din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1549 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Integral: Hotararea nr. 1415/2009, privind organizarea si functionarea Autoritatii Nationale Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor si a unitatilor din subordinea acesteia

INTEGRAL: Hotararea nr. 1415/2009, privind organizarea si functionarea Autoritatii Nationale Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor si a unitatilor din subordinea acesteia


Hotararea nr. 1415/2009, privind organizarea si functionarea Autoritatii Nationale Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor si a unitatilor din subordinea acesteia

Publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 834 din 03/12/2009



In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, al art. 5 alin. (1) din Legea nr. 329/2009 privind reorganizarea unor autoritati si institutii publice, rationalizarea cheltuielilor publice, sustinerea mediului de afaceri si respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeana si Fondul Monetar International si al art. 56 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 42/2004 privind organizarea activitatii sanitar-veterinare si pentru siguranta alimentelor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 215/2004, cu modificarile si completarile ulterioare,






Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.






Art. 1. - (1) Autoritatea Nationala Sanitara Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor, denumita in continuare Autoritatea, se organizeaza si functioneaza ca organ de specialitate al administratiei publice centrale, cu personalitate juridica, autoritate de reglementare si control in domeniul sanitar-veterinar si pentru siguranta alimentelor, in subordinea Guvernului si in coordonarea primului-ministru.



(2) Sediul Autoritatii este in municipiul Bucuresti, str. Negustori nr. 1B, sectorul 2.



(3) Autoritatea este reprezentata la nivel judetean de directiile sanitar-veterinare si pentru siguranta alimentelor, iar la nivel local, de circumscriptiile sanitar-veterinare zonale si de circumscriptiile sanitar-veterinare si pentru siguranta alimentelor.



(4) Domeniul de activitate al Autoritatii consta in totalitatea actiunilor si activitatilor sanitar-veterinare si pentru siguranta alimentelor initiate, desfasurate si finalizate, in vederea asigurarii si garantarii sanatatii animalelor, sanatatii publice, protectiei animalelor, protectiei mediului si a sigurantei alimentelor.



Art. 2. - Pentru realizarea obiectivelor din domeniul sau de activitate, Autoritatea exercita urmatoarele functii:



a) de reglementare, prin care se asigura, in conformitate cu strategia adoptata, realizarea cadrului juridic si elaborarea reglementarilor specifice activitatilor din domeniul sanitar- veterinar si al sigurantei alimentelor, cu respectarea legislatiei nationale si europene;



b) de control, prin care se dispune si se asigura supravegherea si controlul aplicarii si respectarii reglementarilor in domeniul sau de activitate;



c) de strategie, prin care se elaboreaza, in conformitate cu politica Guvernului si cu tendintele pe plan international, strategia in domeniul sau de activitate, evaluarea, analiza, managementul si comunicarea riscului in domeniul sau de activitate, precum si proiecte de cercetare la nivel national si european cu referire la domeniul sau de activitate;



d) de administrare a structurilor din subordine, prin care se asigura coordonarea si gestionarea serviciilor pentru care statul este responsabil in domeniul sanitar-veterinar si al sigurantei alimentelor;



e) de reprezentare, prin care se asigura, in numele statului sau al Guvernului Romaniei, reprezentarea pe plan intern si extern in domeniul sau de activitate.



Art. 3. - (1) In exercitarea functiilor prevazute la art. 2 Autoritatea are urmatoarele atributii principale:



A. In domeniul sanitar-veterinar:



1. organizeaza activitatile sanitar-veterinare publice pe intregul teritoriu al tarii, dupa o conceptie unitara in domeniul sau de activitate;



2. conduce serviciile sanitar-veterinare de stat si stabileste necesitatile de finantare a acestora;



3. elaboreaza norme sanitar-veterinare, aprobate prin ordin al presedintelui Autoritatii, pentru domeniul sau de activitate, unice si obligatorii pentru toate persoanele fizice si juridice;



4. stabileste responsabilitatile medicilor veterinari pentru domeniul sau de activitate;



5. stabileste drepturile si obligatiile medicilor veterinari oficiali;



