Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Codul muncii comentat 2019 Avocat Marius-Catalin Predut
Prima pagină » Ştiri juridice » ANI: 8 functionari publici aflati in stare de incompatibilitate si conflict de interese

ANI: 8 functionari publici aflati in stare de incompatibilitate si conflict de interese

  Publicat: 04 Mar 2017       1004 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Codul muncii comentat Marius-Catalin Predut
Desemneaza situatia in care un membru al completului de judecata este oprit, in cazurile expres prevazute de lege, sa participe la solutionarea unui anumit litigiu.
Agentia Nationala de Integritate a constatat starea de incompatibilitate si existenta conflictului de interese de natura administrativa in cazul a opt functionari publici, dupa cum urmeaza:

Ansamblul drepturilor si obligatiilor avand valoare economica, apartinand unei persoane fizice sau unei persoane juridice.
Din punctul de vedere al resurselor umane, o persoana care conduce o institutie, o intreprindere, o publicatie etc. sau un sector al acestora; functie detinuta de aceasta persoana.
Ansamblul drepturilor si obligatiilor avand valoare economica, apartinand unei persoane fizice sau unei persoane juridice.
Activitate desfasurata de organele de urmarire penala
Ansamblul drepturilor si obligatiilor avand valoare economica, apartinand unei persoane fizice sau unei persoane juridice.
Activitate desfasurata de organele de urmarire penala
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Activitate desfasurata de organele de urmarire penala
Este persoana numita intr-o functie publica.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Este dreptul persoanelor fizice sau juridice, al statului sau unitatilor administrativ-teritoriale asupra bunurilor mobile sau imobile, bunuri asupra carora proprietarul exercita atributele dreptului de proprietate in interes propriu, dar in limitele legii.
Procedeu contabil cu ajutorul caruia se constata faptic existenta elementelor patrimoniale ale unitatii economice sau ale institutiei, din punct de vedere cantitativ si valoric.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Mijloc de proba scris, prevazut in sectiunea V., cap. II, t. III, C. proc. pen., partea generala.
Desemneaza situatia in care un membru al completului de judecata este oprit, in cazurile expres prevazute de lege, sa participe la solutionarea unui anumit litigiu.
Desemneaza situatia in care un membru al completului de judecata este oprit, in cazurile expres prevazute de lege, sa participe la solutionarea unui anumit litigiu.
Ansamblul atributiilor si responsabilitatilor, stabilite in temeiul legii, in scopul exercitarii prerogativelor de putere publica de catre autoritatile si institutiile publice.
Desemneaza situatia in care un membru al completului de judecata este oprit, in cazurile expres prevazute de lege, sa participe la solutionarea unui anumit litigiu.
Ansamblul atributiilor si responsabilitatilor, stabilite in temeiul legii, in scopul exercitarii prerogativelor de putere publica de catre autoritatile si institutiile publice.
Persoana care, in schimbul muncii, primeste un salariu.
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
Din punctul de vedere al resurselor umane, o persoana care conduce o institutie, o intreprindere, o publicatie etc. sau un sector al acestora; functie detinuta de aceasta persoana.
Institutie specializata a statului din structura M.A.I., a carei organizare si functionare este reglementata prin lege organica.
Din punctul de vedere al resurselor umane, o persoana care conduce o institutie, o intreprindere, o publicatie etc. sau un sector al acestora; functie detinuta de aceasta persoana.
Institutie specializata a statului din structura M.A.I., a carei organizare si functionare este reglementata prin lege organica.
Este persoana numita intr-o functie publica.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
(Basis) Pretul de cumparare a unui anumit activ, ajustat pentru anumite evenimente cum ar fi acordarea dividendelor in actiuni.
Desemneaza situatia in care un membru al completului de judecata este oprit, in cazurile expres prevazute de lege, sa participe la solutionarea unui anumit litigiu.
Unitate de baza a organizarii administrativ-teritoriale a statului, alcatuita dintr-unul sau mai multe sate si
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Este persoana numita intr-o functie publica.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Este persoana numita intr-o functie publica.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Este persoana numita intr-o functie publica.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Face parte din categoria infractiunilor de serviciu sau in legatura cu serviciul
Desemneaza situatia in care un membru al completului de judecata este oprit, in cazurile expres prevazute de lege, sa participe la solutionarea unui anumit litigiu.
Incalcarea dispozitiilor cu caracter administrativ sau disciplinar,
Desemneaza situatia in care un membru al completului de judecata este oprit, in cazurile expres prevazute de lege, sa participe la solutionarea unui anumit litigiu.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.

