membrii comisiei de concurs sau de persoanele care asigura supravegherea.
(12) Durata probei scrise se stabileste de comisia de concurs in functie de gradul de dificultate si complexitate al subiectelor, dar nu poate depasi 3 ore.
(13) La ora stabilita pentru inceperea probei scrise, comisia de concurs prezinta candidatilor seturile de subiecte si invita un candidat sa extraga un plic cu subiectele de concurs.
(14) Dupa inceperea comunicarii subiectelor este interzis accesul candidatilor care intarzie sau al oricarei alte persoane, in afara membrilor comisiei de concurs, precum si a persoanelor care asigura secretariatul comisiei de concurs, respectiv supravegherea desfasurarii probei.
(15) In incaperea in care are loc concursul, pe toata perioada derularii acestuia, inclusiv a formalitatilor prealabile si a celor ulterioare finalizarii probei, candidatilor nu le este permisa detinerea sau folosirea vreunei surse de consultare sau a telefoanelor mobile ori a altor mijloace de comunicare la distanta.
(16) Nerespectarea dispozitiilor prevazute la alin. (15) atrage eliminarea candidatului din proba de concurs. Comisia de concurs, constatand incalcarea acestor dispozitii, elimina candidatul din sala, inscrie mentiunea "anulat" pe lucrare si consemneaza cele intamplate in procesul-verbal.
(17) Lucrarile se redacteaza, sub sanctiunea anularii, doar pe seturile de hartie asigurate de Ministerul Sanatatii, purtand stampila acestuia pe fiecare fila. Prima fila, dupa inscrierea numelui si a prenumelui in coltul din dreapta sus, se lipeste astfel incat datele inscrise sa nu poata fi identificate si se aplica stampila Ministerului Sanatatii, cu exceptia situatiei in care exista un singur candidat pentru postul vacant/temporar vacant, caz in care nu mai exista obligatia sigilarii lucrarii.
(18) Candidatul are obligatia de a preda comisiei de concurs lucrarea scrisa, respectiv testul-grila, la finalizarea lucrarii ori la expirarea timpului alocat probei scrise, semnand borderoul special intocmit in acest sens.


Articolul 16
(1) Interviul de selectie are scopul de a permite membrilor comisiei de concurs sa constate, analizand si rezultatele obtinute la proba scrisa, daca respectivul candidat isi va putea indeplini obligatiile in noua functie si daca este cel mai potrivit pentru acest post din punctul de vedere al experientei profesionale, aptitudinilor de comunicare, aptitudinilor si cunostintelor manageriale si ambitiilor profesionale.
(2) Interviul de selectie se desfasoara in plenul comisiei de concurs.
(3) In cadrul interviului se testeaza abilitatile, aptitudinile si motivatia candidatilor. Proba interviului poate fi sustinuta doar de catre acei candidati declarati admisi dupa sustinerea probei scrise.
(4) Interviul se realizeaza conform planului de interviu intocmit de comisia de concurs in ziua desfasurarii acestei probe, pe baza criteriilor de evaluare. Criteriile de evaluare pentru stabilirea interviului sunt:
a) abilitati si cunostinte impuse de functie;
b) capacitatea de a lua decizii si de a evalua impactul acestora;
c) exercitarea controlului decizional;
d) capacitatea manageriala;
e) capacitatea de analiza si sinteza;
f) motivatia candidatului;
g) comportamentul in situatiile de criza;
h) initiativa si creativitate.
(5) Interviul se sustine intr-un termen de maximum 4 zile lucratoare de la data sustinerii probei scrise.
(6) Data si ora sustinerii interviului se afiseaza obligatoriu odata cu rezultatele la sustinerea probei scrise.
(7) Fiecare membru al comisiei de concurs va adresa intrebari candidatului. Nu se pot adresa intrebari referitoare la opiniile politice ale candidatului, activitatea sindicala, religie, etnie, starea materiala, originea sociala sau care pot constitui discriminare pe criterii de sex.
(8) Intrebarile si raspunsurile la interviu se inregistreaza sau se consemneaza intr-un proces-verbal care este anexa la raportul final al concursului, intocmita de secretarul comisiei de concurs, si se semneaza de membrii acestei comisii si de candidat.


