din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2749 de useri online



Prima pagină » Ştiri juridice » In perioada 2007-2009 Victor Alistar s-a aflat in stare de incompatibilitate

In perioada 2007-2009 Victor Alistar s-a aflat in stare de incompatibilitate

  Publicat: 22 Jul 2009       3086 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Desemneaza situatia in care un membru al completului de judecata este oprit, in cazurile expres prevazute de lege, sa participe la solutionarea unui anumit litigiu.
Agentia Nationala de Integritate, in baza prevederilor Legii nr. 144/2007, cu modificarile si completarile ulterioare, a constatat faptul ca Alistar Teodor-Victor s-a aflat, in perioada 23.01.2007 � 01.03.2009, in stare de incompatibilitate

Este organul judiciar ce face parte din structura Ministerului Public, incadrat cu procurori care exercita atributiile ce revin acestui minister.
Din punctul de vedere al resurselor umane, o persoana care conduce o institutie, o intreprindere, o publicatie etc. sau un sector al acestora; functie detinuta de aceasta persoana.
Face parte din categoria infractiunilor de serviciu sau in legatura cu serviciul
Este persoana numita intr-o functie publica.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Persoana autorizata sa difuzeze sterile sau documentele oficiale ale guvernului ori ale unor organe sau organizatii.
Din punctul de vedere al resurselor umane, o persoana care conduce o institutie, o intreprindere, o publicatie etc. sau un sector al acestora; functie detinuta de aceasta persoana.
1. Persoana careia ii apartine un drept sau ii revine o obligatie in mod direct. De exemplu, o persoana poate fi titulara a dreptului de proprietate, a dreptului de autor, a unui drept de creanta etc.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Face parte din categoria infractiunilor de serviciu sau in legatura cu serviciul
Din punct de vedere contabil, totalul lichiditatilor monetare curente (piese monetare, bilete de banca nationale si traine)
(Subsidiary) Companie in care peste 50% din actiunile cu drept de vot (voting shares) sunt detinute de catre o alta companie, denumita companie mama (parent company).
Este persoana numita intr-o functie publica.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Structura functionala care actioneaza in regim de putere publica si/sau presteaza servicii publice si care este finantata din venituri bugetare si/sau din venituri proprii, in conditiile legii finantelor publice.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Din punctul de vedere al resurselor umane, o persoana care conduce o institutie, o intreprindere, o publicatie etc. sau un sector al acestora; functie detinuta de aceasta persoana.
Organ sau organizatie de stat care desfasoara activitati din domeniul conducerii statului sau al serviciilor publice
(Subsidiary) Companie in care peste 50% din actiunile cu drept de vot (voting shares) sunt detinute de catre o alta companie, denumita companie mama (parent company).
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Este persoana numita intr-o functie publica.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Pruna Cristina-Madalina - membru al Parlamentului Romaniei.
1. Persoana careia ii apartine un drept sau ii revine o obligatie in mod direct. De exemplu, o persoana poate fi titulara a dreptului de proprietate, a dreptului de autor, a unui drept de creanta etc.
Specialist cu o competenta profesionala deosebita care poate fi desemnat de catre organul de urmarire penala ori de catre organul de jurisdictie pentru a efectua lucrari sau a da lamuririle necesare asupra unor situatii de fapt, in vederea rezolvarii unui proces. In activitatea sa expertul nu transeaza conflicte si nici nu arbitreaza interese, ci executa analize, investigatii, calcule, formuland evaluari, precieri si concluzii in legatura cu situatia respectiva.
