din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1581 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Integral: Legea nr. 112/2020 pentru modificarea si completarea Legii nr. 84/1998 privind marcile si indicatiile geografice

INTEGRAL: Legea nr. 112/2020 pentru modificarea si completarea Legii nr. 84/1998 privind marcile si indicatiile geografice


Legea nr. 112/2020 pentru modificarea si completarea Legii nr. 84/1998 privind marcile si indicatiile geografice

Cauza de ineficacitate a actului juridic civil, constand in lipsirea actului juridic de orice efecte, datorita intervenirii unor cauze ulterioare incheierii sale si independent de vointa autorului actului. Caducitatea loveste, deci, un act juridic civil valid, care nu a produs in ca efecte. O astfel de situatie este, spre exemplu, decesul legatarului anterior celui al testatorului. Sursa: EuroAvocatura.ro, Cadu


Art. I. -


Legea nr. 84/1998 privind marcile si indicatiile geografice, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 337 din 8 mai 2014, cu modificarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:


1. La articolul 1, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:


"(2) Prezenta lege se aplica marcilor de produse si servicii, individuale, colective si de certificare, ce fac obiectul unei inregistrari sau solicitari de inregistrare in Romania, ca urmare a unei protectii europene ori pe cale internationala, precum si indicatiilor geografice."


2. Articolul 2 se modifica si va avea urmatorul cuprins:


"Art. 2. -


Poate constitui marca orice semn, cum ar fi cuvintele, inclusiv numele de persoane sau desenele, literele, cifrele, culorile, elementele figurative, forma produsului sau a ambalajului produsului sau sunetele, cu conditia ca aceste semne sa fie capabile:


a) sa distinga produsele sau serviciile unei intreprinderi de cele ale altor intreprinderi; si


b) sa fie reprezentate in Registrul marcilor intr-un mod care sa permita autoritatilor competente si publicului sa stabileasca cu claritate si precizie obiectul protectiei conferite titularului lor."


3. La articolul 3, literele c), e), f), i) si j) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:


"c) marca Uniunii Europene - marca inregistrata in conformitate cu Regulamentul (UE) 2017/1.001 al Parlamentului European si al Consiliului din 14 iunie 2017 privind marca Uniunii Europene, publicat in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (JOUE), seria L, nr. 154 din 16 iunie 2017;


. . . . . . . . . .


e) marca colectiva - o marca desemnata astfel la data depunerii cererii si care este in masura sa faca distinctia intre produsele sau serviciile membrilor unei asociatii care detine drepturile asupra marcii si produsele sau serviciile altor intreprinderi;


f) marca de certificare - marca ce indica faptul ca produsele sau serviciile pentru care este utilizata sunt certificate de titularul marcii in ceea ce priveste materialul, modul de fabricare a produselor sau de prestare a serviciilor, calitatea, exactitatea sau alte caracteristici si care este apta sa distinga aceste produse sau servicii de produsele sau serviciile care nu beneficiaza de o astfel de certificare;


. . . . . . . . . .


i) titular - persoana fizica sau persoana juridica de drept public sau de drept privat pe numele ori pe denumirea careia marca este inregistrata in Registrul marcilor; in sensul prezentei legi, sunt asimilate persoanelor juridice si celelalte entitati care au capacitatea, in nume propriu, de a fi titulari de drepturi si obligatii de orice natura, de a incheia contracte sau de a efectua alte acte juridice si de a sta in judecata;


j) mandatar autorizat - consilierul in proprietate industriala, care poate avea si calitatea de reprezentant in procedurile in fata OSIM, denumit in continuare mandatar;".


4. La articolul 3, dupa litera j) se introduce o noua litera, litera j1), cu urmatorul cuprins:


"j1) OSIM - Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci;".


5. La articolul 3, dupa litera p) se introduce o noua litera, litera p1), cu urmatorul cuprins:


"p1) Clasificarea de la Nisa - clasificarea instituita prin Aranjamentul de la Nisa privind clasificarea internationala a produselor si serviciilor in vederea inregistrarii marcilor din 15 iunie 1957, revizuit la Stockholm la 14 iulie 1967 si la Geneva la 13 mai 1977 si modificat la 2 octombrie 1979, si la care Romania a aderat prin Legea nr. 3/1998 privind aderarea Romaniei la aranjamentele instituind o clasificare internationala in domeniul proprietatii industriale;".


6. La articolul 3, litera q) se modifica si va avea urmatorul cuprins:


"q) Regulamentul privind marca Uniunii Europene - Regulamentul (UE) 2017/1.001 al Parlamentului European si al Consiliului din 14 iunie 2017 privind marca Uniunii Europene, denumit in continuare Regulament privind marca Uniunii Europene;".


7. Articolul 5 se modifica si va avea urmatorul cuprins:


"Art. 5. -


(1) Sunt refuzate la inregistrare sau pot fi declarate nule daca sunt inregistrate, pentru urmatoarele motive absolute:


a) semnele care nu pot constitui o marca in sensul art. 2;


b) marcile care sunt lipsite de caracter distinctiv;


c) marcile care sunt compuse exclusiv din semne sau din indicatii devenite uzuale in limbajul curent sau in practicile comerciale loiale si constante;


d) marcile care sunt compuse exclusiv din semne sau din indicatii, putand servi in comert pentru a desemna felul, calitatea, cantitatea, destinatia, valoarea, provenienta geografica sau data fabricatiei produsului ori a prestarii serviciului sau alte caracteristici ale acestora;


e) semnele constituite exclusiv din forma produsului sau din alta caracteristica impusa chiar de natura produsului sau care este necesara obtinerii unui rezultat tehnic ori care da valoare substantiala produsului;


f) marcile care sunt de natura sa induca publicul in eroare, de exemplu cu privire la provenienta geografica, calitatea sau natura produsului sau a serviciului;


g) marcile care sunt excluse de la inregistrare potrivit prevederilor legislatiei Uniunii Europene, ale legislatiei nationale sau ale acordurilor internationale la care Uniunea Europeana sau Romania este parte, care prevad protectia denumirilor de origine si a indicatiilor geografice;


h) marcile care sunt excluse de la inregistrare potrivit prevederilor legislatiei Uniunii Europene sau ale acordurilor internationale la care Uniunea Europeana este parte, care prevad protectia mentiunilor traditionale pentru vinuri;


i) marcile care sunt excluse de la inregistrare potrivit prevederilor legislatiei Uniunii Europene sau ale acordurilor internationale la care Uniunea Europeana este parte, care prevad protectia specialitatilor traditionale garantate;


j) marcile care sunt compuse din sau reproduc in elementele lor esentiale o denumire anterioara a unui soi de plante, inregistrata in conformitate cu legislatia Uniunii Europene sau cu legislatia nationala ori cu acordurile internationale la care Uniunea Europeana sau Romania este parte, care confera protectie drepturilor de proprietate asupra unui soi de plante si care se refera la soiuri de plante din aceeasi specie sau din specii inrudite indeaproape;


k) marcile care contin, fara consimtamantul titularului, imaginea sau numele patronimic al unei persoane care se bucura de renume in Romania;


l) marcile care contin semne cu inalta valoare simbolica, in special un simbol religios;


m) marcile care sunt contrare ordinii publice sau bunelor moravuri;


n) marcile care cuprind, fara autorizatia organelor competente, reproduceri sau imitatii de steme, drapele, embleme de stat, insemne, sigilii oficiale de control si garantie, blazoane, apartinand tarilor Uniunii Europene si care intra sub incidenta art. 6 ter din Conventia de la Paris;


o) marcile care cuprind, fara autorizatia organelor competente, reproduceri sau imitatii de steme, drapele, alte embleme, sigle, initiale sau denumiri care intra sub incidenta art. 6 ter din Conventia de la Paris si care apartin organizatiilor internationale interguvernamentale din care fac parte una sau mai multe tari ale Uniunii Europene;


p) marcile care contin, fara autorizatia organelor competente, ecusoane, embleme, insigne, blazoane, semne heraldice de interes public, altele decat cele prevazute la art. 6 ter din Conventia de la Paris.


(2) Inregistrarea unei marci nu este refuzata sau, dupa caz, inregistrarea nu este anulata in conformitate cu dispozitiile alin. (1) lit. b), c) sau d) daca inainte de data de depozit a cererii de inregistrare sau inainte de data depunerii cererii de anulare marca a dobandit caracter distinctiv ca urmare a utilizarii.


(3) Dispozitiile alin. (2) se aplica si in cazul in care caracterul distinctiv a fost dobandit dupa data depunerii cererii de inregistrare, dar inainte de data inregistrarii marcii."


8. Articolul 6 se modifica si va avea urmatorul cuprins:


"Art. 6. -


(1) O marca este refuzata la inregistrare sau, dupa caz, este susceptibila a fi anulata pentru urmatoarele motive relative:


a) daca este identica cu o marca anterioara, iar produsele si serviciile pentru care marca este solicitata sau a fost inregistrata sunt identice cu cele pentru care marca anterioara este protejata;


b) daca, din motive de identitate sau de similitudine in raport cu marca anterioara si din motive de identitate sau similitudine a produselor sau serviciilor pe care cele doua marci le desemneaza, se poate crea, in perceptia publicului, un risc de confuzie, inclusiv riscul de asociere cu marca anterioara.


(2) In sensul alin. (1), sunt marci anterioare:


a) marcile Uniunii Europene, marcile inregistrate in Romania sau marcile inregistrate in baza unor acorduri internationale si avand efect in Romania, a caror data de depozit este anterioara datei de depozit a cererii de inregistrare a marcii sau, dupa caz, a dreptului de prioritate invocat in sustinerea acesteia;


b) marcile Uniunii Europene in privinta carora este invocata, in mod valabil, senioritatea, potrivit prevederilor Regulamentului privind marca Uniunii Europene, chiar daca aceasta din urma marca a expirat sau a facut obiectul unei renuntari;


c) cererile de inregistrare a marcilor prevazute la lit. a) si b), sub conditia inregistrarii ulterioare a marcilor;


d) marcile care, la data de depozit a cererii de inregistrare a marcii sau, dupa caz, la data prioritatii invocate, sunt notorii in Romania, in sensul art. 6 bis al Conventiei de la Paris.


