Conform unui sondaj special Eurobarometru, mai putin de jumatate dintre europeni sunt multumiti de propriile sisteme feroviare (46 %), desi gradul de satisfactie s-a imbunatatit fata de 1997 (41 %). Nivelul de satisfactie variaza de la 67 % in Finlanda pana la 18 % in Bulgaria, fiind in general destul de scazut in statele membre din Europa Centrala si de Sud-Est (Republica Ceha, Ungaria, Slovenia, Slovacia, Polonia, Romania, Bulgaria si Grecia).Pentru majoritatea europenilor, deschiderea catre concurenta va avea o influenta pozitiva in ceea ce priveste pretul biletelor (72 %), calitatea serviciilor pentru calatori la bordul trenurilor (71 %), confortul si curatenia trenurilor (70 %), frecventa trenurilor (68 %), punctualitatea trenurilor (66 %), modul in care sunt administrate intreprinderile feroviare (63 %) si numarul de statii sau rute care vor fi deservite (62 %).Majoritatea absoluta a europenilor se asteapta ca o concurenta mai mare pe piata feroviara sa fie benefica pentru partile interesate individuale, precum calatorii (78 %), operatorii feroviari privati (68 %) si salariatii operatorilor de transport feroviar (55 %).In fine, 70 % din cetatenii UE doresc ca in urma sporirii concurentei sa beneficieze de servicii feroviare minimale, similare celor ale companiilor aeriene low-cost, iar 43 % doresc dezvoltarea de servicii premium (mancare, filme, ziare etc.). De asemenea, aproape doua treimi (65 %) dintre europeni doresc mai multe modalitati de achizitionare a biletelor (de exemplu online, prin intermediul telefoanelor inteligente sau la bord).In lunile urmatoare, Comisia Europeana intentioneaza sa adopte un nou pachet de masuri, denumit ``cel de-al patrulea pachet feroviar``, avand ca scop deschiderea catre concurenta a pietelor interne de transport feroviar de calatori, reducerea timpului necesar introducerii pe piata a materialului rulant (prin consolidarea rolului Agentiei Europene a Cailor Ferate) si imbunatatirea guvernantei in sectorul infrastructurii feroviare (pentru a consolida eficienta exploatarii feroviare si a ameliora concurenta).Peste jumatate dintre europeni (55 %) utilizeaza trenurilor nationale sau regionale: cel putin saptamanal (6 %), de mai multe ori pe luna (4 %), de mai multe ori pe an (19 %) sau cel mult o data pe an (26 %). Mai mult de patru din zece europeni nu au folosit niciodata acest tip de trenuri (45 %).Putin peste patru din zece europeni (41 %) utilizeaza trenuri suburbane: cel putin saptamanal (7 %), de mai multe ori pe luna (5 %), de mai multe ori pe an (13 %) sau cel mult o data pe an (15 %). Aproape sase din zece europeni nu au folosit niciodata acest tip de trenuri (59 %).Principalul motiv pentru care calatorii folosesc trenurile nationale sau regionale il constituie calatoriile de agrement (70 %); doar cativa dintre calatori mentioneaza ca merg cu trenul la munca sau la cursuri (10 %) sau in calatorii de afaceri (10 %).Atunci cand europenii care nu calatoresc cu trenul niciodata sau cel mult o data pe an sunt intrebati ce imbunatatiri i-ar incuraja sa faca acest lucru, mai mult de patru din zece mentioneaza scaderea preturilor (43 %). Alte imbunatatiri sunt mentionate mult mai rar: retele mai bune, cu mai multe rute sau statii (20 %), calatorii mai rapide (17 %), servicii mai fiabile (16 %), trenuri mai confortabile si mai curate (16 %) si servicii mai frecvente (14 %). Aproape trei respondenti din zece dintre cei care nu calatoresc niciodata sau rareori cu trenul au mentionat in mod spontan ca nimic nu i-ar putea incuraja sa faca acest lucru (28 %).Aproape jumatate dintre europeni (46 %) sunt multumiti de actualul sistem feroviar national si regional din tara lor. Cu toate acestea, o proportie semnificativa raspund ca nu sunt multumiti (36 %).Majoritatea europenilor (71 %) sprijina deschiderea catre concurenta a sistemului feroviar national si regional cu conditia ca toti operatorii sa fie obligati sa respecte aceleasi standarde de siguranta.
EY: Solutii pentru a limita interactiunea cu autoritatile vamale. Vamuirea la domiciliu 31 Mar 2020 | 1233
Agenda sedintei Guvernului Romaniei din 26 martie 2020 26 Mar 2020 | 1030
Consiliul Concurentei: Companiile pot actiona coordonat astfel incat sa evite deficitul de produse esentiale 23 Mar 2020 | 1078
Proiectele de acte normative adoptate de Guvern in sedinta din 18 martie 2020 19 Mar 2020 | 1278
Impactul starii de urgenta in Domeniul muncii si protectiei sociale 16 Mar 2020 | 1394
Frames: Peste 1 milion de angajati romani risca de intre in somaj din cauza coronavirusului 13 Mar 2020 | 1070
OPINIE privind directiva europeana prin care se consolideaza drepturile lucratorilor detasati Sursa: EuroAvocatura.ro
Izolarea si carantina in coronacriza. Efecte juridice si economico-sociale Sursa: avocat Irina Maria Diculescu
Carantina si forta majora. Restrangerea unor drepturi si libertati in contextul fortei majore Sursa: avocat Irina Maria Diculescu
Beneficiarii Legii nr. 19/2020. Conditiile de acordare a indemnizatiei Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu
Decizia C.C.R. nr. 41/2019 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a unor prevederi din OUG 194/2002 privind regimul strainilor in Romania Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei
Decizia nr. 711/2018 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a unor dispozitii ale art. 112 din Codul Rutier Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei
Discriminarea creata de legiuitor incepand cu data de 1 aprilie 2001 intre meserii din acelasi domeniu in privinta recunoasterii conditiilor speciale nu poate fi cenzurata de instanta de judecata Pronuntaţă de: Tribunalul Covasna Sectia Civila, Sentinta civila nr. 111/2017, in sedinta publica din 09 februarie 2017
Lipsa acordului de vointa al salariatului in ceea ce priveste modificarea contractului de munca Pronuntaţă de: Tribunalul Ialomita, Sectia I Civila, Sentinta nr. 648 din data de 21.04.2016