din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1844 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Integral: Ordonanta de urgenta nr. 196/2005, privind Fondul pentru mediu. Actualizata 2008

INTEGRAL: Ordonanta de urgenta nr. 196/2005, privind Fondul pentru mediu. Actualizata 2008


Guvernul Romaniei

Ordonanta de urgenta nr. 196/2005, privind Fondul pentru mediu.
Actul include modificarile din urmatoarele acte:
- Legea nr. 105/2006
- Legea nr. 292/2007 publicata in MOF nr. 758 din 08/11/2007
- O.U.G. nr. 37/2008 publicata in MOF nr. 276 din 08/04/2008
- O.G. nr. 25/2008 publicata in MOF nr. 628 din 29/08/2008.







Avand in vedere necesitatea clarificarii regimului juridic al veniturilor din care se constituie Fondul pentru mediu si a atributiilor Administratiei Fondului pentru Mediu in ceea ce priveste activitatea privind declararea, constatarea, controlul, colectarea, solutionarea contestatiilor si executarea silita a contributiilor datorate la Fondul pentru mediu, in contextul diminuarii veniturilor incasate la Fondul pentru mediu,



tinand seama de necesitatea sporirii numarului de categorii de proiecte ce pot fi finantate din Fondul pentru mediu, in special cele privind prevenirea si controlul integrat al poluarii, Directiva-cadru a apei si instalatiile mari de ardere, pentru indeplinirea angajamentelor asumate pentru capitolul 22 - Mediu,



elemente care vizeaza interesul public si constituie o situatie de urgenta si extraordinara,



in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,






Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.






CAPITOLUL I
Dispozitii generale






Art. 1. - Fondul pentru mediu este un instrument economico-financiar destinat sustinerii si realizarii proiectelor si programelor pentru protectia mediului, in conformitate cu dispozitiile legale in vigoare in domeniul protectiei mediului.






Art. 2. - Fondul pentru mediu se constituie si se gestioneaza in conformitate cu prevederile legale.



Art. 21. - Bugetul de venituri si cheltuieli al Fondului pentru mediu si al Administratiei Fondului pentru Mediu se aproba anual prin hotarare a Guvernului, la propunerea autoritatii publice centrale pentru protectia mediului.






CAPITOLUL II
Administrarea Fondului pentru mediu






Art. 3. - (1) Unitatea care raspunde de gestionarea Fondului pentru mediu este Administratia Fondului pentru Mediu, denumita in continuare Administratia Fondului, institutie publica cu personalitate juridica, finantata integral din venituri proprii, in coordonarea autoritatii publice centrale pentru protectia mediului.



(2) Administratia Fondului are sediul in municipiul Bucuresti, Splaiul Independentei nr. 294, corp A, sectorul 6.



(3) Administratia Fondului are in principal, urmatoarele atributii:



a) urmareste constituirea si gestionarea Fondului pentru mediu;



b) intocmeste planul anual de lucru si bugetul de venituri si cheltuieli;



c) analizeaza, selecteaza si finanteaza proiectele pentru protectia mediului aprobate in conformitate cu prevederile prezentei ordonante de urgenta si conform cu procedurile prevazute in Manualul de operare al Fondului pentru mediu;



d) urmareste si controleaza implementarea proiectelor aprobate si finantate din Fondul pentru mediu;



e) finanteaza lucrari destinate prevenirii, inlaturarii si/sau diminuarii efectelor produse de fenomenele meteorologice periculoase la lucrarile de gospodarire a apelor, conform dispozitiilor art. 13.



Art. 4. - (1) Administratia Fondului este condusa de un presedinte cu rang de subsecretar de stat.



(2) Presedintele este numit, suspendat si revocat din functie, in conditiile legii, prin decizie a primului-ministru, la propunerea conducatorului autoritatii publice centrale pentru protectia mediului.



(3) In exercitarea conducerii Administratiei Fondului, presedintele emite dispozitii.



