din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1524 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Integral: Legea nr. 290/2020 privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 106/2020 pentru modificarea si completarea Legii energiei electrice si a gazelor naturale nr. 123/2012, precum si pentru modificarea unor acte normative

INTEGRAL: Legea nr. 290/2020 privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 106/2020 pentru modificarea si completarea Legii energiei electrice si a gazelor naturale nr. 123/2012, precum si pentru modificarea unor acte normative


Legea nr. 290/2020 privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 106/2020 pentru modificarea si completarea Legii energiei electrice si a gazelor naturale nr. 123/2012, precum si pentru modificarea unor acte normative

Monitorul Oficial, Partea I nr. 1239 din 16 decembrie 2020


Art. I. -


Se aproba Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 106 din 25 iunie 2020 pentru modificarea si completarea Legii energiei electrice si a gazelor naturale nr. 123/2012, precum si pentru modificarea unor acte normative, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 572 din 1 iulie 2020, cu urmatoarele modificari si completari:


1. La articolul I, inaintea punctului 1 se introduc cincisprezece noi liniute, cu urmatorul cuprins:


"- La articolul 3, dupa punctul 19 se introduc doua noi puncte, punctele 191 si 192, cu urmatorul cuprins:


"191. contract de rezervare de capacitate de producere a energiei electrice - contract prin care o capacitate de producere a energiei electrice a unei centrale electrice, ce utilizeaza combustibil si care este construita si operata de catre un operator economic in conditiile legii, este rezervata de catre un producator/operator economic, inclusiv de gaze naturale, in vederea transformarii unei cantitati de combustibil din productia proprie in energie electrica, ce urmeaza a fi valorificata in piata de catre producator/operatorul economic pe baza licentei de furnizare de energie electrica, cu plata unui tarif de rezervare de capacitate de producere a energiei electrice catre operatorul economic care construieste si opereaza centrala electrica;


192. contract de rezervare de capacitate de producere a ingrasamintelor chimice, produselor petrochimice - contract prin care o capacitate de producere a energiei electrice a unei centrale electrice, ce utilizeaza combustibil si care este construita si operata de catre un operator economic in conditiile legii, este rezervata de catre un producator/operator economic, inclusiv de gaze naturale, in vederea transformarii unei cantitati de combustibil din productia proprie in ingrasaminte chimice, produse petrochimice, ce urmeaza a fi valorificata/valorificate in piata de catre producatorul/operatorul economic de ingrasaminte chimice, produse petrochimice, cu plata unui tarif de rezervare de capacitate de producere a ingrasamintelor chimice, produselor petrochimice catre operatorul economic care construieste si opereaza capacitatea de producere a ingrasamintelor chimice, produselor petrochimice;Ağ.


- La articolul 5, alineatul (3) se modifica si va avea urmatorul cuprins:


"(3) In vederea asigurarii sigurantei in functionarea SEN, in baza evaluarilor de adecvanta efectuate de operatorul de transport si de sistem, autoritatile competente pot lua masurile necesare in vederea dezvoltarii si implementarii unor mecanisme de asigurare a capacitatilor energetice pentru a atinge nivelul dorit de adecvanta cu respectarea si in mod corelat cu prevederile specifice din cadrul reglementarilor europene si nationale in vigoare.Ağ


- La articolul 6, dupa litera d) se introduce o noua litera, litera d1), cu urmatorul cuprins:


"d1) emite autorizatii pentru infiintare de noi capacitati de producere a energiei electrice/ingrasamintelor chimice, produselor petrochimice, in baza unor proceduri aprobate prin ordin al ministrului;Ağ.


- La articolul 10, alineatele (52) si (7) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:


"(52) In scopul facilitarii finantarii investitiilor in capacitati de producere a energiei electrice, o persoana fizica sau juridica are dreptul:


a) sa incheie contracte de rezervare de capacitate de producere a energiei electrice cu respectarea prevederilor art. 3 pct. 191 si ale art. 23 alin. (11);


b) sa contracteze, in calitate de producator, in conditiile reglementarilor emise de ANRE, energia electrica ce va fi produsa de noua capacitate energetica, fara a detine, la momentul incheierii contractului, licenta prevazuta la alin. (2) lit. a).


. . . . . . . . . .