(3) O marca este, de asemenea, refuzata la inregistrare sau, in cazul in care a fost inregistrata, este susceptibila a fi anulata daca:


a) este identica sau similara in raport cu o marca anterioara inregistrata in Romania, sau in Uniunea Europeana, in sensul prevederilor alin. (2), indiferent daca produsele sau serviciile pentru care aceasta este solicitata sau inregistrata sunt identice, similare sau nu sunt similare cu cele pentru care marca anterioara este inregistrata, atunci cand marca anterioara se bucura de un renume in Romania, sau, in cazul marcii Uniunii Europene, se bucura de renume in Uniunea Europeana si daca utilizarea marcii ulterioare ar duce fara motiv justificat la obtinerea unor foloase necuvenite din caracterul distinctiv sau din renumele marcii anterioare sau ar aduce atingere acestora;


b) exista o cerere de inregistrare a unei denumiri de origine sau a unei indicatii geografice depusa in conformitate cu legislatia nationala sau cu legislatia Uniunii Europene inainte de data de depunere a cererii de inregistrare a marcii sau de data prioritatii invocate in sprijinul cererii, sub rezerva inregistrarii sale ulterioare, iar denumirea de origine sau indicatia geografica respectiva confera persoanei autorizate sa o foloseasca dreptul de a interzice utilizarea unei marci ulterioare in Romania;


c) exista un semn asupra caruia au fost dobandite drepturi anterior datei de depunere a cererii de inregistrare a marcii sau, daca este cazul, inaintea datei prioritatii invocate in sprijinul cererii de inregistrare a marcii si daca acest semn confera titularului sau dreptul de a interzice utilizarea unei marci ulterioare in Romania;


d) inregistrarea acesteia este solicitata de catre mandatarul sau reprezentantul titularului marcii, in nume propriu si fara consimtamantul titularului marcii, cu exceptia situatiei in care mandatarul sau reprezentantul titularului isi justifica demersul;


e) exista un drept anterior, altul decat cele prevazute la lit. c) si alin. (2), in special un drept la nume, un drept la imagine, un drept de autor, un drept de proprietate industriala;


f) marca poate fi confundata cu o marca anterioara protejata in strainatate, cu conditia ca, la data depunerii cererii, solicitantul sa fi actionat cu rea-credinta.


(4) O marca nu este refuzata la inregistrare sau, dupa caz, nu este susceptibila a fi anulata atunci cand titularul unui drept prevazut la alin. (2) sau alin. (3) lit. a)-c), e) sau f) este de acord cu inregistrarea marcii ulterioare."


9. La articolul 7 se introduce un nou alineat, alineatul (2), cu urmatorul cuprins:


"(2) Atunci cand exista motive pentru respingerea inregistrarii unei marci numai pentru o parte din produsele sau serviciile pentru care aceasta marca a fost solicitata, respingerea inregistrarii acopera numai produsele sau serviciile in cauza."


10. La articolul 9 alineatul (2), litera c) se modifica si va avea urmatorul cuprins:


"c) o reprezentare a marcii in conformitate cu cerintele prevazute la art. 2 lit. b);".


11. La articolul 9, alineatul (3) se modifica si va avea urmatorul cuprins:


"(3) Suplimentar cerintelor prevazute la alin. (2), cererea cuprinde mentiuni exprese privind:


a) culoarea sau culorile revendicate ca element distinctiv al marcii;


b) tipul marcii, daca aceasta este tridimensionala sau de un alt tip decat cele verbale sau figurative;


c) o transliterare sau o traducere a marcii ori a unor elemente ale marcii, atunci cand marca este compusa, in tot sau in parte, din alte caractere decat cele latine ori din alte cifre decat cele arabe sau romane sau dintr-unul ori mai multe cuvinte intr-o alta limba decat limba romana."


12. Dupa articolul 9 se introduc doua noi articole, articolele 91 si 92, cu urmatorul cuprins:


"Art. 91. -


(1) Produsele si serviciile pentru care se solicita protectia marcii sunt indicate de catre solicitant cu suficienta claritate si precizie pentru a permite autoritatilor competente si operatorilor economici sa determine intinderea protectiei solicitate.


(2) Produsele si serviciile pentru care se solicita inregistrarea unei marci se clasifica in conformitate cu sistemul de clasificare stabilit de Clasificarea de la Nisa. Produsele si serviciile sunt grupate pe clase, fiecare grup de produse sau servicii fiind precedat de numarul clasei careia ii apartine, in ordinea claselor.


(3) Utilizarea unor termeni generali sau a indicatiilor generale cuprinse in titlurile claselor din Clasificarea de la Nisa se interpreteaza ca incluzand toate produsele sau serviciile acoperite de sensul literal al indicatiei sau al termenului respectiv.


(4) Produsele si serviciile nu pot fi considerate ca asemanatoare pe motiv ca figureaza in aceeasi clasa si nici nu pot fi considerate ca fiind diferite pe motiv ca figureaza in clase diferite ale Clasificarii de la Nisa.


Art. 92. -


(1) Titularii marcilor inregistrate in raport cu intreg titlul unei clase din Clasificarea de la Nisa pot declara ca intentia lor la data depunerii cererii de inregistrare a marcii a fost de a solicita protectia unor produse sau servicii in afara celor acoperite de sensul literal al titlului clasei respective, cu conditia ca produsele sau serviciile astfel indicate sa fie incluse in lista alfabetica a clasei respective din editia Clasificarii de la Nisa in vigoare la data depunerii cererii de inregistrare a marcii.


(2) Declaratia prevazuta la alin. (1) se depune la OSIM pana la data de 30 septembrie 2020 si precizeaza in mod clar si precis produsele si serviciile, altele decat cele acoperite de sensul literal al indicatiilor oferite de titlul clasei, la care se referea initial intentia titularului. OSIM modifica Registrul marcilor in mod corespunzator.


(3) Formularea declaratiei prevazute la alin. (1) nu aduce atingere aplicarii dispozitiilor art. 261 alin. (4), art. 46 alin. (1) lit. a) si art. 481 alin. (1).


(4) In cazul marcilor pentru care nu se depune nicio declaratie in termenul prevazut la alin. (2) se considera ca de la expirarea termenului respectiv acestea desemneaza doar produsele sau serviciile acoperite de sensul literal al indicatiilor cuprinse in titlul clasei respective.


(5) In cazul in care Registrul marcilor este modificat conform dispozitiilor alin. (2), drepturile exclusive conferite de marca nu impiedica un tert sa continue utilizarea unei marci, daca utilizarea pentru produsele sau serviciile respective:


a) a inceput inainte ca registrul sa fie modificat; si


b) nu a incalcat drepturile titularului in considerarea sensului literal al inregistrarii produselor si serviciilor in registru la momentul respectiv.


(6) Modificarea listei de produse sau servicii conform dispozitiilor alin. (2) nu confera titularului marcii dreptul de a se opune unei marci ulterioare sau de a depune o cerere de anulare a inregistrarii unei marci depuse ulterior, daca:


a) marca depusa ulterior era deja utilizata sau era deja depusa o cerere de inregistrare a marcii pentru produse sau servicii inainte ca registrul sa fie modificat; si


b) utilizarea marcii pentru produsele sau serviciile respective nu a incalcat sau nu ar fi incalcat drepturile titularului in considerarea sensului literal al desemnarii produselor si serviciilor in registru la momentul respectiv."


13. La articolul 12, alineatele (1) si (2) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:


"Art. 12. -


(1) Drepturile de prioritate prevazute la art. 10 si 11 trebuie invocate prin cererea de inregistrare a marcii, justificate prin acte de prioritate, si sunt supuse taxei legal stabilite.


(2) Actele de prioritate se depun si taxa legala se plateste in maximum 30 de zile de la data cererii de inregistrare a marcii."


14. La articolul 13, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:


"(2) Reprezentarea solicitantului prin mandatar este obligatorie cand solicitantul nu are nici domiciliul, nici sediul si nicio unitate industriala sau comerciala efectiva si functionala pe teritoriul Uniunii Europene ori in Spatiul Economic European, cu exceptia depunerii cererii de inregistrare a marcii."


15. Articolul 14 se modifica si va avea urmatorul cuprins:


"Art. 14. -


(1) Solicitantul cererii de inregistrare a marcii va comunica, odata cu cererea sau cel tarziu in termen de 30 de zile de la depunerea acesteia la OSIM, dovada platii taxei de examinare a cererii, in cuantumul prevazut de lege.


(2) In cazul neplatii taxelor in termen se considera ca solicitantul a renuntat la inregistrarea marcii si cererea se respinge."


16. Articolul 15 se modifica si va avea urmatorul cuprins:


"Art. 15. -


(1) Solicitantul cererii de inregistrare a marcii sau titularul marcii inregistrate care se refera la mai multe produse sau servicii poate solicita la OSIM divizarea cererii initiale sau a inregistrarii marcii in doua sau mai multe cereri ori inregistrari, indicand produsele sau serviciile in cadrul cererilor sau inregistrarilor divizionare, cu plata taxei prevazute de lege.


(2) Cererile sau inregistrarile divizionare pastreaza data de depozit a cererii initiale si, daca este cazul, beneficiul dreptului de prioritate, dobandit potrivit art. 10 alin. (2) sau art. 11 alin. (1).


(3) In cazul in care cererea de inregistrare a marcii a fost deja publicata conform art. 17 alin. (1) sau art. 26 alin. (4), divizarea si cererea divizionara se publica in Buletinul Oficial de Proprietate Industriala. Prin publicare nu se deschide o noua perioada de depunere a opozitiilor sau observatiilor.