(4) Presedintele are calitatea de ordonator de credite pentru fondurile pe care le gestioneaza, reprezinta Administratia Fondului in relatiile cu tertii, precum si in justitie, numeste si elibereaza din functie, in conditiile legii, personalul acesteia.



(5) Administratia Fondului are personal propriu contractual care asigura functiile de conducere, de executie si de control, potrivit regulamentului de organizare si functionare propriu.



(6) Salarizarea personalului Administratiei Fondului se face conform contractului colectiv de munca incheiat la nivelul institutiei.



(7) In indeplinirea atributiilor prevazute la art. 3 alin. (3), Administratia Fondului are urmatoarele structuri de decizie:



a) Comitetul de avizare;



b) Comitetul director.



Art. 5. - (1) Comitetul de avizare are urmatoarea componenta:



a) doi reprezentanti din cadrul autoritatii publice centrale pentru protectia mediului, imputerniciti prin ordin al ministrului


b) un reprezentant al Agentiei Nationale pentru Protectia Mediului, imputernicit prin decizie a presedintelui;



c) un reprezentant al Garzii Nationale de Mediu, imputernicit prin decizie a comisarului general;



d) cate un reprezentant din cadrul autoritatii publice centrale pentru economie si finante, autoritatii publice centrale pentru transporturi, autoritatii publice centrale pentru dezvoltare, lucrari publice si locuinte, autoritatii publice centrale pentru sanatate publica, autoritatii publice centrale pentru agricultura si dezvoltare rurala, autoritatii publice centrale pentru intreprinderi mici si mijlocii, comert, turism si profesii liberale, autoritatii publice centrale pentru interne si reforma administrativa, imputerniciti prin ordin al ministrului de resort;


e) Abrogat;


f) un reprezentant al confederatiei patronale din domeniul proiectului supus avizarii, desemnat de aceasta;



g) un reprezentant al organizatiilor neguvernamentale din domeniul protectiei mediului, desemnat de acestea;



h) presedintele Administratiei Fondului


(2) Comitetul de avizare este condus de un presedinte, ajutat de un vicepresedinte. Presedintele si vicepresedintele sunt numiti de conducatorul autoritatii publice centrale pentru protectia mediului.


(3) Comitetul de avizare analizeaza si aproba prin vot:



a) manualul de operare, inclusiv metodologia de selectare, aprobare si finantare a proiectelor;



b) planul anual de lucru, inclusiv categoriile de proiecte eligibile pentru finantare;



c) proiectele ce urmeaza sa fie finantate din Fondul pentru mediu, dintre cele propuse de Comitetul director;



d) modalitatile de sustinere financiara a proiectelor.


(4) Membrii Comitetului de avizare, exclusiv demnitarii, primesc o indemnizatie de participare pentru activitatea desfasurata in cadrul sedintelor acestuia, in cuantumul si in conditiile stabilite prin Regulamentul de organizare si functionare a Administratiei Fondului.


(5) Componenta nominala a Comitetului de avizare se aproba prin ordin al conducatorului autoritatii publice centrale pentru protectia mediului.






Art. 6. - (1) Comitetul director este constituit din presedintele Administratiei Fondului si conducatorii directiilor de specialitate ale acesteia.



(2) Abrogat.


(3) Comitetul director are urmatoarele atributii:



a) avizeaza proiectul bugetului de venituri si cheltuieli al Fondului pentru mediu si al Administratiei Fondului;


b) avizeaza manualul de operare elaborat de catre directiile de specialitate si il supune spre aprobare comitetului de avizare;



c) avizeaza planul anual de lucru elaborat de catre directiile de specialitate si il propune spre aprobare Comitetului de avizare;



d) avizeaza si propune spre aprobare Comitetului de avizare proiectele selectionate pentru a fi finantate din Fondul pentru mediu;



e) propune spre aprobare Comitetului de avizare modalitatile de sustinere a proiectelor;


f) aproba situatiile financiare si conturile de executie trimestriale si anuale, pe care le inainteaza autoritatii publice centrale pentru protectia mediului;



g) urmareste constituirea si gestionarea Fondului pentru mediu;



h) urmareste implementarea proiectelor finantate;



i) aproba raportul anual privind gestionarea Fondului pentru mediu, pe care il face public, conform prevederilor legale.



j) avizeaza ghidurile de finantare aferente fiecarui program si proiect pentru protectia mediului, finantate din taxa pe poluare pentru autovehicule.






