din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1703 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Integral: OUG 68/2021 pentru eliberarea, verificarea si acceptarea certificatului digital al Uniunii Europene privind COVID

INTEGRAL: OUG 68/2021 pentru eliberarea, verificarea si acceptarea certificatului digital al Uniunii Europene privind COVID


ORDONANTA DE URGENTA nr. 68 din 29 iunie 2021 privind adoptarea unor masuri pentru punerea in aplicare a cadrului european pentru eliberarea, verificarea si acceptarea certificatului digital al Uniunii Europene privind COVID pentru a facilita libera circulatie pe durata pandemiei de COVID-19

Publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 644 din 30 iunie 2021


Avand in vedere aplicarea Regulamentului (UE) 2021/953 al Parlamentului European si al Consiliului din 14 iunie 2021 privind cadrul pentru eliberarea, verificarea si acceptarea certificatelor interoperabile de vaccinare, testare si vindecare de COVID-19 (certificatul digital al UE privind COVID) pentru a facilita libera circulatie pe durata pandemiei de COVID-19 si a Regulamentului (UE) 2021/954 al Parlamentului European si al Consiliului din 14 iunie 2021 privind cadrul pentru eliberarea, verificarea si acceptarea certificatelor interoperabile de vaccinare, testare si vindecare de COVID-19 (certificatul digital al UE privind COVID) referitor la resortisantii tarilor terte aflati in situatie de sedere legala sau care au resedinta legala pe teritoriul statelor membre, pe durata pandemiei de COVID-19 incepand cu data de 1 iulie 2021,


intrucat cele doua acte europene urmaresc facilitarea liberei circulatii pe durata pandemiei de COVID-19, iar punerea in aplicare la nivel national a masurilor necesare nu poate fi amanata, impunandu-se adoptarea de masuri imediate prin ordonanta de urgenta, in caz contrar neputandu-se asigura respectarea obligatiilor ce revin Romaniei incepand cu data de 1 iulie 2021,


tinand seama de faptul ca neadoptarea de masuri imediate, prin ordonanta de urgenta, ar conduce la neaplicarea celor doua acte europene, luand in considerare inexistenta unui cadru normativ national care sa stabileasca la nivel national masurile necesare aplicarii celor doua acte europene,


in egala masura, promovarea si adoptarea unei legi pentru crearea cadrului national pentru instituirea masurilor de punere in aplicare a cadrului european pentru eliberarea, verificarea si acceptarea certificatului digital al UE privind COVID pentru a facilita libera circulatie pe durata pandemiei implica o procedura indelungata, solutie juridica care presupune ca pe tot parcursul procesului normal de legiferare aplicarea celor doua acte sa nu se poata realiza,


tinand seama ca elementele sus-mentionate constituie premisele unei situatii urgente si extraordinare care impune adoptarea de masuri imediate in vederea stabilirii cadrului normativ adecvat, neadoptarea acestor masuri cu celeritate putand avea consecinte negative asupra obligatiei Romaniei de a aplica cele doua acte europene, reglementarea operativa neputandu-se realiza pe calea procedurii obisnuite de legiferare ce presupune un orizont de timp indelungat,


intrucat aspectele vizate constituie o stare de fapt obiectiva, cuantificabila, extraordinara, independenta de vointa Guvernului si a carei reglementare nu poate fi amanata, se impune adoptarea de masuri imediate prin ordonanta de urgenta, in consecinta.


In temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,


Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.


Articolul 1


(1) Prezenta ordonanta de urgenta reglementeaza modul de eliberare, verificare si acceptare a certificatelor digitale ale Uniunii Europene privind COVID, care atesta vaccinarea, testarea sau vindecarea titularilor, denumite in continuare certificate, in conformitate cu Regulamentul (UE) 2021/953 al Parlamentului European si al Consiliului din 14 iunie 2021 privind cadrul pentru eliberarea, verificarea si acceptarea certificatelor interoperabile de vaccinare, testare si vindecare de COVID-19 (certificatul digital al UE privind COVID) pentru a facilita libera circulatie pe durata pandemiei de COVID-19 si Regulamentul (UE) 2021/954 al Parlamentului European si al Consiliului din 14 iunie 2021 privind cadrul pentru eliberarea, verificarea si acceptarea certificatelor interoperabile de vaccinare, testare si vindecare de COVID-19 (certificatul digital al UE privind COVID) referitor la resortisantii tarilor terte aflati in situatie de sedere legala sau care au resedinta legala pe teritoriul statelor membre, pe durata pandemiei de COVID-19.


