din anul 2007, atuul tau de DREPT!


Prima pagină » Legislaţie » Integral: Ordinul ANAF 1173/2008 - Procedura privind cesiunea creantelor fiscale administrate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala

INTEGRAL: Ordinul ANAF 1173/2008 - Procedura privind cesiunea creantelor fiscale administrate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala


Ordinul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1173/2008 pentru aprobarea Procedurii privind cesiunea creantelor fiscale administrate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala.
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 642 din 08.09.2008


In temeiul art. 12 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 495/2007 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, coroborat cu art. 1751 alin. (7) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,

presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala emite urmatorul ordin:

Art. 1. - Se aproba Procedura privind cesiunea creantelor fiscale administrate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala, prevazuta in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
Art. 2. - Prezentul ordin intra in vigoare la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

p. Presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala,
Eugen Ciorici

Bucuresti, 22 august 2008.
Nr. 1.173.

ANEXA

PROCEDURA privind cesiunea creantelor fiscale administrate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala


CAPITOLUL I
Dispozitii generale


Art. 1. - Procedura de cesiune a creantelor fiscale administrate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala si organele sale subordonate incepe din initiativa Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, aceasta fiind cea care stabileste categoriile de creante fiscale ce urmeaza a face obiectul cesiunii, specificand si valoarea nominala a acestora.
Art. 2. - (1) Procedura de cesiune a creantelor fiscale administrate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala are ca obiect numai creantele fiscale cuprinse in:
a) titluri executorii provenite din transformarea titlurilor de creanta fiscala (declaratii fiscale, decizii de impunere, definitive in sistemul cailor administrative de atac);
b) hotarari judecatoresti definitive sau irevocabile, dupa caz;
c) tabloul definitiv al creantelor, aprobat in conditiile Legii nr. 64/1995 privind procedura reorganizarii judiciare si a falimentului, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, sau ale Legii nr. 85/2006 privind procedura insolventei, cu modificarile ulterioare, dupa caz;
d) alte titluri executorii.
(2) Sumele pentru care se initiaza procedura de cesiune a creantelor fiscale trebuie sa fie confirmate printr-un certificat de atestare fiscala.
Art. 3. - (1) Pentru creantele fiscale in cuantum mai mic sau egal cu 10 milioane lei competenta pentru efectuarea procedurii de cesiune apartine comisiei constituite la nivelul directiilor generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti, iar pentru creantele fiscale in cuantum mai mare de 10 milioane lei, precum si pentru creantele fiscale datorate de marii contribuabili, indiferent de cuantumul acestora, competenta apartine comisiei constituite la nivelul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.
(2) Pentru creantele fiscale in cuantum mai mic sau egal cu 10 milioane lei initierea procedurii de cesiune a creantelor fiscale are loc dupa avizarea acesteia de catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala, pe baza unei documentatii care va prezenta situatia juridica a debitoarei si stadiul masurilor de executare efectuate.
Art. 4. - Componenta comisiilor prevazute la art. 3 si regulamentul de functionare al acestora se aproba prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala. Comisia este formata din 5 membri, din care un membru are si calitatea de presedinte.
Art. 5. - (1) Valoarea nominala a creantelor fiscale ce urmeaza a fi cesionate reprezinta valoarea creantelor fiscale ce se intentioneaza a fi cesionate, astfel cum sunt acestea individualizate in titlurile executorii.
(2) Obligatiile fiscale accesorii aferente creantelor bugetare care fac obiectul cesiunii de creanta, calculate pana la data la care are loc semnarea contractului de cesiune, raman in sarcina debitorului fiscal, art. 119-123 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, aplicandu-se in mod corespunzator.
(3) In situatia in care nu se realizeaza cesiunea creantelor fiscale sau intervine rezolutiunea contractului de cesiune de creanta, obligatiile fiscale raman in sarcina debitorului fiscal.