Art. 7. - Cheltuielile curente si de capital ale Administratiei Fondului se asigura din Fondul pentru mediu, in limita a 3% din veniturile acestuia.



Art. 8. - (1) Operatiunile financiare ale Administratiei Fondului, care privesc constituirea, gestionarea si utilizarea resurselor financiare, se deruleaza prin Trezoreria Statului.



(2) Disponibilitatile financiare ale Fondului pentru mediu se pastreaza in Trezoreria Statului intr-un cont distinct si sunt purtatoare de dobanzi.



(3) Fondurile financiare provenite din surse externe se gestioneaza pe baza contractelor incheiate cu partenerii externi in conformitate cu scopul pentru care au fost acordate si cu destinatiile prevazute de prezenta ordonanta de urgenta.






CAPITOLUL III
Veniturile Fondului pentru mediu






Art. 9. - (1) Veniturile Fondului pentru mediu se constituie din:



a) o contributie de 3% din veniturile realizate din vanzarea deseurilor metalice feroase si neferoase, precum si a bunurilor destinate dezmembrarii, obtinute de catre detinatorul deseurilor, respectiv detinatorul bunurilor, persoana fizica sau juridica.



Sumele se retin prin stopaj la sursa de catre operatorii economici autorizati potrivit legislatiei in vigoare pentru colectarea si/sau valorificarea deseurilor, care au obligatia sa le vireze la Fondul pentru mediu;


b) taxele pentru emisiile de poluanti in atmosfera, datorate de operatorii economici detinatori de surse stationare a caror utilizare afecteaza factorii de mediu, in cuantumul prevazut in anexa nr. 1;


c) taxele incasate de la operatorii economici utilizatori de noi terenuri pentru depozitarea deseurilor valorificabile, in limitele prevazute in anexa nr. 2;



d) o contributie de 2 lei/kg, datorata de operatorii economici responsabili, pentru diferenta dintre obiectivele anuale de valorificare sau incinerare in instalatii de incinerare cu recuperare de energie a deseurilor de ambalaje prevazute in legislatia in vigoare si cantitatile efectiv valorificate sau incinerate cu recuperare de energie;


e) o contributie de 2% din valoarea substantelor clasificate prin acte normative ca fiind periculoase pentru mediu, introduse pe piata de catre producatori si importatori, cu exceptia celor utilizate la producerea medicamentelor;


f) in cazul vanzarii de catre proprietarul sau administratorul padurii, dupa caz, a masei lemnoase pe picior sau a sortimentelor de lemn brut obtinute in urma exploatarii, contributia la Fondul pentru mediu se stabileste prin aplicarea unui procent de 1% la valoarea de vanzare si se achita de catre cumparatorul operator economic, care introduce masa lemnoasa intr-un proces de prelucrare;


g) Abrogat;


h) Abrogat;


i) o taxa de 1 leu (RON)/kg anvelopa, incasata de la producatorii si importatorii care introduc pe piata anvelope noi si/sau uzate destinate reutilizarii;



j) o contributie de 3% din suma care se incaseaza anual pentru gestionarea fondurilor de vanatoare, platita de catre gestionarii fondurilor de vanatoare;


k) donatii, sponsorizari, asistenta financiara din partea persoanelor fizice sau juridice romane ori straine si a organizatiilor sau organismelor internationale;



l) sumele incasate din rambursarea finantarilor acordate, dobanzi, penalitati de intarziere, alte operatiuni financiare derulate din sursele financiare ale Fondului pentru mediu;



m) sumele incasate de la manifestari organizate in beneficiul Fondului pentru mediu;



n) cuantumul taxelor pentru emiterea avizelor, acordurilor si a autorizatiilor de mediu;



o) dobanzi si penalitati de orice fel datorate de catre debitorii Fondului pentru mediu.



