din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1834 de useri online



Prima pagină » Ştiri juridice » Conform Curtii de Conturi Europene, statele membre si CE trebuie sa gestioneze mai bine cheltuielile

Conform Curtii de Conturi Europene, statele membre si CE trebuie sa gestioneze mai bine cheltuielile

  Publicat: 07 Nov 2012       1604 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Mijloace de plata formate din monede si bancnote.
Conturile aferente exercitiului 2011 prezinta in mod fidel situatia financiara a Uniunii Europene, precum si rezultatele operatiunilor acesteia si fluxurile sale de numerar pentru exercitiul 2011.

Cauza care inlatura caracterul penal al faptei, prevazuta in cap. V, t. II, art. 51, C. pen., partea generala,
Cauza care inlatura caracterul penal al faptei, prevazuta in cap. V, t. II, art. 51, C. pen., partea generala,
Cauza care inlatura caracterul penal al faptei, prevazuta in cap. V, t. II, art. 51, C. pen., partea generala,
1. Grup comstituit de catre o autoritate cu scopul desfasurarii, coordonarii, supravegherii, controlului unei activitati din diferite domenii ale vietii sociale
In contabilitate, ca parte a capitalurilor proprii din cadrul pasivului bilantier, sunt constituite prin modalitati precis explicitate si pentru un scop precizat.
Cauza care inlatura caracterul penal al faptei, prevazuta in cap. V, t. II, art. 51, C. pen., partea generala,
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Cauza care inlatura caracterul penal al faptei, prevazuta in cap. V, t. II, art. 51, C. pen., partea generala,
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
In contabilitate, ca parte a capitalurilor proprii din cadrul pasivului bilantier, sunt constituite prin modalitati precis explicitate si pentru un scop precizat.
Indicator care reflecta aportul valoric adus de o intreprindere prin activitatile sale asupra bunurilor cumparate.
Sustinerile si punctele de vedere ale partilor si procurorului exprimate in cursul procesului penal cu privire la solutionarea cauzei deduse judecatii.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Instrument care ofera clientilor protectie impotriva riscului.
Ceea ce poate fi realizat cu usurinta.
Mijloace de proba prevazute in cap . II, t. III, C. proc. pen., partea generala.
Cauza care inlatura caracterul penal al faptei, prevazuta in cap. V, t. II, art. 51, C. pen., partea generala,
Cheltuielile care intervin in derularea proiectelor finantate din instrumentele structurale, implementate de organisme, autoritati, institutii sau societati comerciale din sectorul public,
Sustinerile si punctele de vedere ale partilor si procurorului exprimate in cursul procesului penal cu privire la solutionarea cauzei deduse judecatii.
(Audit) Operatiunea de examinare profesionista a documentelor financiare ale unei companii cu scopul de a stabili daca inregistrarile si rapoartele ei sunt valide si daca informatiile au fost inregistrate in contabilitate si prezentate in rapoartele financiare in mod legal si corect.
Sunt mijloace de convingere prin care se stabileste existenta unor acte sau fapte juridice si, automat, a unor drepturi si obligatii ce rezulta din acestea.

Veniturile si angajamentele nu au fost afectate de un nivel semnificativ de eroare. In schimb, platile au fost afectate de un nivel semnificativ de eroare, indicele de eroare estimat pentru ansamblul bugetului UE fiind de 3,9 %. Indicele de eroare s-a mentinut la un nivel similar cu cel pentru 2010, care s-a cifrat la 3,7 %.

Uniunea Europeana a cheltuit, in 2011, 129,4 miliarde de euro, 80 % din aceasta suma fiind directionata catre domeniul agriculturii si cel al politicii de coeziune, domenii in care responsabilitatea de executie a bugetului UE este partajata intre Comisie si statele membre ale UE. Curtea a identificat prea multe cazuri in care fondurile UE nu isi ating tinta sau nu sunt folosite in mod optim. Sistemele de control examinate ale statelor membre si ale Comisiei erau doar partial eficace in asigurarea regularitatii platilor si nu isi valorifica pe deplin potentialul de a preveni sau de a detecta si a corecta erorile. Autoritatile nationale trebuie sa dea dovada de un angajament mai mare fata de gestionarea si controlul fondurilor UE.

