din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2586 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Integral: OUG 29/2010 privind valorificarea surplusului de unitati ale cantitatii atribuite Romaniei prin Protocolul de la Kyoto

INTEGRAL: OUG 29/2010 privind valorificarea surplusului de unitati ale cantitatii atribuite Romaniei prin Protocolul de la Kyoto


OUG 29/2010 privind valorificarea surplusului de unitati ale cantitatii atribuite Romaniei prin Protocolul de la Kyoto

Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 234 din 13 aprilie 2010


Avand in vedere evolutia negocierilor in cadrul Conferintei Natiunilor Unite asupra schimbarilor climatice de la Copenhaga privind posibilitatea de reportare a surplusului de unitati ale cantitatii atribuite intre perioada de angajament a Protocolului de la Kyoto (2008i¿½2012) si perioada de angajament post-Kyoto,
tinandu-se cont de contextul actual in materia comercializarii internationale de unitati ale cantitatii atribuite, care induce aprecierea scaderii semnificative a pretului per unitate a cantitatii atribuite,
luand in considerare criza economica si faptul ca venitul obtinut din comercializarea surplusului de unitati ale cantitatii Atribuite conduce la un impact pozitiv asupra deficitului bugetar si reprezinta o sursa de finantare pentru proiectele de mediu, urgente, necesare in economie, cu precadere in sectorul energetic, precum si pentru proiectele din sectorul rezidential, agricultura si transporturi, in vederea pregatirii aplicarii pachetului Legislativ energie i¿½ schimbari climatice, toate cele de mai sus justifica reglementarea in regim de urgenta a unor masuri referitoare la valorificarea surplusului de unitati ale cantitatii atribuite in conditii de eficienta.

Neadoptarea solutiei legislative preconizate ar avea drept consecinta negativa intarzierea valorificarii surplusului de AAU-ri, fapt ce conduce la pierderea veniturilor obtinute ca urmare a comercializarii surplusului de AAU-ri, in contextul european nefavorabil al reportarii acestuia, iar pe cale de consecinta diminuarea sumelor destinate finantarii de Investitii verzi, finantarii timpurii, precum si a campaniilor de informare si constientizare in domeniul schimbarilor climatice.

Intrucat aceste elemente anterior mentionate vizeaza interesul public si constituie situatii de urgenta si extraordinare, a caror reglementare nu poate fi amanata,
in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,
Guvernul Romaniei adopta prezenta Ordonanta de urgenta

Art. 1
(1) Prezenta ordonanta de urgenta stabileste unele masuri pentru valorificarea eficienta a surplusului de unitati ale cantitatii atribuite Romaniei prin Protocolul de la Kyoto la Conventia-cadru a Natiunilor Unite asupra schimbarilor climatice, in cadrul stabilit de art. 17 al acestui protocol si de deciziile subsecvente adoptate de conferinta partilor. (2) Valorificarea eficienta a surplusului de unitati ale cantitatii atribuite se face in cadrul schemelor de investitii verzi.

Art. 2
Pentru aplicarea prezentei ordonante de urgenta, expresiile de mai jos semnifica dupa cum urmeaza:
a) Conventia-cadru a Natiunilor Unite asupra schimbarilor climatice i¿½ UNFCCC, semnata la Rio de Janeiro la 5 iunie 1992, ratificata prin Legea nr. 24/1994, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 119 din 12 mai 1994;
b) Protocolul de la Kyoto i¿½ Protocolul de la Kyoto la Conventia-cadru a Natiunilor Unite asupra schimbarilor climatice, ratificat prin Legea nr. 3/2001, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 81 din 16 februarie 2001;
c) cantitatea atribuita i¿½ cantitatea de emisii de gaze cu efect de sera care poate fi emisa de un stat prevazut in anexa B la Protocolul de la Kyoto, in prima perioada de angajament 2008i¿½2012, fiind alcatuita din numarul total de unitati ale cantitatii atribuite;
d) unitate a cantitatii atribuite i¿½ AAU i¿½ 1 tona CO^2 echivalent, calculata pe baza potentialului de incalzire global;
e) rezerva perioadei de angajament i¿½ rezerva de AAU-uri necesara pentru indeplinirea angajamentului de limitare a emisiilor de gaze cu efect de sera, prevazut in Protocolul de la Kyoto, pentru conformarea cu reglementarile europene in materie si pentru dezvoltarea economiei;
f) surplusul de AAU-uri i¿½ disponibilul pentru comercializare, rezultat al diferentei dintre cantitatea atribuita si rezerva perioadei de angajament;
g) comercializarea internationala a emisiilor i¿½ IET i¿½ mecanism flexibil prevazut la art. 17 din Protocolul de la Kyoto prin care statele prevazute in anexa B la Protocolul de la Kyoto pot comercializa intre ele unitati ale cantitatii atribuite;
h) schema de investitii verzi i¿½ instrument de asigurare a unor beneficii pentru mediu, care consta in valorificarea surplusului de AAU-uri, atat prin comercializarea surplusului de AAU-uri in baza IET, cat si prin utilizarea veniturilor rezultate pentru finantarea proiectelor care genereaza reduceri de emisii de gaze cu efect de sera;
i) contractul de stat pentru comercializarea surplusului de AAU-uri - intelegere incheiata de catre statul roman cu alt stat, prevazut in anexa B la Protocolul de la Kyoto, sau cu alta entitate autorizata de catre acesta ce nu are calitatea de subiect de drept international si care nu este guvernata de dreptul international public;
j) finantare timpurie - angajamentul asumat de catre Romania in cadrul Consiliului European din decembrie 2009 de a aloca asistenta financiara statelor aflate in curs de dezvoltare, in vederea adaptarii la efectele schimbarilor climatice si a reducerii emisiilor de gaze cu efect de sera, in perioada 2010-2012.

