Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Prima pagină » Ştiri juridice » Romania si Republica Moldova au semnat un protocol privind constituirea si activitatile echipelor mixte de patrulare la frontiera de stat comuna

Romania si Republica Moldova au semnat un protocol privind constituirea si activitatile echipelor mixte de patrulare la frontiera de stat comuna

  Publicat: 13 Apr 2019       231 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Monitorul Oficial al Romāniei este publicaţia oficială a statului romān, īn care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
In Monitorul Oficial nr. 280 din 12.04.2019 a fost publicat Protocolul intre Ministerul Afacerilor Interne din Romania, prin Inspectoratul General al Politiei de Frontiera, si Ministerul Afacerilor Interne al Republicii Moldova, prin Inspectoratul General al Politiei de Frontiera, privind constituirea si activitatile echipelor mixte de patrulare la frontiera de stat comuna, din 22.11.2018.

Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,

Protocolul reglementeaza constituirea si activitatile echipelor mixte de patrulare de-a lungul frontierei de stat comune, imbunatatirea cooperarii partilor in domeniul combaterii tuturor formelor de infractionalitate transfrontaliera si stabilirea unui sistem mai eficient de supraveghere a frontierei.
Patrularile echipelor mixte se efectueaza nemijlocit de-a lungul frontierei de stat comune, pe o zona de 10 km de la linia de frontiera catre interiorul teritoriului statelor partilor.
Patrularile echipelor mixte pot fi efectuate si in afara zonei de operare, datorita configuratiei terenului si infrastructurii rutiere accesibile, sau pentru executarea unor actiuni imediate si urgente initiate in zona de operare, dar fara a se depasi zonele de competenta prevazute in legislatiile nationale pentru autoritatile partilor responsabile cu supravegherea frontierei statului lor.
Echipele mixte au urmatoarele atributii:
a) supravegherea frontierei de stat comune in scopul securizarii acesteia;
b) prevenirea si descoperirea infractiunilor, contraventiilor si a celorlalte incalcari ale regimului juridic al frontierei, precum si descoperirea si identificarea autorilor;
c) schimbul de date si informatii privind securizarea frontierei de stat comune.
Protocolul reglementeaza, de asemenea: autoritatile competente pentru aplicarea acestuia, atributiile autoritatilor competente, modul de constituire si operare al echipelor mixte, stabilirea, pregatirea, executarea si finalizarea activitatii de patrulare in comun, mijloacele de comunicatii, uniforma si echpamentul ce urmeaza a fi utilizate, competenta echipelor mixte, statutul juridic al acestora si analiza activitatii patrulelor in comun. Sunt reglementate si dispozitii cu privire la raspunderea expertilor, schimbul de informatii, costuri si solutionarea diferendelor.



Citeşte mai multe despre:    MAI    Echipe mixte    Protocol    Patrula    Frontiera de stat    Republica Moldova

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte titluri

Ministrerul educatiei si cercetarii a aprobat infiintarea de centre de excelenta in fiecare judet si in municipiul Bucuresti
06 Nov 2020 | 148

Inspectia Muncii a aplicat amenzi de peste 3 mil. de lei de la data intrarii in vigoare a Legii nr. 55/2020
21 Oct 2020 | 259

Angajatorii au obligatia de a transmite documente justificative pentru achizitiile de bunuri si servicii - Art. 6 alin. (1) din OUG 132/2020 - telemunca
30 Sep 2020 | 280

Persoanele care nu au calitatea de pensionar si care vor sa isi completeze stagiul de cotizare pentru dreptul de pensie vor putea sa plateasca retroactiv contributia la sistemul public de pensii pentru cel mult 6 ani
30 Sep 2020 | 294

UpDate Work. Banca orelor de munca, Saptamana comprimata sau Munca la dispozitia angajatorului
25 Sep 2020 | 549

Avocat Bucuresti - obtinere cazier judiciar, specimen de semnatura ONRC si certificate de stare civila
23 Sep 2020 | 534



Articole Juridice

Diferenta de tratament bazata indirect pe religie. Refuzul unui tratament medical
Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene

Dobandirea calitatii de notar public de catre judecatorii Curtii Constitutionale. Studiu de caz
Sursa: Dobre Ion

Particularitati privind procedura concilierii in litigiile de munca
Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati

Procedura concilierii conflictelor de munca. Suspendarea termenelor de solutionare a conflictelor de munca pe durata concilierii
Sursa: avocat Ioana Emilia | MCP Cabinet avocati

Jurisprudenţă

Recurs admis (cu opinie separata). Casare hotarare pronuntata in apel. Rejudecare. Reparare prejudiciu produs UAT
Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia I civila Decizia nr. 760/2020 Sedinta publica din data de 17 martie 2020

Uzucapiune. Somatia facuta catre o persoana pentru reabilitarea imobilului nu poate reprezenta, in sine, o dovada a dreptului de proprietate pentru destinatarul respectivei notificari
Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia I civila Decizia nr. 701/2020 Sedinta publica din data de 11 martie 2020

Recunoasterea unei cai de atac in alte situatii decat cele prevazute de legea procesuala, constituie atat o incalcare a principiului legalitatii
Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia I civila Decizia nr. 806/2020 Sedinta publica din data de 26 martie 2020

Nulitate recurs. Neidentificare motive de ordine publica ce ar putea fi invocate din oficiu de catre instanta
Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia I civila Decizia nr. 804/2020, Sedinta publica din data de 26 martie 2020