p) o contributie de 100 lei/tona datorata de unitatile administrativ-teritoriale incepand cu data de 1 iulie 2010, in cazul neindeplinirii obiectivului anual de diminuare cu 15% a cantitatilor de deseuri municipale si asimilabile, colectate si incredintate spre eliminare finala, plata facandu-se pentru diferenta dintre obiectivul anual de diminuare si obiectivul efectiv realizat;


q) o taxa, denumita in continuare ecotaxa, in valoare de 0,2 lei/bucata pentru pungile de tip sacosa - banana, cu maner aplicat, sau maieu -, din materiale care nu sunt biodegradabile, incepand cu data de 1 ianuarie 2009, incasata de la operatorii economici care introduc pe piata nationala astfel de ambalaje de desfacere. Ecotaxa se evidentiaza distinct pe documentele de vanzare, iar valoarea acesteia se afiseaza la loc vizibil in vederea informarii consumatorilor finali;


r) taxa pe poluare pentru autovehicule.


(2) Administratia Fondului gestioneaza si alte venituri aprobate prin hotarare a Guvernului.







Art. 10. - (1) In cazul utilizarii de catre operatorii economici a deseurilor industriale reciclabile, ca materii prime secundare, in proportie de cel putin 50%, sumele stabilite la art. 9 alin. (1) lit. b) nu se platesc.



(2) Taxele prevazute la art. 9 alin. (1) lit. d) si i) se platesc numai in cazul neindeplinirii obiectivului de valorificare a deseurilor de ambalaje, respectiv obiectivul de gestionare a anvelopelor uzate prevazute in legislatia in vigoare, plata facandu-se pe diferenta dintre obiectivul anual si obiectivul realizat efectiv de catre operatorii economici responsabili.



(3) Operatorii economici producatori si importatori de bunuri ambalate si de ambalaje de desfacere si operatorii economici responsabili pentru gestionarea anvelopelor uzate sunt obligati sa calculeze si sa declare lunar, pana la data de 25 a lunii urmatoare celei in care s-a desfasurat activitatea, diferenta dintre obiectivul calculat utilizand procentajul stabilit prin legislatia in vigoare ca obiectiv de valorificare anual si obiectivul efectiv realizat.



(4) Nivelul contributiilor si taxelor prevazute la art. 9 alin. (1) lit. a)-j) se actualizeaza prin hotarare a Guvernului, la propunerea autoritatii publice centrale pentru protectia mediului.



(5) Baza de calcul la care se aplica procentele prevazute la art. 9 alin. (1) lit. a), e), f) si j) reprezinta valoarea de vanzare, exclusiv taxa pe valoarea adaugata aferenta.


(6) Contributia la Fondul pentru mediu, prevazuta la art. 9 alin. (1) lit. f), nu se calculeaza si nu se plateste daca masa lemnoasa pe picior sau sortimentele de lemn brut obtinute provin din paduri certificate.


(7) Administratia Fondului publica anual, pe pagina de internet proprie, registrul operatorilor economici inregistrati ca si contribuabili la Fondul pentru mediu, care cuprinde denumirea operatorului economic si tipul de contributie si/sau taxa cu care acesta este inregistrat.






Art. 11. - (1) Sumele prevazute la art. 9 alin. (1) lit. a), b), c), e), f) si q) se declara si se platesc lunar de catre persoanele juridice si fizice care desfasoara activitatile respective, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care s-a desfasurat activitatea.


(2) Sumele prevazute la art. 9 alin. (1) lit. d), i), j) si p) se declara si se platesc anual de catre persoanele juridice care desfasoara respectivele activitati, pana la data de 25 ianuarie a anului urmator.


(3) Declaratia se depune sau se transmite la Administratia Fondului, iar plata se realizeaza intr-un cont distinct deschis la trezorerie pe numele acesteia.



(4) Modelul si continutul declaratiilor la Fondul pentru mediu, prevazute la art. 10 alin. (3) si la alin. (1) si (2) din prezentul articol, se aproba prin ordin al conducatorului autoritatii publice centrale pentru protectia mediului in termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.