6. stabileste drepturile si obligatiile medicilor veterinari de libera practica imputerniciti pentru efectuarea unor activitati sanitar-veterinare publice;



7. elaboreaza si avizeaza conventii, parteneriate, protocoale si acordurile interguvernamentale si cu autoritatile centrale similare din alte state privind colaborarea in domeniul sanitar-veterinar, cu respectarea legislatiei europene si nationale;



8. coopereaza si raspunde impreuna cu autoritatile administratiei publice centrale de organizarea si aplicarea masurilor necesare pentru prevenirea si combaterea bolilor animalelor si a celor comune omului si animalelor, precum si pentru siguranta alimentelor;



9. organizeaza, coordoneaza, gestioneaza si controleaza activitatea privind identificarea si inregistrarea animalelor si a exploatatiilor, precum si radierea acestora din evidentele veterinare, conform cu realitatea din teren, prin directiile sanitar-veterinare si pentru siguranta alimentelor judetene si a municipiului Bucuresti si medicii veterinari de libera practica imputerniciti pentru efectuarea acestei activitati;



10. organizeaza, coordoneaza, gestioneaza si controleaza activitatea de comert, import, export, tranzit si inspectie la frontiera, precum si comertul intracomunitar;



11. organizeaza si asigura functionarea sistemului informatic sanitar-veterinar national si conectarea acestuia la sistemul informatic veterinar comunitar;



12. elaboreaza regulamentul de organizare si functionare si stabileste atributiile si responsabilitatile unitatilor din subordine;



13. organizeaza, conform legii, prin directiile sanitar-veterinare si pentru siguranta alimentelor judetene si a municipiului Bucuresti, activitatile sanitar-veterinare publice de interes national, care controleaza si raspund de efectuarea acestora de catre medicii veterinari de libera practica imputerniciti;



14. organizeaza activitatile sanitar-veterinare publice de interes la nivel national, prin incheierea de acorduri-cadru, conform legislatiei privind achizitiile publice, sau prin directiile sanitar-veterinare si pentru siguranta alimentelor judetene si a municipiului Bucuresti, dupa caz, stabilite prin ordin al presedintelui Autoritatii;



15. stabileste cerintele sanitar-veterinare pentru: anuntarea, declararea, notificarea interna si internationala a oricarei suspiciuni de boala sau imbolnavire; producerea, comercializarea, detinerea si utilizarea substantelor tireostatice, hormonale, beta-agoniste ori a altor substante similare, pentru administrare la animale producatoare de hrana; supravegherea si monitorizarea unor substante si a reziduurilor la animale vii, produse si subproduse destinate consumului uman; supravegherea, prevenirea si controlul zoonozelor; producerea, testarea, autorizarea, prescrierea, utilizarea, importul, comertul intracomunitar, tranzitul si exportul de furaje medicamentate, aditivi furajeri si de hrana concentrata pentru animale de companie; inspectii si controale sanitar-veterinare; organizarea si functionarea posturilor de inspectie la frontiera, precum si procedurile de efectuare a acestor inspectii si controale; producerea, testarea, autorizarea, depozitarea, transportul, comercializarea, utilizarea, importul, tranzitul, exportul si comertul intracomunitar cu furaje, materii furajere, premixuri, zooforturi, aditivi furajeri, furaje complete, furaje suplimentare, furaje combinate, alte materii si produse utilizate in furajarea si nutritia animalelor; producerea, testarea, autorizarea, depozitarea, transportul, comercializarea, utilizarea, importul, tranzitul, exportul si comertul intracomunitar cu produse medicinale veterinare, precum si pentru alte activitati specifice domeniului sanitar-veterinar;



16. stabileste politicile in domeniul bunastarii animalelor, la ferma, in timpul transportului si la sacrificare sau ucidere;



17. face analize de risc epidemiologic si geoepidemiologic;



18. face studii de epidemiologie generala si epidemiologie descriptiva si biostatistica;



19. face studii de epidemiosupraveghere si supraveghere transfrontaliera;



20. face analize economico-veterinare prin evaluari micro- si macroeconomice;