(7) Pentru a comercializa energia electrica obtinuta in urma unui contract de rezervare de capacitate de producere a energiei electrice, producatorul de gaze naturale parte a unui astfel de contract trebuie sa detina licenta de furnizare prevazuta la alin. (2) lit. g).Ağ


- La articolul 23, dupa alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (11), cu urmatorul cuprins:


"(11) Contractele de rezervare de capacitate de producere a energiei electrice/ingrasamintelor chimice, produselor petrochimice se incheie in cadrul pietei concurentiale, bilateral, la tarife negociate de rezervare de capacitate de producere a energiei electrice, cu respectarea regulilor de concurenta. Selectia investitorului in capacitatile de productie de energie electrica/ingrasaminte chimice, produse petrochimice se realizeaza in baza unui set de criterii aprobat prin ordin al ministrului economiei, energiei si mediului de afaceri si care tine seama de randamentul, eficienta, reducerea emisiilor de dioxid de carbon si noxe ale acelei capacitati de productie.Ağ


- La articolul 27, dupa alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (11), cu urmatorul cuprins:


"(11) Producatorii de energie electrica si producatorii de energie electrica si termica in cogenerare care valorifica apa geotermala energia termica produsa din apa geotermala pot stabili pretul in regim concurential, in conditii de piata libera, prin negociere intre producator si cumparator, conform principiilor concurentiale din economia de piata, fara a fi supus avizarii vreunei autoritati.Ağ


- La articolul 28, litera c) se modifica si va avea urmatorul cuprins:


"c) sa oferteze public si nediscriminatoriu pe piata concurentiala intreaga energie electrica ramasa disponibila dupa indeplinirea obligatiei prevazute la lit. b1), cu exceptia energiei electrice/ingrasamintelor chimice, produselor petrochimice produse prin utilizarea capacitatilor de productie de energie electrica rezervate in baza contractelor incheiate conform art. 23 alin. (11) si a energiei electrice provenite de la capacitatile energetice de productie prevazute la art. 23 alin. (21);Ağ.


- La articolul 29 alineatul (1), dupa litera c1) se introduce o noua litera, litera c2), cu urmatorul cuprins:


"c2) sa comercializeze capacitatile energetice de productie prin incheierea de contracte de rezervare a acestora in conformitate cu prevederile art. 3 pct. 191 si ale art. 23 alin. (11);Ağ.


- La articolul 44, alineatul (10) se modifica si va avea urmatorul cuprins:


"(10) Operatorul de distributie este obligat:


a) sa ofere o solutie de racordare la retea a tuturor solicitantilor;


b) sa comunice conditiile de racordare;


c) sa racordeze toti solicitantii la sistemul de distributie.Ağ


- La articolul 44, dupa alineatul (10) se introduce un nou alineat, alineatul (11), cu urmatorul cuprins:


"(11) Restrictionarea accesului la retea al solicitantilor avand calitatea de consumatori sau producatori de energie electrica este interzisa in afara conditiilor prevazute de lege.Ağ


- La articolul 51, dupa alineatul (34) se introduce un nou alineat, alineatul (35), cu urmatorul cuprins:


"(35) In cazul clientilor casnici, operatorul de distributie are obligatia racordarii lor in termen de maximum 90 de zile de la data obtinerii autorizatiei de construire. Proiectul privind racordarea poate fi realizat si de catre clientii casnici/beneficiari. Recuperarea costurilor de racordare, inclusiv proiectare, se realizeaza cu amortizare accelerata intr-o perioada de 5 ani, prin tarifele de distributie, in conformitate cu reglementarile ANRE.Ağ


- La articolul 57, alineatele (11) si (6) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:


"(11) Furnizorul este obligat sa infiinteze puncte unice de contact, fizice sau virtuale, care sa asigure clientilor finali modalitati adecvate de informare cu privire la drepturile acestora, la legislatia in vigoare, la caile de solutionare a litigiilor in cazul unor cereri, plangeri, sesizari, reclamatii sau contestatii. Punctele fizice unice de contact sunt usor accesibile clientilor finali care beneficiaza de serviciu universal, sunt situate la distanta de maximum 50 km de locurile de consum si ofera acestora informatii in mod gratuit. Punctele de informare generala pot face parte din punctele unice de contact si ofera clientilor finali informatii in mod gratuit.


. . . . . . . . . .


(6) Furnizorul are obligatia sa achizitioneze energie electrica astfel incat sa asigure acoperirea consumului clientilor sai, cu prioritate pentru clientii beneficiari ai serviciului universal din portofoliul propriu. In acest sens, energia electrica obtinuta in baza contractelor de rezervare de capacitate de producere a energiei electrice se considera energie achizitionata de catre furnizor.Ağ


- La articolul 100, punctul 34 se modifica si va avea urmatorul cuprins:


"34. conducta de interconectare - conducta de transport care traverseaza sau trece peste o frontiera dintre state membre cu scopul de a conecta sistemul de transport national al respectivelor state membre sau o conducta de transport dintre un stat membru si o tara terta pana pe teritoriul statelor membre sau pana la marea teritoriala a respectivului stat membru;Ağ.


- La articolul 100, dupa punctul 77 se introduce un nou punct, punctul 771, cu urmatorul cuprins:


"771. reteaua statelor membre - totalitatea retelelor de transport, distributie si de conducte de alimentare din amonte, aflate sub jurisdictia statelor membre ale Uniunii Europene;Ağ.


- La articolul 102, dupa litera d) se introduce o noua litera, litera d1), cu urmatorul cuprins:


"d1) emite autorizatii pentru infiintarea de noi capacitati de producere GNL/hidrogen, in baza unor proceduri aprobate prin ordin al ministrului;Ağ".


2. La articolul I, dupa punctul 1 se introduc zece noi puncte, punctele 11-110, cu urmatorul cuprins:


"11. La articolul 1021, dupa alineatul (2) se introduc doua noi alineate, alineatele (21) si (22), cu urmatorul cuprins:


"(21) ANRE coopereaza, in ceea ce priveste aspectele transfrontaliere, cu autoritatea sau autoritatile de reglementare din statele membre implicate si cu ACER. In ceea ce priveste infrastructura inspre si dinspre o tara terta, ANRE poate coopera cu autoritatile relevante din tara terta in situatia in care primul punct de interconectare cu reteaua statelor membre este situat pe teritoriul Romaniei, dupa consultarea cu autoritatile de reglementare ale celorlalte state membre in cauza, consultarea vizand, in ceea ce priveste aceasta infrastructura, aplicarea consecventa pe teritoriul Romaniei a normelor comune pentru piata interna in sectorul gazelor naturale.


(22) ANRE se poate consulta si poate coopera cu autoritatile relevante ale tarilor terte in ceea ce priveste exploatarea infrastructurii de gaze naturale inspre si dinspre tari terte cu scopul de a asigura, in ceea ce priveste infrastructura in cauza, aplicarea consecventa pe teritoriul si marea teritoriala ale Romaniei a normelor comune pentru piata interna in sectorul gazelor naturale.Ağ


12. La articolul 104, alineatul (6) se modifica si va avea urmatorul cuprins:


"(6) Pentru unitatile administrativ-teritoriale in care sunt concesionate partial distributii:


a) concesionarul este obligat sa dezvolte sistemul de distributie a gazelor naturale in toate localitatile apartinatoare unei unitati administrativ-teritoriale din cadrul careia pentru cel putin o localitate a concesionat serviciul de utilitate publica de distributie a gazelor naturale;


b) contractul de concesiune a prestarii serviciului public de distributie a gazelor naturale incheiat cu concesionarul din zona respectiva se modifica in mod corespunzator, in termen de 60 de zile calendaristice de la intrarea in vigoare a prezentului articol, prin act aditional, la initiativa concesionarului;


c) costul investitiilor realizate in conformitate cu prevederile prezentului articol reprezinta cheltuieli justificate, iar recuperarea acestora se realizeaza prin tarifele de distributie aprobate de catre ANRE.Ağ


13. La articolul 108 alineatul (1), litera d) se modifica si va avea urmatorul cuprins:


"d) la cererea proprietarului, sa preia aceste bunuri in proprietatea sa in termen de 120 de zile, cu despagubire in limita cotei de eficienta a acestora stabilita conform reglementarilor ANRE;Ağ.


14. La articolul 124, alineatul (13) se abroga.


15. La articolul 124 alineatul (2), dupa litera b) se introduce o noua litera, litera b1), cu urmatorul cuprins:


"b1) sa utilizeze gazele naturale din productia proprie in vederea obtinerii de energie electrica/ingrasaminte chimice, produse petrochimice, in baza contractelor de rezervare de capacitate de producere a energiei electrice/ingrasamintelor chimice, produselor petrochimice, incheiate in conformitate cu prevederile art. 23 alin. (11);Ağ.


