din anul 2007, atuul tau de DREPT!


Prima pagină » Legislaţie » Integral: HG nr. 370/2010 privind aprobarea platilor tranzitorii pentru tomate destinate procesarii

INTEGRAL: HG nr. 370/2010 privind aprobarea platilor tranzitorii pentru tomate destinate procesarii


HG 370/2010 privind aprobarea platilor tranzitorii pentru tomate destinate procesarii

Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 275 din 28 aprilie 2010




Avand in vedere prevederile art. 2 alin. (2) lit. c) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 74/2009 privind gestionarea fondurilor comunitare nerambursabile provenite din Fondul european de garantare agricola, Fondul european agricol de dezvoltare rurala si Fondul european pentru pescuit si a fondurilor Alocate de la bugetul de stat, privind gestionarea fondurilor nerambursabile alocate de la Comunitatea Europeana si a fondurilor alocate de la bugetul de stat aferente programului de colectare si gestionare a datelor necesare desfasurarii politicii comune in domeniul pescuitului si a programului de control, inspectie si supraveghere in domeniul pescuitului si pentru modificarea art. 10 din legea nr. 218/2005 privind stimularea absorbtiei fondurilor SAPARD, Fondul european agricol pentru dezvoltare rurala, Fondul european pentru pescuit si Fondul european de garantare agricola, prin preluarea riscului de creditare de catre fondurile de garantare, aprobata cu modificari prin Legea nr. 371/2009, cu modificarile si completarile ulterioare,

Constitutia Romaniei, republicata,


Art. 1
(1) Se aloca contravaloarea in lei a sumei de 869 mii euro, din bugetul pe anul 2010 al Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, capitolul 83.01 "Agricultura, silvicultura si vanatoare", titlul 56 "Proiecte cu finantare externa nerambursabila postaderare", articolul 56.06 "Programe din FEGA", pentru acordarea sprijinului financiar privind tomatele destinate procesarii conform Regulamentului (CE) nr. 73/2009 al Consiliului din 19 ianuarie 2009 de stabilire a unor norme comune pentru sistemele de ajutor direct pentru agricultori in cadrul politicii agricole comune si de instituire a anumitor sisteme de ajutor pentru agricultori, de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 1.290/2005, (CE) nr. 247/2006, (CE) nr. 378/2007 si de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.782/2003.
(2) Valoarea sprijinului financiar aferent cererilor eligibile depuse in anul 2009 in conformitate cu prevederile art. 19 alin. (1) din Regulamentul (CE) nr. 73/2009 al Consiliului din 19 ianuarie 2009 reprezinta echivalentul in lei a 1.516,60 euro/ha, la cursul de schimb de 4,2180 lei pentru un euro, stabilit de catre Banca Centrala Europeana in data de 30 septembrie 2009 si publicat in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria C, nr. 236 din 1 octombrie 2009.
(3) Beneficiaza de platile tranzitorii pentru tomate destinate procesarii persoanele fizice si/sau juridice prevazute la art. 6 alin. (1) din ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 125/2006 pentru aprobarea schemelor de plati directe si plati nationale directe complementare, care se acorda in agricultura incepand cu anul 2007, si pentru modificarea art. 2 din Legea nr. 36/1991 privind societatile agricole si alte forme de asociere in agricultura, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 139/2007, cu modificarile ulterioare, care:




(4) Fermierul beneficiaza de aceasta schema de sprijin financiar dupa livrarea cantitatii eligibile.
(5) Suprafata eligibila pentru plata se va considera minimum dintre suprafata determinata dupa efectuarea tuturor controalelor si suprafata contractata.
(6) In caz de forta majora beneficiarul este indreptatit sa primeasca echivalentul sprijinului pentru suprafata afectata de forta majora si circumstante exceptionale, care poate fi intreaga sau o parte din suprafata contractata. In acest caz, calculul productivitatii se face raportand cantitatea livrata la suprafata neafectata de forta majora. Productivitatea astfel calculata va respecta cantitatea de referinta de 8.000 kg/ha la hectar. Forta majora se dovedeste prin documente justificative.
(7) In conditiile prezentei hotarari, cazurile de forta majora sunt cele prevazute de art. 31 din Regulamentul (CE) nr. 73/2009 al Consiliului din 19 ianuarie 2009.

Art. 2
(1) Sprijinul financiar se asigura conform art. 2 alin. (2) lit. c) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 74/2009 privind gestionarea fondurilor comunitare nerambursabile provenite din Fondul european de garantare agricola, Fondul european agricol de dezvoltare rurala si Fondul european pentru pescuit si a fondurilor alocate de la bugetul de stat, privind gestionarea fondurilor nerambursabile alocate de la Comunitatea Europeana si a fondurilor alocate de la bugetul de stat aferente programului de colectare si gestionare a datelor necesare desfasurarii politicii comune in domeniul pescuitului si a programului de control, inspectie si supraveghere in domeniul pescuitului si pentru modificarea art. 10 din Legea nr. 218/2005 privind stimularea absorbtiei fondurilor SAPARD, Fondul european agricol pentru dezvoltare rurala, Fondul european pentru pescuit, Fondul european de garantare agricola, prin preluarea riscului de creditare de catre fondurile de garantare, aprobata cu modificari prin Legea nr. 371/2009, cu modificarile si completarile ulterioare. Valoarea anuala a sprijinului financiar pe hectar se stabileste in functie de suprafata eligibila si plafonul national aprobat Romaniei prin dispozitiile alin. 1 din anexa X la Regulamentul (CE) nr. 73/2009 al Consiliului din 19 ianuarie 2009.
(2) Cererile de sprijin se depun anual in conformitate cu prevederile art. 19 alin. (1) din Regulamentul (CE) nr. 73/2009 al Consiliului din 19 ianuarie 2009, pana in anul 2011 inclusiv, iar valoarea sprijinului financiar se stabileste in functie de suprafata eligibila si plafonul national aplicat Romaniei in conformitate cu prevederile art. 128 alin. (1) din Regulamentul (CE) nr. 73/2009 al Consiliului din 19 ianuarie 2009.

Art. 3
Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale are obligatia ca, in termen de 5 zile lucratoare de la data incasarii sumelor de la Comisia Europeana, sa restituie la bugetul de stat sumele alocate acestei forme de sprijin.

Art. 4
(1) Directiile pentru agricultura si dezvoltare rurala sunt responsabile de aprobarea prim-procesatorilor, astfel cum este stabilit prin Ordinul ministrului agriculturii si dezvoltarii rurale nr. 91/2008.
(2) Agentia de Plati si Interventie pentru Agricultura este responsabila pentru primirea solicitarilor, verificarea respectarii conditiilor de eligibilitate, efectuarea platilor si intocmirea centralizarilor pe beneficiari.





Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Legislaţie

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...

Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor
Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...

Legea 188/1999, actualizata 2024, privind Statutul functionarilor publici
Legea 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, actualizata 2024 - Republicare Actualizat ...

Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale
Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale Publicata in ...

Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului
Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului Publicat in Monitorul Oficial cu numar ...

Legea finantelor publice locale, actualizata 2024 - Legea 273/2006
Legea 273/2006 privind finantele publice locale Actualizata prin Legea 387/2023 pentru modificare ...

Legea 500/2002 privind finantele publice, actualizata 2024
Legea 500/2002 privind finantele publice Actualizata prin Legea 262/2023 privind aprobarea Ordona ...

OUG 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist
Ordonanta de urgenta nr. 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist Publicata in ...



Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor culturale in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de cresa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Alocatia de stat pentru copii in anul 2024. Conditii de acordare si valoare alocatie
Sursa: MCP Cabinet avocati

Formularul 230 model editabil 2024 PDF. Completeaza Declaratia 230!
Sursa: EuroAvocatura.ro



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Ştiri Juridice