21. participa la crearea si functionarea sistemului de notificare si inregistrare a bolilor la animale;



22. creeaza si asigura functionarea sistemului de clasificare si certificare a statusului de sanatate a animalelor;



23. elaboreaza politicile de lupta in cazul aparitiei de boli majore la animale;



24. elaboreaza concepte cu care sa poata lucra in caz de necesitate;



25. elaboreaza si reactualizeaza planurile de contingenta in domeniul sanitar-veterinar;



26. elaboreaza manualele operationale de aplicare a planurilor de contingenta in domeniul sanitar-veterinar;



27. stabileste o retea de contact pentru facilitarea alertei in teritoriu in caz de criza;



28. solicita, atunci cand este cazul, activarea Centrului National de Combatere a Bolilor, pentru organizarea actiunilor de interventie pentru combaterea epidemiilor in randul animalelor, si coordoneaza activitatea grupurilor de lucru;



29. notifica organismelor internationale cu responsabilitati in domeniu, respectiv Directia Generala Sanatate si Protectia Consumatorilor din cadrul Comisiei Europene, denumita in continuare DG SANCO, si Organizatia Mondiala pentru Sanatatea Animala, suspiciunile si confirmarile cazurilor de boli infectioase cu mare difuzibilitate la animale;



30. activeaza centrele de criza create la nivel local, conform prevederilor legale;



31. controleaza functionalitatea centrelor de criza in cazul epidemiilor in randul animalelor, prin includerea de personal suplimentar in caz de necesitate;



32. contribuie efectiv la combaterea epidemiilor in randul animalelor, conform normelor Uniunii Europene si conform masurilor stipulate in manualul operational;



33. colaboreaza cu structurile subordonate in ceea ce priveste planificarea masurilor de combatere a epidemiilor in randul animalelor;



34. stabileste mijloacele necesare combaterii epidemiei si actualizeaza planurile organizationale si programele de desfasurare a activitatilor pentru centrele de criza;



35. stabileste conditiile sanitare veterinare de comert intracomunitar, import, export si tranzit pentru animale vii, ovule, embrioni, sperma, hrana pentru animale;



36. stabileste politicile in domeniul bolilor care pot afecta animalele vii;



37. coopereaza pe plan international cu toate organizatiile implicate in domeniul sanatatii animalelor si in alte domenii conexe pentru a pastra Romania in circuitul politicilor europene si internationale specifice;



38. elaboreaza programele nationale in domeniul sanitar-veterinar;



39. controleaza aplicarea normelor sanitare veterinare;



40. coordoneaza si organizeaza in numele Autoritatii activitatea de formare, instruire si perfectionare a personalului implicat in domeniul sanitar-veterinar;



41. promoveaza si coordoneaza activitatea de instruire si perfectionare a personalului in domeniul sanitar-veterinar prin efectuarea de cursuri postuniversitare in domeniul sau de activitate, in cadrul universitatilor acreditate in acest sens de Ministerul Educatiei, Cercetarii si Inovarii pe baza de protocol sau parteneriat incheiat cu institutiile de invatamant superior acreditate in domeniul sanitar-veterinar;



42. organizeaza activitati specifice de audit in scopul realizarii prevederilor regulamentelor europene;



43. indeplineste orice alte atributii stabilite prin acte normative in domeniul sanitar-veterinar.



B. In domeniul sigurantei alimentelor:



1. elaboreaza si implementeaza strategia si legislatia privind siguranta alimentelor;



2. elaboreaza norme pentru siguranta alimentelor, aprobate prin ordin al presedintelui Autoritatii, iar daca este cazul, impreuna cu autoritatile competente, aprobate prin ordine comune;



3. promoveaza si coordoneaza elaborarea metodologiilor unitare de evaluare a riscului in domeniul sigurantei alimentelor;



4. realizeaza evaluarea riscului si stabileste masurile ce se impun atunci cand apare o problema majora ce poate periclita sanatatea oamenilor;



5. coordoneaza activitatile de elaborare a codurilor de buna practica si alte asemenea activitati;