Art. 12. - (1) Contributiile si taxele ce se constituie venit la bugetul Fondului pentru mediu se gestioneaza de catre Administratia Fondului si urmeaza regimul juridic al impozitelor, taxelor, contributiilor si al altor sume datorate bugetului general consolidat, reglementat de Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.



(2) Activitatea privind declararea, stabilirea, verificarea si colectarea, inclusiv solutionarea contestatiilor privind contributiile si taxele la Fondul pentru mediu datorate de catre persoanele juridice si fizice, precum si indeplinirea masurilor asiguratorii si procedura de executare silita se realizeaza de catre Administratia Fondului in conditiile Codului de procedura fiscala. Administratia Fondului are calitatea de creditor bugetar.



(3) Pentru neachitarea la termenul de scadenta de catre debitori a obligatiilor de plata prevazute la art. 9 alin. (1) lit. a)-j), p) si q) se datoreaza majorari de intarziere conform Codului de procedura fiscala.


(4) In cazul neachitarii la scadenta a contributiilor si taxelor datorate la Fondul pentru mediu, Administratia Fondului procedeaza la aplicarea masurilor de recuperare a creantelor prin executare silita.



(5) Administratia Fondului poate constitui un fond pentru acordarea de stimulente personalului, prin:



a) retinerea unei cote de 5% din sumele incasate prin executare silita sau in cadrul procedurii reorganizarii judiciare si a falimentului;



b) aplicarea unei cote de 15% asupra dobanzilor si penalitatilor de intarziere, stabilite cu titlu definitiv in timpul controlului si incasate de catre Administratia Fondului, pentru diferentele constatate.



(6) Totalul fondului de stimulente constituit conform alin. (5) se repartizeaza astfel:



a) o cota de 85% pentru Administratia Fondului;



b) o cota de 15% pentru autoritatea publica centrala pentru protectia mediului.



(7) Metodologia de acordare a stimulentelor pentru personalul propriu se aproba prin ordin al conducatorului autoritatii publice centrale pentru protectia mediului in termen de 30 de zile de la intrarea in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.







CAPITOLUL IV
Destinatia Fondului pentru mediu






Art. 13. - (1) Fondul pentru mediu se utilizeaza pentru sustinerea si realizarea proiectelor prioritare pentru protectia mediului.



(2) Categoriile de proiecte eligibile pentru finantare se stabilesc prin planul anual de lucru si vizeaza imbunatatirea performantei de mediu privind:



a) prevenirea poluarii;



b) reducerea impactului asupra atmosferei, apei si solului;



c) reducerea nivelurilor de zgomot;



d) utilizarea de tehnologii curate;



e) gestionarea deseurilor, inclusiv a deseurilor periculoase;



f) protectia resurselor de apa, statiile de tratare, statiile de epurare pentru comunitati locale;



g) gospodarirea integrata a zonei costiere;



h) conservarea biodiversitatii;



i) administrarea ariilor naturale protejate;



j) educatia si constientizarea publicului privind protectia mediului;



k) cresterea productiei de energie din surse regenerabile;



l) reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera;



m) reconstructia ecologica si gospodarirea durabila a padurilor;



n) impadurirea terenurilor degradate situate in zonele deficitare in paduri, stabilite in conditiile legii;



o) inchiderea iazurilor de decantare din sectorul minier;



p) lucrari destinate prevenirii, inlaturarii si/sau diminuarii efectelor produse de fenomenele meteorologice periculoase la lucrarile de gospodarire a apelor aferente obiectivelor din domeniul public al statului.



(3) Din Fondul pentru mediu sunt finantate proiectele din categoriile prevazute la alin. (2), prin una sau mai multe dintre urmatoarele modalitati propuse de Comitetul director si aprobate de Comitetul de avizare:



a) sustinerea financiara a proiectelor prin finantare sau cofinantare nerambursabila;



b) Abrogat;


c) Abrogat;


d) cofinantarea proiectelor finantate din fonduri comunitare si/sau alte fonduri internationale.



(4) Se acorda sustinere financiara din Fondul pentru mediu pentru proiectele propuse de unitati administrativ-teritoriale, unitati si institutii de invatamant, organizatii neguvernamentale, composesorate, operatori economici, inclusiv ocoale silvice.


(5) Analiza, selectarea, finantarea, urmarirea si controlul implementarii proiectelor se fac in conformitate cu prevederile manualului de operare al Fondului pentru mediu si ale actelor normative date in aplicarea prezentei ordonante de urgenta, cu exceptia lucrarilor prevazute la alin. (2) lit. o) si p).


(6) Categoriile de lucrari care se pot finanta conform prevederilor alin. (2) lit. o) si p), precum si sumele destinate finantarii acestora se aproba prin hotarare a Guvernului, la propunerea autoritatii publice centrale pentru protectia mediului.


(61) Pentru achizitionarea lucrarilor prevazute la alin. (2) lit. p) si a serviciilor aferente acestora, se vor aplica prevederile legislatiei in vigoare privind achizitiile publice referitoare la situatiile de forta majora.


(7) Finantarea proiectelor aprobate se realizeaza in baza contractelor de finantare anuale sau multianuale.



(8) Contractele de finantare, impreuna cu actele prin care se constituie garantii ale rambursarii finantarii, constituie titluri executorii, fara a fi necesara investirea cu formula executorie.



(9) Finantarea din Fondul pentru mediu se face cu respectarea legislatiei privind ajutorul de stat, Administratia Fondului parcurgand toate procedurile in domeniul ajutorului de stat, conform Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile nationale in domeniul ajutorului de stat, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 137/2007, si legislatiei comunitare in domeniu.


(91) Ajutoarele de stat individuale si schemele de ajutor de stat, atat cele exceptate de la obligatia notificarii, cat si cele supuse obligatiei de notificare, se instituie prin hotarari ale Comitetului de avizare al Administratiei Fondului.


(92) Schemele de ajutor de minimis se aproba prin dispozitie presedintelui Administratiei Fondului.


(10) Sumele ramase neutilizate la sfarsitul anului se reporteaza in anul urmator, fiind utilizate cu aceeasi destinatie.







Art. 131. - (1) Din sumele provenind din taxa pe poluare pentru autovehicule se finanteaza programe si proiecte pentru protectia mediului, dupa cum urmeaza:



a) Programul de stimulare a innoirii parcului auto national;



b) Programul national de imbunatatire a calitatii mediului prin realizarea de spatii verzi in localitati;



c) proiecte de inlocuire sau completare a sistemelor clasice de incalzire cu sisteme care utilizeaza energie solara, energie geotermala si energie eoliana sau alte sisteme care conduc la imbunatatirea calitatii aerului, apei si solului;



d) proiecte privind producerea energiei din surse regenerabile: eoliana, geotermala, solara, biomasa, microhidrocentrale;



e) proiecte privind impadurirea terenurilor agricole degradate, a terenurilor din fondul forestier national afectat de calamitati naturale si a terenurilor defrisate;



f) proiecte de renaturare a terenurilor scoase din patrimoniul natural;



g) proiecte de realizare a pistelor pentru biciclisti.



(2) Beneficiari ai programelor si proiectelor prevazute la alin. (1) pot fi persoanele juridice prevazute la art. 13 alin. (4), iar pentru proiectele prevazute la alin. (1) lit. c) si e) beneficiari pot fi si persoanele fizice si asociatiile de locatari.



(3) Metodologia de finantare si categoriile de beneficiari pentru programele si proiectele pentru protectia mediului prevazute la alin. (1) se stabilesc prin ghidul de finantare aferent fiecarui program sau proiect, care se elaboreaza de Administratia Fondului si se aproba prin ordin al ministrului mediului si dezvoltarii durabile.



(4) Prevederile art. 13 alin. (7)-(10) si ale art. 14 alin. (1) se aplica in mod corespunzator.