16. La articolul 130 alineatul (1), dupa litera h) se introduce o noua litera, litera h1), cu urmatorul cuprins:


"h1) sa notifice ANRE, anterior intrarii in vigoare, acordurile tehnice cu privire la exploatarea conductelor de transport cu o tara terta;Ağ.


17. La articolul 130 alineatul (2), dupa litera j) se introduce o noua litera, litera k), cu urmatorul cuprins:


"k) sa mentina in vigoare si sa incheie acorduri tehnice cu privire la exploatarea conductelor de transport cu o tara terta compatibile cu dreptul Uniunii Europene si cu reglementarile ANRE.Ağ


18. La articolul 1301, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:


"Art. 1301. -


(1) Operatorul de transport si de sistem al gazelor naturale sau o alta entitate desemnata de catre operatorul de transport si de sistem in cadrul careia acesta detine o participatie majoritara, de cel putin 51% din actiuni, denumit in continuare operator al PVT, asigura organizarea si administrarea PVT, in baza reglementarilor emise de catre ANRE.Ağ


19. La articolul 138 alineatul (1), litera d1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:


"d1) sa racordeze toti solicitantii la sistemul de distributie, in termen de 90 de zile de la data obtinerii autorizatiei de construire, conform reglementarilor ANRE. Proiectul privind racordarea poate fi realizat si de catre clientii casnici/beneficiari. Recuperarea costurilor privind racordarea clientilor casnici, inclusiv proiectarea, se realizeaza cu amortizare accelerata intr-o perioada de 5 ani, prin tarifele de distributie conform reglementarilor ANRE;Ağ.


110. La articolul 138 alineatul (1), dupa litera k) se introduc doua noi litere, literele l) si m), cu urmatorul cuprins:


"l) sa elaboreze si sa transmita ANRE studii de perspectiva privind imbunatatirea sistemului inteligent de distributie a gazelor naturale in vederea injectiei de hidrogen in amestec cu gazele naturale si/sau pentru a fi convertite ulterior in distributii de hidrogen pentru a asigura conformitatea cu cerintele de mediu;


m) sa preia cantitatile de hidrogen in conformitate cu reglementarile/standardele tehnice legale in vigoare privind injectia hidrogenului in retele de distributie a gazelor naturale, respectiv in convertirea acestora din distributie de gaze naturale in distributie de hidrogen.Ağ"


3. La articolul I, dupa punctul 5 se introduc cinci noi puncte, punctele 51-55, cu urmatorul cuprins:


"51. La articolul 151, dupa alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (11), cu urmatorul cuprins:


"(11) Pentru realizarea lucrarilor de extindere a sistemelor de distributie gaze naturale si/sau bransare a consumatorilor, operatorii de distributie gaze naturale licentiati trebuie sa asigure participarea oricarei societati autorizate in regim concurential, transparent si nediscriminatoriu.Ağ


52. La articolul 164 alineatul (1), litera e) se modifica si va avea urmatorul cuprins:


"


e) derogarea nu aduce atingere concurentei pe pietele relevante care sunt susceptibile de a fi afectate de investitie, bunei functionari a pietei interne a gazelor naturale, functionarii eficiente a sistemelor in cauza sau securitatii aprovizionarii cu gaze naturale in Uniunea Europeana.Ağ


53. Articolul 170 se modifica si va avea urmatorul cuprins:


"Consultarea cu alte state membre sau autoritati de reglementare


Art. 170. -


(1) Inainte de a adopta o decizie de derogare, ANRE se consulta cu:


a) autoritatile nationale de reglementare ale statelor membre ale caror piete sunt susceptibile de a fi afectate de noua infrastructura; si


b) autoritatile competente ale tarilor terte, in cazul in care infrastructura in cauza este conectata la reteaua Uniunii Europene aflata sub jurisdictia unui stat membru si isi are originea sau se termina intr-o tara terta sau in mai multe tari terte. In cazul in care autoritatile consultate din tarile terte nu raspund consultarii intr-un termen rezonabil sau intr-un termen determinat care nu poate depasi 3 luni, ANRE poate adopta decizia necesara.


(2) In cazul in care toate autoritatile de reglementare implicate ajung la un acord cu privire la cererea de derogare in termen de 6 luni de la data la care a fost primita cererea de derogare de catre ultima dintre autoritatile de reglementare, aceasta informeaza ACER cu privire la decizia lor.


