din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2125 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Integral: Hotararea nr. 5452010, privind organizarea, structura si functionarea Agentiei Nationale pentru Pescuit si Acvacultura

INTEGRAL: Hotararea nr. 5452010, privind organizarea, structura si functionarea Agentiei Nationale pentru Pescuit si Acvacultura


Hotararea nr. 5452010, privind organizarea, structura si functionarea Agentiei Nationale pentru Pescuit si Acvacultura

Publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 444 din 01/07/2010




In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. 1 alin. (4) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 23/2008 privind pescuitul si acvacultura, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 317/2009,

Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

CAPITOLUL I
Dispozitii generale

Art. 1. - (1) Agentia Nationala pentru Pescuit si Acvacultura, denumita in continuare Agentie, este institutie publica de interes national, organ de specialitate al administratiei publice centrale, cu personalitate juridica, finantata integral de la bugetul de stat, care functioneaza in subordinea Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale.
(2) Sediul Agentiei este in municipiul Bucuresti, bd. Carol I nr. 24, sectorul 3, si este asigurat de catre Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale.
Art. 2. - (1) Pentru realizarea obiectivelor din domeniul sau de activitate, Agentia exercita urmatoarele functii:
a) de elaborare si implementare a strategiei nationale si a reglementarilor privind: conservarea si managementul resurselor acvatice vii existente in habitatele piscicole naturale, acvacultura, procesarea si organizarea pietei produselor pescaresti, structurile de pescuit si acvacultura;
b) de implementare a politicii comune in domeniul pescuitului;
c) de administrare a resurselor acvatice vii din habitatele piscicole naturale, cu exceptia celor din Rezervatia Biosferei "Delta Dunarii", care sunt administrate de Administratia Rezervatiei Biosferei "Delta Dunarii";
d) de control si inspectie;
e) de privatizare a societatilor comerciale cu profil piscicol si a amenajarilor piscicole pe care le are in portofoliu;
f) de concesionare a terenurilor pe care sunt amplasate amenajari piscicole, cu exceptia celor de pe teritoriul Rezervatiei Biosferei "Delta Dunarii", precum si a altor terenuri aferente acestora din domeniul public al statului, in conditiile legii;
g) de vanzare a terenurilor proprietate privata a statului pe care sunt construite amenajari piscicole, inclusiv a instalatiilor speciale amplasate pe uscat;
h) de reprezentare, pe plan intern si extern, in domeniul sau de activitate si in limitele stabilite prin actele normative in vigoare;
i) de realizare a masurilor din domeniul specific.
(2) In perimetrul Rezervatiei Biosferei "Delta Dunarii", accesul la resursele acvatice vii in vederea practicarii pescuitului comercial, familial, recreativ/sportiv si stiintific se reglementeaza pe baza normelor aprobate prin ordin comun al ministrului agriculturii si dezvoltarii rurale si al ministrului mediului si padurilor, la propunerea Administratiei Rezervatiei Biosferei "Delta Dunarii".

CAPITOLUL II
Organizarea Agentiei


Art. 3. - (1) Structura organizatorica a Agentiei este prevazuta in anexa nr. 1.
(2) Prin ordin al ministrului agriculturii si dezvoltarii rurale, in cadrul structurii organizatorice se pot organiza servicii, birouri, compartimente, conform legii.
(3) Atributiile si sarcinile directiilor, serviciilor, birourilor si compartimentelor se stabilesc prin regulamentul de organizare si functionare al Agentiei, aprobat prin ordin al ministrului agriculturii si dezvoltarii rurale in termen de 30 de zile de la intrarea in vigoare a prezentei hotarari.
(4) Personalul Agentiei este format din personalul Agentiei Nationale pentru Pescuit si Acvacultura organizate prin Hotararea Guvernului nr. 1.194/2008 privind organizarea, structura si functionarea Agentiei Nationale pentru Pescuit si Acvacultura, cu modificarile si completarile ulterioare, care se considera transferat in interes de serviciu.
Art. 4. - (1) Agentia este condusa de un presedinte-director general, numit prin ordin al ministrului agriculturii si dezvoltarii rurale, in conditiile Legii nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
(2) Presedintele Agentiei are calitatea de ordonator tertiar de credite.
(3) Presedintele conduce activitatea Agentiei si o reprezinta in raporturile cu celelalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale si locale, cu alte persoane juridice si fizice, precum si in justitie.
(4) In exercitarea atributiilor sale, presedintele emite decizii.
(5) Presedintele Agentiei este inlocuit de directorul Directiei maritime si inspectii in situatia in care nu isi poate indeplini temporar atributiile.
Art. 5. - (1) Numarul maxim de posturi al Agentiei este de 155, cu incadrarea in numarul maxim de posturi aprobat si in prevederile bugetare aprobate Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale.
(2) Personalul din cadrul Agentiei este format din functionari publici si personal contractual.
(3) Salarizarea personalului din cadrul Agentiei se face potrivit legii.
Art. 6. - Agentia isi exercita atributiile in teritoriu prin structuri regionale fara personalitate juridica.

CAPITOLUL III
Atributiile Agentiei


Art. 7. - In exercitarea functiilor prevazute la art. 2, Agentia are urmatoarele atributii:
A. In domeniul elaborarii strategiei, politicilor si a proiectelor de acte normative:
a) elaboreaza strategia nationala a sectorului pescaresc;
b) elaboreaza proiecte de acte normative in conformitate cu politica comuna in domeniul pescuitului si cu strategia nationala a sectorului pescaresc;
c) elaboreaza proiecte de conventii si acorduri internationale in domeniul sau de activitate;
d) elaboreaza reglementarile privind accesul la resursele acvatice vii, in vederea practicarii pescuitului comercial;
e) elaboreaza reglementarile privind pescuitul recreativ/sportiv;
f) elaboreaza norme privind caracteristicile tehnice si conditiile de folosire a uneltelor de pescuit, cat si metodele de pescuit comercial in habitatele piscicole naturale;
g) elaboreaza norme de protectie si regenerare a resurselor acvatice vii privind: stabilirea anuala a capturii totale admisibile (TAC), a cotelor de pescuit si a efortului de pescuit, stabilirea perioadelor de prohibitie, a zonelor de refacere biologica/zonelor de protectie pentru resursele acvatice vii, a speciilor, precum si a masurilor preventive;
h) elaboreaza reglementari specifice privind exercitarea pescuitului speciilor protejate;
i) elaboreaza norme privind dimensiunile minime individuale pe specii care pot fi capturate din habitatele piscicole naturale, pe baza studiilor elaborate de institutiile de cercetare stiintifica de profil;
j) elaboreaza norme de adaptare a flotei de pescuit la starea resurselor acvatice vii, inclusiv Planul de adaptare a flotei si Planul de ajustare a efortului de pescuit;
k) elaboreaza norme privind nominalizarea porturilor/punctelor de debarcare si a centrelor de prima vanzare a produselor din pescuit;
l) elaboreaza reglementari privind criteriile de recunoastere a organizatiilor de producatori din sectorul pescaresc;
m) elaboreaza reglementari privind debarcarea si prima vanzare a produselor pescaresti obtinute din pescuit.
B. In domeniul administrarii resurselor acvatice vii:
a) stabileste masuri de administrare a pescuitului, astfel incat sa se obtina o mai buna rationalizare a efortului de pescuit;
b) finanteaza programele pentru popularea de sustinere si de cercetare-dezvoltare in domeniul exploatarii resurselor acvatice vii si acvaculturii, in limita fondurilor disponibile;
c) elaboreaza proceduri privind practicarea pescuitului;
d) organizeaza si actualizeaza Fisierul navelor si ambarcatiunilor de pescuit;
e) stabileste modul de marcare a navelor/ambarcatiunilor de pescuit, inclusiv a celor auxiliare;
f) autorizeaza construirea, modernizarea si reconversia navelor/ambarcatiunilor de pescuit care urmeaza sa arboreze pavilion roman;
g) propune nominalizarea porturilor/punctelor de debarcare a produselor pescaresti pe teritoriul national unde descarca navele/ambarcatiunile de pescuit;
h) propune autorizarea locurilor in care se realizeaza prima vanzare a produselor obtinute din pescuit, cu respectarea legislatiei comunitare;
i) elibereaza permise/licente/autorizatii, dupa caz, in conformitate cu dispozitiile legislatiei nationale si comunitare.
C. In domeniul acvaculturii:
a) stabileste masuri pentru valorificarea superioara a potentialului genetic, prin introducerea in acvacultura a unor specii valoroase;
b) stabileste masuri pentru cresterea calitatii produselor din acvacultura;
c) adopta masuri pentru asigurarea productiei din acvacultura pentru cazuri de forta majora;
d) stabileste masuri pentru asigurarea sanatatii si bunastarii animale;
e) stabileste masuri de adaptare a productiei la cerintele pietei;
f) stabileste masuri privind introducerea bunelor practici in acvacultura;
g) incurajeaza aplicarea tehnologiilor de reproducere si crestere pentru specii cu valoare economica ridicata si promovarea produselor pescaresti organice;
h) organizeaza si actualizeaza Registrul unitatilor de productie din acvacultura si emite licentele de acvacultura;
i) stabileste si alte actiuni pe care necesitatile de dezvoltare a acvaculturii le impun, potrivit legii;
j) stabileste criteriile de introducere de noi specii in Romania.
D. In domeniul procesarii si pietei produselor pescaresti:
a) stabileste masuri de sprijin al organizatiilor de producatori si al altor forme asociative;
b) asigura respectarea criteriilor de recunoastere si de retragere a recunoasterii organizatiilor de producatori din sectorul pescaresc, prevazute de legislatia comunitara;
c) recunoaste organizatiile de producatori;
d) organizeaza si actualizeaza Registrul centrelor de prima vanzare, Registrul porturilor/punctelor de debarcare autorizate si nominalizate de autoritatea publica centrala care raspunde de pescuit si acvacultura;
e) solicita elaborarea de studii de piata;
f) organizeaza si actualizeaza Registrul unitatilor de procesare;
g) emite licente de fabricatie unitatilor de procesare;
h) propune masuri pentru imbunatatirea calitatii si promovarea produselor pescaresti.
E. In domeniul activitatii de control si inspectie piscicola:
a) organizeaza si desfasoara activitati permanente de control si inspectie piscicola privind respectarea legislatiei in domeniu;
b) verifica modul de executare a atributiilor de paza si protectie a resurselor acvatice vii de catre beneficiarii dreptului de pescuit;
c) verifica respectarea conditiilor impuse prin licente/autorizatii/permise de pescuit;
d) elaboreaza planurile anuale si lunare ale activitatii de inspectie si control;
e) verifica veridicitatea datelor inscrise in documentele pentru circulatia pestelui;
f) constata infractiuni si contraventii si aplica sanctiuni pentru nerespectarea prevederilor legale in vigoare, dispune ridicarea in vederea confiscarii a bunurilor rezultate din savarsirea infractiunilor si contraventiilor;
g) monitorizeaza aplicarea sanctiunilor prevazute in procesele-verbale de constatare si sanctionare a contraventiilor si a masurilor dispuse prin notele de control, conform legislatiei in domeniu;
h) stabileste sistemele de control si de inspectie ale activitatilor de pescuit;
i) retine/suspenda/anuleaza, dupa caz, in baza constatarilor si propunerilor personalului cu drept de inspectie si control, permisul/licenta/autorizatia, potrivit prevederilor legii;
j) asigura functionarea sistemului de monitorizare prin satelit a navelor de pescuit la Marea Neagra, conform reglementarilor comunitare;
k) verifica modul de organizare si desfasurare a pescuitului;
l) verifica respectarea conditiilor care stau la baza eliberarii permiselor/licentelor/autorizatiilor privind pescuitul si acvacultura.
F. In domeniul privatizarii:
a) privatizeaza societatile comerciale cu profil piscicol si amenajarile piscicole pe care le are in portofoliu, in conditiile legii;
b) concesioneaza terenurile, cu exceptia celor de pe teritoriul Rezervatiei Biosferei "Delta Dunarii", pe care sunt amplasate amenajarile piscicole, precum si alte terenuri aferente acestora din domeniul public al statului, in conditiile legii;
c) incheie contracte in vederea exploatarii terenurilor, cu exceptia celor de pe teritoriul Rezervatiei Biosferei "Delta Dunarii", pe care sunt amplasate amenajarile piscicole, precum si a altor terenuri aferente acestora din domeniul privat al statului, in conditiile legii;
d) incheie contracte de vanzare a terenurilor proprietate privata a statului, pe care sunt construite amenajari piscicole, in conditiile legii;
e) elaboreaza caiete de sarcini in vederea privatizarii si/sau a concesionarii;
f) urmareste indeplinirea obligatiilor stabilite prin contractele de privatizare si/sau de concesionare;
g) indeplineste si alte atributii care decurg din functia de privatizare si/sau de concesionare, in conformitate cu prevederile legale;
h) propune constituirea comisiei de privatizare, concesionare.
G. In domeniul cercetarii stiintifice:
a) colaboreaza cu institutiile de cercetare de profil pentru indeplinirea obiectivelor stabilite prin strategii;
b) solicita studii pentru cunoasterea biologiei, etologiei si diversitatii structurii, functionabilitatii si productivitatii ecosistemelor acvatice si a interactiunilor specifice;
c) solicita studii pentru evaluarea impactului produs asupra ecosistemelor acvatice marine si a apelor continentale de catre activitatile de pescuit si acvacultura si de alte activitati antropice;
d) solicita studii pentru dezvoltarea si diversificarea acvaculturii;
e) elibereaza autorizatia speciala de pescuit in scop stiintific.
