din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1697 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Integral: Ordinul MFP nr. 2441/2011

INTEGRAL: Ordinul MFP nr. 2441/2011


Ordinul Ministerului Finantelor Publice nr. 2.441/2011 privind modificarea Procedurii de selectie a avocatilor din Romania sau din strainatate, specializati in litigii internationale in legatura cu contractele finantate din fonduri externe gestionate de catre Oficiul de Plati si Contractare PHARE, in vederea incheierii si derularii acordului-cadru pentru asigurarea de asistenta si reprezentare juridica a Ministerului Finantelor Publice - Oficiul de Plati si Contractare PHARE in fata Curtii de Arbitraj International a Camerei Internationale de Comert, a Comisiei de Adjudecare a Disputelor si in faza de mediere/conciliere pe langa Comisia Europeana, precum si in alte litigii izvorate din contractele finantate din fonduri externe gestionate de catre Oficiul de Plati si Contractare PHARE, aprobata prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2.003/2011

Publicat in Monitorul Oficial din 29 august 2011


Avand in vedere Decizia Consiliului National de Solutionare a Contestatiilor nr. 3.282/C8/2761, 2.775, 2.905 din data de 4 august 2011, emisa in conformitate cu prevederile art. 266 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2006 privin d atribuirea contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune d e servicii, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 337/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, potrivit prevederilor art. 16 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2006, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 337/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, in temeiul art. 10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare, ministrul finantelor publice emite urmatorul ordin:

Art. I. - Procedura de selectie a avocatilor din Romania sau din strainatate, specializati in litigii internationale in legatura cu contractele finantate din fonduri externe gestionate de catre Oficiul de Plati si Contractare PHARE, in vederea incheierii si derularii acordului-cadru pentru asigurarea de asistenta si reprezentare juridica a Ministerului Finantelor Publice - Oficiul de Plati si Contractare PHARE in fata Curtii de Arbitraj International a Camerei Internationale de Comert, a Comisiei de Adjudecare a Disputelor si in faza de mediere/conciliere pe langa Comisia Europeana, precum si in alte litigii izvorate din contractele finantate din fonduri externe gestionate de catre Oficiul de Plati si Contractare PHARE, aprobata prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2.003/2011, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 369 din 26 mai 2011, se modifica dupa cum urmeaza:

1. Articolul 3 va avea urmatorul cuprins:
`` Art. 3. - (1) In urma aplicarii prezentei proceduri vor fi selectati in vederea incheierii acordului-cadru de asistenta si reprezentare toti avocatii care au primit un punctaj final mai mare de 70 de puncte
(2) Contractele subsecvente de asistenta si reprezentare juridica se vor incheia prin reluarea competitiei cu toti avocatii selectati in acordul-cadru
(3) Procedura de negociere in vederea atribuirii contractelor subsecvente cu avocatii selectati in acordul-cadru este reglementata in anexa D.``

2. Articolul 14 va avea urmatorul cuprins:
``Art. 14. - (1) Acordul-cadru de asistenta si reprezentare juridica produce efecte fata de Ministerul Finantelor Publice - Oficiul de Plati si Contractare PHARE doar din punct de vedere al acceptarii ofertei/ofertelor avocatului/avocatilor, acestia din urma fiind obligati sa respecte toate elementele/conditiile care guverneaza contractele subsecvente atribuite in perioada de valabilitate a acordului-cadru.
(2) Societatile de avocati sunt indreptatite la solicitarea de plati Ministerului Finantelor Publice - Oficiul de Plati si Contractare PHARE doar in baza contractului subsecvent de asistenta si reprezentare juridica, atribuite in conditiile prevazute de art. 5 alin. (2), si doar ulterior emiterii mandatului de reprezentare.``