Din punctul de vedere al resurselor umane, o persoana care conduce o institutie, o intreprindere, o publicatie etc. sau un sector al acestora; functie detinuta de aceasta persoana.
Colectiv format din persoane fizice avand o organizare de sine statatoare, concretizata in structura de productie, de conceptie si functionala,
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Organ sau organizatie de stat care desfasoara activitati din domeniul conducerii statului sau al serviciilor publice
(Subsidiary) Companie in care peste 50% din actiunile cu drept de vot (voting shares) sunt detinute de catre o alta companie, denumita companie mama (parent company).
1. Document prin care se face o instiintare (publica) cu caracter oficial.
Este hotararea judecatoreasca prin care instanta de judecata solutioneaza cauza in prima instanta ori prin care aceasta se dezinvesteste fara a solutiona cauza.
Organ sau organizatie de stat care desfasoara activitati din domeniul conducerii statului sau al serviciilor publice
(Subsidiary) Companie in care peste 50% din actiunile cu drept de vot (voting shares) sunt detinute de catre o alta companie, denumita companie mama (parent company).
Desemneaza situatia in care un membru al completului de judecata este oprit, in cazurile expres prevazute de lege, sa participe la solutionarea unui anumit litigiu.
Este persoana numita intr-o functie publica.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Persoana autorizata sa difuzeze sterile sau documentele oficiale ale guvernului ori ale unor organe sau organizatii.
Din punctul de vedere al resurselor umane, o persoana care conduce o institutie, o intreprindere, o publicatie etc. sau un sector al acestora; functie detinuta de aceasta persoana.
Mijloace de proba prevazute in cap . II, t. III, C. proc. pen., partea generala.
Organ sau organizatie de stat care desfasoara activitati din domeniul conducerii statului sau al serviciilor publice
(Subsidiary) Companie in care peste 50% din actiunile cu drept de vot (voting shares) sunt detinute de catre o alta companie, denumita companie mama (parent company).
Din punctul de vedere al resurselor umane, o persoana care conduce o institutie, o intreprindere, o publicatie etc. sau un sector al acestora; functie detinuta de aceasta persoana.
Mijloace de proba prevazute in cap . II, t. III, C. proc. pen., partea generala.
(termen CNA). Ansamblul programelor de radiodifuziune sau de televiziune, al emisiunilor si al celorlalte elemente ale unor servicii specifice, furnizat de un radiodifuzor,
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Din punctul de vedere al resurselor umane, o persoana care conduce o institutie, o intreprindere, o publicatie etc. sau un sector al acestora; functie detinuta de aceasta persoana.
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Competenta profesionala reprezinta capacitatea de a realiza activitatile cerute la locul de munca la nivelul calitativ specificat in standardul ocupational.
Regula fundamentala a dreptuilui international contemporan,
Este organul judiciar ce face parte din structura Ministerului Public, incadrat cu procurori care exercita atributiile ce revin acestui minister.
Actiunea prin care o persoana determina,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
si a sesizat, la data de 21 iulie 2009, Parchetul de pe langa Judecatoria Sectorului 1 (Bucuresti), in vederea efectuarii de cercetari cu privire la savarsirea de catre TEODOR-VICTOR ALISTAR, RALUCA ALEXANDRA PRUNA (in calitate de fost Presedinte al Asociatiei Romane pentru Transparenta) si CODRU VRABIE (fost Director executiv al Asociatiei Romane pentru Transparenta), a infractiunii de fals in declaratii, prevazuta si pedepsita de art. 292, Cod Penal.