(4) Cererea de divizare poate fi depusa la OSIM oricand in cursul procedurii de inregistrare a marcii sau dupa incheierea acesteia.


(5) Cererea de divizare nu este admisibila:


a) daca este formulata inainte de atribuirea datei de depozit a cererii de inregistrare a marcii;


b) daca este formulata in termenul de opozitie prevazut la art. 261 alin. (1);


c) daca are ca efect divizarea intre produsele sau serviciile care fac obiectul unei opozitii, pana la data ramanerii definitive a deciziei de solutionare a opozitiei sau de retragere a opozitiei;


d) daca are ca efect divizarea intre produsele sau serviciile care fac obiectul unei cereri de anulare sau de decadere, pana la solutionarea definitiva a acesteia;


e) dupa inscrierea in Registrul marcilor a unei masuri de executare silita, pana la radierea acesteia.


(6) Solicitantul cererii de inregistrare a marcii sau titularul marcii inregistrate va depune documentele cerute de OSIM pentru divizarea cererii sau inregistrarii initiale si va plati taxa legala in termen de 30 de zile de la data solicitarii divizarii. In caz contrar, OSIM va lua act ca solicitantul sau titularul a renuntat la divizarea cererii sau inregistrarii initiale."


17. Articolul 16 se modifica si va avea urmatorul cuprins:


"Art. 16. -


(1) In termen de 7 zile de la data primirii cererii de inregistrare a marcii, OSIM examineaza daca sunt indeplinite conditiile prevazute la art. 9 alin. (1) si, in caz afirmativ, atribuie data de depozit cererii.


(2) Daca cererea nu indeplineste conditiile prevazute la art. 9 alin. (1), OSIM va notifica solicitantului lipsurile cererii, acordand un termen de 30 de zile pentru depunerea completarilor. In cazul in care solicitantul completeaza in termen lipsurile notificate de OSIM, data depozitului este aceea la care cererea de inregistrare a marcii a fost completata conform art. 9 alin. (1). In caz contrar, cererea se respinge."


18. Articolul 17 se modifica si va avea urmatorul cuprins:


"Art. 17. -


(1) In termen de 7 zile de la atribuirea datei de depozit, cererea de inregistrare a marcii care indeplineste cerintele prevazute la art. 9 alin. (3) si art. 91 alin. (1) si (2) se publica, in format electronic, in conditiile prevazute de regulamentul de aplicare a prezentei legi.


(2) Cererile de inregistrare a unor marci vadit contrare ordinii publice sau bunelor moravuri nu se publica.


(3) Daca cererea nu indeplineste conditiile prevazute la art. 9 alin. (3) si art. 91 alin. (1) si (2), OSIM va notifica solicitantului lipsurile cererii, acordand un termen de 30 de zile pentru depunerea completarilor. In cazul in care solicitantul completeaza in mod corespunzator lipsurile cererii in termenul acordat de OSIM, cererea de inregistrare a marcii se publica in conditiile prevazute la alin. (1). In caz contrar, cererea se respinge."


19. Articolul 18 se modifica si va avea urmatorul cuprins:


"Art. 18. -


(1) In termen de doua luni de la data publicarii cererii de inregistrare a marcii, conform art. 17, orice persoana fizica sau juridica si orice grup sau organism care reprezinta fabricantii, producatorii, furnizorii de servicii, comerciantii sau consumatorii pot formula observatii scrise privind cererea de inregistrare a marcii pentru motivele absolute de refuz prevazute la art. 5 alin. (1).


(2) Persoanele si grupurile sau organismele prevazute la alin. (1) nu dobandesc calitatea de parte in procedura de inregistrare a marcii.


(3) Observatiile prevazute la alin. (1) sunt comunicate solicitantului, care poate formula comentarii cu privire la acestea."


20. Articolele 19-21 se abroga.


21. Articolul 22 se modifica si va avea urmatorul cuprins:


"Art. 22. -


(1) OSIM examineaza pe fond cererea de inregistrare a marcii sub conditia achitarii taxelor de examinare a cererii prevazuta de lege si hotaraste admiterea cererii de inregistrare a marcii, in tot sau in parte, ori respingerea acesteia, in termen de 6 luni de la publicarea cererii.


(2) OSIM examineaza:


a) calitatea solicitantului, conform art. 3 lit. h) si i), dupa caz;


b) conditiile prevazute la art. 12 alin. (1) si (2), daca in cerere se invoca o prioritate;


c) motivele de refuz prevazute la art. 5 alin. (1) si, daca este cazul, observatiile formulate.


(3) In cazul nerespectarii termenului prevazut la alin. (1), OSIM este obligat la restituirea taxelor percepute."


22. Articolul 23 se modifica si va avea urmatorul cuprins:


"Art. 23. -


(1) Cand un element neesential al marcii este lipsit de caracter distinctiv si daca acest element este de natura sa creeze indoieli asupra intinderii protectiei marcii, OSIM cere solicitantului sa declare, in termen 30 de zile de la data notificarii, ca nu invoca un drept exclusiv asupra acestui element. Declaratia se publica odata cu admiterea cererii de inregistrare a marcii.


(2) In lipsa declaratiei prevazute la alin. (1) cererea de inregistrare a marcii se admite in parte sau se respinge, dupa caz."


23. Articolul 26 se modifica si va avea urmatorul cuprins:


"Art. 26. -


(1) Daca in urma examinarii cererii de inregistrare a marcii, potrivit prevederilor art. 22, se constata indeplinirea conditiilor legale, OSIM hotaraste admiterea acesteia.


(2) Daca cererea nu indeplineste conditiile pentru inregistrarea marcii, OSIM notifica solicitantul, acordandu-i un termen de 30 de zile in care acesta sa isi poata prezenta punctul de vedere ori sa isi retraga cererea. Termenul poate fi prelungit cu inca 30 de zile, la cererea solicitantului si cu plata taxei prevazute de lege.


(3) La expirarea termenului prevazut la alin. (2), OSIM va decide, dupa caz, admiterea cererii de inregistrare a marcii, respingerea acesteia ori va lua act de retragerea cererii.


(4) Cererea de inregistrare a marcii admisa potrivit prevederilor alin. (1) si (3) se publica in Buletinul Oficial de Proprietate Industriala, in format electronic, in vederea formularii opozitiilor.


(5) In cazul respingerii cererii de inregistrare a marcii potrivit alin. (3), decizia de respingere se publica dupa ce a ramas definitiva."


24. Dupa articolul 26 se introduc patru noi articole, articolele 261-264, cu urmatorul cuprins:


"Art. 261. -


(1) In termen de doua luni de la data publicarii admiterii cererii de inregistrare a marcii, conform art. 26 alin. (4), orice persoana interesata poate formula opozitie la inregistrarea marcii pentru motivele relative de refuz prevazute la art. 6.


(2) Opozitia trebuie sa fie formulata in scris, sa cuprinda temeiurile de drept si motivele pe care se sprijina si sa fie insotita de dovada platii taxei prevazute de lege.


(3) Opozitia poate fi formulata pe baza unuia sau mai multor drepturi anterioare, cu conditia ca toate drepturile invocate sa apartina aceluiasi titular.


(4) La cererea solicitantului, titularul unei marci anterioare care a formulat opozitia depune la OSIM dovada ca:


a) in decursul unei perioade de 5 ani care preceda data depunerii sau data de prioritate a cererii de inregistrare a marcii, marca anterioara a facut obiectul unei utilizari efective pe teritoriul Romaniei pentru produsele si serviciile pentru care aceasta a fost inregistrata;


b) exista motive justificate pentru neutilizarea marcii cu privire la care s-a formulat opozitie.


(5) Dispozitiile alin. (4) sunt aplicabile daca marca anterioara a fost inregistrata cu cel putin 5 ani anterior datei depunerii sau datei de prioritate a cererii de inregistrare a marcii cu privire la care s-a facut opozitie.


(6) Oponentul prezinta dovezile de utilizare prevazute la alin. (4) in termen de cel mult doua luni de la primirea notificarii din partea OSIM. In absenta dovezilor de utilizare, opozitia se respinge.


(7) In cazul in care marca anterioara este o marca a Uniunii Europene, utilizarea efectiva a acesteia se stabileste in conformitate cu art. 18 din Regulamentul privind marca Uniunii Europene.


(8) Daca marca anterioara nu a fost utilizata decat pentru o parte dintre produsele sau serviciile pentru care a fost inregistrata, aceasta nu se considera inregistrata, in sensul examinarii opozitiei, decat pentru acea parte de produse sau servicii.


(9) In cazul neindeplinirii conditiilor prevazute la alin. (2), se considera ca opozitia nu a fost facuta.


Art. 262. -


(1) OSIM notifica solicitantului cererii de inregistrare a marcii opozitia formulata, acordand un termen de doua luni in vederea unei solutionari amiabile. La cererea comuna a partilor, acest termen poate fi prelungit cu o perioada care va fi indicata in mod expres de parti si care nu poate depasi 3 luni.


(2) Daca in termenul acordat conform alin. (1) partile nu ajung la o intelegere, OSIM notifica oponentul, acordand acestuia un termen de 30 de zile pentru a prezenta probe si argumente in sustinerea opozitiei.


(3) OSIM comunica solicitantului marcii inscrisurile depuse in sustinerea opozitiei conform alin. (2) si acorda acestuia un termen de 30 de zile in care sa isi prezinte punctul de vedere cu privire la motivele opozitiei.


(4) In lipsa punctului de vedere al solicitantului, opozitia se solutioneaza pe baza actelor existente la dosar.


(5) Dovezile de utilizare depuse conform dispozitiilor art. 261 alin. (4) sunt comunicate solicitantului care, in termen de 30 de zile de la comunicare, isi poate prezenta punctul de vedere cu privire la acestea.