(3) In cazul in care noua infrastructura este o conducta de transport dintre o tara terta si care are primul punct de interconectare cu reteaua statelor membre pe teritoriul Romaniei, ANRE informeaza suplimentar cu respectarea prevederilor alin. (2) autoritatea competenta din statul tert, inainte de a adopta o decizie de derogare, pentru a se asigura de aplicarea consecventa a normelor comune pentru piata interna in sectorul gazelor naturale pe teritoriul si, dupa caz, in marea teritoriala a Romaniei. In cazul in care autoritatea consultanta din tara terta nu raspunde consultarii intr-un termen rezonabil sau intr-un termen care nu poate depasi 3 luni, ANRE poate adopta decizia necesara.Ağ


54. Dupa articolul 170 se introduce un nou articol, articolul 1701, cu urmatorul cuprins:


"Procedura de abilitare


Art. 1701. -


(1) Acordurile existente incheiate de operatorul de transport si de sistem/operatorul conductei de alimentare din amonte cu o tara terta privind exploatarea unei conducte de transport/unei conducte de alimentare din amonte raman valabile pana la data intrarii in vigoare a unui acord ulterior intre Uniunea Europeana si aceeasi tara terta sau pana cand intra in vigoare noi acorduri incheiate in conformitate cu procedura de la alin. (2)-(8).


(2) In cazul in care operatorul de transport si de sistem/operatorul conductei de alimentare din amonte intentioneaza sa inceapa negocieri cu o tara terta in vederea modificarii, prelungirii, adaptarii, reinnoirii sau incheierii unui acord cu privire la exploatarea unei conducte de transport cu o tara terta privind aspecte care fac parte, total sau partial, din domeniul de aplicare a prezentei legi, acesta notifica in scris intentiile sale Comisiei Europene.


(3) Notificarea prevazuta la alin. (2) cuprinde documentele relevante si indica dispozitiile care urmeaza a fi abordate in cadrul negocierilor sau care urmeaza a fi renegociate, obiectivele negocierilor si orice alte informatii relevante si este transmisa Comisiei Europene cu cel putin 5 luni inainte de data preconizata pentru inceperea negocierilor.


(4) Operatorul de transport si de sistem/Operatorul conductei de alimentare din amonte poate incepe negocierile cu o tara terta numai dupa autorizarea Comisiei Europene.


(5) Operatorul de transport si de sistem/Operatorul conductei de alimentare din amonte informeaza periodic Comisia Europeana in legatura cu evolutia si rezultatele negocierilor vizand modificarea, prelungirea, adaptarea, reinnoirea sau incheierea unui acord cu o tara terta.


(6) Inainte de semnarea unui acord cu o tara terta, operatorul de transport si de sistem/operatorul conductei de alimentare din amonte notifica Comisiei Europene rezultatul negocierilor si ii transmite textul acordului negociat.


(7) Operatorul de transport si de sistem/Operatorul conductei de alimentare din amonte poate sa semneze si sa incheie acordul numai dupa autorizarea acestuia de catre Comisia Europeana.


(8) Operatorul de transport si de sistem/Operatorul conductei de alimentare din amonte notifica Comisiei Europene incheierea si intrarea in vigoare a acordului cu o tara terta si orice modificari ulterioare ale statutului respectivului acord.Ağ


55. La articolul 174, dupa alineatul (11) se introduc cinci noi alineate, alineatele (12)-(16), cu urmatorul cuprins:


"(12) ANRE actioneaza ca o autoritate de solutionare a litigiilor pentru litigiile transfrontaliere in cazul in care se refuza accesul la conducta de alimentare din amonte aflata sub jurisdictia statului roman.


(13) Atunci cand, in litigiile transfrontaliere, conducta de alimentare din amonte se afla sub jurisdictia mai multor state membre, ANRE se consulta cu autoritatile competente care actioneaza ca autoritati de solutionare a litigiilor din aceste state membre pentru a se asigura de aplicarea coerenta a normelor comune pentru piata interna in sectorul gazelor naturale.


(14) Conducta de alimentare din amonte care isi are originea intr-o tara terta in raport cu Uniunea Europeana se conecteaza la reteaua de transport si/sau de distributie din Romania cu respectarea prevederilor prezentei legi.


