din anul 2007, atuul tau de DREPT!


Prima pagină » Legislaţie » Integral: OUG 105/2010 pentru aprobarea Programului national de dezvoltare a infrastructurii

INTEGRAL: OUG 105/2010 pentru aprobarea Programului national de dezvoltare a infrastructurii


OUG nr. 105/2010 pentru aprobarea Programului national de dezvoltare a infrastructurii

Publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 790 din 25 noiembrie 2010


Situatia extraordinara prevazuta la art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata, se motiveaza prin necesitatea asigurarii unei imbunatatiri a infrastructurii.


Tinandu-se cont ca infrastructura din Romania afecteaza dezvoltarea economica, problema infrastructurii in Romania creand astfel situatii nefavorabile atat in cadrul mediilor de afaceri, cat si sub aspect social sau de mediu, se impune aprobarea Programului national de dezvoltare a infrastructurii.
Implementarea Programului national de dezvoltare a infrastructurii va dezvolta mai multe proiecte de investitie in infrastructura, va influenta economia Romaniei, va promova cresterea economica si va crea locuri de munca. Totodata, va ajuta la imbunatatirea vietii si sigurantei cetateanului.
In acest context, modernizarea infrastructurii la standardele europene reprezinta una dintre prioritatile nationale pentru perioada urmatoare, acest lucru intamplandu-se in conditiile in care cele mai multe studii arata ca starea precara a drumurilor, lipsa accesului la sisteme de canalizare, precum si a unei furnizari constante de apa potabila catre populatie reprezinta un impediment in calea dezvoltarii economice.
Dezvoltarea infrastructurii la nivelul intregii tari se cere a fi solutionata intr-un ritm cat se poate de accelerat. Constructia si repararea drumurilor, asigurarea accesului la sisteme de canalizare, precum si a unei furnizari constante de apa potabila conduc la dezvoltarea sustinuta a economiei si a calitatii vietii.
Adoptarea in regim de urgenta a prezentului act normativ conduce la conformarea cu prevederile aquis-ului comunitar, in ceea ce priveste realizarea sistemelor integrate de alimentare cu apa si canalizare iAżA˝ epurarea apelor menajere, asigurarea alimentarii cu apa la standarde europene, extinderea si/sau modernizarea retelelor de distributie a apei si a retelelor de canalizare iAżA˝ epurarea apelor uzate menajere.
Astfel, adoptarea in regim de urgenta a prezentului act normativ conduce la realizarea cu prioritate a investitiilor in infrastructura de mediu pentru protectia si imbunatatirea calitatii mediului si a standardelor de viata in Romania si indeplinirea angajamentelor asumate de Romania in cadrul negocierilor de aderare la Uniunea Europeana la capitolul 22 iAżA˝MediuiAżA˝, precum si a investitiilor din domeniul gospodaririi apelor si reducerea efectelor negative ale viiturilor pe cursurile de apa, utilizarea durabila a resurselor de apa si reabilitarea si protectia zonei costiere.
Neadoptarea in regim de urgenta a Programului national de dezvoltare a infrastructurii conduce la neindeplinirea obiectivelor asumate in sensul continuarii programelor nationale de dezvoltare a infrastructurii.
Avandu-se in vedere cele mentionate mai sus este necesara aprobarea Programului national de dezvoltare a infrastructurii pe calea ordonantei de urgenta.
In considerarea faptului ca aceste elemente vizeaza interesul public si constituie o situatie de urgenta si extraordinara a carei reglementare nu poate fi amanata,
in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,
Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.

Art. 1
(1) Se aproba Programul national de dezvoltare a infrastructurii, denumit in continuare P.N.D.I., prevazut in anexa care face parte integranta din prezenta ordonanta de urgenta.
(2) Creditele bugetare si de angajament aprobate pentru proiectele cuprinse in anexa nu pot fi virate si utilizate cu alta destinatie.
(3) Creditele de angajament prevazute pentru anul curent si neangajate se reporteaza, cu aceeasi destinatie, in anii urmatori.
(4) Creditele bugetare prevazute in anul curent, neutilizate pana la finele exercitiului bugetar si pentru care nu sunt constituite obligatii de plata, vor fi cuprinse in anii urmatori, cu incadrarea in valoarea totala aprobata pentru fiecare proiect, precum si in sumele aprobate prin strategia fiscal-bugetara, fara majorarea cheltuielilor totale aprobate anual.