(6) Opozitia se solutioneaza pe baza argumentelor si inscrisurilor depuse de parti cu respectarea termenele acordate de OSIM in acest sens.


(7) Inscrisurile depuse in cadrul procedurii de opozitie sunt prezentate in atatea exemplare cate sunt necesare pentru comunicare si un exemplar pentru OSIM.


Art. 263. -


(1) Opozitia formulata impotriva inregistrarii marcii se solutioneaza de o comisie din cadrul Serviciului marci si indicatii geografice al OSIM, potrivit regulamentului de aplicare a prezentei legi.


(2) In cel mult doua luni de la expirarea termenului prevazut la art. 262 alin. (2) sau (3), dupa caz, comisia emite o decizie motivata privind solutionarea opozitiei, care se comunica partilor in termen de 30 de zile de la pronuntare si care poate fi contestata conform procedurii prevazute la art. 86 alin. (1).


Art. 264. -


(1) Procedura de opozitie poate fi suspendata in urmatoarele situatii:


a) cand se bazeaza pe o cerere de inregistrare a marcii, pana la luarea unei decizii definitive privind inregistrarea acesteia;


b) cand exista dovezi ca marca opusa face obiectul unei actiuni in anulare sau de decadere, pana la solutionarea definitiva a cauzei.


(2) Decizia de suspendare a opozitiei motivata se comunica partilor si poate fi contestata in termen de 30 de zile de la comunicare conform procedurii prevazute la art. 86 alin. (1).


(3) Pe durata suspendarii, oricare dintre parti poate cere reluarea solutionarii opozitiei, daca motivul de suspendare nu mai subzista."


25. Articolul 27 se modifica si va avea urmatorul cuprins:


"Art. 27. -


(1) Solicitantul poate, in orice moment, sa isi retraga cererea de inregistrare a marcii sau sa isi limiteze lista de produse sau de servicii. Cand cererea a fost deja publicata, retragerea sau limitarea se publica in Buletinul Oficial de Proprietate Industriala.


(2) Cererea de inregistrare a marcii poate fi modificata, la cererea solicitantului, numai pentru rectificarea numelui sau a adresei solicitantului, a unor greseli de exprimare sau de transcriere sau a unor erori evidente ori pentru alte rectificari ce nu modifica in mod substantial marca sau nu extind lista de produse ori de servicii. In cazul in care asemenea modificari vizeaza reprezentarea marcii sau lista de produse sau servicii si sunt aduse dupa publicarea cererii de inregistrare a marcii conform art. 17 si art. 26 alin. (4), cererea se publica astfel cum a fost modificata.


(3) In situatia publicarii cererii modificate in conditiile prevazute la alin. (1) si (2), dispozitiile art. 261 alin. (1) se aplica in mod corespunzator.


(4) Orice modificare ceruta de solicitant care afecteaza substantial marca ori lista de produse sau de servicii trebuie sa faca obiectul unei noi cereri de inregistrare a marcii."


26. Articolul 29 se modifica si va avea urmatorul cuprins:


"Art. 29. -


(1) OSIM inscrie in Registrul marcilor acele marci admise la inregistrare pentru care s-a incheiat procedura de inregistrare si elibereaza certificatul de inregistrare a marcii, cu plata taxei legale, in termen de 30 de zile de la data notificarii titularului privind incheierea procedurii de inregistrare a marcii. Data incheierii procedurii de inregistrare a marcii se inscrie in registru.


(2) Procedura de inregistrare a unei marci se considera incheiata la data la care cererea de marca admisa la inregistrare nu mai poate face obiectul unei opozitii sau, in cazul in care a fost depusa o opozitie, la data la care decizia privind opozitia a devenit definitiva sau opozitia a fost retrasa. Dispozitiile prezentului alineat se aplica si cererilor de inregistrare internationala a marcilor.


(3) In cazul neachitarii taxei legale in termenul prevazut la alin. (1), se considera ca titularul a renuntat la inregistrarea marcii. Renuntarea se inscrie in Registrul marcilor si se publica in Buletinul Oficial de Proprietate Industriala.


(4) Marcile inscrise in Registrul marcilor conform dispozitiilor alin. (1) se publica in Buletinul Oficial de Proprietate Industriala.


(5) Registrul marcilor este public."


27. La articolul 30, alineatele (3) si (5) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:


"(3) Cererea de reinnoire a inregistrarii marcii poate fi facuta de catre titularul marcii sau de catre orice alta persoana autorizata in acest sens prin lege sau in baza unui contract, intr-un termen de cel putin 6 luni anterior datei expirarii inregistrarii, in conditiile prevazute in regulamentul de aplicare a prezentei legi.


. . . . . . . . . .


(5) Taxa pentru reinnoirea inregistrarii marcii este datorata odata cu cererea de reinnoire. Cererea de reinnoire poate fi facuta si taxa poate fi platita si in urmatoarele 6 luni de la expirarea duratei de protectie, cu majorarea prevazuta de lege."


28. La articolul 30, dupa alineatul (6) se introduce un nou alineat, alineatul (7), cu urmatorul cuprins:


"(7) OSIM informeaza titularul marcii cu privire la expirarea inregistrarii, cu cel putin 6 luni inainte de data acestei expirari, fara ca lipsa unei astfel de informari sa atraga raspunderea oficiului."


29. La articolul 32, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:


"Art. 32. -


(1) Daca OSIM constata ca nu sunt indeplinite conditiile prevazute de lege pentru reinnoirea inregistrarii marcii, notifica aceasta titularului, care poate prezenta un raspuns in termen de 30 de zile de la primirea notificarii. In lipsa unui raspuns in termen, cererea de reinnoire a inregistrarii marcii se respinge."


30. La articolul 33, alineatul (2) se abroga.


31. La articolul 34, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:


"Art. 34. -


(1) Pe durata protectiei marcii, titularul poate solicita la OSIM, cu plata taxei prevazute de lege, introducerea de modificari neesentiale ale unor elemente ale marcii, sub conditia ca acestea sa nu afecteze in mod substantial marca sau caracterul distinctiv al marcii. Lista de produse si servicii nu poate fi extinsa."


32. Articolul 36 se modifica si va urmatorul cuprins:


"Art. 36. -


(1) Inregistrarea marcii confera titularului sau un drept exclusiv asupra marcii.


(2) Fara a aduce atingere drepturilor titularilor dobandite inainte de data depunerii cererii sau de data de prioritate a marcii inregistrate, titularul acesteia poate cere instantei judecatoresti competente, printr-o actiune in contrafacere, sa interzica tertilor sa utilizeze, in activitatea lor comerciala, fara consimtamantul sau:


a) un semn identic marcii, pentru produse sau servicii identice celor pentru care marca a fost inregistrata;


b) un semn pentru care, datorita faptului ca este identic sau asemanator cu o marca si din cauza ca produsele sau serviciile carora li se aplica marca sunt identice sau similare, exista un risc de confuzie in perceptia publicului, incluzand riscul de asociere intre semn si marca;


c) un semn identic sau asemanator cu marca, pentru produse sau pentru servicii identice, similare sau diferite de cele pentru care marca este inregistrata, cand aceasta din urma a dobandit un renume in Romania si daca prin utilizarea semnului fara motiv justificat se obtin foloase necuvenite din caracterul distinctiv sau renumele marcii ori se aduce atingere acestora;


d) un semn identic sau asemanator cu marca care este utilizat in alt scop decat acela de a distinge produsele sau serviciile, atunci cand utilizarea acestui semn, fara motive intemeiate, atrage obtinerea de foloase necuvenite din caracterul distinctiv sau din renumele marcii ori aduce atingere acestora.


(3) In aplicarea alin. (2), titularul marcii poate cere sa fie interzise tertilor, in special, urmatoarele acte:


a) aplicarea semnului pe produse sau pe ambalajul acestor produse;


b) oferirea produselor sau comercializarea ori detinerea lor in acest scop sau, dupa caz, oferirea sau prestarea serviciilor sub acest semn;


c) importul sau exportul de produse sub acest semn;


d) utilizarea semnului pe documente comerciale sau pentru publicitate;


e) utilizarea semnului ca denumire comerciala ori ca parte a unei denumiri comerciale;


f) utilizarea semnului in publicitatea comparativa intr-un mod care contravine Legii nr. 158/2008 privind publicitatea inselatoare si publicitatea comparativa, republicata.


(4) In cazul in care exista riscul ca ambalajul, etichetele, elementele sau dispozitivele de securitate ori de autenticitate sau orice alte suporturi pe care se aplica marca sa poata fi utilizate pentru produse sau servicii intr-o maniera care ar constitui o incalcare a drepturilor titularului unei marci conform alin. (2) si (3), titularul marcii respective are dreptul de a interzice, atunci cand acestea sunt efectuate in activitatea comerciala, urmatoarele acte:


a) aplicarea unui semn identic sau similar cu marca pe ambalaje, etichete, elemente sau dispozitive de securitate ori de autenticitate sau pe orice alte suporturi pe care se poate aplica marca;


b) oferirea, introducerea pe piata sau detinerea in aceste scopuri, precum si importul sau exportul ambalajelor, etichetelor, elementelor sau dispozitivelor de securitate sau de autenticitate sau a oricaror alte suporturi pe care se poate aplica marca.


(5) Fara a aduce atingere drepturilor titularilor dobandite inainte de data depunerii cererii sau de data de prioritate a marcii inregistrate, titularul unei marci inregistrate este indreptatit totodata sa impiedice tertii sa introduca in cursul activitatii comerciale produse pe teritoriul Romaniei, fara a le pune in libera circulatie in Romania, in cazul in care aceste produse, inclusiv ambalajele acestora, provin din tari terte si poarta, fara a fi autorizate, o marca identica cu marca inregistrata in Romania pentru respectivele produse sau care nu poate fi diferentiata, in aspectele sale esentiale, de marca inregistrata.


