Admite sesizarea formulata de Curtea de Apel Pitesti - Sectia penala si pentru cauze cu minori si de familie, in dosarul nr. 4233/109/2018, prin care se solicita pronuntarea unei hotarari prealabile pentru dezlegarea urmatoarei chestiuni de drept: ``daca intreprinzatorul titular al unei intreprinderi individuale reprezinta in sensul prevazut de art. 308 alin. (1) din Codul penal raportat la art. 175 alin. (2) teza a II-a din Codul penal, persoana care exercita permanent ori temporar, cu sau fara o remuneratie, o insarcinare de orice natura in serviciul unei persoane fizice prevazute la art. 175 alin. (2) din Codul penal, respectiv in cadrul unei intreprinderi individuale ce exercita un serviciu de interes public, care este supusa controlului ori supravegherii autoritatilor publice cu privire la indeplinirea respectivului serviciu public`` si stabileste ca:
Intreprinzatorul titular al unei intreprinderi individuale nu are, in sensul dispozitiilor 308 alin. (1) din Codul penal, calitatea de persoana care exercita permanent ori temporar, cu sau fara o remuneratie, o insarcinare de orice natura in serviciul unei persoane fizice prevazute la art. 175 alin. (2) din Codul penal, in raporturile cu intreprinderea individuala.
In cazul in care intreprinzatorul titular al unei intreprinderi individuale exercita un serviciu de interes public care este supus controlului ori supravegherii autoritatilor publice cu privire la indeplinirea respectivului serviciu public, acesta are calitatea de functionar public in acceptiunea dispozitiilor art. 175 alin. (2) din Codul penal.
Obligatorie de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, potrivit art. 477 alin. (3) din Codul de procedura penala.
Pronuntata in sedinta publica din 7 mai 2020.
Functionar public cu statut special. AVERE NEJUSTIFICATA 06 Feb 2020 | 851
Ministerul Finantelor propune eficientizarea vamii romanesti 11 Jul 2019 | 623
CCR a declarat neconstitutionale prevederile privind suspendarea de drept a raportului de serviciu al functionarilor publici pe durata cercetarii administrative 01 Apr 2018 | 1390
ANI: 8 functionari publici aflati in stare de incompatibilitate si conflict de interese 04 Mar 2017 | 1638
OUG 13/2017 dezincrimineaza infractiunea de NEGLIJENTA IN SERVICIU (art. 298 Cod penal) 01 Feb 2017 | 2841
Protectia sociala a salariatilor. Drepturi si Proceduri de care acestia pot beneficia (I – in general) Sursa: avocat Irina Maria Diculescu
Raspunderea administrativa in Codul Administrativ (VII) Sursa: Irina Maria Diculescu
Functia publica sub imperiul Noului Cod Administrativ (V) Sursa: Irina Maria Diculescu
Numarul minim de salariati pentru constituirea unui sindicat – o incalcare a dreptului la libera asociere? Sursa: Irina Maria Diculescu
Nerespectarea procedurii de evaluare profesionala atrage anularea hotararii prin care a fost stabilit calificativul, insa instanta nu se poate substitui evaluatorului Pronuntaţă de: Tribunalul Timis Sectia I Civila, Sentinta civila nr. 213/PI/LM/2017, in sedinta publica din 2 martie 2017
Egalitatea de tratament si interzicerea discriminarii nu permit angajatorului sa ii dezavantajeze pe unii salariati in favoarea altora in ce priveste cuantumul salariilor Pronuntaţă de: Curtea de Apel Cluj Sectia I Civila, Decizia civila nr. 100/A/2017, in sedinta publica din data de 25 ianuarie 2017
Decizia ICCJ 5/2017. Medicul sef de sectie din cadrul unui spital public are calitatea de functionar public in sensul legii penale Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie
Subiectul activ si elementele constitutive ale infrantiunii de conflict de interese Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia penala, decizia nr. 50/A din 16 februarie 2015