din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1678 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Integral: Statutul Casei Nationale de Asigurari de Sanatate

INTEGRAL: Statutul Casei Nationale de Asigurari de Sanatate


Statutul Casei Nationale de Asigurari de Sanatate, Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 680 din 08/08/2006

CAPITOLUL I
Dispozitii generale



Art. 1. - (1) Casa Nationala de Asigurari de Sanatate, denumita in continuare CNAS, este institutie publica autonoma, de interes national, cu personalitate juridica, care administreaza si gestioneaza sistemul de asigurari sociale de sanatate in vederea aplicarii politicilor si programelor Guvernului in domeniul sanitar.

(2) CNAS are sediul in municipiul Bucuresti, Calea Calarasilor nr. 248, sectorul 3, si functioneaza pe baza statutului propriu, avizat de consiliul de administratie si aprobat prin hotarare a Guvernului, si are sigla proprie, conform anexei la prezentul statut.

(3) CNAS are ca principal obiect de activitate asigurarea functionarii unitare si coordonate a sistemului de asigurari sociale de sanatate din Romania si are in subordine casele de asigurari de sanatate judetene si Casa de Asigurari de Sanatate a Municipiului Bucuresti.

Art. 2. - (1) Casele de asigurari de sanatate judetene si a municipiului Bucuresti, denumite in continuare case de asigurari, sunt institutii publice cu personalitate juridica, cu bugete proprii, in subordinea CNAS.

(2) Casele de asigurari se organizeaza si functioneaza potrivit statutelor proprii, care respecta prevederile statutului-cadru aprobat de Consiliul de administratie al CNAS.

(3) Casele de asigurari colecteaza contributiile persoanelor fizice, altele decat cele pentru care colectarea veniturilor se realizeaza de catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala, denumita in continuare ANAF, si gestioneaza bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate aprobat, cu respectarea prevederilor legii, asigurand functionarea sistemului de asigurari sociale de sanatate la nivel local. Casele de asigurari pot derula si activitati pentru valorizarea fondurilor gestionate, respectiv inchirieri, proiecte, studii, manifestari stiintifice, exploatarea patrimoniului propriu, precum si alte activitati in acest sens, aprobate prin hotarare a Guvernului.

Art. 3. - (1) Asigurarile sociale de sanatate reprezinta principalul sistem de finantare a ocrotirii sanatatii populatiei, care asigura accesul la un pachet de servicii de baza pentru asigurati, sunt obligatorii si functioneaza ca un sistem unitar.

(2) In scopul exercitarii controlului asupra sistemului de asigurari sociale de sanatate de catre Ministerul Sanatatii Publice, CNAS va transmite Ministerului Sanatatii Publice, trimestrial si anual, informatii cu privire la furnizarea de servicii medicale, pe domenii de asistenta medicala, contractarea, decontarea si finantarea acestora. Informatiile si metodologia de raportare a acestora se stabilesc prin ordin comun al ministrului sanatatii publice si al presedintelui CNAS.



CAPITOLUL II
Relatiile CNAS cu asiguratii



Art. 4. - (1) Relatiile ce se stabilesc intre asigurati si casele de asigurari au la baza urmatoarele principii:

a) alegerea libera de catre asigurati a casei de asigurari;

b) solidaritatea si subsidiaritatea in constituirea si utilizarea fondurilor;

c) participarea obligatorie la plata contributiei de asigurari sociale de sanatate pentru formarea Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, denumit in continuare Fond;

d) acordarea unui pachet de servicii medicale de baza, in mod echitabil si nediscriminatoriu, conform legii;

e) transparenta activitatii sistemului de asigurari sociale de sanatate;

f) confidentialitatea datelor, in ceea ce priveste diagnosticul si tratamentul.

(2) Drepturile si obligatiile asiguratilor sunt stabilite prin lege.

(3) Fiecare asigurat are dreptul de a fi informat cel putin o data pe an, prin casele de asigurari, asupra serviciilor de care beneficiaza, nivelului de contributie personala si modalitatii de plata, precum si asupra drepturilor si obligatiilor sale.

(4) Persoanele care au obligatia sa se asigure, in conditiile legii, incheie un contract de asigurare cu casele de asigurari, direct sau prin angajator, al carui model se stabileste prin ordin al presedintelui CNAS, cu avizul consiliului de administratie.

(5) Calitatea de asigurat si drepturile de asigurare inceteaza odata cu pierderea dreptului de domiciliu sau de sedere in Romania.



CAPITOLUL III
Atributiile Casei Nationale de Asigurari de Sanatate



Art. 5. - (1) CNAS are urmatoarele atributii:

1. gestioneaza Fondul, in conditiile legii, prin presedintele CNAS, impreuna cu casele de asigurari, inclusiv Casa Asigurarilor de Sanatate a Apararii, Ordinii Publice, Sigurantei Nationale si Autoritatii Judecatoresti si Casa Asigurarilor de Sanatate a Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului, pana la reorganizarea acestora;

2. propune, cu avizul Ministerului Sanatatii Publice, proiecte de acte normative pentru asigurarea functionarii sistemului de asigurari sociale de sanatate si acorda aviz conform proiectelor de acte normative care au incidenta asupra Fondului;

3. elaboreaza, implementeaza si gestioneaza procedurile si formularele unitare, avizate de Ministerul Sanatatii Publice, pentru administrarea sistemului de asigurari sociale de sanatate;

4. elaboreaza si actualizeaza Registrul unic de evidenta a asiguratilor;

5. elaboreaza si publica raportul anual, precum si executia bugetara pe capitole si subcapitole si planul de activitate pentru anul urmator;

6. asigura organizarea sistemului informatic si informational unic integrat pentru inregistrarea asiguratilor si pentru gestionarea si administrarea Fondului. Indicatorii folositi in raportarea datelor in sistemul de asigurari sociale de sanatate sunt unitari si se stabilesc de Ministerul Sanatatii Publice, la propunerea CNAS, Colegiului Medicilor din Romania si Colegiului Medicilor Dentisti din Romania;

7. raspunde pentru activitatile proprii sistemului de asigurari sociale de sanatate in fata Guvernului si fata de asigurati;

8. elaboreaza strategia sistemului de asigurari sociale de sanatate cu privire la colectarea contributiilor de asigurari sociale de sanatate care se afla in administrarea CNAS, potrivit competentelor stabilite de lege, precum si cu privire la utilizarea si administrarea acestuia in conditiile legii;