Articolul 17
(1) Pentru a fi declarati admisi, candidatii trebuie sa obtina in cadrul concursului media finala cel putin 7,00, iar la fiecare proba minimum 6,00. Media finala a fiecarui candidat se calculeaza cu doua zecimale, ca medie aritmetica a notelor obtinute la probele de evaluare.
(2) Pe baza mediilor finale, comisia de concurs stabileste, in ordinea descrescatoare a mediilor, candidatul admis la concurs.
(3) Se considera admis la concursul pentru ocuparea postului vacant candidatul care a obtinut cel mai mare punctaj dintre candidatii care au concurat pentru acelasi post, cu conditia ca acestia sa fi obtinut punctajul minim necesar.
(4) La punctaje egale are prioritate candidatul care a obtinut punctajul cel mai mare la sustinerea probei scrise, iar daca egalitatea se mentine, candidatii aflati in aceasta situatie vor fi invitati la un nou interviu in urma caruia comisia de concurs va decide asupra candidatului castigator.


CAPITOLUL IV
Solutionarea contestatiilor


Articolul 18
(1) Dupa afisarea rezultatelor obtinute la selectia dosarelor, sustinerea probei scrise si interviului de selectie, dupa caz, candidatii nemultumiti pot depune contestatie in termen de cel mult 24 de ore de la data afisarii rezultatului selectiei dosarelor, respectiv de la data si ora afisarii rezultatului probei scrise si a interviului de selectie, la locul desfasurarii concursului, sub sanctiunea decaderii din acest drept.
(2) In situatia contestatiilor formulate fata de rezultatul selectiei dosarelor, comisia de solutionare a contestatiilor va verifica indeplinirea de catre candidatul contestatar a conditiilor pentru participare la concurs in termen de maximum 24 de ore de la expirarea termenului de depunere a contestatiilor.
(3) In situatia contestatiilor formulate fata de rezultatul sustinerii probei scrise sau a interviului de selectie, comisia de solutionare a contestatiilor va analiza lucrarea, consemnarea raspunsurilor la interviu doar pentru candidatul contestatar in termen de maximum 24 de ore de la expirarea termenului de depunere a contestatiilor.
(4) Comisia de solutionare a contestatiilor admite contestatia, modificand rezultatul selectiei dosarelor, al probei scrise si al interviului, respectiv punctajul final acordat de comisia de concurs, in situatia in care:
a) candidatul indeplineste conditiile pentru a participa la concurs, in situatia contestatiilor formulate fata de rezultatul selectiei dosarelor;
b) constata ca punctajele nu au fost acordate potrivit baremului probei scrise si ca punctajele de la interviul de selectie nu au fost acordate potrivit planului de interviu, intrebarilor formulate si raspunsurilor candidatilor in cadrul interviului de selectie;
c) ca urmare a reevaluarii lucrarii, respectiv a analizarii consemnarii raspunsurilor la interviu, candidatul declarat initial "respins" obtine cel putin punctajul minim pentru promovarea sustinerii probei scrise sau a interviului de selectie.


Articolul 19
(1) Contestatia va fi respinsa in urmatoarele situatii:
a) candidatul nu indeplineste conditiile pentru a participa la concurs;
b) punctajele au fost acordate potrivit baremului pentru proba scrisa sau punctajele de la interviu au fost acordate potrivit planului de interviu, intrebarilor formulate si raspunsurilor candidatilor in cadrul interviului.
(2) Comunicarea rezultatelor la contestatiile depuse se face prin afisare la sediul Ministerului Sanatatii, precum si pe pagina de internet a acestuia, dupa caz, imediat dupa solutionarea contestatiilor.
(3) Rezultatele finale se publica la sediul Ministerului Sanatatii, precum si pe pagina de internet a acestuia, dupa caz, in termen de maximum o zi lucratoare de la ultima proba sustinuta, prin specificarea punctajului final al fiecarui candidat si a mentiunii "admis" sau "respins".


Articolul 20
Candidatul nemultumit de modul de solutionare a contestatiei se poate adresa instantei de contencios administrativ, in conditiile legii.


Articolul 21
(1) Ministerul Sanatatii pune la dispozitia candidatilor interesati, la solicitarea acestora, documentele elaborate de comisia de concurs, respectiv de comisia de solutionare a contestatiilor, care sunt informatii de interes public, cu respectarea confidentialitatii datelor care fac referire la ceilalti candidati, inclusiv a datelor cu caracter personal, potrivit legii.
Derogari (1)
(2) Se excepteaza de la prevederile alin. (1) documentele elaborate de comisia de concurs, respectiv de comisia de solutionare a contestatiilor, care contin date cu caracter personal ale candidatilor solicitanti, potrivit legii.


CAPITOLUL V
Suspendarea, amanarea si reluarea concursului


Articolul 22
(1) In cazul in care de la data anuntarii concursului si pana la afisarea rezultatelor finale ale acestuia ministrul sanatatii este sesizat cu privire la nerespectarea prevederilor legale privind organizarea si desfasurarea concursului, se va proceda la verificarea celor sesizate cu celeritate, de catre o comisie constituita in acest scop prin ordin al ministrului sanatatii.
(2) In cazul in care se constata ca nu au fost respectate prevederile legale sau cand aspectele sesizate nu pot fi cercetate cu incadrarea in termenele procedurale prevazute de lege, desfasurarea concursului va fi suspendata.
(3) Suspendarea se dispune de catre ministrul sanatatii, dupa o verificare prealabila, in regim de urgenta, a situatiei in fapt sesizate, daca se constata existenta unor deficiente in respectarea prevederilor legale.
(4) Sesizarea poate fi facuta de catre membrii comisiei de concurs ori ai comisiei de solutionare a contestatiilor, de catre oricare dintre candidati sau de catre orice persoana interesata.
(5) In situatia in care, in urma verificarii realizate potrivit alin. (1), se constata ca sunt respectate prevederile legale privind organizarea si desfasurarea concursului, acesta se desfasoara in continuare.
(6) In cazul in care a fost dispusa suspendarea concursului potrivit prevederilor alin. (3) si in urma verificarilor se constata ca procedura de concurs a fost legala, suspendarea desfasurarii concursului inceteaza, acesta derulandu-se conform procedurii.
(7) In situatia prevazuta la alin. (3), procedura de organizare a concursului va fi reluata in conditiile legii.


Articolul 23
(1) In cazul in care, din motive obiective, nu se pot respecta data si ora desfasurarii concursului:
a) concursul se amana pentru o perioada de maximum 12 zile lucratoare;
b) se reia procedura de organizare si desfasurare a acestuia daca amanarea nu poate fi dispusa conform lit. a).
(2) In situatia constatarii necesitatii amanarii concursului, Ministerul Sanatatii are obligatia:
a) anuntarii, prin aceleasi mijloace de informare, a modificarilor intervenite in desfasurarea concursului;
b) informarii candidatilor ale caror dosare au fost inregistrate, daca este cazul, prin orice mijloc de informare care poate fi dovedit.


Articolul 24
(1) Candidaturile inregistrate la concursul a carui procedura a fost suspendata sau amanata se considera valide daca persoanele care au depus dosarele de concurs isi exprima in scris intentia de a participa din nou la concurs la noile date.
(2) In situatia in care, la reluarea procedurii de concurs prevazute la art. 22, in dosare exista documente a caror valabilitate a incetat, candidatii au posibilitatea de a le inlocui pana la data prevazuta la art. 25 alin. (1).


CAPITOLUL VI
Prezentarea la post


Articolul 25
(1) Candidatul declarat admis la concursul de ocupare a postului vacant incheie contract individual de munca cu ministrul sanatatii si este obligat sa se prezinte la post in termen de maximum 15 zile calendaristice de la data afisarii rezultatelor finale.
Derogari (1)
(2) Prin exceptie de la prevederile alin. (1), in urma formularii unei cereri scrise si temeinic motivate, candidatul declarat "admis" la concurs poate solicita, in termen de 3 zile lucratoare de la afisarea rezultatului concursului, un termen ulterior de prezentare la post, care nu poate depasi 45 de zile lucratoare de la data afisarii rezultatului concursului.
(3) In cazul neprezentarii la post la termenul stabilit la alin. (1) si in lipsa unei instiintari potrivit alin. (2), postul este declarat vacant, urmand sa se comunice candidatului care a obtinut nota finala imediat inferioara posibilitatea de a ocupa postul respectiv.





Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Legislaţie

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...

Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor
Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...

Legea 188/1999, actualizata 2024, privind Statutul functionarilor publici
Legea 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, actualizata 2024 - Republicare Actualizat ...

Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale
Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale Publicata in ...

Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului
Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului Publicat in Monitorul Oficial cu numar ...

Legea finantelor publice locale, actualizata 2024 - Legea 273/2006
Legea 273/2006 privind finantele publice locale Actualizata prin Legea 387/2023 pentru modificare ...

Legea 500/2002 privind finantele publice, actualizata 2024
Legea 500/2002 privind finantele publice Actualizata prin Legea 262/2023 privind aprobarea Ordona ...

OUG 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist
Ordonanta de urgenta nr. 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist Publicata in ...



Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor culturale in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de cresa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Alocatia de stat pentru copii in anul 2024. Conditii de acordare si valoare alocatie
Sursa: MCP Cabinet avocati

Formularul 230 model editabil 2024 PDF. Completeaza Declaratia 230!
Sursa: EuroAvocatura.ro



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Ştiri Juridice