din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1913 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Integral: OUG 30/2010 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 60/2009 privind unele masuri in vederea implementarii programului Prima casa

INTEGRAL: OUG 30/2010 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 60/2009 privind unele masuri in vederea implementarii programului Prima casa


OUG 30/2010 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 60/2009 privind unele masuri in vederea implementarii programului Prima casa


Publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 243 din 16 aprilie 2010




Avand in vedere:

  • necesitatea adoptarii unor masuri de natura sa permita acordarea de garantii pentru constructia de locuinte in cadrul programului, care sa raspunda unei necesitati sociale;

  • ca masurile a caror reglementare nu poate fi amanata sunt destinate contracararii principalelor efecte ale crizei financiare, in principal pentru a stopa scaderea volumului investitiilor, contractia tuturor industriilor adiacente sectorului imobiliar si implicit disponibilizarile de personal;

  • ca este necesara, de asemenea, adoptarea masurilor propuse in regim de urgenta pentru a putea permite executarea silita a locuintelor grevate de ipoteci legale de rangul I instituite in favoarea statului roman, reprezentat de Ministerul Finantelor Publice;

  • faptul ca, datorita caracterului sezonier al constructiilor, sustinerea cresterii economice pe termen scurt si mediu se poate realiza pe calea acordarii de credite pentru persoanele care doresc sa construiasca o locuinta, iar neadoptarea masurilor propuse ar avea consecinte negative asupra dezvoltarii sectorului constructiei de locuinte,
    tinand cont de faptul ca, in lipsa unor reglementari adecvate nu este posibila asigurarea unei garantari corespunzatoare a statului roman si acordarea efectiva de garantii de stat pentru constructia de locuinte in cadrul programului,
    intrucat toate aceste elemente vizeaza interesul public, iar reglementarea acestora nu poate fi amanata,
    in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,
    Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.

    Art. I
    Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 60/2009 privind unele masuri in vederea implementarii programului Prima casa, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 381 din 4 iunie 2009, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 368/2009, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

    1. La articolul 1, alineatele (1)iæ½(3) si (8) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
    "Art. 1
    (1) Se aproba programul "Prima casa", denumit in continuare Programul, ca program guvernamental care are ca obiectiv facilitarea accesului persoanelor fizice la achizitia sau construirea unei locuinte prin contractarea de credite garantate de stat. Locuintele pot fi construite de beneficiari care detin in proprietate terenul pe care urmeaza sa se construiasca locuinta sau prin asociatii fara personalitate juridica, constituite din minimum 7 beneficiari, dintre care cel putin unul este proprietarul terenului pe care urmeaza sa se construiasca locuintele.
    (2) Beneficiarul Programului este persoana fizica ce indeplineste cumulativ urmatoarele conditii:
    a) pana la data solicitarii creditului nu a detinut in proprietate exclusiva sau impreuna cu sotul ori sotia nicio locuinta, indiferent de modul si de momentul in care a fost dobandita;
    b) achizitioneaza sau construieste o singura locuinta, printr-un credit acordat si garantat in conditiile Programului;
    c) are calitatea de imprumutat in raport cu finantatorul.
    (3) Prin derogare de la prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 64/2007 privind datoria publica, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 109/2008, cu modificarile ulterioare, Ministerul Finantelor Publice este autorizat sa mandateze Fondul National de Garantare a Creditelor pentru Intreprinderile Mici si Mijlocii in vederea emiterii de garantii in numele si in contul statului, in favoarea bancilor care acorda credite persoanelor fizice pentru achizitia sau construirea unei locuinte in cadrul Programului.
    .................................................
    (8) Creantele rezultate din garantiile acordate si platite institutiilor de credit in cadrul Programului sunt asimilate creantelor bugetare a caror recuperare prin executare silita se efectueaza de Agentia Nationala de Administrare Fiscala, conform procedurii reglementate de Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, care se aplica in mod corespunzator."

    2. La articolul 1, dupa alineatul 7 se introduc patru noi alineate, alineatele (7^1)iæ½(7^4), cu urmatorul cuprins:
    "(7^1) In baza contractului de garantare, asupra terenului pe care urmeaza sa se construiasca locuinta in cadrul Programului, precum si asupra locuintei viitoare si a celei construite de beneficiarul individual se instituie urmatoarele sarcini:
    a) un drept de ipoteca legala de rangul I in favoarea statului roman, reprezentat de Ministerul Finantelor Publice, pe toata durata garantiei, cu notarea interdictiei de instrainare a locuintei si a terenului pe o perioada de 5 ani, precum si a interdictiei de grevare a acestora cu orice alte sarcini, cu exceptia celei prevazute la lit. b), pe toata durata garantiei;
    b) un drept de ipoteca legala de rangul II in favoarea bancii finantatoare, pe toata durata garantiei.

    (7^2) In baza contractului de garantare, asupra terenului pe care urmeaza sa se construiasca locuintele in cadrul Programului, precum si asupra locuintelor viitoare si a celor construite prin asociatii fara personalitate juridica se instituie urmatoarele sarcini:
    a) un drept de ipoteca legala de rangul I in favoarea statului roman, reprezentat de Ministerul Finantelor Publice, pe toata durata garantiei, cu notarea interdictiei de instrainare a locuintei si a terenului, cu exceptia instrainarii cotei-parti de teren aferente fiecarei locuinte construite catre oricare dintre membri asociatiei, pe o perioada de 5 ani, precum si a interdictiei de grevare a locuintei si a terenului cu orice alte sarcini, cu exceptia celei prevazute la lit. b, pe toata durata garantiei;
    b) un drept de ipoteca legala de rangul II in favoarea bancii finantatoare, pe toata durata garantiei.

    (7^3) Prevederile art. 1775 din Codul civil nu se aplica ipotecilor instituite pentru garantarea creditelor pentru construirea de locuinte in cadrul Programului. Ipoteca instituita in conditiile alin. (7^1) lit. a), respectiv alin. (7^2) lit. a), asupra locuintei, respectiv asupra locuintelor viitoare, se intabuleaza dupa ce in prealabil a fost notata autorizatia de construire in cartea funciara.

    (7^4) Prin exceptie de la prevederile alin. (7), (7^1) si (7^2), Ministerul Finantelor Publice poate aproba preluarea finantarii garantate si a locuintei de catre o persoana fizica ce indeplineste criteriile de eligibilitate in cadrul Programului in conditiile stabilite in normele de implementare."

    3. La articolul 1, dupa alineatul (8) se introduce un nou alineat, alineatul (8^1), cu urmatorul cuprins:
    "(8^1) Dispozitiile art. 154 alin. (3) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, nu sunt aplicabile in cazul executarii silite pentru stingerea creantelor datorate bugetului de stat rezultate din executarea garantiilor emise in numele si in contul statului in favoarea bancilor care acorda credite persoanelor fizice pentru achizitia sau construirea unei locuinte in cadrul Programului."

    4. La articolul 1, alineatul 11 se abroga.

    5. Articolul 2 se abroga.

    Art. II
    Solicitarilor de acordare a unei finantari garantate in cadrul Programului, aflate in curs de analiza la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, li se aplica dispozitiile legale in vigoare la data depunerii lor.

    Art. III
    Prevederile art. 1 alin. (8) si (8^1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 60/2009 se aplica si executarilor silite aflate in curs la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta





  • Consultă un avocat online
    MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

    Legislaţie

    OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
    Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

    OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
    Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...

    Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor
    Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...

    Legea 188/1999, actualizata 2024, privind Statutul functionarilor publici
    Legea 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, actualizata 2024 - Republicare Actualizat ...

    Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale
    Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale Publicata in ...

    Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului
    Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului Publicat in Monitorul Oficial cu numar ...

    Legea finantelor publice locale, actualizata 2024 - Legea 273/2006
    Legea 273/2006 privind finantele publice locale Actualizata prin Legea 387/2023 pentru modificare ...

    Legea 500/2002 privind finantele publice, actualizata 2024
    Legea 500/2002 privind finantele publice Actualizata prin Legea 262/2023 privind aprobarea Ordona ...

    OUG 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist
    Ordonanta de urgenta nr. 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist Publicata in ...



    Articole Juridice

    Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
    Sursa: MCP Cabinet avocati

    Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
    Sursa: MCP Cabinet avocati

    Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
    Sursa: MCP Cabinet avocati

    Valoarea Tichetelor culturale in anul 2024
    Sursa: MCP Cabinet avocati

    Valoarea Tichetelor de cresa in anul 2024
    Sursa: MCP Cabinet avocati

    Alocatia de stat pentru copii in anul 2024. Conditii de acordare si valoare alocatie
    Sursa: MCP Cabinet avocati

    Formularul 230 model editabil 2024 PDF. Completeaza Declaratia 230!
    Sursa: EuroAvocatura.ro



    Jurisprudenţă

    In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
    Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

    Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
    Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

    Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
    Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

    Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
    Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

    Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
    Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

    Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
    Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

    Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
    Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

    Ştiri Juridice