Art. 14. - (1) Proiectele solicitantilor care nu si-au achitat obligatiile fiscale catre stat si catre Fondul pentru mediu, precum si proiectele celor care sponsorizeaza activitati cu efect negativ asupra mediului nu beneficiaza de sprijin financiar din partea Administratiei Fondului.



(2) Veniturile Fondului pentru mediu nu pot fi utilizate pentru plasamente sau operatiuni financiare speculative.






CAPITOLUL V
Sanctiuni






Art. 15. - (1) Incalcarea prevederilor prezentei ordonante de urgenta atrage raspunderea civila, contraventionala sau penala, dupa caz.



(2) Nedepunerea la termen a declaratiilor privind obligatiile la Fondul pentru mediu constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 2.000 lei la 2.500 lei.


(3) Neafisarea la loc vizibil in vederea informarii consumatorilor finali a valorii ecotaxei constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 2.000 lei la 2.500 lei.






Art. 16. - (1) Constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor se fac dupa cum urmeaza:



a) de catre personalul de specialitate din cadrul Administratiei Fondului si al Garzii Nationale de Mediu, prin unitatile sale teritoriale, pentru contraventia prevazuta la art. 15 alin. (2);



b) de catre personalul imputernicit din cadrul Garzii Nationale de Mediu, prin unitatile sale teritoriale, pentru contraventia prevazuta la art. 15 alin. (3).


(2) Contraventiilor prevazute in prezenta ordonanta de urgenta le sunt aplicabile dispozitiile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 180/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.







CAPITOLUL VI
Dispozitii tranzitorii si finale






Art. 17. - Metodologia de calcul a contributiilor si taxelor prevazute la art. 9 alin. (1) lit. a)-k) se stabileste prin ordin al autoritatii publice centrale pentru protectia mediului in termen de 90 de zile de la intrarea in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.



Art. 18. - (1) Regulamentul de organizare si functionare a Administratiei Fondului se aproba prin hotarare a Guvernului, la propunerea autoritatii publice centrale pentru protectia mediului, in termen de 60 de zile de la intrarea in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.



(2) Structura organizatorica a Administratiei Fondului se aproba prin ordin al conducatorului autoritatii publice centrale pentru protectia mediului in termen de 30 de zile de la intrarea in vigoare a regulamentului de organizare si functionare.



Art. 19. - Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta ordonanta de urgenta.



Art. 20. - La data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta se abroga Legea nr. 73/2000 privind Fondul pentru mediu, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 889 din 9 decembrie 2002, cu modificarile si completarile ulterioare, prevederile art. 18 si ale art. 19 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 77/2004 pentru stimularea asocierii proprietarilor de paduri private in scopul gospodaririi durabile a acestora, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 791 din 27 august 2004, aprobata cu modificari prin Legea nr. 515/2004, precum si orice alte dispozitii contrare.






PRIM-MINISTRU
CALIN POPESCU-TARICEANU


Bucuresti, 22 decembrie 2005.



Nr. 196.







Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Legislaţie

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...

Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor
Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...

Legea 188/1999, actualizata 2024, privind Statutul functionarilor publici
Legea 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, actualizata 2024 - Republicare Actualizat ...

Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale
Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale Publicata in ...

Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului
Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului Publicat in Monitorul Oficial cu numar ...

Legea finantelor publice locale, actualizata 2024 - Legea 273/2006
Legea 273/2006 privind finantele publice locale Actualizata prin Legea 387/2023 pentru modificare ...

Legea 500/2002 privind finantele publice, actualizata 2024
Legea 500/2002 privind finantele publice Actualizata prin Legea 262/2023 privind aprobarea Ordona ...

OUG 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist
Ordonanta de urgenta nr. 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist Publicata in ...



Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor culturale in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de cresa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Alocatia de stat pentru copii in anul 2024. Conditii de acordare si valoare alocatie
Sursa: MCP Cabinet avocati

Formularul 230 model editabil 2024 PDF. Completeaza Declaratia 230!
Sursa: EuroAvocatura.ro



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Ştiri Juridice