6. coordoneaza metodologic activitatea de supraveghere si control privind siguranta alimentelor, de la producerea materiilor prime pana la consumatorul final;



7. asigura coordonarea elaborarii si implementarii politicilor guvernamentale in domeniul sigurantei alimentelor si al biotehnologiei;



8. coordoneaza identificarea specialistilor in vederea participarii la activitatile Codex Alimentarius, precum si la activitatile organismelor si organizatiilor nationale si internationale in domeniul specific de activitate;



9. coordoneaza identificarea specialistilor in vederea participarii la actiunile organismelor si organizatiilor nationale si internationale in domeniul standardizarii, sigurantei si calitatii alimentelor;



10. coordoneaza activitatea de control in domeniul sigurantei si calitatii alimentelor, dupa modelul existent in tarile din Uniunea Europeana;



11. coordoneaza metodologic activitatea de control, testare si expertizare a alimentelor, de la producerea materiilor prime pana la distribuirea catre consumator;



12. realizeaza si valorifica bazele de date proprii prin colectarea, clasificarea, corelarea, actualizarea permanenta, arhivarea si diseminarea informatiilor privind monitorizarea inregistrarilor, avizarilor si a autorizarilor privind siguranta alimentelor, acordate de autoritatile publice cu atributii in acest domeniu, monitorizarea rezultatelor actiunilor de supraveghere si control privind siguranta alimentelor, precum si a cadrului legislativ in domeniu, datele statistice si datele privind procesul de cercetare-dezvoltare;



13. coordoneaza activitatea de formare, instruire si perfectionare a personalului implicat in domeniul sigurantei alimentelor;



14. acorda avize stiintifice si asistenta tehnica in domeniul specific de activitate;



15. reprezinta punctul national de contact si coordonatorul la nivel national al Sistemului rapid de alerta pentru alimente si furaje - SRAAF;



16. organizeaza un punct permanent de contact pe baza unui tel verde, telefon de urgenta de la care orice persoana fizica sau juridica poate obtine informatii obiective si la care aceasta poate prezenta contestatii in domeniul sigurantei alimentelor;



17. asigura supravegherea si controlul privind respectarea conditiilor generale din domeniul alimentar, prin punerea in practica a unor masuri specifice care sa conduca la diminuarea incidentei si la eliminarea bolilor transmisibile de la animale la om;



18. supravegheaza si monitorizeaza, din punctul de vedere al sigurantei alimentelor, operatorii economici care isi desfasoara activitatea in domeniul industriei agroalimentare;



19. participa la activitatea de standardizare, gradare si clasificare a produselor agroalimentare, impreuna cu celelalte institutii abilitate;



20. reprezinta punctul de contact si tine permanent legatura cu autoritatile pentru siguranta alimentelor, constituite la nivel national si international;



21. elaboreaza si promoveaza acte normative in domeniul sanitar-veterinar si al sigurantei alimentelor si participa la promovarea reglementarilor in domeniul calitatii alimentelor;



22. elaboreaza programe nationale in domeniul sigurantei alimentelor, impreuna cu celelalte institutii abilitate;



23. promoveaza si coordoneaza activitatea de instruire si perfectionare a personalului in domeniul sigurantei alimentelor prin efectuarea de cursuri postuniversitare in domeniul sau de activitate, in cadrul universitatilor acreditate in acest sens de Ministerul Educatiei, Cercetarii si Inovarii pe baza de protocol sau parteneriat incheiat cu institutiile de invatamant superior acreditate in domeniul sigurantei alimentelor;



24. elaboreaza si avizeaza conventii, parteneriate, protocoale si acorduri interguvernamentale si cu autoritatile centrale similare din alte state privind colaborarea in domeniul sigurantei alimentelor, cu respectarea legislatiei europene si nationale;



25. organizeaza, coordoneaza, gestioneaza si controleaza activitatea de comert intracomunitar, import, export, tranzit si inspectie la frontiera in domeniul sigurantei alimentelor;



26. elaboreaza regulamentul de organizare si functionare si stabileste atributiile si responsabilitatile unitatilor din subordine in domeniul sigurantei alimentelor;



