din anul 2007, atuul tau de DREPT!


Prima pagină » Legislaţie » Integral: HG 922/2010 privind organizarea si functionarea Punctului de contact unic electronic

INTEGRAL: HG 922/2010 privind organizarea si functionarea Punctului de contact unic electronic


HG 922/2010 privind organizarea si functionarea Punctului de contact unic electronic

Publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 644 din 15 septembrie 2010


In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. 6 alin. (8) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 49/2009 privind libertatea de stabilire a prestatorilor de servicii si libertatea de a furniza servicii in Romania, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 68/2010,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

Art. 1
(1) Prin prezenta hotarare se stabileste modul de functionare si organizare a Punctului de contact unic electronic, denumit in continuare PCU electronic, ca sistem informatic de utilitate publica, parte integranta a Sistemului e-guvernare din Sistemul Electronic National, in responsabilitatea Centrului National Romania Digitala, denumit in continuare CNRD, aflat in subordinea Ministerului Comunicatiilor si Societatii Informationale, denumit in continuare MCSI.
(2) PCU electronic este implementat prin proiectul "Platforma pentru integrarea serviciilor e-Guvernare in SEN-PISEG", care are urmatoarele componente: software, hardware si comunicatii.
(3) PCU electronic pentru serviciile din sfera justitiei il reprezinta portalul e-justice, dezvoltat de Comisia Europeana in colaborare cu statele membre ale Uniunii Europene. PCU electronic va face trimitere printr-un link la portalul e-justice.
(4) In aplicarea prevederilor prezentei hotarari, CNRD si autoritatile competente au obligatia de a respecta prevederile Legii nr. 677/2001 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date, cu modificarile si completarile ulterioare.

Art. 2
In intelesul prezentei hotarari, expresiile de mai jos au urmatoarele semnificatii:
a) autentificare unica iż˝ procesul prin care o autoritate competenta, institutie publica sau prestator poate avea acces si poate fi identificat unic in sistemul PCU electronic;
b) persistenta datelor de autentificare iż˝ reutilizarea datelor introduse in sistem de catre autoritatile competente si institutiile publice, persoane fizice si operatorii economici;
c) asigurarea disponibilitatii datelor si documentelor iż˝ procesul prin care datele si documentele introduse in PCU electronic atat de prestator, cat si de beneficiar sunt arhivate in format electronic, in vederea accesarii ulterioare de catre autoritatile competente si institutiile publice competente sau de catre beneficiar;
d) autoritate competenta iż˝ orice autoritate, astfel cum aceasta este definita la art. 2 lit. h) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 49/2009 privind libertatea de stabilire a prestatorilor de servicii si libertatea de a furniza servicii in Romania, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 68/2010.

Art. 3
(1) Continutul si structura PCU electronic se actualizeaza permanent si se extind pentru a permite indeplinirea tuturor procedurilor si formalitatilor necesare, inclusiv a unor noi proceduri introduse prin acte normative adoptate ulterior termenului de operationalizare a sistemului.
(2) Procedurile agreate intre autoritatile competente implicate in rezolvarea unei solicitari vor fi comunicate catre MCSI in vederea implementarii de catre CNRD in cadrul PCU electronic, cu respectarea prevederilor art. 6 alin. (7) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 49/2009, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 68/2010.

Art. 4
(1) CNRD intocmeste si transmite MCSI setul de informatii necesare pentru operationalizarea fiecarei proceduri sau formalitati ce urmeaza a fi implementata in PCU electronic, inclusiv actualizari ale celor deja implementate.
(2) La solicitarea MCSI, autoritatile competente care detin si/sau administreaza informatiile necesare operationalizarii procedurilor ori formalitatilor necesare accesului prestatorilor la informatiile ce pot fi accesate in cadrul PCU electronic, in conformitate cu prevederile art. 7 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 49/2009, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 68/2010, au obligatia de a le pune la dispozitia CNRD in termen de maximum 15 zile de la data solicitarii.
(3) Autoritatile competente care detin si/sau administreaza informatiile necesare operarii procedurilor ori formalitatilor necesare accesului la prestarea serviciilor implementate in PCU electronic vor defini proceduri interne in vederea asigurarii bunei functionari a serviciului public electronic din cadrul PCU electronic, in termen de maximum 60 de zile de la data la care acesta devine functional sau de la data la care devin functionale respectivele autoritati competente, potrivit prevederilor art. 6 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 49/2009, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 68/2010.
(4) Autoritatile competente care detin si/sau administreaza informatiile necesare operarii procedurilor ori formalitatilor necesare accesului la prestarea serviciilor implementate in PCU electronic au obligatia de a publica in cadrul PCU electronic datele de contact si de a le actualiza ori de cate ori este cazul, in cel mult 10 zile de la modificarea acestora.