(2) Autoritatile si institutiile publice din Romania cu atributii in indeplinirea prevederilor Regulamentului (UE) 2021/953 si ale Regulamentului (UE) 2021/954 utilizeaza, incepand cu data de 1 iulie 2021, ``Sistemul informatic integrat de eliberare si verificare a certificatelor digitale ale UE privind COVID-19``, denumit in continuare SII-CDC.


(3) SII-CDC se afla in administrarea operationala a Ministerului Sanatatii, in calitate de autoritate responsabila cu eliberarea certificatelor, si este dezvoltat si implementat, din punct de vedere tehnic, de catre Serviciul de Telecomunicatii Speciale, cu respectarea prevederilor Regulamentului (UE) 2021/953.


(4) SII-CDC este compus din urmatoarele elemente:


a) un portal web, https://certificat-covid.gov.ro, ca unic punct de eliberare a certificatelor digitale ale UE privind COVID;


b) infrastructura de servicii informatice necesare pentru comunicarea cu portalul de interoperabilitate creat si gestionat de Comisia Europeana, pentru gestionarea criteriilor specifice de validare a certificatelor si pentru aplicatia mobila de verificare;


c) aplicatia mobila ``CoronaScan`` pentru verificarea autenticitatii, valabilitatii si integritatii certificatelor, prin scanarea codului QR de pe certificat.


(5) Certificatele sunt eliberate de Ministerul Sanatatii, prin intermediul SII-CDC, potrivit art. 5-7 din Regulamentul (UE) 2021/953, si contin datele prevazute in anexa la respectivul regulament.


(6) Certificatele de testare sunt emise pe baza testelor efectuate in unitatile care raporteaza in platforma informatica ``Corona-forms``.


(7) Pentru validarea identitatii solicitantului de certificat, prin SII-CDC, in functie de tipul de certificat solicitat, sunt utilizate urmatoarele seturi de date:


a) pentru certificatele de testare se va solicita completarea urmatoarelor seturi de date:


(i) pentru persoanele care s-au identificat la testare prin codul numeric personal: nume, prenume, codul numeric personal, seria si numarul actului de identitate, luna efectuarii testului pentru SARS-CoV-2 al carui rezultat este negativ la testul pentru SARSCoV-2, judetul in care s-a efectuat testarea;


(ii) pentru persoanele care s-au identificat la testare cu act de identitate, emis de alt stat decat Romania, sau pasaport: nume, prenume, numarul pasaportului/ actul de identitate, cetatenie, luna efectuarii testului pentru SARS-CoV-2 al carui rezultat este negativ la testul pentru SARS-CoV-2, judetul in care s-a efectuat testarea;


b) pentru certificatele de vindecare se va solicita completarea urmatoarelor seturi de date:


(i) pentru persoanele care s-au identificat la testare prin codul numeric personal: nume, prenume, codul numeric personal, seria si numarul actului de identitate, luna efectuarii primului test pentru SARSCoV-2 al carui rezultat este pozitiv la testul pentru SARS-CoV-2, judetul in care s-a efectuat testarea;


(ii) pentru persoanele care s-au identificat la testare cu act de identitate emis de alt stat decat Romania sau pasaport: nume, prenume, numarul actului de identitate/pasaportului, cetatenie, luna efectuarii primului test pentru SARS-CoV-2 al carui rezultat este pozitiv la testul pentru SARS-CoV-2, judetul in care s-a efectuat testarea;


c) pentru certificatele de vaccinare se va solicita completarea urmatoarelor seturi de date:


(i) pentru persoanele care s-au identificat la vaccinare prin codul numeric personal: nume, prenume, codul numeric personal, seria si numarul actului de identitate, luna cand a fost efectuata oricare dintre dozele de vaccin, denumirea vaccinului administrat, judetul/tara in care s-a efectuat vaccinarea;


(ii) pentru persoanele care s-au identificat la vaccinare cu act de identitate, emis de alt stat decat Romania, sau pasaport: nume, prenume, numarul actului de identitate/pasaportului, cetatenie, luna cand a fost efectuata oricare dintre dozele de vaccin, denumirea vaccinului administrat, judetul/tara in care s-a efectuat vaccinarea.


(8) Pentru eliberarea certificatelor prevazute la alin. (5), in cazul minorilor cu varsta sub 14 ani se vor solicita, in functie de tipul de certificat solicitat, datele prevazute la alin. (7), cu exceptia seriei si numarului actului de identitate, precum si completarea numelui si prenumelui persoanei care exercita autoritatea parinteasca sau tutelara asupra minorului, conform legii, precum si confirmarea faptului ca exista acordul acesteia pentru eliberarea certificatului solicitat.


(9) Datele prevazute la alin. (7) sunt validate prin intermediul SII-CDC, in platformele informatice si bazele de date detinute de catre institutiile si autoritatile publice centrale din Romania competente sa puna in aplicare masuri de implementare a Strategiei de vaccinare impotriva COVID-19, cu respectarea legislatiei nationale si europene privind protectia datelor cu caracter personal.


(10) In aplicarea art. 8 alin. (1) din Regulamentul UE 2021/953, cetatenilor romani, precum si membrilor de familie ai acestora li se poate elibera, la cerere, certificat de vaccinare.


(11) Certificatele prevazute la alin. (5) pot fi revocate in situatiile prevazute de Regulamentul UE 2021/953. Constatarea revocarii se va face prin intermediul SII-CDC de catre Ministerul Sanatatii, in baza procedurii/fluxului informational stabilit prin ordinul comun al institutiilor prevazute al art. 2 alin. (1)-(4).


(12) Certificatele eliberate conform alin. (5) sunt valabile dupa cum urmeaza:


a) certificatele de testare, 24 de ore pentru testul antigen rapid si 72 de ore pentru testul de amplificare a acidului nucleic, denumit in continuare NAATs;


b) certificatele de vindecare, 180 de zile de la data primului rezultat pozitiv la testul pentru SARS-CoV-2, inregistrat in platforma informatica ``Corona-forms``;


c) certificatele de vaccinare, pana la data de 30 iunie 2022.


(13) Pentru persoanele care s-au vaccinat cu un vaccin care nu figureaza pe lista de vaccinuri publicata de Ministerul Sanatatii, conform art. 2 alin. (1) lit. e), sau care transmit o adeverinta de vaccinare emisa de alt stat in care nu este specificat tipul de vaccin efectuat nu se va emite certificat de vaccinare.


Articolul 2


(1) Ministerul Sanatatii are urmatoarele responsabilitati:


a) publica pe site-ul Ministerului Sanatatii toate informatiile necesare cu privire la eliberarea, verificarea si acceptarea certificatelor in conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) 2021/953 si ale prezentei ordonante de urgenta;


b) asigura, prin directiile de sanatate publica judetene, respectiv a municipiului Bucuresti asistenta in vederea eliberarii certificatelor, in format electronic sau letric, la solicitarea persoanelor interesate;


c) asigura, prin directiile de sanatate publica judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, rectificarea datelor din platforma informatica ``Corona-forms``, in cazul in care exista neconcordante, in termen de maximum 4 zile lucratoare de la comunicare;


d) asigura, prin Institutul National de Sanatate Publica, introducerea si rectificarea datelor din Registrul electronic national de vaccinari, inclusiv ca urmare a verificarii de grup potrivit art. 4 alin. (4), in cazul in care exista neconcordante cu datele privind persoanele vaccinate, in termen de 4 zile lucratoare de la comunicare;


