se dezvolta in paralel cu progresele rapide inregistrate de tehnologiile online. Serviciile de jocuri de noroc online includ o gama de jocuri precum pariurile sportive si pocherul, jocurile de cazinou si loteriile, cu 6,8 milioane de consumatori care participa la unul sau mai multe tipuri de jocuri de noroc online. Exista insa si mii de site-uri web de jocuri de noroc nereglementate, deseori din afara UE, in fata carora consumatorii sunt vulnerabili si care implica riscuri considerabile, cum ar fi frauda si spalarea banilor.In UE, mediul jocurilor de noroc online se caracterizeaza prin existenta unei diversitati a normelor nationale. Dincolo de obligatia de a respecta normele UE, statele membre pot sa restranga sau sa limiteze prestarea tuturor sau a anumitor tipuri de servicii de jocuri de noroc online, obiectivul lor fiind acela de a apara interesul public. Un numar din ce in ce mai mare de state membre incearca sa rezolve problemele cu care se confrunta si isi revizuiesc reglementarile si practicile nationale. Cu toate acestea, principalele aspecte de natura legislativa, societala si tehnica din UE nu pot fi abordate adecvat de catre statele membre in mod individual, fapt evident mai ales daca se ia in considerare dimensiunea transfrontaliera a jocurilor de noroc online.Comisia a prezentat un plan de actiune care cuprinde o serie de initiative programate pentru urmatorii doi ani, cu scopul de a clarifica reglementarea jocurilor de noroc online si de a incuraja cooperarea dintre statele membre.Comisarul responsabil cu piata interna si serviciile, Michel Barnier, a declarat in legatura cu acest subiect: ``Consumatorii si, in general, toti cetatenii trebuie sa beneficieze de o protectie adecvata, frauda si spalarea banilor trebuie prevenite, sportul trebuie protejat impotriva meciurilor aranjate in contextul pariurilor, iar normele nationale trebuie sa fie conforme cu legislatia UE. Acestea sunt obiectivele planului de actiune pe care l-am adoptat astazi.``Comisia nu propune reglementari in domeniul jocurilor de noroc online valabile in ansamblul UE, ci un set amplu de actiuni si principii comune in materie de protectie .Statele membre sunt in principiu libere sa-si stabileasca propriile obiective ale politicilor care reglementeaza jocurile de noroc online, dar asigurarea conformitatii legislatiei nationale cu Tratatul privind functionarea UE (TFUE) este o conditie prealabila pentru o politica a UE eficienta in domeniul jocurilor de noroc online. Comisia va infiinta anul acesta un grup de experti, pentru a facilita schimburile de experienta dintre statele membre cu privire la reglementare. Aceasta va contribui la dezvoltarea in UE a unui sector al jocurilor de noroc online bine reglementat si mai sigur, iar consumatorii vor fi ajutati astfel sa se indeparteze de site-urile nereglementate.Copiii si alte grupuri vulnerabile au nevoie de protectie, in conditiile in care 75% dintre cetatenii UE cu varste mai mici de 17 ani utilizeaza internetul. Comisia incurajeaza dezvoltarea unor instrumente mai performante de verificare a varstei si a unor filtre mai eficiente pentru trierea continutului online. De asemenea, Comisia insista asupra unui comportament mai responsabil al firmelor de publicitate si asupra unei mai bune informari a parintilor cu privire la pericolele asociate practicarii jocurilor de noroc.Pe langa protectia minorilor expusi, exista o responsabilitate si fata de cetatenii si familiile care au suferit deja de dependenta fata de jocurile de noroc (intre 0,5 si 3% din populatie) sau de alte probleme comportamentale legate de acestea, responsabilitate care se poate materializa prin identificarea unor metode eficace de tratament si preventie. Pentru a face acest lucru este insa necesara o mai buna intelegere a cauzelor fenomenului.Un alt obiectiv important este prevenirea si descurajarea fraudei si spalarii de bani prin intermediul jocurilor de noroc online. Dat fiind contextul transfrontalier, statele membre nu pot aplica de unele singure, in mod eficace, mecanisme de combatere a fraudei. Pentru a aborda chestiunea din toate unghiurile, este necesar un demers care sa reuneasca UE, statele membre si industria jocurilor de noroc.Este nevoie de un grad ridicat de cooperare, mai ales pentru a proteja integritatea in sport . Aranjarea meciurilor in contextul pariurilor sportive este in contradictie cu insusi caracterul de fairplay si competitie care defineste sportul. Pentru a combate acest fenomen, Comisia va promova accelerarea schimbului de informatii, mecanisme de demascare a fraudelor, precum si un climat general de cooperare la nivel national si international intre partile interesate, operatori si autoritati de reglementare, pentru a pastra integritatea in sport si pentru a contribui la o mai buna educare si informare a sportivilor.Mai precis, Comisia va adopta trei recomandari adresate statelor membre, cu privire la i) protectia comuna a consumatorilor, ii) publicitatea responsabila in domeniul jocurilor de noroc si iii) prevenirea si combaterea meciurilor aranjate in contextul pariurilor sportive.Alte masuri preconizate vizeaza, inter alia: sprijinirea evaluarii comparative si a testarii instrumentelor de control parental, extinderea domeniului de aplicare a directivei privind combaterea spalarii banilor si promovarea cooperarii internationale pentru prevenirea meciurilor aranjate.Statele membre sunt indemnate, de exemplu, sa realizeze studii si sa colecteze date cu privire la problemele comportamentale asociate jocurilor de noroc, sa incurajeze formarea juristilor in domeniul fraudei si al spalarii de bani si sa infiinteze puncte de contact nationale care sa reuneasca toti factorii implicati in combaterea aranjarii meciurilor.
MFP: Proiect de OUG privind scutirea de la plata impozitului a firmelor din industria HoReCa si a jocurilor de noroc 17 Jun 2020 | 1415
CJUE: Se preconizeaza reluarea sedintelor de audiere a pledoariilor incepand cu 25 mai 2020 30 Apr 2020 | 1606
Intrare in functie a unui nou avocat general la CJUE 23 Mar 2020 | 1136
CNPP supenda activitatea de eliberare a biletelor de tratament balnear 18 Mar 2020 | 782
Consecintele retragerii Regatului Unit din Uniunea Europeana asupra Curtii de Justitie a Uniunii Europene 04 Feb 2020 | 1036
Proiectele de acte normative aprobate sau de care guvernul a luat act in sedinta Guvernului Romaniei din 12 iunie 2019 12 Jun 2019 | 1288
GDPR: Montarea unor camere video in perimetrul apartamentului proprietate personala Sursa: Raportul pe anul 2020 al ANSPDCP
Carantina si forta majora. Restrangerea unor drepturi si libertati in contextul fortei majore Sursa: avocat Irina Maria Diculescu
CJUE nu este competenta sa se pronunte asupra unui diferend frontalier cu caracter international care nu tine de dreptul Uniunii Sursa: EuroAvocatura.ro
Legea concurentei: raportarea amenzii la cifra de afaceri realizata in anul anterior � pedeapsa justa sau grava inechitate Sursa: Irina Maria Diculescu
Timpul de lucru; munca suplimentara; sarcina probei privind timpul de munca al salariatului Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Litigii de munca si asigurari sociale, Decizia nr. 355/15.09.2020
Dreptul la concediu de odihna in cazul cumulului de contracte de munca ale aceluiasi salariat. Principiul nediscriminarii in cazul salariatilor angajati cu fractiune de norma Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia litigii de munca si asigurari sociale, Decizia civila nr. 640/11.10.2018
Drept de autor asupra programului informatic. Obligatia de confidentialitate a fabricantului bazei de date Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia I civila, decizia nr. 179 din 28 ianuarie 2020
Actiune in contrafacere. Conflict intre o marca si un nume comercial. Invocarea notorietatii marcii. Conditii Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia I civila, decizia nr. 284 din 4 februarie 2020