din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1953 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Integral: HG 113/2010 privind aprobarea taxelor si tarifelor pentru operatiunile efectuate de ONRC si oficiile registrului comertului de pe langa tribunale

INTEGRAL: HG 113/2010 privind aprobarea taxelor si tarifelor pentru operatiunile efectuate de ONRC si oficiile registrului comertului de pe langa tribunale


Hotararea de Guvern nr 113/2010 privind aprobarea taxelor si tarifelor pentru operatiunile efectuate de ONRC si oficiile registrului comertului de pe langa tribunale


Publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 130 din 25 februarie 2010




In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. 11 alin. (1) din Legea nr. 26/1990 privind Registrul comertului, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare

Art. 1
(1) Se aproba taxele pentru operatiunile efectuate de Oficiul National al Registrului Comertului si oficiile registrului comertului de pe langa tribunale, prevazute in anexa nr. 1.
(2) Pentru operatiunile de eliberare duplicat certificat de inregistrare/anexa, prevazuta la nr. crt. 1 din anexa nr. 1, eliberare certificat constatator, prevazuta la nr. crt. 3 din anexa nr. 1, si eliberare de copii certificate, prevazuta la nr. crt. 4 din anexa nr. 1, se aplica taxe suplimentare de 50% pentru solutionarea cererii in termen de maximum 48 de ore.

Art. 2
(1) Se aproba tarifele pentru eliberarea off-line de catre Oficiul National al Registrului Comertului si oficiile registrului comertului de pe langa tribunale de informatii privind datele inregistrate in registrul comertului computerizat si pentru accesarea de informatii privind datele inregistrate in registrul comertului central computerizat, prin serviciile on-line ale Oficiului National al Registrului Comertului, prevazute in anexa nr. 2.
(2) Pentru cererea de eliberare de informatii prevazute in anexa nr. 2 se aplica tarife suplimentare, dupa cum urmeaza:
a) 50% din tarife, pentru solutionarea cererii in termen de 48 de ore de la data inregistrarii solicitarii;
b) 30% din tarife, pentru solutionarea cererii in termen de 5 zile de la data inregistrarii.

Art. 3
(1) Informatiile prevazute in anexa nr. 2 sunt eliberate autoritatilor si institutiilor publice, cu exceptia celor finantate integral din venituri proprii, fara plata tarifelor, pe baza protocoalelor de colaborare incheiate in acest scop.
(2) Pentru informarea opiniei publice, Oficiul National al Registrului Comertului elibereaza cu titlu gratuit ziaristilor si reprezentantilor mijloacelor de informare in masa informatii statistice din registrul comertului, care nu pot fi reutilizate in scop comercial.

Art. 4
Pentru serviciile auxiliare prestate de Oficiul National al Registrului Comertului si oficiile registrului comertului de pe langa tribunale, nivelul tarifelor pentru multiplicarea documentelor, transmiterea de acte si informatii prin mijloace de comunicatii i¿½ posta, fax, e-mail, suport magnetic, traducerea in limba engleza a certificatelor constatatoare/informatiilor punctuale pentru solicitanti, tehnoredactarea cererilor si declaratiilor, indrumarea pentru completarea corecta a cererilor adresate registrului comertului, altele decat cererile de inregistrare si autorizare a functionarii, si alte asemenea servicii se stabileste, in mod unitar, prin ordin al ministrului justitiei, pe baza de calculatie de pret.

Art. 5
In cazul renuntarii la cerere inainte de solutionarea acesteia, al neprestarii serviciului de inregistrare in registrul comertului ori in situatiile in care se achita eronat sau in plus fata de suma stabilita prin prezenta hotarare, taxele, tarifele si comisioanele se vor restitui in conformitate cu dispozitiile Ordonantei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si ale actelor normative emise in aplicarea acesteia.

Art. 6
(1) Oficiul National al Registrului Comertului si oficiile registrului comertului de pe langa tribunale colecteaza taxele si tarifele aferente unor activitati si/sau fonduri cu destinatie speciala si, dupa caz, le vireaza in contul entitatilor beneficiare, in temeiul unor prevederi legale exprese.
(2) Entitatile beneficiare, dupa caz, suporta comisioanele percepute pentru operatiunile de plati derulate prin intermediul sistemului de decontare si plati, aferente virarii taxelor si tarifelor prevazute la alin. (1).
(3) Pentru operatiunile de colectare si virare in contul entitatilor beneficiare ale taxelor aferente activitatilor si/sau fondurilor cu destinatie speciala, Oficiul National al Registrului Comertului percepe un comision suportat de entitatea beneficiara, care va fi stabilit prin ordin al ministrului justitiei, pe baza de fundamentare economica.

Art. 7
Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta hotarare.