e) intocmeste si notifica catre Comisia Europeana si statele membre lista vaccinurilor acceptate de catre Romania, in scopul implementarii Regulamentului (UE) 2021/953;


f) stabileste impreuna cu Ministerul Sanatatii, Ministerul Afacerilor Interne, Ministerul Apararii Nationale si Serviciul de Telecomunicatii Speciale fluxurile informationale pentru eliberarea, verificarea si acceptarea certificatelor;


g) intocmeste, actualizeaza si notifica catre Comisia Europeana si statele membre, prin intermediul SII-CDC, lista certificatelor revocate din Romania;


h) exercita obligatiile de informare si comunicare, in contextul revocarii unui certificat, prevazute de Regulamentul (UE) 2021/953, precum si cele prevazute la art. 11 alin. (2) si (3) din acelasi regulament, respectiv obligatia de informare in ceea ce priveste eventuale restrictii impuse, eliberarea si conditiile de acceptare a certificatelor, precum si vaccinurile pe care le accepta;


i) asigura masurile necesare in vederea exercitarii drepturilor persoanelor vizate in concordanta cu prevederile Regulamentul (UE) 2016/679 al Parlamentului European si al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protectia datelor);


j) furnizeaza autoritatilor administratiei publice locale coduri de acces in portalul https://certificat-covid.gov.ro, ghiduri de utilizare a portalului si asistenta tehnica necesara eliberarii certificatelor in format letric.


(2) Ministerul Afacerilor Interne are urmatoarele responsabilitati:


a) prin Directia pentru Evidenta Persoanelor si Administrarea Bazelor de Date, asigura:


(i) functionarea unui serviciu web prin intermediul caruia, la interogarea SII-CDC, dupa codul numeric personal, seria si numarul actului de identitate, precum si dupa initialele numelui si ale prenumelui, sa se furnizeze numele si prenumele persoanei asa cum figureaza in Registrul national de evidenta a persoanelor;


(ii) dezvoltarea prin proceduri informatice si operationale a unui mecanism pentru identificarea si marcarea neconcordantelor cu privire la identitatea persoanei, pentru realizarea evaluarilor necesare si, dupa caz, pentru adoptarea deciziei de rectificare a datelor;


(ii) dispunerea masurilor necesare pentru rectificarea datelor inregistrate eronat in Registrul national de evidenta a persoanelor, in termen de 4 zile lucratoare de la comunicarea transmisa prin intermediul mecanismului de la pct. (ii), respectiv pentru inregistrarea, actualizarea sau modificarea inregistrarii, in scopul eliminarii neconcordantelor cu privire la datele inregistrate in Registrul national de evidenta a persoanelor, in conditiile dispozitiilor legale incidente;


b) prin Inspectoratul General al Politiei de Frontiera asigura, in punctele de trecere a frontierei de stat, verificarea autenticitatii si valabilitatii certificatelor privind vaccinarea, testarea sau vindecarea, fara a se retine niciun fel de date sau informatii din certificatul verificat, prin sistemul informatic al Politiei de Frontiera Romane si/sau prin aplicatia mobila de verificare prevazuta la art. 1 alin. (4) lit. c) si instalata pe echipamentele de citire a codului QR puse la dispozitie de Serviciul de Telecomunicatii Speciale;


c) prin Directia generala pentru comunicatii si tehnologia informatiei, asigura conditiile tehnice de acces extern, prin intermediul retelei ``Extranet STS``, in Reteaua de comunicatii voce-date a Ministerului Afacerilor Interne catre serviciile web puse la dispozitie de structurile ministerului, respectiv prevazute la lit. a) pct. (i) si lit. d);


d) prin Inspectoratul General pentru Imigrari asigura functionarea unui serviciu web prin intermediul caruia, la interogarea SII-CDC, dupa codul numeric personal, seria si numarul actului de identitate/numarul pasaportului, precum si dupa initialele numelui si ale prenumelui, sa se furnizeze numele, prenumele si data nasterii persoanei asa cum figureaza in Sistemul informatic de management al strainilor.


