din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1571 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Integral: Hotararea 19/2010 pentru modificarea si completarea Regulamentului de organizare si functionare a Curtii Constitutionale, aprobat prin Hotararea Plenului Curtii Constitutionale nr. 2/2005 Publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 752 din 11 noiembrie 2010

INTEGRAL: Hotararea 19/2010 pentru modificarea si completarea Regulamentului de organizare si functionare a Curtii Constitutionale, aprobat prin Hotararea Plenului Curtii Constitutionale nr. 2/2005 Publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 752 din 11 noiembrie 2010


Hotararea 19/2010 pentru modificarea si completarea Regulamentului de organizare si functionare a Curtii Constitutionale, aprobat prin Hotararea Plenului Curtii Constitutionale nr. 2/2005

Publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 752 din 11 noiembrie 2010


CURTEA CONSTITUTIONALA In temeiul art. 76 din Legea nr. 47/1992 privind organizarea si functionarea Curtii Constitutionale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, Plenul Curtii Constitutionale adopta prezenta hotarare.



Art. I
Regulamentul de organizare si functionare a Curtii Constitutionale, aprobat prin Hotararea Plenului Curtii Constitutionale nr. 2/2005, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 116 din 4 februarie 2005, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. Articolul 33 se modifica si va avea urmatorul cuprins: "Art. 33. i¿½ Serviciul grefa, registratura si arhiva efectueaza operatiunile privind primirea, inregistrarea, distribuirea, expedierea si arhivarea corespondentei, indosarierea actelor, pastrarea registrelor, precum si alte lucrari cu caracter auxiliar, necesare bunei desfasurari a activitatii Curtii Constitutionale."

2. Dupa articolul 33 se introduc 14 noi articole, articolele 33^1i¿½ 33^14, cu urmatorul cuprins:

"Art. 33^1
Serviciul grefa, registratura si arhiva este compus din personalul auxiliar, in sensul dispozitiilor Legii nr. 567/2004 privind statutul personalului auxiliar de specialitate al instantelor judecatoresti si al parchetelor de pe langa acestea, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si curieri.

Art. 33^2
Personalul Serviciului grefa, registratura si arhiva este condus de grefierul-sef si este coordonat de prim-magistratul-asistent.

Art. 33^3
Personalul Serviciului grefa, registratura si arhiva are urmatoarele atributii:
1. Grefierul-sef:

a) coordoneaza, indruma si controleaza activitatea personalului din subordine, in conformitate cu atributiile din prezentul regulament si cu fisa postului;
b) asigura organizarea si desfasurarea sedintelor de judecata, luand masuri pentru inregistrarea si constituirea corespunzatoare a dosarelor aflate pe rolul Curtii, pentru intocmirea si transmiterea citatiilor;
c) verifica si semneaza lista dosarelor care urmeaza a fi dezbatute in sedinta publica, respectiv a celor aflate in pronuntare;
d) asigura realizarea corespunzatoare a activitatilor de grefa, registratura si arhiva, precum si a celei de curierat si de expediere a corespondentei Curtii;
e) intocmeste adresa de comunicare si trimite actele adoptate de Curte spre publicare in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I;
f) restituie documentele inaintate Curtii Constitutionale din eroare;
g) propune Plenului Curtii aprobarea programului de lucru al serviciului cu publicul;
h) intocmeste si semneaza referatele de necesitate, notele de fundamentare si alte documente privind activitatea serviciului;
i) certifica realitatea facturilor de plata care privesc serviciul;
j) intocmeste planificarea serviciului de permanenta a personalului din subordine, cu avizul prim-magistratului-asistent, si o supune spre aprobare presedintelui Curtii;
k) reprezinta serviciul in fata conducerii Curtii;
l) propune secretarului general, cu consultarea primmagistratului- asistent, acordarea unor prime trimestriale si anuale. Propune prim-magistratului-asistent calificativele pentru activitatea profesionala desfasurata de catre personalul serviciului; activitatea profesionala desfasurata de catre grefierul-sef este evaluata de catre prim-magistratul-asistent, care propune secretarului general acordarea unor prime trimestriale si anuale;
m) realizeaza nemijlocit lucrarile stabilite de presedintele Curtii Constitutionale si de prim-magistratul-asistent;
n) executa si alte atributii date de conducerea Curtii.
2. Grefierii-registratori:

a) primesc si inregistreaza scrisorile si adresele oficiale, petitiile si actele de sesizare a Curtii, le triaza pe categorii si tin evidenta acestora la zi;
b) completeaza zilnic datele in registrele Curtii prevazute la art. 33^6 lit. a)i¿½c) si e);
c) formeaza dosarele pentru sesizarile nou-intrate si le completeaza cu documentele sosite ulterior;
d) organizeaza pastrarea dosarelor si a deciziilor pronuntate in arhiva curenta si asigura consultarea lor de catre parti sau reprezentantii acestora in incinta serviciului si in timpul programului de lucru cu publicul;
e) asigura transferul dosarelor intre arhiva si cabinetele judecatorilor si magistratilor-asistenti;
f) asigura distribuirea la cabinetele judecatorilor, la magistratii-asistenti si la serviciile Curtii, prin intermediul curierului, a corespondentei sosite pe adresa Curtii, precum si a materialelor ce alcatuiesc dosarele aflate pe rol, dupa consultarea magistratului-asistent desemnat in dosar;
g) expediaza prin posta actele Curtii si restituie dosarele transmise Curtii;
h) asigura multiplicarea actelor adoptate de Curte si le comunica persoanelor sau autoritatilor prevazute de lege;
i) executa si alte atributii date de grefierul-sef.
3. Grefierii:
a) intocmesc conceptele de citare si citatiile si le predau grefierului-registrator spre expediere catre parti;
b) tin legatura, prin telefon, fax, telegrame sau e-mail, cu partile, cu instantele judecatoresti sau cu alte autoritati in vederea completarii actelor procedurale, intocmind notele doveditoare ale corespondentei;
c) realizeaza lucrarile premergatoare sedintelor de dezbateri publice si de deliberare, asigurand, cu ajutorul personalului care asigura multiplicarea si a curierului, dupa caz, multiplicarea/scanarea, respectiv distribuirea la cabinetele judecatorilor si la magistratii-asistenti a actelor si documentelor care alcatuiesc dosarele de judecata;
d) informeaza de indata magistratii-asistenti despre orice acte sosite la dosarele aflate pe rol;
e) completeaza condica de sedinta si o aduc, impreuna cu dosarele aflate pe rol, la sedintele de judecata, la care asista obligatoriu un grefier;
f) intocmesc lista dosarelor care urmeaza a fi dezbatute in sedinta publica, pe care o afiseaza la avizier si o predau curierului spre difuzare la cabinetele judecatorilor, la magistratiiasistenti in mod corespunzator, precum si la magistratiiasistenti- sefi si la prim-magistratul-asistent;
g) intocmesc lista cu dosarele ramase in pronuntare, pe care o predau spre difuzare la cabinetele judecatorilor, la magistratiiasistenti in mod corespunzator, precum si la magistratiiasistenti- sefi si la prim-magistratul-asistent;
h) completeaza datele in registrul de evidenta a redactarii actelor Curtii;
i) executa si alte atributii date de grefierul-sef.
4. Grefierii-arhivari si grefierii-documentaristi:
a) preiau anual documentele create sau intrate in Curte, precum si dosarele jurisdictionale solutionate, in vederea arhivarii acestora;
b) efectueaza preluarea arhivistica a documentelor primite, selectionarea, inventarierea si depozitarea acestora conform prevederilor legale;
c) tin evidenta sigiliilor;
d) multiplica actele adoptate de Curte;
e) faciliteaza consultarea operativa a dosarelor si a altor documente aflate in arhiva generala;
f) inregistreaza in registrele prevazute la art. 33^6 lit. g)i¿½i) si pastreaza ordinele emise de presedintele Curtii, hotararile Plenului administrativ al Curtii, precum si dispozitiile secretarului general;
g) verifica tehnoredactarea actelor Curtii inaintate de magistratii-asistenti;
h) executa si alte atributii date de grefierul-sef.
5.Curierii:
a) receptioneaza corespondenta sosita pe adresa Curtii Constitutionale;
b) realizeaza transmiterea, in mod corespunzator, a actelor primite in acest scop, in interiorul Curtii, cabinetelor judecatorilor, magistratilor-asistenti, personalului Secretariatului General, precum si, cand este cazul, altor autoritati;
c) pregatesc, pentru posta militara, citatiile intocmite de grefieri pentru Ministerul Public si, atunci cand este cazul, duc personal citatiile Ministerului Public ori altor autoritati;
d) transmit la posta citatiile si intreaga corespondenta trecuta pe borderou, predata de grefierii-registratori;
e) executa si alte atributii date de grefierul-sef.

Art. 33^4
Atributiile fiecarui angajat din structura Serviciului grefa, registratura si arhiva sunt stabilite si detaliate in fisa postului, intocmita de grefierul-sef cu respectarea cadrului stabilit prin prezentul regulament si aprobata de primmagistratul- asistent. Pentru grefierul-sef, fisa postului se intocmeste de prim-magistratul-asistent.