Art. 8
Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga Hotararea Guvernului nr. 684/2009 privind aprobarea taxelor si tarifelor pentru operatiunile efectuate de Oficiul National al Registrului Comertului si oficiile registrului comertului de pe langa tribunale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 492 din 15 iulie 2009.


Anexa nr. 1 - Taxele pentru operatiunile efectuate de Oficiul National al Registrului Comertului si oficiile registrului comertului de pe langa tribunal

Nr. Denumirea operatiunii Taxa
crt. i¿½ lei i¿½



1. Servicii prealabile inregistrarii in registrul comertului, documente care, potrivit legii, se 10/inregistrare/
inregistreaza sau se elibereaza in/din registrul comertului, comisioane pentru servicii oferite de element/
oficiile registrului comertului de pe langa tribunale: inregistrare verificare denumire firma si document
rezervare persoana fizica autorizata/intreprindere individuala/intreprindere familiala;
inregistrare verificare disponibilitate denumire firma/emblema persoana juridica; inregistrare
verificare unicitate sediu social/asociat unic/persoana fizica autorizata/titular al intreprinderii
individuale/reprezentant al intreprinderii familiale; modificare a unei inregistrari (element)
persoana fizica autorizata/intreprindere individuala/intreprindere familiala; preschimbare a
certificatului de inregistrare in mod curent, ca urmare a unor modificari; depunere situatii
financiare anuale sau de lichidare; eliberare duplicat certificat de inregistrare/anexa; obtinere
cod unic de inregistrare (CUI); transmitere spre publicare in Monitorul Oficial al Romaniei,
Partea a IV-a/a VII-a, a actelor prevazute de lege; transmitere declaratii pe propria raspundere
privind autorizarea functionarii; obtinere informatii din cazierul fiscal; transmitere/obtinere alte
documente/informatii prevazute in mod expres de lege


2. Inregistrare in registrul comertului persoane juridice/sucursale/schimbare de sediu social in 120/inregistrare
alt judet/schimbare forma juridica


3. Inregistrare a unui element al actului constitutiv, precum si a altor documente/date care, 30/inregistrare/
potrivit legii, se inregistreaza sau se mentioneaza in registrul comertului pentru persoane operatiune/
juridice; element
rezervare denumire firma/emblema persoane juridice; inregistrare persoana fizica
autorizata/intreprindere individuala/intreprindere familiala; mentionare a unui document in
registrul comertului pentru persoana fizica autorizata/intreprindere individuala/intreprindere
familiala; inregistrare declaratie pe propria raspundere privind autorizarea functionarii; eliberare
extras de registru; eliberare certificat constatator

4. Eliberare de copii certificate de pe documentele depuse la registrul comertului 4+0,2/pagina
certificata



----------------
La taxele percepute pentru operatiunile in cauza se aplica fondul de lichidare, constituit potrivit prevederilor Legii nr. 85/2006 privind procedura insolventei, cu modificarile si completarile ulterioare, si fondul de buletin, constituit potrivit prevederilor Hotararii Guvernului nr. 460/2005 privind continutul, etapele, conditiile de finantare, publicare si distribuire a Buletinului procedurilor de insolventa, cu modificarile si completarile ulterioare.

Elemente si alte documente sau date care, potrivit legii, se inregistreaza sau se mentioneaza in registrul comertului pentru persoane juridice si persoane fizice autorizate/intreprinderi individuale/intreprinderi familiale:
a) elemente care se inregistreaza in registrul comertului: denumire; emblema; sediu social, inclusiv schimbarea datorata modificarii administrative a denumirii arterei de circulatie/numarului postal; obiect de activitate; durata de functionare; suspendare/reluare activitate; asociati; participare la profit si pierderi; administratori/persoane imputernicite (fizice sau juridice, reprezentanti legali, lichidatori etc.); inscriere structura actionariat; cenzori/auditori persoane fizice sau juridice si reprezentanti cenzori/auditori persoane juridice; capital social; sediu secundar; dizolvare; fuziune/divizare; lichidare, radiere inmatriculare/mentiune/alta operatiune; erori materiale generate de solicitant; alte elemente conform art. 21 din Legea nr. 26/1990 privind Registrul comertului, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, sau in temeiul altor acte normative; modificare sediu profesional/obiect de activitate/date persoana fizica autorizata/intreprindere individuala/intreprindere familiala; punct de lucru persoana fizica autorizata/intreprindere individuala/intreprindere familiala; modificare participare la beneficii si pierderi intreprindere familiala; modificare membri/reprezentant intreprindere familiala; patrimoniu de afectatiune;
b) documente supuse mentionarii in registrul comertului: hotararile adunarii generale a actionarilor/asociatilor; hotararile pronuntate de instantele judecatoresti; recursurile si/sau opozitiile formulate, alte cereri sau actiuni; prospectul de emisiune de actiuni; proiectul de fuziune/divizare; cererile de radiere formulate conform art. 25 din Legea nr. 26/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare; dobandirea de catre societate a unui bun de la un fondator sau actionar; registrele societatilor pe actiuni sau in comandita pe actiuni; registrul independent al actionarilor; prelungirea valabilitatii sediului firmei sau a sediilor secundare; specimenul de semnatura; certificatele de garantie legala pentru administratori si cenzori; dovada varsamantului de capital social; plangerile impotriva rezolutiei directorului oficiului registrului comertului pentru persoana fizica autorizata/intreprindere individuala/intreprindere familiala; oricare alt act prevazut de lege.