CAPITOLUL II
Procedura de atribuire a contractului de cesiune a creantelor fiscale

Art. 6. - (1) Atribuirea contractului de cesiune a creantelor fiscale se realizeaza prin cerere de oferte sau prin licitatie, dupa caz.
(2) In cazul in care, ca urmare a anuntului publicat in cadrul procedurii de cerere de oferta, se depune o singura oferta de preluare a creantei fiscale, care indeplineste toate conditiile prevazute de prezenta procedura, aceasta oferta este declarata castigatoare.
(3) In cazul in care exista mai multi ofertanti pentru preluarea creantelor fiscale si 2 sau mai multi dintre acestia depun oferte financiare cu valoarea cea mai mare, care sunt egale, cesiunea de creanta se va realiza ca urmare a unei licitatii.
Art. 7. - Procedura de cesiune a creantelor fiscale este organizata de comisia constituita potrivit art. 3.
Art. 8. - Intentia de cesionare a creantei fiscale se va notifica debitorului fiscal cedat de catre comisia constituita potrivit art. 3, cu minimum 15 zile inainte de data publicarii anuntului privind cesiunea creantelor fiscale.
Art. 9. - Nerealizarea cesiunii creantelor fiscale se va notifica debitorului fiscal de catre comisia constituita potrivit art. 3, in termen de 3 zile de la data incheierii procesului-verbal prevazut la art. 27.
Art. 10. - In cazul in care exista mai multi ofertanti pentru preluarea creantelor fiscale care prezinta oferte financiare egale, licitatia creantelor fiscale este organizata de comisia constituita potrivit art. 3, in termen de maximum 3 zile de la data deschiderii ofertelor.
Art. 11. - Pentru atribuirea contractului de cesiune de creante fiscale comisia este obligata sa efectueze publicitatea cesiunii cu cel putin 30 de zile inainte de data fixata pentru deschiderea ofertelor.
Art. 12. - Procedura de cesiune a creantelor fiscale administrate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala incepe prin publicarea unui anunt intr-un cotidian de circulatie nationala si locala, precum si pe pagina de internet a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.
Art. 13. - Anuntul privind cesiunea creantelor fiscale cuprinde urmatoarele elemente:
a) denumirea organului fiscal care administreaza creantele fiscale ce urmeaza a fi cesionate;
b) data la care au fost emise titlurile executorii in care sunt individualizate creantele fiscale principale si accesorii care se intentioneaza a fi cesionate;
c) creantele fiscale principale si accesorii care urmeaza a fi cesionate si descrierea lor sumara;
d) pretul minim al cesiunii care nu poate fi mai mic decat valoarea nominala a creantelor fiscale, prevazuta la art. 5;
e) indicarea, atunci cand este cazul, daca creantele sunt garantate, cu mentionarea valorii creantelor garantate din totalul creantelor;
f) data, ora si locul la care se va tine sedinta de deschidere a ofertelor;
g) invitatia catre toti cei interesati in cumpararea creantelor fiscale de a depune la directiile generale ale finantelor publice judetene sau a municipiului Bucuresti, respectiv la Agentia Nationala de Administrare Fiscala, in termenul de depunere a ofertelor si la locul fixat in acest scop, oferte de cumparare, in plic inchis, sub sanctiunea descalificarii;
h) invitatia catre toti cei interesati in cumpararea creantelor fiscale de a se prezenta, personal sau prin imputernicit, la data, ora si locul unde se va desfasura sedinta de deschidere a ofertelor;
i) mentiunea ca ofertantii sunt obligati sa depuna, pana la termenul prevazut pentru depunerea ofertelor, o taxa de participare ori o scrisoare de garantie bancara, reprezentand 2% din valoarea nominala a creantelor fiscale ce urmeaza a fi cesionate;
j) mentiunea ca cei interesati in cumpararea creantelor fiscale trebuie sa prezinte certificatul de atestare fiscala emis de organele fiscale, din care sa rezulte ca ofertantul nu are obligatii fiscale restante fata de bugetele administrate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala prin intermediul organelor fiscale; ofertantii persoane fizice straine vor depune o declaratie pe propria raspundere referitoare la obligatiile pe care ofertantul le are catre bugetele administrate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala;