27. participa la elaborarea strategiilor nationale si internationale in domeniul terorismului si bioterorismului alimentar;



28. coopereaza si raspunde impreuna cu autoritatile administratiei publice centrale de organizarea si aplicarea masurilor necesare pentru siguranta alimentelor;



29. elaboreaza si reactualizeaza planurile de contingenta in domeniul sigurantei alimentelor;



30. notifica organismele internationale WHO, EFSA, DG SANCO, FAO cu responsabilitati in domeniul sigurantei alimentelor;



31. coopereaza pe plan international cu toate organizatiile implicate in domeniul sigurantei alimentelor si in alte domenii conexe pentru a pastra Romania in circuitul politicilor europene si internationale specifice;



32. verifica aplicarea la nivel national si teritorial a normelor privind siguranta alimentelor;



33. asigura controlul oficial la operatorii care produc, proceseaza, transporta si comercializeaza alimente;



34. organizeaza activitati specifice de audit in scopul realizarii si implementarii prevederilor regulamentelor europene;



35. coordoneaza elaborarea Planului national unic de control integrat pentru Romania - PNUCI si Raportul anual referitor la PNUCI;



36. indeplineste orice alte atributii in domeniul sigurantei alimentelor, precum si in domeniul reglementarii alimentatiei si biotehnologiei stabilite prin legislatia in vigoare nationala si europeana.



(2) Autoritatea asigura armonizarea cadrului legislativ national cu reglementarile din Uniunea Europeana in domeniul sanitar-veterinar si al sigurantei alimentelor.



(3) Autoritatea elaboreaza si promoveaza acte normative in domeniul sanitar-veterinar si al sigurantei alimentelor.



(4) Autoritatea intreprinde demersurile necesare in vederea obtinerii unor contributii financiare comunitare pentru unele activitati in domeniul sanitar-veterinar si al sigurantei alimentelor, in special pentru implementarea unor prevederi ale legislatiei comunitare.



(5) Autoritatea poate contracta servicii de consultanta in domeniul tehnologiei informatiei si comunicarii, relatiilor publice, organizarii campaniilor de promovare, publicitate, educare si informare referitoare la activitatea specifica, precum si in domeniul specific de activitate.



(6) Autoritatea editeaza buletine informative si alte publicatii de specialitate, in limita alocatiilor bugetare, precum si din diverse finantari.



(7) Autoritatea, prin specialistii din structura sa, stabiliti prin ordin al presedintelui Autoritatii, coordoneaza masurile care se impun in situatiile de urgenta din domeniul sanitar-veterinar si al sigurantei alimentelor, iar atunci cand este cazul, se consulta cu celelalte institutii abilitate.



(8) In exercitarea atributiilor sale, Autoritatea colaboreaza cu ministerele, cu celelalte organe de specialitate din subordinea Guvernului, precum si cu alte autoritati ale administratiei publice centrale si locale, institutii publice, precum si cu alte organisme interesate.



Art. 4. - (1) Autoritatea este condusa de un presedinte cu rang de secretar de stat, ajutat de 2 vicepresedinti cu rang de subsecretar de stat, numiti prin decizie a primului-ministru pe o perioada de 5 ani.



(2) Vicepresedintii exercita atributiile delegate de presedintele Autoritatii. Raspunderile si atributiile vicepresedintilor se stabilesc prin ordin al presedintelui Autoritatii.



(3) In exercitarea atributiilor sale, presedintele Autoritatii emite ordine si instructiuni. Ordinele si instructiunile cu caracter normativ se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.



(4) Presedintele Autoritatii este ordonator principal de credite.



(5) Autoritatea are un secretar general, inalt functionar public, numit prin decizie a primului-ministru, pe baza de concurs organizat in conditiile legii.



(6) Secretarul general exercita atributiile prevazute de legislatia specifica in vigoare, precum si alte atributii stabilite prin ordin al presedintelui Autoritatii.



(7) Presedintele conduce Autoritatea si unitatile subordonate, numeste si elibereaza din functie personalul Autoritatii si conducerea unitatilor subordonate, in conditiile legii.