1. ANGELESCU MIRCEA VICTOR, consilier (fost director) la Directia Patrimoniu Cultural din cadrul Ministerului Culturii


CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV


In calitate de director al Directiei Patrimoniu Cultural, a semnat Autorizatia pentru cercetare arheologica sistematica prin care autorizeaza Institutul de Arheologie ``Vasile Parvan`` sa efectueze sapaturi arheologice sistematice in situl arheologic Histria, persoana evaluata detinand calitatea de responsabil de santier.


De asemenea, persoana evaluata a avizat Nota Directiei Patrimoniu Cultural privind finantarea santierelor arheologice prin Programul national de finantare a cercetarilor arheologice sistematice, pentru anul 2011, prin care s-a propus ca suma de 800.000 lei sa fie repartizata prin incheierea de contracte de cercetare arheologica si conservare primara intre Ministerul Culturii si Patrimoniului National si institutiile publice cu atributii privind cercetarea arheologica (in anexa acestei Note, Institutul de Arheologie ``Vasile Parvan`` figura cu suma de 220.000 lei, din care suma de 115.000 lei fiind repartizata santierului arheologic Histria).


Ulterior, a fost incheiat Contractul de finantare a lucrarilor de cercetare arheologica sistematica intre Ministerul Culturii si Patrimoniului National si Institutul de Arheologie ``Vasile Parvan``.


Persoana evaluata a incalcat, astfel, dispozitiile art. 79, alin. (1), lit. a) si c) din Legea nr. 161/2003.


2. MIHUT IOAN, functionar public (consilier superior) in cadrul Primariei comunei Chiuiesti, judetul Cluj


CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV


In calitate de functionar public, in perioada 18 iulie 2014 - 26 ianuarie 2016, a facut parte din Comisia locala pentru stabilirea dreptului de proprietate privata asupra terenurilor UAT Chiuiesti (constituita in baza Ordinului emis de Prefectul judetului Cluj, semnand astfel sapte procese-verbale atat persoana evaluata cat si fiul sau) si din Comisia de inventariere anuala a patrimoniului public si privat al comunei Chiuiesti (constituita in baza Dispozitiei emise de primarul comunei Chiuiesti, semnand astfel un proces-verbal atat persoana evaluata cat si fiul sau), comisii in cadrul carora activeaza si fiul sau.


Persoana evaluata a incalcat, astfel, dispozitiile art. 79, alin. (1), lit b) si alin. (2) din Legea nr. 161/2003.


3. BOT PARASCA, fost consilier superior in aparatul de specialitate al primarului comunei Deleni, judetul Vaslui


INCOMPATIBILITATE


S-a aflat in stare de incompatibilitate in perioada 02 noiembrie 2015 - 08 decembrie 2015, intrucat a detinut simultan functia de consilier superior in aparatul de specialitate al primarului si pe cea de referent (personal contractual) in aparatul de specialitate al primarului Comunei Deleni, judetul Vaslui, incalcand astfel dispozitiile art. 94, alin. (1) si alin. (2), lit. a) din Legea nr. 161/2003.


4. BORCEAN IOAN, consilier juridic in cadrul Casei Judetene de Pensii Caras - Severin


INCOMPATIBILITATE


S-a aflat in stare de incompatibilitate in perioada 01 mai 2011 - 01 iulie 2013, intrucat a detinut simultan functia publica de consilier juridic in cadrul Casei Judetene de Pensii Caras - Severin si calitatea de avocat in cadrul Baroului Mehedinti, incalcand astfel dispozitiile art. 96, alin. (1) din Legea nr. 161/2003 si art.10, alin.(1), lit. a) din Legea nr. 514/2003.