(6) Dreptul titularului marcii prevazut la alin. (5) se stinge daca, in cursul procedurilor de constatare a contrafacerii marcii inregistrate, initiate in conformitate cu Regulamentul (UE) nr. 608/2013 al Parlamentului European si al Consiliului din 12 iunie 2013 privind asigurarea respectarii drepturilor de proprietate intelectuala de catre autoritatile vamale si de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.383/2003 al Consiliului, declarantul sau detinatorul produselor prezinta dovezi potrivit carora titularul marcii inregistrate nu este indreptatit sa interzica introducerea produselor pe piata in tara de destinatie finala."


33. Dupa articolul 36 se introduc trei noi articole, articolele 361-363, cu urmatorul cuprins:


"Art. 361. -


(1) Intr-o actiune in contrafacere intemeiata pe prevederile art. 36, la cererea paratului, titularul unei marci anterioare prezinta dovada ca, in perioada de 5 ani care preceda data introducerii actiunii, marca a fost utilizata in mod efectiv pentru produsele sau serviciile pentru care aceasta a fost inregistrata si care sunt invocate, sau dovada ca exista motive justificate pentru neutilizarea marcii, cu conditia ca procedura de inregistrare a marcii anterioare sa fi fost incheiata de cel putin 5 ani la data introducerii actiunii. In caz contrar, actiunea se respinge.


(2) In cazul in care marca anterioara a fost utilizata doar pentru o parte dintre produsele sau serviciile pentru care a fost inregistrata, aceasta se va considera inregistrata doar pentru acea parte de produse sau servicii.


(3) In cadrul actiunilor in contrafacere intemeiate pe dispozitiile art. 36, titularul unei marci nu este indreptatit sa interzica utilizarea unei marci inregistrare ulterior, daca aceasta marca ulterioara nu ar putea fi anulata in conformitate cu dispozitiile art. 47 alin. (3), art. 48 si art. 481.


(4) In cadrul actiunilor in contrafacere intemeiate pe dispozitiile art. 36, titularul unei marci nu este indreptatit sa interzica utilizarea unei marci a Uniunii Europene inregistrate ulterior in cazul in care aceasta marca ulterioara nu ar putea fi anulata potrivit prevederilor art. 60 alin. (1), (3) sau (4), ale art. 61 alin. (1) sau (2) ori ale art. 64 alin. (2) din Regulamentul privind marca Uniunii Europene.


(5) In cazul in care titularul unei marci nu este indreptatit sa interzica, potrivit prevederilor alin. (3) sau (4), utilizarea unei marci inregistrate ulterior, titularul marcii ulterioare nu este indreptatit sa interzica utilizarea marcii anterioare, chiar daca acest drept anterior nu mai poate fi invocat impotriva marcii ulterioare.


Art. 362. -


In cazul in care reproducerea unei marci intr-un dictionar, intr-o enciclopedie sau lucrare de referinta similara pe suport hartie sau electronic creeaza impresia ca aceasta constituie denumirea generica a produselor sau a serviciilor pentru care este inregistrata marca, la cererea titularului marcii, editorul se asigura de indata ca reproducerea marcii este insotita de indicatia ca este o marca inregistrata, iar in cazul lucrarilor pe suport hartie, cel tarziu in editia urmatoare a lucrarii.


Art. 363. -


(1) In cazul in care o marca este inregistrata pe numele mandatarului sau al reprezentantului titularului acelei marci, fara consimtamantul titularului, acesta din urma este indreptatit sa faca cel putin unul dintre urmatoarele demersuri:


a) sa se opuna utilizarii marcii sale de catre mandatarul sau reprezentantul sau;


b) sa solicite cesiunea marcii in favoarea sa.


(2) Dispozitiile alin. (1) nu se aplica in cazul in care mandatarul sau reprezentantul isi justifica demersul.


(3) Cererea de cesiune in cazul prevazut la alin. (1) lit. b) se depune potrivit prevederilor art. 6 alin. (3) lit. d) in locul unei cereri de anulare."


34. Articolul 37 se modifica si va avea urmatorul cuprins:


"Art. 37. -


(1) Titularul marcii poate cere ca tertilor sa le fie interzisa efectuarea actelor prevazute la art. 36 numai dupa publicarea inregistrarii marcii conform art. 29 alin. (4).


(2) Pentru actele prevazute la alin. (1), savarsite ulterior publicarii cererii de inregistrare a marcii conform dispozitiilor art. 17, titularul poate cere despagubiri, potrivit dreptului comun."


35. Articolul 39 se modifica si va avea urmatorul cuprins:


"Art. 39. -


(1) Titularul marcii nu poate cere sa se interzica unui tert utilizarea in activitatea sa comerciala:


a) numele sau adresa tertului, in cazul in care tertul este o persoana fizica;


b) semne sau indicatii care nu sunt distinctive sau care privesc felul, calitatea, cantitatea, destinatia, valoarea, originea geografica sau data fabricatiei produsului ori a prestarii serviciului sau alte caracteristici ale produselor sau serviciilor;


c) marca, daca acest lucru este necesar pentru a identifica sau a face o trimitere la produse sau servicii ca fiind ale titularului respectivei marci, mai ales atunci cand utilizarea marcii in cauza se impune pentru indicarea destinatiei unui produs sau a unui serviciu, in special pentru accesorii sau piese de schimb.


(2) Dispozitiile alin. (1) sunt aplicabile cu conditia ca utilizarea de catre un tert a elementelor prevazute la lit. a)-c) ale acestuia sa fie in conformitate cu practicile loiale in materie industriala sau comerciala."


36. La articolul 40, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:


"Art. 40. -


(1) Drepturile asupra marcii se pot transmite prin cesiune, licenta, fuziune, pe cale succesorala, in baza unei hotarari judecatoresti sau prin orice alta modalitate prevazuta de lege pentru transferul dreptului de proprietate."


37. La articolul 41, alineatele (1) si (3) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:


"Art. 41. -


(1) Drepturile cu privire la marca pot fi transmise prin cesiune, independent de transmiterea fondului de comert in care aceasta este incorporata. Cesiunea trebuie facuta in scris si semnata de partile contractante, sub sanctiunea nulitatii, cu exceptia cazului in care rezulta dintr-o hotarare judecatoreasca sau in urma executarii unor obligatii contractuale.


. . . . . . . . . .


(3) In cazul in care patrimoniul titularului marcii este transmis in totalitatea sa, aceasta transmitere are ca efect si transferul drepturilor cu privire la marca, cu exceptia cazurilor in care exista o conventie contrara sau aceasta rezulta in mod evident din imprejurari. Transmiterea unor elemente din patrimoniul titularului nu afecteaza calitatea de titular al dreptului la marca."


38. Articolul 42 se modifica si va avea urmatorul cuprins:


"Art. 42. -


(1) Cererea de inscriere a cesiunii contine informatii privind identificarea marcii, a noului titular, a produselor si/sau serviciilor la care se refera cesiunea si va fi insotita de actul doveditor al schimbarii titularului marcii. In plus, cererea va cuprinde, daca este cazul, informatiile privind datele de identificare a mandatarului noului titular.


(2) OSIM poate refuza inscrierea cesiunii daca rezulta in mod evident faptul ca prin aceasta publicul este indus in eroare cu privire la natura, calitatea sau originea geografica a produselor sau serviciilor pentru care marca a fost inregistrata, cu exceptia situatiei in care cesionarul accepta sa limiteze cesiunea marcii la produsele sau serviciile pentru care marca nu este inselatoare.


(3) La cererea uneia dintre parti prezentata in conditiile prevazute la alin. (1) si cu plata taxei prevazute de lege, OSIM inscrie cesiunea in Registrul marcilor si o publica in Buletinul Oficial de Proprietate Industriala. Cesiunea este opozabila tertilor de la data publicarii acesteia.


(4) In cazul in care conditiile pentru inscrierea cesiunii nu sunt indeplinite, OSIM informeaza solicitantul cu privire la deficientele constatate in termen de 30 de zile de la depunerea cererii conform alin. (1). Daca deficientele constatate nu sunt remediate in termen de doua luni de la primirea informarii din partea oficiului, cererea de inscriere a cesiunii se respinge.


(5) In situatia unei cesiuni partiale, orice cerere formulata de titularul initial aflata in curs de solutionare este valabila si in ceea ce priveste marca rezultata in urma cesiunii partiale. In cazul in care cererea este conditionata de achitarea unor taxe si acestea au fost deja achitate de catre titularul initial, noul titular nu este obligat sa achite taxe suplimentare pentru respectiva cerere."


39. La articolul 43, alineatele (2) si (4) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:


"(2) Titularul marcii poate invoca drepturile conferite de marca impotriva licentiatului care a incalcat clauzele contractului de licenta, in ceea ce priveste durata utilizarii, forma acoperita de inregistrare sub care marca poate fi utilizata, natura produselor sau a serviciilor pentru care licenta a fost acordata, teritoriul pe care marca poate fi utilizata, calitatea produselor fabricate sau a serviciilor furnizate de licentiat sub marca pentru care s-a acordat licenta.


. . . . . . . . . .


(4) Licentele se inscriu in Registrul marcilor, la cererea titularului marcii sau a beneficiarului licentei insotita de actul doveditor, cu plata taxei prevazute de lege, si se publica in Buletinul Oficial de Proprietate Industriala, conform procedurii prevazuta in regulamentul de aplicare a prezentei legi. Licenta este opozabila tertilor de la data publicarii acesteia."


40. La articolul 44, dupa alineatul (5) se introduc doua noi alineate, alineatele (6) si (7), cu urmatorul cuprins:


"(6) Dispozitiile alin. (1)-(3) sunt aplicabile si persoanelor autorizate sa utilizeze o marca colectiva.


(7) In cazul in care persoanele autorizate sa utilizeze o marca colectiva au suferit prejudicii in urma utilizarii neautorizate a acesteia, titularul marcii colective este indreptatit sa ceara, in numele lor, repararea prejudiciului."


41. Dupa articolul 44 se introduc trei noi articole, articolele 441-443, cu urmatorul cuprins:


"Art. 441. -


(1) O marca poate, independent de intreprindere, sa faca obiectul unui drept real ori sa faca obiectul unor masuri de executare silita.


(2) Inscrierea in Registrul marcilor a drepturilor reale si a masurilor de executare silita se face la cererea persoanei interesate insotita de documente justificative, cu plata taxei legale prevazute pentru inscrierea transmiterilor de drepturi, potrivit procedurii prevazute in regulamentul de aplicare a prezentei legi.


(3) In situatia in care titularul marcii intra in procedura insolventei, la cererea oricarei persoane interesate insotita de documente justificative, OSIM face mentiune despre aceasta in Registrul marcilor.


Art. 442. -


Dispozitiile art. 40-441 se aplica in mod corespunzator si cererilor de inregistrare a marcilor.


Art. 443. -


Inscrierile in Registrul marcilor efectuate in conformitate cu prevederile art. 40-442 pot fi modificate sau radiate, cu plata taxelor legale, la cererea persoanei interesate, insotita de documentele justificative corespunzatoare."


42. La articolul 45, dupa alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu urmatorul cuprins:


"(4) In situatia in care sunt inscrise in Registrul marcilor garantii reale sau masuri de executare silita, renuntarea la marca nu poate fi inscrisa decat cu acordul beneficiarului garantiei sau dupa radierea inscrierii masurilor de executare silita."


43. La articolul 46 alineatul (1), partea introductiva si litera a) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:


"Art. 46. -


(1) Orice persoana interesata poate solicita oricand in cursul duratei de protectie a marcii decaderea titularului din drepturile conferite de marca daca:


a) intr-o perioada neintrerupta de 5 ani, socotita de la data incheierii procedurii de inregistrare, marca nu a facut obiectul unei utilizari efective pe teritoriul Romaniei pentru produsele sau serviciile pentru care aceasta a fost inregistrata si daca nu exista motive intemeiate pentru a nu fi fost utilizata;".


44. La articolul 46 alineatul (2), litera a) se modifica si va avea urmatorul cuprins:


"a) utilizarea marcii sub o forma care difera de cea inregistrata prin anumite elemente ce nu altereaza caracterul distinctiv al acesteia, indiferent daca marca in forma utilizata este sau nu inregistrata in numele titularului;".


45. La articolul 46, alineatul (5) se modifica si va avea urmatorul cuprins:


"(5) Decaderea produce efecte de la data introducerii cererii de decadere. La cererea uneia dintre parti, poate fi stabilita o data anterioara de la care a intervenit unul din motivele de decadere."


46. Articolul 47 se modifica si va avea urmatorul cuprins:


"Art. 47. -


(1) Anularea inregistrarii marcii poate fi ceruta in perioada de protectie a marcii de catre orice persoana interesata, pentru oricare dintre urmatoarele motive:


a) inregistrarea marcii s-a facut cu nerespectarea dispozitiilor art. 5 alin. (1);


b) inregistrarea marcii s-a facut cu nerespectarea dispozitiilor art. 6 alin. (1) sau (3);


c) inregistrarea marcii a fost solicitata cu rea-credinta.


(2) O cerere de anulare a inregistrarii unei marci poate fi depusa pe baza unuia sau mai multor drepturi anterioare, cu conditia ca toate acestea sa apartina aceluiasi titular.


(3) Cererea de anulare intemeiata pe o marca anterioara nu este admisa daca nu ar fi fost admisa la data depunerii cererii de marca ulterioara sau la data de prioritate a marcii ulterioare, pe baza unuia dintre urmatoarele motive:


a) marca anterioara, care poate fi anulata pentru unul dintre motivele prevazute la art. 5 alin. (1) lit. b)-d), nu a dobandit un caracter distinctiv potrivit prevederilor alin. (2) a aceluiasi articol;


b) cererea de anulare este intemeiata pe dispozitiile art. 6 alin. (1) lit. b), iar marca anterioara nu a dobandit inca un caracter suficient de distinctiv pentru a sustine existenta unui risc de confuzie in sensul acestor dispozitii;


c) cererea de anulare este intemeiata pe dispozitiile art. 6 alin. (3) lit. a), iar marca anterioara nu a dobandit inca un renume in sensul acestor dispozitii.


(4) Anularea inregistrarii marcii va avea efect retroactiv, incepand cu data depozitului reglementar al marcii."


47. Dupa articolul 47 se introduce un nou articol, articolul 471, cu urmatorul cuprins:


"Art. 471. -


Anularea inregistrarii marcii potrivit prevederilor art. 47, 54 sau 60, precum si decaderea din drepturi a titularului marcii potrivit prevederilor art. 46, 53 sau 601 pot fi solicitate:


a) pe cale judiciara, la Tribunalul Bucuresti; sau


b) pe cale administrativa, la OSIM."


48. Articolul 48 se modifica si va avea urmatorul cuprins:


"Art. 48. -


(1) Titularul unei marci anterioare dintre cele prevazute la art. 6 alin. (2) sau al unui semn ori drept anterior dintre cele prevazute la alin. (3) lit. a), c) sau e) al aceluiasi articol, care a tolerat intr-o perioada neintrerupta de 5 ani utilizarea in Romania sau in Uniunea Europeana, dupa caz, a unei marci ulterioare, avand cunostinta despre aceasta utilizare, nu poate sa ceara anularea si nici sa se opuna utilizarii marcii ulterioare pentru produsele si serviciile pentru care aceasta marca ulterioara a fost utilizata, in afara de cazul in care inregistrarea marcii ulterioare a fost ceruta cu rea-credinta.


(2) In cazul prevazut la alin. (1), titularul marcii ulterior inregistrate nu se poate opune utilizarii marcii anterioare sau semnului anterior, chiar daca acestea nu mai pot fi invocate impotriva marcii ulterioare."


49. Dupa articolul 48 se introduce un nou articol, articolul 481, cu urmatorul cuprins:


"Art. 481. -


(1) In cadrul procedurii de anulare a inregistrarii unei marci in care este invocata existenta unei marci inregistrate cu o data de depunere sau cu o data de prioritate anterioara, la cererea titularului marcii ulterioare, titularul marcii anterioare prezinta dovada ca, in perioada de 5 ani care preceda data depunerii cererii de anulare, marca anterioara a fost utilizata in mod efectiv, in conditiile prevazute la art. 46, pentru produsele sau serviciile pentru care marca este inregistrata si care sunt invocate in cererea de anulare sau ca exista motive intemeiate pentru neutilizare, cu conditia ca procedura de inregistrare a marcii anterioare sa fi fost incheiata cu cel putin 5 ani anterior datei depunerii cererii de anulare.


(2) In cazul in care, la data depunerii sau la data de prioritate a marcii ulterioare, perioada de 5 ani in care marca anterioara ar fi trebuit sa fie utilizata efectiv, astfel cum se prevede la art. 46, a expirat, titularul marcii anterioare prezinta, pe langa dovada prevazuta la alin. (1), dovada ca marca anterioara a fost utilizata in mod efectiv in perioada de 5 ani care preceda data de depunere sau data de prioritate a marcii ulterioare ori ca au existat motive intemeiate pentru neutilizare.


(3) In absenta dovezilor prevazute la alin. (1) si (2), o cerere de anulare intemeiata pe existenta unei marci anterioare se respinge.


(4) In cazul in care marca anterioara a fost utilizata, in conditiile prevazute la art. 46, doar pentru o parte dintre produsele sau serviciile pentru care a fost inregistrata, aceasta se considera inregistrata, in sensul examinarii cererii de anulare, doar pentru acea parte de produse sau servicii.


(5) Dispozitiile alin. (1)-(4) se aplica si in situatia in care marca anterioara este o marca a Uniunii Europene, caz in care utilizarea efectiva a acesteia se stabileste in conformitate cu art. 18 din Regulamentul privind marca Uniunii Europene."


50. La articolul 49 se introduce un nou alineat, alineatul (2), cu urmatorul cuprins:


"(2) In cazul in care pentru o marca a Uniunii Europene este invocata senioritatea unei marci nationale sau a unei marci inregistrate potrivit prevederilor unor acorduri internationale, anularea marcii sau decaderea din drepturi a titularului acestei marci care sta la baza invocarii senioritatii poate fi pronuntata si dupa momentul la care marca a facut obiectul renuntarii sau a expirat, cu conditia ca anularea marcii care sta la baza invocarii senioritatii sau decaderea din drepturi a titularului acesteia sa fi putut fi pronuntata la momentul renuntarii sau expirarii. In acest caz, senioritatea inceteaza sa produca efecte."


51. Dupa articolul 49 se introduce un nou articol, articolul 491, cu urmatorul cuprins:


"Art. 491. -


(1) Anularea inregistrarii unei marci sau decaderea titularului din drepturi, solicitate pe cale administrativa la OSIM, se solutioneaza de catre o comisie de specialitate din cadrul OSIM ai carei membri au ca atributii doar solutionarea cererilor de anulare si decadere, fara a fi implicati in nicio alta procedura desfasurata la nivelul OSIM in privinta marcilor si fara a interfera cu activitatea Comisiei de contestatii din cadrul OSIM, formata din 3 membri cu experienta in domeniul juridic, potrivit procedurii prevazute in regulamentul de aplicare a prezentei legi.


(2) Hotararile motivate ale comisiei prevazute la alin. (1) se comunica partilor in termen de 3 luni de la pronuntare si pot fi contestate in termen de 30 de zile de la comunicare la Tribunalul Bucuresti.