(8) Presedintele reprezinta Autoritatea in raporturile cu ministerele, cu autoritatile administratiei publice, cu alte autoritati si institutii publice, cu persoanele fizice si juridice din tara sau din strainatate, precum si in justitie. Presedintele participa ca invitat la sedintele Guvernului in care se dezbat probleme din domeniul sanitar-veterinar si al sigurantei alimentelor.



(9) Autoritatea poate initia proiecte de acte normative pe care le supune spre aprobare Guvernului.



Art. 5. - (1) Structura organizatorica a Autoritatii este prevazuta in anexa nr. 1. Prin ordin al presedintelui Autoritatii, in cadrul acesteia se pot organiza, in conditiile legii, directii, servicii, birouri, compartimente si colective temporare. Functiile publice de director, director adjunct, sef serviciu si sef birou se stabilesc prin ordin al presedintelui Autoritatii.



(2) Numarul maxim de posturi in aparatul propriu al Autoritatii este de 396, inclusiv demnitarii si cabinetul presedintelui Autoritatii.



(3) Preluarea activitatii si a personalului care desfasoara activitati sanitar-veterinare in cadrul Agentiei de Sanatate Publica a Ministerului Transporturilor si Infrastructurii se realizeaza in conditiile art. 6 alin. (1) si (5) din Legea nr. 329/2009 privind reorganizarea unor autoritati si institutii publice, rationalizarea cheltuielilor publice, sustinerea mediului de afaceri si respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeana si Fondul Monetar International.



(4) Personalul preluat este incadrat in limita posturilor aprobate prin prezenta hotarare.



(5) Personalul din cadrul Autoritatii, institutelor de referinta si al directiilor sanitar-veterinare si pentru siguranta alimentelor judetene si a municipiului Bucuresti este format din functionari publici si din personal contractual.



(6) Salarizarea personalului din structura Autoritatii se face potrivit prevederilor legale aplicabile functionarilor publici si personalului contractual din cadrul administratiei publice centrale.



(7) Atributiile si responsabilitatile directiilor generale, directiilor, serviciilor, birourilor si compartimentelor din cadrul Autoritatii, precum si circuitul intern al documentelor se stabilesc prin regulament de organizare si functionare, care se aproba prin ordin al presedintelui Autoritatii.



Art. 6. - (1) Unitatile care functioneaza in subordinea Autoritatii, precum si numarul maxim de posturi al acestora sunt prevazute in anexa nr. 2.



(2) Directiile sanitar-veterinare si pentru siguranta alimentelor judetene, respectiv a municipiului Bucuresti sunt conduse de cate un director coordonator medic veterinar, ajutat de 3 directori coordonatori adjuncti. Conducatorii directiilor sanitar-veterinare si pentru siguranta alimentelor judetene, respectiv a municipiului Bucuresti se supun reglementarilor legale instituite de Legea nr. 161/2003 privind unele masuri pentru asigurarea transparentei in exercitarea demnitatilor publice, a functiilor publice si in mediul de afaceri, prevenirea si sanctionarea coruptiei, cu modificarile si completarile ulterioare.



(3) Institutele nationale veterinare de referinta din subordinea Autoritatii sunt conduse de cate un director, ajutat de 2 directori adjuncti.



(4) Numarul circumscriptiilor sanitar-veterinare si pentru siguranta alimentelor si al circumscriptiilor sanitar-veterinare si pentru siguranta alimentelor zonale, precum si redimensionarea acestora se stabilesc, in functie de complexitatea activitatii, de numarul de unitati, precum si de numarul de animale, prin ordin al presedintelui Autoritatii.



(5) Structura organizatorica, numarul de posturi conform statelor de functii, statele de functii, precum si regulamentul de organizare si functionare pentru unitatile subordonate se aproba prin ordin al presedintelui Autoritatii.



(6) Salarizarea personalului din directiile sanitar-veterinare si pentru siguranta alimentelor judetene si a municipiului Bucuresti, precum si a institutelor nationale veterinare de referinta se face potrivit prevederilor legale in vigoare.



Art. 7. - In cadrul Autoritatii functioneaza Consiliul stiintific si Consiliul consultativ.



Art. 8. - (1) Consiliul stiintific este format din cel putin 7 personalitati recunoscute in domeniile de competenta ale Autoritatii.



(2) Consiliul stiintific este format din cel mult 15 personalitati recunoscute in domeniile de competenta ale Autoritatii.



(3) Componenta si Regulamentul de organizare si functionare ale Consiliului stiintific se stabilesc prin ordin al presedintelui Autoritatii.



(4) Consiliul stiintific se intruneste trimestrial sau ori de cate ori este necesar pentru examinarea si dezbaterea unor probleme din domeniul sanitar-veterinar si al sigurantei alimentelor si prezinta avizele stiintifice la solicitarea Autoritatii.



(5) Consiliul stiintific poate fi consultat de catre Autoritate cu privire la elaborarea de acte normative din domeniul sau de activitate.



(6) Membrii Consiliului stiintific beneficiaza de o indemnizatie de participare de maximum 20% din indemnizatia bruta a presedintelui Autoritatii.



Art. 9. - (1) Consiliul consultativ este format din reprezentanti ai ministerelor, ai altor autoritati ale administratiei publice competente in domeniul sanitar-veterinar si pentru siguranta alimentelor si din reprezentanti ai societatii civile.



(2) Consiliul consultativ este prezidat de presedintele Autoritatii.



(3) Consiliul consultativ se intruneste periodic, la solicitarea presedintelui Autoritatii.



(4) Consiliul consultativ are atributii in stabilirea prioritatilor in ceea ce priveste cererile de consultari stiintifice privind identificarea, evaluarea si managementul riscului, precum si al situatiilor de criza.



(5) Componenta si Regulamentul de organizare si functionare ale Consiliului consultativ se stabilesc prin ordin al presedintelui Autoritatii, la propunerea ministerelor si a reprezentantilor societatii civile.



(6) Consiliul consultativ se intruneste pentru examinarea si dezbaterea unor probleme din domeniul sanitar-veterinar si al sigurantei alimentelor si prezinta avizele consultative la solicitarea Autoritatii.



Art. 10. - In cadrul Autoritatii, la Directia generala siguranta alimentelor, functioneaza Secretariatul operational pentru Codex Alimentarius, ale carui componenta si atributii se stabilesc prin ordin al presedintelui Autoritatii.



Art. 11. - Autoritatea duce la indeplinire atributiile in mod transparent si face publice avizele stiintifice, rapoartele de activitate si alte documente de interes public, in conditiile legii.



Art. 12. - Autoritatea asigura, in conditiile legii, accesul la documentele proprii si ia masuri ca partile interesate sa primeasca informatii obiective si accesibile in domeniul sau de activitate.



Art. 13. - Autoritatea reprezinta punctul national de contact si coordonatorul la nivel national al Sistemului rapid de alerta pentru alimente si furaje - SRAAF si punctul national de contact si coordonatorul la nivel national al Codex Alimentarius.



Art. 14. - (1) Finantarea cheltuielilor curente si de capital ale Autoritatii si ale unitatilor din subordinea sa, prevazute in anexa nr. 2, se asigura din venituri proprii si din subventii acordate de la bugetul de stat.



(2) In scopul realizarii rolului si atributiilor care ii revin, Autoritatea poate beneficia de consultanta si asistenta tehnica de specialitate din strainatate, precum si de programe de formare si perfectionare de specialitate a personalului, in limita fondurilor disponibile, potrivit legii.



Art. 15. - (1) Autoritatea are in dotare un numar de 21 de autoturisme pentru transportul persoanelor din aparatul propriu, cu un consum lunar de carburanti stabilit potrivit normativelor in vigoare, si 7 autolaboratoare cu un consum stabilit potrivit alin. (2). Repartizarea acestora se face conform ordinului presedintelui Autoritatii.



(2) Unitatile care functioneaza in subordinea Autoritatii, prevazute in anexa nr. 2, pot utiliza pentru activitati specifice un numar de autoturisme, conform anexei nr. 3, cu un consum lunar de carburanti stabilit potrivit normativelor in vigoare pentru transport de persoane, autolaboratoarele avand consum nenormat.