9. participa la stabilirea obiectivelor programelor de sanatate publica, in colaborare cu Ministerul Sanatatii Publice, Colegiul Medicilor din Romania, Colegiul Farmacistilor din Romania, reprezentanti ai asiguratilor, spitalelor si clinicilor universitare, ai unitatilor de cercetare, ai organizatiilor neguvernamentale, ai sindicatelor si patronatelor, ai ministerelor si institutiilor centrale cu retea sanitara proprie;

10. elaboreaza si stabileste, impreuna cu Ministerul Sanatatii Publice, prin comisiile organizate la nivel national, metodologia si nivelul de evaluare a furnizorilor de servicii medicale, de dispozitive medicale si medicamente;

11. elaboreaza proiectul contractului-cadru, care se prezinta de catre Ministerul Sanatatii Publice spre aprobare Guvernului;

12. elaboreaza proiectul normelor metodologice de aplicare a contractului-cadru, cu consultarea Colegiului Medicilor din Romania, Colegiului Farmacistilor din Romania, Colegiului Medicilor Dentisti din Romania, Ordinului Asistentilor Medicali si Moaselor din Romania, Ordinului Biochimistilor, Biologilor si Chimistilor din Romania, precum si a organizatiilor patronale si sindicale reprezentative din domeniul medical, pana la data de 15 decembrie a anului in curs pentru anul urmator, care se aproba prin ordin al ministrului sanatatii publice si al presedintelui CNAS;

13. elaboreaza impreuna cu Ministerul Sanatatii Publice criteriile privind calitatea asistentei medicale acordate asiguratilor referitoare la diagnostic si tratamentul medico-chirurgical si stomatologic;

14. elaboreaza conditiile privind acordarea asistentei medicale din cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate, cu consultarea Colegiului Medicilor din Romania si a Colegiului Medicilor Dentisti din Romania;

15. participa anual si ori de cate ori este nevoie la elaborarea listei de medicamente eliberate cu sau fara contributie personala, pe baza prescriptiilor medicale, pentru persoanele asigurate;

16. administreaza si intretine bunurile imobile si baza materiala din patrimoniu, in conditiile legii;

17. analizeaza proiectele bugetelor de venituri si cheltuieli ale caselor de asigurari propuse de acestea;

18. elaboreaza caracteristicile tehnice ale cardului european de asigurari sociale de sanatate, precum si modalitatile de elaborare si implementare a acestuia;

19. indeplineste functia de organism de legatura, care asigura comunicarea cu organismele similare din statele care au incheiat cu Romania documente internationale cu prevederi in domeniul sanatatii;

20. elaboreaza strategiile necesare si actioneaza pentru indeplinirea conditiilor de aderare impuse de Uniunea Europeana ca parte integranta a politicii guvernamentale in domeniul asigurarilor sociale de sanatate;

21. realizeaza prognoze, strategii, studii si analize privind dezvoltarea, functionarea, eficacitatea si performantele sistemului de asigurari sociale de sanatate din Romania, in vederea perfectionarii acestuia;

22. indruma metodologic si controleaza modul de aplicare a dispozitiilor legale de catre casele de asigurari;

23. negociaza si contracteaza cu institutii abilitate de lege colectarea si prelucrarea datelor privind unele servicii medicale furnizate asiguratilor, in vederea contractarii si decontarii acestora de catre casele de asigurari;

24. acorda gratuit informatii, consultanta si asistenta in domeniul asigurarilor sociale de sanatate persoanelor asigurate, angajatorilor si furnizorilor de servicii medicale;

25. participa la licitatii nationale organizate de Ministerul Sanatatii Publice pentru achizitia de medicamente si materiale specifice pentru realizarea programelor de sanatate;

26. incheie si deruleaza contracte de achizitii publice pentru medicamente si materiale sanitare pentru derularea programelor de sanatate, precum si contracte de furnizare de servicii medicale de dializa;

27. monitorizeaza si controleaza modalitatea de eliberare a medicamentelor compensate si gratuite;

28. organizeaza, impreuna cu Ministerul Sanatatii Publice si Ministerul Justitiei, comisia centrala de arbitraj, care este condusa de un consiliu de conducere format din reprezentanti ai Ministerului Sanatatii Publice, CNAS, Colegiului Medicilor din Romania, Colegiului Farmacistilor din Romania si Colegiului Medicilor Dentisti din Romania;

29. aproba bugetele de venituri si cheltuieli ale caselor de asigurari, in conditiile legii;

30. asigura evidenta statistica necesara in activitatea specifica sistemului de asigurari sociale de sanatate si colaboreaza cu institutii care au atributii in domeniul statisticii;

31. efectueaza, direct sau prin intermediari specializati, sondaje in vederea evaluarii gradului de satisfactie a asiguratilor si de evaluare a interesului manifestat de acestia fata de calitatea serviciilor medicale si asigura controlul masurilor stabilite in gestionarea fondurilor pentru realizarea functionarii sistemului de asigurari sociale de sanatate intr-un mod coerent si unitar;

32. initiaza, negociaza si incheie cu institutii similare documente de cooperare internationala in domeniul sau de activitate si deruleaza programe finantate de organisme internationale avand ca specific asigurarile de sanatate;

33. coopereaza cu partenerii sociali (patronate, sindicate, societate civila) si cu celelalte institutii cu atributii in asigurarea si promovarea sanatatii;

34. asigura informarea cel putin o data pe an a fiecarui asigurat, prin casele de asigurari, asupra serviciilor de care beneficiaza, nivelului de contributie si modului de plata, dar si asupra drepturilor si obligatiilor sale, precum si asupra mijloacelor de pastrare a sanatatii, de reducere si de evitare a cauzelor de imbolnavire si asupra pericolelor la care se expun in cazul consumului de droguri, alcool si tutun;

35. monitorizeaza si controleaza modul de incheiere si executare a contractelor incheiate intre casele de asigurari si furnizorii de servicii medicale, de medicamente si de dispozitive medicale;

36. monitorizeaza functionarea organelor de conducere ale caselor de asigurari si stabileste atributiile acestora, in conditiile legii;

37. asigura logistica functionarii unitare si coordonate a sistemului de asigurari sociale de sanatate;

38. foloseste mijloacele adecvate de mediatizare pentru reprezentarea, informarea si sustinerea intereselor asiguratilor;

39. organizeaza si efectueaza impreuna cu casele de asigurari controlul serviciilor medicale care se acorda asiguratilor pe baza contractelor de furnizare de servicii incheiate, potrivit Legii nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii;

40. asigura aplicarea unitara a modalitatilor de acordare a asistentei medicale cetatenilor statelor cu care Romania a incheiat acorduri;