5. IVANOV GEORGETA, inspector ecolog la Serviciul Comisariat Regional Tulcea-Chilia din cadrul Directiei Comisariatului de Control Integrat Delta Dunarii - Administratia Rezervatiei Biosferei Delta Dunarii


INCOMPATIBILITATE


S-a aflat in stare de incompatibilitate in perioada 17 august 2012 - 30 octombrie 2015, intrucat a detinut simultan functia publica de inspector ecolog in cadrul Administratiei Rezervatiei Biosferei Delta Dunarii si functia de ghid turistic, angajat cu contract individual de munca la S.C. Karpaten Turism S.R.L., incalcand astfel dispozitiile art. 96, alin. (1) din Legea nr. 161/2003.


6. TOMESCU ION, fost director al Scolii de Politie ``Vasile Lascar`` - Campina, judetul Prahova


CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV


In exercitarea functiei de director al Scolii de Agenti de Politie ``Vasile Lascar`` Campina, judetul Prahova, a semnat mai multe dispozitii cu privire la fiul sau.


Persoana evaluata a incalcat, astfel, dispozitiile art. 70 si art. 79, alin. (1), lit. c) din Legea nr. 161/2003.


7. POSIC CRISTINA - AURICA, functionar public in cadrul Primariei Botiz


CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV


In calitate de persoana desemnata pentru exercitarea vizei de control financiar preventiv, a acordat vize CFP asupra dispozitiilor de caserie in baza carora a incasat suma de 2.700 lei pentru alte tipuri de activitati decat cele ale functiei de baza .


Persoana evaluata a incalcat, astfel, dispozitiile art. 79, alin. (1), lit. c) din Legea nr. 161/2003.


8. STOINEA DANIEL IONUT, inspector in cadrul Primariei comunei Dragomiresti, judetul Vaslui


INCOMPATIBILITATE


Se afla in stare de incompatibilitate incepand cu data de 01 septembrie 2011, intrucat detine simultan functia de inspector in cadrul Primariei Comunei Dragomiresti, judetul Vaslui si pe cea de contabil sef in cadrul Scolii Gimnaziale nr. 1 Radeni din comuna Dragomiresti, incalcand astfel dispozitiile art. 94 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 161/2003.


Persoanele evaluate au fost informate despre declansarea procedurii de evaluare, elementele identificate, precum si drepturile de care beneficiaza - de a fi asistate sau reprezentate de un avocat si de a prezenta date sau informatii pe care le considera necesare, personal ori prin transmiterea unui punct de vedere scris. Persoanele evaluate au depus la dosarul de evaluare un punct de vedere, in exercitarea dreptului la aparare.


Persoanele mentionate au incalcat urmatoarele prevederi legale:


A· art. 70 din Legea nr. 161/2003, potrivit caruia ``Prin conflict de interese se intelege situatia in care persoana ce exercita o demnitate publica sau o functie publica are un interes personal de natura patrimoniala, care ar putea influenta indeplinirea cu obiectivitate a atributiilor care ii revin potrivit Constitutiei si altor acte normative``;


A· art. 79, alin. (1), lit. a), lit. b) si lit. c) din Legea nr. 161/2003, potrivit caruia ``Functionarul public este in conflict de interese daca se afla in una dintre urmatoarele situatii: a) este chemat sa rezolve cereri, sa ia decizii sau sa participe la luarea deciziilor cu privire la persoane fizice si juridice cu care are relatii cu caracter patrimonial,b) participa in cadrul aceleiasi comisii, constituite conform legii, cu functionari publici care au calitatea de sot sau ruda de gradul I,c) interesele sale patrimoniale, ale sotului sau rudelor sale de gradul I pot influenta deciziile pe care trebuie sa le ia in exercitarea functiei publice``;


A· art. 79, alin. (2) din Legea nr. 161/2003, potrivit caruia ``In cazul existentei unui conflict de interese, functionarul public este obligat sa se abtina de la rezolvarea cererii, luarea deciziei sau participarea la luarea unei decizii si sa-l informeze de indata pe seful ierarhic caruia ii este subordonat direct. Acesta este obligat sa ia masurile care se impun pentru exercitarea cu impartialitate a functiei publice, in termen de cel mult 3 zile de la data luarii la cunostinta``;


A· art. 94, alin. (1) din Legea nr. 161/2003, potrivit caruia ``Calitatea de functionar public este incompatibila cu orice alta functie publica decat cea in care a fost numit, precum si cu functiile de demnitate publica``;