Anexa nr. 2 - Tarifele pentru eliberarea off-line de catre Oficiul National al Registrului Comertului si oficiile registrului comertului
de pe langa tribunale de informatii privind datele inregistrate in registrul comertului computerizat si pentru accesarea de informatii privind datele inregistrate in registrul comertului central computerizat, prin serviciile on-line ale Oficiului National al Registrului Comertului

Nr. Categorii de informatii Tariful
crt. i¿½ lei i¿½


1. Eliberare off-line de informatii inregistrate in registrul comertului: numar de ordine in registrul 0,85/informatie
comertului, denumire, forma juridica, cod unic de inregistrare, sediu social, durata de functionare, distincta sau
activitate principala, activitati secundare, capital social, activitati autorizate; informatii cu numar indicator
variabil de aparitii referitoare la: asociati/actionari, administratori/cenzori/reprezentanti, financiar
sucursale/subunitati/sedii secundare; informatii din situatiile financiare anuale, alte categorii de
informatii


2. Eliberare off-line de informatii (date de identificare firme) pe serii de firme grupate pe 7 + 3/date de
criterii identificare
(arie geografica; localitate/sector/strada; domeniu/obiect de activitate; capital social; cifra de firma
afaceri; persoana fizica sau juridica asociat/actionar/administrator/reprezentant/cenzor/auditor in
firmele inregistrate in registrul comertului; alte criterii)


3. Eliberare de raport istoric despre o firma (evolutia firmei de la inmatriculare pana la data 20 + 3/fiecare
solicitarii raportului sau pe anumite perioade ori pe tipuri de informatii inregistrate) depunere de act
sau mentiune
inregistrata


4. Eliberare de date statistice (fisa sintetica a investitiei straine pentru o tara si o perioada 20/fisa
definita; statistica in functie de un criteriu) sintetica/
statistica
unicriteriala

5. Eliberare on-line de informatii privind date de identificare firma (denumire, forma juridica, 1,6/date de
cod unic de inregistrare, numar de ordine in registrul comertului, sediu social); si de alte informatii identificare
inregistrate in registrul comertului (durata de functionare, activitate principala, activitati firma + 0,5/
secundare, capital social; informatii cu numar variabil de aparitii referitoare la asociati/actionari, informatie
administratori/cenzori/reprezentanti, sucursale/subunitati/alte sedii secundare; informatii din distincta sau
situatiile financiare anuale; informatii privind cererile depuse la registrul comertului i¿½ tip/numar indicator
si data inregistrare cerere; alte categorii de informatii) financiar





-----------------
# Tarifele se reduc in functie de numarul de firme despre care se solicita informatii: intre 101 si 500 firme: reducere 20%;
# intre 501 si 1.000 firme: reducere 30%;
# intre 1.001 si 10.000 firme: reducere 40%;
# peste 10.000 firme: reducere 50%.





Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Legislaţie

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...

Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor
Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...

Legea 188/1999, actualizata 2024, privind Statutul functionarilor publici
Legea 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, actualizata 2024 - Republicare Actualizat ...

Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale
Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale Publicata in ...

Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului
Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului Publicat in Monitorul Oficial cu numar ...

Legea finantelor publice locale, actualizata 2024 - Legea 273/2006
Legea 273/2006 privind finantele publice locale Actualizata prin Legea 387/2023 pentru modificare ...

Legea 500/2002 privind finantele publice, actualizata 2024
Legea 500/2002 privind finantele publice Actualizata prin Legea 262/2023 privind aprobarea Ordona ...

OUG 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist
Ordonanta de urgenta nr. 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist Publicata in ...



Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor culturale in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de cresa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Alocatia de stat pentru copii in anul 2024. Conditii de acordare si valoare alocatie
Sursa: MCP Cabinet avocati

Formularul 230 model editabil 2024 PDF. Completeaza Declaratia 230!
Sursa: EuroAvocatura.ro



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Ştiri Juridice