Art. 33^5
In cadrul Serviciului grefa, registratura si arhiva se intocmesc si se pastreaza:
a) registrele Curtii prevazute la art. 33^6;
b) borderouri pentru corespondenta jurisdictionala si administrativa, pentru expedieri prin posta civila si militara;
c) evidenta sigiliilor si a registrelor pentru magistratii-asistenti;
d) evidenta Arhivei Curtii.

Art. 33^6
Registrele Curtii Constitutionale, intocmite si pastrate de Serviciul grefa, registratura si arhiva, sunt urmatoarele:
a) registrul de intrare-iesire a corespondentei cu caracter administrativ, in care se trec de catre grefierii-registratori, in ordine cronologica, toate cererile si celelalte acte care nu privesc activitatea jurisdictionala a Curtii, toate scrisorile, petitiile si adresele cu caracter administrativ;
b) registrul de intrare-iesire a dosarelor, in care se trec de catre grefierii-registratori, in ordine cronologica, toate actele de sesizare a Curtii;
c) registrul general de dosare, in care se trec de catre grefierii-registratori, in ordinea intrarii, toate actele de sesizare a Curtii, precum si toata corespondenta in legatura cu acestea; numarul de inregistrare din acest registru reprezinta numarul de dosar, la care se adauga litera corespunzatoare incadrarii sesizarii in categoriile de atributii prevazute la art. 146 din Constitutie; in dreptul fiecarui dosar astfel inregistrat se vor trece: data solicitarii si transmiterii punctelor de vedere de catre autoritati, orice cerere legata de dosar, data depunerii raportului, termenele de judecata, data redactarii deciziei, hotararii sau avizului, dupa caz, data transmiterii actelor Curtii la Regia Autonoma "Monitorul Oficial", instante, respectiv la diverse autoritati publice, in cazurile prevazute de lege;
d) condica sedintelor de judecata, in care se inscriu de catre grefier toate dosarele din fiecare sedinta, in ordinea din lista dosarelor, numele judecatorilor si al magistratilor-asistenti participanti la sedinta;
e) registrul de termene al arhivei, in care se inscriu dosarele pe termene de judecata;
f) registrul de evidenta a redactarii actelor Curtii, in care se trec in ordine si separat, in functie de distinctia facuta la art. 11 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, toate deciziile si hotararile pronuntate, precum si avizele emise; data redactarii se considera data depunerii de catre magistratul-asistent la mapa presedintelui Curtii Constitutionale a deciziei, hotararii sau avizului; se inregistreaza, de asemenea, data transmiterii actului la Regia Autonoma "Monitorul Oficial", precum si numarul si data Monitorului Oficial al Romaniei in care se publica actul;
g) registrul hotararilor Plenului administrativ al Curtii Constitutionale;
h) registrul de ordine emise de presedintele Curtii Constitutionale;
i) registrul dispozitiilor secretarului general;
j) registrul de corespondenta secreta.

Art. 33^7
La sfarsitul fiecarui an, dupa ultima operatiune din fiecare registru, se va intocmi un proces-verbal de inchidere, care va fi semnat de grefierul-sef si de prim-magistratul-asistent, aplicandu-se sigiliul. Daca este cazul, inscrierile se vor face in aceleasi registre, reincepandu-se cu o noua numerotare.

Art. 33^8
Evidenta din registrul general de dosare se tine, simultan, si pe suport electronic.

Art. 33^9
La propunerea prim-magistratului-asistent sau a secretarului general, presedintele Curtii poate aproba si tinerea altor registre in afara celor prevazute la art. 33^6, daca sunt necesare activitatii Curtii.

Art. 33^10
Modelul registrelor prevazute la art. 33^6 se aproba de Plenul Curtii.

Art. 33^11
(1) Inregistrarea in registrele corespunzatoare, formarea dosarelor, multiplicarea si distribuirea acestora catre cabinetele membrilor Curtii si magistratii-asistenti se fac imediat dupa repartizarea acestora de catre presedintele Curtii Constitutionale, care va fi datata. Persoana care multiplica actul de sesizare va face mentiune pe acesta despre data predarii spre distribuire.
(2) Intocmirea conceptelor de citare si emiterea procedurilor de chemare in fata Curtii se fac imediat dupa fixarea termenului de judecata, pentru cauzele de natura urgenta, sau cel mai tarziu a doua zi lucratoare, in celelalte cauze. Persoana care intocmeste procedurile va face mentiune, pe conceptul de citare, despre data predarii acestora spre expediere.
(3) Expedierea corespondentei se va realiza prin posta, agent procedural sau curier, prin fax ori e-mail sau prin orice alt mijloc de comunicare ce poate fi identificat si supravegheat si care sa asigure caracterul oficial al acesteia.