Art. 2
(1) Finantarea proiectelor prioritare prevazute in anexa se asigura din sumele alocate anual cu aceasta destinatie din fonduri externe rambursabile si nerambursabile, de la bugetul de stat, prin bugetele ministerelor de resort, precum si din alte surse legal constituite, pe baza documentatiilor tehnicoeconomice aprobate, conform legislatiei in vigoare.
(2) Redistribuiri intre sursele de finantare a proiectelor prioritare se pot face in cursul anilor de executie a acestora, prin hotarare a Guvernului, la propunerea ministerelor de resort, asigurandu-se incadrarea in prevederile bugetare anuale aprobate.
(3) Ordonatorii principali de credite au obligatia cuprinderii cu prioritate a proiectelor prevazute in anexa, in buget si in anexele la acesta, cu incadrarea in sumele aprobate in strategia fiscal-bugetara si in limitele de cheltuieli aprobate de Guvern.

Art. 3
(1) Ordonatorii de credite au obligatia de a notifica prestatorilor, executantilor si furnizorilor sumele cuprinse in P.N.D.I. la credite bugetare, in termen de 30 de zile calendaristice de la aprobarea bugetului de stat, precum si de la aprobarea rectificarilor bugetare anuale.
(2) In functie de creditele bugetare aprobate anual, ordonatorii de credite au obligatia de a intocmi si de a actualiza, impreuna cu prestatorii, executantii si furnizorii, graficele de executie/livrare, atat fizice, cat si valorice, anexe la contract.
(3) Ordonatorii de credite au obligatia de a receptiona servicii, lucrari si produse in limita creditelor bugetare anuale si trimestriale aprobate cu aceasta destinatie, in masura in care au fost executate/livrate servicii, lucrari sau produse, in conformitate cu prevederile contractuale.

Art. 4
Prestatorii, executantii si furnizorii pot contracta credite bancare cu garantie de stat, in conditiile art. 4 alin. (1) lit. d) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 64/2007 privind datoria publica, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 109/2008, cu modificarile ulterioare, sau in conditiile Legii nr. 96/2000 privind organizarea si functionarea Bancii de Export- Import a Romaniei EXIMBANK iAżA˝ S.A., republicata, pentru a presta servicii, executa lucrari si livra produse aferente proiectelor cuprinse in anexa.

Art. 5
In cadrul proiectelor cuprinse in anexa pot fi introduse si lucrari care se afla in diferite stadii de executie.

Art. 6
Prin derogare de la prevederile art. 21 alin. (4) din Legea nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru creditele bugetare cuprinse in anexa nu se aplica retinerea de 10% din prevederile aprobate ordonatorilor principali de credite.

Art. 7
Actualizarea anexei ca urmare a aplicarii prevederilor art. 1 alin. (3) si (4) si ale art. 2 alin. (2) sau ca urmare a actualizarii valorii proiectelor in conditiile legii se face prin hotarare a Guvernului, la propunerea ministerelor de resort.

Art. 8
(1) Respectarea prevederilor art. 2 alin. (3) si ale art. 3 se verifica si de catre persoane desemnate in acest scop prin ordin al ministrului finantelor publice.
(2) Nerespectarea prevederilor mentionate la alin. (1) atrage raspunderea materiala, disciplinara sau penala, dupa caz, a persoanelor cu atributii in domeniile respective.





Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Legislaţie

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...

Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor
Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...

Legea 188/1999, actualizata 2024, privind Statutul functionarilor publici
Legea 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, actualizata 2024 - Republicare Actualizat ...

Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale
Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale Publicata in ...

Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului
Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului Publicat in Monitorul Oficial cu numar ...

Legea finantelor publice locale, actualizata 2024 - Legea 273/2006
Legea 273/2006 privind finantele publice locale Actualizata prin Legea 387/2023 pentru modificare ...

Legea 500/2002 privind finantele publice, actualizata 2024
Legea 500/2002 privind finantele publice Actualizata prin Legea 262/2023 privind aprobarea Ordona ...

OUG 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist
Ordonanta de urgenta nr. 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist Publicata in ...



Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor culturale in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de cresa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Alocatia de stat pentru copii in anul 2024. Conditii de acordare si valoare alocatie
Sursa: MCP Cabinet avocati

Formularul 230 model editabil 2024 PDF. Completeaza Declaratia 230!
Sursa: EuroAvocatura.ro



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Ştiri Juridice