din anul 2007, atuul tau de DREPT!


Prima pagină » Legislaţie » Integral: Legea nr. 52/2010, privind aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 21/2009 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 37/2007 privind stabilirea cadrului de aplicare a regulilor privind perioadele de conducere, pauzele si perioadele de odihna ale conducatorilor auto si utilizarea aparatelor de inregistrare a activitatii acestora

INTEGRAL: Legea nr. 52/2010, privind aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 21/2009 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 37/2007 privind stabilirea cadrului de aplicare a regulilor privind perioadele de conducere, pauzele si perioadele de odihna ale conducatorilor auto si utilizarea aparatelor de inregistrare a activitatii acestora


Legea nr. 52/2010, privind aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 21/2009 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 37/2007 privind stabilirea cadrului de aplicare a regulilor privind perioadele de conducere, pauzele si perioadele de odihna ale conducatorilor auto si utilizarea aparatelor de inregistrare a activitatii acestora

Publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 189 din 25/03/2010





Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.






Articol unic. - Se aproba Ordonanta Guvernului nr. 21 din 29 august 2009 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 37/2007 privind stabilirea cadrului de aplicare a regulilor privind perioadele de conducere, pauzele si perioadele de odihna ale conducatorilor auto si utilizarea aparatelor de inregistrare a activitatii acestora, adoptata in temeiul art. 1 pct. II.5 din Legea nr. 253/2009 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 599 in 31 august 2009, cu urmatoarele modificari:



1. La articolul I punctul 5, partea introductiva si punctele 8, 13-14, 17-20, 22, 24-29, 31 si 33 ale alineatului (1) al articolului 8 vor avea urmatorul cuprins:



"Art. 8. - (1) Urmatoarele fapte reprezinta incalcari foarte grave ale dispozitiilor Regulamentului Parlamentului European si al Consiliului (CE) nr. 561/2006, ale Regulamentului (CEE) nr. 3.821/85 si, dupa caz, ale Acordului AETR si constituie contraventii, daca acestea nu sunt considerate infractiuni potrivit legii penale:



...............................................................................................



8. nerespectarea perioadei minime de odihna zilnica, intr-un interval de 30 de ore, atunci cand vehiculul este condus de un echipaj, cu doua ore sau mai mult;



...............................................................................................



13. montarea/repararea unor tahografe neomologate, nesigilate, necalibrate, defecte, calibrarea incorecta a tahografelor sau montarea, repararea, calibrarea unor tahografe de catre un operator economic neautorizat;



14. utilizarea unor tahografe neomologate, nesigilate, necalibrate, defecte sau care au termenul de valabilitate al verificarii/calibrarii periodice depasit;



...............................................................................................



17. nerespectarea obligatiei intreprinderii/operatorului de transport rutier de a descarca si stoca la sediu, cel mai tarziu la fiecare 28 de zile, datele din cartelele tahografice ale conducatorilor auto si/sau nerespectarea obligatiei de a descarca si stoca la sediu, cel mai tarziu la fiecare 90 de zile, datele din tahografele digitale ale vehiculelor pe care le utilizeaza;



18. detinerea de catre un conducator auto a mai mult de o cartela tahografica valida;



19. utilizarea de catre un conducator auto a unei cartele tahografice eliberate altei persoane;



20. utilizarea unei cartele tahografice defecte sau expirate;



...............................................................................................



22. utilizarea unor diagrame tahografice sau cartele tahografice murdare sau deteriorate, cu datele ilizibile;



...............................................................................................



24. scoaterea neautorizata a diagramei tahografice din tahograf sau a cartelei tahografice din tahograful digital inaintea terminarii zilei de lucru, care afecteaza inregistrarea datelor relevante;



25. utilizarea diagramei tahografice sau a cartelei tahografice pentru o perioada mai lunga decat cea prevazuta, care afecteaza inregistrarea datelor relevante;



26. nerespectarea de catre conducatorul auto a obligatiei privind introducerea manuala a unor date;



27. incredintarea unui vehicul cu tahograf digital unui conducator auto care nu detine cartela tahografica;



28. nerespectarea prevederilor privind utilizarea comutatorului tahografului;



29. necompletarea pe diagrama tahograf a datelor privind numele si/sau prenumele conducatorului auto;



...............................................................................................



31. neprezentarea in trafic a numarului necesar de diagrame tahografice, a cartelei tahografice sau a listarilor efectuate cu imprimanta tahografului digital;



...............................................................................................



33. nerespectarea masurii de imobilizare stabilita de personalul cu atributii de inspectie si control;".



2. La articolul I punctul 5, punctul 37 al alineatului (1) al articolului 8 se abroga.



3. La articolul I punctul 5, partea introductiva si punctele 1, 8, 11 si 13-16 ale alineatului (2) al articolului 8 vor avea urmatorul cuprins:



"(2) Urmatoarele fapte reprezinta incalcari grave ale dispozitiilor Regulamentului Parlamentului European si al Consiliului (CE) nr. 561/2006, ale Regulamentului (CEE) nr. 3.821/85 si, dupa caz, ale Acordului AETR si constituie contraventii, daca acestea nu sunt considerate infractiuni potrivit legii penale:



1. depasirea perioadei maxime zilnice de conducere cu mai mult de o ora, dar mai putin de doua ore;



...............................................................................................



8. nerespectarea perioadei minime de odihna zilnica, intr-un interval de 30 de ore, atunci cand vehiculul e condus de un echipaj, cu mai mult de o ora, dar mai putin de doua ore;



...............................................................................................