3. La anexa B la procedura ``Caiet de sarcini`` capitolul 2 ``Calificarea ofertantilor`` punctul 2.1 litera a), subpunctula.1) va avea urmatorul cuprins:
``a.1) Declaratie privind neincadrarea in prevederile art. 180 si 181 (formularul din anexa nr. 3 A«Declaratie privind eligibilitateaA») din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2006, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 337/2006, cu modificarile si completarile ulterioare. Se vor prezenta in original sau copie cu mentiunea A«conform cu originalulA» urmatoarele documente sau echivalentul acestora pentru avocatii ofertanti straini:
- certificat de atestare fiscala, eliberat de organul de administrare fiscala competent privind plata obligatiilor la bugetul de stat sau echivalent. Certificatul trebuie sa fie valabil la data deschiderii ofertelor;
- certificat privind plata impozitelor si taxelor locale, valabil la data deschiderii ofertelor;
- cazier judiciar pentru avocatul/avocatii propus/propusi in oferta;
- cazier fiscal pentru avocatul/avocatii propus/propusi in oferta.``

4. La anexa B la procedura capitolul 2 punctul 2.1 literab) subpunctul b.1), a patra si a cincea liniuta vor avea urmatorul cuprins: ``- documente doveditoare care sa ateste faptul ca avocatul/avocatii detine/detin asigurare profesionala valabila;
- pentru persoanele juridice/fizice straine este necesara prezentarea documentelor edificatoare care dovedesc o forma de inregistrare si, dupa caz, de atestare ori apartenenta din punct de vedere profesional, in conformitate cu prevederile legale din tara in care avocatul/avocatii este/sunt stabilit/stabiliti, precum si indeplinirea conditiei stipulate la art. 13 din Legea nr. 51/1995 pentru organizarea si exercitarea profesiei de avocat, republicata, cu modificarile ulterioare.``

5. La anexa B la procedura capitolul 2 punctul 2.1 literad), nota va avea urmatorul cuprins:
``NOTA: Echipa propusa va contine cel putin un avocat cu atributii de a acorda consultanta si un avocat cu atributii de coordonare, in acceptiunea caietului de sarcini.``

6. La anexa B la procedura capitolul 2 punctul 2.1, litera e) va avea urmatorul cuprins:
``e) Fiecare avocat ofertant sa fi prestat servicii de asistenta si reprezentare juridica in cel putin 3 contracte de achizitii publice de lucrari si/sau contracte de servicii de supervizare lucrari, a caror atribuire s-a efectuat potrivit cadrului de reglementare prevazut de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2006, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 337/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, si de celelalte acte normative subsecvente in materia achizitiilor publice din Romania si/sau potrivit procedurilor legale ale Uniunii Europene. NOTA: Informatiile privind experienta anterioara solicitata mai sus se pot regasi si in CV-urile membrilor echipei propuse. Totodata, in demonstrarea experientei anterioare solicitate mai sus, se vor anexa documente-suport cum ar fi: copii dupa contracte, recomandari.``

7. La anexa B la procedura capitolul 2 punctul 2.1, litera f) va avea urmatorul cuprins:
``f) Cunostinte de nivel postuniversitar in materia dreptului comertului international sau experienta in prestarea de servicii de asistenta si reprezentare juridica in cel putin un contract comercial international. NOTA: Cunostintele in materia dreptului comertului international se demonstreaza prin prezentarea oricarui document de cel putin nivelul unei diplome postuniversitare, iar in cazul experientei in cel putin un contract comercial international, prin prezentarea unor documente-suport cum ar fi: copii dupa contracte, recomandari.``

8. La anexa B la procedura capitolul 2 punctul 2.1, literag) va avea urmatorul cuprins:
``g) Cunostinte de limba engleza NOTA: Avocatii vor depune certificate de atestare lingvistica pentru fiecare membru al echipei propuse sau declaratii pe propria raspundere care sa ateste cunostinte avansate de limba engleza. Pentru vorbitorii nativi de limba engleza se va depune copia actului de identitate ce atesta calitatea de cetatean al unei tari unde limba oficiala de comunicare este limba engleza.``