k) mentiunea ca cei interesati in cumpararea creantelor fiscale trebuie sa prezinte documentele prevazute la art. 16 lit. j) si k).
Art. 14. - Data, ora-limita si locul de depunere a ofertelor, precum si data, ora si locul la care se va tine sedinta de deschidere a ofertelor vor fi stabilite de comisie si vor fi mentionate in anuntul privind cesiunea creantelor fiscale. Orice modificare a datei, orei sau locului de depunere a ofertelor, precum si a datei, orei sau locului la care se va tine sedinta de deschidere a ofertelor va fi publicata intr-un cotidian de circulatie nationala si locala, precum si pe pagina de internet a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.
Art. 15. - Taxa de participare in valoare de 2% din valoarea nominala a creantelor fiscale ce urmeaza a fi cesionate se plateste in lei la unitatea de trezorerie si contabilitate publica ce deserveste organul fiscal unde este inregistrat debitorul fiscal cedat. Ofertantii pot constitui si garantii, in conditiile legii, sub forma scrisorii de garantie bancara emisa in favoarea organului fiscal unde este inregistrat debitorul fiscal cedat, emisa de o institutie de credit cu sediul in Romania.
Art. 16. - Pentru participarea la procedura de atribuire a contractului de cesiune de creanta, pana la expirarea termenului de depunere a ofertelor stabilit de comisie, ofertantii vor depune urmatoarele documente:
a) o prezentare sintetica a ofertantului, care va cuprinde datele de identificare si datele de contact, inclusiv un numar de fax si o adresa de e-mail pe care pot fi facute comunicarile;
b) oferta financiara de cumparare care nu poate cuprinde un pret mai mic decat valoarea nominala a creantelor fiscale ce urmeaza a fi cesionate - oferta financiara trebuie sa contina obligatoriu urmatoarele elemente: suma oferita, termenul in care se poate face plata si modalitatea de plata;
c) dovada platii taxei de participare sau a constituirii garantiei sub forma scrisorii de garantie bancara, reprezentand 2% din valoarea nominala a creantelor fiscale ce urmeaza a fi cesionate;
d) imputernicirea persoanei care il reprezinta pe ofertant;
e) pentru persoanele juridice romane, copie certificata de pe certificatul unic de inregistrare eliberat de oficiul registrului comertului, precum si copii certificate de pe inregistrarile existente la registrul comertului, actualizate cu cel putin 10 zile inainte de data depunerii documentatiei;
f) pentru persoanele juridice straine, copie certificata de pe actul de inmatriculare, de pe certificatul de rezidenta fiscala din tara de origine, precum si copii certificate de pe inregistrarile existente la registrul comertului sau un alt registru corespunzator in tara de origine, actualizate cu cel putin 10 zile inainte de data depunerii documentatiei - toate aceste documente vor fi prezentate in traducere autorizata;
g) pentru persoanele fizice romane, copie certificata de pe actul de identitate;
h) pentru persoanele fizice straine, copie certificata de pe pasaport;
i) certificatul de atestare fiscala, din care sa rezulte ca ofertantul nu are obligatii fiscale restante fata de bugetele administrate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala; ofertantii persoane fizice straine vor depune o declaratie pe propria raspundere referitoare la obligatiile pe care ofertantul le are catre bugetele administrate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala;
j) o scrisoare de bonitate prin care sa se ateste faptul ca ofertantul are capacitatea financiara de a cumpara creantele fiscale pentru care depune oferta;
k) declaratie pe propria raspundere cu privire la faptul ca ofertantul nu se afla in procedura insolventei.