Art. 3
In sensul prezentei ordonante de urgenta, cantitatea atribuita are regimul juridic de bun mobil, incorporal, aflat in proprietatea privata a statului.

Art. 4
(1) Comercializarea surplusului de AAU-uri se realizeaza prin transmiterea dreptului de proprietate asupra surplusului de AAU-uri de catre Guvernul Romaniei, in calitate de reprezentant al statului roman, parte la Protocolul de la Kyoto, catre celalalt stat contractant sau catre statul care a autorizat entitatea contractanta.
(2) Guvernul Romaniei asigura indeplinirea criteriilor de eligibilitate pentru utilizarea mecanismului IET, prevazute in deciziile aprobate la prima conferinta a partilor la Protocolul de la Kyoto, la Montreal in decembrie 2005.
(3) Deciziile care prevad criteriile de eligibilitate se publica prin ordin al ministrului afacerilor externe in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, in termen de 15 zile de la intrarea in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.

Art. 5
(1) transmiterea dreptului de proprietate prevazut la art. 4 alin. (1) se face la data operarii transferului de AAU-uri, in Registrul national al emisiilor de gaze cu efect de sera al statului contractant sau statului care a autorizat entitatea contractanta, sub conditia confirmarii de catre Trezoreria Statului a platii integrale a contravalorii acestora.
(2) Comercializarea surplusului de AAU-uri se face prin negociere directa cu toate entitatile prevazute la art. 2 lit. i).
(3) Criteriul esential avut in vedere la incheierea contractului de stat pentru comercializarea surplusului de AAU-uri este oferta cea mai avantajoasa din punct de vedere economic.
(4) Initierea si dezvoltarea schemelor de investitii verzi se aproba prin hotarare a Guvernului, in termen de 15 zile de la intrarea in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.

Art. 6
Principiile care stau la baza schemelor de investitii verzi sunt urmatoarele:
a) tratamentul egal si nediscriminatoriu fata de cumparatorii surplusului de AAU-uri;
b) comercializarea eficienta a surplusului de AAU-uri;
c) utilizarea eficienta a fondurilor obtinute;
d) transparenta in selectionarea proiectelor care genereaza reduceri de emisii de gaze cu efect de sera;
e) promovarea conceptului de dezvoltare durabila prin proiectele selectionate.

Art. 7
(1) Comercializarea surplusului de AAU-uri se face in baza contractului de stat pentru comercializarea surplusului de AAU-uri.
(2) Contractul de stat pentru comercializarea surplusului de AAU-uri este guvernat si redactat in concordanta cu prevederile legislatiei romane, indiferent de nationalitatea cumparatorului, cu exceptia situatiei in care partile dispun altfel, si se incheie cel putin in 4 exemplare, doua in limba romana si doua intr-o alta limba aleasa de parti.
(3) Fiecare parte va avea cel putin cate un exemplar in limba romana si un exemplar in limba straina in care a fost redactat contractul de stat pentru comercializarea surplusului de AAU-uri.
(4) In caz de litigiu prevaleaza textul in limba romana al contractului de stat pentru comercializarea surplusului de AAU-uri, cu exceptia situatiei in care partile dispun altfel.

Art. 8
Elementele de mandat pentru negocierea si, respectiv, incheierea contractului de stat pentru comercializarea surplusului de AAU-uri sunt cuprinse in memorandumuri, aprobate de Guvern.

Art. 9
Sumele rezultate din comercializarea surplusului de AAU-uri au ca destinatie finantarea proiectelor care genereaza reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera.

Art. 10
(1) Sumele rezultate din comercializarea surplusului de AAU-uri se fac venit la Fondul pentru mediu si sunt gestionate de catre Administratia Fondului pentru Mediu, potrivit prevederilor art. 60 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 195/2005 privind protectia mediului, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 265/2006, cu modificarile si completarile ulterioare.
(2) Prin exceptie de la prevederile alin. (1), 10% din valoarea fiecarei tranzactii pana la indeplinirea sumei angajate de Romania pentru finantarea timpurie se fac venit la bugetul de stat.
(3) Proiectele finantate de catre Administratia Fondului pentru Mediu din veniturile prevazute la alin. (1) se aproba prin hotarare a Guvernului.





Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Legislaţie

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...

Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor
Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...

Legea 188/1999, actualizata 2024, privind Statutul functionarilor publici
Legea 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, actualizata 2024 - Republicare Actualizat ...

Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale
Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale Publicata in ...

Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului
Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului Publicat in Monitorul Oficial cu numar ...

Legea finantelor publice locale, actualizata 2024 - Legea 273/2006
Legea 273/2006 privind finantele publice locale Actualizata prin Legea 387/2023 pentru modificare ...

Legea 500/2002 privind finantele publice, actualizata 2024
Legea 500/2002 privind finantele publice Actualizata prin Legea 262/2023 privind aprobarea Ordona ...

OUG 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist
Ordonanta de urgenta nr. 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist Publicata in ...



Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor culturale in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de cresa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Alocatia de stat pentru copii in anul 2024. Conditii de acordare si valoare alocatie
Sursa: MCP Cabinet avocati

Formularul 230 model editabil 2024 PDF. Completeaza Declaratia 230!
Sursa: EuroAvocatura.ro



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Ştiri Juridice