(3) Hotararea Tribunalului Bucuresti de solutionare a contestatiei prevazute la alin. (2) este supusa numai apelului la Curtea de Apel Bucuresti."


52. La articolul 50, alineatele (1) si (2) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:


"Art. 50. -


(1) Asociatiile de fabricanti, producatori, prestatori de servicii sau comercianti care, in conformitate cu legislatia care li se aplica, au capacitatea, in nume propriu, sa fie titulari de drepturi si obligatii, de a incheia contracte sau de a intocmi alte acte juridice si de a sta in justitie, precum si persoanele juridice de drept public pot solicita la OSIM inregistrarea de marci colective.


(2) Solicitantul inregistrarii unei marci colective va depune, odata cu cererea de inregistrare sau cel tarziu in termen de 30 de zile de la data notificarii de catre OSIM, un regulament de utilizare a marcii colective. Cererea va fi supusa cerintelor prevazute la art. 9 si 91."


53. Articolul 51 se modifica si va avea urmatorul cuprins:


"Art. 51. -


(1) In afara motivelor de respingere prevazute pentru cererea de inregistrare a unei marci individuale, cu exceptia prevederilor art. 5 alin. (1) lit. d) privind semnele sau indicatiile care pot servi pentru desemnarea in comert a provenientei geografice a produselor sau a serviciilor, o marca colectiva este respinsa la inregistrare, daca:


a) solicitantul nu are calitatea prevazuta la art. 50 alin. (1);


b) nu sunt indeplinite cerintele prevazute la art. 3 lit. e), art. 50 alin. (2) sau (3);


c) regulamentul de utilizare a marcii este contrar ordinii publice sau bunelor moravuri.


(2) Cererea de inregistrare a marcii colective se respinge si in cazul in care exista riscul ca publicul sa fie indus in eroare in ceea ce priveste caracterul sau semnificatia marcii si, mai ales, daca exista probabilitatea ca aceasta sa nu fie considerata o marca colectiva.


(3) Cererea nu se respinge in cazul in care solicitantul indeplineste cerintele prevazute la alin. (1) si (2), ca urmare a modificarii regulamentului de utilizare a marcii colective.


(4) In termen de doua luni de la data publicarii cererii de inregistrare a marcii colective, orice persoana fizica sau juridica si orice grup sau organism care reprezinta fabricantii, producatorii, furnizorii de servicii, comerciantii sau consumatorii pot formula observatii scrise privind cererea de inregistrare a marcii pentru motivele absolute de refuz prevazute la art. 5 alin. (1) si pentru motivele de respingere prevazute la alin. (1) si (2).


(5) Persoanele si grupurile sau organismele prevazute la alin. (4) nu dobandesc calitatea de parte in procedura de examinare a cererii de inregistrare a marcii.


(6) Dupa publicarea marcii colective si a regulamentului de utilizare a acestei marci, titularul unei marci anterioare sau al unei marci notorii, precum si al unui drept anterior dobandit cu privire la imaginea ori la numele patronimic al acestuia, la o indicatie geografica protejata, la un desen sau un model protejat ori la un drept de autor, precum si orice alta persoana interesata pot formula la OSIM, in termenul prevazut la art. 261 alin. (1), opozitie la inregistrarea marcii colective.


(7) Marca colectiva constituita din semne sau indicatii care pot servi pentru desemnarea, in comert, a provenientei geografice a produselor sau a serviciilor nu indreptateste titularul sa interzica unui tert utilizarea in cursul schimbului comercial a acestor semne sau indicatii, atat timp cat sunt folosite de catre tert conform practicilor loiale in domeniul industrial sau comercial. O astfel de marca nu poate fi opusa unui tert care este indreptatit sa utilizeze o denumire geografica."


54. La articolul 52, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:


"(2) Modificarea regulamentului de folosire a marcii produce efecte numai de la data inscrierii modificarii in Registrul marcilor. Modificarea nu este prevazuta in registru, daca regulamentul de utilizare a marcii modificat nu corespunde cerintelor prevazute la art. 50 alin. (2) si (3) si art. 51 alin. (1) si (2)."


55. Articolul 53 se modifica si va avea urmatorul cuprins:


"Art. 53. -


(1) Pe langa motivele de decadere prevazute la art. 46 alin. (1), orice persoana interesata poate cere, oricand in perioada de protectie a marcii, decaderea titularului din drepturile conferite de o marca colectiva, cand:


a) titularul a utilizat marca in alte conditii decat cele prevazute in regulamentul de utilizare sau, dupa caz, in modificarile acestuia inscrise in registru ori nu a luat masuri adecvate pentru a preveni o astfel de utilizare;


b) modul in care marca a fost utilizata de catre persoanele abilitate a avut drept consecinta posibilitatea ca marca sa induca publicul in eroare in sensul art. 51 alin. (2);


c) modificarea regulamentului de utilizare a marcii a fost prevazuta in registru prin incalcarea dispozitiilor art. 52 alin. (2), cu exceptia cazului in care titularul marcii respecta, printr-o noua modificare a regulamentului de utilizare, conditiile stabilite de articolul respectiv.


(2) Dispozitiile art. 46 alin. (2)-(6) se aplica in mod corespunzator."


56. Articolul 54 se modifica si va avea urmatorul cuprins:


"Art. 54. -


(1) Orice persoana interesata poate cere anularea inregistrarii unei marci colective, daca exista unul dintre motivele prevazute la art. 47 alin. (1), cu exceptia prevederilor art. 5 alin. (1) lit. d), privind semnele sau indicatiile care pot servi pentru desemnarea, in comert, a provenientei geografice a produselor sau a serviciilor, sau daca marca a fost inregistrata cu nerespectarea cerintelor prevazute la art. 51 alin. (1) si (2).


(2) Dispozitiile art. 51 alin. (3) se aplica in mod corespunzator.


(3) Cerintele prevazute la art. 46 alin. (1) lit. a) sunt indeplinite atunci cand o marca colectiva este utilizata in mod efectiv de catre orice persoana abilitata sa utilizeze aceasta marca."


57. Articolul 56 se modifica si va avea urmatorul cuprins:


"Art. 56. -


(1) Orice persoana fizica sau juridica, inclusiv institutiile, autoritatile si organismele de drept public, poate solicita la OSIM inregistrarea unei marci de certificare, cu conditia ca persoanele respective sa nu desfasoare o activitate economica ce implica furnizarea de produse sau servicii de tipul celor certificate.


(2) Inregistrarea unei marci de certificare nu poate fi obtinuta in cazul in care solicitantul nu are competenta de a certifica produsele sau serviciile pentru care urmeaza sa fie inregistrata marca."


58. La articolul 57 alineatul (1), partea introductiva se modifica si va avea urmatorul cuprins:


"Art. 57. -


(1) Solicitantul inregistrarii unei marci de certificare va depune, odata cu cererea de inregistrare, prezentata conform art. 9, ori cel mai tarziu in termen de 30 de zile de la data notificarii de catre OSIM:".


59. La articolul 57, dupa alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (5), cu urmatorul cuprins:


"(5) Dispozitiile art. 17 se aplica in mod corespunzator."


60. Articolul 58 se modifica si va avea urmatorul cuprins:


"Art. 58. -


(1) In afara motivelor de respingere prevazute pentru cererea de inregistrare a unei marci individuale, cu exceptia prevederilor art. 5 alin. (1) lit. d), privind semnele sau indicatiile care pot servi pentru desemnarea, in comert, a provenientei geografice a produselor sau a serviciilor, o marca de certificare este respinsa la inregistrare si pentru nerespectarea dispozitiilor art. 3 lit. f) si ale art. 56 si 57.


(2) Marca de certificare constituita din semne sau indicatii care pot servi pentru desemnarea, in comert, a provenientei geografice a produselor sau a serviciilor nu indreptateste titularul sa interzica unui tert utilizarea in cursul schimbului comercial a acestor semne sau indicatii, atat timp cat sunt utilizate de catre tert conform practicilor loiale in domeniul industrial sau comercial. O astfel de marca nu poate fi opusa unui tert care este indreptatit sa utilizeze o denumire geografica."


61. Dupa articolul 58 se introduce un nou articol, articolul 581, cu urmatorul cuprins:


"Art. 581. -


(1) In termen de doua luni de la data publicarii cererii de inregistrare a marcii de certificare, orice persoana fizica sau juridica si orice grup sau organism care reprezinta fabricantii, producatorii, furnizorii de servicii, comerciantii sau consumatorii pot formula observatii scrise privind cererea de inregistrare a marcii pentru neindeplinirea conditiilor prevazute la art. 3 lit. f), art. 5 alin. (1) si art. 56.


(2) Persoanele si grupurile sau organismele prevazute la alin. (1) nu dobandesc calitatea de parte in procedura de examinare a cererii de inregistrare a marcii."


62. La articolul 59, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:


"Art. 59. -


(1) Dupa publicarea admiterii cererii de inregistrare a marcii si a regulamentului de utilizare a acesteia, titularul unei marci anterioare sau al unei marci notorii, precum si al unui drept anterior dobandit cu privire la imaginea ori la numele patronimic al acestuia, la o indicatie geografica protejata, la un desen sau un model protejat ori la un drept de autor, precum si orice persoana interesata pot formula la OSIM, in termenul prevazut la art. 261 alin. (1), opozitie la inregistrarea marcii de certificare."


63. Articolul 60 se modifica si va avea urmatorul cuprins:


"Art. 60. -


(1) Orice persoana interesata poate cere anularea inregistrarii marcii de certificare, oricand in perioada de protectie a acesteia, daca:


a) exista unul dintre motivele prevazute la art. 47 alin. (1), cu exceptia prevederilor art. 5 alin. (1) lit. d), privind semnele sau indicatiile care pot servi pentru desemnarea, in comert, a provenientei geografice a produselor sau a serviciilor;


b) inregistrarea marcii s-a facut cu nerespectarea prevederilor art. 3 lit. f);


c) marca a fost inregistrata cu nerespectarea cerintelor prevazute la art. 56 si art. 57 alin. (1)-(3).