(3) Directia Sanitar-Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor Tulcea dispune, suplimentar, de un autolaborator fluvial, avand consum nenormat.



(4) Cheltuielile aferente dotarii si utilizarii mijloacelor de transport prevazute la alin. (1)-(3) se vor efectua in limita sumelor aprobate anual prin legile bugetare.



(5) Modificarea anexei nr. 3 se poate face conform ordinului presedintelui Autoritatii.



Art. 16. - In exercitarea atributiilor de serviciu, personalul imputernicit al Autoritatii aplica sanctiuni conform prevederilor legale in vigoare si dispune retinerea oficiala si/sau punerea sub sechestru sanitar-veterinar si pentru siguranta alimentelor a alimentelor necorespunzatoare, masuri precum confiscarea, distrugerea, incinerarea alimentelor improprii consumului si taierea sau uciderea animalelor, in conditiile legii, conform cerintelor sanitar-veterinare si pentru siguranta alimentelor.



Art. 17. - Contractele-tip pentru efectuarea unor activitati sanitar-veterinare publice, incheiate de directiile sanitar- veterinare si pentru siguranta alimentelor judetene si a municipiului Bucuresti cu medicii veterinari de libera practica imputerniciti, se aproba prin ordin al presedintelui Autoritatii.



Art. 18. - Contractele de prestari de servicii pentru aplicarea marcilor auriculare, precum si pentru alte servicii in domeniul sanitar-veterinar se incheie potrivit reglementarilor legale in vigoare privind achizitiile publice.



Art. 19. - (1) Ca urmare a reorganizarii Autoritatii, personalul acesteia este numit, in conditiile legii, in noua structura organizatorica, in limita numarului maxim de posturi prevazut la art. 5 alin. (2).



(2) Numirea personalului potrivit alin. (1) se face in termen de maximum 60 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari.



Art. 20. - Anexele nr. 1-3 fac parte integranta din prezenta hotarare.



Art. 21. - Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga Hotararea Guvernului nr. 130/2006 privind organizarea si functionarea Autoritatii Nationale Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor si a unitatilor din subordinea acesteia, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 90 din 31 ianuarie 2006, cu modificarile si completarile ulterioare.






PRIM-MINISTRU
EMIL BOC





Contrasemneaza:

Presedintele Autoritatii Nationale Sanitare Veterinare
si pentru Siguranta Alimentelor,
Marian Zlotea
Ministrul transporturilor si infrastructurii,
Radu Mircea Berceanu
p. Ministrul muncii, familiei si protectiei sociale,
interimar,
Mihai Constantin Seitan,
secretar de stat
p. Ministrul educatiei, cercetarii si inovarii,
interimar,
Catalin Ovidiu Baba,
secretar de stat
Seful Departamentului pentru Afaceri Europene,
Bogdan Manoiu
Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Pogea


Bucuresti, 18 noiembrie 2009.



Nr. 1.415.







Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Legislaţie

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...

Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor
Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...

Legea 188/1999, actualizata 2024, privind Statutul functionarilor publici
Legea 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, actualizata 2024 - Republicare Actualizat ...

Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale
Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale Publicata in ...

Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului
Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului Publicat in Monitorul Oficial cu numar ...

Legea finantelor publice locale, actualizata 2024 - Legea 273/2006
Legea 273/2006 privind finantele publice locale Actualizata prin Legea 387/2023 pentru modificare ...

Legea 500/2002 privind finantele publice, actualizata 2024
Legea 500/2002 privind finantele publice Actualizata prin Legea 262/2023 privind aprobarea Ordona ...

OUG 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist
Ordonanta de urgenta nr. 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist Publicata in ...



Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor culturale in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de cresa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Alocatia de stat pentru copii in anul 2024. Conditii de acordare si valoare alocatie
Sursa: MCP Cabinet avocati

Formularul 230 model editabil 2024 PDF. Completeaza Declaratia 230!
Sursa: EuroAvocatura.ro



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Ştiri Juridice