din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1913 de useri online



Prima pagină » Ştiri juridice » Ce termene prevazute in legi vor fi prorogate?

Ce termene prevazute in legi vor fi prorogate?

  Publicat: 13 Dec 2012       1993 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Prin proiectul de ordonanta de urgenta se propun urmatoarele prorogari de termene:

Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
In dreptul comunitar, directiva este un instrument legislativ obligatoriu pentru statele membre carora li se adreseaza in ceea ce priveste rezultatul care trebuie atins, dar lasa la latitudinea lor forma si metodele de obtinere a acestuia.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Data la care o obligatie devine exigibila si la care trebuie sa se plateasca o anumita suma, sa se presteze un serviciu,
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.

1. Reglementari privind salarizarea personalului din sectorul bugetar pentru anul 2013:

1.1. Cuantumul brut al salariilor de baza/soldelor functiei de baza/salariilor functiei de baza/indemnizatiilor de incadrare/salariilor de incadrare, sporurilor, indemnizatiilor, compensatiilor si al celorlalte elemente ale sistemului de salarizare de care beneficiaza personalul platit din fonduri publice se mentine la nivelul stabilit pentru luna decembrie 2012;

1.2. Cuantumul compensatiei banesti, respectiv al alocatiei valorice pentru drepturile de hrana si, respectiv, valoarea financiara anuala a normelor de echipare, valoarea financiara a drepturilor de echipament precum si precum si alte drepturi se mentine la nivelul stabilit pentru luna decembrie 2012;

1.3. Valoarea de referinta se mentine la 600 lei. Valoarea de referinta si coeficientii de ierarhizare corespunzatori claselor de salarizare prevazuti in anexele la Legea-cadru nr. 284/2010, cu modificarile ulterioare, nu se aplica ;

1.4. Aplicarea in mod corespunzator in anul 2013 a prevederilor art. 7 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.19/2012 privind aprobarea unor masuri pentru recuperarea reducerilor salariale si ale art. 1 alin.(4) si (5), art. 2, art.3, art. 4 alin. (1) si (2) , art. 6, art. 7, art. 9, art.11, art. 12 alin.(2) si art.13 ale art.II din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 80/2010 pentru completarea art. 11 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 37/2008 privind reglementarea unor masuri financiare in domeniul bugetar, precum si pentru instituirea altor masuri financiare in domeniul bugetar, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 283/2011;

1.5. Amanarea, in continuare, a aplicarii prevederilor art. 21 din Legea-cadru nr. 284/2010, cu modificarile ulterioare;

2. Masuri fiscal-bugetare:

2.1. Suspendarea prevederilor Legii nr. 148/2012 pana la data de 1 ianuarie 2014, pentru compatibilizarea dispozitiilor acestei legi cu Directiva 2006/112/CE in ceea ce priveste facturarea si arhivarea electronica a facturilor;

2.2. Pentru asigurarea unei bune executii bugetare in contextul sarbatorilor de sfarsit de an, se propune sa se reglementeze un termen special general de plata si declarare pentru creantele fiscale a caror scadenta se implineste la data de 25 decembrie;

2.3. Aplicarea in mod corespunzator in anul 2013 a prevederilor art.15, art. 18, art.19 si art. 20 ale art.II din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 80/2010 pentru completarea art. 11 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 37/2008 privind reglementarea unor masuri financiare in domeniul bugetar, precum si pentru instituirea altor masuri financiare in domeniul bugetar, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 283/2011;