(3) Ministerul Apararii Nationale asigura, la solicitarea Ministerului Sanatatii, personalul necesar pentru functionarea Centrului de preluare a apelurilor prevazut la art. 4.


(4) Serviciul de Telecomunicatii Speciale are urmatoarele responsabilitati:


a) proiectarea, dezvoltarea, operationalizarea, mentenanta si actualizarea SII-CDC;


b) publicarea aplicatiei mobile de verificare, mentionata la art. 1 alin. (4) lit. c);


c) gazduirea si administrarea, din punct de vedere tehnic, a sistemului hardware si software, necesar pentru interogarea de catre SII-CDC a sistemelor informatice prevazute in prezenta ordonanta de urgenta si pentru generarea certificatelor prevazute la art. 1 alin. (5);


d) asigurarea securitatii cibernetice SII-CDC;


e) implementarea, din punct de vedere tehnic, a unui sistem de tip call-center, utilizat de catre centrul de suport prevazut la art. 4 alin. (1).


Articolul 3


(1) Pe teritoriul Romaniei, eliberarea certificatelor se realizeaza prin portalul https://certificat-covid.gov.ro, in format electronic, pe baza datelor necesare din actul de identitate sau, dupa caz, din pasaport sau din documentul eliberat in conditiile legii pentru straini.


(2) In cazul in care persoana solicita eliberarea certificatului doar in format letric, acesta se poate adresa primariei in raza careia isi are domiciliul solicitantul, directiei de sanatate publica judetene, respectiv a municipiului Bucuresti sau serviciului public comunitar de evidenta a persoanelor competent teritorial, institutii care, pe baza informatiilor furnizate de solicitant, interogheaza portalul https://certificat-covid.gov.ro, imprima si inmaneaza certificatul solicitantului.


(3) Solicitarea de eliberare a certificatului pe portalul prevazut la alin. (1) trebuie realizata de catre solicitant dupa cum urmeaza:


a) pentru certificatele de vaccinare si de vindecare, cu cel putin 5 zile lucratoare inainte de momentul utilizarii certificatului;


b) pentru certificatele de testare, dupa efectuarea testului, dar cu cel putin 12 ore sau 48 de ore, in functie de tipul de test efectuat, inainte de momentul utilizarii certificatului.


Articolul 4


(1) Se constituie, pe langa Ministerul Sanatatii, un Centru de suport pentru utilizatorii SII-CDC, format din Centrul de preluare a apelurilor si Grupul operational pentru verificare, eliberare si acceptare certificate.


(2) Modul de functionare, componenta si procedurile aplicabile in cadrul Centrului de suport prevazut la alin. (1) se stabilesc prin ordin comun al ministrului sanatatii, ministrului afacerilor interne, ministrului apararii nationale si al directorului Serviciului de Telecomunicatii Speciale.


(3) Centrul de preluare a apelurilor mentionat la alin. (1) are urmatoarele atributii:


a) preluarea solicitarilor in cazul imposibilitatii eliberarii certificatelor si a neconcordantelor identificate in informatiile cuprinse in certificat de catre posesorul acestuia;


b) redirectionarea, in cel mai scurt timp posibil, a solicitarii mentionate la lit. a) catre Grupul operational pentru verificare, eliberare si acceptare certificate, conform procedurii stabilite potrivit alin. (2);


c) informarea solicitantului cu privire la solutionarea situatiei prevazute la lit. a) si b).