(2) Cerintele prevazute la art. 46 sunt indeplinite atunci cand o marca de certificare este utilizata in mod efectiv de catre orice persoana abilitata sa utilizeze aceasta marca."


64. Dupa articolul 60 se introduce un nou articol, articolul 601, cu urmatorul cuprins:


"Art. 601. -


(1) Orice persoana interesata poate solicita oricand in cursul duratei de protectie a marcii de certificare decaderea titularului din drepturile conferite de marca, daca:


a) intr-o perioada neintrerupta de 5 ani, socotita de la data incheierii procedurii de inregistrare, marca nu a facut obiectul unei utilizari efective pe teritoriul Romaniei pentru produsele sau serviciile pentru care aceasta a fost inregistrata si daca nu exista motive intemeiate pentru a nu fi fost utilizata;


b) dupa data inregistrarii, marca a devenit, ca urmare a actiunii sau inactiunii titularului, desemnarea uzuala in comert a produsului sau a serviciului pentru care a fost inregistrata;


c) dupa data inregistrarii si ca urmare a utilizarii marcii de catre titular sau cu consimtamantul acestuia, marca a devenit susceptibila a induce publicul in eroare, in special cu privire la natura, calitatea sau provenienta geografica a produselor ori serviciilor pentru care a fost inregistrata.


(2) Dispozitiile art. 46 alin. (2)-(6) se aplica in mod corespunzator."


65. La articolul 61, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:


"Art. 61. -


(1) Drepturile cu privire la marca de certificare nu pot fi transmise de catre titularul marcii."


66. Articolul 66 se abroga.


67. Articolul 67 se modifica si va avea urmatorul cuprins:


"Art. 67. -


(1) O cerere de marca a Uniunii Europene sau o marca a Uniunii Europene poate fi transformata intr-o cerere de marca nationala in conditiile art. 139-141 din Regulamentul privind marca Uniunii Europene, cu plata taxelor pentru procedura de examinare a unei cereri nationale prevazute de lege.


(2) OSIM notifica solicitantului necesitatea achitarii taxelor de depunere si publicare si a desemnarii unui mandatar, in situatiile in care aceasta este obligatorie, acordand un termen de doua luni care curge de la data notificarii.


(3) Neindeplinirea conditiilor prevazute la alin. (2) atrage respingerea cererii."


68. Articolul 68 se abroga.


69. Articolul 69 se modifica si va avea urmatorul cuprins:


"Art. 69. -


Dispozitiile art. 91-93 si ale art. 95 sunt aplicabile si incalcarilor aduse drepturilor titularului unei marci a Uniunii Europene."


70. Articolul 70 se abroga.


71. Articolul 71 se modifica si va avea urmatorul cuprins:


"Art. 71. -


(1) Litigiile avand ca obiect marci ale Uniunii Europene, pentru care Regulamentul privind marca Uniunii Europene atribuie competenta tribunalelor de marci ale Uniunii Europene, sunt de competenta Tribunalului Bucuresti, care judeca in prima instanta.


(2) In vederea executarii in Romania a hotararilor emise de Oficiul Uniunii Europene pentru Proprietate Intelectuala, executorii conform art. 110 alin. (1) din Regulamentul privind marca Uniunii Europene, verificarea autenticitatii este de competenta Tribunalului Bucuresti."


72. Articolul 86 se modifica si va avea urmatorul cuprins:


"Art. 86. -


(1) Deciziile OSIM privind cererile de inregistrare a marcilor, precum si cererile de inregistrare privind indicatiile geografice pot fi contestate la acest oficiu de partea interesata, in termen de 30 de zile de la comunicare, cu plata taxei legale.


(2) Deciziile OSIM privind inscrierea transmiterilor de drepturi in Registrul marcilor pot fi contestate la acest oficiu de persoanele interesate, in termen de 30 de zile de la comunicare sau, dupa caz, de la publicarea acestora.


(3) Contestatiile formulate conform prevederilor alin. (1) si (2) se solutioneaza de o comisie de contestatii din cadrul Directiei juridice a OSIM, potrivit procedurii prevazute in regulamentul de aplicare a prezentei legi."


73. Articolul 88 se modifica si va avea urmatorul cuprins:


"Art. 88. -


(1) Hotararea comisiei de contestatii, motivata, se comunica partilor in termen de 3 luni de la pronuntare si poate fi atacata cu contestatie la Tribunalul Bucuresti, in termen de 30 de zile de la comunicare. Hotararea Tribunalului Bucuresti este supusa numai apelului la Curtea de Apel Bucuresti.


(2) Hotararile pronuntate in cazurile prevazute la art. 36, art. 471 lit. a) si art. 85 pot fi atacate cu apel."


74. Dupa articolul 88 se introduce un nou articol, articolul 881, cu urmatorul cuprins:


"Art. 881. -


Pentru procedurile derulate de OSIM potrivit prevederilor prezentei legi, partile sau reprezentatii acestora desemneaza o adresa oficiala pentru toate comunicarile cu OSIM."


75. La articolul 97, dupa litera j) se introduce o noua litera, litera j1), cu urmatorul cuprins:


"j1) dezvolta relatii de cooperare cu Oficiul Uniunii Europene pentru Proprietate Intelectuala, precum si cu alte oficii de proprietate intelectuala pentru a promova convergenta practicilor si a instrumentelor legate de examinarea si inregistrarea marcilor;".


76. La articolul 97, litera l) se modifica si va avea urmatorul cuprins:


"l) informeaza Comisia Europeana cu privire la dispozitiile nationale adoptate in scopul transpunerii Directivei (UE) 2015/2.436 a Parlamentului European si a Consiliului din 16 decembrie 2015 de apropiere a legislatiilor statelor membre cu privire la marci (reformare), publicata in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (JOUE), seria L, nr. 336 din 23 decembrie 2015;".


77. Dupa articolul 97 se introduce un nou articol, articolul 971, cu urmatorul cuprins:


"Art. 971. -


(1) In exercitarea atributiilor prevazute de prezenta lege OSIM solicita si prelucreaza date cu caracter personal.


(2) In sensul prezentei legi, prelucrarea datelor cu caracter personal se efectueaza in conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European si al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protectia datelor), publicat in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (JOUE), seria L, nr. 119 din 4 mai 2016."


78. In tot cuprinsul legii, sintagma "marca comunitara" se inlocuieste cu sintagma "marca Uniunii Europene", sintagma "Regulamentul privind marca comunitara" se inlocuieste cu sintagma "Regulamentul privind marca Uniunii Europene", sintagma "zile lucratoare" se inlocuieste cu sintagma "zile", iar sintagma "o luna" se inlocuieste cu sintagma "30 de zile".


Art. II. -


(1) Cererile de inregistrare a marcilor si cererile de inregistrare a indicatiilor geografice depuse si aflate in procedurile de examinare urmeaza procedurile prevazute de legea in vigoare la data depunerii spre inregistrare la Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci.


(2) Incepand cu data intrarii in vigoare a prezentei legi, dispozitiile pct. 26 ale art. I sunt aplicabile si marcilor admise la inregistrare care nu au fost inscrise in Registrul marcilor pentru lipsa taxelor.


Art. III. -


(1) Prezenta lege intra in vigoare la 3 zile de la publicarea in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, cu exceptia dispozitiilor art. I. pct. 47 referitoare la art. 471 lit. b) si ale art. I pct. 51 referitoare la art. 491 din Legea nr. 84/1998 privind marcile si indicatiile geografice, republicata, cu modificarile ulterioare, astfel cum aceasta a fost modificata si completata prin prezenta lege, care intra in vigoare la data de 14 ianuarie 2023.


(2) In termen de doua luni de la publicarea in Monitorul Oficial al Romaniei a prezentei legi, Regulamentul de aplicare a Legii nr. 84/1998 privind marcile si indicatiile geografice, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 1.134/2010, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 809 din 3 decembrie 2010, se va modifica in mod corespunzator.


Art. IV. -


Legea nr. 84/1998 privind marcile si indicatiile geografice, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 337 din 8 mai 2014, cu modificarile ulterioare, precum si cu modificarile si completarile aduse prin prezenta lege, se va republica, dandu-se textelor o noua numerotare.


*


Prezenta lege transpune Directiva (UE) 2015/2.436 a Parlamentului European si a Consiliului din 16 decembrie 2015 de apropiere a legislatiilor statelor membre cu privire la marci (reformare), publicata in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (JOUE), seria L, nr. 336 din 23 decembrie 2015.


citate , Drept Civil, Coordonator avocat Marius-Catalin Predut, titular MCP Cabinet avocati.





Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Legislaţie

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...

Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor
Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...

Legea 188/1999, actualizata 2024, privind Statutul functionarilor publici
Legea 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, actualizata 2024 - Republicare Actualizat ...

Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale
Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale Publicata in ...

Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului
Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului Publicat in Monitorul Oficial cu numar ...

Legea finantelor publice locale, actualizata 2024 - Legea 273/2006
Legea 273/2006 privind finantele publice locale Actualizata prin Legea 387/2023 pentru modificare ...

Legea 500/2002 privind finantele publice, actualizata 2024
Legea 500/2002 privind finantele publice Actualizata prin Legea 262/2023 privind aprobarea Ordona ...

OUG 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist
Ordonanta de urgenta nr. 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist Publicata in ...



Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor culturale in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de cresa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Alocatia de stat pentru copii in anul 2024. Conditii de acordare si valoare alocatie
Sursa: MCP Cabinet avocati

Formularul 230 model editabil 2024 PDF. Completeaza Declaratia 230!
Sursa: EuroAvocatura.ro



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Ştiri Juridice