Indicele de eroare estimat de Curte pentru grupul de politici Dezvoltare rurala, mediu, pescuit si sanatate (domeniul de cheltuieli cel mai susceptibil sa contina erori) s-a cifrat la 7,7 %. Indicele de eroare estimat pentru grupul de politici Politica regionala, energie si transporturi s-a mentinut la un nivel ridicat, si anume la 6,0 %.

De mai multi ani, Curtea a subliniat necesitatea introducerii unor sisteme de cheltuieli mai simple, cu obiective mai clare, cu definirea unor rezultate care sa fie mai usor de masurat si cu mecanisme de control mai eficace din punctul de vedere al costurilor. Recomandarile Curtii intervin intr-un moment in care sunt discutate o serie de propuneri legislative ce vizeaza o mai buna gestionare a fondurilor UE.

``Mesajul care se desprinde din acest raport anual este coerent cu mesajele din anii anteriori, insa relevanta sa din acest an este mai mare ca oricand. In conditiile in care, in prezent, finantele publice europene sunt supuse unor presiuni puternice, exista inca loc de imbunatatiri pentru ca fondurile UE sa fie cheltuite intr-un mod mai eficient si mai bine directionat``, a remarcat Vitor Caldeira, presedintele Curtii de Conturi Europene. ``Statele membre trebuie sa convina asupra unor norme imbunatatite cu privire la cheltuirea fondurilor UE si sa asigure, alaturi de serviciile Comisiei, punerea lor in aplicare in mod corespunzator. In acest fel, bugetul UE ar putea fi utilizat intr-un mod mai eficient si mai eficace pentru a oferi o valoare adaugata mai mare pentru cetateni.``

Obiectivul rapoartelor anuale (referitoare la executia bugetului UE si, respectiv, la executia fondurilor europene de dezvoltare ) este de a enunta constatari si concluzii care sa vina in ajutorul Parlamentului European, al Consiliului si al cetatenilor in demersul de evaluare a calitatii gestiunii financiare a UE, precum si de a formula recomandari utile pentru ameliorarea acesteia. De importanta primordiala in rapoartele anuale 2011 sunt declaratiile de asigurare anuale cu privire la fiabilitatea conturilor UE si la regularitatea operatiunilor subiacente acestora, anul curent fiind cel de al 18a��lea an in care Curtea publica astfel de declaratii.

Curtea de Conturi Europeana efectueaza teste pe esantioane de operatiuni, cu scopul de a obtine estimari calculate statistic cu privire la gradul in care sunt afectate de eroare veniturile, cheltuielile in ansamblul lor, precum si diferitele domenii de cheltuieli . Concluziile de audit sunt formulate pe baza acestor rezultate, precum si pe baza unor probe de alt tip, cum ar fi evaluarile sistemelor, luarile de pozitie ale Comisiei si activitatea altor auditori.



Citeşte mai multe despre:    Curtea de Conturi Europeana    Comisia Europeana    Uniunea Europeana

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte titluri

CJUE impune sanctiuni financiare Romaniei pentru ca nu a inchis depozite de deseuri neautorizate
15 Dec 2023 | 449

Comisia Europeana: Liniile Directoare privind lucratorii sezonieri in contextul pandemiei COVID-19
23 Jul 2020 | 1401

Consiliul Concurentei: Companiile pot actiona coordonat astfel incat sa evite deficitul de produse esentiale
23 Mar 2020 | 1089

Romania va avea cel putin un hub de inovare digitala cu grad ridicat de specializare in inteligenta artificiala
20 Feb 2020 | 1007

CE lanseaza o noua cerere de candidaturi pentru permisele de calatorie DiscoverEU
25 Nov 2019 | 1551

MFP a publicat, spre dezbatere publica, un proiect de lege pentru modificarea Legii 132/2017 privind asigurarea obligatorie de raspundere civila auto
23 Sep 2019 | 1462



Articole Juridice

Fenomenul muncii subdeclarate. Reglementare si probleme practice
Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati

Un medicament care se elibereaza fara prescriptie medicala intr-un stat membru nu poate fi comercializat in alt stat membru decat daca acesta din urma a autorizat la randul sau introducerea sa pe piata
Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene

Ce sunt locurile de munca ecologice?
Sursa: EuroAvocatura.ro

E-sanatatea si securitatea in munca pe piata unica digitala
Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati