din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2099 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Integral: OG nr. 21/2011 privind infiintarea Autoritatii Metropolitane de Transport Bucuresti

INTEGRAL: OG nr. 21/2011 privind infiintarea Autoritatii Metropolitane de Transport Bucuresti


OG 21/2011 privind infiintarea Autoritatii Metropolitane de Transport Bucuresti

Publicata in Monitorul Oficial nr. 623 din 1 septembrie 2011


In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. 1 pct. III.7 din Legea nr. 131/2011 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante,
Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta.

Art. 1
(1) Se infiinteaza Autoritatea Metropolitana de Transport Bucuresti a€” denumita in continuare A.M.T.B., institutie publica cu personalitate juridica, in subordinea Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, cu sediul in bd. Dinicu Golescua€‹ nr. 38, sectorul 1, Bucuresti.
(2) A.M.T.B. este institutia publica desemnata sa asigure politica privind planificarea strategica, monitorizarea si avizarea activitatilor privind autorizarea, organizarea si controlul functionarii serviciilor de transport public de calatori in zona metropolitana Bucuresti, pentru transportul cu metroul, autobuze, microbuze, tramvaie, troleibuze, trenuri regionale si transport naval.
(3) Autoritatile de reglementare competente cu atributii specifice in domeniul transportului public local de calatori isi pastreaza atributiile, astfel cum acestea au fost stabilite prin actele normative in vigoare.

Art. 2
In intelesul prezentei ordonante, zona metropolitana Bucuresti reprezinta denumirea generica a ariei geografice ce cuprinde municipiul Bucuresti si judetul Ilfov.

Art. 3
A.M.T.B. este ordonator tertiar de credite si se finanteaza de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii.

Art. 4
Patrimoniul A.M.T.B. se constituie din bunuri proprietate privata a statului, date in administrarea A.M.T.B. pe toata durata de existenta a acesteia.

Art. 5
Sediul A.M.T.B. poate fi schimbat prin hotarare a Guvernului.

Art. 6
Structura organizatorica a A.M.T.B., numarul maxim de posturi, atributiile si relatiile cu structurile organizatorice ale administratiei publice, centrale sau locale, dupa caz, si cu reprezentantii societatii civile se stabilesc prin Regulamentul de organizare si functionare al A.M.T.B., aprobat prin hotarare a Guvernului, in termen de 60 de zile de la intrarea in vigoare a prezentei ordonante.

Art. 7
A.M.T.B. are urmatoarele atributii principale:
a) elaboreaza Strategia de dezvoltare a transportului public de calatori si Planul de transport public pentru zona metropolitana pe termen mediu si lung;
b) colaboreaza cu structurile administratiei publice centrale si locale la realizarea programelor de investitii si prioritizarea obiectivelor din cadrul acestor programe;
c) participa si colaboreaza cu structurile administratiei publice centrale si locale la punerea in aplicare a politicii tarifare unice si de taxare in domeniul transportului public de calatori si coordoneaza actiunile necesare de punere in aplicare a acestor politici;
d) monitorizeaza modul de informare a calatorilor, imaginea si marketingul transportului public de calatori, precum si calitatea serviciilor de transport, initiaza masuri de imbunatatire a acestora;
e) realizeaza cercetari de piata privind cererea, oferta si calitatea serviciilor de transport public de calatori;
f) face propuneri legislative de reglementare in domeniul transportului public de calatori, cu consultarea administratiilor publice locale aflate in zona metropolitana Bucuresti, concepe norme de aplicare a acestor reglementari in raza de activitate;
g) colaboreaza cu administratorii infrastructurii de transport si cu operatorii de transport la intocmirea programelor de investitii in infrastructura de transport public de calatori si isi exprima avizul consultativ in legatura cu traseele de transport public de calatori;
h) colaboreaza cu structurile de planificare urbana si teritoriala din cadrul autoritatilor administratiei publice centrale si locale pentru corelarea dezvoltarii si planificarii sistemului de transport public de calatori din raza de activitate, cu prevederile documentatiilor de urbanism si amenajarea teritoriului;
i) colaboreaza la intocmirea de catre administratiile ce detin infrastructura de management al traficului a programelor de investitii in infrastructura de management al traficului si avizarea acestora, pentru partea privind transportul public de calatori.

Art. 8
A.M.T.B. poate desfasura si alte activitati specifice stabilite prin hotarare a Guvernului.

Art. 9
Conducerea A.M.T.B. este asigurata de un consiliu de conducere, al carui presedinte este si director general.

Art. 10
(1) Consiliul de conducere este format din 7 membri: presedintele a€” director general al A.M.T.B., 3 reprezentanti ai Ministerului Transporturilor si Infrastructurii si cate un reprezentant al Ministerului Administratiei si Internelor, Consiliului Judetean Ilfov si Consiliului General al Municipiului Bucuresti.
(2) Directorul general este numit prin ordin al ministrului transporturilor si infrastructurii.
(3) Membrii Consiliului de conducere sunt numiti si revocati prin ordin al ministrului transporturilor si infrastructurii, la propunerea institutiilor mentionate la alin. (1).

Art. 11
(1) Personalul A.M.T.B. se compune din specialisti in domeniul tehnic, administrativ, economic, juridic si management, angajati in conditiile legii.
(2) Personalul A.M.T.B. este personal contractual si se supune prevederilor Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata.
(3) Drepturile salariale ale personalului A.M.T.B. se stabilesc potrivit reglementarilor legale in vigoare aplicabile personalului platit din fonduri publice, corespunzator modului de organizare si subordonare al institutiei.
(4) Incadrarea cu personal a structurii organizatorice a A.M.T.B. se realizeaza in limita numarului maxim de posturi si a cheltuielilor de personal aferente acestora, aprobate Ministerului Transporturilor si Infrastructurii prin legile bugetare anuale.

Art. 12
La data intrarii in vigoare a prezentei ordonante, art. 20 alin. (8) din Legea serviciilor de transport public local nr. 92/2007, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 262 din 19 aprilie 2007, cu modificarile si completarile ulterioare, se abroga.





Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Legislaţie

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...

Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor
Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...

Legea 188/1999, actualizata 2024, privind Statutul functionarilor publici
Legea 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, actualizata 2024 - Republicare Actualizat ...

Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale
Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale Publicata in ...

Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului
Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului Publicat in Monitorul Oficial cu numar ...

Legea finantelor publice locale, actualizata 2024 - Legea 273/2006
Legea 273/2006 privind finantele publice locale Actualizata prin Legea 387/2023 pentru modificare ...

Legea 500/2002 privind finantele publice, actualizata 2024
Legea 500/2002 privind finantele publice Actualizata prin Legea 262/2023 privind aprobarea Ordona ...

OUG 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist
Ordonanta de urgenta nr. 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist Publicata in ...



Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor culturale in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de cresa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Alocatia de stat pentru copii in anul 2024. Conditii de acordare si valoare alocatie
Sursa: MCP Cabinet avocati

Formularul 230 model editabil 2024 PDF. Completeaza Declaratia 230!
Sursa: EuroAvocatura.ro



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Ştiri Juridice