Art. 33^12
(1) Corespondenta care poarta mentiunea "confidential" sau "personal" se inregistreaza numai cu aceasta mentiune, fara a fi desfacuta, dupa care se preda destinatarului.
(2) Corespondenta cu caracter secret de stat se prezinta nedesfacuta direct presedintelui Curtii Constitutionale, fiind evidentiata intr-un registru special.

Art. 33^13
(1) La formarea dosarelor Curtii, pe coperta acestora se vor mentiona: denumirea Curtii, numarul dosarului, autorii sesizarii si obiectul sesizarii.
(2) Dosarul trebuie sa aiba toate filele cusute si numerotate; dupa solutionarea definitiva se va proceda la snuruire si la aplicarea sigiliului, iar pe fata interioara a ultimei coperti grefierul-registrator va certifica numarul filelor, in cifre si in litere.
(3) Scoaterea dosarelor din incinta Curtii este interzisa.
(4) Dosarele vor fi puse la dispozitia partilor sau a reprezentantilor legali ai acestora pentru studiu numai in arhiva, dupa identificarea si notarea in registrul general de dosare a numelui si a prenumelui persoanelor care le solicita, verificandu-se actele de identitate, procurile sau imputernicirile avocatiale, precum si integralitatea dosarului la restituire. Personalul arhivei supravegheaza studiul dosarelor.

Art. 33^14. i¿½ (1) Serviciul grefa, registratura si arhiva asigura eliberarea certificatelor intocmite de magistratii-asistenti si a copiilor de pe actele din dosarele Curtii Constitutionale, precum si restituirea inscrisurilor originale depuse la dosarele Curtii.
(2) Cererile pentru eliberarea certificatelor se primesc de catre grefierul-sef, care le prezinta, impreuna cu dosarul cauzei, prim-magistratului-asistent. Prim-magistratul-asistent redacteaza si semneaza, in baza rezolutiei presedintelui Curtii Constitutionale, certificatele solicitate. Copia certificatului se ataseaza la dosarul Curtii.
(3) Cererile de restituire a inscrisurilor originale depuse la dosarele Curtii se incuviinteaza de presedintele Curtii Constitutionale, la propunerea prim-magistratului-asistent. Restituirea inscrisurilor originale se face pe baza unei cereri motivate, formulata de petitionar, si numai daca actul poate fi pastrat in copie, fara ca prin aceasta sa se produca o vatamare partilor din proces. Copia de pe act se va verifica pentru conformitate de grefierul-sef, care va aplica stampila Curtii pe fiecare fila. Cererea si copia actului se vor pastra la dosarul cauzei."

3. Se abroga sectiunea 1 "Registrele Curtii" din cadrul capitolului IV "Functionarea Curtii", precum si orice alte dispozitii contrare.

Art. II
Prezenta hotarare intra in vigoare la data de 1 ianuarie 2011.

Art. III
Regulamentul de organizare si functionare a Curtii Constitutionale, aprobat prin Hotararea Plenului Curtii Constitutionale nr. 2/2005, cu modificarile si completarile aduse prin prezenta hotarare, se va republica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, dandu-se articolelor o noua numerotare.


Prezenta hotarare a fost adoptata de Plenul Curtii Constitutionale, cu unanimitate de voturi, in sedinta sa din 20 octombrie 2010.





Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Legislaţie

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...

Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor
Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...

Legea 188/1999, actualizata 2024, privind Statutul functionarilor publici
Legea 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, actualizata 2024 - Republicare Actualizat ...

Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale
Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale Publicata in ...

Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului
Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului Publicat in Monitorul Oficial cu numar ...

Legea finantelor publice locale, actualizata 2024 - Legea 273/2006
Legea 273/2006 privind finantele publice locale Actualizata prin Legea 387/2023 pentru modificare ...

Legea 500/2002 privind finantele publice, actualizata 2024
Legea 500/2002 privind finantele publice Actualizata prin Legea 262/2023 privind aprobarea Ordona ...

OUG 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist
Ordonanta de urgenta nr. 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist Publicata in ...



Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor culturale in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de cresa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Alocatia de stat pentru copii in anul 2024. Conditii de acordare si valoare alocatie
Sursa: MCP Cabinet avocati

Formularul 230 model editabil 2024 PDF. Completeaza Declaratia 230!
Sursa: EuroAvocatura.ro



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Ştiri Juridice