41. asigura logistica si baza materiala necesare activitatii de pregatire si formare profesionala a personalului, din cheltuielile de administrare a Fondului;

42. prezinta un raport anual Guvernului privind starea sistemului de asigurari sociale de sanatate;

43. prezinta rapoarte Parlamentului, la solicitarea acestuia;

44. implementeaza programele nationale de sanatate cu scop curativ finantate din bugetul Fondului, conform strategiei aprobate de Ministerul Sanatatii Publice;

45. raspunde de asigurarea, urmarirea si controlul fondurilor alocate pentru derularea programelor si subprogramelor de sanatate cu scop curativ, precum si de monitorizarea, controlul si analiza indicatorilor fizici si de eficienta, prin intermediul caselor de asigurari de sanatate;

46. transmite Agentiei Nationale pentru Programe de Sanatate, trimestrial, anual si ori de cate ori este nevoie, analiza modului in care au fost derulate programele nationale de sanatate cu scop curativ finantate din bugetul Fondului;

47. poate elabora, pentru furnizorii aflati in relatii contractuale cu casele de asigurari de sanatate, protocoale de practica, ca baza de decontare pentru servicii medicale, medicamente si dispozitive medicale, cu consultarea Colegiului Medicilor din Romania, Colegiului Farmacistilor din Romania, Colegiului Medicilor Dentisti din Romania si Ordinului Asistentilor Medicali si Moaselor din Romania;

48. alte atributii prevazute de acte normative in domeniul sanatatii.

(2) Realizarea atributiilor ce revin CNAS, potrivit legii, este supusa controlului organelor competente potrivit dispozitiilor legale in vigoare.

(3) Organele de conducere ale CNAS impreuna cu structurile de specialitate asigura realizarea atributiilor generale ale CNAS, potrivit legii, prezentului statut, Regulamentului de organizare si functionare al CNAS, precum si prin delegare de competenta sau mandat, dupa caz, conform prevederilor legale in vigoare.


Art. 6. - CNAS si casele de asigurari functioneaza avand la baza un sistem informatic si informational unic integrat pentru inregistrarea asiguratilor si pentru gestionarea si administrarea Fondului.

Art. 7. - CNAS elaboreaza norme privind aplicarea masurilor de executare silita si de urmarire a contributiilor datorate la Fond pentru persoanele fizice, potrivit limitei de competenta stabilite de lege, precum si norme tehnice privind constituirea si utilizarea fondului pentru acordarea de stimulente personalului din cadrul CNAS si caselor de asigurari, in conditiile stabilite de lege.

Art. 8. - Pe langa CNAS functioneaza experti pentru implementarea programelor nationale de sanatate curative, finantate din Fond, precum si alte activitati stabilite prin ordin al presedintelui CNAS.



CAPITOLUL IV
Organele de conducere ale Casei Nationale de Asigurari de Sanatate



Art. 9. - Organele de conducere ale CNAS, potrivit Legii nr. 95/2006, sunt:

a) adunarea reprezentantilor;

b) consiliul de administratie;

c) presedintele;

d) comitetul director;

e) 2 vicepresedinti;

f) directorul general.



SECTIUNEA 1
Atributiile si functionarea adunarii reprezentantilor



Art. 10. - Adunarea reprezentantilor CNAS are urmatoarele atributii:

1. propune modificarea Statutului CNAS;

2. analizeaza repartizarea bugetului aprobat de catre cei in drept si recomanda ordonatorului principal de credite luarea masurilor necesare pentru modificarea acestuia, in conditiile legii;

3. analizeaza modul de utilizare a Fondului, costurile din cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate, serviciile medicale acordate si tarifele practicate la contractarea pachetului de servicii de baza si recomanda masurile legale pentru folosirea cu eficienta a fondurilor si de respectare a drepturilor asiguratilor;

4. aproba propriul regulament de organizare si functionare, la propunerea presedintelui CNAS.

Art. 11. - (1) In exercitarea atributiilor ce ii revin potrivit legii si prezentului statut, Adunarea reprezentantilor CNAS adopta hotarari.

(2) Hotararile se pot adopta in prezenta a doua treimi din numarul membrilor, cu votul favorabil al majoritatii membrilor prezenti.



SECTIUNEA a 2-a
Atributiile si functionarea consiliului de administratie



Art. 12. - (1) Principalul rol al consiliului de administratie este de a elabora si de a realiza strategia nationala in domeniul asigurarilor sociale de sanatate.

(2) Consiliul de administratie are urmatoarele atributii:

1. elaboreaza si realizeaza strategia nationala in domeniul asigurarilor sociale de sanatate;

2. avizeaza statutul propriu al CNAS, care se aproba prin hotarare a Guvernului, si aproba statutul-cadru al caselor de asigurari, la propunerea comitetului director;

3. aproba propriul regulament de organizare si functionare;

4. aproba atributiile vicepresedintilor, la propunerea presedintelui;

5. aproba strategia sistemului de asigurari sociale de sanatate cu privire la colectarea si utilizarea Fondului;

6. aproba proiectul bugetului Fondului si il supune aprobarii ordonatorului principal de credite, in conditiile legii;

7. avizeaza, in conditiile legii, repartizarea pe case de asigurari a bugetului Fondului;

8. avizeaza utilizarea fondului de rezerva;

9. aproba programul de investitii;

10. aproba incheierea de conventii de cooperare si finantare de programe cu organisme internationale;

11. analizeaza semestrial stadiul derularii contractelor si imprumuturilor;

12. avizeaza rapoartele de gestiune anuale, prezentate de presedintele CNAS, contul de incheiere a exercitiului bugetar, precum si raportul anual de activitate;

13. aproba, in baza raportului Curtii de Conturi, bilantul contabil si descarcarea gestiunii anului precedent pentru CNAS si pentru casele de asigurari;

14. avizeaza proiectul contractului-cadru si al normelor metodologice de aplicare a acestuia;

15. avizeaza lista medicamentelor de care beneficiaza asiguratii cu sau fara contributie personala;

16. aproba criteriile privind calitatea asistentei medicale acordate asiguratilor;

17. aproba criteriile de recrutare si modalitatile de formare a personalului din sistemul de asigurari sociale de sanatate;

18. aproba planul anual de activitate pentru indeplinirea prevederilor programului de asigurari sociale de sanatate;

19. avizeaza organigrama CNAS si organigrama-cadru a caselor de asigurari, la propunerea comitetului director; organigramele se aproba prin ordin al presedintelui CNAS;

20. analizeaza structura si modul de functionare ale caselor de asigurari;

21. avizeaza normele privind desfasurarea activitatii de executare silita a creantelor datorate Fondului de catre persoanele fizice, altele decat cele pentru care colectarea veniturilor se face de ANAF, precum si modelul contractului de asigurare sociala de sanatate;

22. aproba regulamentul de organizare si functionare a comisiilor de evaluare si standardele de evaluare a furnizorilor de servicii medicale;

23. avizeaza atributiile Comitetului director al CNAS;

24. avizeaza organizarea la nivel regional a activitatii de audit intern, exercitata in conditiile legii;

25. alte atributii prevazute in acte normative in vigoare.

(3) In exercitarea atributiilor ce ii revin, Consiliul de administratie al CNAS adopta hotarari.



Art. 13. - (1) Consiliul de administratie al CNAS se intruneste lunar si ia hotarari valabile in prezenta a cel putin 13 membri si cu votul a cel putin 9 membri prezenti.

(2) In conditiile in care la prima convocare a unei sedinte a consiliului de administratie nu se indeplineste cvorumul prevazut la alin. (1), presedintele CNAS, in calitate de presedinte al consiliului de administratie, are dreptul sa convoace o noua sedinta in termen de maximum 7 zile, in cadrul careia hotararile sunt luate cu votul a cel putin doua treimi din numarul membrilor prezenti.

Art. 14. - (1) Consiliul de administratie al CNAS se intruneste in sedinte ordinare, iar convocarea acestuia se face de catre presedintele CNAS.

(2) Consiliul de administratie se poate intruni si in sedinte extraordinare, la solicitarea presedintelui sau a cel putin unei treimi din numarul membrilor acestuia.

(3) Sedintele consiliului de administratie sunt publice, cu exceptia cazurilor in care membrii consiliului decid prin vot ca acestea sa se desfasoare cu usile inchise. Problemele legate de buget se vor discuta intotdeauna in sedinte publice.

(4) La sedintele consiliului de administratie presedintele CNAS poate invita persoane care au legatura cu subiectele supuse dezbaterii.

(5) La fiecare intrunire a consiliului de administratie se intocmeste un proces-verbal semnat de toti participantii cu drept de vot.

Art. 15. - (1) Consiliul de administratie are 2 vicepresedinti alesi de consiliul de administratie prin vot secret, unul din partea confederatiilor patronale reprezentative la nivel national si celalalt din partea confederatiilor sindicale reprezentative la nivel national, stabilite potrivit legii.

(2) Vicepresedintii consiliului de administratie sunt si vicepresedintii CNAS.

Art. 16. - (1) Membrii consiliului de administratie al CNAS, cu exceptia presedintelui si vicepresedintilor, beneficiaza de o indemnizatie lunara in conditiile prezentei efective la sedintele consiliului de administratie.

(2) Cuantumul indemnizatiei membrilor Consiliului de administratie al CNAS este de 20% din indemnizatia presedintelui CNAS.

(3) Indemnizatia prevazuta la alin. (1) pentru membrii consiliului de administratie se acorda proportional, in functie de numarul sedintelor care au loc in cadrul unei luni si de numarul sedintelor la care acestia participa efectiv.

(4) In cazul in care in timpul sedintelor unii membri se retrag fara avizul consiliului de administratie, acestora nu li se va acorda indemnizatia de sedinta.

(5) Atunci cand, in decursul a 12 luni, unii membrii se retrag fara avizul consiliului de administratie de doua ori din sedinte sau in cazul in care membrii lipsesc nemotivat de la cel mult doua sedinte in decurs de 6 luni, presedintele CNAS va informa institutiile sau organizatiile din care provin pentru a fi luate masurile necesare in vederea asigurarii prezentei la sedintele consiliului de administratie si a bunei functionari a acestuia.



SECTIUNEA a 3-a
Atributiile presedintelui



Art. 17. - (1) Presedintele consiliului de administratie este presedintele CNAS si are rang de secretar de stat.

(2) Presedintele CNAS are dreptul la organizarea cabinetului demnitarului in structura CNAS si in limita numarului de posturi prevazut de lege pentru functia de secretar de stat.

(3) Presedintele CNAS este numit de primul-ministru dintre membrii consiliului de administratie, la propunerea ministrului sanatatii publice.

(4) Presedintele CNAS este ordonator principal de credite pentru administrarea si gestionarea bugetului Fondului.

(5) In exercitarea atributiilor ce ii revin, precum si pentru punerea in aplicare a hotararilor consiliului de administratie, presedintele CNAS emite ordine care devin executorii dupa ce sunt aduse la cunostinta persoanelor interesate. Ordinele cu caracter normativ se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

(6) Presedintelui CNAS ii sunt aplicabile prevederile Legii nr. 115/1999 privind responsabilitatea ministeriala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Art. 18. - Atributiile principale ale presedintelui CNAS sunt urmatoarele:

1. prezideaza sedintele Adunarii reprezentantilor CNAS;

2. asigura supravegherea si controlul functionarii sistemului de asigurari sociale de sanatate;

3. organizeaza si conduce activitatea CNAS;

4. asigura coerenta si eficienta gestiunii financiare a Fondului;

5. aproba bugetele proprii de venituri si cheltuieli ale CNAS si ale caselor de asigurari, in conditiile legii;

6. repartizeaza creditele bugetare aprobate pentru bugetul propriu al CNAS si pentru bugetele caselor de asigurari, potrivit legii;

7. exercita atributiile prevazute de lege, in calitate de ordonator principal de credite, pentru administrarea si gestionarea bugetului Fondului;

8. conduce si coordoneaza realizarea parteneriatului pentru proiectarea, construirea si operarea sistemului informatic unic integrat al asigurarilor de sanatate din Romania;

9. aproba normele, regulamentele si procedurile administrative specifice indeplinirii atributiilor CNAS;

10. organizeaza si coordoneaza activitatea de audit si control in sistemul de asigurari sociale de sanatate, potrivit atributiilor specifice ale CNAS si ale caselor de asigurari; activitatea de audit se poate desfasura la nivel regional, in conditiile stabilite prin ordin al presedintelui CNAS, cu avizul consiliului de administratie al CNAS;

11. numeste, sanctioneaza si elibereaza din functie, in conditiile legii, personalul CNAS;

12. numeste in functie, prin ordin, presedintii - directori generali ai caselor de asigurari, manageri ai sistemului la nivel local, pe baza de concurs sau cu delegatie, ii sanctioneaza si ii elibereaza din functie in conditiile prevazute in contractul de management, potrivit legii;

13. raspunde de ducerea la indeplinire a hotararilor Consiliului de administratie al CNAS;

14. reprezinta CNAS in relatiile cu tertii;

15. numeste membrii din partea CNAS in Consiliul de conducere al Comisiei centrale de arbitraj;

16. aproba prin ordin criteriile privind infiintarea de oficii de asigurari de sanatate fara personalitate juridica, la nivelul oraselor, al municipiilor, respectiv al sectoarelor municipiului Bucuresti;

17. aproba prin ordin activitatile pentru care pe langa CNAS functioneaza comisii de experti;

18. promoveaza imaginea CNAS si a sistemului de asigurari sociale de sanatate;

19. stabileste organizarea concursului si criteriile de selectie pentru ocuparea postului de director general al CNAS, cu avizul consiliului de administratie;

20. aproba modelul contractului de management al presedintilor - directori generali ai caselor de asigurari si incheie cu acestia contractul de management;

21. aproba criteriile de performanta pentru presedintele - director general al casei de asigurari, manager al sistemului la nivel local;

22. aproba nivelul de salarizare pentru functia specifica de presedinte - director general al casei de asigurari, manager al sistemului la nivel local, intre limitele stabilite cu avizul Ministerului Finantelor Publice si al Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei;

23. aproba statele de functii ale CNAS si ale caselor de asigurari in urma definitivarii bugetului Fondului si in baza organigramelor aprobate, in conditiile legii, si aproba normele specifice de personal pentru CNAS si casele de asigurari;

24. aproba prin ordin Regulamentul de organizare si functionare si Regulamentul intern ale CNAS;

25. aproba numarul maxim de posturi pentru functionarii publici si pentru personalul contractual si redistribuirea numarului de posturi pentru CNAS si casele de asigurari, conform organigramelor aprobate, in conditiile legii;

26. aproba normele metodologice pentru constituirea si utilizarea fondului pentru acordarea de stimulente personalului din cadrul CNAS si al caselor de asigurari, in conditiile legii;

27. aproba acordarea de premii si de stimulente pentru functionarii publici si personalul contractual din cadrul CNAS, care au realizat sau au participat direct la obtinerea unor rezultate in activitate apreciate ca valoroase, in conditiile legii;

28. organizeaza si urmareste colectarea sumelor cuvenite Fondului, pentru care are aceasta competenta legala, potrivit procedurilor instituite de normele legale in vigoare;

29. aproba structurile organizatorice ale CNAS si ale caselor de asigurari, conform organigramei-cadru a acestora;

30. aproba necesarul de fonduri si programele de perfectionare profesionala pentru personalul CNAS si al caselor de asigurari;

31. aproba organigrama CNAS si organigrama-cadru a caselor de asigurari;

32. coordoneaza activitatea de evaluare a performantelor profesionale ale personalului din cadrul CNAS si al caselor de asigurari, conform actelor normative in materie;

33. aproba fisa postului pentru personalul din cadrul CNAS, conform actelor normative in materie;

34. analizeaza periodic activitatea CNAS si a caselor de asigurari, modul de realizare a sarcinilor si obiectivelor si dispune masuri pentru imbunatatirea acesteia, conform actelor normative in materie;

35. aproba caracteristicile tehnice ale cardului european de asigurari sociale de sanatate, precum si modalitatile de elaborare si implementare a acestuia;

36. aproba Normele privind desfasurarea activitatii de executare silita a creantelor datorate Fondului de catre persoanele fizice, altele decat cele pentru care colectarea veniturilor se face de ANAF;

37. participa ca invitat la sedintele Guvernului in care sunt dezbatute aspecte referitoare la sanatatea populatiei;

38. aproba atributiile Comitetului director al CNAS, cu avizul consiliului de administratie;

39. asigura relatia cu organizatiile sindicale, negociaza si incheie contractul colectiv de munca sau, dupa caz, acordul privind raporturile de serviciu ale functionarilor publici, in conditiile legii;

40. aproba modelul contractului de asigurare sociala de sanatate incheiat de persoanele care au obligatia sa se asigure, in conditiile legii, dupa avizarea acestuia de catre Consiliul de administratie al CNAS;

41. indeplineste alte atributii prevazute de actele normative in vigoare.



Art. 19. - Pe perioada absentei sale, presedintele CNAS il poate mandata, prin ordin, pe unul dintre cei 2 vicepresedinti pentru a prelua atributiile presedintelui in cadrul Consiliului de administratie al CNAS.

Art. 20. - Presedintele CNAS poate delega prin ordin si alte atributii, inclusiv de reprezentare, vicepresedintilor, directorului general, membrilor consiliului de administratie sau oricarei alte persoane din cadrul CNAS.

Art. 21. - Mandatul presedintelui CNAS inceteaza la expirarea acestuia, prin demisie, prin revocare de catre primul-ministru direct sau la propunerea ministrului sanatatii publice ori prin deces.



SECTIUNEA a 4-a
Atributiile si functionarea Comitetului Director al CNAS



Art. 22. - Conducerea operativa a CNAS este asigurata de un comitet director alcatuit din presedinte, vicepresedinti, director general si directorii generali adjuncti. Atributiile Comitetului director al CNAS se aproba prin ordin al presedintelui CNAS, cu avizul consiliului de administratie.



SECTIUNEA a 5-a
Atributiile vicepresedintilor



Art. 23. - Vicepresedintii Consiliului de administratie al CNAS sunt alesi de consiliul de administratie prin vot secret, unul din partea confederatiilor patronale reprezentative la nivel national si celalalt din partea confederatiilor sindicale reprezentative la nivel national, stabilite potrivit legii. Vicepresedintii consiliului de administratie sunt si vicepresedintii CNAS.

Art. 24. - Vicepresedintii CNAS au urmatoarele atributii:

1. urmaresc punerea in aplicare a hotararilor consiliului de administratie repartizate de catre presedinte;

2. preiau atributiile presedintelui in conditiile prevazute la art. 19 si 20;

3. participa la elaborarea si avizarea documentelor si reglementarilor care contribuie la functionarea sistemului de asigurari sociale de sanatate, in conformitate cu atributiile aprobate de consiliul de administratie, la propunerea presedintelui CNAS;

4. asigura comunicarea cu confederatiile patronale si cu confederatiile sindicale reprezentative la nivel national, precum si cu Adunarea reprezentantilor CNAS;

5. asigura indeplinirea conditiilor legale si ale prezentului statut cu privire la constituirea si functionarea consiliilor de administratie ale caselor de asigurari;

6. indruma si coordoneaza activitatea consiliilor de administratie ale caselor de asigurari sub aspectul legalitatii activitatii si al respectarii prevederilor prezentului statut si informeaza periodic presedintele CNAS si Consiliul de administratie al CNAS asupra celor constatate;

7. coordoneaza unitar relatiile cu reprezentantii confederatiilor sindicale si ai confederatiilor patronale de la nivelul consiliilor de administratie ale caselor de asigurari;

8. participa la dezbateri cu partenerii sociali asupra contractului-cadru si normelor metodologice aferente;

9. participa la efectuarea de analize privind functionarea si performantele CNAS;

10. participa la promovarea imaginii CNAS;

11. participa la elaborarea strategiilor si politicilor CNAS.

Art. 25. - Mandatele vicepresedintilor inceteaza la expirarea acestora, prin demisie, prin deces sau prin revocare de catre consiliul de administratie, cu votul a cel putin doua treimi din numarul membrilor acestuia, ori prin revocarea ca membru al consiliului de administratie de catre cei care i-au desemnat, precum si in celelalte situatii prevazute de legislatia muncii.



SECTIUNEA a 6-a
Atributiile directorului general



Art. 26. - Directorul general al CNAS are urmatoarele atributii:

1. asigura conducerea executiva a CNAS;

2. raspunde de activitatea personalului care asigura conducerea executiva a CNAS, in conditiile legii si ale normelor interne in vigoare;

3. stabileste competentele si raspunderile conducatorilor de compartimente care asigura conducerea executiva a CNAS, in conditiile legii si ale normelor interne in vigoare;

4. analizeaza periodic activitatea personalului care asigura conducerea executiva a CNAS, modul de realizare a sarcinilor si obiectivelor si dispune masuri pentru imbunatatirea acestora, in conditiile legii si ale normelor interne in vigoare;

5. stabileste si dispune personalului care asigura conducerea executiva a CNAS masurile necesare realizarii si aplicarii dispozitiilor legale in vigoare, in conditii de eficienta, in conditiile legii si ale normelor interne in vigoare;

6. asigura ducerea la indeplinire a ordinelor presedintelui CNAS;

7. participa ca invitat permanent la sedintele Consiliului de administratie al CNAS;

8. participa la elaborarea si modificarea proiectelor de acte normative propuse de CNAS;

9. avizeaza propunerile privind necesarul de fonduri si programele de perfectionare profesionala pentru personalul CNAS si al caselor de asigurari;

10. intocmeste fisa postului pentru directorii generali adjuncti;

11. avizeaza si supune spre aprobare presedintelui CNAS propunerile de modificare a structurilor organizatorice ale CNAS si ale caselor de asigurari, in conformitate cu organigramele aprobate;

12. aproba delegarea de competenta pentru personalul care asigura conducerea executiva a CNAS, in conditiile legii si ale normelor interne in vigoare;

13. avizeaza si supune spre aprobare presedintelui CNAS statele de functii ale CNAS si ale caselor de asigurari, in baza organigramelor aprobate;

14. avizeaza si supune spre aprobare presedintelui CNAS normele specifice de personal la nivelul CNAS si al caselor de asigurari;

15. emite decizii in exercitarea atributiilor ce ii revin, precum si pentru punerea in aplicare a ordinelor presedintelui CNAS;

16. participa la elaborarea politicilor si strategiilor CNAS;

17. organizeaza si urmareste programele de achizitii si lucrari de investitii publice;

18. colaboreaza impreuna cu conducatorii caselor de asigurari la dezvoltarea, implementarea si monitorizarea strategiilor CNAS;

19. coordoneaza elaborarea procedurilor necesare organizarii concursurilor pentru incadrarea si promovarea personalului din cadrul CNAS si al caselor de asigurari;

20. participa la promovarea imaginii CNAS;

21. asigura aplicarea Regulamentului intern al CNAS;

22. participa la elaborarea si prezentarea raportului anual de activitate;

23. indeplineste alte atributii prevazute in actele normative in vigoare.



CAPITOLUL V
Modul de rezolvare a divergentelor dintre presedintele CNAS
si consiliul de administratie



Art. 27. - (1) Reprezinta divergente dezacordul de opinii dintre presedintele CNAS si majoritatea membrilor consiliului de administratie, astfel incat nu pot fi indeplinite atributiile stabilite prin lege, cat si prin prezentul statut.

(2) Starea de divergenta se constata de catre presedintele CNAS in timpul sedintelor consiliului de administratie si se solutioneaza dupa cum urmeaza:

a) In momentul constatarii divergentelor, presedintele CNAS solicita membrilor consiliului de administratie cu care se gaseste in divergenta motivarea documentata a sustinerilor, iar acestia pot solicita presedintelui CNAS date, rapoarte, informatii suplimentare sau termen de consultare cu partenerii sociali.

Aspectele care fac obiectul divergentelor vor fi consemnate intr-o minuta, care va cuprinde in mod obligatoriu, dar fara a se limita la acestea: problema care a facut obiectul divergentelor; justificarea opiniei fiecarui membru al consiliului de administratie, sustinuta in timpul sedintei, care va fi asumata de catre acesta prin semnatura; precizarea, in mod distinct, a opiniilor pro, contra si a abtinerilor.

Modelul minutei va fi aprobat prin ordin al presedintelui CNAS.

In vederea solutionarii si eliminarii divergentelor, respectiv in vederea aprobarii proiectelor de hotarari propuse de presedinte, acesta poate convoca consiliul de administratie ori de cate ori este nevoie, in sedinte ordinare sau extraordinare, dupa caz, la termenele stabilite de presedinte.

b) In cazul in care solutionarea si eliminarea divergentelor nu are loc in conditiile prevazute la lit. a), presedintele CNAS va invita, in scris, la sediul CNAS, reprezentanti ai ministerelor sau ai altor organe de specialitate competente in problema care a facut obiectul divergentelor, pentru elucidarea argumentelor care au stat la baza divergentelor.

(3) Proiectele de hotarari se aproba in urma dezbaterilor, avandu-se in vedere argumentele si propunerile formulate in conditiile alin. (2).



CAPITOLUL VI
Atributiile organelor de conducere ale caselor de asigurari



Art. 28. - Consiliile de administratie ale caselor de asigurari au urmatoarele atributii generale:

a) aproba proiectul statutului propriu, cu respectarea statutului-cadru;

b) avizeaza proiectul bugetului de venituri si cheltuieli anuale aferente Fondului;

c) aproba rapoartele de gestiune semestriale si anuale, prezentate de presedintele - director general;

d) avizeaza politica de contractare de servicii medicale propusa de presedintele - director general, cu respectarea contractului-cadru;

e) avizeaza programele de actiuni de imbunatatire a disciplinei financiare, inclusiv masurile de executare silita, potrivit prevederilor legale in vigoare;

f) alte atributii prevazute de lege sau prin statutul propriu.

Art. 29. - (1) Atributiile presedintelui - director general al casei de asigurari sunt stabilite prin statutul-cadru si contractul de management, avandu-se in vedere un plan de management pentru asigurarea functionarii sistemului de asigurari sociale de sanatate la nivel local.

(2) Presedintele - director general al casei de asigurari, in calitate de manager al sistemului la nivel local, realizeaza planul de management urmarind executia obiectivelor si indicatorilor de performanta cuprinsi in contractul de management.

(3) Atributiile principale ale presedintelui - director general, manager al sistemului la nivel local, sunt:

a) aplica normele de gestiune, regulamentele de organizare si functionare si procedurile administrative unitare;

b) organizeaza si coordoneaza activitatea de control al executiei contractelor de furnizare de servicii medicale;

c) organizeaza si coordoneaza activitatea de urmarire si control al colectarii contributiilor la Fond;

d) propune programe de actiuni de imbunatatire a disciplinei financiare, inclusiv executarea silita, potrivit legii;

e) stabileste modalitatea de contractare de servicii medicale, cu respectarea contractului-cadru;

f) organizeaza impreuna cu alte structuri abilitate controale privind respectarea drepturilor asiguratilor si propune masuri in caz de nerespectare a acestora;

g) supravegheaza si controleaza organizarea si functionarea sistemului de asigurari sociale de sanatate la nivel teritorial si prezinta anual rapoarte, pe care le da publicitatii;

h) numeste, sanctioneaza si elibereaza din functie personalul casei de asigurari.



CAPITOLUL VII
Relatiile CNAS cu casele de asigurari



Art. 30. - (1) Sistemul de asigurari sociale de sanatate este un sistem national unitar, coordonat de CNAS in calitatea sa de gestionar al Fondului.

(2) Sistemul national de asigurari sociale de sanatate este organizat prin casele de asigurari aflate in subordinea CNAS, asigurand functionarea sistemului de asigurari sociale de sanatate la nivel local, in baza unui plan de management realizat de presedintele - director general al casei de asigurari.

Art. 31. - (1) In calitate de ordonator principal de credite, presedintele CNAS aproba bugetele proprii de venituri si cheltuieli ale caselor de asigurari, la propunerea conducatorilor acestora.

(2) Bugetul Fondului se aproba de Parlament, la propunerea Guvernului, ca anexa la legea bugetului de stat.



CAPITOLUL VIII
Managementul raporturilor de munca si al raporturilor de serviciu



Art. 32. - (1) Personalul CNAS si al caselor de asigurari este constituit din functionari publici si personal contractual, in conditiile legii, si nu poate desfasura activitati la furnizorii de servicii medicale.

(2) Salariul si celelalte drepturi ale personalului prevazut la alin. (1) sunt cele stabilite de actele normative in vigoare aplicabile celor doua categorii de personal.

(3) Personalului CNAS si al caselor de asigurari ii pot fi acordate stimulente din fondul constituit cu aceasta destinatie, in cota de 5% din sumele incasate la bugetul Fondului prin executare silita desfasurata de casele de asigurari si 2,5% din sumele incasate la bugetul Fondului prin executare silita desfasurata de ANAF.

(4) Evaluarea si promovarea personalului numit in functii publice din cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate se fac cu respectarea dispozitiilor Legii nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare. Pentru personalul contractual evaluarea si promovarea se realizeaza potrivit dispozitiilor legale aplicabile acestei categorii de angajati ai CNAS si ai caselor de asigurari.

Art. 33. - (1) Functia de presedinte - director general al casei de asigurari, manager al sistemului la nivel local, definita pe baza obiectivelor si criteriilor de performanta ca cerinte specifice ale postului, se ocupa prin concurs organizat in conditiile legii.

(2) Metodologia privind selectionarea managerilor, incheierea contractelor de management si evaluarea activitatii managerilor sistemului de la nivel local se aproba prin ordin al presedintelui CNAS.

(3) Presedintele - director general al casei de asigurari are obligatia de a depune declaratia de interese si declaratia de avere.

(4) Salarizarea si celelalte drepturi ale presedintelui - director general se stabilesc prin contractul de management.

(5) Presedintele - director general al casei de asigurari poate delega atributiile, in totalitate sau in parte, unuia dintre directorii executivi de la nivelul casei de asigurari, temporar, in situatii temeinic justificate, doar cu aprobarea prealabila a presedintelui CNAS.



CAPITOLUL IX
Incompatibilitati si conflicte de interese



Art. 34. - (1) Membrii Consiliului de administratie al CNAS si ai consiliilor de administratie ale caselor de asigurari, precum si personalul angajat al acestor case de asigurari, indiferent de nivel, nu pot detine functii de conducere in cadrul Ministerului Sanatatii Publice, autoritatilor de sanatate publica, furnizorilor de servicii medicale din sistemul de asigurari sociale de sanatate ale caror servicii se deconteaza din Fond, unitatilor sanitare, cabinetelor medicale, functii alese sau numite in cadrul Colegiului Medicilor din Romania, colegiilor judetene ale medicilor, respectiv al municipiului Bucuresti, in cadrul Colegiului Medicilor Dentisti din Romania, colegiilor judetene ale medicilor dentisti, respectiv al municipiului Bucuresti, in cadrul Colegiului Farmacistilor din Romania, colegiilor judetene ale farmacistilor, respectiv al municipiului Bucuresti, organizatiilor centrale si locale ale Ordinului Asistentilor Medicali si Moaselor din Romania, organizatiilor centrale si locale ale Ordinului Biochimistilor, Biologilor si Chimistilor sau functii in cadrul societatilor comerciale cu profil de asigurari, farmaceutic ori de aparatura medicala.

(2) Personalului din cadrul CNAS si caselor de asigurari, cu statut de functionar public, ii sunt aplicabile si dispozitiile Legii nr. 161/2003 privind unele masuri pentru asigurarea transparentei in exercitarea demnitatilor publice, a functiilor publice si in mediul de afaceri, prevenirea si sanctionarea coruptiei, cu modificarile si completarile ulterioare.