(15) In cazul in care conducta de alimentare din amonte isi are originea intr-o tara terta in raport cu Uniunea Europeana si tranziteaza teritoriul Romaniei si este conectata la o retea de transport/distributie dintr-un alt stat membru al Uniunii Europene, ANRE se consulta cu autoritatile competente din statele membre in cauza, cu scopul de a asigura aplicarea consecventa a normelor comune pentru piata interna in sectorul gazelor naturale.


(16) In cazul in care primul punct de conectare a unei conducte din amonte care isi are originea intr-o tara terta in raport cu Uniunea Europeana la o retea de transport/distributie este situat pe teritoriul Romaniei, ANRE se consulta cu autoritatile competente din statele membre ale caror teritorii sunt tranzitate de conductele de alimentare din amonte care isi au originea intr-o tara terta in raport cu Uniunea Europeana si cu tara terta vizata, cu scopul de a asigura aplicarea consecventa a normelor comune pentru piata interna in sectorul gazelor naturale.Ağ"


4. La articolul I punctul 7, litera b) a alineatului (316) al articolului 177 se modifica si va avea urmatorul cuprins:


"b) pentru perioada 1 iulie 2020 - 31 decembrie 2022 cantitatile de gaze naturale prevazute la lit. a) reprezinta o cota procentuala de 40% din productia anuala inregistrata in anul anterior ofertarii, cu exceptia consumului tehnologic si a consumului propriu, pentru anii 2021 si 2022; pentru perioada 1 iulie 2020 - 31 decembrie 2020 cota procentuala de 40% se calculeaza din productia anuala a anului 2019, luand in considerare produsele care se pot oferta incepand cu data de 1 iulie 2020;".


5. La articolul I, dupa punctul 11 se introduce un nou punct, punctul 111, cu urmatorul cuprins:


"111. La articolul 195 alineatul (1) punctul 2, dupa litera d) se introduce o noua litera, litera d1), cu urmatorul cuprins:


"d1) cu amenda de la 500.000 lei la 1.000.000 lei, cele de la pct. 242, 25, 35, 351, 361 si 42;Ağ".


6. La articolul I punctul 12, litera e) a punctului 2 al alineatului (1) al articolului 195 se modifica si va avea urmatorul cuprins:


"e) pentru abateri repetate, cu amenda cuprinsa intre 5% si 10% din cifra de afaceri anuala, cele de la pct. 242, 25, 35, 351, 361 si 42;".


Art. II. -


Prevederile art. I pct. 1 liniuta 13 referitoare la art. 100 pct. 34, art. I pct. 1 liniuta 14 referitoare la art. 100 pct. 771, art. I pct. 2 pct. 11 referitoare la art. 1021 alin. (21) si (22), art. I pct. 2 pct. 16 referitoare la art. 130 alin. (1) lit. h1), art. I pct. 2 pct. 17 referitoare la art. 130 alin. (2) lit. k), art. I pct. 3 pct. 52 referitoare la art. 164 alin. (1) lit. e), art. I pct. 3 pct. 53 referitoare la art. 170, art. I pct. 3 pct. 54 referitoare la art. 1701, art. I pct. 3 pct. 55 referitoare la art. 174 alin. (12) - (16) ale prezentei legi transpun Directiva UE 2019/692 a Parlamentului European si a Consiliului din 17 aprilie 2019 de modificare a Directivei 2009/73/CE privind normele comune pentru piata interna in sectorul gazelor naturale, publicata in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 117 din 3 mai 2019.





Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Legislaţie

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...

Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor
Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...

Legea 188/1999, actualizata 2024, privind Statutul functionarilor publici
Legea 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, actualizata 2024 - Republicare Actualizat ...

Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale
Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale Publicata in ...

Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului
Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului Publicat in Monitorul Oficial cu numar ...

Legea finantelor publice locale, actualizata 2024 - Legea 273/2006
Legea 273/2006 privind finantele publice locale Actualizata prin Legea 387/2023 pentru modificare ...

Legea 500/2002 privind finantele publice, actualizata 2024
Legea 500/2002 privind finantele publice Actualizata prin Legea 262/2023 privind aprobarea Ordona ...

OUG 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist
Ordonanta de urgenta nr. 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist Publicata in ...



Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor culturale in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de cresa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Alocatia de stat pentru copii in anul 2024. Conditii de acordare si valoare alocatie
Sursa: MCP Cabinet avocati

Formularul 230 model editabil 2024 PDF. Completeaza Declaratia 230!
Sursa: EuroAvocatura.ro



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Ştiri Juridice