11. neasigurarea unui numar suficient de diagrame tahografice omologate, corespunzatoare tipului de tahograf utilizat pentru efectuarea operatiunilor de transport rutier;



...............................................................................................



13. nerespectarea prevederilor privind reglarea ceasului tahografului analogic;



14. necompletarea pe diagrama tahograf a datelor de incepere si de incheiere a cursei;



15. necompletarea pe diagrama tahograf a datelor privind kilometrii inregistrati la plecare;



16. nerespectarea prevederilor privind obligativitatea repararii tahografului care s-a defectat in cursul calatoriei;".



4. La articolul I punctul 5, partea introductiva si punctele 1, 8 si 12-18 ale alineatului (3) al articolului 8 vor avea urmatorul cuprins:



"(3) Urmatoarele fapte reprezinta incalcari minore ale dispozitiilor Regulamentului Parlamentului European si al Consiliului (CE) nr. 561/2006, ale Regulamentului (CEE) nr. 3.821/85 si, dupa caz, ale Acordului AETR si constituie contraventii:



1. depasirea perioadei maxime zilnice de conducere cu pana la o ora;



...............................................................................................



8. nerespectarea perioadei minime de odihna zilnica, intr-un interval de 30 de ore, atunci cand vehiculul este condus de un echipaj, cu pana la o ora;



...............................................................................................



12. utilizarea unor diagrame tahografice sau cartele tahografice murdare ori deteriorate, cu datele lizibile;



13. scoaterea neautorizata a diagramei tahografice din tahograf sau a cartelei tahografice din tahograful digital inaintea terminarii zilei de lucru, care nu afecteaza inregistrarea datelor relevante;



14. utilizarea diagramei tahografice sau a cartelei tahografice pentru o perioada mai lunga decat cea prevazuta, care nu afecteaza inregistrarea datelor relevante;



15. necompletarea pe diagrama tahograf a datelor privind locul de plecare si de sosire;



16. necompletarea pe diagrama tahograf a datelor privind numarul de inmatriculare a vehiculului;



17. necompletarea pe diagrama tahograf a datelor privind kilometrii la sosire;



18. necompletarea pe diagrama tahograf a datelor privind ora schimbarii vehiculului;".



5. La articolul I punctul 5, alineatul (4) al articolului 8 va avea urmatorul cuprins:



"(4) Falsificarea datelor inregistrate pe diagramele tahograf, a celor stocate in tahograf ori pe cartela tahografica sau a rapoartelor imprimate de tahograf, a inregistrarilor manuale, precum si a oricarui document de atestare a activitatii conducatorului auto se sanctioneaza conform legii penale."



6. La articolul I punctul 6, alineatul (1) al articolului 9 va avea urmatorul cuprins:



"Art. 9. - (1) Contraventiile prevazute la art. 8 se sanctioneaza dupa cum urmeaza:



a) cu amenda de la 8.000 lei la 16.000 lei - faptele prevazute la alin. (1) pct. 12, 14, 17, 21, 27, 33 si 34, aplicabila intreprinderii/operatorului de transport rutier;



b) cu amenda de la 8.000 lei la 12.000 lei - fapta prevazuta la alin. (1) pct. 13, aplicabila atelierului care a montat, reparat si calibrat incorect tahograful, si fapta prevazuta la alin. (1) pct. 35, aplicabila operatorului economic sau conducatorului auto care a montat dispozitive ilegale;



c) cu amenda de la 4.000 lei la 8.000 lei - faptele prevazute la alin. (1) pct. 15-16, 18-20, 22-26, 28-30, 36 si 38, aplicabila conducatorului auto, si faptele prevazute la alin. (1) pct. 1-11, 31 si 32, aplicabila intreprinderii/operatorului de transport rutier;



d) cu amenda de la 3.000 lei la 6.000 lei - faptele prevazute la alin. (2) pct. 1-11 si 16, aplicabila intreprinderii/operatorului de transport rutier, si faptele prevazute la alin. (2) pct. 12-15 si 17, aplicabila conducatorului auto;



e) cu amenda de la 1.500 lei la 3.000 lei - faptele prevazute la alin. (3) pct. 1-12, aplicabila intreprinderii/operatorului de transport rutier, si faptele prevazute la alin. (3) pct. 13-19, aplicabila conducatorului auto".






Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei, republicata.



PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR PRESEDINTELE SENATULUI
ROBERTA ALMA ANASTASE MIRCEA-DAN GEOANA




Bucuresti, 19 martie 2010.



Nr. 52.









Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Legislaţie

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...

Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor
Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...

Legea 188/1999, actualizata 2024, privind Statutul functionarilor publici
Legea 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, actualizata 2024 - Republicare Actualizat ...

Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale
Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale Publicata in ...

Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului
Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului Publicat in Monitorul Oficial cu numar ...

Legea finantelor publice locale, actualizata 2024 - Legea 273/2006
Legea 273/2006 privind finantele publice locale Actualizata prin Legea 387/2023 pentru modificare ...

Legea 500/2002 privind finantele publice, actualizata 2024
Legea 500/2002 privind finantele publice Actualizata prin Legea 262/2023 privind aprobarea Ordona ...

OUG 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist
Ordonanta de urgenta nr. 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist Publicata in ...



Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor culturale in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de cresa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Alocatia de stat pentru copii in anul 2024. Conditii de acordare si valoare alocatie
Sursa: MCP Cabinet avocati

Formularul 230 model editabil 2024 PDF. Completeaza Declaratia 230!
Sursa: EuroAvocatura.ro



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Ştiri Juridice