A· art. 94, alin. (2), lit. a) din Legea nr. 161/2003, potrivit caruia ``Functionarii publici nu pot detine alte functii si nu pot desfasura alte activitati, remunerate sau neremunerate, dupa cum urmeaza: a) in cadrul autoritatilor sau institutiilor``;


A· art. 96, alin. (1) din Legea nr. 161/2003, potrivit caruia ``Functionarii publici, functionarii publici parlamentari si functionarii publici cu statut special pot exercita functii sau activitati in domeniul didactic, al cercetarii stiintifice, al creatiei literar-artistice. Functionarii publici, functionarii publici parlamentari si functionarii publici cu statut special pot exercita functii in alte domenii de activitate din sectorul privat, care nu sunt in legatura directa sau indirecta cu atributiile exercitate ca functionar public, functionar public parlamentar sau functionar public cu statut special, potrivit fisei postului``;


A· art. 10, alin.(1), lit. a) din Legea nr. 514/2003, potrivit caruia ``Exercitarea profesiei de consilier juridic este incompatibila cu: a) calitatea de avocat``.


``Fapta persoanei cu privire la care s-a constatat [a€¦] incalcarea obligatiilor legale privind conflictul de interese ori starea de incompatibilitate constituie abatere disciplinara si se sanctioneaza potrivit reglementarii aplicabile demnitatii, functiei sau activitatii respective [a€¦]``.


``Persoana [a€¦] fata de care s-a constatat existenta conflictului de interese ori starea de incompatibilitate este decazuta din dreptul de a mai exercita o functie sau o demnitate publica [a€¦] pe o perioada de 3 ani de la data eliberarii, destituirii din functia ori demnitatea publica respectiva sau a incetarii de drept a mandatului. Daca persoana a ocupat o functie eligibila, nu mai poate ocupa aceeasi functie pe o perioada de 3 ani de la incetarea mandatului``.



Citeşte mai multe despre:    incompatibilitate    conflict de interese    Legea 161/2003    Legea 514/2003



Comentează: ANI: 8 functionari publici aflati in stare de incompatibilitate si conflict de interese
Alte titluri

Ministerul Justitiei a publicat Rapoartele GRECO
09 Jul 2019 | 108

Parlamentul a modificat Legea nr. 161/2003 privind unele masuri pentru asigurarea transparentei in exercitarea demnitatilor publice, a functiilor publice si in mediul de afaceri, prevenirea si sanctionarea coruptiei.
09 Apr 2019 | 356

Codul de Conduita al Membrilor Guvernului a fost adoptat de Guvernul Romaniei
05 Apr 2019 | 306

Se modifica Legea privind infiintarea, organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Integritate
21 Mar 2019 | 589

Sinteza cauzelor finalizate de procurorii anticoruptie in luna iulie 2017, altele decat cele deja mediatizate
15 Aug 2017 | 1207



Articole Juridice

Momentul pana la care poate fi emisa decizia de sanctionare disciplinara. Doctrina si practica relevante
Sursa: Irina Maria Diculescu

Codul de procedura civila aplicabil din 2019, conform modificarilor aduse prin Legea 310/2018
Sursa: MCP Cabinet avocati

Suspendarea raportului de serviciu in cazul savarsirii de infractiuni de catre functionarii publici. Legalitatea desfasurarii unei activitati in domeniul privat
Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim

Raporturi juridice de munca ”sui generis” intre primar/viceprimar si unitatile administrativ-teritoriale
Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim

Jurisprudenţă

Constitutionalitatea judecarii cererii de recuzare de catre insisi colegii judecatorului recuzat
Pronuntaţă de: Decizia Curtii Constitutionale nr. 366 din 28 mai 2019

Rejudecarea cauzei. Lipsa motivarii hotararii judecatoresti
Pronuntaţă de: ICCJ, Decizia nr. 124 din 23 ianuarie 2019

Decizia nr. 209/2019 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 31 din OUG 44/2008
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

RIL: Decizia ICCJ nr. 4/2019 cu privire la interpretarea si aplicarea dispozitiilor art. 396 alin. (10) din Codul de procedura penala
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie