Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Prima pagină » Ştiri juridice » Codul de Conduita al Membrilor Guvernului a fost adoptat de Guvernul Romaniei

Codul de Conduita al Membrilor Guvernului a fost adoptat de Guvernul Romaniei

  Publicat: 05 Apr 2019       353 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Codul muncii comentat Marius-Catalin Predut
Organ de stat care exercita puterea executiva, constituit de puterea suprema de stat.
A fost promulgat la 11.09.1865
In sedinta de Guvern din data de 03 04 2019 a fost aprobat Codul de Conduita al Membrilor Guvernului a fost adoptat de Guvernul Romaniei.

Contractul in temeiul caruia o persoana numita mandant, imputerniceste pe o alta persoana, numita mandatar, sa incheie in numele ei si pentru ea anumite acte juridice.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Activitatea organizata sau autorizata de o autoritate publica, in scopul satisfacerii, dupa caz, a unui interes public.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Contractul in temeiul caruia o persoana numita mandant, imputerniceste pe o alta persoana, numita mandatar, sa incheie in numele ei si pentru ea anumite acte juridice.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Efect negativ, cu caracter patrimonial sau nepatrimonial, produs unei persoane prin fapta ilicita a altei persoane ori prin actiunea lucrurilor sau animalelor care se afla sub paza juridica a altei persoane.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Persoana pusa sub interdictie judecatoreasca sau careia i s-a aplicat pedeapsa complementara a interzicerii unor drepturi prevazuta de legea penala.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Desemneaza situatia in care un membru al completului de judecata este oprit, in cazurile expres prevazute de lege, sa participe la solutionarea unui anumit litigiu.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Moment (etapa) al judecatii in prima instanta,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.

Obiectivul principal al Codului de conduita il constituie asigurarea exercitarii demnitatii publice de membru al Guvernului in conditii de integritate, impartialitate si transparenta, ca mijloc de promovare a unei bunei guvernante, element important al democratiei.


Membrii Guvernului isi exercita mandatul in conformitate cu principiul separatiei si echilibrului puterilor, in cadrul democratiei constitutionale, cu respectarea independentei justitiei, pe baza colaborarii loiale intre autoritati/institutii.
In exercitarea mandatului lor, membrii Guvernului au obligatia sa respecte Constitutia, legile tarii si sa actioneze pentru punerea in aplicare a dispozitiilor legale, in spiritul buneicredinte si cu respectarea eticii profesionale.


Membrii Guvernului au obligatia de a asigura un serviciu public de calitate in beneficiul cetatenilor, in scopul realizarii competentelor autoritatilor si ale institutiilor publice. Ei isi desfasoara intreaga activitate prin valorificarea pregatirii de specialitate precum si a experientei acumulate in domeniile pe care le coordoneaza.


Membrii Guvernului au obligatia de a-si indeplini mandatul cu competenta, eficienta, corectitudine si constiinciozitate.
De asemenea, au obligatia sa asigure prin atitudine, limbaj, conduita si tinuta, bunul mers al activitatilor desfasurate in cadrul Guvernului precum si solemnitatea specifica demnitatii publice. Guvernantii trebuie sa aiba o tinuta vestimentara decenta si sa nu foloseasca expresii sau cuvinte jignitoare, indecente sau calomnioase.


Membrii Guvernului sunt obligati sa asigure o buna gestionare si ocrotire a proprietatii publice si private a statului, sa evite producerea oricarui prejudiciu. Au obligatia sa foloseasca bunurile apartinand autoritatii sau institutiei publice numai pentru desfasurarea activitatilor aferente demnitatii publice exercitate. Ei trebuie sa propuna si sa asigure, potrivit atributiilor care le revin, folosirea utila si eficienta a banilor publici, in conformitate cu prevederile legale.


In considerarea demnitatii publice exercitate, membrilor Guvernului le este interzis sa permita utilizarea numelui sau imaginii proprii in actiuni publicitare pentru promovarea unei activitati comerciale.


Membrii Guvernului nu accepta, direct sau indirect, niciun fel de cadouri sau alte avantaje, patrimoniale sau nepatrimoniale, care ar putea influenta sau care ar putea sa fie percepute ca influentand exercitarea atributiilor ori performanta indeplinirii indatoririlor specifice mandatului. Ei au obligatia sa declare, prin orice mijloc, orice situatie de natura celor care genereaza conflict de interese sau incompatibilitate.


In exercitarea demnitatii cu care au fost investiti, membrii Guvernului au obligatia de a asigura, in conditiile legii, transparenta administrativa, in vederea mentinerii increderii publicului in integritatea, impartialitatea si eficacitatea autoritatilor si institutiilor publice pe care le reprezinta.


Relatia cu mass-media se asigura prin intermediul structurilor specializate de la nivelul Guvernului si al institutiilor reprezentate de membrii Guvernului. Membrii Guvernului invitati la dezbateri publice de orice natura, in calitate oficiala, au obligatia sa prezinte pozitia oficiala asumata de Guvernul Romaniei. In cazul in care nu exista o pozitie oficiala a Guvernului, membrii Guvernului au obligatia sa faca cunoscut faptul ca opinia exprimata nu reprezinta punctul de vedere oficial al Guvernului.



Citeşte mai multe despre:    Cod de conduita    Guvernul Romaniei    Demnitate publica

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Alte titluri

Proiectele de acte normative adoptate in cadrul sedintei din 6 noiembrie 2019
06 Nov 2019 | 1097

Proiectele de acte normative adoptate sau de care Guvernul a luat act in cadrul sedintei din 4 noiembrie 2019
04 Nov 2019 | 1063

Presedintele Romaniei a semnat decretul pentru numirea Guvernului Romaniei
04 Nov 2019 | 974

Ajutoare de urgenta de peste 1.000.000 lei pentru 299 familii si persoane singure, aprobate de Guvern
04 Nov 2019 | 767

Proiectele de acte normative adoptate sau de care Guvernul a luat act in cadrul sedintei din 28 octombrie 2019
29 Oct 2019 | 763

Proiect MMJS: mentinerea cuantumului ajutorului anual acordat pentru nevoi casnice veteranilor, vaduvelor si accidentatilor de razboi
26 Oct 2019 | 515



Articole Juridice

Consideratii asupra constitutionalitatii scutirii autoritatilor publice de taxa judiciara de timbru in actiunile care au ca obiect venituri publice
Sursa: Irina Maria Diculescu

ICCJ. Dezlegare chestiune de drept scutirea de la plata taxei de timbru in calea de atac
Sursa: Av. Gherasim Andrei-Gheorghe

Ocuparea si angajarea in munca a persoanelor cu dizabilitati
Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim

Marele patriot Mihai Eminescu, un martir ucis la comanda francmasoneriei
Sursa: EuroAvocatura.ro

Jurisprudenţă

Sentinta nr. 263/CA/2016 -Actiune in Contencios administrativ S.D. - S.A. impotriva Guvernului Romaniei si intervenientului Ministerul Finantelor Publice
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Oradea

Sentinta civila nr. 2.682/2016 privind solutionarea actiunii promovate de reclamantul V.A. in contradictoriu cu paratul Guvernul Romaniei, avand ca obiect "anulare act administrativ"
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Obligarea la emiterea unei hotarari a Guvernului
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 551 din 5 februarie 2013

Cerere anulare ordonanta de urgenta si ordin ministerial
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti, Sectia a VIII-a Contencios Administrativ si Fiscal, Sentinta civila nr. 3298 din 14.10.2009