din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1583 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Integral: OUG 38/2020 privind utilizarea inscrisurilor in forma electronica la nivelul autoritatilor si institutiilor publice

INTEGRAL: OUG 38/2020 privind utilizarea inscrisurilor in forma electronica la nivelul autoritatilor si institutiilor publice


Ordonanta de urgenta nr. 38/2020 privind utilizarea inscrisurilor in forma electronica la nivelul autoritatilor si institutiilor publice

Avand in vedere dispozitiile Regulamentului UE nr. 910/2014 al Parlamentului European si al Consiliului din 23 iulie 2014 privind identificarea electronica si serviciile de incredere pentru tranzactiile electronice pe piata interna si de abrogare a Directivei 1999/93/CE,


tinand cont de faptul ca pentru asigurarea unei implementari eficiente a dispozitiilor Regulamentului UE nr. 910/2014 al Parlamentului European si al Consiliului din 23 iulie 2014 privind identificarea electronica si serviciile de incredere pentru tranzactiile electronice pe piata interna si de abrogare a Directivei 1999/93/CE este necesara adoptarea unor masuri asemanatoare care sa fie aplicabile unitar la nivelul administratiei publice,


tinand cont de dispozitiile art. 50 din anexa nr. 1 la Decretul nr. 195/2020 privind instituirea starii de urgenta pe teritoriul Romaniei, care prevad ca autoritatile administratiei publice vor lua masurile necesare pentru organizarea activitatii astfel incat sa fie evitat, pe cat posibil, contactul direct intre persoane, inclusiv prin utilizarea mijloacelor electronice de comunicare,


luand in considerare ca una dintre modalitatile de punere in aplicare la nivelul administratiei publice a masurilor mentionate in Decretul nr. 195/2020 presupune crearea cadrului legal necesar utilizarii semnaturii electronice si a documentelor electronice,


avand in vedere necesitatea recunoasterii efectelor juridice depline ale documentelor electronice si ale semnaturii electronice, astfel incat activitatea institutiilor si autoritatilor publice sa se poata desfasura prin mijloace electronice in deplina siguranta si in conditii de legalitate,


avand in vedere declararea starii de urgenta pe teritoriul Romaniei, fiind necesara adoptarea in regim de urgenta a masurilor mentionate anterior, astfel incat sa se asigure o functionare corespunzatoare a institutiilor si autoritatilor publice,


in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,


Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.


Articolul 1


(1) Prezenta ordonanta de urgenta reglementeaza cadrul general pentru utilizarea la nivelul autoritatilor si institutiilor publice a semnaturii electronice si a documentelor electronice.


(2) Prezenta ordonanta de urgenta nu se aplica autoritatilor publice prevazute in Constitutia Romaniei, republicata, in titlul III, capitolul I, II si VI.


Articolul 2


In cadrul prezentei ordonante de urgenta sunt aplicabile definitiile relevante prevazute la art. 3 din Regulamentul nr. 910/2014 al Parlamentului European si al Consiliului din 23 iulie 2014 privind identificarea electronica si serviciile de incredere pentru tranzactiile electronice pe piata interna si de abrogare a Directivei 1999/93/CE.


Articolul 3


(1) Actele emise in format electronic de autoritatile si institutiile publice vor fi semnate cu semnatura electronica calificata.


(2) Actele prevazute la alin. (1) sunt asimilate inscrisurilor autentice.


(3) Prin exceptie de la prevederile alin. (1), tipul de semnatura electronica aplicabila actelor interne emise in format electronic de catre autoritatile si institutiile publice se stabileste de catre acestea.


Articolul 4


(1) In cadrul procedurilor de elaborare, avizare si prezentare a proiectelor de documente de politici publice, a proiectelor de acte normative, precum si a altor documente, initiate in vederea adoptarii sau aprobarii de catre Guvern, actele si documentele autoritatilor si ale institutiilor publice semnate cu semnatura electronica calificata au forta juridica a inscrisurilor autentice.


(2) In aplicarea prevederilor alin. (1), masurile metodologice, organizatorice, termenele si circulatia proiectelor de acte normative se stabilesc prin hotarare a Guvernului la propunerea Secretariatului General al Guvernului.


Articolul 5


(1) Incepand cu data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, autoritatile si institutiile publice au obligatia primirii inscrisurilor semnate cu semnatura electronica.


(2) Autoritatile si institutiile publice stabilesc tipul de semnatura electronica aplicabila pentru utilizarea de catre persoanele fizice sau juridice a unui serviciu disponibil online prestat de respectivele autoritati, cu respectarea dispozitiilor Regulamentului nr. 910/2014 al Parlamentului European si al Consiliului din 23 iulie 2014 privind identificarea electronica si serviciile de incredere pentru tranzactiile electronice pe piata interna si de abrogare a Directivei 1999/93/CE.


(3) Inscrisurile semnate cu semnatura electronica avansata, care sunt transmise prin utilizarea unor mecanisme de autentificare de nivel substantial sau ridicat, sunt asimilate, in ceea ce priveste conditiile si efectele lor, cu inscrisurile sub semnatura privata.


(4) In termen de 15 zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, autoritatile si institutiile publice emit actele administrative necesare punerii in aplicare a dispozitiilor prevazute la alin. (2).


Articolul 6


(1) In vederea primirii documentelor electronice, autoritatile si institutiile publice vor pune la dispozitie portaluri proprii sau vor utiliza astfel de instrumente puse la dispozitie de catre terti.


(2) In situatia in care primirea documentelor electronice nu se poate realiza in conformitate cu dispozitiile alin. (1), autoritatile si institutiile publice vor utiliza in acest sens posta electronica.


(3) Inscrisurile emise de catre autoritatile si institutiile publice ca urmare a primirii unor documente in conformitate cu prevederile alin. (1) sau (2) se comunica in format electronic, cu exceptia situatiei in care exista o cerere contrara.


(4) Autoritatile si institutiile publice au obligatia sa publice in mediul online informatii privind modalitatea de primire a documentelor electronice.





Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Legislaţie

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...

Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor
Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...

Legea 188/1999, actualizata 2024, privind Statutul functionarilor publici
Legea 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, actualizata 2024 - Republicare Actualizat ...

Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale
Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale Publicata in ...

Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului
Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului Publicat in Monitorul Oficial cu numar ...

Legea finantelor publice locale, actualizata 2024 - Legea 273/2006
Legea 273/2006 privind finantele publice locale Actualizata prin Legea 387/2023 pentru modificare ...

Legea 500/2002 privind finantele publice, actualizata 2024
Legea 500/2002 privind finantele publice Actualizata prin Legea 262/2023 privind aprobarea Ordona ...

OUG 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist
Ordonanta de urgenta nr. 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist Publicata in ...



Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor culturale in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de cresa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Alocatia de stat pentru copii in anul 2024. Conditii de acordare si valoare alocatie
Sursa: MCP Cabinet avocati

Formularul 230 model editabil 2024 PDF. Completeaza Declaratia 230!
Sursa: EuroAvocatura.ro



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Ştiri Juridice