9. La anexa B la procedura capitolul 3 ``Criterii de selectie``, literele a), c) si d) vor avea urmatorul cuprins:
``a) numarul de avocati definitivi care vor face parte din echipa, cu o vechime de minimum 10 ani de la data emiterii actului de numire in calitatea de avocat, pentru avocatii cu atributii de a acorda consultanta si cei cu atributii de coordonare propusi, si cu o vechime de minimum 5 ani de la data emiterii actului de numire in calitatea de avocat, pentru ceilalti avocati;
........................................................................................
c) numarul avocatilor din echipa care au participat la proceduri ale Comisiei de Adjudecare a Disputelor sau la alte proceduri de mediere/conciliere comerciala;
d) numarul avocatilor din echipa care au participat la proceduri de mediere/conciliere pe langa Comisia Europeana sau la alte proceduri de mediere/conciliere desfasurate in fata unei alte entitati internationale donatoare de fonduri nerambursabile;``.

10. La anexa B la procedura capitolul 7 ``Punctajul`` punctul 7.1 ``Punctajul ofertei tehnice``, literele a), c), d) si e) vor avea urmatorul cuprins:
``a) numarul de avocati definitivi care vor face parte din echipa, cu o vechime de minimum 10 ani de la data emiterii actului de numire in calitatea de avocat, pentru avocatii cu atributii de a acorda consultanta si cei cu atributii de coordonare propusi, si cu o vechime de minimum 5 ani de la data emiterii actului de numire in calitatea de avocat, pentru ceilalti avocati - cate un punct pentru fiecare membru al echipei de avocati care indeplineste criteriul de minimum 10 ani de la data emiterii actului de numire in calitatea de avocat si 0,5 puncte pentru cei cu o vechime de minimum 5 ani de la data emiterii actului de numire in calitatea de avocat, dar nu mai mult de 10 puncte in total pentru cele doua tipuri de vechime;
...............................................................................................
c) numarul avocatilor din echipa care au prestat servicii de asistenta si reprezentare in proceduri ale Comisiei de Adjudecare a Disputelor sau la alte proceduri de mediere/conciliere comerciala - cate doua puncte pentru fiecare membru al echipei de avocati care indeplineste criteriul, dar nu mai mult de 10 puncte;
d) numarul avocatilor din echipa care au prestat servicii de asistenta si reprezentare in proceduri de mediere/conciliere pe langa Comisia Europeana sau la alte proceduri de mediere/conciliere desfasurate in fata unei alte entitati internationale donatoare de fonduri nerambursabile - cate doua puncte pentru fiecare membru al echipei de avocati care indeplineste criteriul, dar nu mai mult de 10 puncte;
e) numarul avocatilor din echipa care au experienta in litigii comerciale internationale cu o valoare mai mare de 1.000.000 euro si aflate in legatura cu contracte finantate in cadrul programelor de preaderare ISPA si PHARE, precum si in alte programe cu finantare externa, in fata Curtii de Arbitraj International a Camerei Internationale de Comert - cate 10 puncte pentru fiecare membru al echipei de avocati care indeplineste criteriul, dar nu mai mult de 40 de puncte.``

11. La anexa B la procedura capitolul 7, punctul 7.3 ``Punctajul final`` va avea urmatorul cuprins:
``7.3. Punctajul final Punctajul final se obtine prin insumarea punctajului tehnic obtinut cu punctajul ofertei financiare.``

12. La anexa B la procedura, capitolul 9 ``Atribuirea acordului-cadru de asistenta si reprezentare`` va avea urmatorul cuprins:
``9. Atribuirea acordului-cadru de asistenta si reprezentare

9.1. Ministerul Finantelor Publice - Oficiul de Plati si Contractare PHARE are obligatia de a incheia acordul-cadru de asistenta si reprezentare cu toti ofertantii ale caror oferte au intrunit un punctaj final mai mare de 70 de puncte in urma individualizarii acestuia conform pct. 7.3.
9.2. Ministerul Finantelor Publice - Oficiul de Plati si Contractare PHARE va comunica in scris, in cel mult 10 zile, tuturor ofertantilor rezultatul aplicarii procedurii A«Selectie de oferteA». Calculul celor 10 zile se va efectua de la data aprobarii raportului de atribuire de catre ordonatorul principal de credite, in urma remiterii acestuia de catre comisia de selectie a ofertelor.
9.3. In acordul-cadru de asistenta si reprezentare incheiat cu ofertantii selectati se va mentiona onorariul.``

