din anul 2007, atuul tau de DREPT!


Prima pagină » Legislaţie » Integral: Hotararea nr. 69/2010 pentru completarea Hotararii Guvernului nr. 557/2006 privind stabilirea datei de la care se pun in circulatie pasapoartele electronice, precum si a formei si continutului acestora

INTEGRAL: Hotararea nr. 69/2010 pentru completarea Hotararii Guvernului nr. 557/2006 privind stabilirea datei de la care se pun in circulatie pasapoartele electronice, precum si a formei si continutului acestora


Hotararea nr. 69/2010 pentru completarea Hotararii Guvernului nr. 557/2006 privind stabilirea datei de la care se pun in circulatie pasapoartele electronice, precum si a formei si continutului acestora

Publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 69 din 29/01/2010


In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. III1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 207/2008 pentru modificarea si completarea Legii nr. 248/2005 privind regimul liberei circulatii a cetatenilor romani in strainatate, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 264/2009, cu modificarile ulterioare,





Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.






Articol unic. - Dupa articolul 2 din Hotararea Guvernului nr. 557/2006 privind stabilirea datei de la care se pun in circulatie pasapoartele electronice, precum si a formei si continutului acestora, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 376 in 2 mai 2006, cu modificarile si completarile ulterioare, se introduce un nou articol, articolul 21, cu urmatorul cuprins:



"Art. 21. - (1) Documentele prevazute la art. 2 lit. a) pct. 2-4 contin datele biometrice ale titularului, corespunzator categoriilor prevazute la art. 1 alin. (2) din Regulamentul (CE) nr. 2.252/2004 al Consiliului din 13 decembrie 2004 privind standardele pentru elementele de securitate si elementele biometrice integrate in pasapoarte si in documente de calatorie emise de statele membre, publicat in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L nr. 385 din 29 decembrie 2004, cu modificarile si completarile ulterioare.



(2) Datele biometrice prevazute la alin. (1) sunt prelevate, la depunerea cererii pentru eliberarea documentelor prevazute la art. 2 lit. a) pct. 2-4, de catre personalul anume desemnat din cadrul Oficiului Roman pentru Imigrari si sunt folosite numai in scopurile prevazute la art. 4 alin. (3) din Regulamentul (CE) nr. 2.252/2004 al Consiliului, cu modificarile si completarile ulterioare.



(3) Impresiunile digitale sunt prelevate sub forma unei amprente plane a degetului aratator de la ambele maini. In cazul in care calitatea impresiunilor digitale este necorespunzatoare si/sau degetele aratatoare prezinta rani, se preia amprenta plana, de buna calitate, a degetelor mijlocii, inelare sau mari ale solicitantului, dupa caz. Sunt exceptate de la obligatia de furnizare a impresiunilor digitale persoanele din categoriile prevazute la art. 1 alin. (2a) din Regulamentul (CE) nr. 2.252/2004 al Consiliului, cu modificarile si completarile ulterioare.



(4) La prelevarea imaginii faciale solicitantul nu trebuie sa aiba capul acoperit sau ochii inchisi, iar expresia fetei acestuia trebuie sa reprezinte o stare comuna. Prin exceptie, preluarea imaginii faciale se poate realiza cu capul acoperit, pentru motive religioase, sau cu ochelari, cand din motive medicale este imperios necesar, cu conditia ca fata titularului, de la baza barbiei si pana la frunte, sa fie vizibila in mod clar si fara umbre de lumina.



(5) Datele biometrice prelevate in conditiile alin. (2) se stocheaza in mediul de stocare electronica a documentelor prevazute la art. 2 lit. a) pct. 2-4, in baza de date a Sistemului National de Evidenta a Strainilor si in bazele de date de productie gestionate potrivit art. 4 lit. c) din Hotararea Guvernului nr. 1.319/2008 privind organizarea si functionarea Centrului National Unic de Personalizare a Pasapoartelor Electronice.



(6) Dupa personalizarea documentelor prevazute la art. 2 lit. a) pct. 2-4 si transmiterea acestora la autoritatea competenta sa le elibereze, datele biometrice stocate in bazele de date de productie se sterg prin procedura automata.



(7) Impresiunile digitale stocate in baza de date a Sistemului National de Evidenta a Strainilor se sterg prin procedura automata imediat dupa ridicarea documentelor prevazute la art. 2 lit. a) pct. 2-4, iar daca nu au fost ridicate la data programata pentru eliberarea acestora, cel tarziu la implinirea unui termen de 3 luni de la aceasta data.



(8) La ridicarea documentelor prevazute la art. 2 lit. a) pct. 2-4, titularul poate solicita verificarea datelor stocate in mediul de stocare electronica, sens in care i se asigura conditiile corespunzatoare de securitate si confidentialitate.



(9) Drepturile persoanei vizate in contextul prelucrarii datelor cu caracter personal necesare eliberarii documentelor prevazute la art. 2 lit. a) pct. 2-4 se exercita potrivit prevederilor Legii nr. 677/2001 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date, cu modificarile si completarile ulterioare.



(10) Personalul care prelucreaza date cu caracter personal necesare eliberarii documentelor prevazute la art. 2 lit. a) pct. 2-4 are obligatia de a respecta confidentialitatea si securitatea datelor cu caracter personal prelucrate, in conditiile prevazute de Legea nr. 677/2001, cu modificarile si completarile ulterioare."






PRIM-MINISTRU
EMIL BOC



Contrasemneaza:

Ministrul administratiei si internelor,
Vasile Blaga
Ministrul afacerilor externe,
Teodor Baconschi
Ministrul finantelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vladescu
Seful Departamentului pentru Afaceri Europene,
Bogdan Manoiu


Bucuresti, 29 ianuarie 2010.



Nr. 69.







Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Legislaţie

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...

Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor
Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...

Legea 188/1999, actualizata 2024, privind Statutul functionarilor publici
Legea 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, actualizata 2024 - Republicare Actualizat ...

Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale
Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale Publicata in ...

Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului
Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului Publicat in Monitorul Oficial cu numar ...

Legea finantelor publice locale, actualizata 2024 - Legea 273/2006
Legea 273/2006 privind finantele publice locale Actualizata prin Legea 387/2023 pentru modificare ...

Legea 500/2002 privind finantele publice, actualizata 2024
Legea 500/2002 privind finantele publice Actualizata prin Legea 262/2023 privind aprobarea Ordona ...

OUG 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist
Ordonanta de urgenta nr. 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist Publicata in ...



Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor culturale in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de cresa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Alocatia de stat pentru copii in anul 2024. Conditii de acordare si valoare alocatie
Sursa: MCP Cabinet avocati

Formularul 230 model editabil 2024 PDF. Completeaza Declaratia 230!
Sursa: EuroAvocatura.ro



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Ştiri Juridice