(4) Grupul operational pentru verificare, eliberare si acceptare certificate format din personalul institutiilor si autoritatilor publice prevazute la art. 2 alin. (1) si (2) are urmatoarele atributii:


a) verificarea documentelor de vaccinare obtinute de cetatenii romani in alt stat membru sau stat tert, din punctul de vedere al concordantei, cu modelul de adeverinta de vaccinare din statul respectiv, precum si cu datele de identificare, doar in situatia in care persoanelor in cauza li s-a administrat una dintre dozele din schema completa de vaccinare pe teritoriul altui stat;


b) verificarea documentelor de vaccinare, cu modelul de adeverinta de vaccinare din statul respectiv, obtinute de cetatenii romani intr-un stat tert, doar in situatia in care persoanelor in cauza li s-a administrat schema completa de vaccinare pe teritoriul unui stat tert;


c) preia solicitarile de la Centrul de preluare apeluri si le trimite in vederea solutionarii, in cel mai scurt timp posibil, catre institutiile si autoritatile publice responsabile din Romania prevazute la art. 1 alin. (9).


(5) In vederea solutionarii cazului sesizat la Centrul de preluare apeluri, solicitantul pune la dispozitie, in format electronic, printr-o procedura stabilita prin ordinul prevazut la alin. (2), o copie a actului de identitate/pasaportului/certificatului de nastere cu care sa inregistrat la vaccinare, certificaului de casatorie, dupa caz, precum si o copie de pe adeverinta de vaccinare sau de pe testul emis de unitatea care raporteaza rezultatele testelor in platforma informatica ``Corona-forms`` si certificatul eliberat gresit.


(6) Institutia sau institutiile sesizate conform prevederilor alin. (4) lit. c) solutioneaza cererile in termen de cel mult 4 zile lucratoare de la instiintare, pentru certificatele de vaccinare sau de vindecare, cel mult 12 ore pentru testul rapid sau 24 de ore pentru certificatul de testare pentru testul de amplificare a acidului nucleic.


Articolul 5


(1) Datele cu caracter personal prelucrate in sistemul informatic prevazut la art. 1 alin. (2)-(4), (7), (9) si (11) din prezenta ordonanta de urgenta sunt prelucrate in baza prevederilor regulamentelor europene prevazute la art. 1 cu respectarea dispozitiilor Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European si al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE, ale Legii nr. 190/2018 privind masuri de punere in aplicare a Regulamentului UE 2016/679, precum si a altor prevederi legale nationale incidente in domeniul prelucrarii datelor cu caracter personal.


(2) Ministerul Sanatatii, Ministerul Afacerilor Interne, Ministerul Apararii Nationale si Serviciul de Telecomunicatii Speciale prelucreaza date cu caracter personal prin SII-CDC, in calitate de operatori asociati, in baza responsabilitatilor stabilite prin prezenta ordonanta de urgenta.


(3) Datele cu caracter personal prevazute la art. 1 alin. (7) si (8) sunt stocate pe toata perioada de valabilitate inscrisa pe certificatele emise, dar nu mai mult de perioada de aplicare a regulamentelor prevazute la art. 1 alin. (1).


(4) La expirarea perioadei prevazute la alin. (3), datele cu caracter personal aferente fiecarui certificat sunt distruse in mod ireversibil, fiind pastrate doar numarul unic de identificare al certificatului si tipul acestuia.





Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Legislaţie

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...

Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor
Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...

Legea 188/1999, actualizata 2024, privind Statutul functionarilor publici
Legea 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, actualizata 2024 - Republicare Actualizat ...

Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale
Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale Publicata in ...

Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului
Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului Publicat in Monitorul Oficial cu numar ...

Legea finantelor publice locale, actualizata 2024 - Legea 273/2006
Legea 273/2006 privind finantele publice locale Actualizata prin Legea 387/2023 pentru modificare ...

Legea 500/2002 privind finantele publice, actualizata 2024
Legea 500/2002 privind finantele publice Actualizata prin Legea 262/2023 privind aprobarea Ordona ...

OUG 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist
Ordonanta de urgenta nr. 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist Publicata in ...



Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor culturale in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de cresa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Alocatia de stat pentru copii in anul 2024. Conditii de acordare si valoare alocatie
Sursa: MCP Cabinet avocati

Formularul 230 model editabil 2024 PDF. Completeaza Declaratia 230!
Sursa: EuroAvocatura.ro



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Ştiri Juridice