Art. 17. - (1) Documentatia va fi depusa in doua exemplare, unul original si cel de-al doilea copie, indosariata in dosar cu sina, in plicuri sigilate, toate paginile fiind numerotate, initializate si stampilate. Pe plic se vor inscrie obligatoriu mentiunea "original" sau "copie", dupa caz, precum si numele/denumirea si adresa/sediul social ale ofertantului.
(2) Plicul cu mentiunea "original" si cel cu mentiunea "copie" vor fi sigilate intr-un plic pe care se vor mentiona numele/denumirea si adresa/sediul social ale ofertantului, precum si textul "Oferta pentru procedura cesiunii creantelor fiscale. Oferta se va deschide in sedinta din data de ... de catre comisia constituita in cadrul ...".
Art. 18. - Oferta va fi descalificata in urmatoarele situatii:
a) oferta nu cuprinde datele de contact ale ofertantului, iar acesta nu este prezent sau nu are un imputernicit in sala la sedinta de deschidere a ofertelor;
b) oferta financiara are un pret mai mic decat valoarea nominala a creantelor fiscale, este facuta pentru un termen mai mare decat cel prevazut de prezenta procedura sau se face prin alte modalitati de plata decat cele prevazute de prezenta procedura;
c) nu se face dovada platii taxei de participare sau a constituirii garantiei sub forma scrisorii de garantie bancara ori taxa achitata, respectiv scrisoarea de garantie este pe o valoare mai mica decat cea prevazuta de prezenta procedura, este prezentata in alta forma sau nu este valabila;
d) oferta nu contine, pentru persoanele juridice romane, copia certificata de pe certificatul unic de inregistrare eliberat de oficiul registrului comertului;
e) oferta nu contine, pentru persoanele juridice straine, copia certificata de pe actul de inmatriculare, de pe certificatul de rezidenta fiscala din tara de origine sau copiile certificate de pe inregistrarile existente la registrul comertului ori un alt registru corespunzator in tara de origine, actualizate cu cel putin 10 zile inainte de data depunerii documentatiei, prezentate in traducere autorizata;
f) oferta nu contine, pentru persoanele fizice romane, copia certificata de pe actul de identitate;
g) oferta nu contine, pentru persoanele fizice straine, copia certificata de pe pasaport;
h) oferta nu contine certificatul de atestare fiscala din care sa rezulte ca ofertantul nu are obligatii fiscale restante fata de bugetele administrate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala sau contine un certificat de atestare fiscala prin care se atesta obligatii catre bugetele administrate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala;
i) pentru ofertantii persoane fizice straine, oferta nu contine declaratia pe propria raspundere referitoare la obligatiile pe care ofertantul le are catre bugetele administrate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala sau contine o declaratie prin care se recunosc datorii catre bugetele administrate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala;
j) oferta nu contine scrisoarea de bonitate prin care sa se ateste faptul ca ofertantul are capacitatea financiara de a cumpara creantele fiscale pentru care depune oferta;
k) oferta nu contine declaratia pe propria raspundere cu privire la faptul ca ofertantul nu se afla in procedura insolventei sau ofertantul se afla in procedura insolventei;
l) oferta a fost depusa dupa termenul de depunere a ofertelor indicat in anuntul prevazut la art. 13;
m) oferta a fost depusa la alta adresa decat cea indicata in anuntul prevazut la art. 13;
n) oferta nu este depusa in conditiile mentionate la art. 17 din prezenta procedura.
Art. 19. - Despre data, ora si locul sedintei de deschidere a ofertelor va fi instiintat si debitorul fiscal cedat. Debitorul fiscal cedat poate participa la sedinta de deschidere a ofertelor si la sedintele de licitatie.
Art. 20. - Sedinta de deschidere a ofertelor se tine la data, ora si locul stabilite de comisie, astfel cum sunt acestea mentionate in anuntul privind cesiunea creantelor fiscale.
Art. 21. - In data, la ora si in locul stabilite de comisie in vederea deschiderii ofertelor, comisia va proceda la inventarierea ofertelor depuse si la deschiderea exemplarelor originale ale acestora. Ofertantii pot participa la procedura de deschidere a exemplarelor originale ale ofertelor.