Agentia Nationala de Integritate s-a sesizat din oficiu, la data de 16.06.2009, in conformitate cu dispozitiile art. 3, alin. (2) din Legea 144/2007, cu modificarile si completarile ulterioare, in urma publicarii de catre Academia Catavencu, in data de 10.06.2009 si respectiv, 11.06.2009, a articolelor: �Sa nu faci ce face parintele Transparency Romania, sa faci doar ce zice el� si �Alistar minte ca sa-si ascunda averea�. Potrivit acestor articole, Teodor-Victor Alistar ar fi incalcat dispozitiile legale referitoare la conflictul de interese si regimul incompatibilitatilor.

In urma procedurii de verificare prealabila, s-au constatat urmatoarele:

- Teodor-Victor Alistar a detinut calitatea de functionar public � purtator de cuvant in cadrul Agentiei Nationale a Functionarilor Publici (in perioada 12.10.2001 � 01.03.2009), calitatea de Director executiv in cadrul Asociatiei Romane pentru Transparenta (incepand cu anul 2004), precum si pe cea de avocat definitiv - titular in cadrul Cabinetului individual de avocatura �Alistar Teodor-Victor� (incepand cu data de 23.01.2007 si pana in prezent);

- Teodor-Victor Alistar nu a respectat, in calitate de functionar public, obligatia legala de declarare a averii si a intereselor, dupa data intrarii in vigoare a prevederilor Legii nr. 144/2007 privind infiintarea, organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Integritate, deoarece a completat si depus declaratia de avere si declaratia de interese doar la data de 03.06.2009, dupa incetarea activitatii sale in cadrul ANFP (la data de 01.03.2009).

Procedura de instiintare a persoanei verificate, asa cum este prevazuta de Legea nr. 144/2007, cu modificarile si completarile ulterioare, a fost indeplinita in baza mandatelor postale (cu confirmare de primire) din data de de 02.07.2009 respectiv, 03.07.2009. Astfel, Teodor-Victor Alistar a fost instiintat despre declansarea procedurii de verificare a respectarii dispozitiilor legale referitoare la conflictul de interese si regimul incompatibilitatilor, precum si cu privire la drepturile sale de a lua cunostinta de actele si lucrarile dosarului, de a fi asistat sau reprezentat de avocat si de a prezenta orice elemente justificative pe care le considera necesare.

In urma analizarii documentelor primite de la Agentia Nationala a Functionarilor Publici, Baroul Bucuresti, Casa de Asigurari a Avocatilor � Filiala Bucuresti, Ministerul Justitiei si Libertatilor Cetatenesti - Judecatoria Sectorului 1 (Bucuresti) si Scoala Nationala de Stiinte Politice si Administrative si a compararii datelor inscrise, au fost constatate urmatoarele:

1. Teodor-Victor Alistar a detinut calitatea de functionar public � purtator de cuvant, in cadrul ANFP, in perioada 12.10.2001 � 01.03.2009. In perioada 05.02.2004 � 07.02.2008, raportul de serviciu dintre Teodor-Victor Alistar, in calitate de functionar public, si Agentia Nationala a Functionarilor Publici a fost suspendat la initiativa acestuia, in temeiul �desfasurarii unei activitati in cadrul unor organisme sau institutii internationale, in alte situatii decat cele in care functionarul public este desemnat de catre autoritatea sau institutia publica sa desfasoare activitati in cadrul unor misiuni diplomatice ale Romaniei ori in cadrul unor organisme sau institutii internationale� respectiv, �pentru un interes personal legitim�, motivat de �indeplinirea mandatului de Director executiv al Transparency International Romania�. La baza emiterii de catre Presedintele ANFP a ordinelor prin care s-a aprobat suspendarea, respectiv, prelungirea acesteia, a fost, conform legii, statutul juridic de �organism sau institutie internationala�, ori de filiala a unei astfel de entitati (�Transparency International Romania�). Pe toata durata suspendarii raporturilor de serviciu, functionarul public a beneficiat de dreptul de a-i fi rezervat postul aferent functiei publice si de vechime in functia publica, aceasta din urma reprezentand, printre altele, una dintre conditiile de baza ale dezvoltarii carierei de functionar public.

2. Atat Teodor-Victor Alistar, cat si Asociatia Romana pentru Transparenta au adresat Agentiei Nationale a Functionarilor Publici mai multe cereri in vederea aprobarii suspendarii, respectiv, prelungirii suspendarii raportului de serviciu al lui Teodor-Victor Alistar. Din partea Asociatiei Romane pentru Transparenta, cererile au fost semnate de catre Directorul executiv si de catre Presedintele asociatiei, functii detinute la acea data de Codru Vrabie, respectiv, de Raluca Alexandra Pruna . Documentele contin sintagmele �Transparency International Romania� si �TI-Ro�, in loc de Asociatia Romana pentru Transparenta, asa cum este prevazuta denumirea acesteia in actul constitutiv si statutul asociatiei.

3. Teodor-Victor Alistar este avocat in cadrul Baroului Bucuresti incepand cu data de 23.01.2007, in urma promovarii examenului de primire in profesia de avocat (organizat in sesiunea noiembrie 2006) si conform Deciziei 489/1 a Decanului Baroului Bucuresti. In prezent, profeseaza ca avocat definitiv � titular in cadrul Cabinetului individual de avocatura �Alistar Teodor-Victor�. Conform situatiei veniturilor si contributiilor, acesta a obtinut din exercitarea profesiei de avocat, in perioada ianuarie 2007 � mai 2009, un venit de 14.610,00 lei.

4. Teodor-Victor Alistar desfasoara, incepand cu data de 07.02.2004, diferite activitati (consilier anticoruptie pentru Centrul de Asistenta Anticoruptie, coordonator al Programului ALAC - in calitate de expert al TI-Ro, Director executiv) in cadrul Asociatiei Romane pentru Transparenta.

5. Asociatia Romana pentru Transparenta este persoana juridica romana de drept privat, non-profit, neguvernamentala si apolitica, neavand statutul juridic de �organism sau institutie internationala�, ori de filiala a unei astfel de entitati, conform documentelor (Act Constitutiv, Statut Asociatie, Aviz de infiintare emis de catre Ministerul Justitiei si Sentinta civila nr. 498/12.10.1999) aflate in evidenta Judecatoriei Sectorului 1 (Bucuresti) - Registrul Asociatiilor si Fundatiilor. Asociatia Romana pentru Transparenta nu a raspuns solicitarii ANI de a comunica copii certificate ale documentului care atesta faptul ca Asociatia Romana pentru Transparenta este �organism sau institutie internationala� sau filiala a unei astfel de entitati. Conform Cartei Transparency International, societatea (Verein), cu sediul principal la Berlin, se numeste �Transparency International�, fiind inregistrata in registrul societatilor comerciale (Vereinsregister) din Berlin Charlottenburg, Germania, sub numele �Transparency International e.V.� cu numarul de inregistrare 13598Nz.

Aspectele mentionate mai sus au fost considerate indicii temeinice privind:

- starea de incompatibilitate in care s-a aflat Teodor-Victor Alistar, in perioada 12.10.2001 � 01.03.2009, intrucat a detinut concomitent calitatile de functionar public � purtator de cuvant (in cadrul Agentiei Nationale a Functionarilor Publici), Director executiv (in cadrul Asociatiei Romane pentru Transparenta, incepand cu anul 2004) si avocat definitiv-titular (in cadrul Cabinetului individual de avocatura �Alistar Teodor-Victor�, incepand cu data de 23.01.2007 si pana in prezent);

- existenta unei alte stari de fapt decat cea care ar fi constituit temei legal pentru emiterea Ordinelor Presedintelui Agentiei Nationale a Functionarilor Publici (nr. 328/05.02.2004, nr. 136/07.02.2005, nr. 917/06.02.2006 si respectiv, nr. 463/22.01.2008) pentru aprobarea cererilor lui Teodor-Victor Alistar si ale Asociatiei Romane pentru Transparenta de suspendare, respectiv, de prelungire a acesteia;

- incalcarea de catre Teodor-Victor Alistar a prevederilor Legii nr. 51/1995 pentru organizarea si exercitarea profesiei de avocat, republicata, referitoare la incompatibilitatile profesiei de avocat, exercitand concomitent activitati salarizate in cadrul altor profesii decat cea de avocat;

- savarsirea de catre Teodor-Victor Alistar a infractiunii de fals in declaratii, prevazuta si pedepsita de art. 292, Cod Penal, prin prezentarea Agentiei Nationale a Functionarilor Publici de declaratii necorespunzatoare realitatii, atestand, astfel, o imprejurare necorespunzatoare adevarului, cu scopul de a obtine aprobarea cererilor sale de suspendare respectiv, prelungire a suspendarii raportului sau de serviciu cu Agentia Nationala a Functionarilor Publici. Conform prevederilor legale, aceste aprobari le putea obtine doar daca Asociatia Romana pentru Transparenta ar fi avut statutul juridic de �organism sau institutie internationala�, ori de filiala a unei astfel de entitati.