13. La anexa B la procedura capitolul 10 ``Acordarea mandatelor de reprezentare``, punctul 10.2 va urmatorul cuprins:
``10.2. In mandatul de reprezentare Ministerul Finantelor Publice - Oficiul de Plati si Contractare PHARE va identifica, in toate cazurile, 2 avocati, unul cu atributii de a acorda consultanta, respectiv unul cu atributii de coordonare, care vor presta serviciile juridice alaturi de echipa de suport din cadrul DGJ, pentru fiecare litigiu. Ministerul Finantelor Publice - Oficiul de Plati si Contractare PHARE are dreptul de a decide numarul de avocati propusi in oferta tehnica ce vor participa in fiecare litigiu.``

14. La anexa C la procedura ``Acord-cadru de asistenta si reprezentare`` capitolul 10 ``Verificari``, punctul 10.1 va avea urmatorul cuprins:
``10.1. Achizitorul are dreptul de a verifica, in conformitate cu conditiile specificate in prezentul acord-cadru, in contractele subsecvente si in mandatele de reprezentare, modul de prestare a serviciilor. Verificarea se efectueaza la sediul achizitorului sau al prestatorului si include analiza documentara si faptica a oricaror aspecte aferente derularii prezentului acord-cadru si a contractelor subsecvente.``

15. La anexa C la procedura capitolul 11 ``Penalitati si daune-interese``, punctul 11.1 va avea urmatorul cuprins:
``11.1. In situatia in care prestatorul refuza sa isi indeplineasca obligatiile asumate prin prezentul acord-cadru, achizitorul are dreptul de a-i solicita de indata repararea prejudiciului efectiv cauzat pana la acoperirea integrala a acestuia.``

16. La anexa D2 la procedura de negociere in vederea atribuirii contractelor subsecvente ``Instructiuni de ofertare pentru negociere`` capitolul 5 ``Deschiderea si evaluarea ofertelor`` punctul 5.1, al patrulea paragraf va avea urmatorul cuprins:
``Cu aceasta ocazie se va verifica continutul ofertelor preliminare, din punct de vedere al conformitatii continutului acestora cu cerintele din documentele transmise candidatilor, consemnandu-se rezultatul in procesul-verbal al comisiei de negociere. In cursul rundelor de negocieri se vor evidentia pentru fiecare candidat inclusiv aspectele de natura tehnica ce nu intrunesc cerintele minime din cadrul documentatiei de negociere in vederea imbunatatirii acestora.``

17. In tot cuprinsul ordinului, sintagmele ``avocat consultant`` si ``avocat coordonator`` se inlocuiesc cu sintagmele ``avocat cu atributii de a acorda consultanta``, respectiv ``avocat cu atributii de coordonare``.





Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Legislaţie

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...

Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor
Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...

Legea 188/1999, actualizata 2024, privind Statutul functionarilor publici
Legea 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, actualizata 2024 - Republicare Actualizat ...

Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale
Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale Publicata in ...

Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului
Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului Publicat in Monitorul Oficial cu numar ...

Legea finantelor publice locale, actualizata 2024 - Legea 273/2006
Legea 273/2006 privind finantele publice locale Actualizata prin Legea 387/2023 pentru modificare ...

Legea 500/2002 privind finantele publice, actualizata 2024
Legea 500/2002 privind finantele publice Actualizata prin Legea 262/2023 privind aprobarea Ordona ...

OUG 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist
Ordonanta de urgenta nr. 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist Publicata in ...



Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor culturale in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de cresa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Alocatia de stat pentru copii in anul 2024. Conditii de acordare si valoare alocatie
Sursa: MCP Cabinet avocati

Formularul 230 model editabil 2024 PDF. Completeaza Declaratia 230!
Sursa: EuroAvocatura.ro



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Ştiri Juridice