Art. 22. - Dupa deschiderea ofertelor comisia verifica si analizeaza documentele de participare, stabilind care dintre ofertele depuse se incadreaza in vreuna dintre situatiile reglementate de dispozitiile art. 18.
Art. 23. - (1) In cazul in care va fi depusa o singura oferta calificata, aceasta va fi declarata castigatoare daca pretul oferit de acesta este cel putin egal cu valoarea nominala a creantelor fiscale stabilita potrivit art. 5.
(2) In cazul in care exista mai multe oferte calificate, este declarata castigatoare oferta cu valoarea cea mai mare.
(3) In cazul in care exista mai multe oferte calificate si 2 sau mai multi ofertanti au ofertele financiare cu valoarea cea mai mare, care sunt egale, este declarata castigatoare oferta cu valoarea cea mai mare si cu termenul cel mai scurt de plata.
(4) In cazul in care exista mai multe oferte calificate si doua sau mai multe dintre acestea au valoarea cea mai mare, sunt egale si au acelasi termen de plata, comisia va stabili data licitatiei, in termen de maximum 3 zile de la data deschiderii ofertelor. La licitatie vor putea participa numai ofertantii care au depus ofertele financiare cu valoarea cea mai mare.
(5) Pana la data licitatiei, ofertantii declarati calificati care au depus ofertele financiare egale cu valoarea cea mai mare vor depune noi oferte financiare, in plic inchis. In cazul in care 2 sau mai multi ofertanti au ofertele financiare cu valoarea cea mai mare si acestea sunt egale, este declarata castigatoare oferta financiara cu valoarea cea mai mare si cu termenul cel mai scurt de plata. In cazul in care exista doua sau mai multe oferte financiare care au valoarea cea mai mare, sunt egale si au acelasi termen de plata, comisia va stabili data licitatiei, in termen de maximum 3 zile de la data deschiderii ofertelor. La licitatie vor putea participa numai ofertantii care au depus ofertele financiare cu valoarea cea mai mare.
(6) In cazul in care nici dupa a doua licitatie nu se pot departaja ofertele, se organizeaza noi licitatii pana cand va fi depusa o oferta cu valoarea cea mai mare sau cu valoarea cea mai mare si termenul de plata cel mai scurt.
Art. 24. - Adjudecarea se face in favoarea ofertantului care a oferit cel mai mare pret, pret care trebuie sa fie cel putin egal cu valoarea nominala a creantelor fiscale stabilita potrivit art. 5. In cazul in care 2 sau mai multi ofertanti au ofertele cu valoarea cea mai mare si acestea sunt egale, este declarata castigatoare oferta cu valoarea cea mai mare si cu termenul cel mai scurt de plata.
Art. 25. - Daca nu se prezinta ofertanti calificati sau nu se obtine cel putin valoarea nominala a creantelor fiscale stabilita potrivit art. 5, comisia nu atribuie contractul de cesiune de creanta.
Art. 26. - Procedura de cesiune a creantelor fiscale se poate relua intr-un termen stabilit de comisie.
Art. 27. - La finalizarea procedurii se intocmeste un proces-verbal privind desfasurarea si rezultatul procedurii.
Art. 28. - In termen de doua zile de la data intocmirii procesului-verbal privind desfasurarea si rezultatul procedurii, o copie a acestuia va fi comunicata prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire si ofertantilor care nu au fost prezenti la deschiderea ofertelor.
Art. 29. - In termen de 5 zile de la data intocmirii procesului-verbal, organul fiscal va restitui taxa de participare participantilor care au depus oferte de cumparare si care nu au fost declarati adjudecatari, iar in cazul adjudecarii, taxa se retine in contul pretului. Taxa de participare nu se restituie ofertantului declarat adjudecatar care a refuzat semnarea contractului de cesiune de creanta, precum si adjudecatarului care nu a platit pretul. Taxa de participare care nu se restituie se face venit la bugetul de stat.
Art. 30. - Scrisoarea de garantie bancara, constituita in conditiile art. 15 se valorifica de organul fiscal competent in cazul in care ofertantul este declarat adjudecatar si/sau in situatiile prevazute la art. 29 teza a doua.