2.4. Mentinerea la nivelul acordat pentru luna decembrie 2012 a urmatoarelor drepturi: indemnizatia presedintelui Consiliului National al Persoanelor Varstnice, indemnizatiile prevazute de Decretul - Lege nr. 118/1990 privind acordarea unor drepturi persoanelor persecutate din motive politice de dictatura instaurata cu incepere de la 6 martie 1945, precum si celor deportate in strainatate ori constituite in prizonieri, republicat, drepturile prevazute de Legea nr. 49/1991 privind acordarea de indemnizatii si sporuri invalizilor, veteranilor si vaduvelor de razboi si Legea nr. 44/1994 privind veteranii de razboi, precum si unele drepturi ale invalizilor si vaduvelor de razboi, republicata, indemnizatiile prevazute de Ordonanta Guvernului nr. 105/1999 privind acordarea unor drepturi persoanelor persecutate de catre regimurile instaurate in Romania cu incepere de la 6 septembrie 1940 pana la 6 martie 1945 din motive etnice, aprobata cu modificari prin Legea nr.189/2000, indemnizatiile prevazute de Legea nr. 309/2002 privind recunoasterea si acordarea unor drepturi persoanelor care au efectuat stagiul militar in cadrul Directiei Generale a Serviciului Muncii in perioada 1950 - 1961, indemnizatia prevazuta de Legea nr. 109/2005 privind instituirea indemnizatiei pentru activitatea de liber-profesionist a artistilor interpreti sau executanti din Romania.

2.5. Modificarea datei de intrare in vigoare a Legii nr. 197/2012 privind asigurarea calitatii in serviciile sociale de la 1 ianuarie 2013 la 1 iunie 2013, precum si a unor termene de elaborare de catre Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale a unor acte normative necesare aplicarii acestei legi.

3. Prorogarea, in continuare, a termenului prevazut la art. 361 alin. (3) lit. g) din Legea educatiei nationale nr.1/2011.

In situatia in care masurile mai sus mentionate nu ar fi prelungite si pentru anul 2013 cheltuielile bugetului general consolidat s-ar majora cu cca. 44,3 miliarde lei reprezentand 6,8% din PIB. Aceste cheltuieli suplimentare sunt nesustenabile din punct de vedere financiar.



Citeşte mai multe despre:    Prorogare    Legea 1/2011    Legea 283/2011    Legea 284/2010

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte titluri

Completarile aduse Codului Muncii prin OUG 130/2021
21 Dec 2021 | 2183

Agenda sedintei Guvernului Romaniei din 26 martie 2020
26 Mar 2020 | 1039

Perioada pentru care nu se datoreaza dobanzi si penalitati de intarziere pentru obligatiile fiscale scadente
21 Mar 2020 | 988

M. Finantelor: Masuri fiscal-bugetare pentru sprijinirea economiei si companiilor afectate de raspandirea virusului COVID-19
20 Mar 2020 | 1058

ICCJ: Termenul de �salariu de baza� prevazut de OUG 83/2014 se refera si la "salariul functiei de baza" al politistilor
12 Nov 2019 | 4740

Proiect MMJS: mentinerea cuantumului ajutorului anual acordat pentru nevoi casnice veteranilor, vaduvelor si accidentatilor de razboi
26 Oct 2019 | 1134



Articole Juridice

Evaluarea imobilelor restituite in natura sau prin echivalent in temeiul Legii 165/2013. Aspecte de constitutionalitate.
Sursa: Irina Maria Diculescu

Constitutionalitatea incetarii de drept a contractelor de munca ale unor cadre universitare care nu sunt studenti-doctoranzi sau nu au obtinut diploma de doctor
Sursa: Irina Maria Diculescu

Instituirea unei singure cai de atac in litigiile de munca si liberul acces la justitie
Sursa: Irina Maria Diculescu

Precizari privind stabilirea salariilor in constructii ca urmare a adoptarii OUG 114/2018
Sursa: EuroAvocatura.ro

Jurisprudenţă

Obiectiuni la raportul final al lichidatorului. Tardivitate. Contradictie intre considerente si dispozitiv
Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 32/2018 din 13.04.2018 a Curtii de Apel Galati

Executarea obligatiei de plata a despagubirilor civile. Ridicarea sechestrului asigurator
Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia penala, incheierea nr. 100 din 25 februarie 2020

Achitarea taxei de timbru ulterior primului termen de judecata. Anularea apelului ca netimbrat. Nelegalitate. Incalcarea dreptului de acces la justitie
Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia I civila, decizia nr. 485 din 19 februarie 2020

Recalcularea salariului prin raportare la salariul maxim stabilit in cadrul institutiei pentru aceeasi functie/grad/treapta si gradatie pentru activitatea desfasurata in aceleasi conditii
Pronuntaţă de: Curtea de Apel BUCURESTI - Decizie civila nr. 1710/ 5.10.2020