H. In domeniul relatiilor interinstitutionale:
a) incheie protocoale cu institutiile publice implicate in activitatea de control si inspectie privind sectorul pescaresc;
b) incheie acorduri/protocoale cu institutii si organizatii in sectorul pescaresc, in conditiile legii;
c) colaboreaza cu Autoritatea de management pentru Programul operational pentru pescuit, cu Autoritatea de management pentru Programul National de Dezvoltare Rurala, precum si cu alte institutii implicate in derularea fondurilor externe nerambursabile;
d) organizeaza manifestari si intalniri internationale si participa la cele organizate de entitati si organizatii internationale specializate in domeniul pescuitului si acvaculturii;
e) colaboreaza cu organele de specialitate din ministere, cu autoritatile administratiei publice locale si cu organismele internationale implicate in activitatea de pescuit si acvacultura.
I. In domeniul fondurilor nerambursabile alocate de Comunitatea Europeana si al fondurilor alocate de la bugetul de stat aferente Programului de colectare si gestionare a datelor necesare desfasurarii politicii comune in domeniul pescuitului si Programului de control, inspectie si supraveghere in domeniul pescuitului:
a) utilizeaza si gestioneaza fonduri nerambursabile alocate de la Comunitatea Europeana si fonduri alocate de la bugetul de stat aferente Programului de colectare si gestionare a datelor necesare desfasurarii politicii comune in domeniul pescuitului si Programului de control, inspectie si supraveghere in domeniul pescuitului;
b) elaboreaza Programul de colectare si gestionare a datelor necesare desfasurarii politicii comune in domeniul pescuitului, il supune spre aprobare Comisiei Europene si asigura implementarea acestuia;
c) elaboreaza Programul de control, inspectie si supraveghere in domeniul pescuitului, il supune spre aprobare Comisiei Europene si asigura implementarea acestuia.
J. In alte domenii:
a) organizeaza si intretine baza de date din domeniul pescuitului si acvaculturii si asigura transmiterea datelor in sistemul informatic comunitar;
b) organizeaza activitati de instruire a personalului propriu;
c) incheie contracte si finanteaza realizarea de buletine informative, ghiduri, brosuri, afise, postere, bannere pentru diseminarea informatiilor referitoare la sectorul pescaresc;
d) participa la elaborarea planului comun de actiune in vederea prevenirii efectelor starilor de calamitati naturale si urmareste realizarea masurilor si actiunilor prevazute, in colaborare cu ceilalti factori decizionali de la nivel local si central;
e) intocmeste anual raportul de activitate si il supune spre aprobare ministrului agriculturii si dezvoltarii rurale;
f) indeplineste si alte atributii specifice, in conditiile legii.
Art. 8. - (1) Atributiile de control si inspectie piscicola se exercita de catre personalul propriu cu drept de inspectie si control al Agentiei, nominalizat prin decizie a presedintelui Agentiei.
(2) Procedura de control si procedura de inspectie se stabilesc prin decizie a presedintelui Agentiei.
Art. 9. - In exercitarea atributiilor ce ii revin, personalul cu drept de inspectie si control verifica documentele care stau la baza activitatii persoanei controlate si, dupa caz:
a) propune masuri administrative;
b) constata infractiuni prevazute de legislatia specifica sectorului pescaresc;
c) constata contraventiile si aplica sanctiunile contraventionale prevazute de lege.
Art. 10. - (1) Personalul cu drept de inspectie si control, in baza neregulilor constatate, retine si suspenda permisul, licenta sau autorizatia, potrivit prevederilor legale.
(2) Personalul cu drept de inspectie si control, in baza neregulilor constatate, propune retragerea permisului, licentei sau autorizatiei, potrivit prevederilor legale.
Art. 11. - (1) Personalul cu drept de inspectie si control se legitimeaza cu legitimatia al carei model este prevazut in anexa nr. 2.
(2) Documentele intocmite de personalul cu drept de inspectie si control vor fi semnate si stampilate cu stampila al carei model este prevazut in anexa nr. 2.
(3) Procesul-verbal de constatare si sanctionare a contraventiei la normele de pescuit si de protectie a resurselor acvatice vii si instiintarea de plata se intocmesc conform modelului prevazut in anexa nr. 3.

CAPITOLUL IV
Echipamente si mijloace de control


Art. 12. - (1) Dotarea Agentiei cu mijloace de transport pe apa si pe uscat este stabilita conform anexei nr. 4.
(2) Navele si ambarcatiunile destinate inspectiei si controlului se identifica prin arborarea fanionului specific pe catargul principal si/sau prin sigla existenta pe bordul acestora, dupa caz.
(3) Modelele fanionului si siglei navelor si ambarcatiunilor destinate inspectiei si controlului se stabilesc prin ordin al ministrului agriculturii si dezvoltarii rurale.
Art. 13. - (1) In executarea atributiilor, personalul cu drept de inspectie si control al Agentiei este obligat sa poarte uniforma si echipament.
(2) Tipul, numarul si durata de serviciu a uniformelor si echipamentelor se aproba prin ordin al ministrului agriculturii si dezvoltarii rurale, la propunerea conducerii Agentiei.
(3) Uniformele si echipamentele sunt asigurate de catre Agentie, in conformitate cu dispozitiile legale in vigoare.
Art. 14. - Este interzisa folosirea mijloacelor de transport destinate controlului si inspectiei piscicole pentru alte scopuri decat pentru indeplinirea sarcinilor prevazute de legislatia in vigoare.
Art. 15. - Pe navele/ambarcatiunile destinate controlului si inspectiei piscicole se tine un jurnal de bord, in care se inscriu toate deplasarile efectuate, conform anexei nr. 5.

CAPITOLUL V
Dispozitii finale


Art. 16. - Finantarea cheltuielilor curente si de capital ale Agentiei se asigura din prevederile bugetare aprobate Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale.
Art. 17. - Agentia realizeaza investitii prin Programul operational pentru pescuit, pentru infrastructura aferenta centrelor de prima vanzare, porturilor/punctelor/adaposturilor pescaresti si punctelor de debarcare, precum si prin alocari bugetare.
Art. 18. - Anexele nr. 1-5 fac parte integranta din prezenta hotarare.
Art. 19. - Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga Hotararea Guvernului nr. 1.194/2008 privind organizarea, structura si functionarea Agentiei Nationale pentru Pescuit si Acvacultura, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 683 din 6 octombrie 2008, cu modificarile si completarile ulterioare.

PRIM-MINISTRU
EMIL BOC


Contrasemneaza:

Ministrul agriculturii si dezvoltarii rurale,
Mihail Dumitru
Ministrul muncii, familiei si protectiei sociale,
Mihai Constantin Seitan
Seful Departamentului pentru Afaceri Europene,
Bogdan Manoiu
Ministrul finantelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vladescu


Bucuresti, 9 iunie 2010.
Nr. 545.





Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Legislaţie

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...

Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor
Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...

Legea 188/1999, actualizata 2024, privind Statutul functionarilor publici
Legea 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, actualizata 2024 - Republicare Actualizat ...

Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale
Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale Publicata in ...

Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului
Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului Publicat in Monitorul Oficial cu numar ...

Legea finantelor publice locale, actualizata 2024 - Legea 273/2006
Legea 273/2006 privind finantele publice locale Actualizata prin Legea 387/2023 pentru modificare ...

Legea 500/2002 privind finantele publice, actualizata 2024
Legea 500/2002 privind finantele publice Actualizata prin Legea 262/2023 privind aprobarea Ordona ...

OUG 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist
Ordonanta de urgenta nr. 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist Publicata in ...



Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor culturale in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de cresa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Alocatia de stat pentru copii in anul 2024. Conditii de acordare si valoare alocatie
Sursa: MCP Cabinet avocati

Formularul 230 model editabil 2024 PDF. Completeaza Declaratia 230!
Sursa: EuroAvocatura.ro



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Ştiri Juridice