- savarsirea de catre Raluca Alexandra Pruna si Codru Vrabie a infractiunii de fals in declaratii, prevazuta si pedepsita de art. 292, Cod Penal, prin emiterea, in calitatea pe care o detineau de Presedinte al Asociatiei Romane pentru Transparenta respectiv, Director executiv al aceleiasi asociatii, catre Agentia Nationala a Functionarilor Publici de documente care contin declaratii necorespunzatoare adevarului, in scopul obtinerii pentru Alistar Teodor-Victor a avizelor de prelungire a suspendarii raportului de serviciu .

Astfel, in baza prevederilor Legii nr. 144/2007, cu modificarile si completarile ulterioare, Agentia Nationala de Integritate a dispus:

- sesizarea Parchetului de pe langa Judecatoria Sectorului 1 (Bucuresti), in vederea efectuarii de cercetari cu privire la savarsirea de catre Alistar Teodor-Victor a infractiunii de fals in declaratii, prevazuta si pedepsita de art. 292, Cod Penal, fata de care numai organele judiciare au competenta de a se pronunta.

- sesizarea Parchetului de pe langa Judecatoria Sectorului 1 (Bucuresti), in vederea efectuarii de cercetari cu privire la savarsirea de catre fostul Presedinte al Asociatiei Romane pentru Transparenta, in persoana doamnei Raluca Alexandra Pruna si de catre fostul Director executiv al aceleiasi institutii, domnul Codru Vrabie, a infractiunii de fals in declaratii, prevazuta si pedepsita de art. 292, Cod Penal, fata de care numai organele judiciare au competenta de a se pronunta.

- comunicarea actului de constatare, precum si a documentelor doveditoare Agentiei Nationale a Functionarilor Publici, pentru analizarea indiciilor referitoare la existenta unei alte stari de fapt decat cea care ar fi constituit temeiul legal pentru emiterea Ordinelor nr. 328/05.02.2004, nr. 136/07.02.2005, nr. 917/06.02.2006 si respectiv, nr. 463/22.01.2008, de catre Presedintele Agentiei Nationale a Functionarilor Publici, in vederea solicitarii anularii acestora de catre instanta judecatoreasca de contencios administrativ competenta .

- comunicarea actului de constatare Baroului Bucuresti, in temeiul Legii nr. 51/1995, republicata, in vederea exercitarii actiunii disciplinare impotriva lui Alistar Teodor-Victor.

- inregistrarea unui nou dosar, in vederea finalizarii verificarilor referitoare la posibilele conflicte de interese in care s-ar putea afla Alistar Teodor-Victor.

Precizam ca Agentia Nationala de Integritate, in baza prevederilor Legii nr. 144/2007, cu modificarile si completarile ulterioare, a sesizat, la data de 19 iunie 2009 (http://www.integritate .eu/1100/section.aspx/859), Parchetul de pe langa Judecatoria Sectorului 1 (Bucuresti), in vederea efectuarii de cercetari cu privire la savarsirea de catre Teodor-Victor Alistar a infractiunii de instigare la fals intelectual, prevazuta si pedepsita de art. 25, Cod Penal, raportat la prevederile art. 289, Cod Penal. Verificarile in acest dosar au fost suspendate pana la solutionarea cauzei de catre organul judiciar.

In termen de 15 zile de la data comunicarii actului de constatare a starii de incompatibilitate, persoana verificata poate face contestatie, conform prevederilor legale.

Activitatea de verificare a averii dobandite in perioada exercitarii mandatelor sau a indeplinirii functiilor ori demnitatilor publice, dupa caz, a conflictelor de interese si a incompatibilitatilor este supusa controlului judecatoresc. Agentia isi exercita atributiile prevazute de lege cu respectarea principiilor legalitatii, impartialitatii, independentei, celeritatii, dreptului la aparare si bunei administrari.


Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Legislaţie

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...

Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor
Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...