Art. 5
(1) Este obligatoriu ca intreaga comunicare cu autoritatile competente sa se desfasoare prin intermediul PCU electronic, daca este legata de un proces de autorizare initiat prin PCU electronic.
(2) Institutiile publice care detin sau administreaza informatiile necesare operarii procedurilor ori formalitatilor necesare accesului la prestarea serviciilor implementate in PCU electronic au obligatia de a se autentifica unic in PCU electronic.
(3) Pentru realizarea obiectivelor specifice organizarii si functionarii PCU electronic, CNRD, in calitate de institutie desemnata responsabila cu administrarea PCU electronic, are responsabilitati in:
a) asigurarea autentificarii unice a fiecarui prestator in PCU electronic;
b) asigurarea persistentei datelor de autentificare, pentru a permite accesul la activitatea deja desfasurata de catre beneficiar in PCU electronic;
c) asigurarea mijloacelor de recuperare/modificare in conditii de securitate necesare a datelor de autentificare, atunci cand este necesar;
d) asigurarea mijloacelor tehnice necesare pentru transmiterea de catre prestator, prin intermediul PCU electronic, a formularelor completate, impreuna cu toate documentele si informatiile necesare, conform procedurilor si informatiilor publice ale autoritatii competente responsabile cu tratarea solicitarii;
e) asigurarea mijloacelor tehnice necesare pentru monitorizarea si raportarea automata a starii solicitarilor;
f) asigurarea mijloacelor tehnice necesare pentru notificarea automata prin e-mail a prestatorului, cu privire la modificari in comunicarea sa cu autoritatea competenta;
g) asigurarea mijloacelor tehnice necesare pentru trimiterea de catre autoritatile competente a raspunsului semnat electronic prin intermediul PCU electronic;
h) asigurarea salvarii, arhivarii si disponibilitatii datelor, documentelor, comunicarilor efectuate prin intermediul PCU electronic, fara drept de modificare ulterioara, pentru toti utilizatorii PCU electronic;
i) asigurarea mijloacelor tehnice necesare pentru implementarea procedurilor de lucru agreate intre autoritatile competente implicate in rezolvarea unei solicitari.

Art. 6
(1) Primirea solicitarii de la prestator se face prin intermediul portalului, pe baza unei notificari transmise automat prin mijloace electronice de catre portal.
(2) Tratarea solicitarii de la prestator, respectiv circuitul documentelor intre solicitare si raspuns se efectueaza pe procesele existente in cadrul fiecarei autoritati competente in parte.
(3) Responsabilitatea pentru tratarea solicitarii revine fiecareia dintre autoritatile competente implicate in procesul de solutionare a solicitarii in parte.
(4) Termenul legal de solutionare curge de la data inregistrarii cererii.
(5) Solicitarea de informatii se realizeaza prin intermediul PCU electronic conform mijloacelor tehnice puse la dispozitie de CNRD.
(6) Trimiterea raspunsului catre prestator se efectueaza prin intermediul PCU electronic, ca document semnat cu semnatura electronica extinsa, bazat pe certificatul calificat digital al autoritatilor competente emitente si marcat temporal in conformitate cu prevederile Legii nr. 451/2004 privind marca temporala. Fiecare autoritate competenta este responsabila de achizitionarea propriului certificat calificat digital cu ajutorul caruia se efectueaza semnatura electronica extinsa.





Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Legislaţie

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...

Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor
Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...

Legea 188/1999, actualizata 2024, privind Statutul functionarilor publici
Legea 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, actualizata 2024 - Republicare Actualizat ...

Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale
Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale Publicata in ...

Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului
Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului Publicat in Monitorul Oficial cu numar ...

Legea finantelor publice locale, actualizata 2024 - Legea 273/2006
Legea 273/2006 privind finantele publice locale Actualizata prin Legea 387/2023 pentru modificare ...

Legea 500/2002 privind finantele publice, actualizata 2024
Legea 500/2002 privind finantele publice Actualizata prin Legea 262/2023 privind aprobarea Ordona ...

OUG 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist
Ordonanta de urgenta nr. 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist Publicata in ...



Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor culturale in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de cresa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Alocatia de stat pentru copii in anul 2024. Conditii de acordare si valoare alocatie
Sursa: MCP Cabinet avocati

Formularul 230 model editabil 2024 PDF. Completeaza Declaratia 230!
Sursa: EuroAvocatura.ro



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Ştiri Juridice