(3) Constituie conflict de interese detinerea de catre membrii Consiliului de administratie al CNAS si ai consiliilor de administratie ale caselor de asigurari, precum si de catre personalul angajat al acestor case de asigurari de parti sociale, actiuni sau interese la furnizori care stabilesc relatii contractuale cu casele de asigurari. Aceasta dispozitie se aplica si in cazul in care astfel de parti sociale, actiuni ori interese sunt detinute de catre sot, sotie, rudele sau afinii pana la gradul al IV-lea inclusiv ai persoanei in cauza.

(4) Membrii Consiliului de administratie al CNAS si ai consiliilor de administratie ale caselor de asigurari, care, fie personal, fie prin sot, sotie, afini sau rude pana la gradul al IV-lea inclusiv, au un interes patrimonial in problema supusa dezbaterii consiliului de administratie, nu pot participa la dezbaterile consiliului de administratie si nici la adoptarea hotararilor.

(5) Persoanele care la data intrarii in vigoare a Legii nr. 95/2006 se afla in una dintre incompatibilitatile prevazute la alin. (1) vor opta pentru una dintre functiile ocupate in termen de 30 de zile.

Art. 35. - (1) Pe timpul executarii mandatului presedintele, vicepresedintii si directorul general ai CNAS nu pot exercita nicio alta functie sau demnitate publica, cu exceptia functiilor didactice din invatamantul superior.

(2) Membrii Consiliului de administratie al CNAS, pe perioada exercitarii mandatului, nu sunt salariati ai CNAS, cu exceptia presedintelui si a vicepresedintilor CNAS, si nu pot ocupa functii in structurile executive ale caselor de asigurari.

(3) Membrii Consiliului de administratie al CNAS nu pot exercita activitati la societati comerciale sau la alte unitati care se afla in relatii contractuale cu casele de asigurari.

Art. 36. - Persoanele care prin activitatea desfasurata au produs CNAS sau caselor de asigurari prejudicii constatate si dovedite potrivit actelor normative in vigoare nu pot fi membri ai Consiliului de administratie al CNAS, ai consiliilor de administratie ale caselor de asigurari ori angajati ai acestor institutii si nu pot intra in relatii contractuale cu CNAS sau cu casele de asigurari.

Art. 37. - CNAS poate angaja experti, in limita numarului maxim de posturi aprobat in conditiile legii, pentru implementarea programelor nationale de sanatate curative, finantate din Fond, precum si pentru alte activitati stabilite prin ordin al presedintelui CNAS, cu respectarea prevederilor Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificarile si completarile ulterioare.



CAPITOLUL X
Serviciul medical. Controlul furnizarii serviciilor



Art. 38. - (1) In cadrul CNAS functioneaza serviciul medical, care este condus de un medic-sef.

(2) La nivelul caselor de asigurari functioneaza un serviciu medical, dimensionat in raport cu numarul asiguratilor, care este condus de un medic-sef.

Art. 39. - Serviciul medical al CNAS urmareste interesele asiguratilor cu privire la calitatea serviciilor acordate de catre furnizorii de servicii medicale, medicamente si dispozitive medicale, aflati in relatii contractuale cu casele de asigurari.

Art. 40. - Atributiile principale ale serviciului medical sunt urmatoarele:

1. participa la actiunile de control in cadrul echipelor constituite prin ordin al presedintelui CNAS cu privire la serviciile medicale care se acorda asiguratilor pe baza contractelor de furnizare incheiate, potrivit legii;

2. coordoneaza activitatea de elaborare pe baza de dovezi a protocoalelor de practica care vor fi utilizate in vederea decontarii, precum si a normelor de monitorizare a aplicarii acestora;

3. evalueaza sistematic tehnologiile medicale aplicate: proceduri diagnostice si terapeutice, medicamente, tehnologiile costisitoare, servicii preventive si screening si sesizeaza practicile inadecvate;

4. fundamenteaza din punct de vedere financiar lista de medicamente compensate si calculeaza preturile de referinta ale medicamentelor cu contributie personala de care beneficiaza asiguratii pe baza de prescriptie medicala;

5. elaboreaza anual propuneri de criterii privind calitatea asistentei medicale acordate asiguratilor referitoare la diagnosticul si tratamentul medico-chirurgical si stomatologic si elaboreaza norme privind validarea si monitorizarea acestora.

Art. 41. - (1) CNAS si casele de asigurari organizeaza si efectueaza controlul serviciilor medicale care se acorda asiguratilor pe baza contractelor de furnizare de servicii incheiate, potrivit legii.

(2) In cadrul controalelor efectuate potrivit alin. (1) pot participa si reprezentanti ai Colegiului Medicilor din Romania, Colegiului Medicilor Dentisti din Romania, Colegiului Farmacistilor din Romania si ai Ordinului Asistentilor Medicali si Moaselor din Romania.

CAPITOLUL XI

Dispozitii tranzitorii si finale

Art. 42. - (1) Prevederile prezentului statut se aplica si Casei Asigurarilor de Sanatate a Apararii, Ordinii Publice, Sigurantei Nationale si Autoritatii Judecatoresti si Casei Asigurarilor de Sanatate a Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului, pana la data reorganizarii acestora in vederea privatizarii.

(2) Pana la data reorganizarii, Casa Asigurarilor de Sanatate a Apararii, Ordinii Publice, Sigurantei Nationale si Autoritatii Judecatoresti si Casa Asigurarilor de Sanatate a Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului isi desfasoara activitatea potrivit organizarii si functionarii caselor de asigurari de sanatate judetene.





Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Legislaţie

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...

Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor
Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...

Legea 188/1999, actualizata 2024, privind Statutul functionarilor publici
Legea 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, actualizata 2024 - Republicare Actualizat ...

Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale
Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale Publicata in ...

Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului
Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului Publicat in Monitorul Oficial cu numar ...

Legea finantelor publice locale, actualizata 2024 - Legea 273/2006
Legea 273/2006 privind finantele publice locale Actualizata prin Legea 387/2023 pentru modificare ...

Legea 500/2002 privind finantele publice, actualizata 2024
Legea 500/2002 privind finantele publice Actualizata prin Legea 262/2023 privind aprobarea Ordona ...

OUG 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist
Ordonanta de urgenta nr. 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist Publicata in ...



Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor culturale in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de cresa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Alocatia de stat pentru copii in anul 2024. Conditii de acordare si valoare alocatie
Sursa: MCP Cabinet avocati

Formularul 230 model editabil 2024 PDF. Completeaza Declaratia 230!
Sursa: EuroAvocatura.ro



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Ştiri Juridice