CAPITOLUL III
Contestarea procedurii


Art. 31. - Procesul-verbal prevazut la art. 27 poate fi atacat la instanta judecatoreasca de contencios administrativ competenta.

CAPITOLUL IV
Incheierea contractului de cesiune a creantelor fiscale


Art. 32.
- Dupa adjudecarea creantei fiscale, se va proceda la semnarea contractului de cesiune de creante fiscale de catre parti in termen de 7 zile de la data incheierii procesului-verbal privind desfasurarea si rezultatul procedurii.
Art. 33. - Contractul de cesiune de creanta va fi semnat din partea creditorului fiscal de directorul executiv al directiei generale a finantelor publice judetene sau a municipiului Bucuresti ori de inlocuitorul sau de drept pentru creantele fiscale in cuantum mai mic sau egal cu 10 milioane lei, respectiv de presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala ori de o persoana imputernicita de catre acesta, prin ordin, pentru creantele fiscale in cuantum mai mare de 10 milioane lei, precum si pentru creantele fiscale datorate de marii contribuabili, indiferent de cuantumul acestora.
Art. 34. - Prin contractul de cesiune al creantelor fiscale, incheiat intre Agentia Nationala de Administrare Fiscala/directiile generale ale finantelor publice judetene sau a municipiului Bucuresti se transmit cesionarului toate garantiile ce insotesc creantele fiscale cedate.
Art. 35. - Contractul de cesiune de creanta se incheie in 3/4 exemplare, cu valoare de original, cate un exemplar pentru fiecare parte si cate un exemplar care va fi comunicat de cedent in termen de 3 zile de la plata pretului Biroului de Carte Funciara si/sau Arhivei Electronice de Garantii Reale Mobiliare, dupa caz, in vederea efectuarii mentiunii privind noul titular al garantiei corespunzatoare creantelor fiscale cesionate. Exemplarul organului fiscal va fi arhivat, in original, la dosarul fiscal.

CAPITOLUL V
Dispozitii privind plata pretului cesiunii creantelor fiscale


Art. 36. - Adjudecatarul este obligat sa plateasca pretul, diminuat cu contravaloarea taxei de participare, in lei, in numerar la unitatea de trezorerie si contabilitate publica ce deserveste organul fiscal unde este inregistrat debitorul fiscal cedat sau prin decontare bancara, in cel mult 5 zile de la data semnarii contractului, urmand ca transferul dreptului de proprietate sa se realizeze la data platii pretului.
Art. 37. - Daca adjudecatarul nu plateste pretul in termenul prevazut la art. 36, acesta va fi obligat la plata de majorari de intarziere, in conditiile prevazute de Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, care vor fi stipulate in contractul de cesiune de creanta.
Art. 38. - Sumele reprezentand diferenta de pret intre valoarea nominala a creantelor si pretul de adjudecare a creantelor fiscale se fac venit la bugetul de stat, in conditiile art. 75 din Legea nr. 500/2002 privind finantale publice, cu modificarile ulterioare.
Art. 39. - La data platii pretului organul fiscal va remite cesionarului titlurile executorii si titlurile de creanta, in original.
Art. 40. - In cazul in care cesionarul nu isi poate indeplini obligatiile prevazute in contractul de cesiune de creanta, din orice motive, suma datorata va fi repusa de organul fiscal in sarcina debitorului fiscal cedat sau a succesorilor sai.

CAPITOLUL VI
Dispozitii privind plata in rate a pretului cesiunii creantelor fiscale


Art. 41. - In conditiile in care debitoarea se afla in procedura reglementata de Legea nr. 85/2006, adjudecatarului i se va putea accepta plata pretului in rate.
Art. 42. - Plata in rate a pretului cesiunii de creanta se va realiza numai cu conditia unui avans de minimum 30% din pretul cesiunii platit inainte de semnarea contractului, iar diferenta urmeaza sa fie platita in cel mult 6 luni de la data semnarii contractului de cesiune de creanta pentru creantele fiscale in cuantum mai mic sau egal cu 100 milioane lei sau in cel mult 12 luni de la data semnarii contractului de cesiune de creanta pentru creantele fiscale in cuantum mai mare de 100 milioane lei, in termenele stabilite prin oferta financiara.
Art. 43. - Graficul de plata a pretului cesiunii creantelor fiscale se intocmeste in conformitate cu prevederile art. 42 si constituie anexa la contractul de cesiune de creante fiscale.
Art. 44. - In cazul platii pretului cesiunii creantelor fiscale in rate, dreptul de proprietate asupra creantelor fiscale ce au facut obiectul procedurii de cesiune, inclusiv garantiile ce insotesc aceste creante, se transfera la data platii in intregime a pretului.
Art. 45. - (1) In cazul neplatii avansului prevazut la art. 42, dispozitiile art. 29 teza a doua se aplica in mod corespunzator.
(2) In situatia in care cesionarul nu plateste toate ratele in termenele prevazute in contract, comisia il va notifica pe cesionar cu privire la rezolutiunea contractului de cesiune de creanta, informandu-l ca rezolutiunea contractului da dreptul la restituirea pretului platit, cu exceptia taxei de participare, care se face venit la bugetul de stat. Restituirea acestor sume se face in conditiile stabilite de Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

CAPITOLUL VII
Dispozitii privind stingerea obligatiilor fiscale apartinand debitorului fiscal cedat


Art. 46. - Dupa data de 1 a lunii urmatoare lunii in care s-a facut notificarea debitorului fiscal cedat si pana la data realizarii cesiunii de creanta, orice plata facuta de acesta se considera a fi efectuata in contul creantelor sale fiscale curente sau viitoare.
Art. 47. - In situatia in care nu se realizeaza cesiunea creantelor fiscale odata cu notificarea debitorului fiscal cedat asupra faptului nerealizarii cesiunii, va fi instiintat si organul fiscal in a carui evidenta sunt inregistrate creantele fiscale ale debitorului fiscal asupra faptului nerealizarii cesiunii, in vederea aplicarii corespunzatoare a prevederilor art. 114 si 115 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.





Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Legislaţie

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...

Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor
Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...

Legea 188/1999, actualizata 2024, privind Statutul functionarilor publici
Legea 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, actualizata 2024 - Republicare Actualizat ...

Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale
Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale Publicata in ...

Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului
Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului Publicat in Monitorul Oficial cu numar ...

Legea finantelor publice locale, actualizata 2024 - Legea 273/2006
Legea 273/2006 privind finantele publice locale Actualizata prin Legea 387/2023 pentru modificare ...

Legea 500/2002 privind finantele publice, actualizata 2024
Legea 500/2002 privind finantele publice Actualizata prin Legea 262/2023 privind aprobarea Ordona ...

OUG 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist
Ordonanta de urgenta nr. 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist Publicata in ...



Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor culturale in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de cresa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Alocatia de stat pentru copii in anul 2024. Conditii de acordare si valoare alocatie
Sursa: MCP Cabinet avocati

Formularul 230 model editabil 2024 PDF. Completeaza Declaratia 230!
Sursa: EuroAvocatura.ro



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Ştiri Juridice